quote:Op zondag 15 februari 2009 13:35 schreef ymme het volgende:
Gister kwam mijn vriend bij ons... Met de mededeling dat hij papa wordt en ik tante....Vind het zo leuk voor ze...... En toch voelde ik een beetje jalozie... Stom he...
quote:
Maar ze heeft het over 'mijn vriend'quote:Op zondag 15 februari 2009 14:11 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het ook een paar keer moeten lezen, maar waarschijnlijk is het niet 'tante' als in zus van... maar eerder een niet-familiale tante
Ja, vast gewoon ''een'' vriendquote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar ze heeft het over 'mijn vriend'
Vaak gebruiken mensen uit zuiden van het land ipv een vriend vaak het woord mijn vriend.quote:
Volgens vriendlief is dat niet de afscheiding, maar je urine. Je schijnt in je vruchtbare periode meer feromonen af te scheiden dan op andere momenten. Feromonen ruiken zoeter. Mannen raken daar dan weer opgewonden van en voilá klussen...quote:Op zondag 15 februari 2009 19:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Hier,de kvk-dagen zijn ongeveer voorbij,al was mijn vorige cyclus erg lang dus we klussen nog maar ff door voor de zekerheid (en het bevalt ons eigenlijk wel hihi).
Hebben jullie dat trouwens ook dat na een week of 2 je afscheiding anders (zoeter) ruikt?Zou dat met de eisprong te maken kunnen hebben of vruchtbare periode?
Nog niks te melden...quote:Op zondag 15 februari 2009 19:31 schreef sterrenmunt het volgende:
even tvp-en hoor! ben nog steeds heel benieuwd naar ciscostar!
Die eisprong is volgens mij zo weer terug (als je verder geen vruchtbaarheidsproblemen hebt) probleem is alleen om je cyclus weer even te leren kennen. Het duurt even voor die weer helemaal ingeregeld is. Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde een week of zes, daarna begon de boel pas weer goed te werken. Mijn cyclus is variabel, dus ik gebruik nu ovulatietests....quote:Op zondag 15 februari 2009 21:21 schreef MinnieMin het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de eiersprong als je al jaren aan de pil bent geweest?
Duurt het een paar maanden voor je dat weer krijgt?
Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik regelmatig was of niet... voor de pil. Dat is al weer zo lang geleden.
Toch mijn oude agenda's eens opzoeken, volgens mij hield ik dat wel bij...
De docu sla ik even overquote:Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:
Mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil was verschrikkelijk!
(dus was nog 1x ongesteld geworden zoals altijd na een stopweek met de pil en die ongesteldheid erna...)
Zoveel buikpijn, last van me rug en zoveel bloed... had ik als ik stopte met de pil nooit.
Nu afwachten op mijn 2de ongesteldheid, maar tot nu toe nog steeds niks
ps. nu op rtl8 een docu over moeders die nog erg lang de borstvoeding geven
Zit ook net te kijken,erg apartquote:Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:
ps. nu op rtl8 een docu over moeders die nog erg lang de borstvoeding geven
Ohhh ik ook niet... je ziet gewoon hoe moeilijk die 2 kindjes het nu hebben omdat ze ineens gestopt zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:59 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Zit ook net te kijken,erg apartIk moet er niet aan denken hoor...
Dat snap ik, maar daarom begrijp ik dus ook niet dat het nu zo anders is...quote:Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Minniemin, als dit je menstruatie is van je laatste pilronde dan zegt die nog niks over de volgende die dus echt op eigen kracht moet komen, zonder pil. Je lichaam kan natuurlijk nog niet weten dat je die pil niet meer gaat nemen. Dus echt volgende maand even afwachten, dan weet je wat je cyclus een beetje doet.
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mag ik hier ook meedoen?![]()
Ik heb dezelfde NOD als Vlindur*: 2 maart
* Wij gaan lekker saampjes zwanger zijn
Ik denk inderdaad dat het daarvan komt. Dat geeft me wel hoop op een snelle normale menstruatie.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef judes het volgende:
Minnie, 1 gemiste pil kan best wel een merkbaar effect hebben volgens mij. Een vriendin van mij is ooit 1 pil vergeten, blijkbaar op een cruciaal moment, want 6 weken later kwam ze er achter dat ze zwanger was...
Maarja, de een moet echt 'ontpillen', de ander is meteen na het stoppen zwanger. Er valt gewoon niet zoveel over te zeggen, bij iedereen is het anders. Maar ellende hebben met de pil is volgens mij geen rede om te denken dat er iets mis is, hoor!
daar heb ik ook last van hoor...quote:Ben gewoon bang dat ik dingen ga voelen omdat ik ze wil voelen etc
quote:Op maandag 16 februari 2009 17:54 schreef Ciscostar het volgende:
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... durf het niet!
Zaterdag was de test ook negatief, niet eens een heel heel dun streepje.. gewoon niks.
Waarom zou er nu dan wel een streepje zijn 2 dagen later??
Ik wil niet weer een negatieve test en niet weten waar mijn 'klachten' vandaan komen
Ik denk dat ik gewoon wacht tot... en anders woensdag/donderdag ofzo
Ik weet het gewoon niet meer ( begin er gewoon spontaan van te huilen...)
quote:Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef Fiemeeltje het volgende:
Dingen voelen omdat je dat wilt is ook hier een heel bekend principe. Enne effe een lekker potje grienen is altijd goed om de boel eens goed te ontladen
En hoop blijven houden mag natuurlijk ook nog best! Of misschien zijn het wel al hormonen?quote:Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef Fiemeeltje het volgende:
Dingen voelen omdat je dat wilt is ook hier een heel bekend principe. Enne effe een lekker potje grienen is altijd goed om de boel eens goed te ontladen
Jeetje Cisco, het is ook allemaal wat he?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:54 schreef Ciscostar het volgende:
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... durf het niet!
Zaterdag was de test ook negatief, niet eens een heel heel dun streepje.. gewoon niks.
Waarom zou er nu dan wel een streepje zijn 2 dagen later??
Ik wil niet weer een negatieve test en niet weten waar mijn 'klachten' vandaan komen
Ik denk dat ik gewoon wacht tot... en anders woensdag/donderdag ofzo
Ik weet het gewoon niet meer ( begin er gewoon spontaan van te huilen...)
Je lichaam maakt hcg aan vanaf het moment dat je bevrucht bent. Echter, de ene vrouw maakt sneller meer aan dan de andere. Er zijn zelfs vrouwen die pas na een paar weken positief testen. Het kan dus alle kanten uit. Wat wél bekend is, is dat het HCG elke drie dagen verdubbelt. Ik heb een grafiekje gezien met de boven en onderwaarden. ff zoeken of ik het kan vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:43 schreef Ciscostar het volgende:
als ik zwanger zou zijn... dan had er op 14 feb mijn nod toch iets te zien moeten zijn geweest? Als is het maar piepdun/vaag streepje? Vanaf wanneer maakt je lichaam hcg aan dan?
Dus als ik het ben kan ik nu beetje positief testen of weer negatief en dat kan ook nog paar weken zo zijnquote:Op maandag 16 februari 2009 19:45 schreef Fiemeeltje het volgende:
[..]
Je lichaam maakt hcg aan vanaf het moment dat je bevrucht bent. Echter, de ene vrouw maakt sneller meer aan dan de andere. Er zijn zelfs vrouwen die pas na een paar weken positief testen. Het kan dus alle kanten uit. Wat wél bekend is, is dat het HCG elke drie dagen verdubbelt. Ik heb een grafiekje gezien met de boven en onderwaarden. ff zoeken of ik het kan vinden.
edit: gevonden....
http://www.dml.co.nz/hbook/hcg.gif
Hier zie je dat er nogal wat verschil zit in de aanmaak van HCG. Als je een test hebt die wat minder gevoelig is en pas bij 1000 units positief geeft betekent dat bij sommige vrouwen dat ze bij 3 weken al positief testen terwijl bij andere vrouwen dit punt pas op 6 weken ligt.
quote:Wikipedia: Na de 5e dag na de eisprong is het endometrium optimaal voor een innesteling. Waarschijnlijk zit in het secreet stoffen die dit innestelingsproces reguleren. Indien een embryo innestelt zal het zelf een hormoon produceren, het zwangerschapshormoon hCG. Dit zorgt er voor dat het corpus luteum nog tijdelijk blijft bestaan waardoor progesteron geproduceerd blijft worden tot ongeveer de 7-8e week van de zwangerschap. Hierna neemt de moederkoek (placenta) de productie van progesteron over. Als een zwangerschap uitblijft zal het corpus luteum ten gronde gaan en de productie van progesteron stoppen. Daling van progesteron zorgt voor verval van endometrium, en dan uiteindelijk afstoting gevolgd door een vaginale menstruele bloeding. Deze bloeding verschilt van vrouw tot vrouw en van cyclus tot cyclus, maar duurt normaal 3 tot 7 dagen waarbij er een totaal bloedverlies is van rond de tien centiliter (vergelijkbaar met een half kopje).
Sja, het zou inderdaad kunnen dat je wel zwanger bent maar nog een poosje negatief test... in dat geval schiet het testen niet op nee. Dan weet je nog niks.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:02 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Dus als ik het ben kan ik nu beetje positief testen of weer negatief en dat kan ook nog paar weken zo zijn
Nee dat schiet op hahaWant zo blijf ik met hartkloppingen naar de wc gaan haha
quote:Een half kopje bloed trouwens... jeetje, het lijken hier altijd el 10 koppen bloed te zijn, haha..
Nooit wikipedia als enige bron gebruikenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Hurminatore het volgende:
Je lichaam maakt HCG aan nadat een bevruchte eicel zich heeft ingenesteld. Dus niet als het bevrucht is.![]()
[..]
moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet...quote:Op maandag 16 februari 2009 18:15 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Meis.. Ik ken het zo.. *Knuffel*
Maar ik kan je eerlijk zeggen, het slijt als je er langer mee bezig bent. Na bijna 2 jaar kan ik het toch wel aardig op slot zetten.
Ik loop al bij een Gyn, er is PCOS vastgesteld en ik heb 'gewoon' een knop om gezet.. Dat het hier gewoon niet zo vlot gaat. En natuurlijk is er een teleurstelling. Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"quote:Op maandag 16 februari 2009 22:08 schreef mijsje het volgende:
[..]
moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet...na ruim 1,5 jaar kan ik het nog steeds niet goed van me afzetten en is nog steeds iedere maand met
een hele grote teleurstelling...
ik denk dat dat ook per persoon verschilt, hoe je erin staat en hoe goed je dingen van je af kunt zetten... (ik ben er niet zo goed in dus...)
Ciscostar![]()
hee, zag ik dat er bij verschillenden alwaren?
dat was niet de bedoeling!
ik ben ook alweer bijna op NOD...![]()
Dat vind ik echt heel knap van je!!quote:Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Vlindur het volgende:
Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"
Niet dat het nou 'makkelijk' is, maar ergens wel fijn dat ik het zo 'makkelijk' van me af kan laten glijden..
daar heb ik echt bewondering voor, dat je dat kunt, terwijl je PCOS hebt.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Vlindur het volgende:
Ik loop al bij een Gyn, er is PCOS vastgesteld en ik heb 'gewoon' een knop om gezet.. Dat het hier gewoon niet zo vlot gaat. En natuurlijk is er een teleurstelling. Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"
Niet dat het nou 'makkelijk' is, maar ergens wel fijn dat ik het zo 'makkelijk' van me af kan laten glijden..
quote:Zwangerschapstests bestaan al veel eeuwen, maar de eerste vormen ervan waren niet veel beter dan het opgooien van een munt. Zo werd vroeger wel het veterpotje gebruikt, waarmee door een gloeiende veter een scherpe brandgeur werd opgewekt, die een zwangere makkelijk deed kokhalzen (ochtendmisselijkheid!).
Later vonden bepalingen gebaseerd op hormoonspiegels ingang. Bij de kikkerproef werd urine van de proefpersoon bij een kikker ingespoten, waarna bij zwangerschap de bloedplaatjes in de kikker een paar dagen later onder invloed van hormonen in de urine van vorm ging veranderen. Door onderzoek van het zwemvlies van het proefdier door middel van een microscoop kon dit worden vastgesteld.
Maar als jij al anderhalfjaar bezig bent mag je door naar de gyn toch? Volgens mij staat er een jaar voor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef mijsje het volgende:
raad eens wie hier zijn gekomen ondertussen... ik geef een hint: het begint met een D..... VEEL TE VROEG!
naja, toch maar een afspraak maken bij de dokter dus... maar niet hoe ik gehoopt had...
m'n nieuwe NOD mag op 17 maart gezet worden...
dat is zo, Vlindur, maar ik heb in juli een miskraam gehad, en daarna in september een operatie om een vleesboompje te verwijderen. ik moest daarna weer lang wachten voor ik naar de dokter mocht, omdat de gyn had gezegd dat er gemiddeld 9 maanden voor staan na zo'n operatie voor mensen zwanger zijn. ik kan alleen die 9 maanden niet helemaal afwachten. ik voel me nu zo'n emotioneel wrak... vandaar dat we eigenlijk te vroeg naar de arts gaan nu, maar we maken wel een afspraak. ik wil gewoon weten waarom ik maar niet zwanger word...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar als jij al anderhalfjaar bezig bent mag je door naar de gyn toch? Volgens mij staat er een jaar voor.![]()
Dat van je miskraam wist ik, van het vleesboompje niet (meer)..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat is zo, Vlindur, maar ik heb in juli een miskraam gehad, en daarna in september een operatie om een vleesboompje te verwijderen. ik moest daarna weer lang wachten voor ik naar de dokter mocht, omdat de gyn had gezegd dat er gemiddeld 9 maanden voor staan na zo'n operatie voor mensen zwanger zijn. ik kan alleen die 9 maanden niet helemaal afwachten. ik voel me nu zo'n emotioneel wrak... vandaar dat we eigenlijk te vroeg naar de arts gaan nu, maar we maken wel een afspraak. ik wil gewoon weten waarom ik maar niet zwanger word...
*zucht* * Vlindur knuffelt mijsjequote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:57 schreef mijsje het volgende:
het is niet zo dat je pas na 9 maanden zwanger bent, het is zo dat mensen gemiddeld binnen 9 maanden zwanger zijn dan... maar ik heb nu gewoon geen hoop meer... (zal wel aan het moment liggen hoor...)
[/klaagmodus]
Och meis..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:25 schreef mijsje het volgende:
*mijsje knuffelt Vlindur terug*
daar zit ik ook zo mee... toen ik te horen kreeg dat ik een miskraam had in juli, zat er ook een moeder met een dochter van een jaar of 13 in de wachtkamer. moeder schreeuwde bijna tegen haar dochter dat ze een abortus moest, omdat het belachelijk was dat ze zwanger was... dat doet zeer...pze, ik hoop het ook, maar ben hoop beetje kwijt...
quote:Hoe werkt een ovulatietest?
De test detecteert LH (luteïniserend hormoon) in urine. De primaire functie van LH is het vrijgeven van een rijpe eicel in de eierstokken.
De snelle stijging in de hoeveelheid LH in de urine, de "LH piek" , is het signaal van de start van het ovulatieproces. LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid.
Deze piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH snel naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start LH piek. Dit is de meest vruchtbare periode van je menstruatiecyclus.
http://www.zwangerworden.nu/ovulatietest
volgens mij gewoon stuk... ik zou m'n geld terugvragenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:15 schreef judes het volgende:
(behalve dat er geen 2e streepje op kwam dan...)
Ik ook niet hoor... wist niet eens wat NOD betekendequote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:12 schreef MinnieMin het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd met de betekenis van alle termen hier? Inmiddels is het me wel duidelijk, maar in het begin snapte ik er de ballen niet van
Heb ik nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:12 schreef RockabeIIa het volgende:
cisco, heb je al een ovulatietestje geprobeerd?
Het is wel voor iedereen anders,ik kon er mijn ovulatie niet mee vinden en werd echt heel onzeker en gestressed ervan.Maar als je er juist heel snel je ovulatie mee vind kan ik me voorstellen dat het wel prettig is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:33 schreef Fiemeeltje het volgende:
Die ovutesten zijn echt ideaal. Ik heb er ook mee geleerd dat ik gewoon op mijn lichaam kan vertrouwen. Ik had ineens slijm en ja hoor, ik pieste netjes twee streepjes.Nu over twee weken nog een keer dubbele streepjes doen en dan ben ik helemaal tevreden
Durf ik niet want hij was al een keer negatiefquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb me nooit gerealiseerd dat dat wachten zo vreselijk is
En cisco, ik snap het niet helemaal. Kun je niet gewoon een test doen?
Straks..... wil niet testen zonder mijn man erbij!quote:
Oké!quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:13 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Straks..... wil niet testen zonder mijn man erbij!
Dus als ik het straks durft dan op zijn laatst weten jullie het 19 uur...
Haha duimsmile zou wel handig zijn jaquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:24 schreef huuphuup het volgende:
Shit 7 uur ben ik al weg![]()
dan maar onbeschoft tijdens het uit eten op mn telefoon kijken![]()
*duimduimduimduim!*
ik wil een duim smiley!
Ik kon deze vinden!quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:24 schreef huuphuup het volgende:
Shit 7 uur ben ik al weg![]()
dan maar onbeschoft tijdens het uit eten op mn telefoon kijken![]()
*duimduimduimduim!*
ik wil een duim smiley!
foto maken heeft geen zin want het is echt niks... alleen beetje als je licht tegenhoud of schuinquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:37 schreef happyme28 het volgende:
oehh... foto foto, dat klinkt wel als een licht streepje toch? Een streepje, hoe licht ook, is een streepje hoor
quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:39 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
foto maken heeft geen zin want het is echt niks... alleen beetje als je licht tegenhoud of schuin
met blote oog moeten we nog turen..
Ah als ik vrijdag nog niet ben dan weer... ga zo wel ffies bij de AH kijken of ze wat hebben
kruidvat iddquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Niet om het een of ander maar ik zie dagelijks kruitvat voorbij komen maar het is toch kruidvat!?
Cisco, pregnant until proven otherwise oftewel PUPO!!!
PUPOquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Niet om het een of ander maar ik zie dagelijks kruitvat voorbij komen maar het is toch kruidvat!?
Cisco, pregnant until proven otherwise oftewel PUPO!!!
welke topic? mis ik een streepje? ik zag er geen in Z&G...quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:20 schreef mefke79 het volgende:
Ciscostar, als je net zo'n streep hebt als die in het andere topic en dit is niet met ochtendurine, dan is het echt een streep hoor. Oke, beginnende streep, maar toch. Als je niet zwanger bent komt er echt geen streep (en dat heb ik net iets te vaak gezien!). En anders toch proberen een CB test te doen, die zijn op dat gebied heel duidelijk, daar heb ik nog nooit halve streepjes van gezien, wel vage, maar licht = streep.
Succes en ik duim voor je!
Zie pmquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
vraagje, (way off topic) hoe kun je je ticker in een link anders noemen? Ik zie steeds bij mensen een link met een leuk woord, en ik kan alleen de tickerpagina erin zetten...(beetje aan het pruilen hier...)
Kun je die ook ffies aan mijn sturen, ik zit ook steeds daarmee als ik een link eronder wil zettenquote:
Gelukt!quote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh ja, dat bedoel ik ook niet hoor! Kom al lekker kletsen en hopelijk snel weer hyperen als vanouds. Zo, da's beter/duidelijker.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ah, judes heeft een ei! [ afbeelding ] Have fun.
Als je nu al blozen moet... lees maar even terug. Ik lag met mijn benen wijd nog bijna aan Fok te denken.![]()
Hihi, iedereen hier doet denk ik wel hetzelfde wanneer er een ei is of men denkt in de vruchtbare periode te zitten. Je kunt hier niemand wijsmaken dat je kindjes tussen de bloemkolen vindtquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:35 schreef judes het volgende:
lol, ik bloos ervan, Poezebeest. Had er even niet bij stilgestaan dat jullie nu allemaal weten wat ik vanavond ga doen...
Mijn schoon.oeder vraagt nergens naar. En als ze dat wel es doet kan ik met lekkere korte antwoorden haar stil krijgen. Iemand die in me geinteresseerd is kan het hele verhaal te horen krijgen. Maar als je voelt dat het ze niet boeit, dan vertel ik ze ook niks. Simpel zatquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
In de familie weet niemand het, vrienden ook niet. Op mijn werk weet bijna iedereen het. Rare situatie, maar voor ons even prima zo. Ik heb geen behoefte aan overbezorgde (schoon)moeders/oma's/schoonzussen/etc.
Check, dat heb ik dus ook. Totaal geen klik. En als die er wel naar is vertrouw ik het bedrijf an sich gewoon niet. De bedrijfsarts raadde ook aan vooral niets te zeggen aangezien het prive aangelegenheid is die ze niets aangaat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jij hebt een fijne, zo te horen. Pfft. Zo erg is het bij mij niet, maar echt klikken doet het ook niet. Andere golflengte zullen we maar zeggen...
Ik werk als adviseur en zit steeds bij verschillende klanten. Collega's zie ik dus niet zo vaak (niet elke dag iigquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jij hebt een fijne Vlindur, zo te horen. Pfft. Zo erg is het bij mij niet, maar echt klikken doet het ook niet. Andere golflengte zullen we maar zeggen...
CP, ik vind het juist fijn het om met mijn collega's te delen. Ze zijn heel lief als ik even naar het zkh moet of als er weer eens eentje zwanger is.
Ach. Dat mens is wereldvreemd. Het went. Totaal geen interesse in andere mensen. Heel raar. Ze is wel aardig, maar je kunt er niks mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jij hebt een fijne Vlindur, zo te horen. Pfft. Zo erg is het bij mij niet, maar echt klikken doet het ook niet. Andere golflengte zullen we maar zeggen...
CP, ik vind het juist fijn het om met mijn collega's te delen. Ze zijn heel lief als ik even naar het zkh moet of als er weer eens eentje zwanger is.
Tsja, ik ben juf en de onderwijswereld is wat dat betreft wel apart. Totaal niet zakelijk. En een echte vrouwenwereld. Ik snap heel goed dat dat bij andere beroepen anders is, als ik naar andere banen terug kijk zou ik het ook nooooit hebben gezegd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik werk als adviseur en zit steeds bij verschillende klanten. Collega's zie ik dus niet zo vaak (niet elke dag iig). Ik heb het wel aan 1 collega bij een klant verteld, maar die vertrouwensband was er dan ook
Heb het totaal niet in de gaten gehouden en ik merkl het ook niet altijd dus geen idee deze maand.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:42 schreef RockabeIIa het volgende:
PP, weet je wanneer je een eitje hebt gelegd?
Dat is bij mij ook zo bijna de situatie, behalve dan mijn ma, schoonouders (medicijnen toegediend krijgen bij hen thuis), mijn zus en haar man en de tante van mijn man (apotheek).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
In de familie weet niemand het, vrienden ook niet. Op mijn werk weet bijna iedereen het. Rare situatie, maar voor ons even prima zo. Ik heb geen behoefte aan overbezorgde (schoon)moeders/oma's/schoonzussen/etc.
Zullen wij ons eigen clubje beginnen 'Wijwillenzwangerwordenmaarhebbennoghindernissen"quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef leonieke het volgende:
En voor de rest voel ik me momenteel gewoon nergens bij horen, maar dat zal wel aan mij liggen
Is er niemand (naast je man) bij wie je 'mag' blijven praten hierover?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:09 schreef leonieke het volgende:
Thx pzeMaar ik bedoelde het niet zo alleen op Fok hoor. Ook irl eigenlijk
![]()
Mijn kennissen zijn voor het moment in te delen in een viertal grote categorieën:
- geen interesse in kinderen
- zwanger
- bezig voor een tweede/derde/...
- net bevallen
En dan zit ik daar momenteel tussen te zweven, nergens echt bij horen, verdriet op te kroppen (want ja, je kan niet blijven zeggen dat het moeilijk is natuurlijk) en te hopen op het feit dat ook wij misschien ooit zo'n wonder zullen meemaken.
Ik vraag me af wat er trouwens met mijn lichaam aan het gebeuren is. Nu lijk ik opeens ongesteld te worden (ofwel is het van dat onderzoek). Alleszins een heel rare bedoening, en ook wel heel toevallig een paar dagen na dat onderzoek. Ik snap het alleszins niet meerquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:21 schreef Poppejans het volgende:
En dan duren die 2 weken vast ook nog eens heel erg laaaaaang, dat is echt zo erg als je ergens op wachten moet!
Succes met de weekjes doorkomen!
Hier hoop ik gewoon nog steeds op tekens van een naderende ongesteldheid, maar niks hoor. Ik test maar iedere maand eventjes met zo'n hele goedkope zwtest dipstick.. tja weet het anders ook niet.
Hee mijsje, ik denk dat we dat soort jaloezie allemaal wel herkennen hoor. Ik in ieder geval al wel, en dat al na de twee weken dat we besloten hebben te stoppen met de pil.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:32 schreef mijsje het volgende:
judes, ik had helemaal over je lieve reactie heengelezen...dank je wel!
en ik had daarbij dus ook je positieve ovutest gemist...heb je hem goed gebruikt?
leoniekeik begrijp de gevoelens die je beschrijft heel goed. ik ben op het moment gewoon jaloers als ik een dikke (zwangere) buik zie, maar niet met afgunst, maar gewoon van: dat wil ik ook... maar mensen weten niet altijd hoe ze subtiel moeten vragen hoe het gaat met de kinderwens... (kreeg van een collega toen een andere collega zwanger was de vraag: steekt dat jou niet, dat zij zwanger is en jij niet? hoezo lekker bot?)
verder probeer ik hier uit mijn depri-kuiltje te klauteren, dus als iemand me even een touwladder kan toewerpen?(maar serieus, het wordt echt tijd voor lente en zomer met zon, veel zon! Ik ben al wat vatbaarder voor de winterdip, maar nu gaat er ook wat depressiviteit mee gepaard...
het valt nog mee hoor, maar het gaat wel weer de verkeerde kant op merk ik zelf. en als ik het zelf merk, dan gaat het niet goed)
Poezebeest gooit een touwladdertje naar Mijsje om haar uit het kuiltje te helpen. Doet er ook even een zonnedansje achteraan zodat de zon komt kijken wie er zo idioot staat te dansen en zal de zon dan vragen om te blijven want van dit weer wordt zelfs de meest positief ingestelde persoon lichtelijk depressief.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:32 schreef mijsje het volgende:
en ik had daarbij dus ook je positieve ovutest gemist...heb je hem goed gebruikt?
leoniekeik begrijp de gevoelens die je beschrijft heel goed. ik ben op het moment gewoon jaloers als ik een dikke (zwangere) buik zie, maar niet met afgunst, maar gewoon van: dat wil ik ook... maar mensen weten niet altijd hoe ze subtiel moeten vragen hoe het gaat met de kinderwens... (kreeg van een collega toen een andere collega zwanger was de vraag: steekt dat jou niet, dat zij zwanger is en jij niet? hoezo lekker bot?)
verder probeer ik hier uit mijn depri-kuiltje te klauteren, dus als iemand me even een touwladder kan toewerpen?(maar serieus, het wordt echt tijd voor lente en zomer met zon, veel zon! Ik ben al wat vatbaarder voor de winterdip, maar nu gaat er ook wat depressiviteit mee gepaard...
het valt nog mee hoor, maar het gaat wel weer de verkeerde kant op merk ik zelf. en als ik het zelf merk, dan gaat het niet goed)
Fijn dat je nu in ieder geval weet waar je aan toe bent, jammer dat het dan de duivel himself is die je dat laat weten. Ik vind het ook lastig die cyclus, die onzekerheid wanneer ze komen. Toen ik aan de pil was vond ik het heerlijk om te weten wanneer ik zou menstrueren, nu ben ik de controle kwijt! En daar ben ik niet zo goed in, zuchtquote:Op zondag 22 februari 2009 13:23 schreef Ciscostar het volgende:
Daar was ik weer,de duivels zijn vanacht/vanmorgen gekomen
![]()
Eindelijk! Want wachten tot ze komen is ook niks.. zeker niet als je paar keer negatief getest heb
Nu kunnen we tenminste verder, deze cyclus was dus 37 dagen.
Nu voor mijn volgende weer 37 aanhouden? Vorige maand was ik 30 dagen.
Heb maar even er tussen in gedaan (33 dagen) dus mijn NOD mag naar 27 maart
Vanmorgen naar een doop geweest en als je dan dat kindje ziet, dan kriebelt het toch wel heel heel ergmaar op dat zelfde moment heb je buikpijn van je ongesteldheid die net is komen aanzetten
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De winter zal er hier volgens mij ook wel voor iets tussen zitten. Ik wil zomer en zon en warmtequote:Op zondag 22 februari 2009 02:32 schreef mijsje het volgende:
Ik hou hem gewoon op 27 maart (33 dagen, dan heb ik hem ruim genomenquote:Op zondag 22 februari 2009 14:35 schreef mijsje het volgende:poezebeest! *nog wat controle zoekt om naar poezebeest te sturen... is goeie ruil...*
Minniemin, je hebt gelijk, je hoort vooral van de mensen die er niet goed mee om weten te gaan. (ehm, lees hier, niet goed voor mij, dat is ook anders per persoon...) ik doe m'n best om er doorheen te kijken en door te gaan, maar ruim anderhalf jaar is wel lang om dat helemaal positief te blijven doen... zeker als je haast hebt... (mijn moeder is zo ziek dat we niet weten of ze het wel haalt om een kleinkind te zien, of zelfs maar te horen dat ze oma wordt...het moet haar eerste worden)
Cisco, fijn dat deer nu dan zijn, dan kun je door! Ik zou gewoon die 30 dagen aanhouden en dit als een lang uitstapje beschouwen. en als je niet wil dat iedereen je platgooit met suggesties om te testen, kun je je nieuwe NOD ook even bewaren... (wil niet zeggen dat ik het niet wil weten hoor, maar zo zou ik het doen denk ik...)
Op naar de nieuwe ronde, en op naar twee streepjes Cisco!
Hoe is het bij jou nu? Heb je nog getest deze week, of was het niet nodig?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:21 schreef wolletjebol het volgende:
hmmm, ik lees over allemaal... balen Tierrr en Sterrenmunt!
nieuwe ronde nieuwe kansen...)
Welkom MinnieMin! Leuk om weer nieuwe gezichten te zien hier
hier is het ondertussen een misselijke bedoeling... ik was het hele weekend misselijk en moest vrijdag zelfs spugen... maar ik heb woensdag pas m'n NOD, dus het zal wel niks met elkaar te maken hebben... (ondanks zere borsten enz...) ik durf ook nergens op te hopen wat dat betreft...
we gaan het zien!
lief dat je aan me denkt... ik was 2 dagen te laat, wat eigenlijk op het punt om te testen, maar toen voelde ik m'n rug... ik dacht, ik wacht wel even tot morgenochtend, en ja hoor:quote:Op zondag 22 februari 2009 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe is het bij jou nu? Heb je nog getest deze week, of was het niet nodig?
Gebaseerd op mijn gevoel en een lage temperatuur hebben wij ook geheel onverwacht dit wondertje voor elkaar gebokst. Je gevoel zeker niet negeren!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:31 schreef Asyniur het volgende:
Voor alle dames die het nodig hebben![]()
Blijf moed houden!hoewel dat soms makkelijker gezegd is dan gedaan...
![]()
Hier maar iets eerder aan het klussen gegaan dan mijn ticker aangeeft.Gebaseerd op mijn gevoel.
Ben benieuwd of deze ronde ons een 2e streepje oplevert
Ok dankjequote:Op maandag 23 februari 2009 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Geen stomme vraag als je dat nog nooit gedaan hebt!
De juiste temperatuurcurve stel je vast door iedere dag op hetzelfde tijdstip voor je uit bed gaat (dus niet eerst even plassen en terugkruipen) rectaal te meten met een thermometer met 2 cijfers achter de komma. Dus helaas ook in het weekend de wekker om op dezelfde tijd te meten. Als je nou een thermometer neemt met een geheugen, kun je opnemen, wegleggen en als je weer echt wakker wordt de temperatuur aflezen.
Ik zette alles in een excel sheet en kon zo heel mooi zien hoe mijn cyclus verlliep.
Ja doe ik inderdaad!quote:Op maandag 23 februari 2009 12:26 schreef maffemuts het volgende:
Ooit sprak iemand de wijze woorden elk streepje is een streepje
K was te laat voor je foto helaas, maar zou zeggen test inderdaad zaterdag nog eens.
Zaterdag? Bij twijfel altijd twee keer testen!quote:Op maandag 23 februari 2009 12:12 schreef Poppejans het volgende:
Ik krijg er ook geen pijltje bij gemaakt. Bah
Een potloodstreep lijntje filterdun zie ik zelf, ook op deze foto zie ik het.
Ik heb de test al wegggegooid inmiddels![]()
Deze is van zaterdagochtend, ik heb getest omdat ik weer eens hele zere borsten heb.
Ik test zaterdag nog wel effe voor alle zekerheid met zon testje van de kruidvat.
Als je erop dubbelklikt zie je hem groter. Er is wel een klein beginnetje te zien aan de onderkant, maar omdat de rest van de test zo beschadigd is is het lastig te zien. En het is natuurlijk ook nog eens niet een haarscherpe foto. Idd spannendquote:Op maandag 23 februari 2009 13:08 schreef Poppejans het volgende:
Jullie zijn lief!Maar ik probeer echt pas over paar ochtenden te testen en mn hoofd koel te houden, al ben ik daar niet echt de persoon voor
Op die van KIM zie ik dan weer niks, ow bah wat eng dit! Wel leuk eng hoor![]()
Ja idd!quote:Op maandag 23 februari 2009 13:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je erop dubbelklikt zie je hem groter. Er is wel een klein beginnetje te zien aan de onderkant, maar omdat de rest van de test zo beschadigd is is het lastig te zien. En het is natuurlijk ook nog eens niet een haarscherpe foto. Idd spannend.
lief dat je eraan denkt Yppy!quote:Op maandag 23 februari 2009 09:01 schreef YPPY het volgende:
Ging je nou vandaag naar de huisarts mijsje?ook voor
![]()
Sorry voor de anderen, volg het verder niet zo, maar bij mensen die je irl kent, is het toch anders.
Maar het zou wel kunnen dat het cervixslijm is toch? Ik las ergens dat je vruchtbaarder bent in de periode na een mk, maar weet niet of dat een fabel is.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:35 schreef happyme28 het volgende:
Oe Poppejans, wat zou dat geweldig zijn!
Ik had vandaag iets dat lijkt op cervixslijm.... lijkt me wel onmogelijk, maar het is echt rekbaar slijm... kan dat ook nog ergens anders door komen dan een naderende eisprong? Het is nu 14 dagen na het stoppen met vloeien en 16 dagen na mijn miskraam. Zou wel snel zijn toch? Anyway, donderdag naar de gyn om te kijken hoe het er nu vanbinnen uitziet. Kan ze waarschijnlijk wel zien of er een eitje groeit.
Nou die afspraak met de gyn stond al sinds de mk om te kijken of alles schoon is omdat het 2 weken geleden nog niet zo was en ze zeker wil weten dat alles weg is. Toen zei ze al dat ze ook dan gelijk mijn eierstokken zou bekijken, dus dat is mooi meegenomen.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:36 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar het zou wel kunnen dat het cervixslijm is toch? Ik las ergens dat je vruchtbaarder bent in de periode na een mk, maar weet niet of dat een fabel is.
Wel fijn dat de gyn deze week meteen even kijken kan, ik hoop dat je gauw weer bezig kunt gaan voor een beeb!
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:27 schreef Fiemeeltje het volgende:
Heb overigens ook extra last van 'haast' doordat bij m'n schoonvader een ernstige ziekte is geconstateerd. Vriendlief en ik hopen wel dat hij het opa-schap nog mee kan maken
Dankjewelquote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
![]()
Ik duim voor jullie... wanneer is je NOD?
bij mij deed ie niet veel, bij mijn vriendin wel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:41 schreef Fiemeeltje het volgende:
Iemand hier ervaringen met die extra sensitive testen van sensitest? Heb er nu namelijk eentje voor me liggen die een héél héél héél licht lijntje geeft. (ik moest 'm wel uit elkaar halen om 'm te zien) Het is wel rozig en ontstond binnen tien minuten, dus het lijkt geen indrooglijntje te zijn. Vriendlief ziet het ook....
Het ziet er naar uit dat de bevruchting in ieder geval geslaagd is en er HCG in m'n lichaam zwerft, nu maar hopen dat het blijft plakken. Ik wil eerst nog eens een overtuigde piesen dit keer. Vorige maand bleef het ook niet plakken, dus nu doen we het rustig aan met het enthousiasmeWel wederom de bevestiging dat het aan de vruchtbaarheid blijkbaar niet ligt, dus dat is altijd positief. Vooralsnog dus nog geen feest, maar de voortekenen zijn gunstig...
Dat heb ik gedaan, maar dan krijg je een vage foto:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:23 schreef Vicky het volgende:
Ik zie 'm hoor Fiemeeltje!!
mischien kan je 'm van nog dichterbij maken..
geen macrostand op je fototoestel?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:27 schreef Fiemeeltje het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar dan krijg je een vage foto:
[ afbeelding ]
of overmogenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:30 schreef Fiemeeltje het volgende:
Nee geen macrostand
En idd héél, héél, héél, héél licht. Morgenochtend nog maar eens kijken.
Of ik ga ook zo'n koelbloedige zijn en zaterdag pas testen...
Who am i kidding(morgenochtend test ik dus)
Volgens mij is het ook gewoon een dipstick met een plasticje...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:51 schreef judes het volgende:
Lijkt wel gewoon een dipstick met een plastic ding er omheen! Ik zie ook wel een heel vaag streepje.
Maar je bent ook wel een beetje aan de vroege kant, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |