abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 18:23:18 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67300374
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is in liefdevolle samenwerking gemaakt!
Erg mooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67300407


Akihabara
  zondag 22 maart 2009 @ 18:25:09 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67300427
Oh ja, Japan.

* Dr_Flash noteert voor "Later als ik groot ben"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2009 @ 18:26:43 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67300486
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloos. Probeer zo veel mogelijk aan elkaar te legoën met kruidvatkaartjes - grenskaartje - rail pass - grenskaartje of zo
Dat is heel tof bedacht, maar ik ben aan het kijken/rekenen voor een vriend die in lille gaat studeren, en dus een aantal keer heen en weer wil. en aangezien hij niet wil reserveren maar op de bonnefooi naar den haag wil, en die intercity goed te doen is met bijna geen tijdverlies.
  zondag 22 maart 2009 @ 18:30:16 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67300599
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat is heel tof bedacht, maar ik ben aan het kijken/rekenen voor een vriend die in lille gaat studeren, en dus een aantal keer heen en weer wil. en aangezien hij niet wil reserveren maar op de bonnefooi naar den haag wil, en die intercity goed te doen is met bijna geen tijdverlies.
JUIST dan zeg ik: Rail Pass
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67302700
Twee dagen zon, dus twee dagen aan de hobby. Zowel buitenland als binnenland. Een kleine selectie van de vangst:


Op vrijdagen wordt City Night Line 400 uit Milaan en Wenen met 2x BR 189 in dubbeltractie vanaf Frankfurt naar Amsterdam gereden. De tweede 189 wordt namelijk in het lange weekend ingezet voor een tweede nachttrein, die naar München en Zürich. De 189 092 en 189 090 zijn met de nachttrein uit Milaan en Wenen keurig op tijd en rijden als enige personentrein planmatig via de zogenaamde goederenroute tussen Düsseldorf en Duisburg.


Eenmaal per uur rijdt het lokale stoptreintje tussen Duisburg Hbf en Duisburg Entenfang. Vandaag werd daarvoor de DB 628 934 ingezet. Het dieseltreinstel is aan de andere zijde genummerd als serie 928, maar wordt in het algemeen aangeduid met serie 628.


Op het uitgestrekte, voormalige, rangeer- en opstelterrein Duisburg Wedau lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan. Uwe Adam's "Christina", waaronder lokje 11 ook wel schuil gaat, is op het terrein gezet en geniet van het mooie ochtendzonnetje. Op de rechter achtergrond een mooie watertoren.


Door omstandigheden is de autoslaaptrein vanavond opgeheven. De die-hard vakantieganger laat zich niet kisten en zorgt voor eigen vervoer. Plasser & Theurer's MTW10, werkmachine, is met auto+caravan onderweg zuidwaarts, hier ter hoogte van Köln Gremberg.


Nieuwe vervoerder langs de Rijn is Trans Regio. Zij hebben de openbare aanbesteding gewonnen van DB Regio en mogen zowel tussen Mainz en Koblenz (linksrheinisch) als tussen Koblenz en Köln met stoptreinen rijden. De Regional Express is overgens nog wel in handen van DB. Trans Regio rijdt met nieuwe treinstellen van het type Siemens Desiro Mainline. De 460 005 zit achterop een van de treinen op de route Koblenz - Köln Hbf, ook wel de Rheinland-Bahn (RB26) genoemd.


Gevolgd door een wel hele korte kolentrein, met HGK's DH 751 aan kop.


Tot slot op deze vrijdag komt B-Cargo in het laatste licht nog voorbij. Sinds de electrificatie van het traject Montzen-Aachen (Gemmenich), rijdt de Belgische vervoerder B-Cargo doorgaand met voornamelijk gemengde goederentreinen tussen Antwerpen en Köln Gremberg. De 2819 op het station van Köln West.


In de prachtige boog van Udenhout passeert de Rurtalbahn V203 met de vol beladen Linz-shuttle 43956 uit Linz in Oostenrijk.


Vanwege omvangrijke werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen moest Kalktrein 48642 vanuit het Belgische Hermalle naar Beverwijk omgeleid worden via Tilburg. De RN 1611 is met een wit neusje en vijf DB Schenker Talns'n onderweg richting Breda-Dordrecht als een van nog maar weinig overeind gebleven Sextanten op station Tilburg West gepasseerd wordt.


Niet lang zullen de oude treinstellen type mat64 nog rondrijden in Nederland, want vervanging in de vorm van het nieuwe sprinter type SLT is op komst. Tot die tijd zijn voornamelijk de vierwagenstellen type Plan T fraai om aan te zien. Stel 527 rijdt door werkzaamheden elders als stoptrein Tiel - Geldermalsen - Breda, hier te Gilze-Rijen.


Rest van de foto's staan hier onder het kopje Foto's 2009 -> week 12.
pi_67303002
vette pics!!
  zondag 22 maart 2009 @ 19:55:14 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67303201
Netjes gedaan maat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 maart 2009 @ 20:26:01 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67304251
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Deze reactie is geniaal. Deze reactie van deze lutser daar weer op, laat precies zien waarom somda vol zit met kneuzen..
Idd, maar ook waarom ik er nog nauwelijks post.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 maart 2009 @ 20:31:37 #160
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67304410
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Idd, maar ook waarom ik er nog nauwelijks post.
Idd
Als je iets zegt, word je vaak afgebrand door de anderen...
Ik lees alleen nog maar
pi_67304914
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil de prijs berekenen van Essen (B) naar Lille (F) maar de Belgische website bied geen soelaas. Iemand Tips?

(Eigenlijk wil ik gewoon Den Haag<-> Lille doen buiten de TGV om, dus met reguliere treinen, en dat is er en ik weet ook hoe, ik wil alleen een prijs )
Kan op http://reiseauskunft.bahn.de, en dan aangeven dat je zonder ICE wil. Je kan naar volgens mij naar bijna elk station in Europa plannen.
  zondag 22 maart 2009 @ 20:53:36 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67305171
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:47 schreef Roelzz het volgende:

[..]

Kan op http://reiseauskunft.bahn.de, en dan aangeven dat je zonder ICE wil. Je kan naar volgens mij naar bijna elk station in Europa plannen.
Plannen kan altijd wel, en Duck weet ook heel goed hoe dat gaat

Alleen prijsinformatie lijkt nog altijd een soort ultra-geheime rocket science te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2009 @ 22:14:56 #163
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_67308001
Onvrijwillig 5,5 uur reizen is niet tof.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:27:26 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67308473
Christiaan: details? Reden, originele route, en nieuwe route?
  zondag 22 maart 2009 @ 22:39:46 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67308850
Stomme vraag: Die stootjukken op Den Haag CS, gaan die ooit nog terug naar hun oude plek?

Minder stomme vraag: Is het nou zo dat overal in het land felgele kastjes opduiken met ASK<endaneennummer> rond het spoor, of ben ik nou gek..
  zondag 22 maart 2009 @ 22:47:08 #166
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67309072
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Japan.

* Dr_Flash noteert voor "Later als ik groot ben"
  zondag 22 maart 2009 @ 22:49:41 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67309147
Overigens komt de Siemens Desiro ook In België te rijden als onderdeel van een voorstedelijk netwerk rondom Brussel (waarvan ik nog niet zeker ben of dat nog in uitvoering zal geraken).
  zondag 22 maart 2009 @ 22:52:41 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67309256
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:14 schreef James1988 het volgende:
Somda is wel okay op zich, maar die site mogen ze wel eens redesignen. Wat een gedrocht zeg...
Misschien zorg ik daar wel voor. Gewoon even een putsch plegen.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:20:27 #169
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_67310272
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
Christiaan: details? Reden, originele route, en nieuwe route?
Heen: Sittard-Utrecht. Op aanraden van 9292ov niet bus maar omgeleide trein. Via Arnhem dus. Schade: 2.45 uur. Terugweg:Utrecht-Oisterwijk, via Rotterdam (kon ik volgens de site beter doen dan snelbus). IC Utrecht-R'dam zat achter een kapotte trein, +15 in R'dam. Aansluiting naar Tilburg gemist en dus ook stoptrein Tilburg-Oisterwijk welke nu maar 1 keer per uur gaat. Zit nu in Tb te wachten tot 2340. Schade terugreis: 2.45 uur. Totaal dus 5,5. Als ik daar autorit naar Sittard (20 min) en autorit naar Utrecht (20 min) nog bij optel wordt het helemaal erg.

Wat een lang kutverhaal om te typen op mijn iPhone .
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_67310401
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Plannen kan altijd wel, en Duck weet ook heel goed hoe dat gaat

Alleen prijsinformatie lijkt nog altijd een soort ultra-geheime rocket science te zijn
Oeps, goed lezen blijft ook een kunst. Ik had die site gebruikt om een Interrail route te bedenken, en ja... dan doet de prijs er niet toe.

Naja, dan weet ik het ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelzz op 22-03-2009 23:31:46 ]
pi_67311350
De site van de Tsjechische spoorwegen geeft voor alle internationale verbindingen in Europa een prijs aan:

http://www.jizdenka.cz/IT.aspx?Lang=69

Edit: En die prijzen kloppen dus niet helemaal, zitten vaak een paar euro ernaast.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2009 00:03:54 ]
pi_67311382
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:10 schreef dennistd het volgende:
Er zit daar inderdaad een aantal kneuzen, maar toch haal ik daar wel de meeste informatie weg...
Dat is ook de reden dat ik hier kom.. 2 keer geweest, 2 keer een waarschuwing.. 1 keer ging ik in discussie met een hardcore-somda fanaat oid (en ik had gelijk), kreeg (alleen) ik van het modje een waarschuwing voor offtopic gaan.. Voor mij geen somda meer, veel te formeel en geen plaatjes... en niet om aan te zien, de layout schrikt je gewoon af.. Ik hoef ook eigenlijk alleen de belangrijkste nieuwtjes te horen over dienstregeling en treinen..
pi_67311401
* Stomme quote knop naast de edit-knop
  zondag 22 maart 2009 @ 23:56:24 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67311582
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:20 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Heen: Sittard-Utrecht. Op aanraden van 9292ov niet bus maar omgeleide trein. Via Arnhem dus. Schade: 2.45 uur. Terugweg:Utrecht-Oisterwijk, via Rotterdam (kon ik volgens de site beter doen dan snelbus). IC Utrecht-R'dam zat achter een kapotte trein, +15 in R'dam. Aansluiting naar Tilburg gemist en dus ook stoptrein Tilburg-Oisterwijk welke nu maar 1 keer per uur gaat. Zit nu in Tb te wachten tot 2340. Schade terugreis: 2.45 uur. Totaal dus 5,5. Als ik daar autorit naar Sittard (20 min) en autorit naar Utrecht (20 min) nog bij optel wordt het helemaal erg.

Wat een lang kutverhaal om te typen op mijn iPhone .
Dat is geen nachtmerrie, dat heet een avontuur.
  maandag 23 maart 2009 @ 00:03:52 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67311756
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens komt de Siemens Desiro ook In België te rijden als onderdeel van een voorstedelijk netwerk rondom Brussel (waarvan ik nog niet zeker ben of dat nog in uitvoering zal geraken).
Hahahahahahahahaha, het GEN. Een heel prestigeproject wat nu enorm uitgekleed is geraakt omdat het qua capaciteit al niet past (de Brusselse Noord-Zuid-verbinding zit al vol) en volgens mij ook omdat er niet genoeg geld voor is.

Hilarisch, Belgen en projecten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')