quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:13 schreef Merkie het volgende:
Wat een held is Tomasson. Prachtig hoe hij zo vaderlijk Wijnaldum beschermde tegen die boze NAC'ers vorige week.
Die held die nog 2 keer tegen jullie scoorde in de Kuip.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:21 schreef GGMM het volgende:
Wie is Jon Dahl Tomasson?
Thnx.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jon_Dahl_Tomasson
En dit maakt Tomasson tot de ware leider van Feyenoord dit seizoen!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:26 schreef Irrem het volgende:
In het AD vanmorgen:
Straatvechter brengt Feyenoord vuur
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Altijd gedonder met Jon Dahl Tomasson. Het klinkt wat onsympathiek, maar er ging bij Feyenoord de laatste weken geen opstootje voorbij of de aanvaller stond vooraan.
Het mes tussen de tanden, foeterend en zwaaiend met zijn armen. Op zoek naar de grens van het toelaatbare.
Hij kan er zelf wel om lachen. Buiten het veld blijft er weinig over van de Deense druktemaker. Met zijn jongensachtige, open gezicht heeft Tomasson meer van een misdienaar dan van een straatvechter.
,,Zodra de wedstrijd begint ben ik een winnaar, dat heb ik altijd gehad,’’ zegt Tomasson. ,,Dan is er veel geoorloofd, vind ik. Het resultaat moet heilig zijn, iedere week weer. Zeker in de fase waarin we ons nu bevinden.’’
Hij is het type dat Feyenoord zo lang miste. Met Tomasson zit er opeens venijn in het lange tijd dolende Rotterdamse elftal. ,,In mijn eerste periode bij Feyenoord was ik niet heel anders dan nu,’’ zegt Tomasson. ,,Maar misschien viel het toen wat minder op. Omdat we met bijvoorbeeld Bosvelt en Van Hooijdonk een aantal jongens hadden dat altijd de grens opzocht. Als in die jaren het vuurtje werd opgestookt, was dat another day at the office. Het hoorde erbij.’’
Ook statistisch gezien is Tomasson één van de weinige winnaars in de Rotterdamse selectie. Met twee nederlagen en vijf overwinningen is hij zo’n beetje de enige Feyenoord-speler die dit seizoen vaker won dan hij verloor.
Zes keer scoorde Tomasson in slechts negen wedstrijden. ,,Maar dat is nog altijd te weinig,’’ vindt de aanvaller. ,,Ik bedoel: door mijn blessures heb ik gewoon veel te lang niet gespeeld. Dat is toch het gevoel dat blijft hangen, aan zo’n statistiekje heb je niet zoveel. Het is gewoon een moeilijke tijd geweest.’’
Door blessureleed zat Tomasson maandenlang aan de kant. De diepe crisis en het onomkeerbare vertrek van Gertjan Verbeek zag hij zich vanaf een afstand voltrekken. ,,Natuurlijk weet je wel wat er speelt binnen de club,’’ aldus Tomasson. ,,Je ziet dingen, je hoort dingen. Maar tegelijkertijd sta je er ook buiten, omdat je vooral met je eigen herstel bezig bent. Het is frustrerend geweest allemaal. Ik heb me geërgerd, dat lijkt me logisch. Het was niet leuk op de tribune, vooral omdat je zo graag invloed wilt uitoefenen. Maar in plaats daarvan zit je in je eentje rare oefeningen te doen, ver weg van het veld.’’
Tomasson zag een elftal dat compleet in de knoop zat. ,,Op een gegeven moment was de ploeg mentaal dood,’’ aldus de Deen. ,,Er was te veel gebeurd. Het gezeik, de verhalen in de media, de resultaten; die dingen verlamden het elftal. Met goede wil heeft zoiets niets te maken, iedereen doet op zijn manier zijn best. Maar je zag wel dat het elftal iets nodig had. Vuur, ja. Zoiets.’’
Zelf botste hij ook stevig met Verbeek. Op zijn enkelblessure volgde al snel een bovenbeenblessure, met een nog langere herstelperiode tot gevolg. Over het te volgen revalidatieproces ontstond volop discussie tussen speler en trainer.
,,Waar mensen werken, heb je altijd te maken met verschillende meningen,’’ zegt Tomasson daar nu over. ,,Dat is normaal, het heeft niet zoveel zin daarover bezig te blijven. Het is voor Feyenoord ontzettend belangrijk om een streep onder het verleden te zetten. Het gaat nu weer langzaam beter, het vertrouwen groeit. We moeten vóóruit.’’ Volgend seizoen moet nu al het jaar van de revanche worden.
,,We doen er alles aan om het zo goed mogelijk af te sluiten, maar dit seizoen is hoe dan ook Feyenoord-onwaardig. Er moet gewoon veel veranderen, daar is iedereen het over eens. De fouten die dit jaar zijn gemaakt, mogen nooit meer voorkomen. Wat dat betreft denk ik dat de komst van Mario Been en Leo Beenhakker goed is. Ik heb de indruk dat ze heel duidelijk weten welke kant ze op willen met de club.’’
Beenhakker maakte hij twee seizoenen als trainer mee, in zijn vorige periode bij Feyenoord. ,,Leo kan fantastisch praten,’’ zegt Tomasson. ,,En dat bedoel ik positief. Hij is als geen ander in staat om mensen een goed gevoel te geven. Kom eens hier jongen, wij gaan even lullen, zegt hij dan. En het wérkt. Met al zijn ervaring heeft hij bovendien de contacten die Feyenoord nu nodig heeft. Hij kent de wegen in het voetbal om de club overeind te helpen.’’
Tomasson werd in 1999 kampioen onder Beenhakker, maar botste een seizoen later met hem. Memorabel was de middelvinger in Stadio Olimpico, na een treffer van de aanvaller in een Champions League-wedstrijd tegen Lazio Roma.
,,Ach, dat incident,’’ zegt Tomasson. ,,Dat soort dingen horen erbij in het voetbal, dat weet Leo als geen ander. En het is al zo lang geleden. Toen hij hier vorige maand binnenkwam, hebben we elkaar de hand geschud en over voetbal gesproken. Dat gedoe is allang uit de wereld.’’
Na zeven jaar in Italië, Duitsland en Spanje keerde hij rijper terug bij Feyenoord. ,,Bij AC Milan leerde ik pas echt hoe belangrijk het is om te winnen. Alles draaide daar om het resultaat, om de drie punten. De druk die de club zichzelf daarin oplegde, dat vond ik fascinerend om mee te maken.’’
Zijn ervaring probeert hij nu over te brengen op de jongere Feyenoorders. ,,Door veel te coachen en door gas te geven op de momenten dat het moet,’’ aldus Tomasson. ,,Het is niet zo dat ik dat probeer te forceren, in grote lijnen doe ik wat ik altijd heb gedaan. Maar je hoopt wel dat je dingen over kunt brengen. De meeste jonge jongens kunnen geweldig voetballen. En dat moet je koesteren. Tegelijkertijd probeer ik ze mee te geven dat er in een wedstrijd soms andere dingen tellen.’’
En dus deelt Tomasson af en toe een beuk extra uit aan een tegenstander, of hij bespeelt de scheidsrechter met misbaar. ,,Ik snap best dat het er niet allemaal even fraai uitziet. Maar als ik op maandagochtend in de auto zit en naar de training rijd, wil ik iedere week hetzelfde kunnen denken: drie punten, lekker. Een beter gevoel bestaat niet.’’
quote:'Spelers Feyenoord moeten inleveren'
RIJSWIJK - De spelers van Feyenoord moeten salaris inleveren. Michael Perridon, een van de investeerders in de Rotterdamse voetbalclub, zegt dit in een interview met de Volkskrant van zaterdag. Namens een groep ondernemers verlangt Perridon concessies van al het personeel van Feyenoord.
De investeerders willen drastisch bezuinigen, want Feyenoord staat voor 21 miljoen in het rood. ,,Een van onze voorwaarden is dat iedereen helpt om de club weer gezond te maken'', aldus Perridon, president-directeur van Trust International. ,,Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd. Ik zeg niet dat dit de laatste kans is om Feyenoord er bovenop te helpen. Maar we zullen allemaal offers moeten brengen.''
Volgens Perridon hebben ook de investeerders last van de recessie. Er is minder animo om Feyenoord te helpen. ,,We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten over andere bedragen dan de club zich had voorgesteld.''
Waanzinbedrag
De voormalig commercieel directeur Chris Woerts dacht 12 bedrijven te kunnen vinden die elke 5 miljoen zouden investeren. Perridon concludeert dat dit niet haalbaar is. ,,60 miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Ik ken echt niemand die bereid is 5 miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.''
De ondernemers willen ook zeggenschap over het beleid. Volgens Perridon zal een aantal toetreden tot de raad van commissarissen.
(ANP)
quote:De zelfkastijding van een mecenas
Robèrt Misset
gepubliceerd op 14 maart 2009 09:22, bijgewerkt op 14 maart 2009 09:27
De Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon verbindt zijn bedrijf alleen aan de Formule 1. Investeren in zijn grote liefde Feyenoord is ‘pure emotie’. Maar wel met een zakelijke blik. ‘60 miljoen halen we echt niet uit de markt, met de helft mogen we al tevreden zijn.’
Boven de pitsstraat van het circuit de Catalunya in Barcelona zijn de voorbij gierende bolides alleen met oordopjes in te volgen. Michel Perridon raakt juist gefascineerd door het motorische geweld van een raceauto op topsnelheid. ‘De power en het geluid, daar viel ik voor bij mijn eerste bezoek aan een Formule 1 race in 2002.’
De 46-jarige Rotterdammer maakt met Trust International een bescheiden rentree in de Formule 1, als een van de partners van Red Bull Racing. Je moet het slim aanpakken, aldus Perridon. ‘Ik ga anderen niet leren klimmen. Maar wij liften mee op het gigantische budget van Red Bull Racing.’
In de beachclub van zijn Rotterdamse zakenvriend Robin Bravenboer – die de zaak overnam van voetballer Patrick Kluivert – presenteert Perridon vijf nieuwe ‘sexy’ computerracemuizen, waaronder een om de relatie met de energiedrankenfabrikant te onderstrepen. ‘Het was een van de voorwaarden dat we een product konden verbinden aan de samenwerking met Red Bull Racing. De consument kende ons niet.
‘Mensen vroegen zich af of we een bank waren. De muis is ons gezicht, we hebben er wereldwijd 25 miljoen van verkocht. Nog tien jaar zal de muis elke crisis overleven, al zijn we ook met andere technieken bezig.’
Nostalgie
Nostalgie voert de boventoon aan zijn eettafel, waar de oud-coureurs Jos Verstappen en David Coulthard herinneringen ophalen. Perridon trachtte vergeefs Nederlandse talenten te steunen in de Formule 1. ‘Nu zie ik in dat ik niet de juiste weg heb bewandeld’, zegt hij. ‘We kochten een stoeltje in de Formule 1, maar dan kom je automatisch bij de mindere teams terecht. De grote ploegen betalen zelf hun coureurs.
‘Red Bull Racing heeft zijn eigen opleidingsprogramma, waardoor ze relatief goedkoop nieuwe coureurs kunnen presenteren. Ik moet accepteren dat er momenteel geen Nederlandse talenten zijn. De scouting werkt hetzelfde als in de voetbalwereld. Red Bull Racing-teamleider Christian Horner heeft mij bevestigd dat Nederland geen potentiële Formule 1-coureur heeft.’
Perridon trof Verstappen bij Minardi aan het einde van zijn carrière, zijn investering in Christijan Albers bij Spyker loonde evenmin. Perridon: ‘Verstappen heeft de top niet gehaald. Albers was niet goed genoeg. Dat moeten die jongens ook toegeven. De coureurs kunnen zich nergens meer achter verschuilen, hun bewegingen worden door vijftig man geanalyseerd. De top in de Formule 1 is maar voor enkelen weggelegd, dat maakt deze sport zo bijzonder.’
Renstal
Ook een puur Nederlandse renstal bleek financieel onhaalbaar. ‘De ambities waren te hoog’, aldus Perridon. ‘De kosten voor een renstal worden nu vanwege de economische crisis drastisch gereduceerd. Maar ik zal niet meer het initiatief nemen om een Nederlandse ploeg op te bouwen. Het was mijn droom ooit het Wilhelmus te horen op een Formule 1-circuit. Maar het zal lang duren voor we weer een Nederlandse rijder hebben.’
Ook bij de tests in Barcelona is soberheid troef. ING trekt zich in 2010 terug uit de Formule 1. Maar Perridon zegt al op school te hebben geleerd ‘dat anticyclisch investeren op termijn een groot voordeel biedt’.
Tijdens een feestje op het strand in Barcelona had de ondernemer in de Quote 500 zijn levensfilosofie al onthuld. ‘Je bent langer dood dan dat je leeft, maak er dan ook wat van.’
Bourgondiër
In zijn Bugatti Veyron – topsnelheid 407 kilometer per uur – zou Perridon de coureurs op het circuit de Catalunya kunnen inhalen. ‘Je moet een beetje lef hebben, willen opvallen in de huidige malaise. Het leven is al zo grijs. Ik ben een Bourgondiër, maar we blijven wel een Rotterdams bedrijf. Mouwen opstropen blijft ons devies.’
Hij werd geboren op de Rottekade. ‘Ik kon de haven ruiken, een echte Rotterdammer dus.’ Toch zal Perridon het elektronicaconcern nooit verbinden aan zijn grootste liefde, Feyenoord. ‘Ik belast er mijn directie niet mee, want onze omzet in Nederland is met zeven procent nu eenmaal te klein om sponsoring te rechtvaardigen.
‘Ik ben de club al eerder te hulp geschoten, op persoonlijke titel. Het is pure emotie. Het is immers geen lolletje om Feyenoord-fan te zijn. Ook ik doe aan zelfkastijding.’
Perridon voert de groep investeerders aan die Feyenoord wil terugbrengen naar de top. De geldschieters zetten hoog in. ‘Feyenoord moet op termijn naar de Coolsingel en als landskampioen terugkeren in de Champions League.’
Kapitaalinjectie
De ondernemers hebben strenge voorwaarden gesteld aan een nieuwe kapitaalinjectie. Perridon: ‘De investeerders hebben gezien wat al die jaren met hun centen is gebeurd. Daar waren ze op zijn zachtst gezegd niet blij mee, hoewel iedereen zijn centen heeft teruggekregen.’
Feyenoord kon dit seizoen zelfs de salarissen niet meer betalen en de schuld liep op van 17 naar 21 miljoen euro. ‘Daar zijn we heel erg van geschrokken’, zegt Perridon. ‘Er is meer geld uitgegeven dan er binnenkwam. De voetbalwereld heeft het met zijn exorbitante salarissen zelf in de hand gewerkt. De crisis biedt ook nieuwe kansen, want evenals in de Formule 1 zullen de budgetten in het voetbal worden gekort.’
De malaise laat ook zijn sporen na bij het clubje investeerders. Perridon: ‘De animo om Feyenoord te helpen is wel afgenomen. We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten we over andere bedragen dan de club zich vorig jaar had voorgesteld.’
Het idee van voormalig commercieel directeur Chris Woerts om 12 bedrijven te vinden die elk 5 miljoen euro investeren, is onhaalbaar, concludeert Perridon. ‘60 miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Het is volstrekt kansloos. Ik ken werkelijk niemand die bereid is 5 miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.
Broodjeaapverhalen
‘De wereld staat in de fik. Zelfs Abramovitsj trekt zich terug bij Chelsea. Het is echt niet zo dat morgen iemand uit Dubai belt en zegt dat hij Feyenoord wil kopen. Dat zijn broodjeaapverhalen. We zullen het zelf moeten doen.’
Toch leunt Feyenoord niet op het old boys network in Rotterdam en omgeving, aldus Perridon. ‘Juist niet, we willen iedereen erbij betrekken. Je hart moet wel in De Kuip liggen. Je moet niet meedoen met het idee dat je veel geld aan de club verdient, want dat gaat niet gebeuren.’
Perridon verbaasde zich over de kritiek van oud-voorzitter Jorien van den Herik, die met zijn eigen cijfers trachtte aan te tonen dat de club er onder zijn leiding niet zo beroerd voorstond als door de directie werd gesuggereerd. ‘Van den Herik probeert nu zijn gram te halen. Feyenoord reageert wijselijk niet. Jorien heeft natuurlijk te lang vastgehouden aan dat presidentiële model.
‘Feyenoord is van ons allemaal. We mogen nooit meer terug naar de situatie, waarin één man het beleid bepaalt. Het vertrek van Van den Herik in 2006 was dan ook niet tegen te houden. Iedereen vindt dat Jorien zichzelf overschat heeft. Dat weet hij ook wel en daarom treedt hij op deze wijze in de publiciteit. Jammer, dat kunnen we nu niet gebruiken.’
Eenwording
Ook de afgelopen week zaten Perridon en andere investeerders met de directie en de raad van commissarissen van Feyenoord om de tafel. De eenwording van Feyenoord moet zo snel mogelijk worden voltooid, zegt Perridon. ‘Anders blijven we met drie partijen praten, de amateurtak van Feyenoord, het stadion en de profclub. Als de club geen eenheid wordt, is het zinloos te investeren. We zijn bezig de structuur aan te passen, dat proces zit nu in de eindfase.’
Perridon wil niet oordelen over het werk van de commissie Kerkum, die de club na de aftocht van Van den Herik renoveerde, maar de scheiding wel intact liet. ‘Er bestond toen een andere zienswijze. Er is nu weer een kans de diverse geledingen in elkaar te schuiven. En deze keer zetten we door.’
Investeringen in ruil voor zeggenschap; technisch adviseur Leo Beenhakker sprak er donderdag over met algemeen directeur Eric Gudde en een afvaardiging van de investeerders. Zo missen de ondernemers ‘voetbalverstand’ in de raad van commissarissen van Feyenoord. ‘Dat zijn we nu aan het oplossen’, zegt Perridon.
‘We willen het geld niet opnieuw aan domme dingen uitgeven. Het wordt ook niet: storten en dan afwachten. Nee, we willen zeggenschap over het beleid. Maar je moet eerst weten waarover je zeggenschap wilt hebben. Het voetbalgedeelte dus, want daaraan wordt het meeste uitgegeven. We hebben een paar jongens in ons clubje die daarvan veel verstand hebben. Zij zouden kunnen toetreden tot de nieuwe raad van commissarissen.’
Directie
Die zal zich ongetwijfeld ook buigen over de samenstelling van de directie. Maar Boudewijn Poelmann verliet de raad van commissarissen toch, omdat hij al eerder schoon schip wilde maken? Perridon: ‘Dat klopt. Maar er zijn meer dingen gebeurd. Die hebben te maken met intermenselijke verhoudingen en hoe je met elkaar communiceert.’
Directeur Gudde mag nog even blijven zitten. In zijn nieuwjaarsspeech kondigde hij aan dat Feyenoord het seizoen met trainer Verbeek zou afmaken, maar een dag later werd de coach alsnog ontslagen.
‘Het verdiende niet de schoonheidsprijs’, zegt Perridon, die evenmin begreep waarom Gudde met Verbeek een groep woedende supporters toesprak. Zo werd van de trainer een held gemaakt en kwam de druk bij de spelers te liggen.
Perridon: ‘Dat was niet slim. Verbeek is niet erg flexibel geweest. Maar je kunt de schuld niet bij een partij leggen. Met zijn karakter leek Verbeek uitstekend in Rotterdam te passen. Maar ik ben blij met de komst van Mario Been en Leo Beenhakker, zij kennen de club als geen ander.’
Sanering
Om Been wel te laten slagen, moet de sanering van Feyenoord voor de zomer zijn voltooid, zegt Perridon. Zijn advies: ‘Ik zou het liefst een aparte commissie binnen Feyenoord oprichten die zich alleen met de bouw van het nieuwe stadion bezighoudt. De andere commissie houdt zich dan puur met het voetbal bezig, je moet het niet door elkaar laten lopen. De prioriteit moet nu bij het voetbal liggen.’
De investeerders eisen niet alleen zeggenschap over het beleid. Perridon vraagt ook concessies van het personeel bij Feyenoord. Ook op de werkvloer moet drastisch worden bezuinigd. ‘Niet alleen de investeerders moeten hun nek uitsteken. Het is een van onze voorwaarden dat iedereen helpt de club gezond te maken. Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd.
‘Ook de directie, de spelers en het personeel van de club zullen salaris moeten inleveren. Van hoog tot laag, iedereen moet de broekriem aanhalen. Ik weet dat we lopende contracten niet kunnen aanpassen. Toch hoop ik dat ook de spelers een signaal zullen afgeven.’
Is het niet naïef te denken dat spelers als Hofland of Makaay volgend seizoen vrijwillig duizenden euro’s zullen inleveren? Perridon: ‘Als ik het nu niet opper, gebeurt er niets. Ik zeg niet dat dit de laatste kans is Feyenoord er bovenop te helpen. Maar we zullen allemaal offers moeten brengen.’
Spelers met een aflopend contract en negerTs met veel gouden kettingen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Van welke spelers verwachten jullie dat ze het niet eens zullen zijn met het inleveren van salaris? (en dus weg willen)
Ik ben niet zo op de hoogte van de contracten, zitten daar ook de "toonaangevende" spelers (althans, die zo gehaald werden) tussen?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Spelers met een aflopend contract en negerTs met veel gouden kettingen.
Geloof dat die nog een tweejarig contract hebben. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet exact weet hoelang de meeste contracten van de spelers nog lopen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van de contracten, zitten daar ook de "toonaangevende" spelers (althans, die zo gehaald werden) tussen? Mensen als Makaay, Hofland etc.
mooi hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:12 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
En dit maakt Tomasson tot de ware leider van Feyenoord dit seizoen!
Inderdaad, als je die contracten ziet, Landzaat kon naar ajax, maar Feyenoord bood hem véél meer.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Niks verrassends toch? Dit had al veel eerder moeten gebeuren.
Ik had toch wel een bedrag van 40-60 miljoen oid verwacht na al die verhalen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Niks verrassends toch? Dit had al veel eerder moeten gebeuren.
Daarom hoop ik nog steeds dat iemand de Guzman wil kopen ook al is het maar voor 3/4 miljoen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:49 schreef Crane het volgende:
[..]
Ik had toch wel een bedrag van 40-60 miljoen oid verwacht na al die verhalen.
Als je 21 miljoen schuld hebt en ze investeren 30 miljoen kun je nog nauwelijks wat...
En dat spelers als Landzaat en Lucius optiefen en plaats maken voor jongere spelers. Scheelt je gewoon 3 miljoen per jaar...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:52 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik nog steeds dat iemand de Guzman wil kopen ook al is het maar voor 3/4 miljoen.
Je had toch met een beetje verstand zelf wel kunnen bedenken dat door de kredietcrisis mensen wat minder snel hun kapitaal zo willen investeren..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:49 schreef Crane het volgende:
[..]
Als je 21 miljoen schuld hebt en ze investeren 30 miljoen kun je nog nauwelijks wat...
Het betekent niet dat wanneer de investeerders 30 miljoen investeren alles wordt gebruikt om schulden af te lossen. Dat zal voornamelijk in maandeljkse termijnen zijn. Dat geld wat eventueel vrijkomt wordt puur gebruikt voor het investeren in de selectie.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:49 schreef Crane het volgende:
[..]
Klopt, maar als je 20 man hebt die per persoon meer dan 50 miljoen euro hebben, sommigen zelfs meer dan 200 miljoen (zoals in het AD stond) in combinatie met de bedragen die overal genoemd werden in de kranten etc. dan was 60 miljoen niet extreem geweest ofzo. Het lijkt wel of er mensen geschrokken zijn van de financiele situatie van de club.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je had toch met een beetje verstand zelf wel kunnen bedenken dat door de kredietcrisis mensen wat minder snel hun kapitaal zo willen investeren..
Logisch ja. Maar dan moet je wel zo goed investeren dat je binnen nu en anderhalf jaar serieus meedoet voor CL-voetbal en niet in een selectie die de komende 4 seizoenen de strijd aanmoet met FC Utrecht en NEC. Anders blijf je in de rode cijfers de komende 10 jaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Het betekent niet dat wanneer de investeerders 30 miljoen investeren alles wordt gebruikt om schulden af te lossen. Dat zal voornamelijk in maandeljkse termijnen zijn. Dat geld wat eventueel vrijkomt wordt puur gebruikt voor het investeren in de selectie.
Binnen 1,5 jaar meedoen voor CL-voetbal (dus 1 of 2e plaats) gaat denk ik heel moeilijk worden. Structureel bij de bovenste 5 lijkt me beter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:04 schreef Crane het volgende:
[..]
Logisch ja. Maar dan moet je wel zo goed investeren dat je binnen nu en anderhalf jaar serieus meedoet voor CL-voetbal en niet in een selectie die de komende 4 seizoenen de strijd aanmoet met FC Utrecht en NEC. Anders blijf je in de rode cijfers de komende 10 jaar.
AZ werd vorig jaar 12e en wordt nu kampioen. Dan is het echt niet onrealistisch dat wij van een 10e plek binnen 1,5 jaar meedoen om de 2e plek. Beetje ambitie mag wel. Been moet met deze selectie sowieso al bij de eerste 6 eindigen, en dan krijgt ie er nog veel versterkingen bij ook. Sowieso hadden we 6e of 7e gestaan als Tomasson niet geblesseerd was geraakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:14 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Binnen 1,5 jaar meedoen voor CL-voetbal (dus 1 of 2e plaats) gaat denk ik heel moeilijk worden. Structureel bij de bovenste 5 lijkt me beter.
Als we dit seizoen gewoon van Heracles, Willem 2 2x, Sparta en De graafschap hadden gewonnen = 14 punten had je gewoon bij de bovenste 6 gestaan. Want met alle respect maar van deze teams moet je gewoon winnen.
Het contract van Lucius loopt na dit seizoen toch af? Voor 1 april hoort hij wat Feyenoord met hem doet na dit seizoen. Lijkt me na deze berichten niet logisch om zijn contract een jaar te verlengen tegen hetzelfde salaris.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:54 schreef Crane het volgende:
[..]
En dat spelers als Landzaat en Lucius optiefen en plaats maken voor jongere spelers. Scheelt je gewoon 3 miljoen per jaar...
Klopt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:24 schreef dill het volgende:
Perridon heeft wel een punt. Volgens mij kun je het halve Maasgebouw wegsaneren, als je ziet wat daar rondloopt op een wedstrijddag. Er wordt echt geld over de balk gegooid al jaren.
Het lijkt me uberhaupt niet nodig om hem te behouden als je er op vooruit wilt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het contract van Lucius loopt na dit seizoen toch af? Voor 1 april hoort hij wat Feyenoord met hem doet na dit seizoen. Lijkt me na deze berichten niet logisch om zijn contract een jaar te verlengen tegen hetzelfde salaris.
Dit is een andere discussie met dit rampjaar en de investeerders.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:28 schreef Happel het volgende:
Ik ga niet weer die discussie met je aan Crane. Komt weer op hetzelfde geneuzel aan, waar ik -natuurlijk - gelijk heb en jij niet.
Hmm, dan ben ik waarschijnlijk de enige met een deja-vu.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:30 schreef Crane het volgende:
[..]
Dit is een andere discussie met dit rampjaar en de investeerders.Zoals ik al zei: Feyenoord presteert zwaar ondermaats dit seizoen, het is niet zo dat volgend jaar 9e worden opeens goed is omdat het nu zo extreem klote gaat.
Zoals ik al zeg: dit is een totaal andere situatie. Volgend jaar zal Feyenoord toch echt bij de eerste 5 moeten eindigen om te kunnen zeggen dat er goed gepresteert is. Dit seizoen moet je vergeten, door alle blessures en randzaken om de club heen moet je er straks niet teveel op terugkijken maar de selectie evalueren vanaf 0.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik waarschijnlijk de enige met een deja-vu.
Misschien wel, misschien niet. Hangt van het verloop van het seizoen af.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Op basis van wat dan? Heeft Been gefaald wanneer hij 6de of 7de wordt volgend seizoen?
Een garantie heb je nooit, maar wanneer je goed beleid voert dan zullen de goede prestaties waarschijnlijk wel volgen.quote:Met geld koop je geen prestaties hoor, Crane.
Precies, het zal nog steeds moeten renderen als team, en dat kost tijd...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Op basis van wat dan? Heeft Been gefaald wanneer hij 6de of 7de wordt volgend seizoen?
Met geld koop je geen prestaties hoor, Crane.
Ik weet dat jij als Ajacied zijnde Feyenoord graag zal zien spartelen om in het linkerrijtje te komen maar 9e is gewoon te laag voor deze selectie en deze club. Tenzij je Hofland, Gio, Makaay, Lucius, Landzaat en al die andere grootverdieners eruit tieft en met een hele jonge selectie verder gaat, dan kan ik dat nog accepteren. Maar van bovengenoemde spelers genoegen nemen met een 9e plek is te achterlijk voor woorden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
En daar heb je wel tijd voor nodig.
Ik verwacht dat Been een hoop om gaat gooien. Dat betekent ook wijzigingen in de as van het veld. Daar sleep je niet zomaar automatisme in en op dit moment zijn spelers als Van Der Gun, El Akkadinges en Dudek versterkingen, maar die gaan jou niet structureel over een hele competitie in de top 5 schieten.
Enorm investeren moeten ze sowieso niet doen. Maar dat 'opbouw'-verhaaltje hoor ik al jaren. Koeman zou gaan bouwen, Van Marwijk zou gaan bouwen, Verbeek zou gaan bouwen...quote:Denk dat je nu beter rustig kan opbouwen en met jeugd en directe goedkope versterkingen (met een restwaarde) je terugwerken naar de top 5, dan enorm investeren in de zomer en na twee jaar weer opnieuw kan beginnen.
De achterstand die AZ vorig jaar op iedereen had was minstens even groot. Die hebben echter met goed beleid een elftal draaiende gekregen en dat moet Been ook gaan doen. En kampioen worden is onmogelijk, maar 5e of 6e is gewoon heel realistisch. Dat waren we dit seizoen ook geworden zonder alle randzaken en blessures. Alleen al Tomasson had 2 plekken verschil kunnen maken.quote:De inhaalrace die je op Heerenveen, Twente, Ajax, PSV en AZ moet doen is groot hoor. In alle opzichten.
AZ heeft gebouwd aan een elftal...net zoals Koeman, Van Marwijk en Verbeek wilde doen, die hebben echter nooit hun werk af kunnen maken, vanwege alle financiële ellende en de daarbij behorende randzaken. Been moet ook bouwen en dat zal ook een tijdje duren...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:56 schreef Crane het volgende:
De achterstand die AZ vorig jaar op iedereen had was minstens even groot. Die hebben echter met goed beleid een elftal draaiende gekregen en dat moet Been ook gaan doen. En kampioen worden is onmogelijk, maar 5e of 6e is gewoon heel realistisch. Dat waren we dit seizoen ook geworden zonder alle randzaken en blessures. Alleen al Tomasson had 2 plekken verschil kunnen maken.
Mee eens. Maar na anderhalf jaar moet ie toch wel een team aan het draaien gekregen hebben. Maar er moet ook rust komen dus Feyenoord moet niet weer 10e staan komende winterstop.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:05 schreef Happel het volgende:
[..]
AZ heeft gebouwd aan een elftal...net zoals Koeman, Van Marwijk en Verbeek wilde doen, die hebben echter nooit hun werk af kunnen maken, vanwege alle financiële ellende en de daarbij behorende randzaken. Been moet ook bouwen en dat zal ook een tijdje duren...
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Krijg er gewoon een brok in mijn keel van. Wat een held.
nee man, gewoon 14.30 uur zondagmiddag, de rest van de tijden zijn kutquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klote dat PSV geen avondwedstrijd is.
Wees nou maar blij dat van Marwijk zn werk niet af heeft kunnen makenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:05 schreef Happel het volgende:
[..]
AZ heeft gebouwd aan een elftal...net zoals Koeman, Van Marwijk en Verbeek wilde doen, die hebben echter nooit hun werk af kunnen maken, vanwege alle financiële ellende en de daarbij behorende randzaken. Been moet ook bouwen en dat zal ook een tijdje duren...
sterker nog, v. Marwijk wilde het niet eens afmakenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:52 schreef dill het volgende:
[..]
Wees nou maar blij dat van Marwijk zn werk niet af heeft kunnen maken
Dat geld zal niet gebruikt worden voor het aflossen van schulden. Een schuld is niet erg als je daarbij een aardig eigen vermogen opbouwt, wat kan lukken met behulp van de investeringen. 30 miljoen is een prima bedrag.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:49 schreef Crane het volgende:
[..]
ze hoeven alleen in blessure tijd beetje aan te zetten dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:58 schreef FrankyMcG het volgende:
Wordt weer vroeg opstaan morgen...
Ben benieuwd of Feyenoord minimaal een punt kan pakken tegen psv!
2-1, Lucius 90+4quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:03 schreef ursel het volgende:
[..]
ze hoeven alleen in blessure tijd beetje aan te zetten dan.
Klopt, maar dan moet je dus spelers als Velthuizen gaan halen, waar je waarschijnlijk een grote winst op kan maken. Als je alleen maar spelers zonder restwaarde haalt dan gooi je net als 2 jaar geleden het geld gewoon de put in.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat geld zal niet gebruikt worden voor het aflossen van schulden. Een schuld is niet erg als je daarbij een aardig eigen vermogen opbouwt, wat kan lukken met behulp van de investeringen. 30 miljoen is een prima bedrag.
De huidige situatie moet je volgend jaar niet teveel in het achterhoofd houden zei ik al.quote:Afhankelijk van de investeringen zal de doelstelling voor de komende jaren bepaald worden. Op basis van de huidige situatie zou ik al blij zijn als we het komende jaar in het linkerrijtje eindigen. In Been we trust.
Klopt, of Feyenoord nog terug zal komen als topclub is eigenlijk puur afhankelijk van het te voeren beleid.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:14 schreef Crane het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je dus spelers als Velthuizen gaan halen, waar je waarschijnlijk een grote winst op kan maken. Als je alleen maar spelers zonder restwaarde haalt dan gooi je net als 2 jaar geleden het geld gewoon de put in.
Mee eens. We hebben nu nauwelijks spelers met veel restwaarde (op Wijnaldum na) en die zijn op langere termijn misschien nog wel belangrijker dan de directie prestaties. Als je spelers als Dudek gaat halen dan zou je eigenlijk direct voor succes moeten gaan, maar dat hebben we al eerder geprobeerd en dat is compleet mislukt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, of Feyenoord nog terug zal komen als topclub is eigenlijk puur afhankelijk van het te voeren beleid.
Net of Feyenoord zoveel te zeggen heeft? De investeerders eisen een sluitende begroting de komende jaren (logisch, dan gaat geen cent van hen naar schulden en worden die schulden vanzelf minder) terwijl die investeerders dan garant kunnen staan voor het kopen van spelers. Zo'n sluitende begroting is alleen erg lastig met deze selectie. Er moet gesaneerd worden. Proberen spelers als De Cler, Hofland, Landzaat, Makaay en van Bronckhorst te overtuigen om wat in te leveren. Een klein percentage eraf is al heel veel geld minder. Als ze dat niet willen: verkopen. Ik denk dat een aantal best bereid zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef Crane het volgende:
Ik verwacht dat het uiteindelijk wel doorgaat, ik denk niet dat Gudde etc. straks aan de supporters durven te verkondigen dat ze er niet uitkwamen met de investeerders en dat we komende zomer slechts 2 transfervrije spelers uit de heli zien stappen.De investeerders zijn er, en ze willen. Het hangt er nu dus vanaf hoe de directie zich opstelt.
Het hangt inderdaad volledig af van de directie. Al ben ik wel benieuwd in hoeverre de investeerders inspraak willen. Zo een Perridon zie ik echt als zo een mannetje dat maar wat graag de lakens uitdeelt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef Crane het volgende:
Ik verwacht dat het uiteindelijk wel doorgaat, ik denk niet dat Gudde etc. straks aan de supporters durven te verkondigen dat ze er niet uitkwamen met de investeerders en dat we komende zomer slechts 2 transfervrije spelers uit de heli zien stappen.De investeerders zijn er, en ze willen. Het hangt er nu dus vanaf hoe de directie zich opstelt.
Dit seizoen hebben Landzaat, Makaay, De Cler, Lucius en Timmer echt helemaal niks toegevoegd aan Feyenoord, maar ze hebben samen wel ¤6,1 miljoen verdiend.quote:24. Giovanni van Bronckhorst – 2.100.000
31. Denny Landzaat – 1.600.000
31. Roy Makaay – 1.600.000
40. Tim de Cler – 1.300.000
42. Kevin Hofland – 1.200.000
53. Theo Lucius – 810.000
58. Henk Timmer – 780.000
61. Jonathan de Guzman – 720.000
88. Luigi Bruins – 450.000
en prestatiesquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, of Feyenoord nog terug zal komen als topclub is eigenlijk puur afhankelijk van het te voeren beleid.
Ik heb het ook niet zo op die Perridon eigenlijk. Maar het scheelt dat hij hetzelfde doel heeft als iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt: de club er weer bovenop helpen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Het hangt inderdaad volledig af van de directie. Al ben ik wel benieuwd in hoeverre de investeerders inspraak willen. Zo een Perridon zie ik echt als zo een mannetje dat maar wat graag de lakens uitdeelt.
Maar ja, het is allemaal gissen wat we doen. Laten we hopen dat ze eruit komen en dat er geld vrijkomt voor wat aankopen met toegevoegde waarde.
Dat is van secundair belang, eigenlijk. Ajax presteert al jaren matig, maar heeft geld zat...quote:
Dat is volgens mij evenveel als de gehele basis van AZ verdient.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:58 schreef TC03 het volgende:
Snijden in de salarissen lijkt me inderdaad heel verstandig. Die extra lening van ¤3 miljoen veroorzaakt toch enige beroering, maar als je je bedenkt dat Landzaat ¤1,6 miljoen bij elkaar harkt en spelers als Timmer en Lucius samen ook een zelfde bedrag, dan kom je tot de conclusie dat er erg veel geld wordt gestoken in spelers die niets toevoegen, en dat Feyenoord zich zelfs in de schulden steekt voor deze spelers. Hoezo slecht beleid.
Hier nogmaals de grootverdieners bij Feyenoord:
[..]
Dit seizoen hebben Landzaat, Makaay, De Cler, Lucius en Timmer echt helemaal niks toegevoegd aan Feyenoord, maar ze hebben samen wel ¤6,1 miljoen verdiend.Als deze spelers geloodst waren aan het begin van het seizoen en er wat transfervrije laagvliegers waren gecontracteerd was Feyenoord ook heus niet gedegradeerd, maar dan had de schuld met ¤3 miljoen verlaagd kunnen worden i.p.v. verhoogd.
krijg het bijna niet uit mijn strot, maar ik vind de prestaties van die club toch niet zo heel erg matig hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is van secundair belang, eigenlijk. Ajax presteert al jaren matig, maar heeft geld zat...
Klopt, het geld was begroot maar is er niet, dan zit er in de gat in de begroting dat gedicht moet worden, en dat moet in situatie van Feyenoord helaas met een lening. Het is alleen ironisch dat er met geen woord wordt gerept over het matige beleid wat ervoor gezorgd heeft dat die ¤2 miljoen broodnodig is. Ik weet zeker dat Ajax, PSV, Groningen, Twente en Heerenveen niet hoeven te lenen als er wat transfergelden vertraging oplopen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:04 schreef Crane het volgende:
[..]
Het werd hier afgedaan als een flauwe smoes van Feyenoord, maar ik vind dat ze gelijk hadden wat betreft Smolarek. Iets wat contractueel vastligt is normaal gesproken gewoon geld waar je op mag rekenen.
Het is alleen dom om het geld uit te geven als je het geld nog niet hebt. Als de financiele situatie dusdanig penibel is dat bij uitblijven van het geld je meteen de salarissen niet kan betalen, dan had dat geld nooit als "ontvangen" beschouwd morgen worden voordat je het daadwerkelijk hebt ontvangen. Erg riskant beleid, en als investeerder zijnde zou ik als eerste eisen dat zoiets nooit meer gebeurt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:04 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat is volgens mij evenveel als de gehele basis van AZ verdient.
Het werd hier afgedaan als een flauwe smoes van Feyenoord, maar ik vind dat ze gelijk hadden wat betreft Smolarek. Iets wat contractueel vastligt is normaal gesproken gewoon geld waar je op mag rekenen.
Hey dat lijstje kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:58 schreef TC03 het volgende:
Snijden in de salarissen lijkt me inderdaad heel verstandig. Die extra lening van ¤3 miljoen veroorzaakt toch enige beroering, maar als je je bedenkt dat Landzaat ¤1,6 miljoen bij elkaar harkt en spelers als Timmer en Lucius samen ook een zelfde bedrag, dan kom je tot de conclusie dat er erg veel geld wordt gestoken in spelers die niets toevoegen, en dat Feyenoord zich zelfs in de schulden steekt voor deze spelers. Hoezo slecht beleid.
Hier nogmaals de grootverdieners bij Feyenoord:
[..]
Dit seizoen hebben Landzaat, Makaay, De Cler, Lucius en Timmer echt helemaal niks toegevoegd aan Feyenoord, maar ze hebben samen wel ¤6,1 miljoen verdiend.Als deze spelers geloodst waren aan het begin van het seizoen en er wat transfervrije laagvliegers waren gecontracteerd was Feyenoord ook heus niet gedegradeerd, maar dan had de schuld met ¤3 miljoen verlaagd kunnen worden i.p.v. verhoogd.
het werd niet afgedaan als smoes, maar ik vind het belachelijk dat feyenoord nou net van zo'n luttel bedrag (want dat is het in de voetbalwereld) afhankelijk moet zijn en als je je dan continu daar achter verschuilt vind ik dat erg triestquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:04 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat is volgens mij evenveel als de gehele basis van AZ verdient.
Hun laatste landstitel dateert uit 2004. Daarna hebben ze twee keer de beker gewonnen, en Europees verder niks klaar gespeeld. Feyenoord heeft 1x de beker gewonnen. Het verschil is slechts één beker. De financieel riante situatie waarin Ajax verkeert komt door een goede jeugdopleiding en een goed aankoop- en verkoopbeleid.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:05 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
krijg het bijna niet uit mijn strot, maar ik vind de prestaties van die club toch niet zo heel erg matig hoor
Bruins is een prima speler.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:07 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hey dat lijstje kende ik nog niet.
Het is dus maar goed dat timmer en lucius weg gaan.En bruins krijgt ook 450.000
Logisch, talentvolle jonge speler.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:07 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Het is dus maar goed dat timmer en lucius weg gaan.En bruins krijgt ook 450.000
laat maar, ik wil ons niet vergelijken met die joden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hun laatste landstitel dateert uit 2004. Daarna hebben ze twee keer de beker gewonnen, en Europees verder niks klaar gespeeld. Feyenoord heeft 1x de beker gewonnen. Het verschil is slechts één beker. De financieel riante situatie waarin Ajax verkeert komt door een goede jeugdopleiding en een goed aankoop- en verkoopbeleid.
Natuurlijk zijn prestaties belangrijk, maar een goed beleid is belangrijker. Als dat goed is komen de prestaties/prijzen vanzelf.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:12 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
laat maar, ik wil ons niet vergelijken met die joden.
laten we het zo zeggen, prestaties zijn wel degelijk nodig om weer een topclub te worden, een topclub ben je in mijn ogen pas weer als je europees ook mee kan doen om de prijzen
niet altijd dus, het voorbeeld geef je net zelf alquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn prestaties belangrijk, maar een goed beleid is belangrijker. Als dat goed is komen de prestaties/prijzen vanzelf.
Ja, klopt, maar Ajax is nog wel een topclub en Feyenoord niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:16 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
niet altijd dus, het voorbeeld geef je net zelf al
ik had ondertussen al ff ge-editquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar Ajax is nog wel een topclub en Feyenoord niet.
nietquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:37 schreef TC03 het volgende:
Vincken is overigens nog steeds 'niet wedstrijdfit'.!12111q1!!
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:37 schreef TC03 het volgende:
Vincken is overigens nog steeds 'niet wedstrijdfit'.!12111q1!!
Onder Vlemmings nog.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:26 schreef Happel het volgende:
[..]
Slory ook.
En Vincken helemaal natuurlijk, toch Tomasso.
ja, de berichten van de laatste dagen zijn niet echt hoopgevendquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:32 schreef rubbereend het volgende:flinke bom die Peridon legt onder grootse plannen, 25 tot 30 miljoen is neit bepaald een grootse investering waarover gespeculeerd werd. Vraag is of er ook een deel an de schuld mee gesaneerd wordt want dat zou flink op de rente kosten besparen en ruimte vrij maken in de begroting zelf
Bovendien heeft ajax onwaarschijnlijk goede sponsorcontracten, Aegon betaalt meer dan 10 miljoen per jaarquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hun laatste landstitel dateert uit 2004. Daarna hebben ze twee keer de beker gewonnen, en Europees verder niks klaar gespeeld. Feyenoord heeft 1x de beker gewonnen. Het verschil is slechts één beker. De financieel riante situatie waarin Ajax verkeert komt door een goede jeugdopleiding en een goed aankoop- en verkoopbeleid.
de buitenlandse spelers die bij PSV en Ajax prominent op de salarisboeken staan ontbreken op dat lijstje. Jongens als Gabri en Oluguer staan bij Ajax echt wel in de hoogste schaal van rond de 2 miljoen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Logisch, talentvolle jonge speler.
Hier staan ook de salarissen van PSV, AZ en Ajax. Je ziet dat er bij Feyenoord de hoogste salarissen worden betaald.
De keren dat ik hem heb zien spelen vond ik hem niet zo heel bijzonder eigenlijk. Maar goed, je weet nooit wat Been met hem kan doen.quote:
quote:Zondag staat voor Feyenoord de volgende competitiewedstrijd op het programma. In de eigen Kuip is Psv de tegenstander. Na de goede overwinning van vorige week bij Nac, durft Feyenoord voorzichtig weer omhoog te kijken op de ranglijst. Gesterkt door een steeds fittere selectie lijkt Feyenoord er helemaal klaar voor om er een mooie en spannende wedstrijd van te maken tegen Psv.
Feyenoord trainer Leon Vlemmings: ‘Deze wedstrijd komt voor ons op een mooi moment. We hebben de voorbije weken duidelijk de weg omhoog ingeslagen en dan is het mooi als je de kans krijgt dat ook tegen zo’n tegenstander te laten zien.’ Vlemmings is zich bewust waar van het feit waar het grootste gevaar van Psv vandaan komt. ‘Affelay is Affelay’, ging hij in op de man in vorm bij de komende tegenstander. ‘We weten dat hij bepalend is als hij het op zijn heupen heeft, maar je doet de rest van hun team tekort door te stellen dat door hem uit te schakelen 60 of 70% van hun gevaar weg is. We denken na hoe we dat op zullen lossen, zonder het teveel ten koste te laten gaan van onze eigen manier van spelen.’
Tegen Psv kan Feyenoord weer beschikken over Henk Timmer en Diego Biseswar. Het tweetal mistte de wedstrijd tegen Nac, maar begint zondag weer in de basis. Hierdoor nemen Rob van Dijk en Andwelé Slory weer plaats op de bank. Centraal achterin zal Kevin Hofland gewoon aan de wedstrijd beginnen. De verdediger viel tegen Nac uit met een lichte hersenschudding maar is geheel hersteld. Voor Denny Landzaat komt de wedstrijd tegen Psv nog te vroeg. De middenvelder maakt aanstaande maandag bij Jong Feyenoord zijn rentree.
Psv
Het gaat dit seizoen niet goed met Psv. In de zomer werd Huub Stevens gepresenteerd als de nieuwe trainer van de Brabanders. Zijn taak was om wederom kampioen te worden, na de afgelopen vier succesvolle jaren. Het kampioenschap zagen Stevens en Psv echter al heel snel uit het zicht verdwijnen. Bovendien lag Stevens geregeld overhoop met een aantal van zijn spelers, zoals Lazovic, Mendez en Salcido. In januari kwam er een onvermijdelijk einde tussen Stevens en Psv. Sindsdien is assistent trainer Dwight Lodeweges de baas in Eindhoven.
Met Lodeweges weet Psv echter amper de weg omhoog te vinden. Er worden geregeld goede overwinningen gehaald. Een aantal weken geleden wist Psv bijvoorbeeld met 0-1 te winnen bij Fc Groningen. Een week later werd er echter in eigen huis met 2-3 verloren van Sc Heerenveen. Psv speelt dus erg wisselvallig en het is dan ook lastig te voorspellen hoe de ploeg morgen aan de wedstrijd begint.
Historie
Feyenoord en Psv speelden al 62 keer eerder tegen elkaar in De Kuip. Feyenoord stapte dertig keer als winnaar van het veld, terwijl Psv pas tien keer wist te winnen in Rotterdam. Maar liefst 22 keer werden de punten gedeeld. Feyenoord wist in totaal 112 keer te scoren tegen Psv, terwijl die club 72 keer het net wist te vinden.
Van de afgelopen vijf ontmoetingen tussen Feyenoord en Psv in De Kuip wist Feyenoord er maar één te winnen. Dat gebeurde twee seizoenen geleden. Van de overige vier wedstrijden werden er twee gelijkgespeeld en twee verloren. Vorig seizoen won Psv met 0-1 in De Kuip.
De wedstrijd van zondag tussen beide elftallen staat onder leiding van Kevin Blom. De aftrap van het duel is om 12.30 uur.
Laatste tien ontmoetingen
1998 - 1999 Feyenoord - Psv 3-1 (2-0)
1999 - 2000 Feyenoord - Psv 1-0 (0-0)
2000 - 2001 Feyenoord - Psv 1-2 (0-1)
2001 - 2002 Feyenoord - Psv 0-0 (0-0)
2002 - 2003 Feyenoord - Psv 3-1 (2-0)
2003 - 2004 Feyenoord - Psv 1-3 (1-1)
2004 - 2005 Feyenoord - Psv 3-3 (0-2)
2005 - 2006 Feyenoord - Psv 1-0 (1-0)
2006 - 2007 Feyenoord - Psv 1-1 (1-1)
2007 - 2008 Feyenoord - Psv 0-1 (0-1)
Vermoedelijke opstellingen
Feyenoord: Henk Timmer, Theo Lucius, André Bahia, Kevin Hofland, Giovanni van Bronckhorst, Karim El Ahmadi, Jon Dahl Tomasson, Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Roy Makaay, Diego Biseswar
Psv: Andreas Isaksson, Jason Culina, Jermie Bréchet, Dirk Marcellis, Carlos Salcido, Edison Mendez, Ibrahim Afellay, Timmy Simons, Otman Bakkal, Ola Toivonen, Balasz Dzsudzsak
Ach, genoeg jeugd.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
De keren dat ik hem heb zien spelen vond ik hem niet zo heel bijzonder eigenlijk. Maar goed, je weet nooit wat Been met hem kan doen.
van Geelquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:56 schreef TC03 het volgende:
Martin van Geel lijkt mij eigenlijk wel een goede voor Feyenoord.Hij vervult bij de Roda ook de AD-functie. Als Gudde weggaat kan hij mooi AD/TD worden omdat Beenhakker op het technische vlak hem een hoop wind uit de zeilen kan houden.
Sorry? Bij 020 waren ze redelijk opgelucht toen hij wegging. Daarnaast vind ik dat Brands ( en van gaal) stukken beter werk verricht bij AZ dan Van Geel ooit gedaan heeft. Als ze bij AZ hadden vastgehouden aan Adriaanse en Van Geel waren ze niet zo ver gekomen denk ikquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:01 schreef TC03 het volgende:
Van Geel heeft samen met Co aan de wieg gestaan van de succesperiode bij AZ. Ook bij Ajax heeft hij het niet slecht gedaan. Tevens heeft hij bij Feyenoord gespeeld.
Alsjeblieft zeg, TC03. Doe even serieus... Bij Ajax heeft ie tal van miskopen gedaan en mede door hem verkeert Roda nu in degradatienood.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:01 schreef TC03 het volgende:
Van Geel heeft samen met Co aan de wieg gestaan van de succesperiode bij AZ. Ook bij Ajax heeft hij het niet slecht gedaan. Tevens heeft hij bij Feyenoord gespeeld.
Is dat zo? Bij Ajax waren ze redelijk opgelucht dat hij vertrok, maar het is een feit hij een half jaar eerder nog werd bejubeld en dat iedereen in de zomer van 2007 erg veel vertrouwen had in Van Geel. Halverwege het seizoen daarna kotst iedereen hem ineens uit. Dat is de opportunisme van het voetbal. Ik denk dat hij samen met Beenhakker erg goed werk zou kunnen verrichten voor Feyenoord.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:05 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Sorry? Bij 020 waren ze redelijk opgelucht toen hij wegging. Daarnaast vind ik dat Brands ( en van gaal) stukken beter werk verricht bij AZ dan Van Geel ooit gedaan heeft. Als ze bij AZ hadden vastgehouden aan Adriaanse en Van Geel waren ze niet zo ver gekomen denk ik
Tal van miskopen? Valt wel mee. Ik heb geen zin om hier Ajax-beleid te gaan zitten verdedigen, maar het is wel een feit dat hij naast goede aankopen (ze zijn er, ja) ook goede verkopen heeft gedaan (Sneijder, Babel, De Mul). Dat is een kwaliteit die Feyenoord ook goed kan gebruiken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:07 schreef Crane het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, TC03. Bij Ajax heeft ie tal van miskopen gedaan en mede door hem verkeert Roda nu in degradatienood.
Weinig geld? Pelle en El Hamdaoui hebben aardig wat geld gekost.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:10 schreef Crane het volgende:
Dan nog 10 keer liever Brands idd. Hield RKC Waalwijk jarenlang met gemak in de eredivisie (toen ie vertrok was het snel afgelopen met RKC) en heeft bij AZ voor weinig geld een goed elftal neer weten te zetten.
Luque, Delorge moet ik er nog meer opnoemenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tal van miskopen? Valt wel mee. Ik heb geen zin om hier Ajax-beleid te gaan zitten verdedigen, maar het is wel een feit dat hij naast goede aankopen (ze zijn er, ja) ook goede verkopen heeft gedaan (Sneijder, Babel, De Mul). Dat is een kwaliteit die Feyenoord ook goed kan gebruiken.
El hamdaoui 5,75 miljoen. Niet echt veel geld hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weinig geld? Pelle en El Hamdaoui hebben aardig wat geld gekost.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:10 schreef Crane het volgende:
Dan nog 10 keer liever Brands idd. Hield RKC Waalwijk jarenlang met gemak in de eredivisie (toen ie vertrok was het snel afgelopen met RKC) en heeft bij AZ voor weinig geld een goed elftal neer weten te zetten.
En Pelle ¤6 miljoen. In totaal ¤11 miljoen voor twee spitsen. Wilde een half jaar later Alves halen voor ¤13 miljoen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
El hamdaoui 5,75 miljoen. Niet echt veel geld hoor
Ik weet dat hij miskopen heeft gedaan, maar hij heeft ook veel goede dingen gedaan. Ik zie in Beenhakker en Van Geel een ideaal duo.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:11 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Luque, Delorge moet ik er nog meer opnoemen
Hij heeft bij Ajax in elk geval geen elftal neer kunnen zetten in al die jaren daar.quote:
Dat heeft ie goed gedaan idd.quote:Ik heb geen zin om hier Ajax-beleid te gaan zitten verdedigen, maar het is wel een feit dat hij naast goede aankopen (ze zijn er, ja) ook goede verkopen heeft gedaan (Sneijder, Babel, De Mul). Dat is een kwaliteit die Feyenoord ook goed kan gebruiken.
Dan had ie creatief moeten zijn. Als TD ga je niet bij een club zitten om niets te doen en te kijken hoe je club degradeert. Als ie me bij Ajax overtuigt had dan had ik hem nog wat krediet gegeven maar bij Roda heeft ie het dus ook niet goed gedaan.quote:Dat Roda in degradatienood verkeert heeft niks met Van Geel te maken. Hij is pas sinds het begin van dit seizoen daar actief, en hij heeft door de krappe financiële situatie van Roda bijna niks kunnen doen op de transfermarkt.
Ari ¤4 miljoen. Grappige was dat het dus juist aan scorend vermogen ontbrak en ze dus na die 3 aankopen ook nog eens voor Alves wouden gaan inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
En Pelle ¤6 miljoen. In totaal ¤11 miljoen voor twee spitsen. Wilde een half jaar later Alves halen voor ¤13 miljoen.
Dat heeft ie uiteindelijk rechtgezet toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
o?
Heeft vorig seizoen talloze miljoen geinvesteerd en werd 12de.
Logisch dat ie Alves wilde halen, die had AZ waarschijnlijk kampioen gemaakt.quote:Wou Alves halen voor 20 miljoen etc etc. Nu staat er ook geen geweldige selectie, maar haalt Van Gaal er (vooral verdedigend) het maximale eruit.
Ajax deed het beter toen Ten Cate en Van Geel er nog zaten dan met Van Basten en Blind. Het kampioenschap verloren op basis van één doelpunt... Maar dwing me alsjeblieft niet om verder het Ajax-beleid te gaan verdedigen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:18 schreef Crane het volgende:
[..]
Hij heeft bij Ajax in elk geval geen elftal neer kunnen zetten in al die jaren daar.
Creatief zijn? Hij kan niet echt creatief zijn als er gewoon geld is. Roda had de financiële situatie rooskleuriger voorgesteld dan dat hij was. Je kan hem moeilijk verwijten dat hij zonder geld in een paar maanden tijd de situatie van Roda niet heeft kunnen verbeteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:18 schreef Crane het volgende:
Dan had ie creatief moeten zijn. Als TD ga je niet bij een club zitten om niets te doen en te kijken hoe je club degradeert. Als ie me bij Ajax overtuigt had dan had ik hem nog wat krediet gegeven maar bij Roda heeft ie het dus ook niet goed gedaan.
Hij wilde Alves halen in de winterstop toen AZ 11e stond he.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:20 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat heeft ie uiteindelijk rechtgezet toch?
[..]
Logisch dat ie Alves wilde halen, die had AZ waarschijnlijk kampioen gemaakt.
Leonardoquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:11 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Luque, Delorge moet ik er nog meer opnoemen
Dat is waar. Maar toch, ik vind Van Geel gewoon geen goede teambuilder. Hij doet wel aardige aankopen soms, maar het stort zo makkelijk in...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ajax deed het beter toen Ten Cate en Van Geel er nog zaten dan met Van Basten en Blind. Het kampioenschap verloren op basis van één doelpunt... Maar dwing me alsjeblieft niet om verder het Ajax-beleid te gaan verdedigen.
Als ie voorgelogen is moet ie opstappen.quote:Creatief zijn? Hij kan niet echt creatief zijn als er gewoon geld is. Roda had de financiële situatie rooskleuriger voorgesteld dan dat hij was. Je kan hem moeilijk verwijten dat hij zonder geld in een paar maanden tijd de situatie van Roda niet heeft kunnen verbeteren.
Klopt, er moeten ook eerst spelers weg als er nieuwe spelers komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
Trouwens ook al komt er maar 30 miljoen. Dan vind ik dat ze alleen maar een spits en een keeper moeten halen. Voor linksback heb je al de cler/ van bronkhorst. Dus el ak is eigenlijk niet nodig.
Fernandez sowieso halen. Talentvolle jonge rechtsback met veel restwaarde. Velthuizen of eventueel Vorm als 2e aankoop en dan ben je al een heel eind. Vooral investeren in jonge spelers van begin 20.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
Trouwens ook al komt er maar 30 miljoen. Dan vind ik dat ze alleen maar een spits en een keeper moeten halen. Voor linksback heb je al de cler/ van bronkhorst. Dus el ak is eigenlijk niet nodig.
Al komt er maar 5 tot 10 miljoen... Belangrijkste is dat Feyenoord met een sluitende begroting verder kan met schulden aflossen én zijn selectie kan versterken. Dat kon voor dit investeerdersverhaal nooit. (alleen met poules) Als dit gaat gebeuren zou dit al heerlijk zijn. Zeker als het lukt om salarissen ver te minderen en verder gewoon met die 5 tot 10 miljoen proberen te bouwen. We moeten niet te snel weer naar de top willen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
Ook mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Al komt er maar 5 tot 10 miljoen... Belangrijkste is dat Feyenoord met een sluitende begroting verder kan met schulden aflossen én zijn selectie kan versterken. Dat kon voor dit investeerdersverhaal nooit. (alleen met poules) Als dit gaat gebeuren zou dit al heerlijk zijn. Zeker als het lukt om salarissen ver te minderen en verder gewoon met die 5 tot 10 miljoen proberen te bouwen. We moeten niet te snel weer naar de top willen.
We moeten gewoon blij zijn met elke cent die we krijgen van die investeerders.
quote:
Jah dat wou hijquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:40 schreef Crane het volgende:
[..]Gudde is algemeen directeur, wou je Van Geel op zijn plek zetten?
Alleen maar mooi, zo filter je types als Landzaat er mooi uit. Op dit moment zou ik eigenlijk geen enkele speler echt missen bij Feyenoord, op Tomasson en Wijnaldum na.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:34 schreef TC03 het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe Theo-'ik zou niet weten waarom ik volgend jaar niet bij Feyenoord speel'-Lucius zich voelt na die uitspraken van Perridon over salaris inleveren.
Ja, hij is bij Roda AD en TD in één.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:40 schreef Crane het volgende:
[..]Gudde is algemeen directeur, wou je Van Geel op zijn plek zetten?
Vroeg ik me ook af. Als het met een bedrijf slecht gaat en er is geen geld meer, dan moeten de werknemers ook salaris inleveren of anders vallen er ontslagen. In die zin zou Feyenoord ook gewoon enkele spelers kunnen ontslaan. Die dreiging kan gebruikt worden om te dwingen akkoord te gaan met salarisverlaging.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:42 schreef Crane het volgende:
[..]
Alleen maar mooi, zo filter je types als Landzaat er mooi uit. Op dit moment zou ik eigenlijk geen enkele speler echt missen bij Feyenoord, op Tomasson en Wijnaldum na.
Alleen hoe zien ze dit voor zich? Gaan ze de spelers vragen hun lopende contract vrijwillig open te breken, want je kan niet zomaar salarissen omlaag gaan trekken natuurlijk.
Ah ok, ik dacht alleen TD. Maar ik snap niet waarom je hem dan als AD wil zien, we hebben een harde kerel nodig voor op die plek. Ik zie niet in wat hij als AD voor meerwaarde zou hebben... Dan loopt ie Beenhakker alleen maar voor de voeten.quote:
Interessante kwestie ja. Ben benieuwd of dat ook zo werkt bij een voetbalclub.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af. Als het met een bedrijf slecht gaat en er is geen geld meer, dan moeten de werknemers ook salaris inleveren of anders vallen er ontslagen. In die zin zou Feyenoord ook gewoon enkele spelers kunnen ontslaan. Die dreiging kan gebruikt worden om te dwingen akkoord te gaan met salarisverlaging.Er is immers toch geen restwaarde, niemand die Landzaat zal missen.
Vandaar dat er ook zoveel talenten schitteren in het eerste eftal en voor vele miljoenen worden verkochtquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:47 schreef Crane het volgende:
[..]
Interessante kwestie ja. Ben benieuwd of dat ook zo werkt bij een voetbalclub.
De rechter zal Feyenoord in dat geval waarschijnlijk eerst dwingen om te saneren in de jeugdopleiding ofzo, waar momenteel een aantal miljoen per jaar heengaat (meeste van alle eredivisieclubs zelfs).
quote:'Contracten Feyenoord moeten gerespecteerd worden'
De spelersvakbond VVCS heeft in de zondageditie van De Telegraaf verbaasd gereageerd op de suggestie van Michel Perridon om de Feyenoord-spelers te korten op hun salaris. De zakenman spreekt momenteel met de club over een kapitaalinjectie. Hoewel er nog geen akkoord is, heeft Perridon alvast aangekondigd dat iedereen salaris moet inleveren. De investeerders willen drastisch bezuinigen, want Feyenoord staat voor 21 miljoen in het rood. "Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd", vertelde Perridon zaterdag. "We zullen allemaal offers moeten brengen.''
De VVCS beschouwt het plan als niet reëel en vindt dat de contracten gerespecteerd moeten worden. "Het is duidelijk dat we moeten bezuinigen. Op voorhand sluiten we geen enkele maatregel uit, maar in principe geldt: contract is contract", aldus een woordvoerder. Perridon meldt in de Volkskrant verder dat er maximaal 25 miljoen euro geïnvesteerd wordt in plaats van de eerder genoemde 60 miljoen.
Volgens Perridon hebben ook de investeerders last van de recessie. Er is minder animo om Feyenoord te helpen. "We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten over andere bedragen dan de club zich had voorgesteld.''
De voormalig commercieel directeur Chris Woerts, nu werkzaam bij Sunderland, dacht twaalf bedrijven te kunnen vinden die elke vijf miljoen zouden investeren. Perridon concludeert dat dit niet haalbaar is. "Zestig miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Ik ken echt niemand die bereid is vijf miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.''
De ondernemers willen ook zeggenschap over het beleid. Volgens Perridon zal een aantal toetreden tot de Raad van Commissarissen. Een delegatie van de Raad van Commissarissen van Feyenoord en een vertegenwoordiging van een groep potentiële investeerders hebben deze week opnieuw rond de tafel gezeten. Eind februari vond al een eerdere ontmoeting plaats tussen de beide partijen.
Die verdient net 7 ton. Dat vond ie wel prima, dacht ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:36 schreef rubbereend het volgende:
en Oluguer staan bij Ajax echt wel in de hoogste schaal van rond de 2 miljoen.
Uit het interview haal ik dat hij Trust niet wil verbinden aan Feijenoord.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat zou wat zijn, TRUST heel groot op het f'noord shirt. De ironie.
En weer wat blessures erbij. Hoe verrassend.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Interessante wedstrijd vooralsnog. Helaas weer het verval na een redelijke eerste 25 minuten.
De Wijn.
Inderdaadquote:Op zondag 15 maart 2009 14:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klassssssssssssse.
Wijnaldum.
Bahia.![]()
Ferrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Heerlijke die ontlading van hem bij de 1-0.
Erg matig inderdaad.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:29 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Beetje jammer dat El Ahmadi een beetje door de mand viel in de tweede helft.
Wow, een Ajacied die ook normaal kan reageren in dit topic.quote:
Inderdaad, eerste helft speelde El Ahmadi goed, maar door dat nonchalante gedoe van hem in de tweede helft had ons bijna de de kop gekost.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:33 schreef Crane het volgende:
[..]
Wow, een Ajacied die ook normaal kan reageren in dit topic.![]()
Zoals ik verwacht had een knappe zege, verdedigend heeft Vlemmings de boel echt op orde gekregen al mag ie El Ahmadi wel even een flinke schop geven in de kleedkamer, die had ons zowat de winst gekost met dat gekut van hem.
Feyenoord.
Pizzakoppo.
Tweede helft was verdedigend erg matig vond ik. Van Bronckhorst en El Ahmadi maakten zoveel fouten.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:33 schreef Crane het volgende:
[..]
Wow, een Ajacied die ook normaal kan reageren in dit topic.![]()
Zoals ik verwacht had een knappe zege, verdedigend heeft Vlemmings de boel echt op orde gekregen al mag ie El Ahmadi wel even een flinke schop geven in de kleedkamer, die had ons zowat de winst gekost met dat gekut van hem.
Feyenoord.
Pizzakoppo.
Na de 3 wissels was Feyenoord het aardig kwijt inderdaad ja. Maar de bank is dan ook aanzienlijk zwakker. Slotfase was ook dra-ma-tisch, maar toen was iedereen wel een beetje leeggespeeld.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tweede helft was verdedigend erg matig vond ik. Van Bronckhorst en El Ahmadi maakten zoveel fouten.
Ach, tegen AZ winnen we toch niet, dus je kan ze beter dan missen.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:35 schreef buddyb het volgende:
verdiend gewonnen!
maar gio en bahia zijn er tegen az niet bij. en tomasson viel uit met een hamstring blessure, dus die zal wel weer minimaal een maandje niet kunnen spelen...
PSV zette ook wel hard aan na het inkomen van Bakkal, toen werden ze erg sterk. Voor de rest eigenlijk maar 2 echte kansen weggegeven waarvan we 1 keer goed weg kwamen en 1 keer gered werden door Van Dijk.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tweede helft was verdedigend erg matig vond ik. Van Bronckhorst en El Ahmadi maakten zoveel fouten.
Mwuah, die wissels hebben Feyenoord niet zwakker gemaakt. Tomasson kon zijn stempel niet op de wedstrijd drukken, terwijl Slory met zijn snelheid toch het spel van PSV kon ontregelen. Leerdam is verbazingwekkend stoïcijns, en Van Dijk is gewoon beter dan Timmer. Het matige spel na de 1-0 wijt ik inderdaad dan ook gewoon aan vermoeidheid. Niet geheel onlogisch, de eerste helft liepen ze de longen uit hun lijf. Maar toch jammer dat ze niet 90 minuten lang geconcentreerd kunnen spelen in een wedstrijd als deze.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Na de 3 wissels was Feyenoord het aardig kwijt inderdaad ja. Maar de bank is dan ook aanzienlijk zwakker. Slotfase was ook dra-ma-tisch, maar toen was iedereen wel een beetje leeggespeeld.
Twee keer gered door Van Dijk. Dat ene schot van Bakkal pakte hij ook erg goed met zijn been.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:39 schreef Crane het volgende:
[..]
PSV zette ook wel hard aan na het inkomen van Bakkal, toen werden ze erg sterk. Voor de rest eigenlijk maar 2 echte kansen weggegeven waarvan we 1 keer goed weg kwamen en 1 keer gered werden door Van Dijk.
Ook die nog ja.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Twee keer gered door Van Dijk. Dat ene schot van Bakkal pakte hij ook erg goed met zijn been.
Van Dijk keepte erg puik zeg. Ook bij de corners van PSV zat hij er goed bij, Timmer werkt daar altijd half weg. Van Dijk bokste de bal gewoon naar de zijlijn, zoals het hoortquote:Op zondag 15 maart 2009 14:39 schreef Crane het volgende:
[..]
PSV zette ook wel hard aan na het inkomen van Bakkal, toen werden ze erg sterk. Voor de rest eigenlijk maar 2 echte kansen weggegeven waarvan we 1 keer goed weg kwamen en 1 keer gered werden door Van Dijk.
quote:Op zondag 15 maart 2009 14:44 schreef Crane het volgende:
[ afbeelding ]
Het is zelf een headline op 101 waard.
Precies. Wanneer ziet die Vlemmings dat nou eens? Laten we hopen dat Timmer er voor een tijdje uitligt, dan komt ie lastig meer terug.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Van Dijk keepte erg puik zeg. Ook bij de corners van PSV zat hij er goed bij, Timmer werkt daar altijd half weg. Van Dijk bokste de bal gewoon naar de zijlijn, zoals het hoort.
onder verbeek hadden we ook zo'n goede reeks.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ach, tegen AZ winnen we toch niet, dus je kan ze beter dan missen.
We zijn wel met een goede reeks bezig trouwens:
- Graafschap (winst)
- Vitesse (gelijk, hadden moeten winnen)
- NAC (winst)
- PSV (winst)
10 punten uit 4 wedstrijden, kan me niet herinneren dat we eerder zo'n goede reeks hebben gehad dit seizoen.
Dat is wel een ander rijtje, Roda en ADO zijn geen serieuze tegenstanders eigenlijk en tegen Twente hadden we moeten verliezen.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:45 schreef buddyb het volgende:
[..]
onder verbeek hadden we ook zo'n goede reeks.
- roda (4-0 winst)
- utrecht (5-2 winst)
- twente (1-1)
- ado (3-1 winst)
klopt. maar punten zijn punten.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:46 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat is wel een ander rijtje, Roda en ADO zijn geen serieuze tegenstanders eigenlijk en tegen Twente hadden we moeten verliezen.
Tegen Twente hadden we echt niet moeten verliezen hoor, was gewoon een terecht gelijkspel. Twente creëerde toen ook niet veel.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:46 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat is wel een ander rijtje, Roda en ADO zijn geen serieuze tegenstanders eigenlijk en tegen Twente hadden we moeten verliezen.
Nee.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:56 schreef Angelob het volgende:
[..]
Die witte broekjes eronder staan veel mooier dan die zwarte
Toch ben ik er bang voor van niet, in de Play-offs maakt Ajax ons wel af.quote:
quote:Op zondag 15 maart 2009 14:59 schreef Crane het volgende:
[..]
Toch ben ik er bang voor van niet, in de Play-offs maakt Ajax ons wel af.
En Utrecht ook achter tegen AZquote:Op zondag 15 maart 2009 14:57 schreef Crane het volgende:
Mooi, NEC achter tegen ADO.Vitesse al dik verloren...
Dat je er vanuit gaat dat Ajax de play-offs ingaat wel.quote:
We hebben Ajax vandaag wel een handje geholpen.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat je er vanuit gaat dat Ajax de play-offs ingaat wel.
quote:Op zondag 15 maart 2009 15:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat je er vanuit gaat dat Ajax de play-offs ingaat wel.
De play-offs voor de eerste 5 plaatsen zijn afgeschaft, alleen de play-offs van plek 9 t/m 6 zijn er nog. Nummer 2 speelt vCL.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:07 schreef Crane het volgende:
[..]Ik verwacht dat die 3e worden. Of ben je dan direct geplaatst?
Ow ik dacht dat de nr 2 alleen vrijgesteld was, en dat de rest het uit moest vechten.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
De play-offs voor de eerste 5 plaatsen zijn afgeschaft, alleen de play-offs van plek 9 t/m 6 zijn er nog. Nummer 2 speelt vCL.
De eerste vier zijn automatisch geplaatst voor Europees voetbal, voor het laatste UEFA Cup-ticket zijn er play-offs voor de nummer 5 t/m 8. Aangezien zowel Twente en Heerenveen kans maken op de beker, zal het UEFA Cup-ticket van de KNVB beker hoogstwaarschijnlijk aan de nummer 5 gegeven worden. In dat geval zijn de play-offs voor de nummer 6 t/m 9.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:07 schreef Crane het volgende:
[..]Ik verwacht dat die 3e worden. Of ben je dan direct geplaatst?
Het is toch 5-8?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
De play-offs voor de eerste 5 plaatsen zijn afgeschaft, alleen de play-offs van plek 9 t/m 6 zijn er nog. Nummer 2 speelt vCL.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_(voetbal)#Play-offsquote:Op zondag 15 maart 2009 15:09 schreef Crane het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat de nr 2 alleen vrijgesteld was, en dat de rest het uit moest vechten.
Als Volendam de finale haalt wel ja, anders niet. Dan mag de nummer 9 ook meedoen.quote:
Dat moet je niet zomaar uitsluiten, we moeten ons richten op de 8e plek. Utrecht gaan we sowieso pakken, daar ben ik al weken van overtuigd, en verder moet NEC dan maar het slachtoffer worden.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als Volendam de finale haalt wel ja, anders niet. Dan mag de nummer 9 ook meedoen.
Heerlijkquote:Op zondag 15 maart 2009 15:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://psv.supporterswereld.nl/?actie=goals&goid=635&details=uitslagenuitgebreid&id=103
De ontlading.
Ik zou er op zich geen probleem mee hebben als hij reserve keeper blijft.quote:Van Dijk mag hopen op nieuw contract bij Feyenoord
Rob van Dijk liet vorige week weten dat hij bij Feyenoord wilde blijven en de wens van de ervaren keeper lijkt in vervulling te gaan. Radio Rijnmond weet dat de Rotterdammers de intentie hebben om het aflopende contract van Van Dijk te verlengen. De keeper zal spoedig bericht krijgen van Feyenoord. "Het ligt er natuurlijk aan wat Feyenoord wil, maar ik ben er wel voor in", vertelde de doelman vorige week al in AD/Sportwereld. "Nee, daar heb ik nog niet over gesproken met de clubleiding. Ik denk niet dat de prioriteiten van Mario Been (toekomstig trainer, red.) en Leo Beenhakker (technisch adviseur, red.) bij een tweede keeper liggen. Ze zullen eerst kijken hoe ze de rest van het team kunnen opbouwen."
Van Dijk ziet voor komend seizoen een rol als stand-in achter Darley of Erwin Mulder voor zichzelf weggelegd. "Ze zullen toch een keer voor de leeuwen geworpen moeten worden", vindt de veertiger. "Voor Mulder zou het een optie kunnen zijn. Hij als eerste doelwachter en daarachter een ervaren man die het eventueel kan overnemen. Maar dat ligt helemaal aan wat de club wil.”
Feyenoord lijkt wel heil te zien in een langere samenwerking met de inmiddels veertigjarige goalie, die in de recordboeken staat als oudste Feyenoorder aller tijden. Van Dijk toonde zichzelf al een betrouwbare stand-in van eerste doelman Henk Timmer. In de vijf duels die de sluitpost dit seizoen onder de lat stond, maakte hij een goede indruk.
quote:Op zondag 15 maart 2009 15:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://psv.supporterswereld.nl/?actie=goals&goid=635&details=uitslagenuitgebreid&id=103
De ontlading.
Sympathiek.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:48 schreef rubbereend het volgende:
gefeliciteerd
Dudek komt niet. Althans daar is nog geen sprake van. Ik ben in ieder geval voor om Mulder voor de leeuwen te gooien. Doet het gewoon goed bij Excelsior en bezit de nuchterheid.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:52 schreef heiden6 het volgende:
Prima als Van Dijk blijft als reservekeeper. Maar als Dudek dan komt als eerste doelman, wat gaan we dan met Mulder en Darley doen?
Dat zou wel zonde zijn van de afkoopsom voor Timmer..quote:Op zondag 15 maart 2009 14:44 schreef Crane het volgende:
[..]
Precies. Wanneer ziet die Vlemmings dat nou eens? Laten we hopen dat Timmer er voor een tijdje uitligt, dan komt ie lastig meer terug.
Ik zie het niet gebeuren hoor.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dudek komt niet. Althans daar is nog geen sprake van. Ik ben in ieder geval voor om Mulder voor de leeuwen te gooien. Doet het gewoon goed bij Excelsior en bezit de nuchterheid.
Ehm Timmer gaat al aan het einde van het seizoen weg. Dus het maakt helemaal niet uit dat van Dijk in de goal blijft staan.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef iank het volgende:
[..]
Dat zou wel zonde zijn van de afkoopsom voor Timmer..
Dudek komt niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:52 schreef heiden6 het volgende:
Prima als Van Dijk blijft als reservekeeper. Maar als Dudek dan komt als eerste doelman, wat gaan we dan met Mulder en Darley doen?
Hij bedoelt denk ik dat er dan voor niets een afkoopsom aan Timmer is betaald om automatische contractverlenging te voorkomen.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:55 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ehm Timmer gaat al aan het einde van het seizoen weg. Dus het maakt helemaal niet uit dat van Dijk in de goal blijft staan.
Waar baseren jullie dat eigenlijk op? Ik bedoel, voorzover ik weet stonden alle partijen er wel voor open.quote:
ja van de investeerders hoef je ook geen goudmijn meer te verwachten. Maar als ik het goed begrijp is het dus de bedoeling de amateurtak, het stadion en de betaaldvoetbalorganisatie te laten fuseren?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:01 schreef Crane het volgende:
Dudek zal helaas wel komen, Velthuizen zal wel te duur zijn.
quote:Op zondag 15 maart 2009 16:30 schreef Merkie het volgende:
Al onze directe concurrenten verliezen, en wij winnen. Fantastisch weekend.
quote:Op zondag 15 maart 2009 16:35 schreef TC03 het volgende:
Fer praat trouwens goed Nederlands voor een jeugdspeler.
quote:Op zondag 15 maart 2009 16:35 schreef TC03 het volgende:
Preciesquote:Op zondag 15 maart 2009 15:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat er dan voor niets een afkoopsom aan Timmer is betaald om automatische contractverlenging te voorkomen.
mm neequote:Op zondag 15 maart 2009 16:39 schreef Crane het volgende:
Al meer duidelijkheid over JDT trouwens?
Hamstring, maar het leek niet superernstig op het eerste gezicht.quote:
Wie is dat?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:35 schreef TC03 het volgende:
Jan Joost: 'Ja wat is er dan ingestudeerd aan de corner?'quote:Op zondag 15 maart 2009 16:35 schreef TC03 het volgende:
quote:Op zondag 15 maart 2009 16:55 schreef buddyb het volgende:
[..]
''ik dacht van ver''
''nee het was van dichtbij''
haha
Maalderink moet een spuitje krijgen.quote:
Hmm... laten we het hopen. Die reeks van 10 uit 4 bevalt wel. Geen kutblesures van belangrijkes spelers meer nu.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:43 schreef Crane het volgende:
[..]
Hamstring, maar het leek niet superernstig op het eerste gezicht.
En Hofland?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:43 schreef Crane het volgende:
[..]
Hamstring, maar het leek niet superernstig op het eerste gezicht.
Liever een teletetekst/Tele2-supporter dan iemand met weinig voetbal-verstand.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:34 schreef Schiedammert het volgende:
je kan precies zien wie de teletekst supporters zijn hierzo, hoewel ik van enkele posters wel het vermoeden had datze bij de wedstrijden van feyenoord aanwezig zouden zijn![]()
![]()
goede wedstrijd, wat mij betreft onverwachts drie punten gepakt, concurrentie verliest, wederom wat mij berteft, onverwachts punten...![]()
![]()
nou nou, de plee offs komen, en dit wat mij betreft (en waarschijnlijk wel algemeen bekend hier) compleet onverwachts, wel heel erg verdacht dichtbij
Dat moet nog blijken natuurlijk.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:31 schreef RayMania het volgende:
Gefeliciteerd, nette zege. Gaat Feyenoord dus 'gewoon' in het linkerrijtje eindigen.
Waarschijnlijk last van z'n hoofd n.a.v. vorige week, maar daar is verder ook nog weinig over bekend.quote:
Het is in ieder geval goed voor het moraal om voor eigen publiek van een "Nederlandse topclub" te winnen.quote:
Klopt, maar volgende week AZ-uit en dan sta je zo weer 5 punten achter op een play-off plek.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is in ieder geval goed voor het moraal om voor eigen publiek van een "Nederlandse topclub" te winnen.
we zijn er nog niet hoor, dat ze dichtbij waren wist ik wel, dat ze gehaald worden is punt 2quote:Op zondag 15 maart 2009 17:53 schreef Crane het volgende:
[..]
Liever een teletetekst/Tele2-supporter dan iemand met weinig voetbal-verstand.
Heb ik toch gelijk gekregen dat de play-offs niet zo ver weg waren, luister in het vervolg maar wat meer naar mij SCHiedammertje.
en dus wederom verder weg van een plee offs plekkiequote:Op zondag 15 maart 2009 18:02 schreef Crane het volgende:
[..]
Klopt, maar volgende week AZ-uit en dan sta je zo weer 5 punten achter op een play-off plek.
Gehaald zijn ze nog steeds niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:14 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
we zijn er nog niet hoor, dat ze dichtbij waren wist ik wel, dat ze gehaald worden is punt 2![]()
Nou in dat geval zou jij dan veel naar mij moeten luisteren.quote:naar jou luisteren zou pas getuigen van enige hersenloosheid dus nee, laat maar
Goed dat je het toegeeft. Ik ben een voetbal-liefhebber die Feyenoord een zeer warm hart toedraagt en z'n club op de voet volgt, dat liever dan een mongooltje dat meent dat geweld bij voetbal soms kan en verder totaal niets van voetbal weet.quote:en wat betreft weinig voetbalverstand, wie weet heb je wel gelijk, ik ben tenslotte feyenoordsupporter![]()
maar liever een supporter met weinig voetbalverstand die zo goed als overal bij is dan een teletekst supportertje die graag ergens over meepraat maar het uiteindelijk teveel moeite vind om zijn ploegie aan te moedigen![]()
![]()
100% eensquote:Op zondag 15 maart 2009 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is in ieder geval goed voor het moraal om voor eigen publiek van een "Nederlandse topclub" te winnen.
Klopt, daarom zal de beslissing dus pas over enkele weken vallen denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:17 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
en dus wederom verder weg van een plee offs plekkie
nep supportertje, wat weet jij nou van geweld bij voetbal anders dan van de media johquote:Op zondag 15 maart 2009 18:18 schreef Crane het volgende:
Ik ben een voetbal-liefhebber die Feyenoord een zeer warm hart toedraagt en z'n club op de voet volgt, dat liever dan een mongooltje dat meent dat geweld bij voetbal soms kan en verder totaal niets van voetbal weet.
Gast, ga een eigen topic oprichten over hooliganisme ofzo, over voetbal weet je in elk geval niets.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:11 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
nep supportertje, wat weet jij nou van geweld bij voetbal anders dan van de media joh![]()
blijf lekker alles geloven wat de media schrijft of op tv uitzend, dan heb je iig het idee dat je je club op de voet volgt
Begint dat gezeik nu al?quote:Feyenoord kort niet op salaris spelers
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - De spelers van Feyenoord hoeven niet bang te zijn dat ze worden gekort op hun loon.
Dick Van Well. FOTO MILAN RINCK
,,We hebben rekening te houden met contracten en dat zullen we ook doen,’’ reageert Feyenoords president-commissaris Dick van Well op de suggestie van sponsor Michel Perridon dat de spelers salaris moeten inleveren.
Perridon, een van de investeerders die zijn club er bovenop wil helpen, zei zaterdag in een interview met de Volkskrant dat er op de werkvloer bij Feyenoord drastisch moet worden bezuinigd. De Rotterdammers kampen met een schuld van 21 miljoen euro. ,,Een van onze voorwaarden is dat iedereen helpt om de club gezond te maken,’’ aldus Perridon, die daarbij de spelers niet wil ontzien. ,,Van hoog tot laag, iedereen moet de broekriem aanhalen. We zullen allemaal offers moeten brengen.’’
Roy Makaay wilde zondag niet reageren op de uitlatingen van Perridon. ,,Die meneer moet zeggen wat hij wil, ik heb daar helemaal geen commentaar op. Wij concentreren ons op wat wij elke dag moeten doen,’’ sprak de spits na de 1-0 zege op PSV.
Aanvoerder Giovanni van Bronckhorst is niet gelukkig met die uitlatingen. ,,We zitten een goede fase en moeten zorgen dat we deze lijn kunnen vasthouden,’’ zegt de international. ,,Daar kunnen we dit soort dingen niet bij gebruiken. We lezen van alles over investeerders, maar niets is nog zeker. Het is allemaal speculeren. Daar moeten wij niet aan mee doen.’’
Toekomstig trainer van de Rotterdammers, Mario Been, stelde zich diplomatiek op. ,,Het lijkt me niet verstandig daarover uitspraken te doen,’’ sprak Been fijntjes. Als Perridon zijn zin krijgt, zou Feyenoord voor de huidige en mogelijk nieuwe spelers minder interessant worden. ,,Dat zou je kunnen zeggen, maar ik zeg dat niet,’’ repliceerde Been met een glimlach.
Van Well benadrukt dat Perridon ‘op persoonlijke titel’ heeft gesproken. ,,Het klopt dat we de tering naar de nering moeten zetten,’’ zegt hij. ,,Maar inleveren van salaris is contractueel niet mogelijk. Dat zou alleen op vrijwillige basis kunnen.’’
Opzich ook wel logisch. Jammer maar daar had de directie gewoon vooraf rekening mee moeten houden. En na volgend seizoen stoppen makaay, bronkhorst, landzaat ed toch dus dan ben je van al die hoge contracten af.quote:Maar inleveren van salaris is contractueel niet mogelijk. Dat zou alleen op vrijwillige basis kunnen.’’
En Bahia speelde Toivonen uit de wedstrijd. Het was niet voor niks dat toen hij gewisseld werd en Lazovic steeds vaker naar binnen kwam dat hij die 2 kansen kreeg. Bahia was de weg kwijt natuurlijk. Als mandekker is hij ijzersterk maar zodra hij in de zone moet verdedigen komt hij overal te laat, met al die overtredingen tot gevolg.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wijnaldum en vooral Fer waren vandaag erg goed. Fer heeft Afellay vandaag onzichtbaar gemaakt.
Sja, ik vind het ook een beetje onhandig van Perridon om zulk soort dingen zomaar de media in te slingeren.quote:
quote:Op zondag 15 maart 2009 20:02 schreef Crane het volgende:
[..]
Gast, ga een eigen topic oprichten over hooliganisme ofzo, over voetbal weet je in elk geval niets.
quote:
Volgens mij zei Peridon ook iets van die strekking.....quote:Maar inleveren van salaris is contractueel niet mogelijk. Dat zou alleen op vrijwillige basis kunnen.’’
Dat krijg je als je Peridon binnen haalt. Daar waarschuwde ik al voor.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Sja, ik vind het ook een beetje onhandig van Perridon om zulk soort dingen zomaar de media in te slingeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |