quote:Roda JC en Fortuna Sittard gaan definitief fuseren. De nieuwe club gaat Sporting Limburg heten. Vanmiddag om 13:00 uur geeft de stuurgroep Topvoetbal Limburg, die de samenvoeging begeleidde, meer details.
Fortuna zei woensdagavond 'ja' tegen de fusie die noodzakelijk werd toen de KNVB liet weten dat de licentie van Fortuna per 30 juni wordt ingetrokken. De schuldenlast van Fortuna, die in de weg stond van de fusie, is niet langer een struikelblok.
Een deel van de schuld zou zijn weggewerkt, waarop de partijen samen tot de conclusie kwamen dat de resterende schuld (naar verluidt één miljoen euro) de oprichting van 'zoiets belangrijks' niet zou mogen blokkeren.
Maar ze willen het Heerenveen van het zuiden worden zeiden ze, dit is stap 1.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:46 schreef MaxPower het volgende:
Heerenveen is geen fusieclub.
quote:Fusieclub moet 'Heerenveen van het Zuiden' worden
12/11/2008 13:21
Roda JC en Fortuna Sittard hebben uitgesproken dat ze samen verder willen. MVV doet niet mee in dit traject. Dit meldt de Limburgse gouverneur Léon Frissen, die een bijeenkomst voorzat met de twee clubs over een fusie van Limburgse clubs.
'De nieuwe Zuid-Limburgse club moet het Heerenveen van het Zuiden worden', aldus Frissen. Verder maakte de gouverneur bekend dat de club zeker géén FC Limburg gaat heten.
Er is een stuurgroep opgericht om de fusie voor te bereiden. Deze bestaat uit Sef Vergoossen (oud-trainer van onder andere VVV-Venlo, MVV en Roda JC), Frank van den Wall Bake (sportmarketing-deskundige), Peter Vogelzang (oud-chef de Mission van het Nederlands Olympisch Team), Arie de Zeeuw (directeur communicatie van Vodafone) en vertegenwoordigers van beide clubs.
VI
quote:Clay - Donderdag, 2 april om 09:34
goeie zet
kennertjes - Donderdag, 2 april om 09:45
Val Dood Kanker Joch!!!
quote:kennertjes - Donderdag, 2 april om 09:45
Geldwolven Bedankt!!!!!
kennertjes - Donderdag, 2 april om 09:46
Zondag Middag 12.30 Roda Stadion Word Afgebroken!!!!
De bedoeling is toch de provincie met een club verbinden? In Friesland zitten twee profclubs maar Heerenveen heeft de Friese vlag in het logo, het Friese volkslied wordt er gespeeld bij de wedstrijden etc. Dus wat dat betreft kan ik me voorstellen dat Heerenveen het voorbeeld is van hoe ze Sporting Limburg willen zien.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:47 schreef MaxPower het volgende:
Bovendien is de benchmark van SL niet alleen gebaseerd op Heerenveen maar ook op Utrecht, Twente en Groningen.
Klopt, dat is inderdaad het doel, maar ze kijken niet alleen naar Heerenveen maar ook naar Groningen, Twente, Utrecht. Die laatste club vraag ik me af waarom, overigens.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De bedoeling is toch de provincie met een club verbinden? In Friesland zitten twee profclubs maar Heerenveen heeft de Friese vlag in het logo, het Friese volkslied wordt er gespeeld bij de wedstrijden etc. Dus wat dat betreft kan ik me voorstellen dat Heerenveen het voorbeeld is van hoe ze Sporting Limburg willen zien.
om 10 uur 's ochtends?quote:Op donderdag 2 april 2009 09:57 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik hoor net dat mensen in Kerkrade met fakkels door de stad lopen!
Als benchmark hoe je het beste geld over de balk kan smijtenquote:Op donderdag 2 april 2009 09:56 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Klopt, dat is inderdaad het doel, maar ze kijken niet alleen naar Heerenveen maar ook naar Groningen, Twente, Utrecht. Die laatste club vraag ik me af waarom, overigens.
Jij doet aannames die nergens op gebasseerd zijn. De nieuwe club begint met een schuld, de supporters zien het niet zitten, de sponsors staan niet in de rij. En jij ziet ze op korte termijn europees voetbal spelen ?quote:Op donderdag 2 april 2009 10:04 schreef Apekoek het volgende:
Hoe komt het zo dat rots vaste supporters niet verder kijken naar de mogelijkheden die Sporting Limburg met zich mee brengt? Fusies zijn over het algemeen altijd een garantie voor betere prestaties dan voorheen. Fortuna supporters kunnen eindelijk eens eredivisie voetbal aanschouwen (en misschien zelfs Europees), en Roda supporters genieten van een algeheel grotere club wat betreft infrastructuur en nog grotere kans op subtop en Europees voetbal. Ik zou eens zo zeggen doe niet zo stug of als een boer wat ie niet kent vreet ie niet! En kom eens gebroederlijk samen Roda en Fortuna supporters, waarom altijd haat en nijd jegens elkaar? Als je samen een degelijke club kan voortbrengen met meer allure, dat is toch een ontzettend plus punt?
En ook geen toekomst. Er is niets.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:13 schreef mcyodogg het volgende:
"You ain't got no history!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |