Ohja? Waar precies?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Jij begint anders met het pikken van de lijken van de meiden van halal al voorzat zij er mee begonnen zijn.
en dat betekent in jip en janneke taal. . .quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:10 schreef Bolter het volgende:
[..]
Echt te weinig brandstof is bijna niet mogelijk. Sowieso heb je altijd de verplichte reserves dus het lijkt me nog steeds zeer sterk. Ook hoorde ik de overlevenden niets zeggen over uitgevallen motoren, iets wat je echt wel merkt/hoort. Ze vertelde over een "schok" waarna ze in vrije val raakte. Als het niets met brandstof te maken heeft zou het weleens een probleem met bv thrust reversers kunnen zijn.
Alle analyses over de berichtgeving zijn al flink begonnenquote:
straalomkeerdersquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Nee ik zit inderdaad niet te snotteren achter de PC maar dat betekent nog altijd wel dat er met een beetje respect over sommige zaken gepraat kan worden, om nou eenquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.
Dat zijn een soort luchtremmen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Te hard afremmen op de motor waardoor het vliegtuig zo langzaam gaat dat de vleugels hun liftend vermogen verliezen, en het vliegtuig letterlijk als een baksteen uit de lucht valt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Prima, ga je daar dan nu naar kijken en ophouden in dit topic? Dank.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef Specularium het volgende:
Nu op Ned 2, Loretta Schrijver gaat een stukje vliegen.
Wel op final ja. Ik geloof dat er in het verleden (jaren 80) wat airbussen op een zelfde soort manier zijn gecrashed. Maar goed, die 777 op Heathrow had wel een fuelproblem, door ijs in de leidingen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:14 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Te hard afremmen op de motor waardoor het vliegtuig zo langzaam gaat dat de vleugels hun liftend vermogen verliezen, en het vliegtuig letterlijk als een baksteen uit de lucht valt.
Eh, ik weet het niet zeker. Ik zie ze op de stream maar 1 seconde oid, maar geloof dat het niet vanaf de snelweg is gemaakt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef raptorix het volgende:
Bedoel je met die amateurbeelden die van langs de snelweg?
Ik wacht op de persconferentie, net als iedereen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Prima, ga je daar dan nu naar kijken en ophouden in dit topic? Dank.
Lijkt er haast op he.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:13 schreef Cassius het volgende:
[..]
Hebben ze daar een belang in ofzo?
Err... en dus wat probeer je hier mee te zeggen? Ik zie niet helemaal waar je dit aan zou afleiden? Wat mij wel opviel is dat de cowling een end verderop ligt i.t.t. de rest van de motor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef trifko het volgende:
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.
zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Ah gezellig, telefoonnummers.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef iteejer het volgende:
Tijdstip:16:06 (GMT+01:00)
Datum:25 Februari 2009
Uitgever:Onderzoeksraad voor Veiligheid
IPTC Codes:03010003, 03004000
Trefwoorden:
Rubriek:Binnenland
APS: Onderzoeksraad start onderzoek crash Turkish Airlines op Schiphol
Dit is een origineel persbericht.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft een onderzoek gestart naar het ongeval met de Boeing 737-800 van Turkish Airline op Schiphol. Het team is inmiddels ter plaatse. Nadere informatie volgt.
Heeft u foto's of videobeelden van dit ongeval, dan verzoeken wij u ons ter beschikking te stellen voor ons onderzoek via de mail communicatie@onderzoeksraad.nl of per post Onderzoeksraad Voor Veiligheid, Postbus 95404,2509 CK Den haag o.v.v. foto's crash Turkish Airlines
http://www.onderzoeksraad.nl
Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de woordvoerders van de Raad, de heer A.M. Sanders, 070 3337000, 070 3563922 of 06 53 111389 of Sandra Groenendal, 0623 175 701 of 070 333 70 59
ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.
ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef trifko het volgende:
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.
zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Dit roept nu ineens iedereen, maar wie of wat zegt dit? Ik heb het namelijk nog uit geen enkele duidelijke bron terug zien komen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Kerosine tekort, klaarquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Lijkt me onzin. Piloten moeten procedures volgen bij slecht zicht. Ze kunnen op de intrumenten landen waarbij slecht zicht geen beperking is. Je hebt daarentegen wel bepaalde 'classes' van intrument vliegen. Verder heb je ook een decision height waarbij de piloot op 200 voet hoogte de baan moet kunnen zien, anders moet hij een go-around maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef nils7 het volgende:
lichte mist... staat op rtl 7 zo was ik 3 januari eerst ook op schiphol geland door mist/laag hangende bewolking op brussel (eind bestemming).
Toen we alsnog terug vlogen was het zicht tussen de 100m en 10m boven de grond erg slecht! dus kan wellicht wel dat ie dacht dat de landingsbaan eerder begon.
Ik vloog toen ook vanuit Istanbul met THY
CNNquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:20 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kerosine tekort, klaarHeeft RTL al contact met je opgenomen?
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.
Excuses daarvoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
danny of iteejer/breuls kan dat gewoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
Dat roep ik al de hele dag. Zo'n 737 kan nog makkelijk met 1 motor doorvliegen. Alle ooggetuigen melden dat het toestel als een baksteen uit de lucht viel, dus heeft het geen vermogen meer gehad.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:20 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit roept nu ineens iedereen, maar wie of wat zegt dit? Ik heb het namelijk nog uit geen enkele duidelijke bron terug zien komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |