Maglev?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een ruim weekje, dan ga ik weer een primeur tegemoet![]()
Mijn vierde tractiebronna Elektra, Diesel en Stoom
NOG hipperquote:
Hoe meet je trouwens de km's per trein?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOG hipper
Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:
Wat is de max voor cargo, in meters? Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?
Ik dacht 700m in Nederland, en een tijdje terug is er een 1000m-trein getest op de Betuweroute.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat is de max voor cargo, in meters?
Ik weet wel dat er niet zo gek lang geleden nog 2 lange cargo's elkaar en daarmee de hele Merwede-Lingelijn klemreden op een passeerspoor bij Leerdam wat niet lang genoeg bleekquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht 700m in Nederland, en een tijdje terug is er een 1000m-trein getest op de Betuweroute.
Klopt ja, Barneveld Centrum met die volkorenvingerverf-expresquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
Dat passeerspoor is iets meer dan 500 meter zo te zien, dan krijg je lastig 2 cargo's langs elkeer heen
Op de kippenlijn is het ook al wel eens gebeurd volgens mij
Wat doe jij voor werk danquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zit nog op mn werk... en met een beetje pech ga ik niet eens per trein naar huis, maar per taxi, want dan rijden er geen treinen meer
* Guppy voelt zich heul zielig
Aah good oldfashioned peddel powerquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOG hipper
Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
Ik ben nog geen 2 jaar geleden in Kranenburg wezen kijken, toen was het echt fucking rimboe. Het ziet er steeds meer naar uit dat ik toen NET op tijd wasquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:38 schreef Guard het volgende:
[..]
Aah good oldfashioned peddel power![]()
mooie omgeving zo te zien
Schijnt dat ze die boel de afgelopen 2 jaar in recordtempo kaalgeslagen hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:46 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets? Lijkt me moeilijk passeren, zon jong berkje dat tussen de bielzen groeit
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond deze in Tilburg bij de werkplaats.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:04 schreef bork het volgende:
De door James vergeten botsing ->
[ afbeelding ]
Ik kreeg nog een pm van een gast van treinenmaandblad voor plaatsing, nooit meer iets van gehoord.
Daar zijn er niet zo veel meer vanquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:50 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond deze in Tilburg bij de werkplaats.
Hij staat er al een paar weken en lijkt er verdomd veel opquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zijn er niet zo veel meer vanVette kans dat het idd die was die daar stond
(weet iemand hoe en waar de 252 is/staat?)
PMS redefinedquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De 252 op 12 april 2008 tijdens de overbrenging naar Duitsland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:25 schreef dennistd het volgende:
Nouja, hij zat niet achter de pimpel, maar achter iets veel mooiers
[ afbeelding ]
Loc 1202 van het spoorwegmuseum
Bron: http://www.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1403quote:Jullie zijn dus niet verantwoordelijk voor de vertraging?
,,Het is beter nu niet te praten over verantwoordelijkheid, dat leidt slechts af. Belangrijk is dat de problemen zo snel en goed mogelijk worden opgelost. Praten over verantwoordelijkheden is oppervlakkig.''
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
,,De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in.''
2010?
,,Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten.''
2009?
,,Daar durf ik om te wedden.''
Het gaat om zestien treinen voor Nederland en drie voor België. De totale waarde is 380 miljoen euro. Zullen de treinen duurder worden?
,,We proberen de oplossingen te zoeken die zo weinig mogelijk gevolgen hebben voor de tijdschema's en voor de kosten. Maar er zijn een paar zeer delicate punten. Door de wijzigingen zullen er wat betreft de ERTMS zeker toegevoegde kosten zijn.''
quote:Morgen Leipzig Hbf, tijdens STIBANS Excursie naar Delitschz voor de 252
Omdat er een café in die trein zitquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Met de pimpel bedoelen jullie de internationale trein naar Berlijn. Maar waarom "De pimpel" ?
Dat wil ik altijd nog eens doen. In volle vaart eens aan de noodrem gaan hangen. Is het de boete waard?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:57 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in VIRM 8734 van Breda naar 's-Hertogenbosch, sta nu stil bij Tilburg (station). Omroep: "Dames en heren, we hebben een klein probleempje, iemand heeft aan de noodrem getrokken. We gaan dit oplossen en daarna gaan we snel weer verder."
nu: "Dames en heren, het probleem met de noodrem is inmiddels opgelost dus we hopen zo snel mogelijk weer te kunnen vertrekken."
En we rijden weer.
Het werd een taxi voor mijquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk danHet is al heul lang guppiesbedtijd
Maar hoe meet jij nou het aantal km's per trein?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik weet niet hoe een Pimpel er van buiten uit ziet, nou goed
tariefeenheden, jizdenka.cz, google earth, van allesquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar hoe meet jij nou het aantal km's per trein?
1 zou dat geen communicatie middel zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Laten we het hopenquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm ik was al bang dat je je die lapo had laten aannaaien![]()
Iig: er reed om 18:06 een sleep ICK heel hard door Ut zuidwaarts. Mogelijk een leegmatritje op weg naar de eeuwige stoomvelden?
Geen idee.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
Dat heeft tegenwoordig niet zo veel voordelen meer, maar in de begintijd van de elektrische tractie was het moeilijk om goede wisselstroommotoren met bijbehorende regelingen te maken. Daarom is gekozen voor een laagfrequentie wisselspanning, hierbij had je de voordelen van wisselspanning (makkelijk te transformeren) met een beperkt aantal voordelen van gelijkstroommotoren. (Volgens de norm is het overigens 16,7Hz.quote:- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Van http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3815 :quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Verder is het zo dat bij een frequentie van 16 2/3 Hz ( ofwel 1/3 van 50 Hz) de derde harmonische (3*f) op 50 Hz ligt, en dus je grootste verstoring nog steeds een lagere frequentie heeft dat de meeste beveiligingssystemen en de power quality van de rest van het net niet aantast.quote:In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk is gekozen voor wisselspanning, omdat je dan geen gelijkrichters nodig hebt en omdat je die aan boord van de trein kunt transformeren tot een handzame spanning. De frequentie werd laag gekozen, omdat er bij 50Hz teveel vonkproblemen ontstonden aan de koolborstels. De frequentie van 16 2/3Hz is precies een derde van 50Hz, daardoor konden ze met roterende omvormers de voeding vrij makkelijk uit het openbare net betrekken. Daarnaast hadden de Duitse spoorwegen eigen centrales die direct de lage frequentie opwekten.
Correctemundo!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Van http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3815 :
[..]
Verder is het zo dat bij een frequentie van 16 2/3 Hz ( ofwel 1/3 van 50 Hz) de derde harmonische (3*f) op 50 Hz ligt, en dus je grootste verstoring nog steeds een lagere frequentie heeft dat de meeste beveiligingssystemen en de power quality van de rest van het net niet aantast.
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het werd een taxi voor mijOm 02,00 uur rijden er geen treinen meer van Houten naar Arnhem. Wel taxi's, maar ik denk dat ik de volgende keer ook in een hotel moet, net als m'n collega. Taxi's zijn duur namelijk
![]()
Straks maar eens naar station Arnhem op m'n fiets op te halen
15 bakken koploper is ruim 400 meter lang. Te lang voor de meeste stations want perrons zijn meestal 340 meter.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:
Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?
Dat is wel een beetje gechargeerd natuurlijk hequote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:08 schreef ReisT het volgende:
Een passagierstrein is maximaal zolang als het kortste perron waar die moet stoppen. (in Nederland tenminste, in het buitenland maken ze er geen probleem van als de halve trein nog buiten het perron staat)
Gelukkig zitten er in Houten en Utrecht veel hotels, dus dat is niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:39 schreef bork het volgende:
[..]
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaaldDat was 4 jaar geleden
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!
De bezoekers van het grootste petjesreservaat van Nederlandquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!
Eerder te kort. Als je je midden op de baan een ATB laat aannaaien zit je gewoon te slapenquote:
Komt op het stukje Best - Boxtel ook erg vaak voor. En altijd op hetzelfde stukje, namelijk als je op de fly-over naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef dennistd het volgende:
Verder vanmorgen van Apeldoorn naar Amersfoort een snelremming. Roept de machinist om: "sorry, atb". Heeft de gemiddelde reiziger echt iets aan
En de taxichauffeurs het maar vreemd vinden dat ze steevast met de nek worden aangekeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:39 schreef bork het volgende:
[..]
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaaldDat was 4 jaar geleden
Komt het vaak voor bij getrokken IC's en/of bij de IRM's?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Komt op het stukje Best - Boxtel ook erg vaak voor. En altijd op hetzelfde stukje, namelijk als je op de fly-over naar beneden gaat.
Jij claimt de lapo vast?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal voor de volgende keer een andere trein regelen.
Welke? Dat wordt een verrassing.
Gaat nog een tijdje duren.quote:
Maar de treinen slijten wel zeer snel, vermoed ik. Na slechts 15 jaar worden de Shinkansen-treinen overgeplaatst naar regionale lijnen.quote:
Huh?? Als reizigers tussen Utrecht en Rhenen wordt geadviseerd de Intercity naar Driebergen-Zeist te nemen, rijdt mijn trein dan niet gewoon? Of moet je tussen Bunnik en Utrecht alsnog net de bus?quote:Utrecht Centraal-Rhenen
zaterdag 21 en zondag 22 maart
Oorzaak
werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen en de bussen:
reis van en naar Bunnik met de NS-bus
reis tussen Utrecht Centraal en Rhenen met de Intercity naar Driebergen-Zeist en stap daar over op de stoptrein naar Rhenen
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
Instructie. Zal er nog wel een tijd blijven staan heb ik vernomen via Somda.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:49 schreef Mkr het volgende:
Iemand een idee wat een SLT vanmorgen bij het opstelterrein in zwolle deed
Jup instructie zag hem ook vandaag mooi dingetje hoor, hoorde al dat het de slet werd genoemd SLTquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Instructie. Zal er nog wel een tijd blijven staan heb ik vernomen via Somda.
Vandaag is de 50044 met +20 te Amf gezien, ik heb hem te Gn gezien met -30 hehe![]()
Sterker nog, het was eerst de SLeT, maar die e hebben ze maar geschrapt vanwege de andere betekenis van het woordquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup instructie zag hem ook vandaag mooi dingetje hoor, hoorde al dat het de slet werd genoemd SLT
Net als eerder bij de Katholieke Universiteit Tilburgquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterker nog, het was eerst de SLeT, maar die e hebben ze maar geschrapt vanwege de andere betekenis van het woord
Je moet er binnenkort wel weer heen, want dan heet het station aldaar opeens Tilburg Universiteit ipv Tilburg West. Weet alleen niet wanneer dat plaats gaat vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net als eerder bij de Katholieke Universiteit Tilburg
Klopt ja, ik hoor het vanzelf welquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet er binnenkort wel weer heen, want dan heet het station aldaar opeens Tilburg Universiteit ipv Tilburg West. Weet alleen niet wanneer dat plaats gaat vinden.
Geloof dat het station vanaf dec 2009 Tilburg Universiteit gaat hetenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet er binnenkort wel weer heen, want dan heet het station aldaar opeens Tilburg Universiteit ipv Tilburg West. Weet alleen niet wanneer dat plaats gaat vinden.
Haha nee hoor, ik heb al een ruime planning. Zoiezo italie, griekenland en terug via het oostblok.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Je "besluit" gedachtenloos te gaan interrailen en wij moeten het gaan invullen?
Stockholm zou ik aanraden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:26 schreef italiaan1987 het volgende:
In de zomer waarschijnlijk me eerste interrail vakantie..Iemand nog tips van bestemmingen en treinen?
Zijn het beetje confortabele treinen in het oostblok:p. Er rijd een trein van Thessaloniki naar Praag. Die vertrekt rond 17:00 en komt volgende dag 22:00 aan. Weet niet of het beetje uit te houden is 30 uur in zo trein:p.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Poeh, gewaagd. Zeker vanuit Griekenland. Nou ja, je pakt het ergste het eerst. Als je Bulgarije en Roemenië eenmaal doorstaan hebt zijn Hongarije, Slowakije en Polen eezy peanuts
Spreek je talen, oefen je geduld en wees creatief met handgebaren. lach vooral veelDan krijg je het meeste voor elkaar, al heb je achteraf nauwelijks in de gaten hoe dat dan kwam
Daarvan mag je waarschijnlijk hopen op enigszins eurocity-waardig materieel. Sowieso is 30 uur wel een vrij lange etappe natuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Zijn het beetje confortabele treinen in het oostblok:p. Er rijd een trein van Thessaloniki naar Praag. Die vertrekt rond 17:00 en komt volgende dag 22:00 aan. Weet niet of het beetje uit te houden is 30 uur in zo trein:p.
Oostblok heeft redelijk comfortabele treinen wel ja. Als dit de Transbalkan is, dan kan je geluk hebben. Een deel van die trein is best goed te doen. Ik doe zelf met een maat ongeveer het rondje omgekeerd NL - Berlijn - Praag - Bratislava - Budapest - Beograd - Sofia - Athene - Roma - Monaco - Milaan - Strasbourg - NL. Talen een beetje kennen is handig ja, de kennis van engels wil in het oostblok nog al eens tegenvallen. Voordeel is wel dat Tsjechisch, Slowaaks, Russisch, Servisch en Bulgaars qua woorden en uitspraak redelijk overeen komen. Hongaars is dan weer heel wat anders though. Hou er wel rekening mee dat de nachttreinen in Bulgarije en Servië te boek staan als 'probleemtreinen' waar nogal eens gejat wordt en mensen overvallen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Zijn het beetje confortabele treinen in het oostblok:p. Er rijd een trein van Thessaloniki naar Praag. Die vertrekt rond 17:00 en komt volgende dag 22:00 aan. Weet niet of het beetje uit te houden is 30 uur in zo trein:p.
Airconditioning hebben die oude treinen dan wel weer standaard in die landenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Anyway, als je dat NIET hebt, mag je blij zijn dat je vervoerd wordt en dat je levend de overkant haalt. Zo simpel is het in Bulgarije en Roemenië iigSucces!
Nou wil ik 't gewoon weten ookquote:Dear Sirs,
I am a railway enthusiast who is passionate about your DD-IRM / VIRM EMU which you built for the Dutch national railway company NS. I have regular contacts with other railway enthusiast, and I was wondering one thing about the VIRM train.
I know it is prepared for a power supply of 25 KV, so it should be ready when the Dutch national railway system is upgraded from 1500 V to 25 KV. What I am not sure of, is the safety system. Could you please tell me if VIRM is prepared for the installation of the ERTMS Level 2 safety system, as it's currently being installed on both the Betuweroute and the HSL-Zuid?
Another thing I am curious about, is VIRM's maximum speed. In it's current form, VIRM is limited to 160 km/h. Could it technically be possible to have VIRM running at speeds higher than 160 km/h, say, for example, 250 km/h?
Thank you for taking the time to read this message.
Kind regards,
Alex (...)
In een rechte lijn zou het misschien nog kunnen. Maar bochten worden erg lastig natuurlijk. De huidige bochtstralen haal je nooit met 250 zonder kantelbaktechniek. En zelfs met kantelbakken lijkt het me geen pretje. Ik denk dan aan de X2000 in Zweden, waar ze met kantelbakken 200 rijden op spoor wat eigenlijk voor 160-180 gebouwd is. Dat is al niet echt comfortabel te noemenquote:Could it technically be possible to have VIRM running at speeds higher than 160 km/h, say, for example, 250 km/h?
Heeft dat er niet mee te maken dat ie je hele reis dan op internationaal tarief berekent?quote:Op zondag 22 maart 2009 09:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vreemd! Weert-antwerpen ¤31 weert-roosendaal ¤17,40 + roosendaal-antwerpen ¤11,80 = 29,20 afzetters!
Preciesquote:Op zondag 22 maart 2009 09:34 schreef dennistd het volgende:
Heeft dat er niet mee te maken dat ie je hele reis dan op internationaal tarief berekent?
Nou,quote:Op zondag 22 maart 2009 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies![]()
In dit soort gevallen is het altijd goedkoper om je reis bij het grensstation te breken(behoudens bijzondere kortingsacties etc).
Komt denk ik door de werkzaamheden, waardoor treinen een ander nummer krijgen en de site ze zo kenmerktquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef Nightshadow het volgende:
NS Mobiel heeft kuren:
[ afbeelding ]
Boeiendquote:
DDIRM is ontworpen voor 160 km/h PUNT. Daarbij is momenteel 160 km/h niet eens mogelijk laat staan 200 km/h. Daarbij zal er op langer duur (binnen 20 jaar) zeker wel naar ERMTS v2 worden overgeschakeld, hierdoor kan je spoorcapaciteit beter benutten en hoef je minder nieuwe rails aan te leggen.quote:Op zondag 22 maart 2009 03:17 schreef James1988 het volgende:
Even mailtje verstuurd naar Bombardier:
[..]
Nou wil ik 't gewoon weten ook
De Thalys is ook niet ontworpen voor 575 km/h...quote:Op zondag 22 maart 2009 12:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
DDIRM is ontworpen voor 160 km/h PUNT. Daarbij is momenteel 160 km/h niet eens mogelijk laat staan 200 km/h. Daarbij zal er op langer duur (binnen 20 jaar) zeker wel naar ERMTS v2 worden overgeschakeld, hierdoor kan je spoorcapaciteit beter benutten en hoef je minder nieuwe rails aan te leggen.
Hadden we niet zo'n peperduur stukje spoor liggen wat al een aantal jaar te laat is, en waar nu geen treinen voor zijn?quote:Op zondag 22 maart 2009 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een rechte lijn zou het misschien nog kunnen. Maar bochten worden erg lastig natuurlijk. De huidige bochtstralen haal je nooit met 250 zonder kantelbaktechniek. En zelfs met kantelbakken lijkt het me geen pretje. Ik denk dan aan de X2000 in Zweden, waar ze met kantelbakken 200 rijden op spoor wat eigenlijk voor 160-180 gebouwd is. Dat is al niet echt comfortabel te noemen250?
Ik ben gewoon benieuwd... 't lijkt mij momenteel ook onmogelijk zonder aanpassingen aan VIRM, zoals de draaistellen enzo... wil 't gewoon weten. Eens kijken of Bombardier antwoordt.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
DDIRM is ontworpen voor 160 km/h PUNT. Daarbij is momenteel 160 km/h niet eens mogelijk laat staan 200 km/h. Daarbij zal er op langer duur (binnen 20 jaar) zeker wel naar ERMTS v2 worden overgeschakeld, hierdoor kan je spoorcapaciteit beter benutten en hoef je minder nieuwe rails aan te leggen.
Dat is de 'direct naar /dev/null' optie.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel geinig, in hun Contact-sectie stond er "What is your relation to Bombardier?", één van de opties was "Train enthusiast"
Was van plan met de HELLAS Expres te gaan die via servie gaat. Is een hele lange zit ja:p en idd moeten we dat ff regelen met verblijfplaats dat we zo laat mogen aankomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarvan mag je waarschijnlijk hopen op enigszins eurocity-waardig materieel. Sowieso is 30 uur wel een vrij lange etappe natuurlijkEn het ergste is eigenlijk nog dat je om 22:00 in Praag ook geen flikker te zoeken hebt, anders dan WEER een nachttrein. Of je moet hele goeie afspraken maken met je hotel.
Binnenlands materieel wisselt sterk daar. ze zijn de laatste jaren hard bezig om het aftandse schroot op de zijlijnen te vervangen door Siemens Desiro's of talentjes (of vergelijkbaar) en als je dat hebt is het best te trekken. Hoewel ze er ook een handje van hebben om dat spul dan meteen op een lijn van 3 uur in te zetten. Rotterdam - Groningen in een EuregioBahn? Ook niet mijn idee van pret
Anyway, als je dat NIET hebt, mag je blij zijn dat je vervoerd wordt en dat je levend de overkant haalt. Zo simpel is het in Bulgarije en Roemenië iigSucces!
Ik was van plan met de HELLAS express te gaan. Vriend van mij spreekt tjechisch:).quote:Op zondag 22 maart 2009 00:49 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Oostblok heeft redelijk comfortabele treinen wel ja. Als dit de Transbalkan is, dan kan je geluk hebben. Een deel van die trein is best goed te doen. Ik doe zelf met een maat ongeveer het rondje omgekeerd NL - Berlijn - Praag - Bratislava - Budapest - Beograd - Sofia - Athene - Roma - Monaco - Milaan - Strasbourg - NL. Talen een beetje kennen is handig ja, de kennis van engels wil in het oostblok nog al eens tegenvallen. Voordeel is wel dat Tsjechisch, Slowaaks, Russisch, Servisch en Bulgaars qua woorden en uitspraak redelijk overeen komen. Hongaars is dan weer heel wat anders though. Hou er wel rekening mee dat de nachttreinen in Bulgarije en Servië te boek staan als 'probleemtreinen' waar nogal eens gejat wordt en mensen overvallen worden.
Oneens. De oorspronkelijke titel was "Het treinpics, -nieuws en -praattopic deel ##". Dus was ook al met een H.quote:
Een simpel "ja" had dus ook volstaan.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga het ze zelf vragen?![]()
Of lees gewoon zelf even mee
Jouw MyAT is waarschijnlijk wat voller dan de mijne.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
BoeiendIk constateer nu dat ik moeite heb om het topic te vinden
Dit!!! Als ik het topic open, dan krijgt het ook altijd die originele TT.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:45 schreef Duvel het volgende:
Oneens. De oorspronkelijke titel was "Het treinpics, -nieuws en -praattopic deel ##". Dus was ook al met een H.
Is in liefdevolle samenwerking gemaakt!quote:Op zondag 22 maart 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Je gezelschap was nogal ehmm... "onderhoudend" begrijp ik?
Erg mooiquote:Op zondag 22 maart 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is in liefdevolle samenwerking gemaakt!
Dat is heel tof bedacht, maar ik ben aan het kijken/rekenen voor een vriend die in lille gaat studeren, en dus een aantal keer heen en weer wil. en aangezien hij niet wil reserveren maar op de bonnefooi naar den haag wil, en die intercity goed te doen is met bijna geen tijdverlies.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloos. Probeer zo veel mogelijk aan elkaar te legoën met kruidvatkaartjes - grenskaartje - rail pass - grenskaartje of zo
JUIST dan zeg ik: Rail Passquote:Op zondag 22 maart 2009 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is heel tof bedacht, maar ik ben aan het kijken/rekenen voor een vriend die in lille gaat studeren, en dus een aantal keer heen en weer wil. en aangezien hij niet wil reserveren maar op de bonnefooi naar den haag wil, en die intercity goed te doen is met bijna geen tijdverlies.
Idd, maar ook waarom ik er nog nauwelijks post.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Deze reactie is geniaal. Deze reactie van deze lutser daar weer op, laat precies zien waarom somda vol zit met kneuzen..
Iddquote:Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd, maar ook waarom ik er nog nauwelijks post.
Kan op http://reiseauskunft.bahn.de, en dan aangeven dat je zonder ICE wil. Je kan naar volgens mij naar bijna elk station in Europa plannen.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil de prijs berekenen van Essen (B) naar Lille (F) maar de Belgische website bied geen soelaas. Iemand Tips?
(Eigenlijk wil ik gewoon Den Haag<-> Lille doen buiten de TGV om, dus met reguliere treinen, en dat is er en ik weet ook hoe, ik wil alleen een prijs )
Plannen kan altijd wel, en Duck weet ook heel goed hoe dat gaatquote:Op zondag 22 maart 2009 20:47 schreef Roelzz het volgende:
[..]
Kan op http://reiseauskunft.bahn.de, en dan aangeven dat je zonder ICE wil. Je kan naar volgens mij naar bijna elk station in Europa plannen.
quote:Op zondag 22 maart 2009 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Japan.
* Dr_Flash noteert voor "Later als ik groot ben"
Misschien zorg ik daar wel voor. Gewoon even een putsch plegen.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:14 schreef James1988 het volgende:
Somda is wel okay op zich, maar die site mogen ze wel eens redesignen. Wat een gedrocht zeg...
Heen: Sittard-Utrecht. Op aanraden van 9292ov niet bus maar omgeleide trein. Via Arnhem dus. Schade: 2.45 uur. Terugweg:Utrecht-Oisterwijk, via Rotterdam (kon ik volgens de site beter doen dan snelbus). IC Utrecht-R'dam zat achter een kapotte trein, +15 in R'dam. Aansluiting naar Tilburg gemist en dus ook stoptrein Tilburg-Oisterwijk welke nu maar 1 keer per uur gaat. Zit nu in Tb te wachten tot 2340. Schade terugreis: 2.45 uur. Totaal dus 5,5. Als ik daar autorit naar Sittard (20 min) en autorit naar Utrecht (20 min) nog bij optel wordt het helemaal erg.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
Christiaan: details? Reden, originele route, en nieuwe route?
Oeps, goed lezen blijft ook een kunst.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plannen kan altijd wel, en Duck weet ook heel goed hoe dat gaat![]()
Alleen prijsinformatie lijkt nog altijd een soort ultra-geheime rocket science te zijn
Dat is ook de reden dat ik hier kom.. 2 keer geweest, 2 keer een waarschuwing.. 1 keer ging ik in discussie met een hardcore-somda fanaat oid (en ik had gelijk), kreeg (alleen) ik van het modje een waarschuwing voor offtopic gaan..quote:Op zondag 22 maart 2009 17:10 schreef dennistd het volgende:
Er zit daar inderdaad een aantal kneuzen, maar toch haal ik daar wel de meeste informatie weg...
Dat is geen nachtmerrie, dat heet een avontuur.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:20 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Heen: Sittard-Utrecht. Op aanraden van 9292ov niet bus maar omgeleide trein. Via Arnhem dus. Schade: 2.45 uur. Terugweg:Utrecht-Oisterwijk, via Rotterdam (kon ik volgens de site beter doen dan snelbus). IC Utrecht-R'dam zat achter een kapotte trein, +15 in R'dam. Aansluiting naar Tilburg gemist en dus ook stoptrein Tilburg-Oisterwijk welke nu maar 1 keer per uur gaat. Zit nu in Tb te wachten tot 2340. Schade terugreis: 2.45 uur. Totaal dus 5,5. Als ik daar autorit naar Sittard (20 min) en autorit naar Utrecht (20 min) nog bij optel wordt het helemaal erg.
Wat een lang kutverhaal om te typen op mijn iPhone.
Hahahahahahahahaha, het GEN. Een heel prestigeproject wat nu enorm uitgekleed is geraakt omdat het qua capaciteit al niet past (de Brusselse Noord-Zuid-verbinding zit al vol) en volgens mij ook omdat er niet genoeg geld voor is.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens komt de Siemens Desiro ook In België te rijden als onderdeel van een voorstedelijk netwerk rondom Brussel (waarvan ik nog niet zeker ben of dat nog in uitvoering zal geraken).
Dat zijn aansluitkasten voor ATB-Vv, het nummer is dat van het sein waar die ATB-Vv installatie op werkt.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Minder stomme vraag: Is het nou zo dat overal in het land felgele kastjes opduiken met ASK<endaneennummer> rond het spoor, of ben ik nou gek..
Vaarwelquote:Op maandag 23 maart 2009 08:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo, de laatste week waarin ik planmatig met de trein zal verplaatsen is aangebroken. Vanwege ander werk hoef ik dan niet meer met de trein naar Den Bosch, maar met de trapfiets naar Valkenswaard...
Zal wel even wennen worden, geen krantje, geen harde MP3 muziek, geen irritante reiszigers, geen grote rolkoffers, etc, etc
Beide rood gekleurde linten stonden in Hengelo om half 9. Dus er moet in elk geval al wat anders rijden, als er überhaupt al wat rijdt.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef dennistd het volgende:
zal wel een lintje defect staan tussen vroomshoop en marienberg die niet weg te slepen is
bij een defect lintje die niet in de weg staat wordt het namelijk uitgedund naar een uursdienst, en dat hoeft nu niet aangezien er normaal ook in vroomshoop gepasseerd wordt.
quote:Ontspoorde trein Utrecht - Vleuten
Tussen Utrecht Centraal en Leiden Centraal en tussen Utrecht Centraal en Gouda moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door een ontspoorde trein rijden er tussen Utrecht Centraal en Gouda geen treinen.
Hmm oke nu zijn het herstel werkzaamheden, op de radio zeggen ze trouwens ook dat er een trein is ontspoordquote:Verstoringen
Utrecht Centraal-Alphen a/d Rijn/Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal
Melding maandag 23 maart 2009, 10:56 uur:
Oorzaak: herstelwerkzaamheden
Tussen Vleuten en Utrecht Centraal rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal reizen via s-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Dordrecht en Utrecht Centraal reizen via Geldermalsen.
Reizigers tussen Woerden en Utrecht Centraal reizen via Breukelen.
Dat vertelt 't verhaal niet!quote:Op maandag 23 maart 2009 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
WAT is er ontspoord dan? Leegmatje? Volle spitstrein? Ketelwagen vol met eng sissend spul?
Paniek!!quote:
Rtvutrecht.nlquote:Treinen botsen bij Vleuten
VLEUTEN - Op het spoor tussen Utrecht-Terwijde en Vleuten zijn een goederentrein en passagierstrein op elkaar gebotst.
Volgens de politie zijn er geen gewonden.
Is al een update:quote:
quote:VLEUTEN - Tussen Utrecht Terwijde en Vleuten zijn een goederentrein en een passagierstrein op elkaar gereden.
Volgens de politie is de passagierstrein daarbij ontspoord. Of er gewonden zijn gevallen is nog niet duidelijk.
Ook is het nog gissen naar de oorzaak van de botsing.
De brandweer is met groot materieel uitgerukt. Mogelijk zijn er bij de botsing gevaarlijke stoffen vrij gekomen.
Neequote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik Hoop dat het een SLT is die aan godbonken is trouwens...
Dief van mijn tekstquote:Op maandag 23 maart 2009 11:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ontsporing ergens bij Vleuten met een TIS 4.4 scenario (Gevaarlijke stoffen met effecten buiten het ongevalsgebied)
Twitter is voor klapkutmongolen. Dat blijkt ook voldoende duidelijk uit die link die je zelf post.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://twitter.com/oualhadj/status/1374749578
Maar verder is twitter ruk, he fles?
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Twitter is voor klapkutmongolen. Dat blijkt ook voldoende duidelijk uit die link die je zelf post.
Dat is niet ongebruikelijk inderdaad. Bij Boxtel was het 8 km.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hulpverleners ter plekke zeggen dat de goederentrein nog vijf kilometer zou zijn doorgereden, waardoor het spoor is beschadigd.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/207701
quote:Een aantal wagons van een goederentrein is tussen station Terwijde en station Vleuten uit het spoor geraakt. De machinist van de lange goederentrein merkte pas na kilometers dat er iets mis was. Er zijn voor zover bekend geen persoonlijke ongelukken gebeurd.
Volgens een woordvoerder van de KLPD Spoorwegpolitie zijn een of meerdere wagons gaan ‘dansen’ en daardoor uit de rails gelopen. Daardoor vlogen de stenen rond de rails in het rond. Een passagierstrein die in tegenovergestelde richting reed naar Woerden/Gouda werd in het voorbijgaan door de rondspringende stenen geraakt. De voorruit en zijruiten van de trein werden daardoor beschadigd. Deze trein is doorgereden naar Woerden. Daar zijn de passagiers overgestapt.
Ook het perron van station Vleuten raakte beschadigd, evenals auto’s die op een naast het spoor gelegen parkeerplaats stonden.
Aangezien de eerste melding was dat er twee treinen op elkaar gebotst zouden zijn, rukten hulpdiensten met groot materieel uit. De inzet is nu al grotendeels teruggebracht. Er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen. De KLPD afdeling Spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht op dit moment.
Het treinverkeer tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag is gestremd. Het treinverkeer wordt omgeleid via Schiphol en Den Bosch. De stremming duurt naar verwachting nog enige uren.
http://www.ad.nl/utrecht/(...)sen_bij_Vleuten.html
IVW zal vanmiddag ook wel met een onderzoek beginnen lijkt mequote:De KLPD afdeling Spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht op dit moment.
Nouja, die kalkwagens mogen Nederland niet meer in, dus dat lijkt me niet. Gezien de gedachte van gevaarlijke stoffen zullen het wel tankwagens zijn geweest.quote:
Dan zal het al minstens een gemengde trein moeten zijn geweest, maar het zou kunnenquote:Op maandag 23 maart 2009 12:43 schreef dennistd het volgende:
Gezien de gedachte van gevaarlijke stoffen zullen het wel tankwagens zijn geweest.
En rond een uur of 12 werd LINT 40 richting Zutphen getrokken door een diesel-loc te Delden. Wat zou die daar doen? Ik neem aan dat de defecte trein bij Mariënberg eerder naar Hengelo gaat aangezien de werkplaats daar staat.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:34 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft ook weer wasmuntjes gehaald: er stond vanmiddag een Lintje in Enschede
Klopt, ik zag een Koplopercombi.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NO een alternatieve route rijdt tussen Amersfoort en Gouda. De treinen worden de Gooilijn opgestuurd en rijden dan via de boog bij Duivendrecht richting Woerden en Gouda.
Baas boven baas. Je was me voor.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Twitter is voor klapkutmongolen. Dat blijkt ook voldoende duidelijk uit die link die je zelf post.
Ze zijn in de middenberm van de E19 tussen Zemst en afslag Vilvoorde - Luchthavenlaan wel bezig met het aanleggen van spoor en bij Vilvoorde - Luchthavenlaan komt er een spoortunnel naar Zaventem. Maar dat duurt nog wel even.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens komt de Siemens Desiro ook In België te rijden als onderdeel van een voorstedelijk netwerk rondom Brussel (waarvan ik nog niet zeker ben of dat nog in uitvoering zal geraken).
Ik vind boven zitten en je kop stoten veel leukerquote:Op maandag 23 maart 2009 17:33 schreef James1988 het volgende:
Weet je wat ik zo tof vind aan dubbeldekkers zoals DD-AR en VIRM? Onderinzitten, en dan alles aan je voorbij zien trekken... nu heb je dat met normaal spul ook wel, maar met een dubbeldekker vind ik het toch net wat toffer.
Nopequote:Op maandag 23 maart 2009 18:59 schreef Duvel het volgende:
Fukkeduk, dat is morgen nooit opgelost.
* Duvel zet z'n wekker uit.
aangekondigde werkzaamheden he. Geen GtbVquote:Op maandag 23 maart 2009 19:49 schreef Duvel het volgende:
Die hebben toch genoeg werk gehad van 't weekend, met Houten en zo?
Hebben die Denen de treinen nou nog niet gecanceldquote:Op maandag 23 maart 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, AnsaldoSchubbenkuttenveenschendam-Noord. Snelle treinen bouwen doe je ZO
Eind mei is de deadline.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hebben die Denen de treinen nou nog niet gecanceld
Sloeg ook meer op de spoorbouwers. Is GtbV niet geautomatiseerd?quote:Op maandag 23 maart 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
aangekondigde werkzaamheden he. Geen GtbV
En dan komt er een ontspoorde goederentrein voorbij die je raam bekogelt met balast... Gezellig hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:33 schreef James1988 het volgende:
Weet je wat ik zo tof vind aan dubbeldekkers zoals DD-AR en VIRM? Onderinzitten, en dan alles aan je voorbij zien trekken...
WTF?quote:Maandagmiddag is een kraan ingezet om de ontspoorde trein op laadbakken te tillen. Die zullen de wagons vervolgens afvoeren. Deze werkzaamheden duren naar verwachting tot rond middernacht. Pas daarna kan de spoorbeheerder beginnen met herstel van het spoor. De prognose is dat dit tot in de loop van volgende week gaat duren.
quote:Ook dinsdag pendelbussen tussen Utrecht en Woerden
23 maart 2009
Tussen de treinstations van Utrecht en Woerden worden ook dinsdag twintig pendelbussen ingezet. Er zal maar één trein per uur rijden. De maandagochtend ontspoorde trein is waarschijnlijk rond middernacht geborgen, meldt de NS. Het totale herstel van het beschadigde spoor wordt in de loop van volgende week verwacht.
Een kraan gaat de ontspoorde trein maandagavond op laadbakken tillen die de wagons zullen afvoeren. Het spoor is over een lengte van vijf kilometer zwaar beschadigd. Ook het naastgelegen spoor blijkt schade te hebben opgelopen.
Twee wagons van een goederentrein raakten rond 10.45 uur buiten de rails. De spoorwegpolitie liet weten dat de achterste wagons plotseling begonnen te 'dansen'. Daardoor schoten stenen langs de rails alle kanten op. Een aantal auto's, een andere trein en station Vleuten raakten beschadigd. Tussen Woerden en Utrecht hebben de hele dag geen treinen gereden.
De herstelwerkzaamheden zijn afgetrapt nadat de spoorwegpolitie, de Onderzoeksraad voor Veiligheid en de inspectie van het ministerie van Verkeer het spoor hadden vrijgegeven. Treinreizigers tussen Amersfoort en Den Haag en tussen Amersfoort en Rotterdam worden aangeraden dinsdag via Schiphol te reizen, en forensen tussen Roosendaal en Utrecht via Den Bosch.
Hmm, dat klinkt als best een slim planquote:Op maandag 23 maart 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
een reisje maken. Mooi dat boogje bij Duivendrecht even meepakken
Het gaat alleen om de spitstoevoegers en niet om de reguliere treinen die omrijden. Dus dan moet ik de 12732 maar eens nemenquote:Op maandag 23 maart 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt als best een slim plan
Op de NS-site stond eerst zelfs heel precies, dat de storing om 13:00 verholpen zou zijn.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Mag ik even refereren aan deze post, vooral de laatste zin daarvan...
En daar staat dan weer geen jaartal bijquote:
quote:Aanrijding Hengelo
Tussen Hengelo en Oldenzaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Hengelo en Oldenzaal geen treinen maar bussen.
Er is een aanrijding en vervolgens rijden er om logistieke redenen geen treinenquote:
Goed zoquote:Op maandag 23 maart 2009 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is een aanrijding en vervolgens rijden er om logistieke redenen geen treinen
ja, en vervolgens denk ik: het stikt in hengelo van de lintjes en je maakt mij niet wijs dat die allemaal net in onderhoud zijnquote:Op maandag 23 maart 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Wat dacht je van "de trein is stuk"?
Het kan natuurlijk zijn dat hij ZO stuk is dat hij niet van de baan gesleept kan worden. Dan nog is het dubbelspoor daar, okee....quote:Op maandag 23 maart 2009 22:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, en vervolgens denk ik: het stikt in hengelo van de lintjes en je maakt mij niet wijs dat die allemaal net in onderhoud zijn
quote:Weersomstandigheden Breukelen - Abcoude
Tussen Breukelen en Abcoude moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door weersomstandigheden rijden er tussen Breukelen en Abcoude geen treinen.
Wordt een aardige hindernisbaan zoquote:Op maandag 23 maart 2009 23:04 schreef dennistd het volgende:
Het gaat lekker, ook Breukelen-Abcoude ligt er nu uit:
[..]
Bellen dat je niet kunt komen?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef knars het volgende:
Holy crap, als het spoor tussen Breukelen en Abcoude wegwaait kan ik net zo goed over Schiphol naar m'n werk proberen te komen
Voor de liefhebbers van de route Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht: pak svp de bus in plaats van omrijden via Breukelen. Een bus die in de spits in de file staat is een stuk comfortabeler dan een volgepropte DD-AR. Dan elke willekeurige DD-AR, eigenlijk.
Een bus in de file is niet leuk.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef knars het volgende:
Voor de liefhebbers van de route Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht: pak svp de bus in plaats van omrijden via Breukelen. Een bus die in de spits in de file staat is een stuk comfortabeler dan een volgepropte DD-AR. Dan elke willekeurige DD-AR, eigenlijk.
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:20 schreef Zug-Chef het volgende: De prutser dat ik ben
Ik doe alles voor een volgepropte trein.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef knars het volgende:
Holy crap, als het spoor tussen Breukelen en Abcoude wegwaait kan ik net zo goed over Schiphol naar m'n werk proberen te komen
Voor de liefhebbers van de route Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht: pak svp de bus in plaats van omrijden via Breukelen. Een bus die in de spits in de file staat is een stuk comfortabeler dan een volgepropte DD-AR. Dan elke willekeurige DD-AR, eigenlijk.
Ja, een tréin. Maar een DD-AR...?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik doe alles voor een volgepropte trein.
Mja, als je nou uit een ver land hierheen komt denk je "AVONTUUR"quote:
Hmmmm is er een extra boogje te pakken PSM ? kan je ff buiten treinnumers om praten en ff zeggen welke ik moet nemenquote:Op maandag 23 maart 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat alleen om de spitstoevoegers en niet om de reguliere treinen die omrijden. Dus dan moet ik de 12732 maar eens nemen
Tussen Maarssen en Abcoude rijden geen treinen door blikseminslag.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:41 schreef knars het volgende:
Maar wat is er nou mis met het weer tussen Abcoude en Breukelen, is dat miljoenen kostende tunneltje onder die sloot bij Abcoude volgelopen?
Het gaat om de spitstrein tussen Leeuwarden en Rotterdam. Deze is als enige omgeleid. De rest rijdt niet. (De treinen dus die normaal van afwijkende perrons in Utrecht vertrekken tov de normale NO).quote:Op maandag 23 maart 2009 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmmmm is er een extra boogje te pakken PSM ? kan je ff buiten treinnumers om praten en ff zeggen welke ik moet nemen
Zat ik daar niet in toen?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:27 schreef knars het volgende:
Behalve die laatste keer dan, toen ik bij het viaduct over het spoor bij Woerden langzaamrijdend een Intercity weer zag voorbijblazen die eigenlijk niet meer zou rijden.
Wats mis met een DD-AR?quote:
ja je weet wel, die buslijn waarin allerhande kutmarokkaantjes om de haverklap buschauffeurs aftuigen. Die heb ik naar m'n werk iedere dag.quote:
Die van Diemen-Zuid naar Bijlmer ArenAquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja,maar WELK boogje wordt er nu meegepakt dan?
Ah die. Ik wist niet dat die Terreurexpres heettequote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja je weet wel, die buslijn waarin allerhande kutmarokkaantjes om de haverklap buschauffeurs aftuigen. Die heb ik naar m'n werk iedere dag.
Trans-Veolistan-Schrootkoets, mag ookquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah die. Ik wist niet dat die Terreurexpres heette
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Trans-Veolistan-Schrootkoets, mag ook
Het is maar goed dat meningen kunnen verschillenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:47 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Wats mis met een DD-AR?
Love 'em.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:30 schreef James1988 het volgende:
DD-AR... het is te doen. Ik kan me nog herinneren dat ik een klein jochie was en met mijn oma naar het Spoorwegmuseum ging, met de trein. Met de terugreis hadden we een dubbeldekker, met groene stoelen en tafeltjes met confetti erop.
Ahh, nostalgie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |