abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:59:15 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67216167
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67216217
Kudo's voor moffen-OP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:02:39 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67216289
Zozo, een andere OP.

't is wel een stuk leuker zo eigenlijk.
pi_67216313
Hmm ik was al bang dat je je die lapo had laten aannaaien

Iig: er reed om 18:06 een sleep ICK heel hard door Ut zuidwaarts. Mogelijk een leegmatritje op weg naar de eeuwige stoomvelden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:03:30 #5
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67216324
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:59 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke foto.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:04:58 #6
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67216369
De door James vergeten botsing ->



Ik kreeg nog een pm van een gast van treinenmaandblad voor plaatsing, nooit meer iets van gehoord.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:07:08 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67216723
Nog een ruim weekje, dan ga ik weer een primeur tegemoet

Mijn vierde tractiebron na Elektra, Diesel en Stoom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67217062
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een ruim weekje, dan ga ik weer een primeur tegemoet

Mijn vierde tractiebron na Elektra, Diesel en Stoom
Maglev?
Nuclear?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_67217190
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:24 schreef Guard het volgende:

[..]

Maglev?
Nuclear?
NOG hipper

Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67217259
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NOG hipper

Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
Hoe meet je trouwens de km's per trein?

Wat is de max voor cargo, in meters? Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?
Ik zwaai naar dieren.
pi_67217799
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:

Wat is de max voor cargo, in meters? Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?


Boven de 7000, zeker.
Deze is 7.353 meter, en ik ben er niet zeker van dat dit record absoluut is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67218793
tvp
  Redactie Sport donderdag 19 maart 2009 @ 21:17:47 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67218942
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat is de max voor cargo, in meters?
Ik dacht 700m in Nederland, en een tijdje terug is er een 1000m-trein getest op de Betuweroute.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67219160
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik dacht 700m in Nederland, en een tijdje terug is er een 1000m-trein getest op de Betuweroute.
Ik weet wel dat er niet zo gek lang geleden nog 2 lange cargo's elkaar en daarmee de hele Merwede-Lingelijn klemreden op een passeerspoor bij Leerdam wat niet lang genoeg bleek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 21:25:11 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_67219253
ik zit nog op mn werk... en met een beetje pech ga ik niet eens per trein naar huis, maar per taxi, want dan rijden er geen treinen meer

* Guppy voelt zich heul zielig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport donderdag 19 maart 2009 @ 21:27:31 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67219349
Dat passeerspoor is iets meer dan 500 meter zo te zien, dan krijg je lastig 2 cargo's langs elkeer heen
Op de kippenlijn is het ook al wel eens gebeurd volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67219401
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
Dat passeerspoor is iets meer dan 500 meter zo te zien, dan krijg je lastig 2 cargo's langs elkeer heen
Op de kippenlijn is het ook al wel eens gebeurd volgens mij
Klopt ja, Barneveld Centrum met die volkorenvingerverf-expres
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67219423
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zit nog op mn werk... en met een beetje pech ga ik niet eens per trein naar huis, maar per taxi, want dan rijden er geen treinen meer

* Guppy voelt zich heul zielig
Wat doe jij voor werk dan Het is al heul lang guppiesbedtijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67219801
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NOG hipper

Ik ga railfietsen van Groesbeek naar Kranenburg en terug
Aah good oldfashioned peddel power

mooie omgeving zo te zien
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_67219860
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:38 schreef Guard het volgende:

[..]

Aah good oldfashioned peddel power

mooie omgeving zo te zien
Ik ben nog geen 2 jaar geleden in Kranenburg wezen kijken, toen was het echt fucking rimboe. Het ziet er steeds meer naar uit dat ik toen NET op tijd was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67220141


zoiets? Lijkt me moeilijk passeren, zon jong berkje dat tussen de bielzen groeit
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_67220234
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:46 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]

zoiets? Lijkt me moeilijk passeren, zon jong berkje dat tussen de bielzen groeit
Schijnt dat ze die boel de afgelopen 2 jaar in recordtempo kaalgeslagen hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67220242
@Op... hey een blokkendoos
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:50:33 #25
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67220344
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:04 schreef bork het volgende:
De door James vergeten botsing ->

[ afbeelding ]

Ik kreeg nog een pm van een gast van treinenmaandblad voor plaatsing, nooit meer iets van gehoord.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond deze in Tilburg bij de werkplaats.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67220420
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:50 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond deze in Tilburg bij de werkplaats.
Daar zijn er niet zo veel meer van Vette kans dat het idd die was die daar stond (weet iemand hoe en waar de 252 is/staat?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 19 maart 2009 @ 22:07:47 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67221097
De 252 staat nog steeds in Delitzsch dacht ik.
Laatste foto's van 11 januari: http://stibans.nl/2009/01/11/fotos-uit-delitzsch/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67221199
Ziet er niet goed uit

Dat ziet eruit als iets wat LANG gaat duren. En waarvan we nog maar moeten zien dat het ooit betaald kan worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:14:28 #29
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67221362
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar zijn er niet zo veel meer van Vette kans dat het idd die was die daar stond (weet iemand hoe en waar de 252 is/staat?)
Hij staat er al een paar weken en lijkt er verdomd veel op
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67221555
tvp
  Redactie Sport donderdag 19 maart 2009 @ 22:19:24 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67221597

De 252 op 12 april 2008 tijdens de overbrenging naar Duitsland
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67221631
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De 252 op 12 april 2008 tijdens de overbrenging naar Duitsland
PMS redefined
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 19 maart 2009 @ 22:25:57 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67221884
Nouja, hij zat niet achter de pimpel, maar achter iets veel mooiers

Loc 1202 van het spoorwegmuseum
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67221965
Nee, ik weet niet hoe een Pimpel er van buiten uit ziet, nou goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67223555
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:25 schreef dennistd het volgende:
Nouja, hij zat niet achter de pimpel, maar achter iets veel mooiers
[ afbeelding ]
Loc 1202 van het spoorwegmuseum
1200 serie
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_67223684
Met de pimpel bedoelen jullie de internationale trein naar Berlijn. Maar waarom "De pimpel" ?
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:17:18 #37
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_67224056
Nice NS 1200 tje

Is het nieuws over de stofzuiger zekr dat ie komt ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_67226035
Tvp.

  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:32:09 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67226709
Oeh, ik heb nog leuke quotes gevonden van AnsaldoBreda op de website van FNV Spoor.
quote:
Jullie zijn dus niet verantwoordelijk voor de vertraging?

,,Het is beter nu niet te praten over verantwoordelijkheid, dat leidt slechts af. Belangrijk is dat de problemen zo snel en goed mogelijk worden opgelost. Praten over verantwoordelijkheden is oppervlakkig.''

Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?

,,De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in.''

2010?

,,Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten.''

2009?

,,Daar durf ik om te wedden.''

Het gaat om zestien treinen voor Nederland en drie voor België. De totale waarde is 380 miljoen euro. Zullen de treinen duurder worden?

,,We proberen de oplossingen te zoeken die zo weinig mogelijk gevolgen hebben voor de tijdschema's en voor de kosten. Maar er zijn een paar zeer delicate punten. Door de wijzigingen zullen er wat betreft de ERTMS zeker toegevoegde kosten zijn.''
Bron: http://www.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1403

Het hele artikel staat vol met van die leukigheidjes.

AnsaldoBreda, ben benieuwd of je 't haalt voor 31/12/2009, anders ga ik die sleutel halen.
pi_67227260
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:14 schreef ghizzer het volgende:
tvp
Mag dat?

............................
  Redactie Sport vrijdag 20 maart 2009 @ 08:06:50 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67229072
Even nog over de 252: in het somda-topic 'Waar ga je spotten' vertelde de webmaster van stibans vandaag dit:
quote:
Morgen Leipzig Hbf, tijdens STIBANS Excursie naar Delitschz voor de 252
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:11:13 #42
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_67229107
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Met de pimpel bedoelen jullie de internationale trein naar Berlijn. Maar waarom "De pimpel" ?
Omdat er een café in die trein zit .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:57:47 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67229763
Ik zit nu in VIRM 8734 van Breda naar 's-Hertogenbosch, sta nu stil bij Tilburg (station). Omroep: "Dames en heren, we hebben een klein probleempje, iemand heeft aan de noodrem getrokken. We gaan dit oplossen en daarna gaan we snel weer verder."

nu: "Dames en heren, het probleem met de noodrem is inmiddels opgelost dus we hopen zo snel mogelijk weer te kunnen vertrekken."
En we rijden weer.
pi_67230301
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:57 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in VIRM 8734 van Breda naar 's-Hertogenbosch, sta nu stil bij Tilburg (station). Omroep: "Dames en heren, we hebben een klein probleempje, iemand heeft aan de noodrem getrokken. We gaan dit oplossen en daarna gaan we snel weer verder."

nu: "Dames en heren, het probleem met de noodrem is inmiddels opgelost dus we hopen zo snel mogelijk weer te kunnen vertrekken."
En we rijden weer.
Dat wil ik altijd nog eens doen. In volle vaart eens aan de noodrem gaan hangen. Is het de boete waard?
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 09:27:35 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_67230339
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat doe jij voor werk dan Het is al heul lang guppiesbedtijd
Het werd een taxi voor mij Om 02,00 uur rijden er geen treinen meer van Houten naar Arnhem. Wel taxi's, maar ik denk dat ik de volgende keer ook in een hotel moet, net als m'n collega. Taxi's zijn duur namelijk

Straks maar eens naar station Arnhem op m'n fiets op te halen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67230474
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik weet niet hoe een Pimpel er van buiten uit ziet, nou goed
Maar hoe meet jij nou het aantal km's per trein?
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:34:05 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67230507
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:53:05 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67230989
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar hoe meet jij nou het aantal km's per trein?
tariefeenheden, jizdenka.cz, google earth, van alles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:01:09 #49
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_67231194
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
1 zou dat geen communicatie middel zijn?

2 minder stroom nodig en weerstand verliezen zijn lager.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:12:33 #50
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_67231467
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm ik was al bang dat je je die lapo had laten aannaaien

Iig: er reed om 18:06 een sleep ICK heel hard door Ut zuidwaarts. Mogelijk een leegmatritje op weg naar de eeuwige stoomvelden?
Laten we het hopen .
Baggerspul .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:19:35 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67231676
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
Geen idee.
quote:
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Dat heeft tegenwoordig niet zo veel voordelen meer, maar in de begintijd van de elektrische tractie was het moeilijk om goede wisselstroommotoren met bijbehorende regelingen te maken. Daarom is gekozen voor een laagfrequentie wisselspanning, hierbij had je de voordelen van wisselspanning (makkelijk te transformeren) met een beperkt aantal voordelen van gelijkstroommotoren. (Volgens de norm is het overigens 16,7Hz. )

Het heeft dus niet te maken met energieverliezen.

Overigens zijn transformatoren voor zo'n lage frequentie aanmerkelijk lomper dan voor hogere frequenties omdat je meer moeite hebt de boel te magnetiseren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:24:08 #52
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_67231841
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:34 schreef James1988 het volgende:
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
Van http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3815 :
quote:
In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk is gekozen voor wisselspanning, omdat je dan geen gelijkrichters nodig hebt en omdat je die aan boord van de trein kunt transformeren tot een handzame spanning. De frequentie werd laag gekozen, omdat er bij 50Hz teveel vonkproblemen ontstonden aan de koolborstels. De frequentie van 16 2/3Hz is precies een derde van 50Hz, daardoor konden ze met roterende omvormers de voeding vrij makkelijk uit het openbare net betrekken. Daarnaast hadden de Duitse spoorwegen eigen centrales die direct de lage frequentie opwekten.
Verder is het zo dat bij een frequentie van 16 2/3 Hz ( ofwel 1/3 van 50 Hz) de derde harmonische (3*f) op 50 Hz ligt, en dus je grootste verstoring nog steeds een lagere frequentie heeft dat de meeste beveiligingssystemen en de power quality van de rest van het net niet aantast.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:25:15 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67231887
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef MPG het volgende:

[..]

Van http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3815 :
[..]

Verder is het zo dat bij een frequentie van 16 2/3 Hz ( ofwel 1/3 van 50 Hz) de derde harmonische (3*f) op 50 Hz ligt, en dus je grootste verstoring nog steeds een lagere frequentie heeft dat de meeste beveiligingssystemen en de power quality van de rest van het net niet aantast.
Correctemundo!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:39:09 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67232351
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het werd een taxi voor mij Om 02,00 uur rijden er geen treinen meer van Houten naar Arnhem. Wel taxi's, maar ik denk dat ik de volgende keer ook in een hotel moet, net als m'n collega. Taxi's zijn duur namelijk

Straks maar eens naar station Arnhem op m'n fiets op te halen
Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaald Dat was 4 jaar geleden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:39:47 #55
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67232366
edit, stupide quote knop zit veuls te dicht bij de edit knop
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:08:25 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67233238
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:30 schreef Geerd het volgende:

Koploper 15 bakken = max =350 meter ofzo?
15 bakken koploper is ruim 400 meter lang. Te lang voor de meeste stations want perrons zijn meestal 340 meter.

Een passagierstrein is maximaal zolang als het kortste perron waar die moet stoppen. (in Nederland tenminste, in het buitenland maken ze er geen probleem van als de halve trein nog buiten het perron staat)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:14:26 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67233445
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:08 schreef ReisT het volgende:
Een passagierstrein is maximaal zolang als het kortste perron waar die moet stoppen. (in Nederland tenminste, in het buitenland maken ze er geen probleem van als de halve trein nog buiten het perron staat)
Dat is wel een beetje gechargeerd natuurlijk he Ook in NL gaat dat weleens mis. En in welk buitenland dat standaard is weet ik niet. In Roemenie kan ik me wat voorstellen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:28:06 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67233885
In Nederland gebeurt het ook weleens, en dan wordt het gewoon omgeroepen. Bijvoorbeeld: de intercity uit het Noorden op weg naar Den Haag en Rotterdam wordt in Utrecht gesplitst. In Utrecht passen die 15 bakken wel langs het perron. Een keer meegemaakt dat er een storing was tussen Gouda en Den Haag en toen ging ie in zijn geheel naar Rotterdam, en op Alexander riepen ze netjes om dat de trein te lang was voor het perron, en dat iedereen maar ff naar voren moest lopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 11:53:54 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_67234810
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:39 schreef bork het volgende:

[..]

Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaald Dat was 4 jaar geleden
Gelukkig zitten er in Houten en Utrecht veel hotels, dus dat is niet zo'n probleem.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2009 @ 13:59:59 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67238238
Zo, even wat recente plaatjes droppen hier:


Treinstel 10306 nabij de haven van Harlingen


De 10315 gereed voor de retourreis naar Leeuwarden


De 10407 genietend van het zonnetje in Dordrecht


De 10502 gereed staand voor een rit naar Geldermalsen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:11:47 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67240558
Raadsel: Welk station is dit?
klik
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:14:50 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67240668
Kan van alles wezen. Ik denk aan Gouda
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:59:58 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67242186
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan van alles wezen. Ik denk aan Gouda
Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67242340
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!


grapje zeker?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:20:27 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67242820
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee man, daar komen alleen fatsoenlijke mensen!
De bezoekers van het grootste petjesreservaat van Nederland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67243612
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan van alles wezen. Ik denk aan Gouda
Diemen
  Redactie Sport vrijdag 20 maart 2009 @ 17:33:36 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67244903
Vandaag weer gepruts van de bovenste beste plank hoor....
Trein 1743 is met +35 uit Ut vertrokken omdat er op spoor 10 een LM met 2x DDAR veilig had gekregen, maar niet wegreed....
De 1743 is in Amf voor de 147 uitgestuurd, terwijl er voor Amf nog meermaals omgeroepen is dat mensen naar Duitsland snel over moesten stappen te Amf (147 kwam op spoor 2, 1743 op 1).


Verder vanmorgen van Apeldoorn naar Amersfoort een snelremming. Roept de machinist om: "sorry, atb". Heeft de gemiddelde reiziger echt iets aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:39:03 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67245061
Die Mcn zit al te lang in het vak
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:18:24 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67247991
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:39 schreef James1988 het volgende:
Die Mcn zit al te lang in het vak
Eerder te kort. Als je je midden op de baan een ATB laat aannaaien zit je gewoon te slapen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:35:58 #70
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67248556
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef dennistd het volgende:

Verder vanmorgen van Apeldoorn naar Amersfoort een snelremming. Roept de machinist om: "sorry, atb". Heeft de gemiddelde reiziger echt iets aan
Komt op het stukje Best - Boxtel ook erg vaak voor. En altijd op hetzelfde stukje, namelijk als je op de fly-over naar beneden gaat.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:44:48 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67248812
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:39 schreef bork het volgende:

[..]

Moet er wel een Hotel zijn, ik heb het een keer andersom gehad, was er niks vrij meer in Arnhem-Centrum.
Ritprijs van te voren op 100 euro bepaald Dat was 4 jaar geleden
En de taxichauffeurs het maar vreemd vinden dat ze steevast met de nek worden aangekeken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:47:01 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67248876
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:35 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Komt op het stukje Best - Boxtel ook erg vaak voor. En altijd op hetzelfde stukje, namelijk als je op de fly-over naar beneden gaat.
Komt het vaak voor bij getrokken IC's en/of bij de IRM's?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:48:31 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67248926
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Kudo's voor moffen-OP
Ik zal voor de volgende keer een andere trein regelen.

Welke? Dat wordt een verrassing.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:01:35 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67249364
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zal voor de volgende keer een andere trein regelen.

Welke? Dat wordt een verrassing.
Jij claimt de lapo vast?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67251738
Echte buffels hoor.



Mooie Koplopers erbij.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:01:57 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67254273
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij claimt de lapo vast?
Gaat nog een tijdje duren.

Bovendien weet ik niet of ik er geschikt voor ben, in het 3FM-topicreeks word ik nu met hoongelach ontvangen.

Kwestie van tijd voordat ik hier ook de lachers op mijn hand krijg.
pi_67255352
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan van alles wezen. Ik denk aan Gouda
Denk dat het eerder Gouda Goverwelle is.
pi_67264296
Gisteren in een redelijk volle Syntus trein richting Hgl: "Wat zijn die belletjes toch telkens?" ander: "Volgens mij wordt de machinist gebeld"

NS Mobiel heeft kuren:


[ Bericht 15% gewijzigd door Nightshadow op 21-03-2009 11:19:16 ]
pi_67264897
Hmm, stoppertjes, die kennen ze in Japan trouwens ook:



Hier de stopper Nara - Kyoto. Een enkelspoorslijntje waar 2x per uur een stoptrein en 2x sneltrein rijden die elkaar halverwege passeren/inhalen. Ouder materieel, maar prima om mee te reizen. En hier zoals ie op een Japanse 'CTA' stond:



Nog een enkelsporige lijn, hier de treinen vanuit Odawara richting Hakone de berg op (die dan weer uitzicht biedt op de Fuji):



Ook hier weer een kwartierdienst op een enkelsporig lijntje, waar 2x kopgemaakt werd.





Maargoed, Japan biedt meer. HIer bijvoorbeeld gejatte koplopers die de Thunderbird express uitvoeren tussen Osaka/Kyoto en dan noordwaards richting Kanazawa waar ze dan gesplitst worden voor 2 andere bestemmingen. Dit type gejatte-koploper heeft trouwens maar aan 1 kant doorloopkoppen...



't Is niet de meest briljante foto, maar de trein naar Osaka vertrok bijna (dit is in Kanazawa ).
Treinen rijden in Japan trouwens van vaste sporen, waardoor er bij spoorborden ook altijd de lijnnaam en bestemming bij staan. Hier een voorbeeldje van de treinen die ook de stadsdienst in Tokyo uitvoeren:



De meeste treinen komen van buitenwijken/steden Tokyo in en vormen samen met de Yamanote Line (die een rondje rijdt) een uitgekiende stadsdienst die frequent rijdt. In de ochtend had ik tussen 8 en 9 23 treinen per uur. En da's dus niet genoeg, want de pushers stonden dan al klaar met hun witte handschoentjes...

Hier het stadslijnennetwerk van Tokyo:



Zo'n zelfde iets bestaat ook nog voor het metreonetwerk. Elke meter is daardoor wel per spoorvoertuig te bereiken
Het metronetwerk:



Hier nog bordjes:





Maargoed, al die boemeltjes zijn wel geinig, iets snellers heeft men er ook wel:



Hier een shinkansen Hikari op Odawara. De shinkansen is "de nieuwe lijn" (vertaald) die dus naast de oude conventionele (en dus tragere ligt). De bekende lijn (Tokyo - Hakata/Fukuoka) heeft bij elke stad van enige omvang een station die altijd aangedaan worden soor de shinkansen Kodama (de stoptrein op shinkansen niveau dus eigenlijk). Ze treinen op deeltrajecten van het gehele traject en zijn niet zo heel snel. Ze worden ten eerste door de oude shinakansentreinstellen uitgevoerd (max. 220) en worden daarnaast regelmatig ingehaald door de snellere shinkansentreinen, de Hikari (sneltrein, rijdt langere stukken en stopt minder vaak) en de Nozomi (rijdt als enige Tokyo - Fukuoka 2x per uur in ongeveer 5 uur). De Nozomi rijdt veruit het vaakst, tussen Osaka en Tokyo 6x per uur. De andere twee rijden over het algemeen 1x per uur. Hier een oude shinansenstel als Kodama te Fukuoka:



Het is het een na oudste type shinkansen, er is nog 1 oudere serie die sinds vorig jaar herfst definitief uit dienst is. Het mooie ervan is dat ze nog een echte bulletvorm hebben, iets wat bij de nieuwste stellen ver te zoeken is (lijken meer breedbekkikkers ofzo). Nieuwere stellen worden in de Hikari gebruikt, de nieuwste (en dus snelste, tot 320 km/h) rijden in de Nozomi. Hier een inhaling van de Nozomi op een Hikari te Odawara:



Een Shinkansen Hikari volgas naar Tokyo:



Kleine aanvulling op de Hikari: bij beide foto's stond ik op Odawara. Sommige Hikari stoppen hier dus wel, sommige niet. Het is een sneltrein op het eerste deel, stop op het tweede, of net andersom. De Kodama en Nozomi zijn wat dat betreft duidelijker. Overiges wel een plus voor JR (Japanse spoorwegen): de meeste borden kennen ook Engelse teksten!

En hier nog een shinkansen Nozomi onderweg naar Osaka (en wellicht zelf verder naar Hiroshima of Fukuoka):



Nozomi betekent overigens 'hoop' heb ik me laten vertellen, Hikara 'licht' en Kodama 'echo'...

Een mooi land en een aanrader voor als je een fatsoenlijk treinensysteem wil zien. En ja, er rijdt ook wel goederen rond, ik heb zat zien staan bij de spoorlijnen op Shikoku (zuidelijke eiland)
  zaterdag 21 maart 2009 @ 11:49:27 #80
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_67265127
Iemand een idee wat een SLT vanmorgen bij het opstelterrein in zwolle deed
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')