quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
TWEEDE PERSCONFERENTIE OM 16.30 UURquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ikreed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.
Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.
Update 14.35
In het hoofdkantoor van Turkish Airlines in Istanbul is het rustig gebleven bij de opvang voor familieleden van mensen uit het gecrashte toestel op Schiphol. Welgeteld twee families meldden zich. De pers kwam wel massaal op het crisiscentrum af.
Update 14.37
Snelweg A9 is woensdag aan het begin van de middag weer vrijgegeven voor het verkeer, meldt de ANWB. Vanwege het vliegtuigongeluk bij Schiphol werd de weg eerder in beide richtingen afgesloten
Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.
hahaquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:46 schreef Rots het volgende:
Je zou er trouwens maar op de weg rijden als je dat vliegtuig op je af ziet komen.Hopelijk zijn er filmpjes gemaakt van bijrijders haha.
Wat is er zo 'quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:43 schreef Rots het volgende:
Vind die chick die presenteert bij NOS het goed doen. Verwacht dat er nog wel veel doden bij komen, ben wel benieuwd wat er nou gebeurt is.
4 uur ofzo komt er een persconferentie trouwens?
Voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort bij Schipholquote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airways, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. In elk geval 9 doden en 50 gewonden, van wie 25 zwaar. Volgende persconferentie om 16.00 uur.
Er zijn 25 zwaargewonden, lijkt me sterk dat het met allemaal wel meevalt. Lijkt me ook sterk dat ze van alle familieleden wat te horen krijgen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:51 schreef rfk het volgende:
Je hoort vaker dat een vliegramp onderzoeken met alleen de zwarte box beter gaat dan wanneer de piloten nog leven.
Volgens rtlz en de familie valt het allemaal wel mee met de gewonden.
porno natuurlijk.. wat zoek ik anders in dit topicquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
www.live.com ?
Wat wil je live zien?
Smakeloze opmerking...quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef rfk het volgende:
Ik denk dat we blij mogen zijn dat de piloten het niet overleefd hebben, dat vertraagd alleen maar.
rtlz zei het zojuist.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er zijn 25 zwaargewonden, lijkt me sterk dat het met allemaal wel meevalt. Lijkt me ook sterk dat ze van alle familieleden wat te horen krijgen.
Zekerquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ] Mooie foto mbt dit onderwerp..
En? Er wordt niet voor niks een onderscheid gemaakt tussen (licht)gewond en zwaargewond, met die zwaargewonden valt het dus niet mee.quote:
die boekte voor 70 euro meer een vlucht later zodat hij kon uitslapen....quote:
Misschien wel smakenloos, maar piloten vertellen hun verhaal zoals hun het beleefd hebben, en er is meerdere keren aangetoond dat mensen iets anders beleven dan er werkelijk is gebeurd.quote:
NOS is al niet meer constant live, ieder uur een journaal lijkt me.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:54 schreef F04 het volgende:
Nog hoe lang gaan ze eigenlijk door bij NOS en RTL?
Ja, en dood.quote:
quote:AMSTERDAM - Beide piloten van de ramp-Boeing zijn omgekomen. Ze zitten nog vast in de cockpit van het vliegtuig.
Speciale teams zijn bezig om de vliegtuigbestuurders los te krijgen.
bronquote:Tekort brandstof mogelijk oorzaak
Een vogelaanvaring wordt vrijwel uitgesloten, omdat het ernaar uitziet dat beide motoren tegelijk zijn uitgevallen, een uitzonderlijke toevalligheid.
Uit ooggetuigenverslagen blijkt dat het toestel met de staart naar de grond gericht de landingsbaan naderde. Het wijst erop dat de piloten hebben geprobeerd om het toestel op te trekken. Nog net vliegend, beneden de landingssnelheid, ontstaat dan op het laatst een zogenaamd "baksteen" effect.
Het vliegtuig valt dan uit de lucht; dat is wat ooggetuigen ook hebben zien gebeuren. Een extra aanwijzing voor een brandstoftekort is het feit dat geen brand is uitgebroken, een van de grootste risico¹s bij dit soort crashes.
Vliegmaatschappijen nemen tegenwoordig steeds minder reserve brandstof mee, omdat het gewicht daarvan vliegen onnodig kostbaar maakt. In de vliegerwereld wordt steeds vaker kritiek gehoord op die verkeerde zuinigheid.
ziekquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Greys het volgende:
[..]
En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:56 schreef rfk het volgende:
[..]
Misschien wel smakenloos, maar piloten vertellen hun verhaal zoals hun het beleefd hebben, en er is meerdere keren aangetoond dat mensen iets anders beleven dan er werkelijk is gebeurd.
Daardoor kunnen onderzoekers op een verkeerd/dood spoor komen.
Een zwarte box liegt niet en heeft geen gevoel.
Een speciaal team is bezig ze uit het toestel te halen (lees: de brandweer mag ze van de voorruit schrapen).quote:
Mijn excuses als het bot overkwam.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daar heb je een punt idd. Het kwam nogal bot over
Nou ja, geluk dat de brandstof op was?quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef ASroma het volgende:
de meeste overlevenden hebben super geluk gehad dat of de brandstof op was of op miraculeuze wijze niet in brand is gevlogen...
kerosine.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
http://www.nos.nl/journaal24/quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/wmv.html
Dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
dat dus... onbegrijpelijk hoe simpel sommige mensen kicken op het leed van anderen...quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is er zo '' aan?
En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
Had ik toch gelijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Diesel?quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Die randdebiel mag wat mij betreft voor het leven ze rijbewijs inleveren.quote:
En gelijk een enorme boete....quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Frutsel het volgende:
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
Zeker, maar het kan ook zijn dat de meter wat anders aangaf dan dat er daadwerkelijk in de tank zat. Of natuurlijk een lekkage.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Frutsel het volgende:
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
Ze weten niet waar ze moeten beginnen denk ik.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Quyxz_ het volgende:
16.30
Ze moeten nogwat extra mededelingen bedenken
Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is er zo '' aan?
En wat doet die omhoog gestoken duim voor de TT?
dieselquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Taurus het volgende:
Hardstikke fijn dat die meiden van Halal levend uit het vliegtuig zijn gekomen hoor, maar ik hoop toch niet dat zij nou de komende dagen weer volop bij de wereld draait door en Pauw en Witteman zitten etc. Ik zou het echt irritant vinden om een of andere reden als alle aandacht weer bij hen komt te liggen in plaats van alle andere slachtoffers van dit ongeluk.
Als ze het aanvragen bij de ATC wel, denk niet dat dit gebeurd is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Frutsel het volgende:
vraag me dan wel af hoelang zon vliegtuig rondcircelt boven schiphol...
"WARNING: FUEL LOW"
dan lijkt me toch dat je voorrang krijgt bij de landing?
Ik had er een OP ingezet. Die duim mag je nog wel even veranderen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leer jij nou maar eens een OP maken met je 'duim omhoog'![]()
Jaaja, nu ineens zeggen dat het een foutje was.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.
en die van jou is wmv via silverlightquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/journaal24/
wmv
Gebeurd zo vaak.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
een brandstoftekort zou wel zeer schandalig zijn.
Helaas zijn ze van die mensen die de aandacht naar zich toe willen trekken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:02 schreef Taurus het volgende:
Hardstikke fijn dat die meiden van Halal levend uit het vliegtuig zijn gekomen hoor, maar ik hoop toch niet dat zij nou de komende dagen weer volop bij de wereld draait door en Pauw en Witteman zitten etc. Ik zou het echt irritant vinden om een of andere reden als alle aandacht weer bij hen komt te liggen in plaats van alle andere slachtoffers van dit ongeluk.
Dat dus.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Helaas zijn ze van die mensen die de aandacht naar zich toe willen trekken.
Dus ik zie ze de komende week wel overal verschijnen.
Open dan zelf een nieuw deel, prutser.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:04 schreef F04 het volgende:
[..]
Jaaja, nu ineens zeggen dat het een foutje was.
Kerosine lijkt me?quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:57 schreef Frutsel het volgende:
16.30 uur dus de 2e persconferentie... tekort aan diesel misschien
Wil je een standbeeld of zo ? Grow upquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Had ik toch gelijk![]()
Mensen die mijn idee daarover vanmorgen als "onzin" en "onmogelijk" bestempelde zijn nergens meer te bekennen
/carequote:Op woensdag 25 februari 2009 16:04 schreef AreYouFokingWithMe het volgende:
[..]
en die van jou is wmv via silverlight
Liever een minuut langer geen topic dan een topic als dit met een duim omhoog post icoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Open dan zelf een nieuw deel, prutser.
black box zegt ook niet alles.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:56 schreef rfk het volgende:
[..]
Misschien wel smakenloos, maar piloten vertellen hun verhaal zoals hun het beleefd hebben, en er is meerdere keren aangetoond dat mensen iets anders beleven dan er werkelijk is gebeurd.
Daardoor kunnen onderzoekers op een verkeerd/dood spoor komen.
Een zwarte box liegt niet en heeft geen gevoel.
Jij begint anders met het pikken van de lijken van de meiden van halal al voorzat zij er mee begonnen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Helaas zijn ze van die mensen die de aandacht naar zich toe willen trekken.
Dus ik zie ze de komende week wel overal verschijnen.
Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:00 schreef TheVulture het volgende:
dat dus... onbegrijpelijk hoe simpel sommige mensen kicken op het leed van anderen...
Wahahaquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:07 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wil je een standbeeld of zo ? Grow up
de piloten zijn allemaal toch omgekomen....quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Caesu het volgende:
[..]
black box zegt ook niet alles.
altijd belangrijk om het verslag van de piloten er bij te hebben.
Echt te weinig brandstof is bijna niet mogelijk. Sowieso heb je altijd de verplichte reserves dus het lijkt me nog steeds zeer sterk. Ook hoorde ik de overlevenden niets zeggen over uitgevallen motoren, iets wat je echt wel merkt/hoort. Ze vertelde over een "schok" waarna ze in vrije val raakte. Als het niets met brandstof te maken heeft zou het weleens een probleem met bv thrust reversers kunnen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:55 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
wel extreem asociaal wanneer het gerucht waar is dat het vliegtuig gewoon te weinig brandstof had getankt....
En zelfs dan is het voor sommige klapjosti's blijkbaar nog teveel gevraagd om respect en empathie te tonen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.
De black box zegt alles zonder invloed van emotie, spanning en belevenis.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Caesu het volgende:
[..]
black box zegt ook niet alles.
altijd belangrijk om het verslag van de piloten er bij te hebben.
Ohja? Waar precies?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Jij begint anders met het pikken van de lijken van de meiden van halal al voorzat zij er mee begonnen zijn.
en dat betekent in jip en janneke taal. . .quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:10 schreef Bolter het volgende:
[..]
Echt te weinig brandstof is bijna niet mogelijk. Sowieso heb je altijd de verplichte reserves dus het lijkt me nog steeds zeer sterk. Ook hoorde ik de overlevenden niets zeggen over uitgevallen motoren, iets wat je echt wel merkt/hoort. Ze vertelde over een "schok" waarna ze in vrije val raakte. Als het niets met brandstof te maken heeft zou het weleens een probleem met bv thrust reversers kunnen zijn.
Alle analyses over de berichtgeving zijn al flink begonnenquote:
straalomkeerdersquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Nee ik zit inderdaad niet te snotteren achter de PC maar dat betekent nog altijd wel dat er met een beetje respect over sommige zaken gepraat kan worden, om nou eenquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel je niet aan, er zijn tien volslagen onbekenden overleden. Dat is totaal onbelangrijk maar het heeft wel nieuwswaarde. Nieuwswaarde wat niks anders betekent dat we het graag volgen, voor ons eigen plezier en nergens anders om. Jij zit ook niet te snotteren achter je pc.
Dat zijn een soort luchtremmen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Te hard afremmen op de motor waardoor het vliegtuig zo langzaam gaat dat de vleugels hun liftend vermogen verliezen, en het vliegtuig letterlijk als een baksteen uit de lucht valt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat betekent in jip en janneke taal. . .
Prima, ga je daar dan nu naar kijken en ophouden in dit topic? Dank.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef Specularium het volgende:
Nu op Ned 2, Loretta Schrijver gaat een stukje vliegen.
Wel op final ja. Ik geloof dat er in het verleden (jaren 80) wat airbussen op een zelfde soort manier zijn gecrashed. Maar goed, die 777 op Heathrow had wel een fuelproblem, door ijs in de leidingen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:14 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Te hard afremmen op de motor waardoor het vliegtuig zo langzaam gaat dat de vleugels hun liftend vermogen verliezen, en het vliegtuig letterlijk als een baksteen uit de lucht valt.
Eh, ik weet het niet zeker. Ik zie ze op de stream maar 1 seconde oid, maar geloof dat het niet vanaf de snelweg is gemaakt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef raptorix het volgende:
Bedoel je met die amateurbeelden die van langs de snelweg?
Ik wacht op de persconferentie, net als iedereen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Prima, ga je daar dan nu naar kijken en ophouden in dit topic? Dank.
Lijkt er haast op he.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:13 schreef Cassius het volgende:
[..]
Hebben ze daar een belang in ofzo?
Err... en dus wat probeer je hier mee te zeggen? Ik zie niet helemaal waar je dit aan zou afleiden? Wat mij wel opviel is dat de cowling een end verderop ligt i.t.t. de rest van de motor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef trifko het volgende:
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.
zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Ah gezellig, telefoonnummers.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef iteejer het volgende:
Tijdstip:16:06 (GMT+01:00)
Datum:25 Februari 2009
Uitgever:Onderzoeksraad voor Veiligheid
IPTC Codes:03010003, 03004000
Trefwoorden:
Rubriek:Binnenland
APS: Onderzoeksraad start onderzoek crash Turkish Airlines op Schiphol
Dit is een origineel persbericht.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft een onderzoek gestart naar het ongeval met de Boeing 737-800 van Turkish Airline op Schiphol. Het team is inmiddels ter plaatse. Nadere informatie volgt.
Heeft u foto's of videobeelden van dit ongeval, dan verzoeken wij u ons ter beschikking te stellen voor ons onderzoek via de mail communicatie@onderzoeksraad.nl of per post Onderzoeksraad Voor Veiligheid, Postbus 95404,2509 CK Den haag o.v.v. foto's crash Turkish Airlines
http://www.onderzoeksraad.nl
Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de woordvoerders van de Raad, de heer A.M. Sanders, 070 3337000, 070 3563922 of 06 53 111389 of Sandra Groenendal, 0623 175 701 of 070 333 70 59
ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.
ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef trifko het volgende:
Volgens een producer van een Turkse TV programma over vliegtuigen:
Als er gegekeken wordt naar het vliegtuigwrak dan wordt duidelijk dat de rechtermotor ergens tegenaan gebotst is. Dus bij het landen, is een deel van het vliegtuig ergens tegenaan gebotst. Volgens hem is het vliegtuig niet neergestort, maar ergens tegen aan gebotst. Grote kans dat het gaat om een short landing. Het was duidelijk geen krachtige botsing, maar een wat lichtere.
zie hier foto's van Turkse persbureau:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=20597&p=1&rid=2
Dit roept nu ineens iedereen, maar wie of wat zegt dit? Ik heb het namelijk nog uit geen enkele duidelijke bron terug zien komen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Kerosine tekort, klaarquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geloof er niets van. Beide motoren zijn tegelijk uitgevallen. Dus botsing of birdstrike zijn uitgesloten.
Lijkt me onzin. Piloten moeten procedures volgen bij slecht zicht. Ze kunnen op de intrumenten landen waarbij slecht zicht geen beperking is. Je hebt daarentegen wel bepaalde 'classes' van intrument vliegen. Verder heb je ook een decision height waarbij de piloot op 200 voet hoogte de baan moet kunnen zien, anders moet hij een go-around maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:16 schreef nils7 het volgende:
lichte mist... staat op rtl 7 zo was ik 3 januari eerst ook op schiphol geland door mist/laag hangende bewolking op brussel (eind bestemming).
