Geloof dat het station vanaf dec 2009 Tilburg Universiteit gaat hetenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet er binnenkort wel weer heen, want dan heet het station aldaar opeens Tilburg Universiteit ipv Tilburg West. Weet alleen niet wanneer dat plaats gaat vinden.
Haha nee hoor, ik heb al een ruime planning. Zoiezo italie, griekenland en terug via het oostblok.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Je "besluit" gedachtenloos te gaan interrailen en wij moeten het gaan invullen?
Stockholm zou ik aanraden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:26 schreef italiaan1987 het volgende:
In de zomer waarschijnlijk me eerste interrail vakantie..Iemand nog tips van bestemmingen en treinen?
Zijn het beetje confortabele treinen in het oostblok:p. Er rijd een trein van Thessaloniki naar Praag. Die vertrekt rond 17:00 en komt volgende dag 22:00 aan. Weet niet of het beetje uit te houden is 30 uur in zo trein:p.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Poeh, gewaagd. Zeker vanuit Griekenland. Nou ja, je pakt het ergste het eerst. Als je Bulgarije en Roemenië eenmaal doorstaan hebt zijn Hongarije, Slowakije en Polen eezy peanuts
Spreek je talen, oefen je geduld en wees creatief met handgebaren. lach vooral veelDan krijg je het meeste voor elkaar, al heb je achteraf nauwelijks in de gaten hoe dat dan kwam
Daarvan mag je waarschijnlijk hopen op enigszins eurocity-waardig materieel. Sowieso is 30 uur wel een vrij lange etappe natuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Zijn het beetje confortabele treinen in het oostblok:p. Er rijd een trein van Thessaloniki naar Praag. Die vertrekt rond 17:00 en komt volgende dag 22:00 aan. Weet niet of het beetje uit te houden is 30 uur in zo trein:p.
Oostblok heeft redelijk comfortabele treinen wel ja. Als dit de Transbalkan is, dan kan je geluk hebben. Een deel van die trein is best goed te doen. Ik doe zelf met een maat ongeveer het rondje omgekeerd NL - Berlijn - Praag - Bratislava - Budapest - Beograd - Sofia - Athene - Roma - Monaco - Milaan - Strasbourg - NL. Talen een beetje kennen is handig ja, de kennis van engels wil in het oostblok nog al eens tegenvallen. Voordeel is wel dat Tsjechisch, Slowaaks, Russisch, Servisch en Bulgaars qua woorden en uitspraak redelijk overeen komen. Hongaars is dan weer heel wat anders though. Hou er wel rekening mee dat de nachttreinen in Bulgarije en Servië te boek staan als 'probleemtreinen' waar nogal eens gejat wordt en mensen overvallen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Zijn het beetje confortabele treinen in het oostblok:p. Er rijd een trein van Thessaloniki naar Praag. Die vertrekt rond 17:00 en komt volgende dag 22:00 aan. Weet niet of het beetje uit te houden is 30 uur in zo trein:p.
Airconditioning hebben die oude treinen dan wel weer standaard in die landenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Anyway, als je dat NIET hebt, mag je blij zijn dat je vervoerd wordt en dat je levend de overkant haalt. Zo simpel is het in Bulgarije en Roemenië iigSucces!
Nou wil ik 't gewoon weten ookquote:Dear Sirs,
I am a railway enthusiast who is passionate about your DD-IRM / VIRM EMU which you built for the Dutch national railway company NS. I have regular contacts with other railway enthusiast, and I was wondering one thing about the VIRM train.
I know it is prepared for a power supply of 25 KV, so it should be ready when the Dutch national railway system is upgraded from 1500 V to 25 KV. What I am not sure of, is the safety system. Could you please tell me if VIRM is prepared for the installation of the ERTMS Level 2 safety system, as it's currently being installed on both the Betuweroute and the HSL-Zuid?
Another thing I am curious about, is VIRM's maximum speed. In it's current form, VIRM is limited to 160 km/h. Could it technically be possible to have VIRM running at speeds higher than 160 km/h, say, for example, 250 km/h?
Thank you for taking the time to read this message.
Kind regards,
Alex (...)
In een rechte lijn zou het misschien nog kunnen. Maar bochten worden erg lastig natuurlijk. De huidige bochtstralen haal je nooit met 250 zonder kantelbaktechniek. En zelfs met kantelbakken lijkt het me geen pretje. Ik denk dan aan de X2000 in Zweden, waar ze met kantelbakken 200 rijden op spoor wat eigenlijk voor 160-180 gebouwd is. Dat is al niet echt comfortabel te noemenquote:Could it technically be possible to have VIRM running at speeds higher than 160 km/h, say, for example, 250 km/h?
Heeft dat er niet mee te maken dat ie je hele reis dan op internationaal tarief berekent?quote:Op zondag 22 maart 2009 09:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vreemd! Weert-antwerpen ¤31 weert-roosendaal ¤17,40 + roosendaal-antwerpen ¤11,80 = 29,20 afzetters!
Preciesquote:Op zondag 22 maart 2009 09:34 schreef dennistd het volgende:
Heeft dat er niet mee te maken dat ie je hele reis dan op internationaal tarief berekent?
Nou,quote:Op zondag 22 maart 2009 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies![]()
In dit soort gevallen is het altijd goedkoper om je reis bij het grensstation te breken(behoudens bijzondere kortingsacties etc).
Komt denk ik door de werkzaamheden, waardoor treinen een ander nummer krijgen en de site ze zo kenmerktquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef Nightshadow het volgende:
NS Mobiel heeft kuren:
[ afbeelding ]
Boeiendquote:
DDIRM is ontworpen voor 160 km/h PUNT. Daarbij is momenteel 160 km/h niet eens mogelijk laat staan 200 km/h. Daarbij zal er op langer duur (binnen 20 jaar) zeker wel naar ERMTS v2 worden overgeschakeld, hierdoor kan je spoorcapaciteit beter benutten en hoef je minder nieuwe rails aan te leggen.quote:Op zondag 22 maart 2009 03:17 schreef James1988 het volgende:
Even mailtje verstuurd naar Bombardier:
[..]
Nou wil ik 't gewoon weten ook
De Thalys is ook niet ontworpen voor 575 km/h...quote:Op zondag 22 maart 2009 12:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
DDIRM is ontworpen voor 160 km/h PUNT. Daarbij is momenteel 160 km/h niet eens mogelijk laat staan 200 km/h. Daarbij zal er op langer duur (binnen 20 jaar) zeker wel naar ERMTS v2 worden overgeschakeld, hierdoor kan je spoorcapaciteit beter benutten en hoef je minder nieuwe rails aan te leggen.
Hadden we niet zo'n peperduur stukje spoor liggen wat al een aantal jaar te laat is, en waar nu geen treinen voor zijn?quote:Op zondag 22 maart 2009 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een rechte lijn zou het misschien nog kunnen. Maar bochten worden erg lastig natuurlijk. De huidige bochtstralen haal je nooit met 250 zonder kantelbaktechniek. En zelfs met kantelbakken lijkt het me geen pretje. Ik denk dan aan de X2000 in Zweden, waar ze met kantelbakken 200 rijden op spoor wat eigenlijk voor 160-180 gebouwd is. Dat is al niet echt comfortabel te noemen250?
Ik ben gewoon benieuwd... 't lijkt mij momenteel ook onmogelijk zonder aanpassingen aan VIRM, zoals de draaistellen enzo... wil 't gewoon weten. Eens kijken of Bombardier antwoordt.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
DDIRM is ontworpen voor 160 km/h PUNT. Daarbij is momenteel 160 km/h niet eens mogelijk laat staan 200 km/h. Daarbij zal er op langer duur (binnen 20 jaar) zeker wel naar ERMTS v2 worden overgeschakeld, hierdoor kan je spoorcapaciteit beter benutten en hoef je minder nieuwe rails aan te leggen.
Dat is de 'direct naar /dev/null' optie.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel geinig, in hun Contact-sectie stond er "What is your relation to Bombardier?", één van de opties was "Train enthusiast"
Was van plan met de HELLAS Expres te gaan die via servie gaat. Is een hele lange zit ja:p en idd moeten we dat ff regelen met verblijfplaats dat we zo laat mogen aankomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarvan mag je waarschijnlijk hopen op enigszins eurocity-waardig materieel. Sowieso is 30 uur wel een vrij lange etappe natuurlijkEn het ergste is eigenlijk nog dat je om 22:00 in Praag ook geen flikker te zoeken hebt, anders dan WEER een nachttrein. Of je moet hele goeie afspraken maken met je hotel.
Binnenlands materieel wisselt sterk daar. ze zijn de laatste jaren hard bezig om het aftandse schroot op de zijlijnen te vervangen door Siemens Desiro's of talentjes (of vergelijkbaar) en als je dat hebt is het best te trekken. Hoewel ze er ook een handje van hebben om dat spul dan meteen op een lijn van 3 uur in te zetten. Rotterdam - Groningen in een EuregioBahn? Ook niet mijn idee van pret
Anyway, als je dat NIET hebt, mag je blij zijn dat je vervoerd wordt en dat je levend de overkant haalt. Zo simpel is het in Bulgarije en Roemenië iigSucces!
Ik was van plan met de HELLAS express te gaan. Vriend van mij spreekt tjechisch:).quote:Op zondag 22 maart 2009 00:49 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Oostblok heeft redelijk comfortabele treinen wel ja. Als dit de Transbalkan is, dan kan je geluk hebben. Een deel van die trein is best goed te doen. Ik doe zelf met een maat ongeveer het rondje omgekeerd NL - Berlijn - Praag - Bratislava - Budapest - Beograd - Sofia - Athene - Roma - Monaco - Milaan - Strasbourg - NL. Talen een beetje kennen is handig ja, de kennis van engels wil in het oostblok nog al eens tegenvallen. Voordeel is wel dat Tsjechisch, Slowaaks, Russisch, Servisch en Bulgaars qua woorden en uitspraak redelijk overeen komen. Hongaars is dan weer heel wat anders though. Hou er wel rekening mee dat de nachttreinen in Bulgarije en Servië te boek staan als 'probleemtreinen' waar nogal eens gejat wordt en mensen overvallen worden.
Oneens. De oorspronkelijke titel was "Het treinpics, -nieuws en -praattopic deel ##". Dus was ook al met een H.quote:
Een simpel "ja" had dus ook volstaan.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga het ze zelf vragen?![]()
Of lees gewoon zelf even mee
Jouw MyAT is waarschijnlijk wat voller dan de mijne.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
BoeiendIk constateer nu dat ik moeite heb om het topic te vinden
Dit!!! Als ik het topic open, dan krijgt het ook altijd die originele TT.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:45 schreef Duvel het volgende:
Oneens. De oorspronkelijke titel was "Het treinpics, -nieuws en -praattopic deel ##". Dus was ook al met een H.
Is in liefdevolle samenwerking gemaakt!quote:Op zondag 22 maart 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Je gezelschap was nogal ehmm... "onderhoudend" begrijp ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |