abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66706685
quote:
Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik
Uitgegeven: 4 maart 2009 20:12
Laatst gewijzigd: 4 maart 2009 20:12
ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.

En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.
Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.

Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.
Obesitas
Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).
Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.
Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.
Tofi's
Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.
De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).
Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.
Oefenen
Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.
Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.
Minimum
Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.
''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''
© ANP
Ik vind het toch wel een opmerkelijk bericht.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:56:47 #202
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66708239
Inderdaad opmerkelijk teigan. Bewijst maar weer eens dat dun niet persé gezond betekent.

En Evy heeft me weer lekker afgepeigerd met d'r gekke idee om 4x8 minuten te lopen Maar ik heb het wel weer volgehouden
pi_66709625
heeft iemand toevallig nog tips voor goede snackjes?
ik heb nu wortelbolletjes en rijstewafels in huis
misschien een website of zo?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_66709722
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:29 schreef rhubarbje het volgende:
heeft iemand toevallig nog tips voor goede snackjes?
ik heb nu wortelbolletjes en rijstewafels in huis
misschien een website of zo?
Paprika vind ik ook echt heerlijk als snack tussendoor
Verder weet ik niet echt een site sorry

Dyna bedankt voor je succeswensen op mijn blog
Gisteren de outfit voor ons buikdansoptreden gezien en dat is een nog grotere motivatie om af te vallen
pi_66712796
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Paprika vind ik ook echt heerlijk als snack tussendoor
Verder weet ik niet echt een site sorry

Dyna bedankt voor je succeswensen op mijn blog
Gisteren de outfit voor ons buikdansoptreden gezien en dat is een nog grotere motivatie om af te vallen
NP
Ga je je trouwens elke dag wegen?
Wordt je daar niet vreselijk depri van als dan de weegschaal eens een dagje hoger staat (terwijl het gewoon normaal is dat je lichaam een beetje op en neer schommelt)...
pi_66717574
quote:
Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik
ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.

En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.

Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.

Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.

Obesitas
Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).

Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.

Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.

Tofi's
Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.

De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).

Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.

Oefenen
Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.

Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.

Minimum
Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.

''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''
Bron
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:55:08 #207
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66717934
Goeiemorgen Levi
pi_66717995
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:55 schreef Jojogirl het volgende:
Goeiemorgen Levi
Goeiemorgen.
***Levi was here***
pi_66718323
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

NP
Wordt je daar niet vreselijk depri van als dan de weegschaal eens een dagje hoger staat (terwijl het gewoon normaal is dat je lichaam een beetje op en neer schommelt)...
In het begin wel, ik heb het sowieso altijd gedaan.
Vind het wel fijn om te weten, alleen neem ik van 1 dag het gewicht maar echt serieus.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:15:57 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_66718407
quote:

[..]

NP
Als je het elke dag doet, weet je ook dat het schommelt en zal het dus minder hard aankomen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66718719
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je het elke dag doet, weet je ook dat het schommelt en zal het dus minder hard aankomen
Dat ook, heb ook het gevoel dat ik dan meer controle heb.
pi_66718942
quote:

[..]

NP

Ik doe dat ook en word eigenlijk nooit depri van een dagje wat zwaarder. Ik weet meestal waar het van komt en ga er van te voren al uit. Werk een beetje in mijn hoofd met 'ok, prima' 'hmmm, vandaag rustig aan' en 'pas op! Dit is te veel erbij, nu echt ff aan de rem!'
En dat laatste vooral als er een paar dagen een stijgende lijn in zit.

Momenteel geen stijgende lijn, 66,8 onder de 67, dat was lang geleden
pi_66720099
Mooi Freecell!

Ik weeg mezelf ook elke dag en ga heel relaxt om met schommelingen, net als Freecell weet ik meestal wel waar het aan ligt en doe dan een dagje rustig aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66720954
toevallig zat ik hier gister over te denken hoe en of ik mezelf ga wegen en zo
heb het nog niet gedaan
ik raak altijd nogal obsesief dan... om het uur op de weegschaal etc als er niets af is kei radicaal niets eten en zo
dus ik twijfel tussen gewoon niet wegen en eens per week wegen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_66721362
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:50 schreef rhubarbje het volgende:
toevallig zat ik hier gister over te denken hoe en of ik mezelf ga wegen en zo
heb het nog niet gedaan
ik raak altijd nogal obsesief dan... om het uur op de weegschaal etc als er niets af is kei radicaal niets eten en zo
dus ik twijfel tussen gewoon niet wegen en eens per week wegen
Ik doe 1x per week op een vast tijdstip.
In mijn geval maandagochtend.

Daar krijg je een veel rustigere lijn van en heb je niet zoveel met natuurlijke schommelingen te maken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 maart 2009 @ 11:23:51 #216
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66722026
*topic weer eens binnen komt wandelen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_66724138
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik doe 1x per week op een vast tijdstip.
In mijn geval maandagochtend.

Daar krijg je een veel rustigere lijn van en heb je niet zoveel met natuurlijke schommelingen te maken.
ja ik weet het
alleen het is dat ik in het verleden nogal labiel ben gebleken wat dat betreft en zo haha
dus ik denk dat ik me maar gewoon niet ga wegen....
opzich doen de cijfers er voor mij toch niet toe
ik wil gewoon wat lekkerder in mn vel zitten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_66730389
Bij mij zie ik dingen pas twee dagen later eens aankomen..

Ik weeg eens in de maand, tenminste, als ik tussentijds niet de weegschaal een keer terugvindt, zoals vanmorgen..

ik ben de helft van wat ik in februari aangekomen was weer kwijt, dat is wel leuk.. Ik moet nu alleen zelf even een plekje bedenken waar de weegschaal nu gaat staan tot 1 april.... Misschien in een verhuisdoos ofzo..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66730453
zo weer boodschappen doen
iemand nog lekkere tips voor snackjes?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_66730526
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja ik weet het
alleen het is dat ik in het verleden nogal labiel ben gebleken wat dat betreft en zo haha
dus ik denk dat ik me maar gewoon niet ga wegen....
opzich doen de cijfers er voor mij toch niet toe
ik wil gewoon wat lekkerder in mn vel zitten
Juist dan zou ik wel gaan meten.
Afgevallen kilo's en centimeters buikomtrek zijn dan juist een positieve bevestiging dat je goed bezig bent. Voor mij werkt het zeer motiverend om te zien dat al mijn inspanning inderdaad wat opleverd.
pi_66730560
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:44 schreef rhubarbje het volgende:
Geschilde en gewassen worteltjes (kant en klaar)
of komkommer met een yoghurt kruiden dressing.
pi_66730573
quote:
Paprika, komkommer, worteltjes, appel en als je echt iets zouts wilt geen chips, maar kroepoek
pi_66730792
Van die snacktomaatjes zijn ook wel lekker, maar die zijn er op dit moment nauwelijks te krijgen volgens mij, of je moet op de markt zijn..
pi_66732542
quote:
komkommer door midden zaatjes eruit en daar sandwitchspread in doen dat is heerlijk
pi_66733274
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:46 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Juist dan zou ik wel gaan meten.
Afgevallen kilo's en centimeters buikomtrek zijn dan juist een positieve bevestiging dat je goed bezig bent. Voor mij werkt het zeer motiverend om te zien dat al mijn inspanning inderdaad wat opleverd.
ja maar als ik te gemotiveerd raak stop ik met eten
niet handig

en die kende ik idd allemaal ja (behalve sandwich spread er in doen! dat lijkt me echt wat voor vriendje)
helaas vind ik komkommers in de winter neit zo lekker! jullie wel?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_66735112
Hier een klein berichtje van mij.

Hier qua gewicht niets veranderd. Niet meer, maar ook niet minder.
Maar dat ik niet meer aankom is al goed. Teken dat ik mijn etenpatroon aardig onder de 'knie' heb.
Als alles weer rustig is, ja want er is weer van alles' dan maar eens proberen om iets minder te eten, of nog gezonden!!!!

Dadelijk eerst avondwake en morgen begrafenis. Oma is overleden... Tjee al die doden
pi_66736933
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja maar als ik te gemotiveerd raak stop ik met eten
niet handig

en die kende ik idd allemaal ja (behalve sandwich spread er in doen! dat lijkt me echt wat voor vriendje)
helaas vind ik komkommers in de winter neit zo lekker! jullie wel?
Ik denk dat jij er goed aan zou doen om een plan te maken en wat afspraken met jezelf op papier te zetten. Maak een plan om langzaam maar gecontroleerd je kilo's kwijt te raken. Schrijf voor jezelf op wat je zoal zou mogen eten om gezond te leven en (op een rustig tempo) af te vallen. Eet vooral niet te weinig, daar heb je helemaal niets aan. Zoek een manier van leven waarvan je zelf gelooft dat je dat de komende 10-20 jaar ook nog kunt volhouden. Makkelijk is dat in het begin niet, maar dat is wel de weg naar succes.
Stoppen met eten is ongeveer het slechtste dat je kunt doen.
***Levi was here***
pi_66736949
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:41 schreef ymme het volgende:
Hier een klein berichtje van mij.

Hier qua gewicht niets veranderd. Niet meer, maar ook niet minder.
Maar dat ik niet meer aankom is al goed. Teken dat ik mijn etenpatroon aardig onder de 'knie' heb.
Als alles weer rustig is, ja want er is weer van alles' dan maar eens proberen om iets minder te eten, of nog gezonden!!!!

Dadelijk eerst avondwake en morgen begrafenis. Oma is overleden... Tjee al die doden
Sterkte Ymme.
***Levi was here***
pi_66743944
ymme, gecondoleerd..

Ik heb net in het miezerige, koude weer Evy les 8 gelopen... Heerlijk, al was het een pittige les geloof ik (2 minuten rennen, 1 minuut wan.delen)
pi_66751937
Ik was van de week zo positief, maar inmiddels heb ik in drie dagen alweer twee-en-een-halve reep chocola op en drie curly wurly's. Ruzie gehad met m'n ouders over mijn vriend, zij hoeven hem niet meer te zien om meerdere redenen (die voor het grootste deel nergens op slaan en verder ook geen misdrijven zijn maar gewoon stom van hem). M'n vriend trok het allemaal even niet meer en is vandaag weggegaan voor een paar dagen, ook om mij wat rust te gunnen. Aan een kant fijn dat ik even kan denken zonder dat ik me groot hoef te houden voor hem, aan de andere kant ben ik bang dat dit eigenlijk geen goed teken is en vraag ik me af hoe ik m'n leven in vredesnaam weer in balans krijg.

Ik weet niet wat ik wil en ik weet niet waar ik goed aan doe. Wederom een CTRL + ALT + DEL-momentje.
Sanity is (not) statistical
pi_66754564
Maeghan en Ymme sterkte

Ik heb door flinke verkoudheid al ruim een week niet gelopen Die 5km wordt nog een hele kluif volgende week, maar ik ga het wel proberen (tenzij ik nog steeds snipverkouden ben maar dat mag ik toch hopen van niet)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 maart 2009 @ 09:00:13 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66755102
Jeetje... eerst even wat knuffeltjes in het rond strooien, ziet ernaaruit dat een aantal hier het goed kunnen gebruiken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_66757388
Meaghan balen zeg... veel succes er mee!
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 12:19:46 #234
43556 miss_dynastie
pi_66761501
Sterkte Maeghan en Ymme.

Geen tijd om actief bezig te zijn met afvallen, maar wel vijf kilo kwijt de afgelopen maand door al het ren- en vliegwerk
pi_66771447
Voor hen die dit weekend in het huisje zitten:
ik kom niet meer langs morgen. Ik had aan Liejannuh laten weten dat ik mijn best zou doen om ergens na zaterdagochtend langs te komen, maar omdat ik onderuit gegaan ben met mijn motor en deze morgen de hele dag weer rijklaar ga maken, zie ik geen mogelijkheid tot een bezoekje.

Helaas

Veel plezier in ieder geval!
Ja doei.
pi_66773316
Het zal wel rustig worden hier het weekend
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:36:23 #237
178605 XmarkX
Koek koek =D
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:01:12 #238
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_66775406
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:36 schreef XmarkX het volgende:
Veel water drinken helpt bij het afvallen goed
Hardnekkige fabel.
Natuurlijk is water beter dan cola of milkshakes, omdat het geen kcal heeft. Maar je valt niet af door veel water te drinken.
***Levi was here***
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:32:42 #239
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_66776523
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hardnekkige fabel.
Natuurlijk is water beter dan cola of milkshakes, omdat het geen kcal heeft. Maar je valt niet af door veel water te drinken.
echt wel dus he... ik drink gem. 2 liter water per dag nu... en met wel sporten erbij toch erg veel afgevallen in 7 weken... je blijft piesen en piest alle afval stoffen eruit
mn huisarts zei het ook trouwens
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_66776661
toch is het een fabel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:54:11 #241
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_66777341
lekker puh!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:07:31 #242
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_66777903
ff zitten googelen en t enige wat ik kan vinden is dat t volgens een of andere televaag achtige site idd niet helpt omdat een japans onderzoek dat zegt.. maar ik kan niets vinden war/hoe/wat dat onderzoek staat ofzo..

wat ik verder lees is dat je van water zelf niet afvalt maar wel gifstoffen kwijt raakt en dat je door veel water te drinken minder suiker houdende dranken drinkt... en dat klopt natuurlijk.. allemaal calorietjes die je niet binnen krijgt..
ik ken iemand die drinkt dan de hele dag sinasappelsap want dat is gezond
pi_66778213
Als je van water zou afvallen dan zou ik nu 50 kilo wegen
Door water drinken voel ik me wel lekkerder maar dat zit tussen mijn oren
pi_66778390
Ik hoor wel niet in dit topic, maar toch een kleine reactie:

Van water drinken an sich val je niet af, wel van water drinken met een flinke scheut citroensap erin ! Vooral 's ochtends voor het ontbijt, het stimuleert de spijsvertering namelijk. Bovendien vind ik het lekkerder dan alleen water .
pi_66793012
Ben eindelijk weer aan 't afvallen gelukkig. Reden waarom het moeilijk ging is dat ik alles vasthield, dwz kon heel slecht naar de wc en hield vocht vast. Waarom het nu wel gaat geen idee, ik heb de afgelopen week iedere ochtend op de nuchtere maag een paar glazen warm water gedronken, een kuur Floracare gedaan en ben nu bijna 100 dagen gestopt met roken. Mijn osteopaat beweert dat je lichaam in cycli van 100 dagen functioneert. Wat het was weet ik niet maar ben erg blij dat er weer beweging inzit!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:58:42 #246
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_66807007
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:15 schreef Miss_S het volgende:
Als je van water zou afvallen dan zou ik nu 50 kilo wegen
Door water drinken voel ik me wel lekkerder maar dat zit tussen mijn oren
nou eeeh meid... kijk nog eens ff naar je ouwe foto's
pi_66810982
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

nou eeeh meid... kijk nog eens ff naar je ouwe foto's
pi_66812138
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Van water drinken an sich val je niet af, wel van water drinken met een flinke scheut citroensap erin ! Vooral 's ochtends voor het ontbijt, het stimuleert de spijsvertering namelijk. Bovendien vind ik het lekkerder dan alleen water .
Voor zover ik weet is het alleen maar ontzettend slecht voor je maag en darmen.

Op persoonlijk vlak gaat het alleen maar slechter. Mijn ouders willen de huissleutels terug en ik krijg de mijne in de brievenbus. En die van hun hoef ik niet eens bij hun thuis te brengen, maar bij een kennis.
Sanity is (not) statistical
pi_66812200
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Ik ben het met je eens dat het lekkerder is, maar je valt er echt niet van af.
pi_66813690
24 maart word ik opgenomen en 27 maart mag ik weer naar huis en hopelijk met antwoorden waarom ik niet afval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')