Toen we alsnog terug vlogen was het zicht tussen de 100m en 10m boven de grond erg slecht! dus kan wellicht wel dat ie dacht dat de landingsbaan eerder begon.
Ik vloog toen ook vanuit Istanbul met THY
CNNquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:20 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kerosine tekort, klaarHeeft RTL al contact met je opgenomen?
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die duim is een foutje. Misschien kan een mod dat aanpassen.
Excuses daarvoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
danny of iteejer/breuls kan dat gewoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, dat kan zelfs geen admin of FA... ben d'r mee bezig, maar uit de index kan ie sowieso niet weggehaald worden.
Dat roep ik al de hele dag. Zo'n 737 kan nog makkelijk met 1 motor doorvliegen. Alle ooggetuigen melden dat het toestel als een baksteen uit de lucht viel, dus heeft het geen vermogen meer gehad.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:20 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit roept nu ineens iedereen, maar wie of wat zegt dit? Ik heb het namelijk nog uit geen enkele duidelijke bron terug zien komen?
Dat maakt het niet per se een fuel problem.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat roep ik al de hele dag. Zo'n 737 kan nog makkelijk met 1 motor doorvliegen. Alle ooggetuigen melden dat het toestel als een baksteen uit de lucht viel, dus heeft het geen vermogen meer gehad.
pffffffff zoals ik al zei kan danny/breuls/iteejer dat heel gemakkelijk oplossen. Dus boor je contacten aan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:27 schreef Frutsel het volgende:
De OP is later pas ingevuld.
De allereerste post van Spec was een reactie op een post uit het vorige topic... een grap die iemand maakte oid. Daarna is de OP toegevoegd, omdat het topic al liep hebben we besloten het niet meer te sluiten.
Idd komt het nu raar over, maar spec kan daar niet veel aan doen, moet er alleen mee oppassen voor een volgende keer![]()
Genoeg nu daarover? Dank u![]()
Wat wil je doen, een stille toch organiseren voor 10 verkeersslachtoffers, een dag van nationale rouw? Ik kan er echt niet mee zitten, en jij ook niet als het niet zo breed wordt uitgemeten maar het een stukje van 3 regels in de krant is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:10 schreef Unit_731 het volgende:
En zelfs dan is het voor sommige klapjosti's blijkbaar nog teveel gevraagd om respect en empathie te tonen.
Die grap is nu nog maar 6 keer voorbij gekomen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Benno Baksteen geeft zijn visie over hoe het mogelijk is dat een vliegtuig als een baksteen uit de lucht valt.
Deze stats laten wat anders zien: KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOEDquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:29 schreef buachaille het volgende:
Volgens NRC is deze turkse vliegmaatschappij in de top van de crashlijst
Wat jij wilt, mij is net verteld dat dat NIET KAN... Stop dus met dat gedoe en kom terug op het topic zelf en anders zoek je een ander topic opquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:29 schreef rfk het volgende:
[..]
pffffffff zoals ik al zei kan danny/breuls/iteejer dat heel gemakkelijk oplossen. Dus boor je contacten aan.
En dat is mijn schuld? Ik zit niet constant in dit topic te lezen vriend.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die grap is nu nog maar 6 keer voorbij gekomen.
Heb je die ook in wallpaper formaat?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:31 schreef raptorix het volgende:
En we hebben de komend world press photo ook denk ik:
[ afbeelding ]
Dat kan dus wel, in het datbase worden die dingen gewoon opgeslagen in een aparte tabel en kunnen dus makkelijk gewijzigd worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat jij wilt, mij is net verteld dat dat NIET KAN... Stop dus met dat gedoe en kom terug op het topic zelf en anders zoek je een ander topic op
Joh ook om 3 uur snachts is het traag hoorquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
FOK! gaat het langzaam begeven.
aangepast.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:24 schreef rfk het volgende:
danny of iteejer/breuls kan dat gewoon.
Houd gewoon je bek en lees mee.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:32 schreef rfk het volgende:
[..]
Dat kan dus wel, in het datbase worden die dingen gewoon opgeslagen in een aparte tabel en kunnen dus makkelijk gewijzigd worden.
Kwestie van danny of iteejer schoppen.
Haha no way.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:31 schreef raptorix het volgende:
En we hebben de komend world press photo ook denk ik:
[ afbeelding ]
Ik kreeg net de eerste databasemelding van vandaag, vandaar mijn opmerkingquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Joh ook om 3 uur snachts is het traag hoor
3 Piloten???quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/jaapdenouden
[..]
1 van hun is sysofreen.quote:
Is het ook.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:33 schreef justmattie het volgende:
Lijkt wel erg ver van schiphol af als je dat op google maps bekijkt
quote:
De beheersing van de engelse taal van Maaike. Alsof zo'n Amerikaan snapt als ze zegt "I work voor de pers".quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:30 schreef Mestras het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview
A news photographer at the scene said she saw an unknown number of bodies lying under a white blanket, Maaike Voersma, a journalist with Dutch newspaper De Bers, told CNN.
Wat klopt hier niet?
Polderbaan hé. Weleens een half uur getaxied?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:33 schreef justmattie het volgende:
Lijkt wel erg ver van schiphol af als je dat op google maps bekijkt
Je hebt in de 737 een zeer zeer bescheiden jump seat.quote:
Goed mogelijk, als je die stoeltjes zietquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraan op de foto zie je een vrouw liggen, die zou toch niet door de klap daarheen zijn geworpen?
Ik neem aan dat die al naar buiten is gekropen en daar in shock zit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraan op de foto zie je een vrouw liggen, die zou toch niet door de klap daarheen zijn geworpen?
Scyzofreen.quote:
Zou Wilders ook nog komen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, Van Vollenhove is ook al naar Schiphol afgereisd ...
Wel interessant dat de NOS zich niet onder de pers schaart "De pers is, net zoals wij, benieuwd naar de oorzaak van de crash".
Dit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:36 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die al naar buiten is gekropen en daar in shock zit.
Boeiendquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:39 schreef Mestras het volgende:
hoe zou het gaan met de meiden van hallal?
Tijdens het landen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:40 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Er schijnt ook iemand net op de wc gezeten te hebben toen het gebeurde.
Dat mag toch helemaal niet tijdens een landing?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:40 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Er schijnt ook iemand net op de wc gezeten te hebben toen het gebeurde.
Als Creepy Bastard gewoon de juiste term 'meervoudige persoonljkheidssstoornis' had gebruikt, wat iets anders is dan schizofrenie was het misschien makkelijker geweest.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:37 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Pak een woordenboek, dan maak je je minder belachelijk.
Heb ik ergens gezegt dat ik het over passagiers had?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet tijdens een landing?
Alle grote netwerken hebben correspondenten overal ter wereld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Correspondenten, net zoals wij die ook overal ter wereld hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Het is 6 uur geleden gebeurd, en net als de NOS zullen ze ook in verschillende landen mensen hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Met Turkish Airlines natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef F04 het volgende:
Ik zie allerlei microfoons van Arabische, Duitse zenders, maar hoe kwam zij hier zo snel in AMS?
Niet echt heel erg aannemelijk volgens TAFs en Metarsquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
Stagiares ook altijd.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
goeie postquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef sjak het volgende:
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
Ook gewoon droog staan filmen he, ipv erheen rennen en hulp bieden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef sjak het volgende:
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
Gezien de weerscondities lijkt mij dit heel onwaarschijnlijk. Plus zoals je ws. in die aircrash investigation hebt kunnen zien zijn de weersradars een stuk beter geworden...quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
Volgens Baksteen was dat niet uit te sluiten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
en volgens Turkse media zaten 3 piloten in de cockpit waarvan een leerling-piloot.
Dacht ik ook te horen ja. Hij zei iig niet 134.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zij die kerel nou in het engels dat er 280 mensen aan board zijn?
Lijkt me niet, er stond amper wind vandaag.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef ReReRaRa het volgende:
Kan de oorzaak ook windshear of microbust geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
Ja dat hoorde ik ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dacht ik ook te horen ja. Hij zei iig niet 134.
Hmm dat zou apart zijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dacht ik ook te horen ja. Hij zei iig niet 134.
Dat verstond ik ook jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zij die kerel nou in het engels dat er 280 mensen aan board zijn?
Ze is gewoon snelquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:47 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom mag de nos altijd als 1e
Dat kun je toch zelf wel bedenken?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:47 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom mag de nos altijd als 1e
Gaat idd nergens over. Dat ze daar nog geen oplossing voor bedacht hebben. Laatst toen we naar Curacao gingen hebben we 25 minuten getaxied.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef Bolter het volgende:
[..]
Polderbaan hé. Weleens een half uur getaxied?
Het wasbest een eind lopen vanaf de snelweg. Ik vind het wel nuttig dat ze 112 bellen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ook gewoon droog staan filmen he, ipv erheen rennen en hulp bieden.
Precies en gewoon lekker vlug een aantal vragen klaarhebben zodat je een rijtje vragen kunt stellen.quote:
Vlieg een keer naar Engelandquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat idd nergens over. Dat ze daar nog geen oplossing voor bedacht hebben. Laatst toen we naar Curacao gingen hebben we 25 minuten getaxied.
Daar ben je journalist voorquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ze heeft een grote bek dus
Als je nou echt moet dan? In je broek schijten?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet tijdens een landing?
Er is een soort hiearchy onder journalisten, en een soort ongeschreven regel dat op volgorde van belangrijkheid vragen gestelt mogen worden, moet je maar eens op letten bij sport interviews dat studio sport altijd als eerste vragen stelt bij een persconferentie.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:47 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom mag de nos altijd als 1e
De balk onderin beeld geeft aan dat de bemanning onder de doden valt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef IkWilbert het volgende:
men kan nog niet bevestigen of de piloten om het leven zijn gekomen.
Ook nog geen info over de zwarte doos bekend
quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zitten er nog passagiers in het vliegtuig?
JA TRUT ZE WACHTEN TOT ZE BIJ DE GATE ZIJN.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat idd nergens over. Dat ze daar nog geen oplossing voor bedacht hebben. Laatst toen we naar Curacao gingen hebben we 25 minuten getaxied.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef MoonCore het volgende:
Wat een verschrikkelijk Engels van Nederlanders overal op TV.
Inderdaad, nee trut ze zoeken zich nog rot.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:48 schreef Bolter het volgende:
Of de zwarte doos al gevonden iswat een domme kutvraag.
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Dat Engels van die mevrouw is echt allerbelabberst
Blijven filmen en telefoneren....quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:43 schreef sjak het volgende:
Deze al gepost hier? Die verbazing...
http://www.webregio.tv/11764648
Plus die negen overledenen kom je dus maximaal op 15 overledenen. Iedere dode is er 1 teveel maar toch, op zich relatief weinig voor een vliegtuigcrash, lijkt mij.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:46 schreef Specularium het volgende:
Van 6 is niet zeker of ze het redden.
juistquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Dat Engels van die mevrouw is echt allerbelabberst
iddquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
lachwekkend meer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef maartena het volgende:
Toch wel schattig, dat Engels van sommige Nederlanders.....
Nee de vraag was of alle 3 piloten omgekomen ware, er zit natuurlijk ook nog andere crew in.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef denthemen het volgende:
Alle 3 bemanningsleden omgekomen, terwijl ze zojuist vertellen dat ze nog niet willen zeggen wie de slachtoffers zijn
Drie bemanningsleden zitten nog in het vliegtuig blijkbaar.....quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zitten er nog passagiers in het vliegtuig?
JA TRUT ZE WACHTEN TOT ZE BIJ DE GATE ZIJN.
Kun je ophouden met die opmerkingen over het Engels van iedereen te blijven quoten? Dank.quote:
ze is hemquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:52 schreef denthemen het volgende:
Alle 3 bemanningsleden omgekomen, terwijl ze zojuist vertellen dat ze nog niet willen zeggen wie de slachtoffers zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |