Nou de lak nog mooi strak zien te houden, zo'n VIRM met al die vlakjes van steeds net iets verschillende kleuren geel ziet er ook niet uit...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij nieuwe treinen, zoals VIRM, zie je dat ze inmiddels wel in staat zijn om direct strak te bouwen.
Wie komt er dan ook dag in dag uit in het NSM?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:43 schreef ReisT het volgende:
Jammer, want het was best een leuke voorstelling eerst. Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat dag in, dag uit steeds hetzelfde toneelstukje ook een keer gaat vervelen.
Ah, is dat het. Ik vroeg me al langer af waardoor het kwam, maar ik heb nog nooit iemand een stamp zien geven tegen een treinquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn vooral die oudjes. Vroeger waren de bouwtechnieken nog niet zo goed, en was het lastig om de treinen helemaal glad te krijgen. De oplossing was: gewoon bouwen, vervolgens een goede laag plamuur en dan aflakken. Zo waren de treinen toch glad. Ergens een paar decennia geleden is dat plamuren afgeschaft en werden de treinen direct gelakt. Zo komt het dat je bij oude treinen zo'n bende ziet.
Bij nieuwe treinen, zoals VIRM, zie je dat ze inmiddels wel in staat zijn om direct strak te bouwen.
De acteurs?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie komt er dan ook dag in dag uit in het NSM?
Komt niet vaak voor dat ik na even kijken nog niet zie hoe het zou moeten werken, maar nu heb ik toch zoiets vanquote:
Blijf ik een beetje zitten met het scharnierpunt:quote:Op zondag 1 maart 2009 09:46 schreef Maranelloot het volgende:
Ik denk dat het scharniert op deze manier:
[ afbeelding ]
Ziet er op de foto misschien een beetje vreemd uit, maar ik zou niet weten hoe het anders moet werken. Aan de linkerkant zie je dat er ook een mechanische koppeling is met de wisselbediening die onder de spoorstaven doorgaat naar de punten die ik aangegeven heb.
quote:Slimme Henkie had vandaag alweer dienst bij Prorail. In Den Bosch zette hij de nachtrein uit Praag op spoor 4a, van de 16 bakken stonden er dus 9 langs het perron en 7 niet. Na een kwartier vergaderen kregen de reizigers in de 7 bakken te horen dat ze maar door moesten reizen naar Utrecht en dan met een gewone trein weer terug konden naar Den Bosch.
We knowquote:Op zondag 1 maart 2009 13:36 schreef dennistd het volgende:
De 386 is kapot, en de heimwee-expres is daardoor voor vandaag opgeheven....
Ja, ik ben ook alweer thuis iddquote:Op zondag 1 maart 2009 13:36 schreef dennistd het volgende:
De 386 is kapot, en de heimwee-expres is daardoor voor vandaag opgeheven....
misschien valt er niet door te lopen in die nachttreinquote:Op zondag 1 maart 2009 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ehm... Niet ff naar voren lopen ofzo?
Omleiding omdat ze in Duitsland aan het werk zijn, waardoor ie niet via Emmerich kan. Daardoor bij Venlo het land in.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:01 schreef JDude het volgende:
Sinds wanneer komt er een nachttrein uit Praag in Den Bosch?
Die 1e foto waarvoor zijn die rails no?.Liggen ook bij Nijmegen Heyendaal. Maar weet het nog steeds nietquote:Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef ReisT het volgende:
Gisteren in Houten:
[ afbeelding ]
Ze hadden zeker rails teveel? Wat ik wel weet is dat die zwarte blokken die aan de buitenste rails zitten geluidsdempers zijn.
En hier een gozer die niet van omlopen houdt...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plan V nummertje 887, blijft een raar gezicht die led-frontseinen...
[ afbeelding ]
De nachttrein naar Wenen/Milaan.
quote:Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef ReisT het volgende:
Gisteren in Houten:
[ afbeelding ]
De nachttrein naar Wenen/Milaan.
Komen die nieuwe SLT'tjes ook op Rtd - Hld / Hlds?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:59 schreef ReisT het volgende:
Nieuw topic, nieuwe trein!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hm, kutzooi dus. Wat had ie?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuk, dus. Gaat nie ver rye nie
Hmm, ik zag dit treinstel toevallig rond het middaguur nog in de buurt van Bunnik richting Driebergen-Zeist rijden, zonder die zwarte hulp-loc. Ik kon er zo snel geen mankement aan herkennen.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuk, dus. Gaat nie ver rye nie
It wasn't mequote:Op zondag 1 maart 2009 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee BorkLever maar in dat koersbord
13:02
[ afbeelding ]
13:46
[ afbeelding ]
Nee, er is er maar één (er is wel een mat'54-stel met 4 bakken, maar deze is geel, staat in amsterdam en mag niet meer rijden).quote:Op zondag 1 maart 2009 23:03 schreef Charango het volgende:
[..]
Hmm, ik zag dit treinstel toevallig rond het middaguur nog in de buurt van Bunnik richting Driebergen-Zeist rijden, zonder die zwarte hulp-loc. Ik kon er zo snel geen mankement aan herkennen.
Of hebben ze meer van dit soort groene Mat '54-jes![]()
De 766 mag niet meer rijden?quote:Op maandag 2 maart 2009 08:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, er is er maar één (er is wel een mat'54-stel met 4 bakken, maar deze is geel, staat in amsterdam en mag niet meer rijden).
Zodra alle spoorgijzelingen uit de jaren 70 zijn verfilmd...quote:Op maandag 2 maart 2009 10:35 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wanneer schilderen ze de 766 eigenlijk weer groen?
En een mat'24?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:41 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan blijven er alleen nog blauwe engelen over?
edit: en een mat 46 stroomlijnstel dacht ik?
Volgens mij is die van het spoorwegmuseum ook kapot: de 386 viel daarvoor in dit weekend...quote:
Zwaar beschadigd ja, maar toch nog niet gesloopt?quote:
hmm, "gesloopt" is iets te voorbarig. "Wordt gesloopt"quote:Op maandag 2 maart 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
Zwaar beschadigd ja, maar toch nog niet gesloopt?
De 386 viel in voor de 273 dacht ik toch?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is die van het spoorwegmuseum ook kapot: de 386 viel daarvoor in dit weekend...
Oh dat lijkt me ook een mooie treinquote:Op maandag 2 maart 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
Voor de heiwee-express is er dan nog wel het plan van locs 1202 en 1312 met een paar oude rijtuigen ertussen. Staat gepland voor augustus.
quote:Treinreizigers moeten de komende weken met uitval van treinen rekenen. Er dreigen werkonderbrekingen en stakingen bij de onderhoudsploegen van BAM Rail. Die eisen dat ze hun verworven recht op een compensatiedag na een storingsoproep kunnen behouden.
quote:Op maandag 2 maart 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers
[..]
Kortom: wat er nu weg moet bij andere industriën kan dus mooi het spoor repareren.quote:De vakbond grijpt nu bovendien het grote personeelstekort aan
quote:Blinde vernielzucht in historische treinstellen
De museumstichting Haarlem IJmuidense Spoorweg Maatschappij (HIJSM) zit in zak en as, omdat vier historisch waardevolle treinstellen door vandalen zwaar zijn beschadigd. Ook vier wagons en een ruim zeventig jaar oude locomotief op het terrein van de HIJSM, in de zogeheten sporendriehoek aan de westkant van NS-station Haarlem, zijn vrijwel volledig vernield.
De schade is zķ groot, dat de HIJSM vreest de treinstellen (een zogeheten Blauwe Engel en drie 'Rode Duivels') en de wagons niet meer te kunnen repareren. De spoorwegpolitie is intussen op zoek naar de daders, die in het weekeinde van 21 en 22 februari hebben toegeslagen. Ze hebben onder meer alle ramen van de rond vijftig jaar oude treinstellen en wagons kapot geslagen en het interieur gesloopt. Ook is het museummaterieel her en der met grafitti besmeurd.
bron
Ah, de lokale krant is dus een beetje laat met dit bericht... ik dacht iets nieuws te meldenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef dennistd het volgende:
Daar hebben we het al over gehad, en de conclusie was dat de daders maar beter niet bij ons in de buurt kunnen komen.... Treintopic 147: Geen treinen door een wisselstoring.
Nouja, ik zie liever een bericht 2x dan dat ik hem niet zie (hoewel ik liever zou zien dat dit soort berichten helemaal niet meer nodig zouden zijn....)quote:Op maandag 2 maart 2009 22:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ah, de lokale krant is dus een beetje laat met dit bericht... ik dacht iets nieuws te melden.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 2 maart 2009 22:11 schreef dennistd het volgende:
Net als je denkt dat het niet veel gekker kan worden: vanaf 20 april worden de stoppers Apeldoorn - Enschede met sprinters gereden
Tot nu toe volledig overzicht van de wijzigingen: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=137
hehe, vandaag stond er al 1 op Hengelo. Waarschijnlijk om test ritten te maken?quote:Op maandag 2 maart 2009 23:16 schreef von_Preussen het volgende:
Die teringsprinters mogen ze wat mij betreft in het westen houden.
Ehm je weet dat SLT's deels gekocht zijn ter vervaning van Mat 64?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:11 schreef dennistd het volgende:
Net als je denkt dat het niet veel gekker kan worden: vanaf 20 april worden de stoppers Apeldoorn - Enschede met sprinters gereden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |