abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66083103
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Link naar het vorige deeltje: deel 130

24 februari Pure-Poison (09-2008) NOD
02 maart Vlindur (01-2008) NOD
03 maart CrazyPrincess
06 maart Poezebeest NOD
07 maart Judes (11-2008) NOD
08 maart Hurminatore (06-2008) NOD
13 maart prinseszondererwt NOD
17 maart mijsje (08-2007) NOD
19 maart Tierrr (10-2008) NOD
23 maart sterrenmunt (12-2008) NOD
27 maart Ciscostar (12-2008) NOD

bumbaloe (10-2008)
Fiemeeltje
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-02-2009 20:40:14 ]
pi_66083135
Een nieuw topic Er is dus weer plaats voor véél positieve testen
Veel succes allemaal
pi_66083488
Ok, nieuw topic, nieuwe kansen!!

Mijn nieuwe NOD is 19 maart... sjong, wat duurt dat nog lang!!
pi_66083599
Ik wil ook wel in de lijst, 13 maart als NOD denk ik zo. Laat ik maar opnieuw 37 dagen aanhouden, hopelijk is het sneller maar je weet het toch niet met mij.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:09:56 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66086988
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:35 schreef ymme het volgende:
Gister kwam mijn vriend bij ons... Met de mededeling dat hij papa wordt en ik tante.... Vind het zo leuk voor ze...... En toch voelde ik een beetje jalozie... Stom he...
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:05 schreef Asyniur het volgende:
Deze snap ik even niet...
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:11 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het ook een paar keer moeten lezen, maar waarschijnlijk is het niet 'tante' als in zus van... maar eerder een niet-familiale tante
Maar ze heeft het over 'mijn vriend'

[ Bericht 41% gewijzigd door Asyniur op 15-02-2009 16:12:53 (Even uit vorige bericht meegenomen) ]
pi_66087036
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar ze heeft het over 'mijn vriend'
Ja, vast gewoon ''een'' vriend
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66087527
Ik gok dat ze haar broer bedoeld Waarschijnlijk gewoon een typo...

Weer een topic verder, ben benieuwd wat dit topic aan streepjes gaat brengen. Cisco, weet je al iets meer?

Zelf probeer ik een beetje te achterhalen wanneer ik mijn NOD ongeveer kan verwachten. Gezien cervix en ovulatiepiek gok ik dat mijn ei in de nacht van 13 op 14 februari gesprongen is. 14 dagen erna zou betekenen dat de 28 mijn NOD is. Waarmee ik wederom een lange cyclus zou hebben. Ik snap er niets van. jun/jul/aug had ik een cyclus van 21 dagen, daarna heel erg lang 23 dagen en nu ineens naar de 28/30 dagen. Overigens hoop ik dat mijn volgende cyclus gewoon 40 weken duurt

Komende week zou de nestelweek worden, ben benieuwd. Ik wacht het allemaal maar netjes af.
pi_66087548
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja, vast gewoon ''een'' vriend
Vaak gebruiken mensen uit zuiden van het land ipv een vriend vaak het woord mijn vriend.
Dat had een vriend van mijn man ook altijd...tot ze erachter kwamen wat mijn vriend betekende

Tevens tvp

[ Bericht 6% gewijzigd door Ciscostar op 15-02-2009 17:59:17 ]
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_66092687
Alweer een nieuw topic, zelfs zonder extreem enthousiasme gaat het hier heel hard!

Ik heb nog steeds geen 2 streepjes op mijn ovutest, echt irritant, het is al dag 17, en in mijn vorige 2 cyclussen was mijn ovulatie op dag 18, dan zou ik nu toch ongeveer een piek kunnen verwachten...?
Ik hoopte eigenlijk dat mijn berekeningen verkeerd waren en dat mijn eisprong dus eigenlijk eerder was, want nu kom ik op een luteale fase van 10 dagen en dat zou van mij best langer mogen... Nouja, kan niks anders doen dan afwachten he...

Hopelijk zijn er binnenkort weer een hoop streepjes hier om me op te vrolijken!
pi_66093815
even tvp-en hoor! ben nog steeds heel benieuwd naar ciscostar!
pi_66094097
Hier,de kvk-dagen zijn ongeveer voorbij,al was mijn vorige cyclus erg lang dus we klussen nog maar ff door voor de zekerheid (en het bevalt ons eigenlijk wel hihi).
Hebben jullie dat trouwens ook dat na een week of 2 je afscheiding anders (zoeter) ruikt?Zou dat met de eisprong te maken kunnen hebben of vruchtbare periode?
01-08-2008
pi_66095986
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Hier,de kvk-dagen zijn ongeveer voorbij,al was mijn vorige cyclus erg lang dus we klussen nog maar ff door voor de zekerheid (en het bevalt ons eigenlijk wel hihi).
Hebben jullie dat trouwens ook dat na een week of 2 je afscheiding anders (zoeter) ruikt?Zou dat met de eisprong te maken kunnen hebben of vruchtbare periode?
Volgens vriendlief is dat niet de afscheiding, maar je urine. Je schijnt in je vruchtbare periode meer feromonen af te scheiden dan op andere momenten. Feromonen ruiken zoeter. Mannen raken daar dan weer opgewonden van en voilá klussen...

Eigenlijk net zoiets als een loops teefje dat door alle buurthonden achterna gezeten wordt
pi_66098005
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:31 schreef sterrenmunt het volgende:
even tvp-en hoor! ben nog steeds heel benieuwd naar ciscostar!
Nog niks te melden...
pi_66098071
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de eiersprong als je al jaren aan de pil bent geweest?
Duurt het een paar maanden voor je dat weer krijgt?
Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik regelmatig was of niet... voor de pil. Dat is al weer zo lang geleden.
Toch mijn oude agenda's eens opzoeken, volgens mij hield ik dat wel bij...
pi_66098369
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:21 schreef MinnieMin het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de eiersprong als je al jaren aan de pil bent geweest?
Duurt het een paar maanden voor je dat weer krijgt?
Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik regelmatig was of niet... voor de pil. Dat is al weer zo lang geleden.
Toch mijn oude agenda's eens opzoeken, volgens mij hield ik dat wel bij...
Die eisprong is volgens mij zo weer terug (als je verder geen vruchtbaarheidsproblemen hebt) probleem is alleen om je cyclus weer even te leren kennen. Het duurt even voor die weer helemaal ingeregeld is. Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde een week of zes, daarna begon de boel pas weer goed te werken. Mijn cyclus is variabel, dus ik gebruik nu ovulatietests....
pi_66098482
Er valt volgens mij bijzonder weinig over te zeggen MinnieMin, bij de een is het binnen een maand alweer hetzelfde als voor de pil en bij de ander komt het uit zichzelf gewoon helemaal niet op gang. Even afwachten dus...
pi_66098684
Toen ik stopte met de pil ben ik eerst gewoon ongesteld geworden en toen mijn eerste echte cyclus was 29 dagen..In die cyclus niet echt mijn eisprong kunnen ontdekken. Afgelopen cyclus wel, die voelde ik en ontdekte wat slijm
pi_66099026
Ik had gelijk eigenlijk een vrij regelmatige cyclus,toch had ik het gevoel dat het een maand of 3/4 duurde voordat de boel echt op gang kwam.Afgelopen keer had ik pas weer een echte flinke ouderwetse bloeding zoals voor ik aan de pil was.
01-08-2008
pi_66099179
Bedankt allemaal! Vreemde is dus, dat ik nu al meteen een veel zwaardere ongesteldheid heb. Wel ben ik tussentijds een pil vergeten geweest (volledig overgeslagen per ongeluk). Misschien dat dat een verschil uitmaakt...
pi_66099394
Mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil was verschrikkelijk!
(dus was nog 1x ongesteld geworden zoals altijd na een stopweek met de pil en die ongesteldheid erna...)
Zoveel buikpijn, last van me rug en zoveel bloed... had ik als ik stopte met de pil nooit.
Nu afwachten op mijn 2de ongesteldheid, maar tot nu toe nog steeds niks

ps. nu op rtl8 een docu over moeders die nog erg lang de borstvoeding geven
pi_66099603
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:
Mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil was verschrikkelijk!
(dus was nog 1x ongesteld geworden zoals altijd na een stopweek met de pil en die ongesteldheid erna...)
Zoveel buikpijn, last van me rug en zoveel bloed... had ik als ik stopte met de pil nooit.
Nu afwachten op mijn 2de ongesteldheid, maar tot nu toe nog steeds niks

De docu sla ik even over

Dit is voor mij dus eigenlijk ook nog de stopweek. Maar het is wel meteen al heel anders. Ik denk dat dat toch aan het vergeten van de pil eerder deze maand ligt. Kan geen andere verklaring bedenken.

Maar eh... Cisco... spannend hoor nog steeds!

[ Bericht 2% gewijzigd door MinnieMin op 15-02-2009 22:45:54 ]
pi_66099876
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:

Zit ook net te kijken,erg apart Ik moet er niet aan denken hoor...
01-08-2008
pi_66100223
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:59 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Zit ook net te kijken,erg apart Ik moet er niet aan denken hoor...
Ohhh ik ook niet... je ziet gewoon hoe moeilijk die 2 kindjes het nu hebben omdat ze ineens gestopt zijn.
Volgens mij is de overgang voor een kindje van 7 maandjes makkelijker.. 7 jaar vind ik helemaal oud!
pi_66101628
Minniemin, als dit je menstruatie is van je laatste pilronde dan zegt die nog niks over de volgende die dus echt op eigen kracht moet komen, zonder pil. Je lichaam kan natuurlijk nog niet weten dat je die pil niet meer gaat nemen. Dus echt volgende maand even afwachten, dan weet je wat je cyclus een beetje doet.
pi_66102426
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Minniemin, als dit je menstruatie is van je laatste pilronde dan zegt die nog niks over de volgende die dus echt op eigen kracht moet komen, zonder pil. Je lichaam kan natuurlijk nog niet weten dat je die pil niet meer gaat nemen. Dus echt volgende maand even afwachten, dan weet je wat je cyclus een beetje doet.
Dat snap ik, maar daarom begrijp ik dus ook niet dat het nu zo anders is...
Ik heb mijn oude agenda's teruggevonden. Maar daar snap ik niets van. Dan weer heel regelmatig, dan in eens weer niet. Ach ja, we zien het dan maar gewoon wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')