quote:Op zondag 15 februari 2009 13:35 schreef ymme het volgende:
Gister kwam mijn vriend bij ons... Met de mededeling dat hij papa wordt en ik tante....Vind het zo leuk voor ze...... En toch voelde ik een beetje jalozie... Stom he...
quote:
Maar ze heeft het over 'mijn vriend'quote:Op zondag 15 februari 2009 14:11 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het ook een paar keer moeten lezen, maar waarschijnlijk is het niet 'tante' als in zus van... maar eerder een niet-familiale tante
Ja, vast gewoon ''een'' vriendquote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar ze heeft het over 'mijn vriend'
Vaak gebruiken mensen uit zuiden van het land ipv een vriend vaak het woord mijn vriend.quote:
Volgens vriendlief is dat niet de afscheiding, maar je urine. Je schijnt in je vruchtbare periode meer feromonen af te scheiden dan op andere momenten. Feromonen ruiken zoeter. Mannen raken daar dan weer opgewonden van en voilá klussen...quote:Op zondag 15 februari 2009 19:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Hier,de kvk-dagen zijn ongeveer voorbij,al was mijn vorige cyclus erg lang dus we klussen nog maar ff door voor de zekerheid (en het bevalt ons eigenlijk wel hihi).
Hebben jullie dat trouwens ook dat na een week of 2 je afscheiding anders (zoeter) ruikt?Zou dat met de eisprong te maken kunnen hebben of vruchtbare periode?
Nog niks te melden...quote:Op zondag 15 februari 2009 19:31 schreef sterrenmunt het volgende:
even tvp-en hoor! ben nog steeds heel benieuwd naar ciscostar!
Die eisprong is volgens mij zo weer terug (als je verder geen vruchtbaarheidsproblemen hebt) probleem is alleen om je cyclus weer even te leren kennen. Het duurt even voor die weer helemaal ingeregeld is. Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde een week of zes, daarna begon de boel pas weer goed te werken. Mijn cyclus is variabel, dus ik gebruik nu ovulatietests....quote:Op zondag 15 februari 2009 21:21 schreef MinnieMin het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de eiersprong als je al jaren aan de pil bent geweest?
Duurt het een paar maanden voor je dat weer krijgt?
Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik regelmatig was of niet... voor de pil. Dat is al weer zo lang geleden.
Toch mijn oude agenda's eens opzoeken, volgens mij hield ik dat wel bij...
De docu sla ik even overquote:Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:
Mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil was verschrikkelijk!
(dus was nog 1x ongesteld geworden zoals altijd na een stopweek met de pil en die ongesteldheid erna...)
Zoveel buikpijn, last van me rug en zoveel bloed... had ik als ik stopte met de pil nooit.
Nu afwachten op mijn 2de ongesteldheid, maar tot nu toe nog steeds niks
ps. nu op rtl8 een docu over moeders die nog erg lang de borstvoeding geven
Zit ook net te kijken,erg apartquote:Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:
ps. nu op rtl8 een docu over moeders die nog erg lang de borstvoeding geven
Ohhh ik ook niet... je ziet gewoon hoe moeilijk die 2 kindjes het nu hebben omdat ze ineens gestopt zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:59 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Zit ook net te kijken,erg apartIk moet er niet aan denken hoor...
Dat snap ik, maar daarom begrijp ik dus ook niet dat het nu zo anders is...quote:Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Minniemin, als dit je menstruatie is van je laatste pilronde dan zegt die nog niks over de volgende die dus echt op eigen kracht moet komen, zonder pil. Je lichaam kan natuurlijk nog niet weten dat je die pil niet meer gaat nemen. Dus echt volgende maand even afwachten, dan weet je wat je cyclus een beetje doet.
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mag ik hier ook meedoen?![]()
Ik heb dezelfde NOD als Vlindur*: 2 maart
* Wij gaan lekker saampjes zwanger zijn
Ik denk inderdaad dat het daarvan komt. Dat geeft me wel hoop op een snelle normale menstruatie.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef judes het volgende:
Minnie, 1 gemiste pil kan best wel een merkbaar effect hebben volgens mij. Een vriendin van mij is ooit 1 pil vergeten, blijkbaar op een cruciaal moment, want 6 weken later kwam ze er achter dat ze zwanger was...
Maarja, de een moet echt 'ontpillen', de ander is meteen na het stoppen zwanger. Er valt gewoon niet zoveel over te zeggen, bij iedereen is het anders. Maar ellende hebben met de pil is volgens mij geen rede om te denken dat er iets mis is, hoor!
daar heb ik ook last van hoor...quote:Ben gewoon bang dat ik dingen ga voelen omdat ik ze wil voelen etc
quote:Op maandag 16 februari 2009 17:54 schreef Ciscostar het volgende:
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... durf het niet!
Zaterdag was de test ook negatief, niet eens een heel heel dun streepje.. gewoon niks.
Waarom zou er nu dan wel een streepje zijn 2 dagen later??
Ik wil niet weer een negatieve test en niet weten waar mijn 'klachten' vandaan komen
Ik denk dat ik gewoon wacht tot... en anders woensdag/donderdag ofzo
Ik weet het gewoon niet meer ( begin er gewoon spontaan van te huilen...)
quote:Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef Fiemeeltje het volgende:
Dingen voelen omdat je dat wilt is ook hier een heel bekend principe. Enne effe een lekker potje grienen is altijd goed om de boel eens goed te ontladen
En hoop blijven houden mag natuurlijk ook nog best! Of misschien zijn het wel al hormonen?quote:Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef Fiemeeltje het volgende:
Dingen voelen omdat je dat wilt is ook hier een heel bekend principe. Enne effe een lekker potje grienen is altijd goed om de boel eens goed te ontladen
Jeetje Cisco, het is ook allemaal wat he?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:54 schreef Ciscostar het volgende:
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... durf het niet!
Zaterdag was de test ook negatief, niet eens een heel heel dun streepje.. gewoon niks.
Waarom zou er nu dan wel een streepje zijn 2 dagen later??
Ik wil niet weer een negatieve test en niet weten waar mijn 'klachten' vandaan komen
Ik denk dat ik gewoon wacht tot... en anders woensdag/donderdag ofzo
Ik weet het gewoon niet meer ( begin er gewoon spontaan van te huilen...)
Je lichaam maakt hcg aan vanaf het moment dat je bevrucht bent. Echter, de ene vrouw maakt sneller meer aan dan de andere. Er zijn zelfs vrouwen die pas na een paar weken positief testen. Het kan dus alle kanten uit. Wat wél bekend is, is dat het HCG elke drie dagen verdubbelt. Ik heb een grafiekje gezien met de boven en onderwaarden. ff zoeken of ik het kan vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:43 schreef Ciscostar het volgende:
als ik zwanger zou zijn... dan had er op 14 feb mijn nod toch iets te zien moeten zijn geweest? Als is het maar piepdun/vaag streepje? Vanaf wanneer maakt je lichaam hcg aan dan?
Dus als ik het ben kan ik nu beetje positief testen of weer negatief en dat kan ook nog paar weken zo zijnquote:Op maandag 16 februari 2009 19:45 schreef Fiemeeltje het volgende:
[..]
Je lichaam maakt hcg aan vanaf het moment dat je bevrucht bent. Echter, de ene vrouw maakt sneller meer aan dan de andere. Er zijn zelfs vrouwen die pas na een paar weken positief testen. Het kan dus alle kanten uit. Wat wél bekend is, is dat het HCG elke drie dagen verdubbelt. Ik heb een grafiekje gezien met de boven en onderwaarden. ff zoeken of ik het kan vinden.
edit: gevonden....
http://www.dml.co.nz/hbook/hcg.gif
Hier zie je dat er nogal wat verschil zit in de aanmaak van HCG. Als je een test hebt die wat minder gevoelig is en pas bij 1000 units positief geeft betekent dat bij sommige vrouwen dat ze bij 3 weken al positief testen terwijl bij andere vrouwen dit punt pas op 6 weken ligt.
quote:Wikipedia: Na de 5e dag na de eisprong is het endometrium optimaal voor een innesteling. Waarschijnlijk zit in het secreet stoffen die dit innestelingsproces reguleren. Indien een embryo innestelt zal het zelf een hormoon produceren, het zwangerschapshormoon hCG. Dit zorgt er voor dat het corpus luteum nog tijdelijk blijft bestaan waardoor progesteron geproduceerd blijft worden tot ongeveer de 7-8e week van de zwangerschap. Hierna neemt de moederkoek (placenta) de productie van progesteron over. Als een zwangerschap uitblijft zal het corpus luteum ten gronde gaan en de productie van progesteron stoppen. Daling van progesteron zorgt voor verval van endometrium, en dan uiteindelijk afstoting gevolgd door een vaginale menstruele bloeding. Deze bloeding verschilt van vrouw tot vrouw en van cyclus tot cyclus, maar duurt normaal 3 tot 7 dagen waarbij er een totaal bloedverlies is van rond de tien centiliter (vergelijkbaar met een half kopje).
Sja, het zou inderdaad kunnen dat je wel zwanger bent maar nog een poosje negatief test... in dat geval schiet het testen niet op nee. Dan weet je nog niks.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:02 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Dus als ik het ben kan ik nu beetje positief testen of weer negatief en dat kan ook nog paar weken zo zijn
Nee dat schiet op hahaWant zo blijf ik met hartkloppingen naar de wc gaan haha
quote:Een half kopje bloed trouwens... jeetje, het lijken hier altijd el 10 koppen bloed te zijn, haha..
Nooit wikipedia als enige bron gebruikenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Hurminatore het volgende:
Je lichaam maakt HCG aan nadat een bevruchte eicel zich heeft ingenesteld. Dus niet als het bevrucht is.![]()
[..]
moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet...quote:Op maandag 16 februari 2009 18:15 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Meis.. Ik ken het zo.. *Knuffel*
Maar ik kan je eerlijk zeggen, het slijt als je er langer mee bezig bent. Na bijna 2 jaar kan ik het toch wel aardig op slot zetten.
Ik loop al bij een Gyn, er is PCOS vastgesteld en ik heb 'gewoon' een knop om gezet.. Dat het hier gewoon niet zo vlot gaat. En natuurlijk is er een teleurstelling. Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"quote:Op maandag 16 februari 2009 22:08 schreef mijsje het volgende:
[..]
moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet...na ruim 1,5 jaar kan ik het nog steeds niet goed van me afzetten en is nog steeds iedere maand met
een hele grote teleurstelling...
ik denk dat dat ook per persoon verschilt, hoe je erin staat en hoe goed je dingen van je af kunt zetten... (ik ben er niet zo goed in dus...)
Ciscostar![]()
hee, zag ik dat er bij verschillenden alwaren?
dat was niet de bedoeling!
ik ben ook alweer bijna op NOD...![]()
Dat vind ik echt heel knap van je!!quote:Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Vlindur het volgende:
Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"
Niet dat het nou 'makkelijk' is, maar ergens wel fijn dat ik het zo 'makkelijk' van me af kan laten glijden..
daar heb ik echt bewondering voor, dat je dat kunt, terwijl je PCOS hebt.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Vlindur het volgende:
Ik loop al bij een Gyn, er is PCOS vastgesteld en ik heb 'gewoon' een knop om gezet.. Dat het hier gewoon niet zo vlot gaat. En natuurlijk is er een teleurstelling. Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"
Niet dat het nou 'makkelijk' is, maar ergens wel fijn dat ik het zo 'makkelijk' van me af kan laten glijden..
quote:Zwangerschapstests bestaan al veel eeuwen, maar de eerste vormen ervan waren niet veel beter dan het opgooien van een munt. Zo werd vroeger wel het veterpotje gebruikt, waarmee door een gloeiende veter een scherpe brandgeur werd opgewekt, die een zwangere makkelijk deed kokhalzen (ochtendmisselijkheid!).
Later vonden bepalingen gebaseerd op hormoonspiegels ingang. Bij de kikkerproef werd urine van de proefpersoon bij een kikker ingespoten, waarna bij zwangerschap de bloedplaatjes in de kikker een paar dagen later onder invloed van hormonen in de urine van vorm ging veranderen. Door onderzoek van het zwemvlies van het proefdier door middel van een microscoop kon dit worden vastgesteld.
Maar als jij al anderhalfjaar bezig bent mag je door naar de gyn toch? Volgens mij staat er een jaar voor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef mijsje het volgende:
raad eens wie hier zijn gekomen ondertussen... ik geef een hint: het begint met een D..... VEEL TE VROEG!
naja, toch maar een afspraak maken bij de dokter dus... maar niet hoe ik gehoopt had...
m'n nieuwe NOD mag op 17 maart gezet worden...
dat is zo, Vlindur, maar ik heb in juli een miskraam gehad, en daarna in september een operatie om een vleesboompje te verwijderen. ik moest daarna weer lang wachten voor ik naar de dokter mocht, omdat de gyn had gezegd dat er gemiddeld 9 maanden voor staan na zo'n operatie voor mensen zwanger zijn. ik kan alleen die 9 maanden niet helemaal afwachten. ik voel me nu zo'n emotioneel wrak... vandaar dat we eigenlijk te vroeg naar de arts gaan nu, maar we maken wel een afspraak. ik wil gewoon weten waarom ik maar niet zwanger word...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar als jij al anderhalfjaar bezig bent mag je door naar de gyn toch? Volgens mij staat er een jaar voor.![]()
Dat van je miskraam wist ik, van het vleesboompje niet (meer)..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat is zo, Vlindur, maar ik heb in juli een miskraam gehad, en daarna in september een operatie om een vleesboompje te verwijderen. ik moest daarna weer lang wachten voor ik naar de dokter mocht, omdat de gyn had gezegd dat er gemiddeld 9 maanden voor staan na zo'n operatie voor mensen zwanger zijn. ik kan alleen die 9 maanden niet helemaal afwachten. ik voel me nu zo'n emotioneel wrak... vandaar dat we eigenlijk te vroeg naar de arts gaan nu, maar we maken wel een afspraak. ik wil gewoon weten waarom ik maar niet zwanger word...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |