Ik vind dat ook absoluut stompzinnig. Maar dat bad vol hartjes, daar zou ik echt wel om kunnen lachenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar...hadden hun vrienden en/of familie geen verstand? Of een rekening te vereffenen? Je wéét toch dat het absoluut niet leuk is?
Of gewoon ervoor zorgen dat je alle sleutels al weken van tevoren (voordat ze doorkrijgen dat ze een kopietje kunnen maken) al zelf in huis hebtquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:59 schreef Isabeau het volgende:
Je zou bijna een beveiligingsbedrijf huren voor de dag van je bruiloft om in je huis te zitten
Ja lekker, ik heb net een groentepizza van AH Excellent op - die zijn erg lekker. 710 kcal, dus op zich valt het nog mee als avondmaaltijd.quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:07 schreef teigan het volgende:
Hm, als ik zo'n " verwendag" zie, dan eet ik toch liever mijn boterhammetjes... Heb ik zelfs nog een kans dat ik lager in kcal uitkom...
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Pasen de afgelopen jaren zo geweldig omdat dan mijn lievelingssnoep weer te koop is, namelijk gedrageerde eitjes. Dat zijn chocoladeeitjes met een harde suikerlaag er omheen. Echt goddelijk lekker spul
Vanmiddag liep ik bij de Hema naar binnen en ja hoor, daar lagen ze weerMaar toen was ik zo stom slim om de verpakking te lezen
maar liefst 517 kcal per 100 gram en het kleine zakje was 150 gram
![]()
Laten staan dus
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:12 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik heb net weer een koek op die ik eigenlijk wilde laten staan. Maar ja, had het bezoek maar meer koek moeten eten. Dat is niet mijn schuld.
Wij hadden ook alle sleutels zelf, maar aangezien wij geen auto hebben gingen er even wat schoonzussen de cadeautjes wegbrengen tijdens het feest.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig hebben wij straks alle sleutels weer in handen als wij gaan verhuizen...
haha grappigquote:Op zondag 22 februari 2009 05:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningenOm het nog wat uitgebreider te doen heb ik er ook brood (volkorenbrood), tortilla's (alleen het omhulsel dus), linzen (klinkt zo gezond) en quinoa (schijnt enorm gezond te zijn) bijgehaald. Aanvankelijk had ik alles per 100 gram bekeken, maar dan is er een enorm verschil in kcal (van 86 voor aardappel tot 325 voor de tortilla's) en vochtgehalte.
Dus omgerekend naar hoeveel vitamines, mineralen en andere fijne stofjes (eiwit, complexe koolhydraten, vezels) je nou krijgt per kcal kom ik op de volgende rangorde
1. linzen (gekookt)
2. aardappel (gekookt)
3. volkorenbrood
4. quinoa (gekookt)
5. pasta (gekookt en niet volkoren, lust ik niet)
6. zilvervliesrijst (gekookt)
7. tortilla's (kant & klaar)
Linzen zijn dus volgens mijn berekening super voor je gezondheid en de oerhollandse (ehm, zuid-amerikaanse) aardappel doet het ook uitstekend! Dat rijst nou zo laag staat verbaast me helemaal niet, zulk fantastisch voedsel is dat nou ook weer niet.
En nog even voor wie het wil weten de nutriënten waar de voedingsmiddelen op 'scoren':
Linzen: eiwit, vezels, calcium, fosfor, kalium, zink, koper, mangaan, selenium, vitamine C, panthoteenzuur, vitamine B6, folaat, choline, beta-caroteen, vitamine A
Aardappel: complexe koolhydraten, kalium, koper, vitamine C, niacine, panthoteenzuur, vitamine B6, choline, beta caroteen, vitamine K
Volkorenbrood: eiwit, vezels, calcium, mangaan, selenium, niacine, vitamine E, vitamine K
Quinoa: ijzer, magnesium, fosfor, zink, riboflavine, vitamine A, vitamine E
Pasta: thiamine, riboflavine, folaat, vitamine B12, vitamine A
Zilvervliesrijst: complexe koolhydraten, magnesium, mangaan
tortilla's: ijzer, thiamine
Als je het trouwens per 100 gram bekijkt en niks om kcal geeft dan ziet het er zo uit:
1. Brood (met kop en schouders)
2. Linzen
3. Tortilla (meeste kcal van allemaal dus)
4. Aardappel
5. Pasta & Quinoa
6. Zilvervliesrijst
Morgen doe ik melkprodukten
wat is eigenlijk in godsnaam Quinoa nog nooit van gehoord volgens mij.quote:Op zondag 22 februari 2009 08:51 schreef freecell het volgende:
Isa geniaal!Dank je wel!
Kan dit ergens online en in de OP?
Neem je bij de melkproducten ook de optimel 0% drink mee?![]()
En de optimel kwark en yoghurt enzo?
Ik heb hier nog een bakje quinoa staan, maar ik weet niet meer hoe je het moest klaarmaken
Doen niet alle pubers dat op een dag wel een keer?quote:Op zondag 22 februari 2009 09:02 schreef teigan het volgende:
Maar dat was toendertijd ook nog het idee... Mensen weten zo bitter weinig van eten en voedingsstoffen en dergelijke af..
Ik had dit jaar ook meisjes in de klas die wilden afvallen en daarom maar niets meer aten, ik vond het doodeng, ze waren 11! Gelukkig wordt er bij ons op school wel aandacht aan besteed in de lessen geloof ik....
Ik weet nog bij ons op school die aten in de pauze hele zakken chips weg. En ik had netjes elke dag een broodtrommel bij. En ze bleven allemaal best mager dat snapte ik ook nooit.quote:Op zondag 22 februari 2009 09:02 schreef teigan het volgende:
Maar dat was toendertijd ook nog het idee... Mensen weten zo bitter weinig van eten en voedingsstoffen en dergelijke af..
Ik had dit jaar ook meisjes in de klas die wilden afvallen en daarom maar niets meer aten, ik vond het doodeng, ze waren 11! Gelukkig wordt er bij ons op school wel aandacht aan besteed in de lessen geloof ik....
nou, eentje was al vanaf het begin van het schooljaar steeds maar bezig dat ze te dik was, die was dus al een paar maanden aan het rommelen toen ik ze erover hoorde....quote:Op zondag 22 februari 2009 09:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Doen niet alle pubers dat op een dag wel een keer?
Meestal is het 1 dag, dan aan het einde honger -> zak chips leeg. Dat doen ze dan 2 weken, vallen niet af en dan stoppen ze weerTenminste dat zag ik op mijn middelbare school vaak. (en ik maar aan voorlichting en preventie doen
)
Maar 11 is wel jong ja!
Interessante vraag Isa, maar las je nou puur naar de kcal kijkt? Als ik op caloriechecker kijk zou pasta het minste calorieen per eetlepel bevatten en rijst het meest, terwijl ik altijd dacht dat aardappels het minste en pasta het meeste calorieen bevatte:quote:Op zondag 22 februari 2009 05:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningen
Een eetlepel rijst weegt misschien ook veel meer dan de pasta? Bij een eetlepel pasta zit veel meer lucht. Als je naar het gewicht kijkt heeft pasta misschien meer kcal?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:35 schreef zesje het volgende:
[..]
Interessante vraag Isa, maar las je nou puur naar de kcal kijkt? Als ik op caloriechecker kijk zou pasta het minste calorieen per eetlepel bevatten en rijst het meest, terwijl ik altijd dacht dat aardappels het minste en pasta het meeste calorieen bevatte:
Dat dus. Op een ander forum las ik gisternacht een discussie of een pond vet nou zwaarder was dan een pond spieren, ook al zoietsquote:Op maandag 23 februari 2009 15:41 schreef Soempie het volgende:
Een eetlepel rijst weegt misschien ook veel meer dan de pasta? Bij een eetlepel pasta zit veel meer lucht. Als je naar het gewicht kijkt heeft pasta misschien meer kcal?![]()
Jeeee, het was lekkerquote:Op maandag 23 februari 2009 19:52 schreef freecell het volgende:
Vanavond Quinoa gehad. Was lekker en zelfs TARA, die bij de eerste aanblik iets mompelde over een mislukte kruising tussen linzen en couscous (is hij beide geen fan van) vond het erg lekker.
Hoezee
En ik wilde vandaag gaan rennen, maar hersenschuddingtechnisch komt daar niets van terecht...
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus. Op een ander forum las ik gisternacht een discussie of een pond vet nou zwaarder was dan een pond spieren, ook al zoiets![]()
Uhm met runderreepjes en tomaten, paprika, ui en nog iets. Soort tomatenprut. Beetje zoetzuur.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeeee, het was lekkerHoe had je het klaargemaakt?
En met een hersenschudding hardlopen lijkt me niet fijnschud schud, nah!
quote:Sommige sporten maken dikker
Uitgegeven: 24 februari 2009 15:46
Laatst gewijzigd: 24 februari 2009 15:45
AMSTERDAM - Niet alle sporten blijken goed voor de lijn. Dat zeggen Britse onderzoekers. Volgens de onderzoekers is het zelfs zo dat je van sommige sporten dikker wordt.
Van bepaalde sporten zou je namelijk meer zin krijgen in chocolade en snacks. De onderzoekers keken naar welke sport mensen beoefenden en waar ze na het sporten zin in hadden.
Zo bleek dat mensen na het hardlopen op een zomerdag zin hadden in waterig voedsel, zoals bijvoorbeeld een watermeloen. Zwemmers die in koud water hadden gezwommen, hadden juist zin in chocolade en snoep
Inderdaad. Je ziet ook altijd mensen patat eten bij het zwembad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:06 schreef freecell het volgende:
Oi Isa!
Ik moet trouwens zeggen dat ik van zwemmen inderdaad honger krij! Ik krijg vooral zin in patat en dergelijke!
En nooit bij de squash-baanquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Inderdaad. Je ziet ook altijd mensen patat eten bij het zwembad.![]()
Dat komt omdat de mogelijkheid er is; niets zo lekker als de geur van frietjes als je uit het water komt zettenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:06 schreef freecell het volgende:
Oi Isa!
Ik moet trouwens zeggen dat ik van zwemmen inderdaad honger krij! Ik krijg vooral zin in patat en dergelijke!
Zou goed kunnen. We hebben deze week vrij (zelfde studie).quote:Op donderdag 26 februari 2009 03:31 schreef Isabeau het volgende:
Is Miss S trouwens met vakantie oid? Heb haar al een week niet gezien.
belachelijk zeg! Je zou toch zeggen dat je hem gratis of voor een euro mee kon nemen.. Is dat dan ook zo op die speciale kinderspeelochtenden enzo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:00 schreef freecell het volgende:
Zwemmen is op zich wel tof....
En het water is hier erg warm dus ik kan met LeanderEn ik kan het zwembad vanuit mijn raam zien. 2 minuten lopen
Maar van baantjes zwemmen komt dan wrs niks meer terecht en de entree is voor Leander gewoon 4,-
alle jarigen trakteren in 1 keer.. Zou ook anders niet te doen zijn, soms heb je wel 10 jarigen in een maand, dan is er ook niets meer aan... Sommigen trakteren alsnog liever los, maar dat is hun eigen keus...quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:27 schreef Isabeau het volgende:
Hoe leuk Riann!Waar en hoe en wat? Vertel!
teigan, zo nu en dan een gebakje moet kunnen hoor. Moet ik me bij de maandelijkse jarigen voorstellen dat er een keur aan gebakjes te kiezen valt en dat 1x per maand? Op zich dan een hele slimme oplossing voor de 3 gebakjes gemiddeld per week als je ergens werkt met veel jarigen
Freecell, ik ben vanmorgen naar bed gegaan!Geen muffindeeg niks meer gemaakt en gesnoept
Wat goed!quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:27 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, ik ben vanmorgen naar bed gegaan!Geen muffindeeg niks meer gemaakt en gesnoept
maandag dan krijg ik de sleutel. Maar dit weekend ga ik alvast is overal kijken wat voor meubels ze hebben en zo. En dan maandag moet ik vragen wat ik wel wat ik niet met de muur en de vloer kan en mag doen. En dan begint het regel en kluswerkquote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:10 schreef Isabeau het volgende:
Het klinkt superleuk, Riann! En klussen in een nieuw huisje is geweldigDe geur van verf, alles nieuw en van jou, gewoon een uniek gevoel
Wanneer kan je er beginnen?
Ah kijkquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet eerst gekeurd wordenMaar je moest overgewicht hebben, niet roken, vrouw zijn en ouder dan 18 en de pil mag
quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. We hebben deze week vrij (zelfde studie).
Ik heb er ook van genotenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:47 schreef teigan het volgende:
Een privesauna lijkt mij best erg lekker hoor!!!
in ons hotel op Ameland zat ook een kleine sauna, maar dat was maximaal 4 personen volgens de balie, en je moest daar reserveren, en toch zaten we er op een gegeven moment met 6 personen, dus het werkte niet helemaal..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afgelopen week op vakantie (na):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik schrok eventjes, maar volgens mij heb je 2 cijfertjes omgedraaid, bedoel je niet 67,5?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:44 schreef freecell het volgende:
Miss-s Ik heb veel foto's van je gezien, maar ik dacht bij de voor foto's toch echt nog even "sow"
Je hebt het echt super goed gedaan!Je bent nu gewoon slank en strak
Ik ben nu weer ongeveer 76,5 kg steeds. Toen ik vorig jaar dat gewicht had was ik heel tevreden en nu helemaal nietEn dat komt voornamelijk door mijn hangbuik.... En ik wéét dat ik daar niks aan kan doen en ook niks tegen kan doen en dat je het nauwelijks ziet als ik niet in bikini loop.....
En toch frustreert het
Jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:16 schreef teigan het volgende:
[..]
ik schrok eventjes, maar volgens mij heb je 2 cijfertjes omgedraaid, bedoel je niet 67,5?
Ik had deze kennelijk uit mijn geheugen gedeletequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Isabeau het volgende:
Miss S, je zei altijd dat je geen voor-foto's hadMaar een enorm verschil
Val je nog af of ben je nu aardig gestabiliseerd? Wil je nog meer afvallen of is het goed zo? Je ziet er zo prima uit
Komt van een weblog, avatarfreakquote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:31 schreef dyna18 het volgende:
Waar is je icoon trouwens van? Ik dacht altijd dat dat jezelf was
hehehe thnxxquote:Op zondag 1 maart 2009 04:11 schreef Isabeau het volgende:
Mooi op weg, MrSpliffy!en wat een volledige uitdraai van je sportschool *kwijl* (ben dol op getalletjes wat dat aan gaat
)
De LINDA van deze maand gaat grotendeels over eten en de verstoorde relatie met eten en diëten. Leuke uitgave, ik heb hem al half gelezen en neem hem volgend weekend wel mee
Neem je hem ook weer mee terug?quote:Op zondag 1 maart 2009 04:11 schreef Isabeau het volgende:
Mooi op weg, MrSpliffy!en wat een volledige uitdraai van je sportschool *kwijl* (ben dol op getalletjes wat dat aan gaat
)
De LINDA van deze maand gaat grotendeels over eten en de verstoorde relatie met eten en diëten. Leuke uitgave, ik heb hem al half gelezen en neem hem volgend weekend wel mee
Goede zaak!quote:Op zondag 1 maart 2009 08:29 schreef teigan het volgende:
Ik heb net gisteren mijn laatste evaluaties en spullen van de eetgroep weggemikt..
Ik heb ze niet eens meer doorgelezen, zelfs mijn eetlijst(die in mijn herinnering iets uitgebreider was) heb ik weggeknikkerd...
Maar klopt het wel, je hebt toch veel meer in je lijf dan spier, vet en bot?quote:Op zondag 1 maart 2009 04:11 schreef Isabeau het volgende:
)
het mocht ook wel eens, ik ben er al 3,5 jaar weg zag ik.... Een deel had ik al eerder weggegooid, maar dit laatst moest nog een keer...quote:Op zondag 1 maart 2009 08:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Goede zaak!![]()
Dat zijn goede dingen om eens radicaal weg te flikkeren.
afgelopen maand toevallig wel, deze maand weer niet, ben aangekomen...quote:Op zondag 1 maart 2009 20:44 schreef YPPY het volgende:
Het gaat wel goed toch nog teigan? Lees tenminste regelmatig dat je zo'n bedel mag kopen.![]()
Heel erg goed gezegd, het is iets wat ik ook nog regelmatig bedenk en mee geconfronteerd word.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:49 schreef Maeghan het volgende:
Ik begin langzaam meer rust in m'n hoofd te krijgen... Ik ben nog een work in progress op alle vlakken, maar ik heb het idee dat ik inmiddels een beetje weet wat het probleem is en dat ik in ieder geval de goede kant op ga. Dat is toch wel een fijn idee. Inmiddels vind ik ook meer en meer de rust om gewoon gezond te eten, ik heb niet meer zo veel van die frustratievreetbuien en eet ook steeds minder stiekem. Ik kan ook steeds meer genieten van bezig zijn met eten in de ruimere zin van het woord: erover lezen, nadenken over wat ik wil maken, recepten zoeken, koken en bakken, maar ook wel van eten zelf, zonder dat ik dan meteen absurd grote porties zoete en vette troep moet wegwerken.
Door stress vorig jaar was ik weer aangekomen tot 91, toen was ik wel weer een paar kilootjes kwijt, tot 88, maar uiteindelijk woog ik een paar weken geleden weer 91. Nu stond de weegschaal weer onder de 90 vanochtend. Ik heb nu om een of andere reden echt het gevoel dat ik klaar ben met 'vroeger', met m'n eetgedrag van vroeger, en dat het nu wel zal gaan lukken om gezond te blijven eten.
Het geeft me steeds meer het gevoel dat het onbegonnen werk is om de 'symptomen' aan te pakken als je de achterliggende problemen negeert. Dat het dus niet gewoon een kwestie is van minder eten en meer bewegen. Voor mij niet in ieder geval. Ik hoop in ieder geval dat ik op de goede weg kan blijven.
quote:Op zondag 1 maart 2009 08:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Trouwens die foto's van Miss_S ... DAmmn knap hoor!!
RESPECT Woman!!!
Veel succes Spliffy.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Heb me in januari ingeschreven bij de sportschool en daar op de digitale weegschaal gestaan daar is op het plaatje de linker uitdraai het resultaat van...
Nu ben ik 7 weken verder en heb me donderdag weer gewogen en na zeer intensief sporten is de uitdraai rechts het resultaat![]()
De internist vond mn suiker zo goed dat mn medicijnen gehalveerd zijn en ik voel me beter dan ooit!!!
Ik heb zelf als streef gewicht zo'n 80 KG en dat MOET me lukken...
Dus ik kan af en toe wel wat morele steun gebruiken en las hier ook wat succes stories dus ik dacht laat ik me maar eens hier melden!
[ afbeelding ]
THnXquote:Op maandag 2 maart 2009 17:29 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Veel succes Spliffy.
8kg kwijt raken in 7 weken is echt enorm veel.
Op welke manier ben je aan het afvallen? Toch niet met een honger/crashdieet hoop ik?
Zelf ben ik nu sinds oktober bezig met afvallen. Om van een BMI 31 naar 25 te komen. Ik merk helaas wel dat het afvallen bij mij steeds langzamer gaat.
Vraagje aan de mensen hier.
Zou het kunnen dat mijn lichaam went aan de lagere hoeveelheid kcal en dat je daardoor minder afvalt?
Dat zou wel heel vervelend zijn, want als ik straks weer normaal ga eten en mijn lichaam heeft het verbruik op een laag pitje staan kom ik natuurlijk zo weer aan
ik eet ook de helft van een paar weken terug... na een half bord klap ik al zowat... echt bizar is dat hequote:Op maandag 2 maart 2009 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
"Normaal eten"
Vroeger at ik in mijn eentje zo'n pak burrito's van Knorr op. Niet makkelijk maar 4 a 5 kon ik er toch zeker wel op. De zesde ging dan 's avonds ergens 'want het was zonde om weg te gooien'.
Inmiddels zit ik vol van 2,5 burrito's, da's minder dan de helft.
Succes Leviquote:Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef Levitation het volgende:
Ik moet weer eens moed verzamelen en een beetje strenger voor mezelf worden. Ben 7kg zwaarder dan een jaar geleden.
Wil graag terug naar het gewicht van vorig jaar en misschien nog wat lager. Planning is 1-1,5 kg per week verliezen met gewoon gezond en niet teveel eten en weer te beginnen met hardlopen en pilates. En natuurlijk netjes elke dag fietsen naar mijn werk. Vandaag was ik met de auto gegaan, omdat ik heel slecht geslapen had. Morgen weer gewoon fietsen.
Dat fietsen gaat wel lukken.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Succes Levidat fietsen zal zeker wel al helpen, helemaal in combinatie met gewoon eten en sporten.
Maar wel voor zorgen dat je morgen niet weer morgen zegt he
Inderdaad weer Evy (of is het Evi?)quote:Op maandag 2 maart 2009 20:07 schreef YPPY het volgende:
Ga Levi!You can do it.
![]()
Ga je weer Evi doen? Ik heb op m'n werk een nieuwe Evi ganger geworven. Of eigenlijk, bijna, iemand een linkje naar de lessen?
I know maar daar heb ik niet zo'n zin in stiekumquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:25 schreef Isabeau het volgende:
Je moet ook niet gaan diëten, je moet je leefgewoontes aanpassen op zo'n manier dat je het ook altijd kan volhouden.
Het grote Fok! Gezonderen topicquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
dan moet dit dus eigenlijk het 'levenswijzeaanpasclubje' heten![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:31 schreef rhubarbje het volgende:
ik zei toch I know
blijft wel staan dat ik er niet zo'n zin in heb
hey babe!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
Het grote Fok! Gezonderen topic![]()
ofzo
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
Het grote Fok! Gezonderen topic![]()
ofzo
Hai CF, met mij gaat het primaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:39 schreef ColdFeet het volgende:
Octo, hoe is het met jou?
Rhubarb, lekker positieve houdingJe zit hier toch juist om wat feedback te krijgen op je wijze van afvallen?
ja! de motor staat hier al een tijdje weg te kwijnenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hey babe!
het is weer bijna tourritjes weer
Helemaal niets.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:54 schreef rhubarbje het volgende:
ik heb meteen al een vraag haha
ik weet dat geroosterde boterhammen goed zijn (iig ze komen bijna altijd terug als ik me weer eens in dieeten ga verdiepen) maar waarom eigenlijk?
ik bedoel wat gebeurd er met die boterham terwijl ie roostert wat hem beter maakt dan een gewone?
of is ie nog het zelfde als een gewone?
Volgens mij verandert het niets en maakt het ook niet uit.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:54 schreef rhubarbje het volgende:
ik heb meteen al een vraag haha
ik weet dat geroosterde boterhammen goed zijn (iig ze komen bijna altijd terug als ik me weer eens in dieeten ga verdiepen) maar waarom eigenlijk?
ik bedoel wat gebeurd er met die boterham terwijl ie roostert wat hem beter maakt dan een gewone?
of is ie nog het zelfde als een gewone?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik eet 's morgens geroosterd brood omdat bevroren brood niet lekker is.
Geroosterd brood heeft veel meer kcal per 100 gramquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:56 schreef octopussy het volgende:
Volgens mij is er geen enkel verschil in voedingswaarde tussen een gewone boterham en een geroosterde.
koophuizen!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
Hai CF, met mij gaat het primaben nu 5 kilo aangekomen op mijn laagste gewicht. Teugels moeten dus weer strakker en ik moet echt weer meer gaan bewegen
![]()
Ik ga nu maar weer met de fiets naar werk. Vond het te koud de afgelopen tijd. Nu nog weer het hardlopen weten op te pakken.
[..]
ja! de motor staat hier al een tijdje weg te kwijnenHeb ook weinig tijd gehad eigenlijk.
Oh en we zijn koophuizen kijken![]()
Hoe is het met jullie?
Ik vond zwemmen eigenlijk best belastend voor mijn gewrichten. Vooral mijn knieen. Heb met hardlopen minder last van mijn knieen dan bij zwemmen. Maar ik zwom schoolslag, en dan beweeg je je benen gewoon raar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:44 schreef rhubarbje het volgende:
misschien vind je zwemmen leuk?
ik mag ook bijna niet sporten maar zwemmen wel en ik vind het ook leuk dus dat scheelt
Ik drink 's avonds een paar slokken misschien een glas tops. En over de gehele dag gezien 3 glazen (in het weekend)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:36 schreef Troel het volgende:
Hoeveel sinas drink je? Wat schaft de pot? Hoeveel eet je dan 's avonds?
Zwemmen is leuk tot op een zeker hoogte heb ik gemerkt. Wellicht dat het maar eens moet gaan doen ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:44 schreef rhubarbje het volgende:
misschien vind je zwemmen leuk?
ik mag ook bijna niet sporten maar zwemmen wel en ik vind het ook leuk dus dat scheelt
Crawl scheelt inderdaad ontzettend voor je knieenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:05 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vond zwemmen eigenlijk best belastend voor mijn gewrichten. Vooral mijn knieen. Heb met hardlopen minder last van mijn knieen dan bij zwemmen. Maar ik zwom schoolslag, en dan beweeg je je benen gewoon raar.
2 keer 10 minuten fietsen op een dag is iig meer dan niets.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:28 schreef denB het volgende:
Ja, wellicht dat dat een oplossing is, maar zelfs dan verlies ik nog geen 10kg!
Gezien het feit mijn werk op 10min afstand is met de fiets en 15min (bus rijd iets om) met de bus
Moet op zoek gaan naar een slachtoffer met wie ik langdurig zou kunnen fietsen zoals ik vroeger deed.
Bedankt iig voor de tips. Ik zal trachten! te minderen op de sinas en de extra dingen die onnodig zijn.
Als je zo dicht bij je werk woont kan je beter lopen. Twee keer per dag 20 min flink doorstappen is een hele goede manier van bewegen!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:28 schreef denB het volgende:
Ja, wellicht dat dat een oplossing is, maar zelfs dan verlies ik nog geen 10kg!
Gezien het feit mijn werk op 10min afstand is met de fiets en 15min (bus rijd iets om) met de bus
Stevig doorstappen is misschien niet best voor kapotte gewrichten. Rustig wandelen of rustig fietsen lijkt mij gezonder.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als je zo dicht bij je werk woont kan je beter lopen. Twee keer per dag 20 min flink doorstappen is een hele goede manier van bewegen!
(lurk weer verder)
Toch kan je beter wandelen dan fietsen, omdat je over dezelfde afstand langer doet (dus meer beweging krijgt). Itt fietsen draag je ook je eigen gewicht, dat scheelt ook weer.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Stevig doorstappen is misschien niet best voor kapotte gewrichten. Rustig wandelen of rustig fietsen lijkt mij gezonder.
wat weer een nadeel kan zijn als je gewrichten kapot zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Toch kan je beter wandelen dan fietsen, omdat je over dezelfde afstand langer doet (dus meer beweging krijgt). Itt fietsen draag je ook je eigen gewicht, dat scheelt ook weer.
Is revalidatie geen mogelijkheid?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef denB het volgende:
Ja, en het bezoek gaat waarschijnlijk zoals mijn laatste bezoek aan de neuroloog ging:
Sport u nog, meneer?
Nee, daar ben ik 3 jaar geleden mee gestopt omdat mijn knieën kapot zijn.
Ja, dan moet u maar weer gaan sporten desnoods zwemmen.
Ja, dat kon ik zelf ook nog wel invullen knuppel, alleen zijn mn voeten en benen enorm dik en een slaperig gevoel geven na mn operatie van 2 jaar geleden.
Maar wellicht zal ik mijn huisarts wel opzoeken. Wellicht dat het samen gaat met mijn klachten over mn voeten en benen.
Compromis: op de fiets naar het werk en als ie wat afgevallen is kan ie gaan lopen =Pquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
wat weer een nadeel kan zijn als je gewrichten kapot zijn.
Dat sorbet-ijs is dieettechnisch net zo goed te doen als een bakje met yoghurt en suikerquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:28 schreef teigan het volgende:
Ik kwam gisteren de Toscana tegen, en die was open....
het eerste ijsje van dit jaar gehad.... moeten we maar geen gewoonte van maken voor als we naar de sneak gaan...
Wel beter dan roomijs denk ik? Niet beter dan sorbetijsquote:Op woensdag 4 maart 2009 12:40 schreef Isabeau het volgende:
Zal yoghurtijs nou ook beter zijn qua kcal?
quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:21 schreef teigan het volgende:
ik had mint en tiramisu.....
Ik vind het toch wel een opmerkelijk bericht.quote:Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik
Uitgegeven: 4 maart 2009 20:12
Laatst gewijzigd: 4 maart 2009 20:12
ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.
En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.
Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.
Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.
Obesitas
Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).
Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.
Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.
Tofi's
Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.
De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).
Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.
Oefenen
Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.
Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.
Minimum
Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.
''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''
© ANP
Paprika vind ik ook echt heerlijk als snack tussendoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:29 schreef rhubarbje het volgende:
heeft iemand toevallig nog tips voor goede snackjes?
ik heb nu wortelbolletjes en rijstewafels in huis
misschien een website of zo?
NPquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Paprika vind ik ook echt heerlijk als snack tussendoor
Verder weet ik niet echt een site sorry
Dyna bedankt voor je succeswensen op mijn blog![]()
Gisteren de outfit voor ons buikdansoptreden gezien en dat is een nog grotere motivatie om af te vallen
Bronquote:Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik
ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.
En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.
Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.
Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.
Obesitas
Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).
Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.
Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.
Tofi's
Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.
De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).
Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.
Oefenen
Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.
Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.
Minimum
Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.
''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''
In het begin wel, ik heb het sowieso altijd gedaan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
NP
Ga je je trouwens elke dag wegen?
Wordt je daar niet vreselijk depri van als dan de weegschaal eens een dagje hoger staat (terwijl het gewoon normaal is dat je lichaam een beetje op en neer schommelt)...
Als je het elke dag doet, weet je ook dat het schommelt en zal het dus minder hard aankomenquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
NP
Wordt je daar niet vreselijk depri van als dan de weegschaal eens een dagje hoger staat (terwijl het gewoon normaal is dat je lichaam een beetje op en neer schommelt)...
Dat ook, heb ook het gevoel dat ik dan meer controle heb.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je het elke dag doet, weet je ook dat het schommelt en zal het dus minder hard aankomen
quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
NP
Ik doe 1x per week op een vast tijdstip.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:50 schreef rhubarbje het volgende:
toevallig zat ik hier gister over te denken hoe en of ik mezelf ga wegen en zo
heb het nog niet gedaan
ik raak altijd nogal obsesief dan... om het uur op de weegschaal etc als er niets af is kei radicaal niets eten en zo
dus ik twijfel tussen gewoon niet wegen en eens per week wegen
ja ik weet hetquote:Op donderdag 5 maart 2009 11:03 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik doe 1x per week op een vast tijdstip.
In mijn geval maandagochtend.
Daar krijg je een veel rustigere lijn van en heb je niet zoveel met natuurlijke schommelingen te maken.
Juist dan zou ik wel gaan meten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja ik weet het
alleen het is dat ik in het verleden nogal labiel ben gebleken wat dat betreft en zo haha
dus ik denk dat ik me maar gewoon niet ga wegen....
opzich doen de cijfers er voor mij toch niet toe
ik wil gewoon wat lekkerder in mn vel zitten
Geschilde en gewassen worteltjes (kant en klaar)quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:44 schreef rhubarbje het volgende:
zo weer boodschappen doen
iemand nog lekkere tips voor snackjes?
Paprika, komkommer, worteltjes, appel en als je echt iets zouts wilt geen chips, maar kroepoekquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:44 schreef rhubarbje het volgende:
komkommer door midden zaatjes eruit en daar sandwitchspread in doen dat is heerlijkquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:44 schreef rhubarbje het volgende:
ja maar als ik te gemotiveerd raak stop ik met etenquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:46 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Juist dan zou ik wel gaan meten.
Afgevallen kilo's en centimeters buikomtrek zijn dan juist een positieve bevestiging dat je goed bezig bent. Voor mij werkt het zeer motiverend om te zien dat al mijn inspanning inderdaad wat opleverd.
Ik denk dat jij er goed aan zou doen om een plan te maken en wat afspraken met jezelf op papier te zetten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar als ik te gemotiveerd raak stop ik met eten
niet handig
en die kende ik idd allemaal ja (behalve sandwich spread er in doen! dat lijkt me echt wat voor vriendje)
helaas vind ik komkommers in de winter neit zo lekker! jullie wel?
Sterkte Ymme.quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:41 schreef ymme het volgende:
Hier een klein berichtje van mij.
Hier qua gewicht niets veranderd. Niet meer, maar ook niet minder.
Maar dat ik niet meer aankom is al goed. Teken dat ik mijn etenpatroon aardig onder de 'knie' heb.
Als alles weer rustig is, ja want er is weer van alles' dan maar eens proberen om iets minder te eten, of nog gezonden!!!!
Dadelijk eerst avondwake en morgen begrafenis. Oma is overleden... Tjee al die doden
Hardnekkige fabel.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:36 schreef XmarkX het volgende:
Veel water drinken helpt bij het afvallen goed
echt wel dus he... ik drink gem. 2 liter water per dag nu... en met wel sporten erbij toch erg veel afgevallen in 7 weken... je blijft piesen en piest alle afval stoffen eruitquote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hardnekkige fabel.![]()
Natuurlijk is water beter dan cola of milkshakes, omdat het geen kcal heeft. Maar je valt niet af door veel water te drinken.
nou eeeh meid... kijk nog eens ff naar je ouwe foto'squote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:15 schreef Miss_S het volgende:
Als je van water zou afvallen dan zou ik nu 50 kilo wegen
Door water drinken voel ik me wel lekkerder maar dat zit tussen mijn oren
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nou eeeh meid... kijk nog eens ff naar je ouwe foto's![]()
Voor zover ik weet is het alleen maar ontzettend slecht voor je maag en darmen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik hoor wel niet in dit topic, maar toch een kleine reactie:
Van water drinken an sich val je niet af, wel van water drinken met een flinke scheut citroensap erin ! Vooral 's ochtends voor het ontbijt, het stimuleert de spijsvertering namelijk. Bovendien vind ik het lekkerder dan alleen water.
Ik ben het met je eens dat het lekkerder is, maar je valt er echt niet van af.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik hoor wel niet in dit topic, maar toch een kleine reactie:
Van water drinken an sich val je niet af, wel van water drinken met een flinke scheut citroensap erin ! Vooral 's ochtends voor het ontbijt, het stimuleert de spijsvertering namelijk. Bovendien vind ik het lekkerder dan alleen water.
me helemaal onderzoeken niet alleen mijn dik zijn maar ook andere dingen ik heb een druk schema. Dus ik ben benieuwd. En ik vind het een beetje spannend. En mijn schatting wanneer ik in mijn nieuw huisje zit is eind april begin meiquote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:38 schreef Maeghan het volgende:
Wat gaan ze precies doen dan?
Zesje, jij ook hierquote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:53 schreef zesje het volgende:
Ben eindelijk weer aan 't afvallen gelukkig. Reden waarom het moeilijk ging is dat ik alles vasthield, dwz kon heel slecht naar de wc en hield vocht vast. Waarom het nu wel gaat geen idee, ik heb de afgelopen week iedere ochtend op de nuchtere maag een paar glazen warm water gedronken, een kuur Floracare gedaan en ben nu bijna 100 dagen gestopt met roken. Mijn osteopaat beweert dat je lichaam in cycli van 100 dagen functioneert. Wat het was weet ik niet maar ben erg blij dat er weer beweging inzit!
Sjeen!quote:
Ik was nog veel meer afgevallenquote:Op zondag 8 maart 2009 18:38 schreef zesje het volgende:
[..]
Sjeen!![]()
![]()
Kicken hoor dat je zoveel bent afgevallen! Lukt het nog een beetje?
quote:Op maandag 9 maart 2009 10:14 schreef octopussy het volgende:
Trouwjurken kijken was weer erg leukEn als ik mocht beslissen over Pan's jurk, dan wist ik het wel
Dat is wel de laatste plek waar ik het zou verwachtenquote:Op maandag 9 maart 2009 15:34 schreef Liejannuh het volgende:
Vanaf volgende week maandag in de aanbieding bij de Lidl Omearos.
Ik zal eens kijken wat er is.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou niet bezuinigen op motor kleding, dan maar liever een broek kopen die je voorlopig goed kan insnoeren
Lidl heeft vaak motorspullen.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:28 schreef omearos het volgende:
[..]
Dat is wel de laatste plek waar ik het zou verwachtenIk kan wel even kijken, en bij een zaak hier in de buurt die ik als tip van iemand anders kreeg. Ik sleep mijn vriend wel mee om te beoordelen of het goede broeken zijn. En anders nog maar even wachten.
[..]
Ik zal eens kijken wat er is.
Ik geloof niet dat ze erg open staan voor rationeel gedrag. Ik geef het maar op, denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2009 08:37 schreef Isabeau het volgende:
Alles in orde met je, Moblo. Ik hoorde al dat je onderuit was gegaan en ik vind het eng klinken, onderuitgaan op een motor![]()
Maeghan, klinkt alsof eea nu een beetje uit de hand aan het lopen is. Valt er niet met je ouders te praten!?
Weekend was heel erg tof. Ik was gisteren om iets voor enen thuisDie trein van 22:08 had ik niet moeten missen, nu vertrok ik pas na 23:08 vanaf Amersfoort.
als je het nu laat rusten, heb je dan geen kans dat ze over een maand of 2 weer bijgedraaid zijn? En hoe gaat het nu met jequote:Op maandag 9 maart 2009 19:52 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze erg open staan voor rationeel gedrag. Ik geef het maar op, denk ik.
ik heb wel betere dingen te doen die dag geloof ik.... Komend weekend naar de woonbeurs, mijn moeder is jarig, en we gaan bij ons nieuwe huisje langs....quote:Op maandag 9 maart 2009 20:19 schreef YPPY het volgende:
O ja moblo, je was gevallen. Gelukkig maar dat je er zo goed afgekomen bent. graag gedaan, ging gewoon echt te ver, zelfs al ben jij zelf niet altijd een lieverdje
Lekker gaan teigan, wie weet is het wel lekker.Super van die les!
Nou heb ik dus wel de banoffee gemist. Moet ik echt weer eens zelf maken. Anna wil vast helpen.
Jawel, hij is er weer. Gisteren was het wel gezellig. Maar nu ben ik eigenlijk boos op hem, want hij was van het weekend vlakbij een Lush winkel en ik had gevraagd of ie conditioner voor me kon halen. Als hij zegt dat ie dat doet, verwacht ik dat ook. Dus nu blijkt dat ie geen zin had om eerder uit bed te komen (hij zei: "ja ik was laat wakker" ik zei: daar heb je nou wekkers voor) dus hij heeft geen conditioner gehaald. En dat vind ik lullig, want hij weet dat ik niet tegen conserveermiddelen op mijn huid kan. Blijkbaar is een half uurtje eerder opstaan te veel moeite voor hem. *mopper*quote:Op maandag 9 maart 2009 20:17 schreef teigan het volgende:
[..]
als je het nu laat rusten, heb je dan geen kans dat ze over een maand of 2 weer bijgedraaid zijn? En hoe gaat het nu met je, is hij alweer thuis?
Ja, soms lijkt een lesbische relatie me een stuk minder vermoeiend.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:50 schreef teigan het volgende:
tja, mannen blijven mannen he... Soms hebben ze zulk soort dingen echt niet door..
Maar ik kan me voorstellen dat je baalt..
Ik zal thuis eens kijken. Heb halvajam van AlbertHeijn, daar zit minder suiker in een geen zoetstoffen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:51 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje over lightjam (jam zonder suiker), hoeveel kcal bevat zulke jam in NL? Ik heb vandaag een frambozenjam gehaald zonder suiker met slecht 40 kcal per 100 gram!Kan dat wel? Volgens voedingscentrum heeft halva jam zonder suiker nog 132 kcal per 100
Die's lekker, ja! Omdat ze 'm hier niet hebben, koop ik vaak bio-jam, geen toegevoegde suiker, beetje appel erbij om het dikker te makenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik zal thuis eens kijken. Heb halvajam van AlbertHeijn, daar zit minder suiker in een geen zoetstoffen.Weet niet uit mijn hoofd hoeveel kcal het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |