quote:Op maandag 2 maart 2009 22:11 schreef dennistd het volgende:
Net als je denkt dat het niet veel gekker kan worden: vanaf 20 april worden de stoppers Apeldoorn - Enschede met sprinters gereden
Tot nu toe volledig overzicht van de wijzigingen: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=137
Zoals het altijd al was dus.. Niet minder dan begrijpelijk, die Plan-V's zitten elke ochtend en avond belachelijk vol, toch schraal als je als vaste reiziger een VIRM gewend was..quote:Update 2 maart
- 12100 Mat'64 wordt vervangen door losse VIRM-IV's
En verlies je bij 1 van de 4 bakken de onderverdieping vanwege enig motorisch geweld.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gold geloof ik voor VIRM. Bij DDAR zit je natuurlijk wat meer op elkaars lip.
en nog een deel aan de elektrische installatie in het stuurstandjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En verlies je bij 1 van de 4 bakken de onderverdieping vanwege enig motorisch geweld.
Of de bovenverdieping.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En verlies je bij 1 van de 4 bakken de onderverdieping vanwege enig motorisch geweld.
Feit is gewoon dat NS gewoon klachten van reizigers negeert. Ik moet niet klagen, ik reis gratis als student vanuit Gouda Goverwelle, maar het is gewoon belachelijk dat er al vanaf de nieuwe dienstregeling een langere trein wordt beloofd, maar er nog altijd niks wordt gedaan. Rotterdam-Amsterdam is gewoon druk, al helemaal met al die forensen naar Bijlmer Arena. De Sprinter zat overvol elke dag, de DD-AR was ietsjes beter alleen valt dat ding volgens mij binnenkort van ellende uit elkaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel zitplaatsen zitten er nou uiteindelijk in beide? Ik begreep eens dat er in DD mat maar 40 % meer zitplaatsen zitten dan in enkeldeks. 4 * 1,4 = 5,6. Dus vervanging door een SLT-6 zou een verbetering zijn. Toch?
Ik vond er eigenlijk maar weinig trein in zitten. De eerste 10 minuten dacht ik dat ze waren overgestapt op Sail awayquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb de Aflevering van Railaway gekeken samen met Toeps, was leuk, af en toe wel in een deuk gelegen van het gortdroge commentaar
Ja, ik heb het al eens zien liggen vanuit de trein. Wil er nog weleens gaan kijken, ooitquote:
Aanrader!quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik heb het al eens zien liggen vanuit de trein. Wil er nog weleens gaan kijken, ooit
Het is toch niet veel meer dan die locloods? Net als in Gävle?quote:
Maar dan met Deense treinen, o.a. een opengewerkte bolle neus, wat stoomspul, een gave sneeuwploeg, en achter het museum kon je i.i.g. in 2003 met een treintje heen en weer over het emplacement. Niet een museum om een hele dag door te brengen, maar toch vermakelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is toch niet veel meer dan die locloods? Net als in Gävle?
En vlakbij het station, dus makkelijk te doen in een stopovertje van 2 uur of zoquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dan met Deense treinen, o.a. een opengewerkte bolle neus, wat stoomspul, een gave sneeuwploeg, en achter het museum kon je i.i.g. in 2003 met een treintje heen en weer over het emplacement. Niet een museum om een hele dag door te brengen, maar toch vermakelijk.
Eh ja, in mijn geval even gestopt op doorreis van Zweden naar Duitsland (per SAAB, dus eigenlijk offtopic).quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En vlakbij het station, dus makkelijk te doen in een stopovertje van 2 uur of zo
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:09 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat NS gewoon klachten van reizigers negeert. Ik moet niet klagen, ik reis gratis als student vanuit Gouda Goverwelle, maar het is gewoon belachelijk dat er al vanaf de nieuwe dienstregeling een langere trein wordt beloofd, maar er nog altijd niks wordt gedaan. Rotterdam-Amsterdam is gewoon druk, al helemaal met al die forensen naar Bijlmer Arena. De Sprinter zat overvol elke dag, de DD-AR was ietsjes beter alleen valt dat ding volgens mij binnenkort van ellende uit elkaar.
En de basisbeurs KRIJG je gewoon. EN de SOV, in plaats van een deel van je basisbeurs.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.
Dat bedrag is bij invoering gewoon van de basisbeurs afgetrokken. En zo steekt het nu nog steeds in elkaar, want als je in het buitenland studeert, krijg je geen OV maar wel die 80 euro op je rekening gestort.
Van die 80 euro zou ik net vier dagen kunnen reizen tussen Goverwelle en Centraal. Dan vind ik het aardig gratis.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.
Dat bedrag is bij invoering gewoon van de basisbeurs afgetrokken. En zo steekt het nu nog steeds in elkaar, want als je in het buitenland studeert, krijg je geen OV maar wel die 80 euro op je rekening gestort.
Toen ik nog als student met de trein ging werden die dingen net zolang volgeladen tot de laatste man naar binnen werd geduwd door de deuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:19 schreef ReisT het volgende:
Zesdelige SLT heeft 322 zitplaatsen + 108 staanplaatsen.
DDAR-met-motorwagen heeft ongeveer 400 zitplaatsen + onbeperkt aantal staplaatsen.
Maar als je in NL woont kun je op geen enkele manier die 80 euro krijgen, ook als je dat OV lekker op het postkantoor laat liggen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Gratis? Indirect betaal je als student zo'n 80 euro per maand voor je OV-studentenkaart.
Dat bedrag is bij invoering gewoon van de basisbeurs afgetrokken. En zo steekt het nu nog steeds in elkaar, want als je in het buitenland studeert, krijg je geen OV maar wel die 80 euro op je rekening gestort.
Ja, je krijgt de beurs van de overheid cadeau. Maar dat maakt het OV nog niet "gratis". Jouw boodschappen worden immers ook niet gratis omdat je een beurs krijgt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de basisbeurs KRIJG je gewoon. EN de SOV, in plaats van een deel van je basisbeurs.
http://www.leeuwardercour(...)weer_in_juiste_spoorquote:Arriva-trein weer in juiste spoor
Een trein van Arriva is gisteravond ontspoord bij het NS-station Leeuwarden. De lege trein met de naam ‘Liesbeth List' werd weggezet voor de nacht en kwam bij een wissel gedeeltelijk op een verkeerd spoor terecht.
Medewerkers van transportbedrijf Wagenborg, Ned Train Ongevallenbestrijding en kraanbedrijf BKF waren vanaf vanochtend half zes in touw om het probleem op te lossen. Arriva doet nog onderzoek naar de oorzaak.
Het 40 ton zware motorgedeelte in het midden werd met een telescoopkraan 40 centimeter opgetild, waarna beide wagons aan weerszijden in het juiste spoor werden gezet. Omstreeks negen uur was de klus geklaard.
Omdat de trein op een opstelspoor stond en niet op een hoofdlijn, had het incident geen gevolgen voor de dienstregeling. Wel waren enkele treinen korter dan normaal omdat sommige wagons nog achter het ontspoorde toestel stonden.
80 euroquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:07 schreef Igen het volgende:
Waar het me om gaat, is dat de OV-bedrijven linksom of rechtsom per student 80 euro per maand krijgen. En je mag best verwachten dat daar een prestatie tegenover staat.
Helaas, die redenering gaat niet helemaal op:quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
80 euro![]()
Van BETALENDE reizigers krijgen ze 416 euro per maand. Die mogen dus meer dan 5 keer zo hard "verwachten dat daar een prestatie tegenover staat."
Koppe dicht dus, stelletje schooiers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |