abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:27:13 #151
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_67698443
Eerste relletje is er al. Wie wordt de nieuwe trainer? Mr. Nobody Van Veldhoven of Reijnders

http://www.l1.nl/l1sprt/_(...)_hasclickpage/1_1023
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:47:31 #152
206623 Timmie1983
pi_67698625
Roda-directeur zit ziek thuis

KERKRADE - Algemeen directeur Huub Narinx van Roda JC heeft zich ziek gemeld en zal niet meer terugkeren bij de club. Hij is het eerste slachtoffer van de soap rond de nieuwe fusieclub Sporting Limburg. Narinx weigerde meerdere malen zijn handtekening te zetten onder een zogenaamd fusieverzoek voor een samengaan van Roda JC met Fortuna Sittard, waardoor de relatie tussen Narinx en de raad van commissarissen ernstig is verstoord.

Olaf van Eijndhoven, voorzitter van Roda JC: "We zijn bezig de zaak met Narinx af te handelen. Hij heeft zich ziek gemeld." Narinx kwam laatst lijnrecht tegenover de rvc te staan toen hij gesprekken aanging met de Australiër David Thorne, die een zelfstandig Roda JC voor ruim twintig miljoen euro had willen overnemen. Hij tekende zelfs een intentieovereenkomst. De rvc deed het verhaal af als ongeloofwaardig.

Omdat fusieclub Sporting Limburg kan rekenen op een miljoenensteun voor 'maatschappelijke activiteiten' van de provincie Limburg, hebben MVV en VVV-Venlo de provincie inmiddels in een brief om opheldering gevraagd over deze toezegging van maximaal acht miljoen euro. MVV-voorzitter Joseph Goumans: "Wij menen in het kader van het gelijkheidsbeginsel eveneens aanspraak te kunnen maken op financiële ondersteuning door de provincie Limburg en wel in dezelfde mate als steun wordt verleend aan Sporting Limburg. Ook MVV is immers betrokken bij allerlei projecten met maatschappelijke relevantie en ook MVV probeert het hooliganisme te bestrijden."

Bron; De telegraaf
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:57:38 #153
206623 Timmie1983
pi_67698714
Clubiconen balen flink

VALKENBURG - Mister Roda JC Gčne Hanssen over de fusie van Roda JC en Fortuna Sittard: "Op de eerste plaats vind ik het klote dat de fusie nu een feit is. Zeker voor de mensen die al dertig jaar naar Roda JC gaan kijken. Zelf voel ik me nu ook niet goed, omdat ik veertien jaar bij die club gespeeld heb. Als ik in plaats van met mijn hart met mijn verstand denk, dan vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als beide clubs alleen door waren gegaan. Het is goed mogelijk dat naast Fortuna ook Roda failliet was gegaan. Iets anders dan een fusie was niet mogelijk."

Mister Fortuna Sittard Willy Dullens: "Ik vind het vooral jammer dat een club met zo'n historie op een dag zomaar kan verdwijnen. Ik kom daar al veertig jaar, dus ik heb het met deze fusie erg moeilijk. Voor de rest wil ik hier nu niks meer over zeggen. Ik wil eerst alles even laten bezinken en zal daarna pas weer naar buiten treden en mijn mening gaan geven."

Bron: De Telegraaf
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:43:08 #154
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67699225
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef Repsak het volgende:
leg dan eens in een paar zinnen uit waarom een fusie tussen roda en fortuna eigenlijk te belachelijk voor woorden is

is constructiever dan roepen dat de rest van nederland er niks van snapt
Vooruit.

Fortuna Sittard en Roda JC zijn 2 voetbalclubs die geen zak met elkaar van doen hebben. Je hebt het hier dus over de oostelijke en westelijke mijnstreek. De naam doet vermoeden dat deze gebieden een ontzettend sterke met elkaar hebben, maar het tegendeel is waar. De tegenstellingen tussen Sittard-Geleen en Kerkrade-Heerlen-Landgraaf zijn vele malen groter dan de verschillen tussen Amsterdam en Rotterdam, groter dan de verschillen tussen de Brabantse steden en zijn zelfs groter dan de verschillen tussen Arnhem en Nijmegen.

Het is in de geschiedenis van het voetbal erg vaak voorgekomen dat verschillende clubs in erg zwaar weer gezeten hebben. Niet zelden werd er toen ook een fusie doorheen gedouwd. Alleen was er in deze gevallen sprake van gigantische problemen. Veel groter dan die waar Fortuna en Roda nu inzitten.

De KNVB zag een tijd terug zijn kans schoon om fusieplannen openbaar te maken. Voor het overgrote deel van het Nederlandse voetbalpubliek is dit natuurlijk een ver-van-mijn-bed-show. Dus vind iedereen fuseren maar normaal.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat die financiële problemen niet uit zichzelf zijn ontstaan. Er zijn namelijk nogal wat partijen die er een fusie doorheen willen drukken (Frissen, KNVB, de Provincie).

Dit is dus een gefundeerde mening. De mijne kan amper op clubliefde gebaseerd zijn, want ik ben een VVV supporter.
Je hoeft het met bovenstaande niet eens te zijn, als je maar begrijpt dat niet iedere tegenstander van de fusie door blinde clubliefde wordt geleid.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjćlland
pi_67699280
quote:
Fortuna Sittard heeft voor een zeer mager gevuld stadion met 1-2 verloren van Veendam.

Nog geen 1000 toeschouwers zagen de gasten zes minuten voor rust een 0-1 voorsprong nemen, Serdar Ozturk opende de score.

Vrijwel meteen na rust kreeg Fortuna Sittard zijn eerste strafschop van dit seizoen. Danny Schreurs benutte die op een "Panenka-achtige" manier en bracht de stand op 1-1.

In de 72e minuut kwam Fortuna-spits Ruud Boymans in het veld voor Cedric Olondo. Maar aan de andere kant werd er gescoord, Buurmeijer scoorde het beslissende doelpunt, 1-2.
l1.nl
Er zaten 2300 man, weet je meteen weer hoe serieus je de Limburgse media moet nemen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:51:46 #156
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_67699335
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 10:47 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Er zaten 2300 man, weet je meteen weer hoe serieus je de Limburgse media moet nemen.
staat de reficticatie al in de krant?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_67699394
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 10:51 schreef postmortum het volgende:

[..]

staat de reficticatie al in de krant?
We hebben die krant al jaren geleden opgezegd, dus geen idee. Op de internetsite niet in ieder geval...
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:59:15 #158
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_67699417
Ik hoop dat er morgen meer mensen thuis zullen blijven bij Roda - Ajax.

Ik had wel eens willen zien wat er gebeurd was als Fortuna gewoon failliet gegaan was en Roda een sterkere positie in Limburg gekregen had m.b.t. sponsors. Had je gewoon hetzelfde als Sporting Limburg gehad maar dan in het vertrouwde geel-zwart onder de naam Roda JC.
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:41:52 #159
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67700148
Gaan er nu nog uitspupporters van Roda naar de wedstrijden? 18 April komt Roda naar Nijmegen. Best een raar idee dat dit waarschijnlijk de laatste keer is om Roda JC in actie te zien.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_67700215
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 10:47 schreef Rucebo het volgende:

[..]

In de Limburger stond ook 2300 hoor.
U MAD?
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:47:22 #161
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67700252
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Gaan er nu nog uitspupporters van Roda naar de wedstrijden? 18 April komt Roda naar Nijmegen. Best een raar idee dat dit waarschijnlijk de laatste keer is om Roda JC in actie te zien.
Dat kan ik me niet voorstellen, ik denk dat de uitvakken zo goed als leeg zullen blijven. Maar dat geeft een mooi toekomstbeeld, want Sporting zal ook amper uitsupporters meenemen. Ja, wat schoolkinderen die op kosten van de club in een bus en vak gestopt worden om het nog ergens op te laten lijken.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_67700278
Ga denk ik nog wel de laatste uitwedstrijd van Fortuna mee, ook al is het in Velsen. Het gerucht gaat dat ze de derby (thuis) tegen MVV zonder publiek willen spelen omdat ze bang zijn voor rellen. Tuurlijk neem de mensen dat ook nog even af ...
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:49:41 #163
206623 Timmie1983
pi_67700298
quote:
Voor zover ik weet niet, tenminste geen georganiseerde busreizen meer. Dat is al sinds februari zo. De supporters die naar de uitwedstrijden gaan, doen dit met eigen vervoer en mochten tot nu toe plaatsnemen op de hoofdtribune van de thuisploeg.
pi_67700305
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:48 schreef Rucebo het volgende:
Ga denk ik nog wel de laatste uitwedstrijd van Fortuna mee, ook al is het in Velsen. Het gerucht gaat dat ze de derby (thuis) tegen MVV zonder publiek willen spelen omdat ze bang zijn voor rellen. Tuurlijk neem de mensen dat ook nog even af ...
Zou jammer zijn, komen een hoop ramptoeristen op die wedtrijd af denk ik... heb er zelf ook even over gedacht ware het niet dat ik dat weekend weg ben.
pi_67700310
quote:

Hopelijk met publiek

Alleen zet ik mijn auto nu op een andere plaats neer dan de vorige derby. Toen vlogen de stenen eromheen
U MAD?
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:03:02 #166
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67700554
quote:
Dat zou inderdaad een schande zijn, maar dat interesseert die lui niet, zolang ze in juli maar van start kunnen gaan met Sporting Vriendenrepubliek (vanaf nu ga ik de club zo noemen) vinden ze alles best.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:14:59 #167
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67700760
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:59 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, voor de gemiddelde Sjeng houdt de provincie Limburg op ter hoogte van Sittard, want 'wat doo boove liek, is toch neet te verstoon'. Een Sjeng wordt geboren in MESTreech, groeit op in MESTreech en sterft in MEStreech. Zal hij/zij de gemeente (of land)grens (het is maar hoe je het bekijkt) moeten oversteken, dan is dat uit pure noodzaak of voor een vakantie. Een Sjeng heeft niets met de rest van Limburg en ziet MESTreech als een autonoom gebied.
Haat tussen Limburgers onder elkaar.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:26 schreef iehlaak het volgende:
Ik weet niet of ik ooit nog wel met plezier naar de Nederlandse competitie kan kijken.

Dramaqueen.
><(({°>
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:22:57 #168
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67700907
quote:
Wij boycotten uitwedstrijden al weken. Het boycot is sinds het bestuur de intentie heeft uitgesproken om te fuseren.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:28:00 #169
206623 Timmie1983
pi_67701018
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:14 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Haat tussen Limburgers onder elkaar.
[..]
Je moest eens weten. Om een paar voorbeelden te geven: Heerlen en Kerkrade liggen elkaar absoluut niet, Landgraaf is nog steeds verdeelt in Schaesberg, Nieuwenhagen, Waubach en Rimburg, in Hoensbroek en Eijgelshoven borrelt het omdat beide zijn opgeslokt door respectievelijk Heerlen en Kerkrade en Sittard-Geleen is als water en vuur. En dan zijn er mensen die niet kunnen begrijpen waarom wij Limburgers zo moeilijk doen over deze fusie...
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:37:23 #170
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_67701203
ik ga nog zoveel mogelijk wedstrijden kijken uit en thuis , telstar zal de laaste zijn helaas
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_67701419
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Je moest eens weten. Om een paar voorbeelden te geven: Heerlen en Kerkrade liggen elkaar absoluut niet, Landgraaf is nog steeds verdeelt in Schaesberg, Nieuwenhagen, Waubach en Rimburg, in Hoensbroek en Eijgelshoven borrelt het omdat beide zijn opgeslokt door respectievelijk Heerlen en Kerkrade en Sittard-Geleen is als water en vuur. En dan zijn er mensen die niet kunnen begrijpen waarom wij Limburgers zo moeilijk doen over deze fusie...
Ik begrijp het moeilijk doen over de fusie wel vanuit clubliefde. Maar die haat... begrijp ik als noorderling, net als de rest van Nederland volgens mij, helemaal niks van. Wat maakt het dat jullie elkaar niet lief vinden? Waarom haten jullie elkaar?
pi_67701495
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Wij boycotten uitwedstrijden al weken. Het boycot is sinds het bestuur de intentie heeft uitgesproken om te fuseren.
Of er nou 3 gaan of 30 zoals vorige jaren
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:55:33 #173
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67701580
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:48 schreef Molon.Labe het volgende:

[..]

Ik begrijp het moeilijk doen over de fusie wel vanuit clubliefde. Maar die haat... begrijp ik als noorderling, net als de rest van Nederland volgens mij, helemaal niks van. Wat maakt het dat jullie elkaar niet lief vinden? Waarom haten jullie elkaar?
Die onderlinge haat is vooral in zuid Limburg erg. Bij ons heeft men vooral een afkeer tegen Maastricht en in mindere mate zuid Limburg in zijn algemeen.
En hier in Noord Limburg heb je de rivaliteit tussen Venlo en het platteland waar ik vandaan kom.

Maar hier is het geen haat, gewoon gezonde rivaliteit. Alleen tegen Maastricht lijkt het soms wel op haat.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjćlland
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:58:50 #174
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67701660
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Wat aandoenlijk.
><(({°>
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:03:24 #175
206623 Timmie1983
pi_67701744
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:58 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Wat aandoenlijk.
Daarom bespaar ik me de moeite 't nog eens uit te leggen aan een vusjmoel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')