Bij mij. Voor een biertjequote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:57 schreef Jeroen_L het volgende:
Waar kun je MSTS het beste kopen? Van Google word ik niet echt wijzer van.
Duvel, of we moeten Alexxxxxxxxxxxxx even roepenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie vingerverft even een goeie OP dan?
wat stoptreinen betreft wel ja...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nemen we geleidelijk aan afscheid van de kleur geel?
Die is druk zat met het reanimeren van zijn eigen site stel ik me zo voorquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:53 schreef dennistd het volgende:
we moeten Alexxxxxxxxxxxxx even roepen
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:59 schreef ReisT het volgende:
Nieuw topic, nieuwe trein!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is er iemand die het erg zou vinden?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nemen we geleidelijk aan afscheid van de kleur geel?
Mwoa. het zat me niet in de weg of zo. Het is iig een heel stuk minder lelijk dan dat spuugtyfusstrontlelijke roze van de frambozenlolliesquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is er iemand die het erg zou vinden?
Paarsquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dat paars van de Thalys heeft meer dan dat kleurenschema van die zuurstokken. Die kleuren doen gewoon pijn aan je ogen.
Ja. Mijn jeugd, wat doe jequote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is er iemand die het erg zou vinden?
Daar heb ik ZOOOO vaak in gezeten iddquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies vind ik ook, maar dan wel het echte geel van vroegah..
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar heb ik ZOOOO vaak in gezeten iddOf nog oudere ook wel
Bordeauxrode bussen ook in de stadsdienst, zowel Breda als Utrecht
Daf Hainje, Daf Den Oudsten, dat soort trazzle
BBA FTW!!!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies vind ik ook, maar dan wel het echte geel van vroegah..
[ link | afbeelding ]
Dag zeg ikquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon stijlvol bordeaux-rood met zilvergrijs. Die knipperende My Little Pony bakken zijn gewoon schadleijk voor je camera. Laat staan je ogen.
So true!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:19 schreef RealZeus het volgende:
En dan graag weer echte bussen met underfloormotor en hoge vloeren.
Eensch is!quote:En om het ontopic te houden: ik wil de doorloopkop weer terug.
quote:Goedemorgen!
Het klopt dat 2 van de 4 NS ICE's nog geen naam hebben. Er zijn op dit moment geen plannen ze te gaan voorzien van een naam. Maar ik sluit niet uit dat dat in de toekomst wel een keer gaat gebeuren.
Met vriendelijke groet,
XXX YYYYY
woordvoerder
http://www.leeuwardercour(...)traging_door_schapenquote:Treinvertraging door schapen
De trein tussen Leeuwarden en Groningen heeft woensdagmorgen vertraging opgelopen. Rond 10.30 uur liepen er schapen op de rails tussen Veenwouden en Hurdegaryp. Reizigers hebben minimaal een kwartier oponthoud. De dieren zijn weggejaagd.
Meer bij de bron: Train contract delays continuequote:Train contract delays continue
Monday, 23 February 2009 11:58 RC
Poor delivery and unmet deadlines could sever ties with DSB and Italian manufacturer Ansaldobreda
It may be the end of the line for DSB’s Italian train contractor if it fails to meet yet another deadline
Six years of waiting may have been for nothing, as both the Transport Ministry and national rail service DSB believe the long-overdue IC4 trains will probably not be finished by DSB’s latest deadline.
DSB is threatening to cancel its contract with Italian manufacturer Ansaldobreda, which was originally supposed to have delivered the first of 83 contracted IC4 trains to the rail service by 2003.
All 83 trains were to be fully operational and running by 2006. But as of May last year, none of the trains had been delivered, causing DSB to give the Italian company a one-year deadline to have at least 14 of the trains up and running by May 2009.
DSB was only able to test run its first IC4 train last August, and Ansaldobreda has so far delivered only eight trains in all. But DSB says those are far from perfect.
t word niks meer met ansaldomoerdijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meer bij de bron: Train contract delays continue
Al 6 jaar aan het wachten op de eerste uitleveringquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meer bij de bron: Train contract delays continue
*pling plong* de Hogesnelheidstrein naar $plaats zal dit jaar niet rijden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:55 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Al 6 jaar aan het wachten op de eerste uitlevering
Dat wordt wat met de v250. Kan dat wel op een cta? "Deze trein heeft een vertraging van 6 jaar"?
Die zijn in Weert neergezet, met bewaking erbij. De drie uitgebrande rijtuigen zijn gesloopt in Amsterdam.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:41 schreef Boschkabouter het volgende:
Wat is eigenlijk met die ICK?-rijtuigen gebeurd die daar opgesteld (en vernield) zijn?
In Nuth dus.
door een onbekende verstoring nabij AnsaldoBreda rijd de Hogesnelheidstrein voorlopig nog nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
Laat AnsaldoNuth maar op de fles gaan
Met zo'n Buffel ben je wel sneller in Parijs dan met zo'n V250.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
+ Ik weet de grap er niet meer bij, maar had hem al een tijdje geleden gemaakt:
[ afbeelding ]
(ook zonde om niet te posten: P)
kVind hem nog steeds hilarisch (kende em trouwens nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
+ Ik weet de grap er niet meer bij, maar had hem al een tijdje geleden gemaakt:
[ afbeelding ]
(ook zonde om niet te posten: P)
iddquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Met zo'n Buffel ben je wel sneller in Parijs dan met zo'n V250.
zonder rijd die ook wel hoor B)quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen nog wel even de juiste beveiliging inbouwen.
Het is dan ook een enorme vingerverfactie om zo'n speelgoed naast een jongerenhangplek neer te zetten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zijn in Weert neergezet, met bewaking erbij. De drie uitgebrande rijtuigen zijn gesloopt in Amsterdam.
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)er+IJzeren+Rijn.aspxquote:BUDEL - Voorlopig mogen er geen treinen meer rijden over een deel van de IJzeren Rijn tussen Budel en Weert. Dat heeft de Raad van State woensdag beslist. Eerst moet onderzocht worden welke gevolgen onderhoud en gebruik van deze spoorlijn kunnen hebben voor de beschermde natuur.
Al in de zomer van 2006 vroeg de Limburgse Milieufederatie onderhoudswerk aan de rails tussen Weert en Budel stop te leggen omdat er geen vergunning was. Begin 2007 besliste de minister van LNV echter dat geen vergunning nodig was. De Milieufederatie ging met succes in beroep.
oftewel daar gaat weer een paar miljardquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:00 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)er+IJzeren+Rijn.aspx
Leve de zandbakhagedisquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel daar gaat weer een paar miljard
Dat gaat waarschijnlijk sneller dan wachten op die stofzuiger van AnsaldoGasselternijveenschemond.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen nog wel even de juiste beveiliging inbouwen.
Goeie ja!quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week nog even een slagje Leeuwarden - Harlingen Haven maken, voordat het laatste deel van het traject op 9 maart voor een jaar buiten dienst gaat.
Vervoerders? Wat zijn ze zelf dan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:52 schreef dennistd het volgende:
De Bergland Expres heeft trouwens een uitstel van betaling laten uitschrijven... Het bedrijf heeft o.a. de vervoerders niet betaald.
Ik denk o.a. ACTS, die tractie leverde in Nederlandquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervoerders? Wat zijn ze zelf dan?
Zoals er ook weleens Railion of MRCE locs voor de CNL staan zeg maar?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk o.a. ACTS, die tractie leverde in Nederland
kloptquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals er ook weleens Railion of MRCE locs voor de CNL staan zeg maar?Weet ik hoe dat allmaal zit
Ik stel voor om als dat volk gepakt wordt ze eens lekker een paar keer te overrijden met een radioloc (die bedient wordt door de mededaders)quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.hijsm.nl/index.php?subaction=showfull&id=1235663570&archive=&start_from=&ucat=2&&page=nieuws
3 rode Plan U's en een DE2 zijn vorig weekend blijkbaar grondig gesloopt door wat mongolen.
Ik heb hier geen woorden voor. Soms is het jammer dat lijfstraffen niet zijn toegestaan hier, want ik zou de daders graag persoonlijk laten lijden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.hijsm.nl/index.php?subaction=showfull&id=1235663570&archive=&start_from=&ucat=2&&page=nieuws
3 rode Plan U's en een DE2 zijn vorig weekend blijkbaar grondig gesloopt door wat mongolen.
Nee, dat is te lief. Ik zou ze wel willen bewerken met een bot, roestig mes.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
paar standrechtelijke executies zouden geen kwaad kunnen idd
Whahahahaquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit gisteren tijdens mn lunchpauze, kort slagje Hvsp - Ndb en binnen het uur weer terug :-)
Ook al ben ik buitenstaander en heb geen enkele relatie met de HIJSM, doet het me toch pijn om te zien hoe iets waar ik mezelf zo erg voor kan interesseren, dat dat kapot gemaakt is. En vooral omdat het kapotmaken geen enkel doel heeft, en ook niet zomaar door een paar sukkels met dronken kop is gedaan. Nee, hier is echt over nagedacht hoe je doelbewust iets kapot kunt maken. Wat het nog erger maakt is dat het om iets gaat waar een groep mensen veel moeite in steekt om te onderhouden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb hier geen woorden voor. Soms is het jammer dat lijfstraffen niet zijn toegestaan hier, want ik zou de daders graag persoonlijk laten lijden.
Deze duurt al vanaf 8:30quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is de laatste tijd wel hommeles op Ah - Nm, vrijwel dagelijks sein/wissel/overwegstoringen
quote:Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
quote:Via Tweakers: Gemoderniseerde DD-AR, wat dan (hoe leuk ook) DD-ARm gaat heten.
Wel langer ook. Om 08:00 stond hij in Ut al op de Argos.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:21 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Deze duurt al vanaf 8:30
[..]
Gaar, zo zonder bagagerekkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:55 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik heb ze hier nog niet gezien, dus hierbij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, een gangpad vol sleepkoffers is leukquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:20 schreef knars het volgende:
kun je er ten minste je kop niet meer aan stoten.
Die dingen moeten sowieso al verboden worden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, een gangpad vol sleepkoffers is leuk
Neeeee, niet de DD-ARquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:20 schreef knars het volgende:
kun je er ten minste je kop niet meer aan stoten.
De beste moderniseringsactie voor DD-AR is het om bouwen naar voer voor de sloopkogel. Of geef Corus de opdracht het om te smelten tot iets nuttigs, is meteen een nuttige stimulans voor Corus als ze de opdracht krijgen het gehele assortiment DD-AR / DDM te verwerken. Goed voor de economie
't Is niet heel duidelijk, maar ik zie op dit plaatje wel gewoon een bagagerek.quote:
Dat 'nieuwe' kleurtje geel valt wel mee hoor, 't is alleen dat ze begin jaren '90 nogal slechte lak hebben gebruikt die nu extreem verbleekt is. DDAR is nu dus veel minder geel dan het eigenlijk hoorde te zijn.quote:
Dat richeltje waar die TL-buis achter zit bedoel je?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:44 schreef ReisT het volgende:
't Is niet heel duidelijk, maar ik zie op dit plaatje wel gewoon een bagagerek.
[ afbeelding ]
VIRMmquote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:55 schreef Duvel het volgende:
Grappig, ze buigen ook de zijwanden uit!
Alsof jij het alleenrecht hebt op Kropswoldequote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo straks maar even naar het gezellige Kropswolde voor de beladen buizentrein met 232Elke persoon die naar aanleiding van deze post daar heen komt, duw ik hoogst persoonlijk de sloot in
![]()
![]()
Ik hoop dat het steenhard regent en dat die trein 4 uur te laat isquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:22 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Alsof jij het alleenrecht hebt op Kropswolde![]()
Gaan ze die dingen ook verbreden dan? Zo ruim zijn die krengen toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:55 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik heb ze hier nog niet gezien, dus hierbij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ik woon in de buurt van Kropswolde en het is hier iig niet droogquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoop dat het steenhard regent en dat die trein 4 uur te laat is
Een Plan T voor het slag Ede-W - Ah vind ik erg overdreven, laat ze rijden met 2 * Plan V kan je buiten de spits een stelletje afkoppelen. Rijdt nu ook een Plan T tussen Zp - Nm, wil de NS stiekem toch weer kijken of ze de rijtijden er mee halenquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor zo lang het nog duurt: Mat'64
Ede-Wageningen, 26 februari 2009. Plan T 522 staat klaar om als stoptrein naar Arnhem te vertrekken. Een slagje door de wasstraat zou geen kwaad kunnen.
[ afbeelding ]
Oh vandaar dat er niemand anders bij mocht zijnquote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Met nog een alleraardigste kerel wachtten we de trein op,
Mwah, die kwam pas 10 minuten voor tijd aangeredenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh vandaar dat er niemand anders bij mocht zijn
Leuke fotoquote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:22 schreef dennistd het volgende:
Had je deze al, fles?
[ afbeelding ]
Dat tegelmozaiekje in de gevel van Kropswolde hoef ik niet over te beginnen zeker?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwah, die kwam pas 10 minuten voor tijd aangeredenHeb er eerst zo'n 40 minuten alleen staan wachten. Tussendoor nog even het plaatsnaambordje van zowel Kropswolde als Hoogezand-Sappemeer gescoord..
[ afbeelding ]
Nice, dat wist ik niet, vorige week alleen geplaat omdat de smurf ziek was, herkansing, here we come!!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga zondag trouwens naar het Spoorwegmuseum. Heb die museumjaarkaart niet helemaal voor de kat z'n kut gekocht natuurlijk. Heimwee Expres met de 386 zie ik ook wel zitten
Leuk! Ik ben jarenlang regelmatig langs Mülheim-Styrum gekomen, en daar stonden inderdaad altijd lange rijen goederenwagens met van die buizen opgesteld. En nu is dan eindelijk het geheim ontrafeld waar die uiteindelijk heen gaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Railion voert voor een relatief korte periode, zo'n 6 weken, 5 maal per week een lading buizen aan in Delfzijl. Deze buizen komen uit het Duitse Mülheim-Styrum, midden in het Ruhrgebied. Op een zeer sombere, grijze en vooral natte vrijdag 27 februari 2009 passeert RD 232 901 onder treinnummer 47740 vanuit Leer(Ostfriesland) naar Onnen en passeert hier het oude stationsgebouwtje van Kropswolde.
Wat zondequote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:55 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik heb ze hier nog niet gezien, dus hierbij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Hah leuk dit te lezen van jequote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben jarenlang regelmatig langs Mülheim-Styrum gekomen, en daar stonden inderdaad altijd lange rijen goederenwagens met van die buizen opgesteld. En nu is dan eindelijk het geheim ontrafeld waar die uiteindelijk heen gaan.
Ik vind hem zelf ook nog beter dan die van vorige week:quote:
True. Trein (min of meer) scherp, en dan in de achtergrond zo veel mogelijk bewegingquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vind hem zelf ook nog beter dan die van vorige week:
Op je modelbaan jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:05 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt te Berlin Hbf
Waar danquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:16 schreef James1988 het volgende:
Neenee, ik heb 'm echt te Berlin Hbf gemaakt.
Er staat daar een maquette van het station
Op UG 1 (niveau -1), aan de kant waar ook de McDonald's zit. Maar dan niet bij de McDonald's maar helemaal aan de andere kant van die gang.quote:
Ohja, over Berlijn gesproken.quote:
Het is een winkelcentrum waar toevallig ook treinen stoppen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Ohja, over Berlijn gesproken.
De Pimpel is nu al zowat volgeboekt voor begin mei. Dus we gaan met de ootoo. Evengoed is het Hbf wel een kijkje waard denk ik.
Vergeet het maar, die is dusdanig gewijzigd dat er geen klote meer aan is, wel nog hetzelfde decor wat vreemde sitiuaties oplevertquote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil in het NSM trouwens ook wel weer eens die theatervoorstelling bijwonen. Dat is echt tof
Dat zijn vooral die oudjes. Vroeger waren de bouwtechnieken nog niet zo goed, en was het lastig om de treinen helemaal glad te krijgen. De oplossing was: gewoon bouwen, vervolgens een goede laag plamuur en dan aflakken. Zo waren de treinen toch glad. Ergens een paar decennia geleden is dat plamuren afgeschaft en werden de treinen direct gelakt. Zo komt het dat je bij oude treinen zo'n bende ziet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:03 schreef veldmuis het volgende:
Die kleuren zijn er ook niet mooier op geworden
IK vraag me trouwens af waarom treinen altijd van gebobbeld metaal gemaakt zijn. Die dingen zitten altijd keivol deuken, van boven tot onder. Waardoor is dat?
Ben toch maar in Zuidbroek, in de polder gaan fotograferenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:58 schreef Wadloper het volgende:
Straks ga ik even kijken of ik ergens de goederentrein naar Veendam op de foto kan zetten.
Ik zat zelf te denken aan Kropswolde, alleen is dat wel goed qua zonnenstand (áls de zon doorbreekt?)
Veranderd? Waarom dat nou weer?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vergeet het maar, die is dusdanig gewijzigd dat er geen klote meer aan is, wel nog hetzelfde decor wat vreemde sitiuaties oplevert
"Maar fiti (hondje) we zitten midden in de jungle hoe komen we hier nu weg?"
Nou opzich staat er een trein achter je![]()
Nou de lak nog mooi strak zien te houden, zo'n VIRM met al die vlakjes van steeds net iets verschillende kleuren geel ziet er ook niet uit...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij nieuwe treinen, zoals VIRM, zie je dat ze inmiddels wel in staat zijn om direct strak te bouwen.
Wie komt er dan ook dag in dag uit in het NSM?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:43 schreef ReisT het volgende:
Jammer, want het was best een leuke voorstelling eerst. Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat dag in, dag uit steeds hetzelfde toneelstukje ook een keer gaat vervelen.
Ah, is dat het. Ik vroeg me al langer af waardoor het kwam, maar ik heb nog nooit iemand een stamp zien geven tegen een treinquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn vooral die oudjes. Vroeger waren de bouwtechnieken nog niet zo goed, en was het lastig om de treinen helemaal glad te krijgen. De oplossing was: gewoon bouwen, vervolgens een goede laag plamuur en dan aflakken. Zo waren de treinen toch glad. Ergens een paar decennia geleden is dat plamuren afgeschaft en werden de treinen direct gelakt. Zo komt het dat je bij oude treinen zo'n bende ziet.
Bij nieuwe treinen, zoals VIRM, zie je dat ze inmiddels wel in staat zijn om direct strak te bouwen.
De acteurs?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie komt er dan ook dag in dag uit in het NSM?
Komt niet vaak voor dat ik na even kijken nog niet zie hoe het zou moeten werken, maar nu heb ik toch zoiets vanquote:
Blijf ik een beetje zitten met het scharnierpunt:quote:Op zondag 1 maart 2009 09:46 schreef Maranelloot het volgende:
Ik denk dat het scharniert op deze manier:
[ afbeelding ]
Ziet er op de foto misschien een beetje vreemd uit, maar ik zou niet weten hoe het anders moet werken. Aan de linkerkant zie je dat er ook een mechanische koppeling is met de wisselbediening die onder de spoorstaven doorgaat naar de punten die ik aangegeven heb.
quote:Slimme Henkie had vandaag alweer dienst bij Prorail. In Den Bosch zette hij de nachtrein uit Praag op spoor 4a, van de 16 bakken stonden er dus 9 langs het perron en 7 niet. Na een kwartier vergaderen kregen de reizigers in de 7 bakken te horen dat ze maar door moesten reizen naar Utrecht en dan met een gewone trein weer terug konden naar Den Bosch.
We knowquote:Op zondag 1 maart 2009 13:36 schreef dennistd het volgende:
De 386 is kapot, en de heimwee-expres is daardoor voor vandaag opgeheven....
Ja, ik ben ook alweer thuis iddquote:Op zondag 1 maart 2009 13:36 schreef dennistd het volgende:
De 386 is kapot, en de heimwee-expres is daardoor voor vandaag opgeheven....
misschien valt er niet door te lopen in die nachttreinquote:Op zondag 1 maart 2009 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ehm... Niet ff naar voren lopen ofzo?
Omleiding omdat ze in Duitsland aan het werk zijn, waardoor ie niet via Emmerich kan. Daardoor bij Venlo het land in.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:01 schreef JDude het volgende:
Sinds wanneer komt er een nachttrein uit Praag in Den Bosch?
Die 1e foto waarvoor zijn die rails no?.Liggen ook bij Nijmegen Heyendaal. Maar weet het nog steeds nietquote:Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef ReisT het volgende:
Gisteren in Houten:
[ afbeelding ]
Ze hadden zeker rails teveel? Wat ik wel weet is dat die zwarte blokken die aan de buitenste rails zitten geluidsdempers zijn.
En hier een gozer die niet van omlopen houdt...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plan V nummertje 887, blijft een raar gezicht die led-frontseinen...
[ afbeelding ]
De nachttrein naar Wenen/Milaan.
quote:Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef ReisT het volgende:
Gisteren in Houten:
[ afbeelding ]
De nachttrein naar Wenen/Milaan.
Komen die nieuwe SLT'tjes ook op Rtd - Hld / Hlds?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:59 schreef ReisT het volgende:
Nieuw topic, nieuwe trein!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hm, kutzooi dus. Wat had ie?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuk, dus. Gaat nie ver rye nie
Hmm, ik zag dit treinstel toevallig rond het middaguur nog in de buurt van Bunnik richting Driebergen-Zeist rijden, zonder die zwarte hulp-loc. Ik kon er zo snel geen mankement aan herkennen.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuk, dus. Gaat nie ver rye nie
It wasn't mequote:Op zondag 1 maart 2009 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee BorkLever maar in dat koersbord
13:02
[ afbeelding ]
13:46
[ afbeelding ]
Nee, er is er maar één (er is wel een mat'54-stel met 4 bakken, maar deze is geel, staat in amsterdam en mag niet meer rijden).quote:Op zondag 1 maart 2009 23:03 schreef Charango het volgende:
[..]
Hmm, ik zag dit treinstel toevallig rond het middaguur nog in de buurt van Bunnik richting Driebergen-Zeist rijden, zonder die zwarte hulp-loc. Ik kon er zo snel geen mankement aan herkennen.
Of hebben ze meer van dit soort groene Mat '54-jes![]()
De 766 mag niet meer rijden?quote:Op maandag 2 maart 2009 08:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, er is er maar één (er is wel een mat'54-stel met 4 bakken, maar deze is geel, staat in amsterdam en mag niet meer rijden).
Zodra alle spoorgijzelingen uit de jaren 70 zijn verfilmd...quote:Op maandag 2 maart 2009 10:35 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wanneer schilderen ze de 766 eigenlijk weer groen?
En een mat'24?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:41 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan blijven er alleen nog blauwe engelen over?
edit: en een mat 46 stroomlijnstel dacht ik?
Volgens mij is die van het spoorwegmuseum ook kapot: de 386 viel daarvoor in dit weekend...quote:
Zwaar beschadigd ja, maar toch nog niet gesloopt?quote:
hmm, "gesloopt" is iets te voorbarig. "Wordt gesloopt"quote:Op maandag 2 maart 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
Zwaar beschadigd ja, maar toch nog niet gesloopt?
De 386 viel in voor de 273 dacht ik toch?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is die van het spoorwegmuseum ook kapot: de 386 viel daarvoor in dit weekend...
Oh dat lijkt me ook een mooie treinquote:Op maandag 2 maart 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
Voor de heiwee-express is er dan nog wel het plan van locs 1202 en 1312 met een paar oude rijtuigen ertussen. Staat gepland voor augustus.
quote:Treinreizigers moeten de komende weken met uitval van treinen rekenen. Er dreigen werkonderbrekingen en stakingen bij de onderhoudsploegen van BAM Rail. Die eisen dat ze hun verworven recht op een compensatiedag na een storingsoproep kunnen behouden.
quote:Op maandag 2 maart 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers
[..]
Kortom: wat er nu weg moet bij andere industriën kan dus mooi het spoor repareren.quote:De vakbond grijpt nu bovendien het grote personeelstekort aan
quote:Blinde vernielzucht in historische treinstellen
De museumstichting Haarlem IJmuidense Spoorweg Maatschappij (HIJSM) zit in zak en as, omdat vier historisch waardevolle treinstellen door vandalen zwaar zijn beschadigd. Ook vier wagons en een ruim zeventig jaar oude locomotief op het terrein van de HIJSM, in de zogeheten sporendriehoek aan de westkant van NS-station Haarlem, zijn vrijwel volledig vernield.
De schade is zó groot, dat de HIJSM vreest de treinstellen (een zogeheten Blauwe Engel en drie 'Rode Duivels') en de wagons niet meer te kunnen repareren. De spoorwegpolitie is intussen op zoek naar de daders, die in het weekeinde van 21 en 22 februari hebben toegeslagen. Ze hebben onder meer alle ramen van de rond vijftig jaar oude treinstellen en wagons kapot geslagen en het interieur gesloopt. Ook is het museummaterieel her en der met grafitti besmeurd.
bron
Ah, de lokale krant is dus een beetje laat met dit bericht... ik dacht iets nieuws te meldenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef dennistd het volgende:
Daar hebben we het al over gehad, en de conclusie was dat de daders maar beter niet bij ons in de buurt kunnen komen.... Treintopic 147: Geen treinen door een wisselstoring.
Nouja, ik zie liever een bericht 2x dan dat ik hem niet zie (hoewel ik liever zou zien dat dit soort berichten helemaal niet meer nodig zouden zijn....)quote:Op maandag 2 maart 2009 22:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ah, de lokale krant is dus een beetje laat met dit bericht... ik dacht iets nieuws te melden.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 2 maart 2009 22:11 schreef dennistd het volgende:
Net als je denkt dat het niet veel gekker kan worden: vanaf 20 april worden de stoppers Apeldoorn - Enschede met sprinters gereden
Tot nu toe volledig overzicht van de wijzigingen: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=137
hehe, vandaag stond er al 1 op Hengelo. Waarschijnlijk om test ritten te maken?quote:Op maandag 2 maart 2009 23:16 schreef von_Preussen het volgende:
Die teringsprinters mogen ze wat mij betreft in het westen houden.
Ehm je weet dat SLT's deels gekocht zijn ter vervaning van Mat 64?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:11 schreef dennistd het volgende:
Net als je denkt dat het niet veel gekker kan worden: vanaf 20 april worden de stoppers Apeldoorn - Enschede met sprinters gereden
Huh? Ik?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:04 schreef knars het volgende:
Wat SGMm betreft; Fles, schreef je laatst niet dat je je verbaasde op de fly over bij Harmelen ander materiaal dan SGMm voorbij te zien komen?
Als ze echt klaar zijn liggen ook alle DDAR en lokbespannte Züge eruit lijkt mequote:Op maandag 2 maart 2009 23:36 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ehm je weet dat SLT's deels gekocht zijn ter vervaning van Mat 64?
Als de NS klaar is met haar vervangings- en moderniseringsplannen, rijden er in Nederland alleen nog sprinters (SGMm & SLT) ) en intercity's (ICRm, ICMm, VIRM en DDMm/DD-ARm (Wat best wel eens de naam DD-ICm kan krijgen)
Kutdingen idd. Schiet niet op, 500 stops.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:16 schreef von_Preussen het volgende:
Die teringsprinters mogen ze wat mij betreft in het westen houden.
Kon dan gelijk ook ff na Almelo ? kun je dr nog meer stickers achterplakkenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat ik dit ook maar ga doen op Moerwijk
Er staat eenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Stickers plakken is voor grafittimongolen.
Ik heb eigenlijk niet zo probleem met de DD-AR naar Amsterdam. In de Sprinter was het vooral hopen dat je er bij Goverwelle nog een beetje normaal in kon. Nu toch wat vaker een zitplek, al reken ik de trap dan ook mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:04 schreef knars het volgende:
Maar niet getreurd, ik las elders dat Rotjeknor-Gouda-Breukelen-Amsterdam uiteindelijk ook verSLeT gaat worden. Dus ik duim voor voorspoedige levering en gebrek aan storingen aan die krengen zodat ik weer van de DD-AR af ben.
Hij wordt langer: het DD-AR 4'tje wordt vervangen door een SLeT 6'je.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niet zo probleem met de DD-AR naar Amsterdam. In de Sprinter was het vooral hopen dat je er bij Goverwelle nog een beetje normaal in kon. Nu toch wat vaker een zitplek, al reken ik de trap dan ook mee.
Op zich niks tegen Sprinters, maar die naar A'dam was gewoon altijd te kort. Net zoals de DD-AR nu. Volgens mij beloven ze al sinds december dat de trein binnenkort langer wordt. Ik heb de hoop al opgegeven.
Met kortere bakkenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij wordt langer: het DD-AR 4'tje wordt vervangen door een SLeT 6'je.
Hoeveel zitplaatsen zitten er nou uiteindelijk in beide? Ik begreep eens dat er in DD mat maar 40 % meer zitplaatsen zitten dan in enkeldeks. 4 * 1,4 = 5,6. Dus vervanging door een SLT-6 zou een verbetering zijn. Toch?quote:
Paar klasgenoten van mij gingen ook eens in de InterCity zitten, 5 min nadat hij aangekomen was in Enschede. Vervolgens reed hij richting rangeerterrein, konden ze met de machinist/rangeerder teruglopen over het spoorquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:32 schreef dennistd het volgende:
Vanmiddag waren een aantal van mijn klasgenoten niet al te snugger: we zouden de stoptrein van 13.01u nemen in Enschede om naar Drienerlo te gaan, stappen ze in de stopper uit Zwolle op spoor 1. Even later een telefoontje: ja, wij zitten in de trein, maar die hebben ze weggezet
Uiteindelijk waren ze een kwartier later alsnog op Drienerlo, aangezien deze trein ook stopper naar Zwolle wordt...
Er komt SGMm vrij uit de 9800 (stopper Utrecht-Den Haag), deze zal geheel met SLT worden gereden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:57 schreef Nightshadow het volgende:
Overigens wel fijn dat er SGMm gaat rijden op de stoppert. Maar waar halen ze die vandaan? Komen er in een maand tijd zoveel SGMm vrij?
Zesdelige SLT heeft 322 zitplaatsen + 108 staanplaatsen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel zitplaatsen zitten er nou uiteindelijk in beide? Ik begreep eens dat er in DD mat maar 40 % meer zitplaatsen zitten dan in enkeldeks. 4 * 1,4 = 5,6. Dus vervanging door een SLT-6 zou een verbetering zijn. Toch?
Dat gold geloof ik voor VIRM. Bij DDAR zit je natuurlijk wat meer op elkaars lip.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel zitplaatsen zitten er nou uiteindelijk in beide? Ik begreep eens dat er in DD mat maar 40 % meer zitplaatsen zitten dan in enkeldeks. 4 * 1,4 = 5,6. Dus vervanging door een SLT-6 zou een verbetering zijn. Toch?
Het is weer zoverquote:Tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
quote:Op maandag 2 maart 2009 22:11 schreef dennistd het volgende:
Net als je denkt dat het niet veel gekker kan worden: vanaf 20 april worden de stoppers Apeldoorn - Enschede met sprinters gereden
Tot nu toe volledig overzicht van de wijzigingen: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=137
Zoals het altijd al was dus.. Niet minder dan begrijpelijk, die Plan-V's zitten elke ochtend en avond belachelijk vol, toch schraal als je als vaste reiziger een VIRM gewend was..quote:Update 2 maart
- 12100 Mat'64 wordt vervangen door losse VIRM-IV's
En verlies je bij 1 van de 4 bakken de onderverdieping vanwege enig motorisch geweld.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gold geloof ik voor VIRM. Bij DDAR zit je natuurlijk wat meer op elkaars lip.
en nog een deel aan de elektrische installatie in het stuurstandjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En verlies je bij 1 van de 4 bakken de onderverdieping vanwege enig motorisch geweld.
Of de bovenverdieping.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En verlies je bij 1 van de 4 bakken de onderverdieping vanwege enig motorisch geweld.
Feit is gewoon dat NS gewoon klachten van reizigers negeert. Ik moet niet klagen, ik reis gratis als student vanuit Gouda Goverwelle, maar het is gewoon belachelijk dat er al vanaf de nieuwe dienstregeling een langere trein wordt beloofd, maar er nog altijd niks wordt gedaan. Rotterdam-Amsterdam is gewoon druk, al helemaal met al die forensen naar Bijlmer Arena. De Sprinter zat overvol elke dag, de DD-AR was ietsjes beter alleen valt dat ding volgens mij binnenkort van ellende uit elkaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel zitplaatsen zitten er nou uiteindelijk in beide? Ik begreep eens dat er in DD mat maar 40 % meer zitplaatsen zitten dan in enkeldeks. 4 * 1,4 = 5,6. Dus vervanging door een SLT-6 zou een verbetering zijn. Toch?
Ik vond er eigenlijk maar weinig trein in zitten. De eerste 10 minuten dacht ik dat ze waren overgestapt op Sail awayquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb de Aflevering van Railaway gekeken samen met Toeps, was leuk, af en toe wel in een deuk gelegen van het gortdroge commentaar
Ja, ik heb het al eens zien liggen vanuit de trein. Wil er nog weleens gaan kijken, ooitquote:
Aanrader!quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik heb het al eens zien liggen vanuit de trein. Wil er nog weleens gaan kijken, ooit
Het is toch niet veel meer dan die locloods? Net als in Gävle?quote:
Maar dan met Deense treinen, o.a. een opengewerkte bolle neus, wat stoomspul, een gave sneeuwploeg, en achter het museum kon je i.i.g. in 2003 met een treintje heen en weer over het emplacement. Niet een museum om een hele dag door te brengen, maar toch vermakelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is toch niet veel meer dan die locloods? Net als in Gävle?
En vlakbij het station, dus makkelijk te doen in een stopovertje van 2 uur of zoquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dan met Deense treinen, o.a. een opengewerkte bolle neus, wat stoomspul, een gave sneeuwploeg, en achter het museum kon je i.i.g. in 2003 met een treintje heen en weer over het emplacement. Niet een museum om een hele dag door te brengen, maar toch vermakelijk.
Eh ja, in mijn geval even gestopt op doorreis van Zweden naar Duitsland (per SAAB, dus eigenlijk offtopic).quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En vlakbij het station, dus makkelijk te doen in een stopovertje van 2 uur of zo
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:09 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat NS gewoon klachten van reizigers negeert. Ik moet niet klagen, ik reis gratis als student vanuit Gouda Goverwelle, maar het is gewoon belachelijk dat er al vanaf de nieuwe dienstregeling een langere trein wordt beloofd, maar er nog altijd niks wordt gedaan. Rotterdam-Amsterdam is gewoon druk, al helemaal met al die forensen naar Bijlmer Arena. De Sprinter zat overvol elke dag, de DD-AR was ietsjes beter alleen valt dat ding volgens mij binnenkort van ellende uit elkaar.
En de basisbeurs KRIJG je gewoon. EN de SOV, in plaats van een deel van je basisbeurs.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.
Dat bedrag is bij invoering gewoon van de basisbeurs afgetrokken. En zo steekt het nu nog steeds in elkaar, want als je in het buitenland studeert, krijg je geen OV maar wel die 80 euro op je rekening gestort.
Van die 80 euro zou ik net vier dagen kunnen reizen tussen Goverwelle en Centraal. Dan vind ik het aardig gratis.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.
Dat bedrag is bij invoering gewoon van de basisbeurs afgetrokken. En zo steekt het nu nog steeds in elkaar, want als je in het buitenland studeert, krijg je geen OV maar wel die 80 euro op je rekening gestort.
Toen ik nog als student met de trein ging werden die dingen net zolang volgeladen tot de laatste man naar binnen werd geduwd door de deuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:19 schreef ReisT het volgende:
Zesdelige SLT heeft 322 zitplaatsen + 108 staanplaatsen.
DDAR-met-motorwagen heeft ongeveer 400 zitplaatsen + onbeperkt aantal staplaatsen.
Maar als je in NL woont kun je op geen enkele manier die 80 euro krijgen, ook als je dat OV lekker op het postkantoor laat liggen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.
Dat bedrag is bij invoering gewoon van de basisbeurs afgetrokken. En zo steekt het nu nog steeds in elkaar, want als je in het buitenland studeert, krijg je geen OV maar wel die 80 euro op je rekening gestort.
Ja, je krijgt de beurs van de overheid cadeau. Maar dat maakt het OV nog niet "gratis". Jouw boodschappen worden immers ook niet gratis omdat je een beurs krijgt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de basisbeurs KRIJG je gewoon. EN de SOV, in plaats van een deel van je basisbeurs.
http://www.leeuwardercour(...)weer_in_juiste_spoorquote:Arriva-trein weer in juiste spoor
Een trein van Arriva is gisteravond ontspoord bij het NS-station Leeuwarden. De lege trein met de naam ‘Liesbeth List' werd weggezet voor de nacht en kwam bij een wissel gedeeltelijk op een verkeerd spoor terecht.
Medewerkers van transportbedrijf Wagenborg, Ned Train Ongevallenbestrijding en kraanbedrijf BKF waren vanaf vanochtend half zes in touw om het probleem op te lossen. Arriva doet nog onderzoek naar de oorzaak.
Het 40 ton zware motorgedeelte in het midden werd met een telescoopkraan 40 centimeter opgetild, waarna beide wagons aan weerszijden in het juiste spoor werden gezet. Omstreeks negen uur was de klus geklaard.
Omdat de trein op een opstelspoor stond en niet op een hoofdlijn, had het incident geen gevolgen voor de dienstregeling. Wel waren enkele treinen korter dan normaal omdat sommige wagons nog achter het ontspoorde toestel stonden.
80 euroquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:07 schreef Igen het volgende:
Waar het me om gaat, is dat de OV-bedrijven linksom of rechtsom per student 80 euro per maand krijgen. En je mag best verwachten dat daar een prestatie tegenover staat.
Helaas, die redenering gaat niet helemaal op:quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
80 euro![]()
Van BETALENDE reizigers krijgen ze 416 euro per maand. Die mogen dus meer dan 5 keer zo hard "verwachten dat daar een prestatie tegenover staat."
Koppe dicht dus, stelletje schooiers
Dus.quote:Metagaming is a broad term usually used to define any strategy, action or method used in a game which transcends a prescribed ruleset, uses external factors to affect the game, or goes beyond the supposed limits or environment set by the game.
In simple terms, using out-of-game information, or resources, to affect one's in-game decisions.
Dat is bij ICRm ook. En bij ICMm helemaal.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:34 schreef sander89 het volgende:
Enige echt min punt wat ik tegen kwam is dat de prullenbakken in de weg zitten bij je benen.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe moeilijk is het om een trein te rangeren/parkeren?
bij Arriva weten ze er alles van
'Liesbeth List' ontspoord
1 |
psst: Treintopic 147: Geen treinen door een wisselstoring.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe moeilijk is het om een trein te rangeren/parkeren?
bij Arriva weten ze er alles van
'Liesbeth List' ontspoord
WTF bieden ze daar https over UDP aan of zo? Net alsof dat echt kanquote:110 Teletekst wo 04 mrt
***************************************
Gratis internet in trein onveilig
***************************************
` Het gratis internet in de trein is
slecht beveiligd,blijkt uit onderzoek
van NOS Headlines.Sinds een paar weken
kunnen reizigers gratis het internet op
tussen Leeuwarden en Groningen.
Ze kunnen mailtjes van andere reizigers
lezen en msn-gesprekken volgen.Het is
in sommige gevallen ook mogelijk om
wachtwoorden te achterhalen en gegevens
te kopiëren die zijn ingevoerd bij
internetbankieren.
De techniek achter het gratis internet
wordt verzorgd door KPN.Die vergelijkt
de dienst met een gesprek in de kroeg,
dat ook kan worden afgeluisterd.KPN
benadrukt dat het om een proef gaat.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
staat totquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een onbeveiligd netwerk ja, maar een openbaar netwerk hoort wel zodanig te zijn dat het versleutelde data verstuurt.
is als lul staat tot drumstelquote:Het is
in sommige gevallen ook mogelijk om
wachtwoorden te achterhalen en gegevens
te kopiëren die zijn ingevoerd bij
internetbankieren.
Das echt geniaal van de VIRM prullenbak die in de stoel van de voorligger zit. Maar helaas is de stoel zo dun in de sprinter dat er toch geen ruimte voor isquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is bij ICRm ook. En bij ICMm helemaal.
Ik stel voor dat we een politieke sprintergroepering oprichtenquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:57 schreef Brembo het volgende:
Maar het wordt nu [..] versprinterd zeg.
Jamaar. Bij een bank kan je toch niet inloggen zonder gebruik te maken van https? En die encryptie kraakt de forens met z'n laptopje echt niet even hoor, al heeft hij lekker toegang tot het hele netwerk. Volgens mij zijn het mongolen die hun Windows shares volledig opengezet hebben, en dat daar doorheen te browsen is. Iets anders kan gewoon niet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
staat tot
[..]
is als lul staat tot drumstel
Je kan natuurlijk wel iemand anders' FOK!-wachtwoord onderscheppen, want dat wordt niet via https verstuurd.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Jamaar. Bij een bank kan je toch niet inloggen zonder gebruik te maken van https? En die encryptie kraakt de forens met z'n laptopje echt niet even hoor, al heeft hij lekker toegang tot het hele netwerk. Volgens mij zijn het mongolen die hun Windows shares volledig opengezet hebben, en dat daar doorheen te browsen is. Iets anders kan gewoon niet.
Dat eerste woord insinueert een strijdigheid. Maar we zijn het volkomen eens Veldmuisjequote:Op woensdag 4 maart 2009 21:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Jamaar. Bij een bank kan je toch niet inloggen zonder gebruik te maken van https? En die encryptie kraakt de forens met z'n laptopje echt niet even hoor, al heeft hij lekker toegang tot het hele netwerk. Volgens mij zijn het mongolen die hun Windows shares volledig opengezet hebben, en dat daar doorheen te browsen is. Iets anders kan gewoon niet.
Virm tussen Lw en Gn?quote:
Oh dat. Tja.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Virm tussen Lw en Gn?
NS-trein in Arrivagebied?
Internet in Virm?
Kan goed kloppen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:27 schreef Sj0rSz het volgende:
Ahh, dan heb ik gisteren dus in een vierde generatie VIRM gezeten. Die reed als intercity tussen Zwolle en Roosendaal (trein 9568 als ik het goed heb).
Juist niet bij lectuur dacht ikquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Krijg je dat boekeweekgeschenk alleen bij lectuur of bij alle boeken?
Wat ieder heb ik het idee dat ik gematst ben :|
Ja maar niet een boek kopen om er bij de kassa achter te komen dat je niet gematst wordt..quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en boejje trouwens, gematst worden is tof
En waarbij een lieve glimlach bij de kassière vast wel helpt..quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:37 schreef Duvel het volgende:
Alleen literatuur, waarbij de definitie van literatuur enigszins is opgerekt.
Boekenweekgeschenkgratis dagkaart krijg je bij "Nederlandstalige boeken". Nergens wordt gezegd wat voor boeken dat moeten zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:37 schreef Duvel het volgende:
Alleen literatuur, waarbij de definitie van literatuur enigszins is opgerekt.
Ik moet Spoorwegen 2009 nogquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:38 schreef ReisT het volgende:
Boekenweekgeschenkgratis dagkaart krijg je bij "Nederlandstalige boeken". Nergens wordt gezegd wat voor boeken dat moeten zijn.
Volgens mij is dat echt een ramp, de spanning/stroom op de emmerlijn is al niet ideaal laat staan de strakke rijtijdenquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:45 schreef Geerd het volgende:
Ik zag vanmiddag nog virm op de emmerlijn wou het eerst niet geleuven.
omdat er (IK) nog nergens nuttige voorwaarden heb kunnen vinden?quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is er moeilijk aan een ZA of ZO ?
Oh niet? Reken maar dat ik ermee naar Glanerbrug en Eygelshoven Markt kom. En de Pimpel gaat ook lukken. En al is de 2-1 overgang expliciet uitgesloten, de ICE-toeslag is dat niet. Nou, dan is het programma dus meteen zo'n beetje klaarquote:Het Boekenweekgeschenk Een Tafel vol Vlinders is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 15 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |