Twitter is voor klapkutmongolen. Dat blijkt ook voldoende duidelijk uit die link die je zelf post.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://twitter.com/oualhadj/status/1374749578
Maar verder is twitter ruk, he fles?
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Twitter is voor klapkutmongolen. Dat blijkt ook voldoende duidelijk uit die link die je zelf post.
Dat is niet ongebruikelijk inderdaad. Bij Boxtel was het 8 km.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hulpverleners ter plekke zeggen dat de goederentrein nog vijf kilometer zou zijn doorgereden, waardoor het spoor is beschadigd.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/207701
quote:Een aantal wagons van een goederentrein is tussen station Terwijde en station Vleuten uit het spoor geraakt. De machinist van de lange goederentrein merkte pas na kilometers dat er iets mis was. Er zijn voor zover bekend geen persoonlijke ongelukken gebeurd.
Volgens een woordvoerder van de KLPD Spoorwegpolitie zijn een of meerdere wagons gaan ‘dansen’ en daardoor uit de rails gelopen. Daardoor vlogen de stenen rond de rails in het rond. Een passagierstrein die in tegenovergestelde richting reed naar Woerden/Gouda werd in het voorbijgaan door de rondspringende stenen geraakt. De voorruit en zijruiten van de trein werden daardoor beschadigd. Deze trein is doorgereden naar Woerden. Daar zijn de passagiers overgestapt.
Ook het perron van station Vleuten raakte beschadigd, evenals auto’s die op een naast het spoor gelegen parkeerplaats stonden.
Aangezien de eerste melding was dat er twee treinen op elkaar gebotst zouden zijn, rukten hulpdiensten met groot materieel uit. De inzet is nu al grotendeels teruggebracht. Er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen. De KLPD afdeling Spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht op dit moment.
Het treinverkeer tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag is gestremd. Het treinverkeer wordt omgeleid via Schiphol en Den Bosch. De stremming duurt naar verwachting nog enige uren.
http://www.ad.nl/utrecht/(...)sen_bij_Vleuten.html
IVW zal vanmiddag ook wel met een onderzoek beginnen lijkt mequote:De KLPD afdeling Spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht op dit moment.
Nouja, die kalkwagens mogen Nederland niet meer in, dus dat lijkt me niet. Gezien de gedachte van gevaarlijke stoffen zullen het wel tankwagens zijn geweest.quote:
Dan zal het al minstens een gemengde trein moeten zijn geweest, maar het zou kunnenquote:Op maandag 23 maart 2009 12:43 schreef dennistd het volgende:
Gezien de gedachte van gevaarlijke stoffen zullen het wel tankwagens zijn geweest.
En rond een uur of 12 werd LINT 40 richting Zutphen getrokken door een diesel-loc te Delden. Wat zou die daar doen? Ik neem aan dat de defecte trein bij Mariënberg eerder naar Hengelo gaat aangezien de werkplaats daar staat.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:34 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft ook weer wasmuntjes gehaald: er stond vanmiddag een Lintje in Enschede
Klopt, ik zag een Koplopercombi.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NO een alternatieve route rijdt tussen Amersfoort en Gouda. De treinen worden de Gooilijn opgestuurd en rijden dan via de boog bij Duivendrecht richting Woerden en Gouda.
Baas boven baas. Je was me voor.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Twitter is voor klapkutmongolen. Dat blijkt ook voldoende duidelijk uit die link die je zelf post.
Ze zijn in de middenberm van de E19 tussen Zemst en afslag Vilvoorde - Luchthavenlaan wel bezig met het aanleggen van spoor en bij Vilvoorde - Luchthavenlaan komt er een spoortunnel naar Zaventem. Maar dat duurt nog wel even.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens komt de Siemens Desiro ook In België te rijden als onderdeel van een voorstedelijk netwerk rondom Brussel (waarvan ik nog niet zeker ben of dat nog in uitvoering zal geraken).
Ik vind boven zitten en je kop stoten veel leukerquote:Op maandag 23 maart 2009 17:33 schreef James1988 het volgende:
Weet je wat ik zo tof vind aan dubbeldekkers zoals DD-AR en VIRM? Onderinzitten, en dan alles aan je voorbij zien trekken... nu heb je dat met normaal spul ook wel, maar met een dubbeldekker vind ik het toch net wat toffer.
Nopequote:Op maandag 23 maart 2009 18:59 schreef Duvel het volgende:
Fukkeduk, dat is morgen nooit opgelost.
* Duvel zet z'n wekker uit.
aangekondigde werkzaamheden he. Geen GtbVquote:Op maandag 23 maart 2009 19:49 schreef Duvel het volgende:
Die hebben toch genoeg werk gehad van 't weekend, met Houten en zo?
Hebben die Denen de treinen nou nog niet gecanceldquote:Op maandag 23 maart 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, AnsaldoSchubbenkuttenveenschendam-Noord. Snelle treinen bouwen doe je ZO
Eind mei is de deadline.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hebben die Denen de treinen nou nog niet gecanceld
Sloeg ook meer op de spoorbouwers. Is GtbV niet geautomatiseerd?quote:Op maandag 23 maart 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
aangekondigde werkzaamheden he. Geen GtbV
En dan komt er een ontspoorde goederentrein voorbij die je raam bekogelt met balast... Gezellig hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:33 schreef James1988 het volgende:
Weet je wat ik zo tof vind aan dubbeldekkers zoals DD-AR en VIRM? Onderinzitten, en dan alles aan je voorbij zien trekken...
WTF?quote:Maandagmiddag is een kraan ingezet om de ontspoorde trein op laadbakken te tillen. Die zullen de wagons vervolgens afvoeren. Deze werkzaamheden duren naar verwachting tot rond middernacht. Pas daarna kan de spoorbeheerder beginnen met herstel van het spoor. De prognose is dat dit tot in de loop van volgende week gaat duren.
quote:Ook dinsdag pendelbussen tussen Utrecht en Woerden
23 maart 2009
Tussen de treinstations van Utrecht en Woerden worden ook dinsdag twintig pendelbussen ingezet. Er zal maar één trein per uur rijden. De maandagochtend ontspoorde trein is waarschijnlijk rond middernacht geborgen, meldt de NS. Het totale herstel van het beschadigde spoor wordt in de loop van volgende week verwacht.
Een kraan gaat de ontspoorde trein maandagavond op laadbakken tillen die de wagons zullen afvoeren. Het spoor is over een lengte van vijf kilometer zwaar beschadigd. Ook het naastgelegen spoor blijkt schade te hebben opgelopen.
Twee wagons van een goederentrein raakten rond 10.45 uur buiten de rails. De spoorwegpolitie liet weten dat de achterste wagons plotseling begonnen te 'dansen'. Daardoor schoten stenen langs de rails alle kanten op. Een aantal auto's, een andere trein en station Vleuten raakten beschadigd. Tussen Woerden en Utrecht hebben de hele dag geen treinen gereden.
De herstelwerkzaamheden zijn afgetrapt nadat de spoorwegpolitie, de Onderzoeksraad voor Veiligheid en de inspectie van het ministerie van Verkeer het spoor hadden vrijgegeven. Treinreizigers tussen Amersfoort en Den Haag en tussen Amersfoort en Rotterdam worden aangeraden dinsdag via Schiphol te reizen, en forensen tussen Roosendaal en Utrecht via Den Bosch.
Hmm, dat klinkt als best een slim planquote:Op maandag 23 maart 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
een reisje maken. Mooi dat boogje bij Duivendrecht even meepakken
Het gaat alleen om de spitstoevoegers en niet om de reguliere treinen die omrijden. Dus dan moet ik de 12732 maar eens nemenquote:Op maandag 23 maart 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt als best een slim plan
Op de NS-site stond eerst zelfs heel precies, dat de storing om 13:00 verholpen zou zijn.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Mag ik even refereren aan deze post, vooral de laatste zin daarvan...
En daar staat dan weer geen jaartal bijquote:
quote:Aanrijding Hengelo
Tussen Hengelo en Oldenzaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Hengelo en Oldenzaal geen treinen maar bussen.
Er is een aanrijding en vervolgens rijden er om logistieke redenen geen treinenquote:
Goed zoquote:Op maandag 23 maart 2009 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is een aanrijding en vervolgens rijden er om logistieke redenen geen treinen
ja, en vervolgens denk ik: het stikt in hengelo van de lintjes en je maakt mij niet wijs dat die allemaal net in onderhoud zijnquote:Op maandag 23 maart 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Wat dacht je van "de trein is stuk"?
Het kan natuurlijk zijn dat hij ZO stuk is dat hij niet van de baan gesleept kan worden. Dan nog is het dubbelspoor daar, okee....quote:Op maandag 23 maart 2009 22:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, en vervolgens denk ik: het stikt in hengelo van de lintjes en je maakt mij niet wijs dat die allemaal net in onderhoud zijn
quote:Weersomstandigheden Breukelen - Abcoude
Tussen Breukelen en Abcoude moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door weersomstandigheden rijden er tussen Breukelen en Abcoude geen treinen.
Wordt een aardige hindernisbaan zoquote:Op maandag 23 maart 2009 23:04 schreef dennistd het volgende:
Het gaat lekker, ook Breukelen-Abcoude ligt er nu uit:
[..]
Bellen dat je niet kunt komen?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef knars het volgende:
Holy crap, als het spoor tussen Breukelen en Abcoude wegwaait kan ik net zo goed over Schiphol naar m'n werk proberen te komen
Voor de liefhebbers van de route Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht: pak svp de bus in plaats van omrijden via Breukelen. Een bus die in de spits in de file staat is een stuk comfortabeler dan een volgepropte DD-AR. Dan elke willekeurige DD-AR, eigenlijk.
Een bus in de file is niet leuk.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef knars het volgende:
Voor de liefhebbers van de route Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht: pak svp de bus in plaats van omrijden via Breukelen. Een bus die in de spits in de file staat is een stuk comfortabeler dan een volgepropte DD-AR. Dan elke willekeurige DD-AR, eigenlijk.
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:20 schreef Zug-Chef het volgende: De prutser dat ik ben
Ik doe alles voor een volgepropte trein.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef knars het volgende:
Holy crap, als het spoor tussen Breukelen en Abcoude wegwaait kan ik net zo goed over Schiphol naar m'n werk proberen te komen
Voor de liefhebbers van de route Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht: pak svp de bus in plaats van omrijden via Breukelen. Een bus die in de spits in de file staat is een stuk comfortabeler dan een volgepropte DD-AR. Dan elke willekeurige DD-AR, eigenlijk.
Ja, een tréin. Maar een DD-AR...?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik doe alles voor een volgepropte trein.
Mja, als je nou uit een ver land hierheen komt denk je "AVONTUUR"quote:
Hmmmm is er een extra boogje te pakken PSM ? kan je ff buiten treinnumers om praten en ff zeggen welke ik moet nemenquote:Op maandag 23 maart 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat alleen om de spitstoevoegers en niet om de reguliere treinen die omrijden. Dus dan moet ik de 12732 maar eens nemen
Tussen Maarssen en Abcoude rijden geen treinen door blikseminslag.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:41 schreef knars het volgende:
Maar wat is er nou mis met het weer tussen Abcoude en Breukelen, is dat miljoenen kostende tunneltje onder die sloot bij Abcoude volgelopen?
Het gaat om de spitstrein tussen Leeuwarden en Rotterdam. Deze is als enige omgeleid. De rest rijdt niet. (De treinen dus die normaal van afwijkende perrons in Utrecht vertrekken tov de normale NO).quote:Op maandag 23 maart 2009 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmmmm is er een extra boogje te pakken PSM ? kan je ff buiten treinnumers om praten en ff zeggen welke ik moet nemen
Zat ik daar niet in toen?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:27 schreef knars het volgende:
Behalve die laatste keer dan, toen ik bij het viaduct over het spoor bij Woerden langzaamrijdend een Intercity weer zag voorbijblazen die eigenlijk niet meer zou rijden.
Wats mis met een DD-AR?quote:
ja je weet wel, die buslijn waarin allerhande kutmarokkaantjes om de haverklap buschauffeurs aftuigen. Die heb ik naar m'n werk iedere dag.quote:
Die van Diemen-Zuid naar Bijlmer ArenAquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja,maar WELK boogje wordt er nu meegepakt dan?
Ah die. Ik wist niet dat die Terreurexpres heettequote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja je weet wel, die buslijn waarin allerhande kutmarokkaantjes om de haverklap buschauffeurs aftuigen. Die heb ik naar m'n werk iedere dag.
Trans-Veolistan-Schrootkoets, mag ookquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah die. Ik wist niet dat die Terreurexpres heette
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Trans-Veolistan-Schrootkoets, mag ook
Het is maar goed dat meningen kunnen verschillenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:47 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Wats mis met een DD-AR?
Love 'em.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:30 schreef James1988 het volgende:
DD-AR... het is te doen. Ik kan me nog herinneren dat ik een klein jochie was en met mijn oma naar het Spoorwegmuseum ging, met de trein. Met de terugreis hadden we een dubbeldekker, met groene stoelen en tafeltjes met confetti erop.
Ahh, nostalgie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |