abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66083103
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Link naar het vorige deeltje: deel 130

24 februari Pure-Poison (09-2008) NOD
02 maart Vlindur (01-2008) NOD
03 maart CrazyPrincess
06 maart Poezebeest NOD
07 maart Judes (11-2008) NOD
08 maart Hurminatore (06-2008) NOD
13 maart prinseszondererwt NOD
17 maart mijsje (08-2007) NOD
19 maart Tierrr (10-2008) NOD
23 maart sterrenmunt (12-2008) NOD
27 maart Ciscostar (12-2008) NOD

bumbaloe (10-2008)
Fiemeeltje
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-02-2009 20:40:14 ]
pi_66083135
Een nieuw topic Er is dus weer plaats voor véél positieve testen
Veel succes allemaal
pi_66083488
Ok, nieuw topic, nieuwe kansen!!

Mijn nieuwe NOD is 19 maart... sjong, wat duurt dat nog lang!!
pi_66083599
Ik wil ook wel in de lijst, 13 maart als NOD denk ik zo. Laat ik maar opnieuw 37 dagen aanhouden, hopelijk is het sneller maar je weet het toch niet met mij.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:09:56 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66086988
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:35 schreef ymme het volgende:
Gister kwam mijn vriend bij ons... Met de mededeling dat hij papa wordt en ik tante.... Vind het zo leuk voor ze...... En toch voelde ik een beetje jalozie... Stom he...
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:05 schreef Asyniur het volgende:
Deze snap ik even niet...
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:11 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het ook een paar keer moeten lezen, maar waarschijnlijk is het niet 'tante' als in zus van... maar eerder een niet-familiale tante
Maar ze heeft het over 'mijn vriend'

[ Bericht 41% gewijzigd door Asyniur op 15-02-2009 16:12:53 (Even uit vorige bericht meegenomen) ]
pi_66087036
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar ze heeft het over 'mijn vriend'
Ja, vast gewoon ''een'' vriend
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66087527
Ik gok dat ze haar broer bedoeld Waarschijnlijk gewoon een typo...

Weer een topic verder, ben benieuwd wat dit topic aan streepjes gaat brengen. Cisco, weet je al iets meer?

Zelf probeer ik een beetje te achterhalen wanneer ik mijn NOD ongeveer kan verwachten. Gezien cervix en ovulatiepiek gok ik dat mijn ei in de nacht van 13 op 14 februari gesprongen is. 14 dagen erna zou betekenen dat de 28 mijn NOD is. Waarmee ik wederom een lange cyclus zou hebben. Ik snap er niets van. jun/jul/aug had ik een cyclus van 21 dagen, daarna heel erg lang 23 dagen en nu ineens naar de 28/30 dagen. Overigens hoop ik dat mijn volgende cyclus gewoon 40 weken duurt

Komende week zou de nestelweek worden, ben benieuwd. Ik wacht het allemaal maar netjes af.
pi_66087548
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja, vast gewoon ''een'' vriend
Vaak gebruiken mensen uit zuiden van het land ipv een vriend vaak het woord mijn vriend.
Dat had een vriend van mijn man ook altijd...tot ze erachter kwamen wat mijn vriend betekende

Tevens tvp

[ Bericht 6% gewijzigd door Ciscostar op 15-02-2009 17:59:17 ]
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_66092687
Alweer een nieuw topic, zelfs zonder extreem enthousiasme gaat het hier heel hard!

Ik heb nog steeds geen 2 streepjes op mijn ovutest, echt irritant, het is al dag 17, en in mijn vorige 2 cyclussen was mijn ovulatie op dag 18, dan zou ik nu toch ongeveer een piek kunnen verwachten...?
Ik hoopte eigenlijk dat mijn berekeningen verkeerd waren en dat mijn eisprong dus eigenlijk eerder was, want nu kom ik op een luteale fase van 10 dagen en dat zou van mij best langer mogen... Nouja, kan niks anders doen dan afwachten he...

Hopelijk zijn er binnenkort weer een hoop streepjes hier om me op te vrolijken!
pi_66093815
even tvp-en hoor! ben nog steeds heel benieuwd naar ciscostar!
pi_66094097
Hier,de kvk-dagen zijn ongeveer voorbij,al was mijn vorige cyclus erg lang dus we klussen nog maar ff door voor de zekerheid (en het bevalt ons eigenlijk wel hihi).
Hebben jullie dat trouwens ook dat na een week of 2 je afscheiding anders (zoeter) ruikt?Zou dat met de eisprong te maken kunnen hebben of vruchtbare periode?
01-08-2008
pi_66095986
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Hier,de kvk-dagen zijn ongeveer voorbij,al was mijn vorige cyclus erg lang dus we klussen nog maar ff door voor de zekerheid (en het bevalt ons eigenlijk wel hihi).
Hebben jullie dat trouwens ook dat na een week of 2 je afscheiding anders (zoeter) ruikt?Zou dat met de eisprong te maken kunnen hebben of vruchtbare periode?
Volgens vriendlief is dat niet de afscheiding, maar je urine. Je schijnt in je vruchtbare periode meer feromonen af te scheiden dan op andere momenten. Feromonen ruiken zoeter. Mannen raken daar dan weer opgewonden van en voilá klussen...

Eigenlijk net zoiets als een loops teefje dat door alle buurthonden achterna gezeten wordt
pi_66098005
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:31 schreef sterrenmunt het volgende:
even tvp-en hoor! ben nog steeds heel benieuwd naar ciscostar!
Nog niks te melden...
pi_66098071
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de eiersprong als je al jaren aan de pil bent geweest?
Duurt het een paar maanden voor je dat weer krijgt?
Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik regelmatig was of niet... voor de pil. Dat is al weer zo lang geleden.
Toch mijn oude agenda's eens opzoeken, volgens mij hield ik dat wel bij...
pi_66098369
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:21 schreef MinnieMin het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de eiersprong als je al jaren aan de pil bent geweest?
Duurt het een paar maanden voor je dat weer krijgt?
Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik regelmatig was of niet... voor de pil. Dat is al weer zo lang geleden.
Toch mijn oude agenda's eens opzoeken, volgens mij hield ik dat wel bij...
Die eisprong is volgens mij zo weer terug (als je verder geen vruchtbaarheidsproblemen hebt) probleem is alleen om je cyclus weer even te leren kennen. Het duurt even voor die weer helemaal ingeregeld is. Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde een week of zes, daarna begon de boel pas weer goed te werken. Mijn cyclus is variabel, dus ik gebruik nu ovulatietests....
pi_66098482
Er valt volgens mij bijzonder weinig over te zeggen MinnieMin, bij de een is het binnen een maand alweer hetzelfde als voor de pil en bij de ander komt het uit zichzelf gewoon helemaal niet op gang. Even afwachten dus...
pi_66098684
Toen ik stopte met de pil ben ik eerst gewoon ongesteld geworden en toen mijn eerste echte cyclus was 29 dagen..In die cyclus niet echt mijn eisprong kunnen ontdekken. Afgelopen cyclus wel, die voelde ik en ontdekte wat slijm
pi_66099026
Ik had gelijk eigenlijk een vrij regelmatige cyclus,toch had ik het gevoel dat het een maand of 3/4 duurde voordat de boel echt op gang kwam.Afgelopen keer had ik pas weer een echte flinke ouderwetse bloeding zoals voor ik aan de pil was.
01-08-2008
pi_66099179
Bedankt allemaal! Vreemde is dus, dat ik nu al meteen een veel zwaardere ongesteldheid heb. Wel ben ik tussentijds een pil vergeten geweest (volledig overgeslagen per ongeluk). Misschien dat dat een verschil uitmaakt...
pi_66099394
Mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil was verschrikkelijk!
(dus was nog 1x ongesteld geworden zoals altijd na een stopweek met de pil en die ongesteldheid erna...)
Zoveel buikpijn, last van me rug en zoveel bloed... had ik als ik stopte met de pil nooit.
Nu afwachten op mijn 2de ongesteldheid, maar tot nu toe nog steeds niks

ps. nu op rtl8 een docu over moeders die nog erg lang de borstvoeding geven
pi_66099603
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:
Mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil was verschrikkelijk!
(dus was nog 1x ongesteld geworden zoals altijd na een stopweek met de pil en die ongesteldheid erna...)
Zoveel buikpijn, last van me rug en zoveel bloed... had ik als ik stopte met de pil nooit.
Nu afwachten op mijn 2de ongesteldheid, maar tot nu toe nog steeds niks

De docu sla ik even over

Dit is voor mij dus eigenlijk ook nog de stopweek. Maar het is wel meteen al heel anders. Ik denk dat dat toch aan het vergeten van de pil eerder deze maand ligt. Kan geen andere verklaring bedenken.

Maar eh... Cisco... spannend hoor nog steeds!

[ Bericht 2% gewijzigd door MinnieMin op 15-02-2009 22:45:54 ]
pi_66099876
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:52 schreef Ciscostar het volgende:

Zit ook net te kijken,erg apart Ik moet er niet aan denken hoor...
01-08-2008
pi_66100223
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:59 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Zit ook net te kijken,erg apart Ik moet er niet aan denken hoor...
Ohhh ik ook niet... je ziet gewoon hoe moeilijk die 2 kindjes het nu hebben omdat ze ineens gestopt zijn.
Volgens mij is de overgang voor een kindje van 7 maandjes makkelijker.. 7 jaar vind ik helemaal oud!
pi_66101628
Minniemin, als dit je menstruatie is van je laatste pilronde dan zegt die nog niks over de volgende die dus echt op eigen kracht moet komen, zonder pil. Je lichaam kan natuurlijk nog niet weten dat je die pil niet meer gaat nemen. Dus echt volgende maand even afwachten, dan weet je wat je cyclus een beetje doet.
pi_66102426
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Minniemin, als dit je menstruatie is van je laatste pilronde dan zegt die nog niks over de volgende die dus echt op eigen kracht moet komen, zonder pil. Je lichaam kan natuurlijk nog niet weten dat je die pil niet meer gaat nemen. Dus echt volgende maand even afwachten, dan weet je wat je cyclus een beetje doet.
Dat snap ik, maar daarom begrijp ik dus ook niet dat het nu zo anders is...
Ik heb mijn oude agenda's teruggevonden. Maar daar snap ik niets van. Dan weer heel regelmatig, dan in eens weer niet. Ach ja, we zien het dan maar gewoon wel.
pi_66113781
Nog spannend nieuws hier?

Hier zijn de wachtweken weer begonnen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_66115699
Minnie, 1 gemiste pil kan best wel een merkbaar effect hebben volgens mij. Een vriendin van mij is ooit 1 pil vergeten, blijkbaar op een cruciaal moment, want 6 weken later kwam ze er achter dat ze zwanger was...
Maarja, de een moet echt 'ontpillen', de ander is meteen na het stoppen zwanger. Er valt gewoon niet zoveel over te zeggen, bij iedereen is het anders. Maar ellende hebben met de pil is volgens mij geen rede om te denken dat er iets mis is, hoor!
pi_66116779
hmmm, ik lees over allemaal ... balen Tierrr en Sterrenmunt! nieuwe ronde nieuwe kansen...)
Welkom MinnieMin! Leuk om weer nieuwe gezichten te zien hier
hier is het ondertussen een misselijke bedoeling... ik was het hele weekend misselijk en moest vrijdag zelfs spugen... maar ik heb woensdag pas m'n NOD, dus het zal wel niks met elkaar te maken hebben... (ondanks zere borsten enz...) ik durf ook nergens op te hopen wat dat betreft...
we gaan het zien!
pi_66117698
Hier nog steeds niks...

Nog steeds beetje last van gevoelige borsten en iets wat ik ook nog nooit heb gehad namelijk:
Ik eet 2 boterhammen en zit dan echt vol, 2 uur later echt weer trek en moet dan ook iets eten want anders draait me maag zich om. Maar als ik dan iets eet zit ik ook snel weer vol.
Dit gisteren dus hele dag en vandaag ook.. Gisteren moest mijn maag ook steeds even bijkomen als ik een slok drinken nam, dit gaat vandaag wel weer beter. Maarja het kan ook allemaal toeval zijn.. want sinds vanacht beetje last van mijn rug en beetje in mijn onderbuik, en dan kan duiden op de duivels die komen..
pi_66117951
Wolletjebol en Ciscostar, jullie hebben de juiste symptomen alvast te pakken... Op naar de dubbele streep!
pi_66119273
Mag ik hier ook meedoen?
Ik heb dezelfde NOD als Vlindur* : 2 maart

* Wij gaan lekker saampjes zwanger zijn
pi_66119683
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mag ik hier ook meedoen?
Ik heb dezelfde NOD als Vlindur* : 2 maart

* Wij gaan lekker saampjes zwanger zijn

pi_66124151
Wolletjebol..ja het kan. Ik herken het wel. Maar...ik wil je niet blij maken met een dooie mus, het KAN maar HOEFT niet. Al hoop ik voor jou dat het natuurlijk wel zo is.
En Ciscostar die uitleg van jou klinkt ook al herkenbaar....ik hoop het voor je.
En CP ik duim natuurlijk ook voor jou en voor Vlindur.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66124302
wat spannend hier weer! ik slinger alvast mn duimen aan, dit wordt vast een goeie ronde
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66124868
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef judes het volgende:
Minnie, 1 gemiste pil kan best wel een merkbaar effect hebben volgens mij. Een vriendin van mij is ooit 1 pil vergeten, blijkbaar op een cruciaal moment, want 6 weken later kwam ze er achter dat ze zwanger was...
Maarja, de een moet echt 'ontpillen', de ander is meteen na het stoppen zwanger. Er valt gewoon niet zoveel over te zeggen, bij iedereen is het anders. Maar ellende hebben met de pil is volgens mij geen rede om te denken dat er iets mis is, hoor!
Ik denk inderdaad dat het daarvan komt. Dat geeft me wel hoop op een snelle normale menstruatie.
Door de ellende heeft de dokter wel al een voelonderzoek gedaan, en daar was niets mis mee. Ook hebben ze toen een monstertje genomen, en ook daar kwamen geen gekke dingen uit. Dus waarschijnlijk ben ik gewoon aan het hypochonderen

Spannend Wolletje Bol! En Cisco, dit klinkt echt heeeeeel spannend!
pi_66126450
Nog steeds geen bloed te melden...
zei vanmorgen tegen mijn man ik zal wel ongesteld worden op het werk.
Hij vroeg nog waarom: omdat ik beetje rugpijn heb en onder in de buik.. maar dat is nu weer bijna weg.
Vanmiddag weer buikpijn, dus toen een liga gegeten en toen weer weg.. Nu weer knorrende maag
Pfff ik wil gewoon testen en als het niet zo is gewoon ongesteld worden, want wachten is niks! Ben gewoon bang dat ik dingen ga voelen omdat ik ze wil voelen etc

Ga nu wel steeds met een kloppend hart steeds naar de wc en stel me dan in op het ergste..
Mijn temparatuur is nog steeds hoger dan vorige keer bij mijn eerste 3 mensturatie dagen.
Vanmorgen en gisterochten 37.1 en vanmiddag op het werk zelfs 37.8.
Vandaag officeel 3 dagen over tijd (misschien wel 4 als de 12de mijn NOD was) Maar misschien heb ik wel een belachelijke lange cyclus... dat kan ook altijd nog.

Wolletjebol spannend hoor en nog 2 dagen tot je NOD
CrazyPrincess welkom hier!
pi_66126734
Welkom CrazyPrincess...

enne cisco, wat spannend

wanneer ga je nu weer testen?
pi_66126740
Jeetje, Cisco, je maakt het wel heel spannend hoor... ik hoop voor je dat het raak is! Wat betreft de symptomen zou dat best kunnen! Wanneer ga je weer testen?

Wolletjebol, voor jou ook spannend! Ik duim voor je!
CrazyPrincess welkom hier!
pi_66126801
Overigens heb ikzelf al sinds het weekend erg last van m'n hyperventilatie. En dat terwijl ik daar al maanden nog amper last van heb. Misschien dat m'n lichaam druk aan het werk is voor een innesteling. Aan de andere kant had ik er vorige maand helemaal geen last van en toen bleek ik ook zwanger...

Ach ja, waarschijnlijk ben ik te veel met m'n lichaam bezig en krijg ik daardoor ook meer last van m'n hyperventilatie. Jezelf druk maken is daar erg goed voor
pi_66127280
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... durf het niet!
Zaterdag was de test ook negatief, niet eens een heel heel dun streepje.. gewoon niks.
Waarom zou er nu dan wel een streepje zijn 2 dagen later??
Ik wil niet weer een negatieve test en niet weten waar mijn 'klachten' vandaan komen

Ik denk dat ik gewoon wacht tot... en anders woensdag/donderdag ofzo
Ik weet het gewoon niet meer ( begin er gewoon spontaan van te huilen...)

[ Bericht 19% gewijzigd door Ciscostar op 16-02-2009 18:00:36 ]
pi_66127655
ja MinnieMin, het hypochonderen heb ik hier volgens mij ook last van... voor ik te laat ben voor m'n NOD en ik een positieve test in handen heb, durf ik ook niet iets anders te beweren of zelfs maar te denken... maar goed...we gaan het zien.
Ciscostar huilen is best lekker af en toe. gewoon even ontladen. het is ook een stressvolle bezigheid, zwanger worden...
quote:
Ben gewoon bang dat ik dingen ga voelen omdat ik ze wil voelen etc
daar heb ik ook last van hoor...
pi_66127880
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:54 schreef Ciscostar het volgende:
Zaterdag was de test ook negatief, niet eens een heel heel dun streepje.. gewoon niks.
Ik wil niet weer een negatieve test en niet weten waar mijn 'klachten' vandaan komen

Meis.. Ik ken het zo.. *Knuffel*
Maar ik kan je eerlijk zeggen, het slijt als je er langer mee bezig bent. Na bijna 2 jaar kan ik het toch wel aardig op slot zetten.
pi_66127898
Dingen voelen omdat je dat wilt is ook hier een heel bekend principe. Enne effe een lekker potje grienen is altijd goed om de boel eens goed te ontladen
pi_66128011
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef Fiemeeltje het volgende:
Dingen voelen omdat je dat wilt is ook hier een heel bekend principe. Enne effe een lekker potje grienen is altijd goed om de boel eens goed te ontladen
pi_66128212
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef Fiemeeltje het volgende:
En hoop blijven houden mag natuurlijk ook nog best! Of misschien zijn het wel al hormonen?
pi_66128340
Dat ook inderdaad MinnieMin, zolang er geen bloed is, is er hoop.

Maar toch is een potje grienen heerlijk zo tussendoor...
  maandag 16 februari 2009 @ 19:15:42 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66130139
voor de dames die zo in spanning zitten...
pi_66130971
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:54 schreef Ciscostar het volgende:

Jeetje Cisco, het is ook allemaal wat he?
Ik vind het knap dat je kan wachten met een volgende test, denk dat ik alweer getest zou hebben. HCG verdubbelt zich snel, dus mocht je inderdaad zwanger zijn dan zou er nu best wel een streepje te zien kunnen zijn hoor! Maar ik snap dat je bang bent voor een negatieve test... zou ik ook zijn...

Ik heb inderdaad ook het idee dat ik telkens dingen voel omdat ik ze wil voelen... echt stom...
Maarja, ik hoop dat het klopt dat je er wat minder mee bezig kunt zijn als je er langer mee bezig bent... ik zit nu in ronde 6 en ben er best wel veel mee bezig...

En een potje janken is inderdaad niet verkeerd hoor... kan het me heel goed voorstellen, het is ook vervelend als je je eigen lichaam niet snapt... dus jank maar ff, hopelijk lucht het op!
(En hopelijk zorgen de hormonen ervoor dat je moet janken... )
pi_66131404
als ik zwanger zou zijn... dan had er op 14 feb mijn nod toch iets te zien moeten zijn geweest? Als is het maar piepdun/vaag streepje? Vanaf wanneer maakt je lichaam hcg aan dan?
pi_66131510
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:43 schreef Ciscostar het volgende:
als ik zwanger zou zijn... dan had er op 14 feb mijn nod toch iets te zien moeten zijn geweest? Als is het maar piepdun/vaag streepje? Vanaf wanneer maakt je lichaam hcg aan dan?
Je lichaam maakt hcg aan vanaf het moment dat je bevrucht bent. Echter, de ene vrouw maakt sneller meer aan dan de andere. Er zijn zelfs vrouwen die pas na een paar weken positief testen. Het kan dus alle kanten uit. Wat wél bekend is, is dat het HCG elke drie dagen verdubbelt. Ik heb een grafiekje gezien met de boven en onderwaarden. ff zoeken of ik het kan vinden.

edit: gevonden....

http://www.dml.co.nz/hbook/hcg.gif

Hier zie je dat er nogal wat verschil zit in de aanmaak van HCG. Als je een test hebt die wat minder gevoelig is en pas bij 1000 units positief geeft betekent dat bij sommige vrouwen dat ze bij 3 weken al positief testen terwijl bij andere vrouwen dit punt pas op 6 weken ligt.
pi_66132142
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:45 schreef Fiemeeltje het volgende:

[..]

Je lichaam maakt hcg aan vanaf het moment dat je bevrucht bent. Echter, de ene vrouw maakt sneller meer aan dan de andere. Er zijn zelfs vrouwen die pas na een paar weken positief testen. Het kan dus alle kanten uit. Wat wél bekend is, is dat het HCG elke drie dagen verdubbelt. Ik heb een grafiekje gezien met de boven en onderwaarden. ff zoeken of ik het kan vinden.

edit: gevonden....

http://www.dml.co.nz/hbook/hcg.gif

Hier zie je dat er nogal wat verschil zit in de aanmaak van HCG. Als je een test hebt die wat minder gevoelig is en pas bij 1000 units positief geeft betekent dat bij sommige vrouwen dat ze bij 3 weken al positief testen terwijl bij andere vrouwen dit punt pas op 6 weken ligt.

Dus als ik het ben kan ik nu beetje positief testen of weer negatief en dat kan ook nog paar weken zo zijn
Nee dat schiet op haha Want zo blijf ik met hartkloppingen naar de wc gaan haha
pi_66132300
Aan de andere kant, vroeger hadden ze dit soort testen niet. Moesten vrouwen maar gewoon afwachten of ze ongesteld werden en werden er soms zelfs kikkers gebruikt om zwangerschap aan te tonen.

We hebben het zo slecht nog niet
pi_66132871
kikker van man lief krijgt

[ Bericht 86% gewijzigd door Ciscostar op 16-02-2009 20:31:41 ]
pi_66135289
Je lichaam maakt HCG aan nadat een bevruchte eicel zich heeft ingenesteld. Dus niet als het bevrucht is.
quote:
Wikipedia: Na de 5e dag na de eisprong is het endometrium optimaal voor een innesteling. Waarschijnlijk zit in het secreet stoffen die dit innestelingsproces reguleren. Indien een embryo innestelt zal het zelf een hormoon produceren, het zwangerschapshormoon hCG. Dit zorgt er voor dat het corpus luteum nog tijdelijk blijft bestaan waardoor progesteron geproduceerd blijft worden tot ongeveer de 7-8e week van de zwangerschap. Hierna neemt de moederkoek (placenta) de productie van progesteron over. Als een zwangerschap uitblijft zal het corpus luteum ten gronde gaan en de productie van progesteron stoppen. Daling van progesteron zorgt voor verval van endometrium, en dan uiteindelijk afstoting gevolgd door een vaginale menstruele bloeding. Deze bloeding verschilt van vrouw tot vrouw en van cyclus tot cyclus, maar duurt normaal 3 tot 7 dagen waarbij er een totaal bloedverlies is van rond de tien centiliter (vergelijkbaar met een half kopje).
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
pi_66135945
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:02 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Dus als ik het ben kan ik nu beetje positief testen of weer negatief en dat kan ook nog paar weken zo zijn
Nee dat schiet op haha Want zo blijf ik met hartkloppingen naar de wc gaan haha
Sja, het zou inderdaad kunnen dat je wel zwanger bent maar nog een poosje negatief test... in dat geval schiet het testen niet op nee. Dan weet je nog niks.
Maar het zou ook kunnen dat je 'een beetje positief' test... en... een beetje positief betekent gewoon zwanger. Je kunt namelijk niet een beetje zwanger zijn...

Een half kopje bloed trouwens... jeetje, het lijken hier altijd el 10 koppen bloed te zijn, haha..
pi_66136488
quote:
Een half kopje bloed trouwens... jeetje, het lijken hier altijd el 10 koppen bloed te zijn, haha..
Bij mij gaan de sluizen ook open
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
pi_66137073
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Hurminatore het volgende:
Je lichaam maakt HCG aan nadat een bevruchte eicel zich heeft ingenesteld. Dus niet als het bevrucht is.
[..]

Nooit wikipedia als enige bron gebruiken

Ik heb er vorige maand een studie op losgelaten en daaruit bleek dat het HCG reeds vanaf bevruchting wordt aangemaakt. Er waren bijvoorbeeld vrouwen die een week voor NOD al positief getest hadden maar vervolgens wel gewoon ongesteld werden. Reden daarvan was dat het bevruchte eitje niet was gaan nestelen. Je kunt alleen positief testen als je HCG in je bloed hebt dus zou het aanmaken van HCG afhankelijk zijn van bevruchting en niet van de innesteling.

Of zoiets dan...
pi_66139312
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:15 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Meis.. Ik ken het zo.. *Knuffel*
Maar ik kan je eerlijk zeggen, het slijt als je er langer mee bezig bent. Na bijna 2 jaar kan ik het toch wel aardig op slot zetten.
moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet... na ruim 1,5 jaar kan ik het nog steeds niet goed van me afzetten en is nog steeds iedere maand met een hele grote teleurstelling...
ik denk dat dat ook per persoon verschilt, hoe je erin staat en hoe goed je dingen van je af kunt zetten... (ik ben er niet zo goed in dus...)

Ciscostar
hee, zag ik dat er bij verschillenden al waren? dat was niet de bedoeling!
ik ben ook alweer bijna op NOD...
pi_66141590
En mijsje? Al een voorgevoel of tekenen van het een of ander?
pi_66142124
mwah, niet echt... ben bang dat het gewoon wordt, en dat ik gewoon maar een afspraak ga maken om toch weer even rond de tafel te gaan met ha (wil graag) en gyn...
pi_66144672
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:08 schreef mijsje het volgende:

[..]

moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet... na ruim 1,5 jaar kan ik het nog steeds niet goed van me afzetten en is nog steeds iedere maand met een hele grote teleurstelling...
ik denk dat dat ook per persoon verschilt, hoe je erin staat en hoe goed je dingen van je af kunt zetten... (ik ben er niet zo goed in dus...)

Ciscostar
hee, zag ik dat er bij verschillenden al waren? dat was niet de bedoeling!
ik ben ook alweer bijna op NOD...
Ik loop al bij een Gyn, er is PCOS vastgesteld en ik heb 'gewoon' een knop om gezet.. Dat het hier gewoon niet zo vlot gaat. En natuurlijk is er een teleurstelling. Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"

Niet dat het nou 'makkelijk' is, maar ergens wel fijn dat ik het zo 'makkelijk' van me af kan laten glijden..
pi_66147326
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Vlindur het volgende:
Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"

Niet dat het nou 'makkelijk' is, maar ergens wel fijn dat ik het zo 'makkelijk' van me af kan laten glijden..
Dat vind ik echt heel knap van je!!
Ik zit pas in ronde 6 maar baal elke keer stevig als het weer zover is...
pi_66147825
cisco, al nieuws?
pi_66148125
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Vlindur het volgende:

Ik loop al bij een Gyn, er is PCOS vastgesteld en ik heb 'gewoon' een knop om gezet.. Dat het hier gewoon niet zo vlot gaat. En natuurlijk is er een teleurstelling. Maar ik kan steeds makkelijker denken. "*zucht* volgende maand nog maar een keer.. Je bent nog jong, je hebt het nog wel aan tijd"

daar heb ik echt bewondering voor, dat je dat kunt, terwijl je PCOS hebt.
ik hoop heel erg dat het je nu ook gauw gaat lukken!
pi_66149307
Heel knap van je vlindur. Hopelijk helpt je stressloze instelling.
(Ik kan dat niet hoor, deze ronde is ronde 5 en ik kan echt nog nergens in berusten of van me af laten glijden. Bewondering alom.
pi_66149965
nog geen cisco nieuws? En zeker knap alle stresslozen hier.... ik vind het maar lastig. Wil net al kleine zusje zwanger zijn!
pi_66150544
Ik vind de stresslozen ook knap!
Cisco, waarom temperatuur jij eigenlijk ook 's middags? Dat zegt toch eigenlijk niet zoveel? Ik hoop trouwens dat je temp nog maar lang hoog mag blijven!

Btw, Fiemeeltje, leg eens uit hoe dat ging met die kikkers! Ben nu wel nieuwsgierig!

[ Bericht 43% gewijzigd door judes op 17-02-2009 10:21:51 ]
pi_66150950
raad eens wie hier zijn gekomen ondertussen... ik geef een hint: het begint met een D..... VEEL TE VROEG!
naja, toch maar een afspraak maken bij de dokter dus... maar niet hoe ik gehoopt had...

m'n nieuwe NOD mag op 17 maart gezet worden...
pi_66150966
@judes

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwangerschapstest
quote:
Zwangerschapstests bestaan al veel eeuwen, maar de eerste vormen ervan waren niet veel beter dan het opgooien van een munt. Zo werd vroeger wel het veterpotje gebruikt, waarmee door een gloeiende veter een scherpe brandgeur werd opgewekt, die een zwangere makkelijk deed kokhalzen (ochtendmisselijkheid!).

Later vonden bepalingen gebaseerd op hormoonspiegels ingang. Bij de kikkerproef werd urine van de proefpersoon bij een kikker ingespoten, waarna bij zwangerschap de bloedplaatjes in de kikker een paar dagen later onder invloed van hormonen in de urine van vorm ging veranderen. Door onderzoek van het zwemvlies van het proefdier door middel van een microscoop kon dit worden vastgesteld.
pi_66151139
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef mijsje het volgende:
raad eens wie hier zijn gekomen ondertussen... ik geef een hint: het begint met een D..... VEEL TE VROEG!
naja, toch maar een afspraak maken bij de dokter dus... maar niet hoe ik gehoopt had...

m'n nieuwe NOD mag op 17 maart gezet worden...
Maar als jij al anderhalfjaar bezig bent mag je door naar de gyn toch? Volgens mij staat er een jaar voor.

dinsdag 17 februari 2009 @ 10:35:47 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66151170
Balen mijsje...
pi_66151316
Jammer, mijsje...

Arme kikkers...
pi_66151334
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:34 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Maar als jij al anderhalfjaar bezig bent mag je door naar de gyn toch? Volgens mij staat er een jaar voor.

dat is zo, Vlindur, maar ik heb in juli een miskraam gehad, en daarna in september een operatie om een vleesboompje te verwijderen. ik moest daarna weer lang wachten voor ik naar de dokter mocht, omdat de gyn had gezegd dat er gemiddeld 9 maanden voor staan na zo'n operatie voor mensen zwanger zijn. ik kan alleen die 9 maanden niet helemaal afwachten. ik voel me nu zo'n emotioneel wrak... vandaar dat we eigenlijk te vroeg naar de arts gaan nu, maar we maken wel een afspraak. ik wil gewoon weten waarom ik maar niet zwanger word...
pi_66151672
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:41 schreef mijsje het volgende:

[..]

dat is zo, Vlindur, maar ik heb in juli een miskraam gehad, en daarna in september een operatie om een vleesboompje te verwijderen. ik moest daarna weer lang wachten voor ik naar de dokter mocht, omdat de gyn had gezegd dat er gemiddeld 9 maanden voor staan na zo'n operatie voor mensen zwanger zijn. ik kan alleen die 9 maanden niet helemaal afwachten. ik voel me nu zo'n emotioneel wrak... vandaar dat we eigenlijk te vroeg naar de arts gaan nu, maar we maken wel een afspraak. ik wil gewoon weten waarom ik maar niet zwanger word...
Dat van je miskraam wist ik, van het vleesboompje niet (meer)..
Maar als er gemiddeld 9 maanden voor staan he, dan zit je nu in maand 5.. Dan is het toch 'logisch' dat je niet zwanger wordt? Want het is nog veels te vroeg..
Het is wel ongelooflijk klote hoor.. Sterkte dr mee..

Ik spring es onder de douche, tot later!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')