Maglev?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een ruim weekje, dan ga ik weer een primeur tegemoet![]()
Mijn vierde tractiebronna Elektra, Diesel en Stoom
NOG hipperquote:
Hoe meet je trouwens de km's per trein?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOG hipper
Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:
Wat is de max voor cargo, in meters? Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?
Ik dacht 700m in Nederland, en een tijdje terug is er een 1000m-trein getest op de Betuweroute.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat is de max voor cargo, in meters?
Ik weet wel dat er niet zo gek lang geleden nog 2 lange cargo's elkaar en daarmee de hele Merwede-Lingelijn klemreden op een passeerspoor bij Leerdam wat niet lang genoeg bleekquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht 700m in Nederland, en een tijdje terug is er een 1000m-trein getest op de Betuweroute.
Klopt ja, Barneveld Centrum met die volkorenvingerverf-expresquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
Dat passeerspoor is iets meer dan 500 meter zo te zien, dan krijg je lastig 2 cargo's langs elkeer heen
Op de kippenlijn is het ook al wel eens gebeurd volgens mij
Wat doe jij voor werk danquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zit nog op mn werk... en met een beetje pech ga ik niet eens per trein naar huis, maar per taxi, want dan rijden er geen treinen meer
* Guppy voelt zich heul zielig
Aah good oldfashioned peddel powerquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOG hipper
Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
Ik ben nog geen 2 jaar geleden in Kranenburg wezen kijken, toen was het echt fucking rimboe. Het ziet er steeds meer naar uit dat ik toen NET op tijd wasquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:38 schreef Guard het volgende:
[..]
Aah good oldfashioned peddel power![]()
mooie omgeving zo te zien
Schijnt dat ze die boel de afgelopen 2 jaar in recordtempo kaalgeslagen hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:46 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets? Lijkt me moeilijk passeren, zon jong berkje dat tussen de bielzen groeit
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond deze in Tilburg bij de werkplaats.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:04 schreef bork het volgende:
De door James vergeten botsing ->
[ afbeelding ]
Ik kreeg nog een pm van een gast van treinenmaandblad voor plaatsing, nooit meer iets van gehoord.
Daar zijn er niet zo veel meer vanquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:50 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond deze in Tilburg bij de werkplaats.
Hij staat er al een paar weken en lijkt er verdomd veel opquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zijn er niet zo veel meer vanVette kans dat het idd die was die daar stond
(weet iemand hoe en waar de 252 is/staat?)
PMS redefinedquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De 252 op 12 april 2008 tijdens de overbrenging naar Duitsland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:25 schreef dennistd het volgende:
Nouja, hij zat niet achter de pimpel, maar achter iets veel mooiers
[ afbeelding ]
Loc 1202 van het spoorwegmuseum
Bron: http://www.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1403quote:Jullie zijn dus niet verantwoordelijk voor de vertraging?
,,Het is beter nu niet te praten over verantwoordelijkheid, dat leidt slechts af. Belangrijk is dat de problemen zo snel en goed mogelijk worden opgelost. Praten over verantwoordelijkheden is oppervlakkig.''
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
,,De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in.''
2010?
,,Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten.''
2009?
,,Daar durf ik om te wedden.''
Het gaat om zestien treinen voor Nederland en drie voor België. De totale waarde is 380 miljoen euro. Zullen de treinen duurder worden?
,,We proberen de oplossingen te zoeken die zo weinig mogelijk gevolgen hebben voor de tijdschema's en voor de kosten. Maar er zijn een paar zeer delicate punten. Door de wijzigingen zullen er wat betreft de ERTMS zeker toegevoegde kosten zijn.''
quote:Morgen Leipzig Hbf, tijdens STIBANS Excursie naar Delitschz voor de 252
Omdat er een café in die trein zitquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Met de pimpel bedoelen jullie de internationale trein naar Berlijn. Maar waarom "De pimpel" ?
Dat wil ik altijd nog eens doen. In volle vaart eens aan de noodrem gaan hangen. Is het de boete waard?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:57 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in VIRM 8734 van Breda naar 's-Hertogenbosch, sta nu stil bij Tilburg (station). Omroep: "Dames en heren, we hebben een klein probleempje, iemand heeft aan de noodrem getrokken. We gaan dit oplossen en daarna gaan we snel weer verder."
nu: "Dames en heren, het probleem met de noodrem is inmiddels opgelost dus we hopen zo snel mogelijk weer te kunnen vertrekken."
En we rijden weer.
Het werd een taxi voor mijquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk danHet is al heul lang guppiesbedtijd
Maar hoe meet jij nou het aantal km's per trein?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik weet niet hoe een Pimpel er van buiten uit ziet, nou goed
tariefeenheden, jizdenka.cz, google earth, van allesquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar hoe meet jij nou het aantal km's per trein?
1 zou dat geen communicatie middel zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Laten we het hopenquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm ik was al bang dat je je die lapo had laten aannaaien![]()
Iig: er reed om 18:06 een sleep ICK heel hard door Ut zuidwaarts. Mogelijk een leegmatritje op weg naar de eeuwige stoomvelden?
Geen idee.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
Dat heeft tegenwoordig niet zo veel voordelen meer, maar in de begintijd van de elektrische tractie was het moeilijk om goede wisselstroommotoren met bijbehorende regelingen te maken. Daarom is gekozen voor een laagfrequentie wisselspanning, hierbij had je de voordelen van wisselspanning (makkelijk te transformeren) met een beperkt aantal voordelen van gelijkstroommotoren. (Volgens de norm is het overigens 16,7Hz.quote:- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Van http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3815 :quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Verder is het zo dat bij een frequentie van 16 2/3 Hz ( ofwel 1/3 van 50 Hz) de derde harmonische (3*f) op 50 Hz ligt, en dus je grootste verstoring nog steeds een lagere frequentie heeft dat de meeste beveiligingssystemen en de power quality van de rest van het net niet aantast.quote:In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk is gekozen voor wisselspanning, omdat je dan geen gelijkrichters nodig hebt en omdat je die aan boord van de trein kunt transformeren tot een handzame spanning. De frequentie werd laag gekozen, omdat er bij 50Hz teveel vonkproblemen ontstonden aan de koolborstels. De frequentie van 16 2/3Hz is precies een derde van 50Hz, daardoor konden ze met roterende omvormers de voeding vrij makkelijk uit het openbare net betrekken. Daarnaast hadden de Duitse spoorwegen eigen centrales die direct de lage frequentie opwekten.
Correctemundo!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Van http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3815 :
[..]
Verder is het zo dat bij een frequentie van 16 2/3 Hz ( ofwel 1/3 van 50 Hz) de derde harmonische (3*f) op 50 Hz ligt, en dus je grootste verstoring nog steeds een lagere frequentie heeft dat de meeste beveiligingssystemen en de power quality van de rest van het net niet aantast.
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het werd een taxi voor mijOm 02,00 uur rijden er geen treinen meer van Houten naar Arnhem. Wel taxi's, maar ik denk dat ik de volgende keer ook in een hotel moet, net als m'n collega. Taxi's zijn duur namelijk
![]()
Straks maar eens naar station Arnhem op m'n fiets op te halen
15 bakken koploper is ruim 400 meter lang. Te lang voor de meeste stations want perrons zijn meestal 340 meter.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:
Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?
Dat is wel een beetje gechargeerd natuurlijk hequote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:08 schreef ReisT het volgende:
Een passagierstrein is maximaal zolang als het kortste perron waar die moet stoppen. (in Nederland tenminste, in het buitenland maken ze er geen probleem van als de halve trein nog buiten het perron staat)
Gelukkig zitten er in Houten en Utrecht veel hotels, dus dat is niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:39 schreef bork het volgende:
[..]
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaaldDat was 4 jaar geleden
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!
De bezoekers van het grootste petjesreservaat van Nederlandquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!
Eerder te kort. Als je je midden op de baan een ATB laat aannaaien zit je gewoon te slapenquote:
Komt op het stukje Best - Boxtel ook erg vaak voor. En altijd op hetzelfde stukje, namelijk als je op de fly-over naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef dennistd het volgende:
Verder vanmorgen van Apeldoorn naar Amersfoort een snelremming. Roept de machinist om: "sorry, atb". Heeft de gemiddelde reiziger echt iets aan
En de taxichauffeurs het maar vreemd vinden dat ze steevast met de nek worden aangekeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:39 schreef bork het volgende:
[..]
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaaldDat was 4 jaar geleden
Komt het vaak voor bij getrokken IC's en/of bij de IRM's?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Komt op het stukje Best - Boxtel ook erg vaak voor. En altijd op hetzelfde stukje, namelijk als je op de fly-over naar beneden gaat.
Jij claimt de lapo vast?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal voor de volgende keer een andere trein regelen.
Welke? Dat wordt een verrassing.
Gaat nog een tijdje duren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |