FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 9)
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 15:50

Foto: AD
quote:
Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
quote:
[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ikreed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."

Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.

Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.

Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.

Update 14.35
In het hoofdkantoor van Turkish Airlines in Istanbul is het rustig gebleven bij de opvang voor familieleden van mensen uit het gecrashte toestel op Schiphol. Welgeteld twee families meldden zich. De pers kwam wel massaal op het crisiscentrum af.

Update 14.37
Snelweg A9 is woensdag aan het begin van de middag weer vrijgegeven voor het verkeer, meldt de ANWB. Vanwege het vliegtuigongeluk bij Schiphol werd de weg eerder in beide richtingen afgesloten

Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.
TWEEDE PERSCONFERENTIE OM 16.30 UUR

Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Vorige topics:
[BREAKING] Vliegtuigongeluk bij Schiphol
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
[BREAKING] Vliegtuig stort neer bij Schiphol (deel 3)
[BREAKING] Doden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 4)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 5)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 6)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 7)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 8)


Foto: ANP
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:46 schreef Rots het volgende:
Je zou er trouwens maar op de weg rijden als je dat vliegtuig op je af ziet komen. Hopelijk zijn er filmpjes gemaakt van bijrijders haha.
haha

[ Bericht 38% gewijzigd door iteejer op 25-02-2009 16:31:52 ]
Daywalk3rwoensdag 25 februari 2009 @ 15:50
JA idd wat grappig.
Meddowoensdag 25 februari 2009 @ 15:51
iemand een goede live link?
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 15:51
Je hoort vaker dat een vliegramp onderzoeken met alleen de zwarte box beter gaat dan wanneer de piloten nog leven.


Volgens rtlz en de familie valt het allemaal wel mee met de gewonden.
bluebitwoensdag 25 februari 2009 @ 15:52
Is er overigens een luchtfoto al vrijgegeven van de crash site, ben wel benieuwd in hoeverre het vliegtuig uit de luch is komen vallen.
Greyswoensdag 25 februari 2009 @ 15:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:43 schreef Rots het volgende:
Vind die chick die presenteert bij NOS het goed doen. Verwacht dat er nog wel veel doden bij komen, ben wel benieuwd wat er nou gebeurt is.

4 uur ofzo komt er een persconferentie trouwens?
Wat is er zo ' ' aan?

En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 15:52

Foto: AD
quote:
Samenvatting:
Toestel Turkish Airways, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. In elk geval 9 doden en 50 gewonden, van wie 25 zwaar. Volgende persconferentie om 16.00 uur.
Voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Vorige topics:
[BREAKING] Vliegtuigongeluk bij Schiphol
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
[BREAKING] Vliegtuig stort neer bij Schiphol (deel 3)
[BREAKING] Doden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 4)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 5)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 6)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 7)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 8)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 8)


Streams/materiaal:
Google maps van de locatie

Livestream RTL
BNR radio
RTV Noord-Holland


Foto: ANP
kareltje_de_grotewoensdag 25 februari 2009 @ 15:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:51 schreef Meddo het volgende:
iemand een goede live link?

www.live.com ?

Wat wil je live zien?
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 15:52
Ik las ergens dat je zag op tv dat er mensen uit het vliegtuig gehaald werden.. Maar ik heb dat niet gezien.. iemand hier wel? Op welk net was dat dan..
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 15:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:51 schreef rfk het volgende:
Je hoort vaker dat een vliegramp onderzoeken met alleen de zwarte box beter gaat dan wanneer de piloten nog leven.


Volgens rtlz en de familie valt het allemaal wel mee met de gewonden.
Er zijn 25 zwaargewonden, lijkt me sterk dat het met allemaal wel meevalt. Lijkt me ook sterk dat ze van alle familieleden wat te horen krijgen.
One_conundrumwoensdag 25 februari 2009 @ 15:52
http://www.nos.nl/journaal24/wmv.html
Fortitudowoensdag 25 februari 2009 @ 15:52
ik vind het altijd wel een mooi gezicht als alle hulpdiensten van heinde en verre aankomen incl. helicopters. en dat iedereen plaatsmaakt zodat ze er langs kunnen.

hoewel de situatie zelf dan vaak minder mooi is.
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 15:53
de meeste overlevenden hebben super geluk gehad dat of de brandstof op was of op miraculeuze wijze niet in brand is gevlogen...
F04woensdag 25 februari 2009 @ 15:53
Wat een kansloze gast is TS.
maniack28woensdag 25 februari 2009 @ 15:53


Zou me wel bizar lijken hoor, mensen links en rechts met gebroken botten en bloed en chaos en mensen bekneld.. brrr!
Revolution-NLwoensdag 25 februari 2009 @ 15:53
Jammer dat alles in een omtrek van 1km is afgesloten, had graag het vliegtuig willen zien
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 15:53
Mooie foto mbt dit onderwerp..
Meddowoensdag 25 februari 2009 @ 15:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

www.live.com ?

Wat wil je live zien?
porno natuurlijk.. wat zoek ik anders in dit topic
F04woensdag 25 februari 2009 @ 15:53
Benno is trouwens best wel bekend. http://nl.wikipedia.org/wiki/Benno_Baksteen
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 15:53
Ik denk dat we blij mogen zijn dat de piloten het niet overleefd hebben, dat vertraagd alleen maar.
Revolution-NLwoensdag 25 februari 2009 @ 15:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef rfk het volgende:
Ik denk dat we blij mogen zijn dat de piloten het niet overleefd hebben, dat vertraagd alleen maar.
Smakeloze opmerking...
Falcowoensdag 25 februari 2009 @ 15:54
Hoe zat het nou met Westbroek?
Mylenewoensdag 25 februari 2009 @ 15:54
Beide piloten zitten nog vast
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 15:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Er zijn 25 zwaargewonden, lijkt me sterk dat het met allemaal wel meevalt. Lijkt me ook sterk dat ze van alle familieleden wat te horen krijgen.
rtlz zei het zojuist.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 15:54
Nog hoe lang gaan ze eigenlijk door bij NOS en RTL?
F04woensdag 25 februari 2009 @ 15:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef Mylene het volgende:
Beide piloten zitten nog vast
In het toestel?
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 15:55
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ] Mooie foto mbt dit onderwerp..
Zeker
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 15:55


tvp
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 15:55
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef Falco het volgende:
Hoe zat het nou met Westbroek?
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 15:55
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef rfk het volgende:

[..]

rtlz zei het zojuist.
En? Er wordt niet voor niks een onderscheid gemaakt tussen (licht)gewond en zwaargewond, met die zwaargewonden valt het dus niet mee.
thestoryofus2009woensdag 25 februari 2009 @ 15:55
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef Falco het volgende:
Hoe zat het nou met Westbroek?
die boekte voor 70 euro meer een vlucht later zodat hij kon uitslapen....


wel extreem asociaal wanneer het gerucht waar is dat het vliegtuig gewoon te weinig brandstof had getankt....
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 15:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Smakeloze opmerking...
Misschien wel smakenloos, maar piloten vertellen hun verhaal zoals hun het beleefd hebben, en er is meerdere keren aangetoond dat mensen iets anders beleven dan er werkelijk is gebeurd.

Daardoor kunnen onderzoekers op een verkeerd/dood spoor komen.

Een zwarte box liegt niet en heeft geen gevoel.
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 15:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef Mylene het volgende:
Beide piloten zitten nog vast
brandweer is bezig idd, schijnen wel overleden te zijn...
garnage-patrickwoensdag 25 februari 2009 @ 15:56
nu op tv bij die "bodybags" :/
Revolution-NLwoensdag 25 februari 2009 @ 15:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:55 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]

tvp

Die kan wel een poetsbeurtje gebruiken
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef F04 het volgende:
Nog hoe lang gaan ze eigenlijk door bij NOS en RTL?
NOS is al niet meer constant live, ieder uur een journaal lijkt me.
Mylenewoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef F04 het volgende:

[..]

In het toestel?
Ja, en dood.
quote:
AMSTERDAM - Beide piloten van de ramp-Boeing zijn omgekomen. Ze zitten nog vast in de cockpit van het vliegtuig.

Speciale teams zijn bezig om de vliegtuigbestuurders los te krijgen.
quote:
Tekort brandstof mogelijk oorzaak

Een vogelaanvaring wordt vrijwel uitgesloten, omdat het ernaar uitziet dat beide motoren tegelijk zijn uitgevallen, een uitzonderlijke toevalligheid.

Uit ooggetuigenverslagen blijkt dat het toestel met de staart naar de grond gericht de landingsbaan naderde. Het wijst erop dat de piloten hebben geprobeerd om het toestel op te trekken. Nog net vliegend, beneden de landingssnelheid, ontstaat dan op het laatst een zogenaamd "baksteen" effect.

Het vliegtuig valt dan uit de lucht; dat is wat ooggetuigen ook hebben zien gebeuren. Een extra aanwijzing voor een brandstoftekort is het feit dat geen brand is uitgebroken, een van de grootste risico¹s bij dit soort crashes.

Vliegmaatschappijen nemen tegenwoordig steeds minder reserve brandstof mee, omdat het gewicht daarvan vliegen onnodig kostbaar maakt. In de vliegerwereld wordt steeds vaker kritiek gehoord op die verkeerde zuinigheid.
bron
Marrijewoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]

En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
ziek
Caesuwoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
die transportminister Binali Yildirim die meteen zegt dat er geen doden zijn moeten ze maar wegsturen.
maar hij is mede-oprichter van de AKP, dus het zal wel niet gebeuren.
Revolution-NLwoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:56 schreef rfk het volgende:

[..]

Misschien wel smakenloos, maar piloten vertellen hun verhaal zoals hun het beleefd hebben, en er is meerdere keren aangetoond dat mensen iets anders beleven dan er werkelijk is gebeurd.

Daardoor kunnen onderzoekers op een verkeerd/dood spoor komen.

Een zwarte box liegt niet en heeft geen gevoel.

Daar heb je een punt idd. Het kwam nogal bot over
Cidwoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef Mylene het volgende:
Beide piloten zitten nog vast
Een speciaal team is bezig ze uit het toestel te halen (lees: de brandweer mag ze van de voorruit schrapen).

Las net dat het waarschijnlijk komt omdat er geen brandstof meer aanwezig was
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 15:57
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 15:58
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 15:58
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar heb je een punt idd. Het kwam nogal bot over
Mijn excuses als het bot overkwam.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 15:58
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef ASroma het volgende:
de meeste overlevenden hebben super geluk gehad dat of de brandstof op was of op miraculeuze wijze niet in brand is gevlogen...
Nou ja, geluk dat de brandstof op was?
Eerder pech denk ik, anders had men de landingsbaan waarschijnlijk nog gehaald.

Als dat de oorzaak is dan he .
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
kerosine.
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
iemand die duim aanpassen?
Fredo55woensdag 25 februari 2009 @ 16:00

Hier moet het gebeurd zijn, vlak voor de linker boerderij op het weiland.
De A9 is niet ver weg.
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:00
quote:
http://www.nos.nl/journaal24/

wmv
VlaDjewoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Dat maakt niet uit.
Tekort aan kerosine, dat zou link zijn.
TheVulturewoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat is er zo ' ' aan?

En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
dat dus... onbegrijpelijk hoe simpel sommige mensen kicken op het leed van anderen...
Marrijewoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef TheFrankey het volgende:
iemand die duim aanpassen?
lijkt me wel
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Had ik toch gelijk
Mensen die mijn idee daarover vanmorgen als "onzin" en "onmogelijk" bestempelde zijn nergens meer te bekennen
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Diesel?
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:58 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ]
Die randdebiel mag wat mij betreft voor het leven ze rijbewijs inleveren.
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Frutsel het volgende:
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
En gelijk een enorme boete....
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 16:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

lijkt me wel
Gaat helaas niet
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 16:02
16.30
Ze moeten nogwat extra mededelingen bedenken
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Frutsel het volgende:
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
Zeker, maar het kan ook zijn dat de meter wat anders aangaf dan dat er daadwerkelijk in de tank zat. Of natuurlijk een lekkage.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:02
Ik heb Yvonne Boogers nu al meer dan 10x gehoord. Pfffff.
Kleffe_Dopwoensdag 25 februari 2009 @ 16:02
Hmm op Air Crash Investigation op NGC was laatst nog een crash te zien die direct de oorzaak was van een kerosine tekort.

Die berekening om de hoeveelheid kerosine te bepalen gaat blijkbaar nog (gedeeltelijk?) handmatig, in dat voorbeeld toen was er verschillende keren een rekenfout gemaakt wat leidde tot een tekort aan kerosine...

Maarja... de black box zal het uitwijzen.
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 16:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Diesel?

Leer jij nou maar eens een OP maken met je 'duim omhoog'
Tauruswoensdag 25 februari 2009 @ 16:02
Hardstikke fijn dat die meiden van Halal levend uit het vliegtuig zijn gekomen hoor, maar ik hoop toch niet dat zij nou de komende dagen weer volop bij de wereld draait door en Pauw en Witteman zitten etc. Ik zou het echt irritant vinden om een of andere reden als alle aandacht weer bij hen komt te liggen in plaats van alle andere slachtoffers van dit ongeluk.
Fredo55woensdag 25 februari 2009 @ 16:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Quyxz_ het volgende:
16.30
Ze moeten nogwat extra mededelingen bedenken
Ze weten niet waar ze moeten beginnen denk ik.
__Saviour__woensdag 25 februari 2009 @ 16:03
Ben jij beter dan die Turkse piloot?
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat is er zo ' ' aan?

En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.
Tjabbowoensdag 25 februari 2009 @ 16:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
diesel
Meh7woensdag 25 februari 2009 @ 16:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Taurus het volgende:
Hardstikke fijn dat die meiden van Halal levend uit het vliegtuig zijn gekomen hoor, maar ik hoop toch niet dat zij nou de komende dagen weer volop bij de wereld draait door en Pauw en Witteman zitten etc. Ik zou het echt irritant vinden om een of andere reden als alle aandacht weer bij hen komt te liggen in plaats van alle andere slachtoffers van dit ongeluk.

Ja dat is echt het belangrijkste.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:03
Daar is Marielle Tweebeeke!
Poepoogwoensdag 25 februari 2009 @ 16:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Frutsel het volgende:
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
Als ze het aanvragen bij de ATC wel, denk niet dat dit gebeurd is.
__Saviour__woensdag 25 februari 2009 @ 16:03
een brandstoftekort zou wel zeer schandalig zijn.
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]


Leer jij nou maar eens een OP maken met je 'duim omhoog'
Ik had er een OP ingezet. Die duim mag je nog wel even veranderen.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.
Jaaja, nu ineens zeggen dat het een foutje was.
Tauruswoensdag 25 februari 2009 @ 16:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja dat is echt het belangrijkste.
O sorry. Hier moet alleen 'wat verschrikkelijk' en 'oeh' en 'ah' gepost worden begrijp ik?
AreYouFokingWithMewoensdag 25 februari 2009 @ 16:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/journaal24/

wmv
en die van jou is wmv via silverlight
Poepoogwoensdag 25 februari 2009 @ 16:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
een brandstoftekort zou wel zeer schandalig zijn.
Gebeurd zo vaak.
trifkowoensdag 25 februari 2009 @ 16:05
Ik woon dus in Amsterdam Watergraafsmeer, welke snelwegroute moet ik pakken om een glimp van het toestel te ontvangen.
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:05
het is enorm gevaarlijk dat nu opeens allerlei getuigen hun verhaal mogen doen.
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Taurus het volgende:
Hardstikke fijn dat die meiden van Halal levend uit het vliegtuig zijn gekomen hoor, maar ik hoop toch niet dat zij nou de komende dagen weer volop bij de wereld draait door en Pauw en Witteman zitten etc. Ik zou het echt irritant vinden om een of andere reden als alle aandacht weer bij hen komt te liggen in plaats van alle andere slachtoffers van dit ongeluk.
Helaas zijn ze van die mensen die de aandacht naar zich toe willen trekken.
Dus ik zie ze de komende week wel overal verschijnen.
Tauruswoensdag 25 februari 2009 @ 16:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Helaas zijn ze van die mensen die de aandacht naar zich toe willen trekken.
Dus ik zie ze de komende week wel overal verschijnen.
Dat dus.
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:04 schreef F04 het volgende:

[..]

Jaaja, nu ineens zeggen dat het een foutje was.
Open dan zelf een nieuw deel, prutser.
Daywalk3rwoensdag 25 februari 2009 @ 16:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Kerosine lijkt me?
One_conundrumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:07
nog steeds geen live uitzending op nos?
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Had ik toch gelijk
Mensen die mijn idee daarover vanmorgen als "onzin" en "onmogelijk" bestempelde zijn nergens meer te bekennen
Wil je een standbeeld of zo ? Grow up
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:04 schreef AreYouFokingWithMe het volgende:

[..]

en die van jou is wmv via silverlight
/care

doet het een stuk beter dan wmv streaming
Marrijewoensdag 25 februari 2009 @ 16:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Open dan zelf een nieuw deel, prutser.
Liever een minuut langer geen topic dan een topic als dit met een duim omhoog post icoon.
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:07
Wow, die amateurbeelden @ Ned 1 nu.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:07
Ah, subtiele las wederom bij de NOS.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:07
Caesuwoensdag 25 februari 2009 @ 16:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:56 schreef rfk het volgende:

[..]

Misschien wel smakenloos, maar piloten vertellen hun verhaal zoals hun het beleefd hebben, en er is meerdere keren aangetoond dat mensen iets anders beleven dan er werkelijk is gebeurd.

Daardoor kunnen onderzoekers op een verkeerd/dood spoor komen.

Een zwarte box liegt niet en heeft geen gevoel.
black box zegt ook niet alles.
altijd belangrijk om het verslag van de piloten er bij te hebben.
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:07 schreef Cassius het volgende:
Wow, die amateurbeelden @ Ned 1 nu.
Dat is dus gevaarlijk.
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Helaas zijn ze van die mensen die de aandacht naar zich toe willen trekken.
Dus ik zie ze de komende week wel overal verschijnen.
Jij begint anders met het pikken van de lijken van de meiden van halal al voorzat zij er mee begonnen zijn.
Weltschmerzwoensdag 25 februari 2009 @ 16:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef TheVulture het volgende:
dat dus... onbegrijpelijk hoe simpel sommige mensen kicken op het leed van anderen...
Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.
Drexlwoensdag 25 februari 2009 @ 16:08
Kom net thuis, woon zelf in 't dorp waar het gebeurd is. Bizar als je het vliegtuig zo ziet liggen.
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:09
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:07 schreef denthemen het volgende:

[..]

Wil je een standbeeld of zo ? Grow up
Wahaha
thestoryofus2009woensdag 25 februari 2009 @ 16:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Caesu het volgende:

[..]

black box zegt ook niet alles.
altijd belangrijk om het verslag van de piloten er bij te hebben.
de piloten zijn allemaal toch omgekomen....

misschien de laatste gesprekken met de toren.

als het echt een brandstoftekort is mogen ze eerst gaan nadenken hoe ze dat gaan brengen.
ik zou furieus worden als ik daardoor familie zou verliezen
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:55 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]
wel extreem asociaal wanneer het gerucht waar is dat het vliegtuig gewoon te weinig brandstof had getankt....
Echt te weinig brandstof is bijna niet mogelijk. Sowieso heb je altijd de verplichte reserves dus het lijkt me nog steeds zeer sterk. Ook hoorde ik de overlevenden niets zeggen over uitgevallen motoren, iets wat je echt wel merkt/hoort. Ze vertelde over een "schok" waarna ze in vrije val raakte. Als het niets met brandstof te maken heeft zou het weleens een probleem met bv thrust reversers kunnen zijn.
Unit_731woensdag 25 februari 2009 @ 16:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.
En zelfs dan is het voor sommige klapjosti's blijkbaar nog teveel gevraagd om respect en empathie te tonen.
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Caesu het volgende:

[..]

black box zegt ook niet alles.
altijd belangrijk om het verslag van de piloten er bij te hebben.
De black box zegt alles zonder invloed van emotie, spanning en belevenis.

Als het goed is word zelfs de kleinste turbulentie opgeslagen, en is daar de plaats datum en tijd van bekend.
Magere_Geinwoensdag 25 februari 2009 @ 16:11
Jihad aliariachi nu op rtl 7, zegt dat ze klaagde over beenruimte en daarom bij de nooduitgang werd geplaatst, zo zie je dat zeiken loont!
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:11
Hee, die spoorwegveiligheid-kerel weer...
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Jij begint anders met het pikken van de lijken van de meiden van halal al voorzat zij er mee begonnen zijn.
Ohja? Waar precies?
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 16:11
CNN met dat Twitter
Marrijewoensdag 25 februari 2009 @ 16:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:10 schreef Bolter het volgende:

[..]

Echt te weinig brandstof is bijna niet mogelijk. Sowieso heb je altijd de verplichte reserves dus het lijkt me nog steeds zeer sterk. Ook hoorde ik de overlevenden niets zeggen over uitgevallen motoren, iets wat je echt wel merkt/hoort. Ze vertelde over een "schok" waarna ze in vrije val raakte. Als het niets met brandstof te maken heeft zou het weleens een probleem met bv thrust reversers kunnen zijn.
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
wisewoensdag 25 februari 2009 @ 16:11
halal"babe" op rtl7
iteejerwoensdag 25 februari 2009 @ 16:12
Tijdstip:16:06 (GMT+01:00)
Datum:25 Februari 2009
Uitgever:Onderzoeksraad voor Veiligheid
IPTC Codes:03010003, 03004000
Trefwoorden:
Rubriek:Binnenland

APS: Onderzoeksraad start onderzoek crash Turkish Airlines op Schiphol

Dit is een origineel persbericht.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft een onderzoek gestart naar het ongeval met de Boeing 737-800 van Turkish Airline op Schiphol. Het team is inmiddels ter plaatse. Nadere informatie volgt.

Heeft u foto's of videobeelden van dit ongeval, dan verzoeken wij u ons ter beschikking te stellen voor ons onderzoek via de mail communicatie@onderzoeksraad.nl of per post Onderzoeksraad Voor Veiligheid, Postbus 95404,2509 CK Den haag o.v.v. foto's crash Turkish Airlines


http://www.onderzoeksraad.nl
Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de woordvoerders van de Raad, de heer A.M. Sanders, 070 3337000, 070 3563922 of 06 53 111389 of Sandra Groenendal, 0623 175 701 of 070 333 70 59

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.
boriszwoensdag 25 februari 2009 @ 16:12
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef venomsnake het volgende:
CNN met dat Twitter
Alle analyses over de berichtgeving zijn al flink begonnen .
Twitter
__Saviour__woensdag 25 februari 2009 @ 16:13
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

en dat betekent in jip en janneke taal. . .
straalomkeerders
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 16:13
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:13
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef venomsnake het volgende:
CNN met dat Twitter
Hebben ze daar een belang in ofzo?
TheVulturewoensdag 25 februari 2009 @ 16:13
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.
Nee ik zit inderdaad niet te snotteren achter de PC maar dat betekent nog altijd wel dat er met een beetje respect over sommige zaken gepraat kan worden, om nou een achter de opmerking dat je lijken voorbij ziet komen etc te zetten slaat echt nergens op
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Dat zijn een soort luchtremmen.
Unit_731woensdag 25 februari 2009 @ 16:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Te hard afremmen op de motor waardoor het vliegtuig zo langzaam gaat dat de vleugels hun liftend vermogen verliezen, en het vliegtuig letterlijk als een baksteen uit de lucht valt.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:15
Waarom zie ik steeds die amateurbeelden op Journaal 24 niet? Steeds als ze aangekondigd worden in het Journaal van 16:00 wordt er weer naar dat loopje geschakeld. Bij de herhaling van het journaal net weer ...
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:16
Het onderzoeksteam vraagt burgers om hulp en foto`s.
trifkowoensdag 25 februari 2009 @ 16:16
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.


zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:16
Nu op Ned 2, Loretta Schrijver gaat een stukje vliegen.
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 16:16
lichte mist... staat op rtl 7 zo was ik 3 januari eerst ook op schiphol geland door mist/laag hangende bewolking op brussel (eind bestemming).
Toen we alsnog terug vlogen was het zicht tussen de 100m en 10m boven de grond erg slecht! dus kan wellicht wel dat ie dacht dat de landingsbaan eerder begon.

Ik vloog toen ook vanuit Istanbul met THY
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:16
Bedoel je met die amateurbeelden die van langs de snelweg?
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:17
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef Specularium het volgende:
Nu op Ned 2, Loretta Schrijver gaat een stukje vliegen.
Prima, ga je daar dan nu naar kijken en ophouden in dit topic? Dank.
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:17
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:14 schreef Unit_731 het volgende:

[..]

Te hard afremmen op de motor waardoor het vliegtuig zo langzaam gaat dat de vleugels hun liftend vermogen verliezen, en het vliegtuig letterlijk als een baksteen uit de lucht valt.
Wel op final ja. Ik geloof dat er in het verleden (jaren 80) wat airbussen op een zelfde soort manier zijn gecrashed. Maar goed, die 777 op Heathrow had wel een fuelproblem, door ijs in de leidingen.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:17
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef raptorix het volgende:
Bedoel je met die amateurbeelden die van langs de snelweg?
Eh, ik weet het niet zeker. Ik zie ze op de stream maar 1 seconde oid, maar geloof dat het niet vanaf de snelweg is gemaakt.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 16:18
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:18
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:17 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Prima, ga je daar dan nu naar kijken en ophouden in dit topic? Dank.
Ik wacht op de persconferentie, net als iedereen.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 16:19
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:13 schreef Cassius het volgende:

[..]

Hebben ze daar een belang in ofzo?
Lijkt er haast op he.
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:19
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef trifko het volgende:
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.


zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Err... en dus wat probeer je hier mee te zeggen? Ik zie niet helemaal waar je dit aan zou afleiden? Wat mij wel opviel is dat de cowling een end verderop ligt i.t.t. de rest van de motor.
McKillemwoensdag 25 februari 2009 @ 16:19
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef iteejer het volgende:
Tijdstip:16:06 (GMT+01:00)
Datum:25 Februari 2009
Uitgever:Onderzoeksraad voor Veiligheid
IPTC Codes:03010003, 03004000
Trefwoorden:
Rubriek:Binnenland

APS: Onderzoeksraad start onderzoek crash Turkish Airlines op Schiphol

Dit is een origineel persbericht.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft een onderzoek gestart naar het ongeval met de Boeing 737-800 van Turkish Airline op Schiphol. Het team is inmiddels ter plaatse. Nadere informatie volgt.

Heeft u foto's of videobeelden van dit ongeval, dan verzoeken wij u ons ter beschikking te stellen voor ons onderzoek via de mail communicatie@onderzoeksraad.nl of per post Onderzoeksraad Voor Veiligheid, Postbus 95404,2509 CK Den haag o.v.v. foto's crash Turkish Airlines


http://www.onderzoeksraad.nl
Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de woordvoerders van de Raad, de heer A.M. Sanders, 070 3337000, 070 3563922 of 06 53 111389 of Sandra Groenendal, 0623 175 701 of 070 333 70 59

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.
Ah gezellig, telefoonnummers.
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:19
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2009 16:25:00 (doe gewoon joh) ]
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:19
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef trifko het volgende:
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.


zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:20
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Dit roept nu ineens iedereen, maar wie of wat zegt dit? Ik heb het namelijk nog uit geen enkele duidelijke bron terug zien komen?
Turquaz52woensdag 25 februari 2009 @ 16:20
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2009 16:25:26 (niet doen aub) ]
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:20
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Kerosine tekort, klaar Heeft RTL al contact met je opgenomen?
Freak187woensdag 25 februari 2009 @ 16:20
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef nils7 het volgende:
lichte mist... staat op rtl 7 zo was ik 3 januari eerst ook op schiphol geland door mist/laag hangende bewolking op brussel (eind bestemming).
Toen we alsnog terug vlogen was het zicht tussen de 100m en 10m boven de grond erg slecht! dus kan wellicht wel dat ie dacht dat de landingsbaan eerder begon.

Ik vloog toen ook vanuit Istanbul met THY
Lijkt me onzin. Piloten moeten procedures volgen bij slecht zicht. Ze kunnen op de intrumenten landen waarbij slecht zicht geen beperking is. Je hebt daarentegen wel bepaalde 'classes' van intrument vliegen. Verder heb je ook een decision height waarbij de piloot op 200 voet hoogte de baan moet kunnen zien, anders moet hij een go-around maken.

Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de piloot de landing te vroeg inzette of verwachtte dat de baan dichterbij lag. Als het goed is gebruikt hij het ILS systeem en dat systeem geeft via je cockpit instrumenten weer, hoe snel je moet dalen om bij het begin van de baan te komen.
Susiwoensdag 25 februari 2009 @ 16:21
Check
Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:21
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:18 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Ramptoeristen
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:21
Botsing lijkt me stug, enige waar ie tegen aan kan botsen is een ander vliegtuig, en dat hadden we nu echt wel geweten.
basst2005woensdag 25 februari 2009 @ 16:21
Het vliegtuig heeft zo te zien geen vreemde manoeuvres gemaakt voor de crash, is wel ineens erg snel gaan dalen...

Zie "blackbox" gegevens in Google Earth:
http://www.openatc.com/trackflightge.asp?TripID=2656199
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:21
Waarschijnlijk is die gewoon gestopt met werken ineens.
trifkowoensdag 25 februari 2009 @ 16:21
Dit is de desbetreffende vliegtuig, Tekirdag





Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:22
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:20 schreef denthemen het volgende:

[..]

Kerosine tekort, klaar Heeft RTL al contact met je opgenomen?
CNN
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:22
historische stats op http://www.baaa-acro.com bijvoorbeeld KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOED
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 16:23
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:24
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
Excuses daarvoor.
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:24
Bij RTL gaan we nu naar de geluidsband kijken
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:24
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2009 16:26:11 (niet doen - was vast niet zo bedoeld) ]
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:24
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
danny of iteejer/breuls kan dat gewoon.
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:25
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:20 schreef Bolter het volgende:

[..]

Dit roept nu ineens iedereen, maar wie of wat zegt dit? Ik heb het namelijk nog uit geen enkele duidelijke bron terug zien komen?
Dat roep ik al de hele dag. Zo'n 737 kan nog makkelijk met 1 motor doorvliegen. Alle ooggetuigen melden dat het toestel als een baksteen uit de lucht viel, dus heeft het geen vermogen meer gehad.
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:25
Daar zijn de amateurbeelden weer.
Susiwoensdag 25 februari 2009 @ 16:25
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Excuses daarvoor.
Ik wou er net een opmerking over maken idd
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:25
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat roep ik al de hele dag. Zo'n 737 kan nog makkelijk met 1 motor doorvliegen. Alle ooggetuigen melden dat het toestel als een baksteen uit de lucht viel, dus heeft het geen vermogen meer gehad.
Dat maakt het niet per se een fuel problem.

En dat je dat al de hele dag roept is duidelijk. Knap hoor, veel uurtjes air crash investigation gezien .
kraaksandaalwoensdag 25 februari 2009 @ 16:27
Ik denk dat de benzine op was.
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 16:27
De OP is later pas ingevuld.
De allereerste post van Spec was een reactie op een post uit het vorige topic... een grap die iemand maakte oid. Daarna is de OP toegevoegd, omdat het topic al liep hebben we besloten het niet meer te sluiten.
Idd komt het nu raar over, maar spec kan daar niet veel aan doen, moet er alleen mee oppassen voor een volgende keer
Genoeg nu daarover? Dank u
VlaDjewoensdag 25 februari 2009 @ 16:27
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:27 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik denk dat de benzine op was.
Ik denk de koffie
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:28
Hopen dat er geen extra slachtoffers zijn, zo maar eens horen op de persconferentie
buachaillewoensdag 25 februari 2009 @ 16:29
Volgens NRC is deze turkse vliegmaatschappij in de top van de crashlijst
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:29
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2009 16:30:08 (Kap daar nu eens mee allemaal aub) ]
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:29
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:27 schreef Frutsel het volgende:
De OP is later pas ingevuld.
De allereerste post van Spec was een reactie op een post uit het vorige topic... een grap die iemand maakte oid. Daarna is de OP toegevoegd, omdat het topic al liep hebben we besloten het niet meer te sluiten.
Idd komt het nu raar over, maar spec kan daar niet veel aan doen, moet er alleen mee oppassen voor een volgende keer
Genoeg nu daarover? Dank u
pffffffff zoals ik al zei kan danny/breuls/iteejer dat heel gemakkelijk oplossen. Dus boor je contacten aan.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:29
Dijkshoorn in beeld zelfs .
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
Benno Baksteen geeft zijn visie over hoe het mogelijk is dat een vliegtuig als een baksteen uit de lucht valt.
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:29 schreef Creepy_Bastard het volgende:
*knip*
ja
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
marieke de vries, wat een slet
Weltschmerzwoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:10 schreef Unit_731 het volgende:
En zelfs dan is het voor sommige klapjosti's blijkbaar nog teveel gevraagd om respect en empathie te tonen.
Wat wil je doen, een stille toch organiseren voor 10 verkeersslachtoffers, een dag van nationale rouw? Ik kan er echt niet mee zitten, en jij ook niet als het niet zo breed wordt uitgemeten maar het een stukje van 3 regels in de krant is.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
Ze hebben Binks 'we gaan even een lens wisselen' er nog steeds niet uit geknipt. Kunnen we de NOS niet helemaal opheffen, echt nuttig zijn ze niet.
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Benno Baksteen geeft zijn visie over hoe het mogelijk is dat een vliegtuig als een baksteen uit de lucht valt.
Die grap is nu nog maar 6 keer voorbij gekomen.
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:30
quote:
Deze stats laten wat anders zien: KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOED
Mestraswoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview

A news photographer at the scene said she saw an unknown number of bodies lying under a white blanket, Maaike Voersma, a journalist with Dutch newspaper De Bers, told CNN.

Wat klopt hier niet?
Frutselwoensdag 25 februari 2009 @ 16:30
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:29 schreef rfk het volgende:

[..]

pffffffff zoals ik al zei kan danny/breuls/iteejer dat heel gemakkelijk oplossen. Dus boor je contacten aan.
Wat jij wilt, mij is net verteld dat dat NIET KAN... Stop dus met dat gedoe en kom terug op het topic zelf en anders zoek je een ander topic op
Rirowoensdag 25 februari 2009 @ 16:31
Ben benieuwd naar de persconferentie.
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:31
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die grap is nu nog maar 6 keer voorbij gekomen.
En dat is mijn schuld? Ik zit niet constant in dit topic te lezen vriend.
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:31
En we hebben de komend world press photo ook denk ik:

Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:31 schreef raptorix het volgende:
En we hebben de komend world press photo ook denk ik:

[ afbeelding ]
Heb je die ook in wallpaper formaat?
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
FOK! gaat het langzaam begeven.
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
Nee, haalde hem van HLN.be af.
trifkowoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
dodental 10

afbeeldingen net na het neerstorten:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=20607&rid=2
rfkwoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat jij wilt, mij is net verteld dat dat NIET KAN... Stop dus met dat gedoe en kom terug op het topic zelf en anders zoek je een ander topic op
Dat kan dus wel, in het datbase worden die dingen gewoon opgeslagen in een aparte tabel en kunnen dus makkelijk gewijzigd worden.

Kwestie van danny of iteejer schoppen.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:32
Die perszaal is weer tjokvol, wat zullen we nu weer te horen krijgen?
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
FOK! gaat het langzaam begeven.
Joh ook om 3 uur snachts is het traag hoor
Kleffe_Dopwoensdag 25 februari 2009 @ 16:32
Cohen zal balen dat hij deze internationale persconferentie niet mag doen...
Roel_Jewelwoensdag 25 februari 2009 @ 16:33
http://twitter.com/jaapdenouden
quote:
drie piloten dood. bevestigd brandweerman #schiphol
iteejerwoensdag 25 februari 2009 @ 16:33
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:24 schreef rfk het volgende:
danny of iteejer/breuls kan dat gewoon.
aangepast.
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:33
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:32 schreef rfk het volgende:

[..]

Dat kan dus wel, in het datbase worden die dingen gewoon opgeslagen in een aparte tabel en kunnen dus makkelijk gewijzigd worden.

Kwestie van danny of iteejer schoppen.
Houd gewoon je bek en lees mee.

Admin, hierom: Ignore?
Disorderwoensdag 25 februari 2009 @ 16:33
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:31 schreef raptorix het volgende:
En we hebben de komend world press photo ook denk ik:

[ afbeelding ]
Haha no way.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:33
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Joh ook om 3 uur snachts is het traag hoor
Ik kreeg net de eerste databasemelding van vandaag, vandaar mijn opmerking .
justmattiewoensdag 25 februari 2009 @ 16:33
Lijkt wel erg ver van schiphol af als je dat op google maps bekijkt
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:34
quote:
3 Piloten???
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 16:34
Erg hey dit! Je zal daar maar wachten op Schiphol ook op iemand
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:34


Dit is 'm.
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

3 Piloten???
Die kist had ook terug gemoeten he
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

3 Piloten???
1 van hun is sysofreen.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:33 schreef justmattie het volgende:
Lijkt wel erg ver van schiphol af als je dat op google maps bekijkt
Is het ook.
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:35

Vooraan op de foto zie je een vrouw liggen, die zou toch niet door de klap daarheen zijn geworpen?
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

1 van hun is scyzofreen
Unit_731woensdag 25 februari 2009 @ 16:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef Mestras het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview

A news photographer at the scene said she saw an unknown number of bodies lying under a white blanket, Maaike Voersma, a journalist with Dutch newspaper De Bers, told CNN.

Wat klopt hier niet?
De beheersing van de engelse taal van Maaike. Alsof zo'n Amerikaan snapt als ze zegt "I work voor de pers".
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:35
Nou nou, Van Vollenhove is ook al naar Schiphol afgereisd ...

Wel interessant dat de NOS zich niet onder de pers schaart "De pers is, net zoals wij, benieuwd naar de oorzaak van de crash".
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:33 schreef justmattie het volgende:
Lijkt wel erg ver van schiphol af als je dat op google maps bekijkt
Polderbaan hé. Weleens een half uur getaxied?
Freak187woensdag 25 februari 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

3 Piloten???
Je hebt in de 737 een zeer zeer bescheiden jump seat.

Maar als je daar langer dan 1 uur op zit, dan ben je helemaal gaar.
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 16:36


[ Bericht 100% gewijzigd door ASroma op 25-02-2009 16:36:35 ]
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]
Helaas, nog verkeerd.
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraan op de foto zie je een vrouw liggen, die zou toch niet door de klap daarheen zijn geworpen?
Goed mogelijk, als je die stoeltjes ziet
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraan op de foto zie je een vrouw liggen, die zou toch niet door de klap daarheen zijn geworpen?
Ik neem aan dat die al naar buiten is gekropen en daar in shock zit.
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:36 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Helaas, nog verkeerd.
Scyzofreen.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:37
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:36 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Scyzofreen.
Pak een woordenboek, dan maak je je minder belachelijk.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:37
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, Van Vollenhove is ook al naar Schiphol afgereisd ...

Wel interessant dat de NOS zich niet onder de pers schaart "De pers is, net zoals wij, benieuwd naar de oorzaak van de crash".
Zou Wilders ook nog komen?
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:38
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:36 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die al naar buiten is gekropen en daar in shock zit.
Dit.
Stroekiewoensdag 25 februari 2009 @ 16:38
tvp
Mestraswoensdag 25 februari 2009 @ 16:39
hoe zou het gaan met de meiden van hallal?
Fiskuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:39
Turkish Airlines
Rirowoensdag 25 februari 2009 @ 16:39
Ze gaan beginnen.
Susiwoensdag 25 februari 2009 @ 16:39
Volgens RTL Z 'beide piloten' overleden. Er waren er maar twee volgens hen
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:39
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:39 schreef Mestras het volgende:
hoe zou het gaan met de meiden van hallal?
Boeiend
Jovatovwoensdag 25 februari 2009 @ 16:39
Ze beginnen met de persconferentie op 1
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:40
Er schijnt ook iemand net op de wc gezeten te hebben toen het gebeurde.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:40

Het gaat weer beginnen jongens.
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:40
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:40 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Er schijnt ook iemand net op de wc gezeten te hebben toen het gebeurde.
Tijdens het landen?
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:40
Nog geen berichten om een X voor je msn naam te zetten?
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 16:41
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:40 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Er schijnt ook iemand net op de wc gezeten te hebben toen het gebeurde.
Dat mag toch helemaal niet tijdens een landing?
Quoiwoensdag 25 februari 2009 @ 16:41
Pffff ik kom er echt nu pas achter. Ben echt een nieuwsfreak, maar zat de hele dag in besprekingen........

Persconferentie start!
Magere_Geinwoensdag 25 februari 2009 @ 16:41
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:37 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Pak een woordenboek, dan maak je je minder belachelijk.
Als Creepy Bastard gewoon de juiste term 'meervoudige persoonljkheidssstoornis' had gebruikt, wat iets anders is dan schizofrenie was het misschien makkelijker geweest.

nu pers con kijken ff
Susiwoensdag 25 februari 2009 @ 16:41
http://www.nos.nl/nosjour(...)hol_crash_turks.html

Informatie in het Turks
Creepy_Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 16:41
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dat mag toch helemaal niet tijdens een landing?
Heb ik ergens gezegt dat ik het over passagiers had?
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 16:41
volgende persconferentie is om 19:15
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:41
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:42
gelukkig geen extra doden
Unit_731woensdag 25 februari 2009 @ 16:42
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Alle grote netwerken hebben correspondenten overal ter wereld.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:42
Oh nee, die loco-burgemeester gaat Engels spreken, ben bang dat dat geen goede indruk geeft.
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:42
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Correspondenten, net zoals wij die ook overal ter wereld hebben.
sjakwoensdag 25 februari 2009 @ 16:43
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
ReReRaRawoensdag 25 februari 2009 @ 16:43
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst

en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:43
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Het is 6 uur geleden gebeurd, en net als de NOS zullen ze ook in verschillende landen mensen hebben.
Poepoogwoensdag 25 februari 2009 @ 16:43
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Met Turkish Airlines natuurlijk.
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 16:43
Nu in het engels...
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:44
Godverdomme gaan ze nou door die persconferentie heen zitten ouwehoeren op rtlz
Poepoogwoensdag 25 februari 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
Niet echt heel erg aannemelijk volgens TAFs en Metars
Disorderwoensdag 25 februari 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst

en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
Stagiares ook altijd.
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef sjak het volgende:
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
goeie post
Jestrovicwoensdag 25 februari 2009 @ 16:44
Lol @ Engels. De internationale nieuwszenders beschikken over tolks, de Flying Dutchman hoeft niet alles dubbel te doen.
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:44
Zij die kerel nou in het engels dat er 280 mensen aan board zijn?
jmacwoensdag 25 februari 2009 @ 16:45
Wat een muts die vertaalster van CNN. Klinkt net alsof ze elk moment moet janken.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef sjak het volgende:
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
Ook gewoon droog staan filmen he, ipv erheen rennen en hulp bieden.
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst

en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
Gezien de weerscondities lijkt mij dit heel onwaarschijnlijk. Plus zoals je ws. in die aircrash investigation hebt kunnen zien zijn de weersradars een stuk beter geworden...
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst

en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
Volgens Baksteen was dat niet uit te sluiten.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zij die kerel nou in het engels dat er 280 mensen aan board zijn?
Dacht ik ook te horen ja. Hij zei iig niet 134.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:45
Meer dan 80 mensen naar het ziekenhuis? 60 mensen zwaargewond.
Meddowoensdag 25 februari 2009 @ 16:46
ik hoorde net dat er een ufo was gesignaleerd boven amsterdam rond half 11 van morgen
Lucifer_Doosjewoensdag 25 februari 2009 @ 16:46
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
Lijkt me niet, er stond amper wind vandaag.
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 16:46
6 zeer zwaar gewonden op dit moment.
25 zwaar gewond
24 licht gewond
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:46
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dacht ik ook te horen ja. Hij zei iig niet 134.
Ja dat hoorde ik ook
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:46
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dacht ik ook te horen ja. Hij zei iig niet 134.
Hmm dat zou apart zijn
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:46
Van 6 is niet zeker of ze het redden.
Jovatovwoensdag 25 februari 2009 @ 16:46
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zij die kerel nou in het engels dat er 280 mensen aan board zijn?
Dat verstond ik ook ja
Fortitudowoensdag 25 februari 2009 @ 16:47
communicatie-training heeft zn resultaat gehad bij die mevrouw die nu aan het woord is
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 16:47
60 ambulances zijn ingezet!
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:47
Voor alle cijfertjes geilers
Fortitudowoensdag 25 februari 2009 @ 16:47
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:46 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Dat verstond ik ook ja
ik ook
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:47
waarom mag de nos altijd als 1e
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
Of de zwarte doos al gevonden is wat een domme kutvraag.
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:48
Is de zwarte doos al gevonden Ja, die zal wel ergens in het Haarlemmermeer gezonken zijn.. en nu onvindbaar zijn.. Het vliegtuig is ook zo verminkt enzo..
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:48
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:47 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom mag de nos altijd als 1e
Ze is gewoon snel
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
men kan nog niet bevestigen of de piloten om het leven zijn gekomen.
Ook nog geen info over de zwarte doos bekend
Europeeswoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
geen mensen meer in de vliegtuigen!
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:47 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom mag de nos altijd als 1e
Dat kun je toch zelf wel bedenken?
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ze is gewoon snel
ze heeft een grote bek dus
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef Bolter het volgende:

[..]

Polderbaan hé. Weleens een half uur getaxied?
Gaat idd nergens over. Dat ze daar nog geen oplossing voor bedacht hebben. Laatst toen we naar Curacao gingen hebben we 25 minuten getaxied.
sjakwoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ook gewoon droog staan filmen he, ipv erheen rennen en hulp bieden.
Het wasbest een eind lopen vanaf de snelweg. Ik vind het wel nuttig dat ze 112 bellen.
Imprywoensdag 25 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ze is gewoon snel
Precies en gewoon lekker vlug een aantal vragen klaarhebben zodat je een rijtje vragen kunt stellen.
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
Nederlanders die engels blijven praten
Bolterwoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaat idd nergens over. Dat ze daar nog geen oplossing voor bedacht hebben. Laatst toen we naar Curacao gingen hebben we 25 minuten getaxied.
Vlieg een keer naar Engeland ben je bijna langer aan het taxiën. Leve de klagers.
GoeRoe86woensdag 25 februari 2009 @ 16:49
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ze heeft een grote bek dus
Daar ben je journalist voor
Surveillance-Fietswoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
Zitten er nog passagiers in het vliegtuig?

JA TRUT ZE WACHTEN TOT ZE BIJ DE GATE ZIJN.

fransbredawoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
Wat een blamage dat engels van die vrouw.
ASromawoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ze is gewoon snel
ik hou wel van vrouwen met initiatief
Daywalk3rwoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dat mag toch helemaal niet tijdens een landing?
Als je nou echt moet dan? In je broek schijten?
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:49
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:47 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom mag de nos altijd als 1e
Er is een soort hiearchy onder journalisten, en een soort ongeschreven regel dat op volgorde van belangrijkheid vragen gestelt mogen worden, moet je maar eens op letten bij sport interviews dat studio sport altijd als eerste vragen stelt bij een persconferentie.
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 16:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef IkWilbert het volgende:
men kan nog niet bevestigen of de piloten om het leven zijn gekomen.
Ook nog geen info over de zwarte doos bekend
De balk onderin beeld geeft aan dat de bemanning onder de doden valt.
TheVulturewoensdag 25 februari 2009 @ 16:50
Dat Engels van die mevrouw is echt allerbelabberst
maniack28woensdag 25 februari 2009 @ 16:50
*knip*

[ Bericht 52% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2009 17:02:24 (probeer het aub normaal te formuleren ) ]
MoonCorewoensdag 25 februari 2009 @ 16:50
Wat een verschrikkelijk Engels van Nederlanders overal op TV.
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zitten er nog passagiers in het vliegtuig?

JA TRUT ZE WACHTEN TOT ZE BIJ DE GATE ZIJN.




Stevie Wonder, had niets in de gaten
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 16:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaat idd nergens over. Dat ze daar nog geen oplossing voor bedacht hebben. Laatst toen we naar Curacao gingen hebben we 25 minuten getaxied.
Kortzichtig.. denk je nou dat ze die baan, die ze helemaal tussen de bebouwing hebben gepuzzeld, gaan verplaatsen om ervoor te zorgen dat jij minder hoeft te taxieen?
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef MoonCore het volgende:
Wat een verschrikkelijk Engels van Nederlanders overal op TV.
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef Bolter het volgende:
Of de zwarte doos al gevonden is wat een domme kutvraag.
Inderdaad, nee trut ze zoeken zich nog rot.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Dat Engels van die mevrouw is echt allerbelabberst
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
fransbredawoensdag 25 februari 2009 @ 16:51
The black doos?
_Vulcanus_woensdag 25 februari 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef sjak het volgende:
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
Blijven filmen en telefoneren....
Maar niet gaan helpen.
Mastertjewoensdag 25 februari 2009 @ 16:51
KRO kindertijd vervalt
Marrijewoensdag 25 februari 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:46 schreef Specularium het volgende:
Van 6 is niet zeker of ze het redden.
Plus die negen overledenen kom je dus maximaal op 15 overledenen. Iedere dode is er 1 teveel maar toch, op zich relatief weinig voor een vliegtuigcrash, lijkt mij.
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Dat Engels van die mevrouw is echt allerbelabberst
juist
maartenawoensdag 25 februari 2009 @ 16:52
Toch wel schattig, dat Engels van sommige Nederlanders.....
Fortitudowoensdag 25 februari 2009 @ 16:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
idd
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef maartena het volgende:
Toch wel schattig, dat Engels van sommige Nederlanders.....
lachwekkend meer.
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 16:52
Alle 3 bemanningsleden omgekomen, terwijl ze zojuist vertellen dat ze nog niet willen zeggen wie de slachtoffers zijn
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
Zijn ze omgekomen? NEE LUL ZE ZIJN DAAR KOFFIE AAN HET DRINKEN.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 16:53
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef denthemen het volgende:
Alle 3 bemanningsleden omgekomen, terwijl ze zojuist vertellen dat ze nog niet willen zeggen wie de slachtoffers zijn
Nee de vraag was of alle 3 piloten omgekomen ware, er zit natuurlijk ook nog andere crew in.
jmacwoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
Allemaal dezelfde vragen stellen en herhalen..
maartenawoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zitten er nog passagiers in het vliegtuig?

JA TRUT ZE WACHTEN TOT ZE BIJ DE GATE ZIJN.


Drie bemanningsleden zitten nog in het vliegtuig blijkbaar.....
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

lachwekkend meer.
Kun je ophouden met die opmerkingen over het Engels van iedereen te blijven quoten? Dank.

Zelf moet je eerst Nederlands leren, dat kunnen deze mensen iig wel.
Susiwoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
Ik weet zelfs dat er een vliegtuig onderweg is met familieleden
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 16:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef denthemen het volgende:
Alle 3 bemanningsleden omgekomen, terwijl ze zojuist vertellen dat ze nog niet willen zeggen wie de slachtoffers zijn
ze is hem