daar heb je het alquote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
en ben geen ouder,
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:40 schreef Iksje het volgende:
Om de x minuten gaan kijken werkte hier overigens alleen maar averechts (nog steeds trouwens als het nog een keertje voorvalt dat ze wakker wordt tussen slaaptijd en de ochtend). Ze werd ontzettend overstuur omdat we elke keer weer vertrokken.
Het hangt dus van kind tot kind af. En ook van ouder tot ouder. (hoe lang kan je het gehuil/gekrijs van je kind aanhoren en hoe sta je er zelf tegenover- is het aandacht van je kind inwilligen of moeten ze maar zonder ouderlijke aandacht leren inslapen)
hmm, dan gaat ze zo hard brullen en raakt ze zo overstuur dat ze de hele boel daarna onderkotst. Met als gevolg hele huis wakker omdat het bed verschoont moet worden. Nee goede tip!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
dankje!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:
Tinny, fijn (en knap!) dat jullie het al enigszins hebben geaccepteerd dat Gaby een moeilijke doorslaper is.
Hou vol. Echt, óóit wordt het beter!
Maar als dat jullie standpunt is dan moet je mss dus ook accepteren dat dit dus nog heel lang kan gaan duren.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:
[..]
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
Dan krijg ik niet de indruk dat het echt geprobeerd is. Ze zijn nu 3-4 maanden verder. Ik zou het iig nog een kans geven. En dan langer dan die 20 minuten zeg maar. Wat is 1 avond proberen op wekenlang slechte nachten?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:
[..]
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
Ik ben wel ouder en heb dat ook gedaan. Gevolg >> sliep al heel snel de nachten door en heeft nooit strijd geleverd bij het naar bed gaanquote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
Vind ik ook! Ik ben ook echt trots op haar. In haar eigen bedje!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:32 schreef owlet het volgende:Ze slaapt na vijf minuten weer? Nou dat zijn bij ons ook doorslaapnachten inderdaad!
Really? Ik heb er nu 3 gehad en de nachten dat ze 'geen kik' geven zijn schaars. Zelfs die van 5 pruttelt nog regelmatig.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:
sorry hoor maar dat "vind ik" geen doorslapen...
Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
Tering je kunt jezelf ook problemen aanpraten in je hoofd...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:
sorry hoor maar dat "vind ik" geen doorslapen...
Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
Volgens mij worden zelfs de meeste volwassenen een of twee keer per nacht wakker!
Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.
Krijg je dan niet een kusje van ET?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.
Een schop kan ik krijgen als ik een beetje snurk bij het inslapen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Krijg je dan niet een kusje van ET?
Ach, toch kun je daar weinig over zeggen hoor. Anna was ook altijd van de extreem-vroege (idd op een gegeven moment ook voor 6-en klaar wakker) en alhoewel we er nooit echt een enorm drama van hebben gemaakt wordt het nu wel eens 8 uur, half negen. Niet erg vaak of regelmatig, maar toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor je het weet zit je anders om 5 uur al beneden met een halfwakkere peuter
Jongetje he.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons komt het echt sporadisch voor dat Sasha eens wakker wordt en dan is het zo rond een uur of 5 als het al gebeurd.
Dan houden wij allebij onze adem in tot hij weer stil is. Gelukkig is dat meestal na een minuutje ofzo.
Disclaimer: natuurlijk gaan wij echt wel bij hem kijken als hij echt wakker wordt en gaat brullen, maar meestal komt het dus niet verder dan een of 2 huiltjes en dan is het weer klaar. Als het al gebeurt. Dat is echt mss eens in de maand of zo.![]()
![]()
* Brighteyes voelt zich erg gezegend...
We hebben daar nooit echt iets voor gedaan of gelaten.
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillendquote:
Toch merk je in de regel dat jongetjes wat makkelijker zijn dan meisjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef Belana het volgende:
[..]
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillend
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef Belana het volgende:
[..]
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillend
hoezo dan? neem alleen degene die ooit deze reeks begon, dat ging ook om een jongetje toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch merk je in de regel dat jongetjes wat makkelijker zijn dan meisjes.
Dat zeg ik toch. Dat merk ik. Alle jongetjes in mijn omgeving zijn een stuk 'makkelijker' dan meisjes. Overigens wordt dat hier ook vaak bevestigt door CB en dergelijke.quote:
Ik heb het toch ook niet over individuele gevallen?quote:neem alleen degene die ooit deze reeks begon, dat ging ook om een jongetje toch?
Nou ja, ik hoor ook vaak verhalen dat meisjes simpelweg minder 'laconiek' zijn en dat het om die reden bv ook een voordeel is als een vroeg geboren kindje een meisje is.quote:Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat het niet uitmaakt of het om een jongetje of meisje gaat. het zijn meerdere dingen die meespelen, zowel omgang ermee als het karakter van het kind denk ik.
Dat jongetjes minder strijdbaar zijn. En dus waarschijnlijk ook makkelijker doorslapen als het 'gewoon' om een nachtvoeding gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:04 schreef Belana het volgende:
tja, ik merk dat helemaal nietmaar het zou best kunnen hoor, het CB zal er iig meer van weten dan ik
ik begrijp overigens je laatste opmerking niet?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
Saskia had er op een gegeven moment vierquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
![]()
Wij hebben Milo inderdaad al vrij vlot twee spenen gegeven en daar doet hij het heel goed op. Het oergezellige middernachtelijke speenzoeken was in ieder geval meteen voorbij
Ja, je kent het oud-hollandsche middernachtelijke speenzoeken misschien ook wel. Liefst in half slaapdronken toestand op de knietjes in het donker onder het bed graaien. En als je korte armpjes hebt, zoals ik, en die speen niet kunt vinden, ook nog in je halfontkleedde niksie plat op de grond (op het koude zeil) moeten liggen omdat die speen precies helemaal achterin tegen de muur ligt. Is zo prettigquote:
Tja ik midden in de nacht met mijn dikke hol in de lucht om onder dat ledikantje naar een speen te grabbelen wil je niet op die kindjes hun netvlies hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Goed om te lezen dat wij niet de enigen zijn E.T.
Nee het licht gaat hier nooit aan. Dus behalve een dikke hol heb je na het speengrabbelen vaak ook een dikke teen omdat je die onderweg tegen het waterbed aan parkeerde ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Daarom had je ook niet het licht aan moeten doen Swets
Ik denk dat mensen het ook wel snel vergeten hoor. Als Mikael hier een paar nachten slecht slaapt lijkt het al snel of ie al weken niet door slaapt. Slaapt ie ineens dan een paar nachten wel weer goed lijken die nachten dat ie wakker werd al snel heeeel lang geleden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...
of zouden onze ouders dat gewoon vergeten zijn??
Dat effect moet je idd niet onderschatten.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen het ook wel snel vergeten hoor. Als Mikael hier een paar nachten slecht slaapt lijkt het al snel of ie al weken niet door slaapt. Slaapt ie ineens dan een paar nachten wel weer goed lijken die nachten dat ie wakker werd al snel heeeel lang geleden.
Ja maar lieve schat, dat is wat anders dan waar ik het net over had. Namelijk een kind van 4 's nachts beneden leggen omdat je boven anders horendol wordt van het gekrijs. Enkel en alleen om het patroon van 's nachts wakker zijn te doorbreken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ook in het begin mijn campingbedje in de huiskamer gehad. Ik vond het zo vreselijk eng om Jen in een andere kamer te leggen. Nog steeds ga ik vaak kijken als ze slaapt.
Vanaf wanneer (welke babyleeftijd) reken je dan Tinny? Als ik in mijn pufclub kijk, 11 vrouwen/babies in totaal, die werden/worden allemaal minimaal 1 keer per nacht wakker op de speen-kwijt-manier, en sommigen voor een voeding of gewoon voor de gezelligheid...quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...
of zouden onze ouders dat gewoon vergeten zijn??
Fijn dat het gelukt is!!quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:23 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb een tricot slen, dankje voor de tip ik zal het eens proberen. Toen ze 1 week was heb ik m'n vriend de doek laten uitproberen, alleen ze zakte wat naar beneden weg waardoor het voor haar niet erg comfortabel was, dus we moeten nog wel even oefenen hoe we hem goed om kunnen knopen!
Edit: Ze zit/hangt! Nav deze link http://www.borstvoeding.c(...)zig/draagdoeken.html (1e filmpje).
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben want dat zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze daarom gaat huilenquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef Jelief het volgende:
Zweefvliegje, naast een draagdoek kun je Lianne haar bedje/box/wagenbak ook even voorverwarmen. Het zou kunnen zijn dat ze dan wel blijft slapen.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:20 schreef Ticootje het volgende:
ik heb gewoon maling aan de fokwet en ik ga hier gewoon melden dat Jen vannacht voor het eerst echt echt doorgeslapen heeft. Gewoon lekker tot 6 uur heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
Wat ben je toch een baken van positiviteitquote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
oh oh ik voorspel een onrustige nacht!
Voor jouw is een scheet laten van een kind al een onrustige nacht dus je zal vast gelijk krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
oh oh ik voorspel een onrustige nacht!
Thanksquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:37 schreef Fuente het volgende:
Cid, 6 weken is echt nog klein. Mijn jongste slaapt pas sinds een paar dagen goed 's nachts, en ze is nu 4 maanden.
Laten wennen in het eigen bedje is altijd handig om te doen, maar ik zou je kleintje er niet bij laten huilen. Dus echt nog lekker bij je pakken als ze huilt. Wat je zelf ook al zegt, het nachten in eigen bedje slapen komt vanzelf.
Ik heb ze (2-ling) vanaf dag 1 in hun eigen bed gelegd. Nooit bij ons op de kamer. Vaste tijden wakker maken om te drinken.Altijd in bed laten slapen, nooit in de box . 6 weken is nog klein,hoor. Volgens mij heeft ze de voeding ook nog nodig. En als ze de voeding op heeft, zou ik haar toch echt weer in bed leggen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Cid het volgende:
Hallo
Sinds een kleine 6 weken ben ik ook pappa, en ik vroeg mij af vanaf wanneer je goed kan beginnen het kindje in haar/zijn eigen bed te laten slapen.
Er is veel info over te vinden op internet, de een vind dat je een kind van 6 weken niet moet laten huilen, de andere wel etc..
Graag zou ik wat ervaringen van mensen horen met de leeftijd waarop je het kindje in het eigen bed liet slapen en het zichzelf in slaap liet huilen etc.
Sanne slaapt nu overdag vaak bij moeders op schoot, in de box wil nog niet echt. Dan gaat ze op een gegeven moment echt krijsen. 's Nachts gaat het wel beter, dan slaapt ze bij ons op de slaapkamer in haar eigen bedje.
Zo'n 3 keer in de week slaapt ze 's nachts ook niet zo best, dan wordt ze rond 4 uur wakker voor een voeding en wil daarna niet meer slapen. Dat zal als ze ouder wordt en die voeding over kan slaan wel beter gaanDe andere nachten heeft ze er geen probleem mee om na de fles ook weer lekker verder te slapen.
Het in bed leggen gaat ook wel, maar barste de 2-ling nooit in tranen uit als je ze in bed stopte? En wat deed je dan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:41 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik heb ze (2-ling) vanaf dag 1 in hun eigen bed gelegd. Nooit bij ons op de kamer. Vaste tijden wakker maken om te drinken.Altijd in bed laten slapen, nooit in de box . 6 weken is nog klein,hoor. Volgens mij heeft ze de voeding ook nog nodig. En als ze de voeding op heeft, zou ik haar toch echt weer in bed leggen.
dat was kort door de bocht mijn verhaal.
Of je ze wel of niet laat huilen is een persoonlijke keuze. Ik laat mijn kinderen niet huilen bijvoorbeeld. En dat 'spelletje' dat duurt nog wel even voor ze dat door hebben. Of in ieder geval bewust kunnen spelen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:46 schreef Cid het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig om een moment te bepalen waarop je de kleine kan laten huilen zodat ze leert dat je niet altijd met bijv. de speen aan kan komen zetten. Volgens mij hebben ze dat spelletje snel door namelijk
Ik til d'r even op, knuffeltje, kusje "Je moet nog even lekker slapen liefje" Gewoon tot het ergste huilen over is, om er vervolgens bij het terug leggen in hartstochtelijk gebrul uit te laten barstenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:52 schreef mrien het volgende:
Bedankt Swets, ik heb je verhaal even voor gelezen aan manlief, denk dat hij er de komende tijd inderdaad gaat uit moeten voor het troosten
Vraag van manlief
hoe troosten jullie dan? Even uit bed halen of laten liggen? Slokje water eventueel?
Hoe oud is Nienke als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou Nienke was en is redelijk hardleers Dat heeft toch wel een week of 2 geduurd. En bij elke huilbeurt bleef ze ook lang doorhuilen. De 5 minuten regel werkte totaal niet, ging ze alleen maar harder huilen. Op een gegeven moment was het troosten, dan gewoon weggaan en laten huilen. Ze huilde dan een minuut of 10 echt hard en vervolgens bleef ze nog een uurtje doorsnikken en pruttelen. Om dan een uurtje te slapen en weer te komen. Met de 5 minuten regel bleef ze continue hard huilen
Als E.T. ging was ze helemaal ontroostbaar, das natuurlijk ook net als iemand een warm buffet voor de neus houden en dan weghalen. Dus ik ging eruit voor het troosten. Als ze nu 's nachts komt ga ik er nog steeds uit om te troosten. Als ze mij ziet snikt ze nog een keer maar legt ze zich er wel bij neer.
Maar het komt nog regelmatig voor dat we er toch een keer of 2 per nacht uit moeten voor Nienke (en dan nog een keer omdat Saskia wakker wordt van de regen op d'r raam en Tijn die een enge droom heeft, en....)
Wat ik een hele goede tip vond is luisteren naar hoé je kindje huilt...als ze huilt met een soort "intervallen", dus steeds met een paar seconden, halve minuut pauze ertussenin kan je haar gerust even laten mekkere,n, dan luisteren ze namelijk of je er aan komt, dat is dus gewoon een beetje zeuren. Als ze echt hard huilt aan een stuk is er echt iets aan de hand.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:46 schreef Cid het volgende:
[..]
Het in bed leggen gaat ook wel, maar barste de 2-ling nooit in tranen uit als je ze in bed stopte? En wat deed je dan?
Ik vind het nog steeds lastig om een moment te bepalen waarop je de kleine kan laten huilen zodat ze leert dat je niet altijd met bijv. de speen aan kan komen zetten. Volgens mij hebben ze dat spelletje snel door namelijk
'Tis iig geen koekoeksjong dusquote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
Ik heb haar 1 x horen mememememememe'n (half huiltje) maar toch tukte ze verder de afgelopen nachten.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke komt nog wel eens 's nachts. Meestal komt ze sowieso om 23:00 voor een laatste voeding, maar ze slaapt nu ook regelmatig van 19:00 tot 7:00.
Tis trouwens wel een compleet ander kind geworden sinds ze behoorlijk doorslaapt. Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
Bij onze zoon Jair van 3,5 maand is het wakker worden ook bijna altijd nog maar om de speen. Ik zit me af te vragen wanneer hij van de wieg over zou kunnen gaan naar het ledikantje. Het wiegje is al een beetje klein aan het worden. Alleen staat het ledikantje in de andere kamer. Dus als hij dan tien keer per nacht zijn speen kwijt is en hem niet zelf kan vinden moeten wij naar de andere kamer om hem terug te stoppen. Vanaf welke leeftijd konden jullie babys de speen zelf vinden/terug stoppen? Aan de andere kant, als hij niet meer in de wieg past is er niet echt een keuze meer, tenzij wij het ledikantje in onze slaapkamer zetten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.
Volgens mij is dit een kwestie van op je kiezen bijten tot ze zelf de speen weet te vinden en dan zo zoetjes aan toch wat minder toegeeflijk worden. Ze weet nu immers ook dat je komt als zij huilt, terwijl het mss niet eens nodig is. Ze is 10 maanden oud, dan zou ze toch zo langzamerhand zelf haar speen wel moeten kunnen vinden en terugstoppen. Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
Wij hadden dit "probleem" ook. Maar bij ons woog het zwaarder dat ie te klein was voor zijn wiegje.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:43 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Bij onze zoon Jair van 3,5 maand is het wakker worden ook bijna altijd nog maar om de speen. Ik zit me af te vragen wanneer hij van de wieg over zou kunnen gaan naar het ledikantje. Het wiegje is al een beetje klein aan het worden. Alleen staat het ledikantje in de andere kamer. Dus als hij dan tien keer per nacht zijn speen kwijt is en hem niet zelf kan vinden moeten wij naar de andere kamer om hem terug te stoppen. Vanaf welke leeftijd konden jullie babys de speen zelf vinden/terug stoppen? Aan de andere kant, als hij niet meer in de wieg past is er niet echt een keuze meer, tenzij wij het ledikantje in onze slaapkamer zetten.
Ik zou dan toch het ledikantje gaan proberen en hoe erg het ook klinkt, gewoon even doorzetten. Dus tussen de voeding gewoon in het ledikantje leggen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Hij slaapt s'nachts vanaf een uur of tien half elf door tot zes op werkdagen en als ik vrij ben soms zelf half zeven of zeven uur. Alleen tussen de twee laatste voedingen (meestal half acht/ acht uur en tien/ half elf uur) wil het slapen in zijn wieg niet goed lukken en slaapt hij meestal alleen bij ons op de arm. Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en een tip hoe het opgelost kan worden?
Ja, juist ook een kindje van 3,5 maand. Waarom? Omdat een kind van 3,5 maand nog wel een aantal uur op de arm te dragen is, maar bij 4,5 maand wordt dat al zwaarder en hoe langer je een kind daaraan laat wennen, hoe moeilijker het is om het straks anders te krijgen.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Een kindje van 3,5 maand gewoon laten huilen in zn bedje....even doorzetten???
Een kindje van 3,5 maand heeft alle recht om lekker bij mama of papa in slaap te vallen... Of zich in elk geval fijn te voelen in zn bedje. Laten huilen is echt zo 1980.
Er staan 2 vragen van Tinuviel onder elkaarquote:Op maandag 25 mei 2009 14:24 schreef Stiemie het volgende:
Maar hij huilt toch omdat het speentje weg is? Toch niet omdat ie zich onveilig voelt? Of lees ik ergens overheen?![]()
Tinuviel niet om je te ontmoedigen maar onze dochter is bijna 2 en ook nog soms haar speen kwijt 's nachts. Dan valt ie gewoon tussen de spijlen van haar bedje door op de grond en dan kan ze er niet meer bij.
Dat deed ze dus, goed blijven slapen... Alleen is ze al een dag of 3-4-5 aan het testen. Enfin, vandaag zijn we het erover eens geraakt dat het testen is. Het in bed stoppen verloopt zonder morren, hoogstens nog even gemurmel of wat gebonk van het woelen. Daarna werd ze 1x wakker, fel huilend. Ze zat ook erg beduusd als je binnenkwam. Knuffel en er werd weer doorgeslapen tot de volgende ochtend.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:13 schreef Iksje het volgende:
Hier nog een goede 5 weken voor de gebroken nachten weer beginnen![]()
Ik hoop alleen maar dat Liande in elk geval goed blijft slapen met de baby erbij.(nu is ze enkel in het weekend even wakker om 6u, klein flesje geven en ze slaapt weer een uur of 2).
Dat vond ik ook een vreselijk moment...maar het is nu al weer heel normaal.quote:Op zondag 21 juni 2009 08:02 schreef iamredleader het volgende:
Ik kom even terug op de vraag van Tinuviel (hoi schat
)
Jair heeft dus gisteravond voor het eerst in z'n eigen kamer in z'n eigen bedje geslapen. Omdat hij toch een paar keer z'n speen kwijt was en daarom ging huilen, ben ik opgestaan en heb de speen teruggegeven. De babyfoon doet het goed, dus we hoeven niet bang te zijn dat hij onnodig huilt![]()
En het was erg wennen voor mij/ons, zonder de kleine op de kamer (voor het eerst!)
Klopt, tweede avond was iets meer "normaal". Maar meneer is wel meermaals wakker geweestquote:Op maandag 22 juni 2009 14:47 schreef Koningin het volgende:
Dat vond ik ook een vreselijk moment...maar het is nu al weer heel normaal.
Yay!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:
mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
Ben je er wel eens bij gaan zitten op haar kamertje?quote:Op zondag 21 juni 2009 10:33 schreef Iksje het volgende:
Zo herkenbaar het verhaal van BE en Sandous...(zie mijn post op 9 juni, #167)
De meeste avonden verlopen hier nog steeds zo...soms zelfs de middagen. Ik heb zelfs al een paar keer heel pedagogisch onverantwoord een speen gegeven (na x keer gaan kijken, troosten etc), terwijl ze daar dus al van af was sinds ze 6 maanden was (ze is nu bijna 22 maanden oud). Dat helpt namelijk wel om haar snel in slaap te krijgen.
Vermoeiend en ik weet steeds minder hoe ik er mee om moet gaan.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit dan ook wel aan de andere kant van de kamer want toen ik te dichtbij zat ging hij aan mijn voeten kriebelen.
Nee, bijzitten doen we niet, juist omdat we het idee hebben dat het haar bedoeling is om haar in haar kamertje te krijgen...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben je er wel eens bij gaan zitten op haar kamertje?
Ik voel me dan net zo iemand uit 'The Nanny' met Jo Frost, maar bij ons werkt dat dus wel.
Van de week 2 avonden achter elkaar, maar blijkbaar kalmeert dat dan dus voldoende want de avond erop ging hij zonder 1 kik slapen.
Dat nachtje logeren stond al langer gepland. Ik zou het juist opvatten dat als ze het daar ook doet dat het los van ons als ouders staat (tenzij je bedoelt dat we een verkeerd slaappatroon hebben aangeleerd, maar dat lijkt ons niet, want tot voor kort was het slapen helemaal geen probleem)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
Het is bij Sasha op zijn kamer zo licht op dit moment dat het lezen dan prima gaat, maar idd normaliter zou je zoveel mogelijk wel de slaap-sfeer aan moeten houden.
In die tv programma's van The Nanny doen ze ook dat de ouder eerst naast het bedje zit en dan steeds iets verder er vanaf, tot op het eind zelfs net buiten de deur dat bijv. alleen nog een klein stukje, of de rug van de ouder te zien is. Echt afbouwen zeg maar.
Maar bij ons is dat nog niet nodig geweest.
Maar de sleutel is wel dat je haar idd negeert, het moet geen feestje zijn als je erbij gaat zitten. Het gaat er puur om dat ze kan zien dat je er echt wel bent als ze je nodig heeft zeg maar.
Ik vind het ook vreselijk moeilijk hoor.
Had (en heb nog) me altijd voorgenomen dat ik heel consequent zou zijn omdat ik geen slaap-drama's wilde, maar dan nog bepaalde dat jongetje zelf wel dat hij toch mooi wel ging gillen.
En idd 1 a 2 uur lang er om de zoveel tijd heen trek ik ook niet.
Zeker als hij dan ook nog eens gaat overgeven omdat hij zo overstuur is.
Fijn wel dat ze een nachtje uit logeren kan.
Als ze het daar ook doet dan weet je idd dat het toch wel specifiek met jullie te maken heeft.
Hehehe heel herkenbaar, mijn oudste van 2,5jr heeft nu de neiging om slapen uit te stellen, maar vooralsnog gaat het goed. Slapen vanaf 19:00-20:00 tm 7:00-8:00, allemaal prima dus en dat was vanaf 13 maanden ofzo.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:29 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft een tijdje terug ook gehad dat ie steeds weer iets wilde als ie in bed lag. Mama ik moet nog plassen, mama ik heb nog dorst, mama ik wil nog een kus. Nu hebben we het zo: Als ik weg ga dan zeg ik tegen hem: Je mag mama nog 1 keer roepen om iets, daarna komt mama niet meer. Soms roept ie idd nog om drinken en dan weet ie dat ik daarna niet meer kom. Ja als ie echt verdriet heeft om iets ga ik er wel heen
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:08 schreef Iksje het volgende:
Vandaag ging het slapengaan goed... omdat we heel onpedagogisch verantwoord een speentje hebben gegeven
Totaal fout...maar het helpt dus wel...
tinny, ik heb in het vorige deel ook al meegepost, ik heb tot voor kort ook alles gedaan om mijn kind op zijn gemak te stellen. Maar nu kwam het idee dat het toch eerder uitproberen is, een bewuste actie. Als je daar te veel op in gaat, ben je nog verder van huis mijn inziens. (dat is wat je vaak ziet op die nannyprogramma's, toch?)quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:27 schreef tinny het volgende:
[..]
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;
- overstuur is,
- zich niet prettig voelt,
- verdrietig is,
- kwaad is,
- over zijn toeren
te troosten? Dan maakt het toch niet uit hoe je dat doet als ouder (door het vast te pakken, te knuffelem, rustig te praten of een speen) als ze dat vervelende gevoel maar weg krijgt , want daar ben je voor als ouder...
ps
tenzij je kind 16 jr is..
Klopt heel grappig de afgelopen dagen was de kleine een paar keer per nacht wakker als jij s'nachts ging kijken en de twee nachten, dat ik zou gaan kijken werdt hij s'nachts niet meer wakker.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
quote:
Bij het naar bed gaan alleen een rompertje, en als wij zelf gaan slapen doen we ze een dunne slaapzak aan.quote:Ik ben gewoon bij haar gaan zitten en aaien, tot ze diep in slaap viel.
Volgens mij komt het door de warmte.
Ik heb er nu alleen een romper (korte mouwen) aangedaan en een slaapzakje, doen jullie nog een lakentje?
Wacht maar tot over een jaartje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:09 schreef DJMO het volgende:
de beste tip imo is om er geen strijd van te maken denk ik... ik heb makkelijk praten met een makkelijk kind (tot nu toe) maar als hij nu géén zin heeft om te pitten, best, dan speel je nog een half uurtje, en dan ga je naar bed wanneer je wel moe bent (babyfase) straks als hij beter beseft hoe het allemaal werkt, blijf hij wel in zijn eigen kamer en bed, mag hij wat lezen ofzo, maar verplichten tot slapen kun je niemand of je moet er een dosis slaapmiddel inproppen... waarom zou je een kind dan wel dwingen omdat het in jouw ogen moet slapen ??? van in bed liggen rust hij ook al uit, weliswaar niet zoveel als met slapen, maar hey, een hele nacht wakker blijven lukt geen enkel kind![]()
overigens wordt hij nu wel eens wakker 's nachts, maar dan blijft hij ook in zijn bedje, ik zit/lig er naast, en zijn speen geven is genoeg. hij komt pas uit zijn bed als hij echt onerbarmelijk huilt of als het zes uur is geweest
hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Wacht maar tot over een jaartje.
Een kind heetf gewoon slaap nodig, en hoe ouder ze worden hoe meer energie ze verbanden.
Het zo ik-ben-niet-streng-moeder want zo komt het een beetje op me over werrkt niet voor kinderen. Kindjes hebben juist die regelmaat nodig.
En een halfuurtje lezen of eens een enkele keer later naar bed door omstandigheden moet kunnen vind ik.
Zou mooi zijn als ze zelf gaan bepalen wanneer ze gaan slapen, tis een kind geen volwassene persoon.
Een kind heeft leiding nodig;/opvoeding niet iemand die leuk en niet streng is en waar ( bina) alles mag imho.
ligt er aan wat jij zelf trekt... wij hebben het 6-7 maanden vol gehouden met slaap problemen bij de eerste en waren toen allebei stik sjagerijnig en sliepen 4-5 uur in een nacht (elke nacht al die maanden) was een zware tijd... nu met de tweede gaan we dat niet meer doen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Als ik dit zo lees, vind ik het zo streng staan allemaal, als ik denk aan dat kleine hummeltje. Maak ik me al veel te vroeg zorgen en moet ik haar gewoon nog maar even haar gang laten gaan met eten en slapen zoals het nu gaat, of is het toch verstandiger het nu al aan te pakken?
hahaha hoe herkenbaar... get used to it... duurt weer even voordat alles weer zijn plaats heeft gekegen maar helemaal op het oude niveau komt het nooit meer... die kleine frummels blijven er nu voor altijd...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef miss_sly het volgende: maar ik kom nergens anders aan toe, zoals gisteren nog niet eens aan douchen.
Wanneer dan Iksje?quote:Hoe slopend het in begin ook is, later komt echt verbetering.
hadden we hier ook, vanaf een maand of 4/5 tot haar 12de maand van alles geprobeerd maar het kwam er op neer dat dat ze vaak meerdere keren per nacht wakker was en vaak ook een paar uur... werkelijk gebroken die 7 maanden... en alles geprobeerd maar niks hielp of maakte het erger..quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:55 schreef Sandous het volgende:
Ze is 11 maanden. Zodra ik haar optil is ze stil.. en kan ze zo binnen 20 seconden slapen, maar ho als je haar neerlegt in haar bedje.. Pfff. Ga dan maar de volgende dag zonder wallen naar werk.
Wat zij zegt!quote:
Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat zij zegt!
Oscar (ook 13 maanden) wordt de laatste tijd weer regelmatig wakker om 23 uur of later en dan krijgt hij idd lekkere fles melk (180cc ofzo) en daarna gaat hij 9 van de 10 keer gewoon weer slapen.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.
Ze krijgt al een maand of 7 geen nachtfles, maar ze is nu al maanden een aantal keren per week 's nachts lang wakker.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:58 schreef tinny het volgende:
honger?? mhhhh denk het niet ze heeft al 7-8 maanden geen fles op midden in de nacht... en dan nu ineens na 8 maanden wel weer? en als je haar sochtends vroeg (07.00uur) een fles geeft dringt ze hem niet helemaal op (vaak maar 50%)...
die van 19u (laatste voor slapen) gaat altijd voor 80% op, soms zelfs 100%)
en het is niet iets van een week of zo het is echt al maanden nu (eigenlijk elke nacht... alleen soms is het dan alleen wakker, even knuffel geven en slaapt weer door en dat dan 2-3 keer)
en dan af en toe heb je pech en is het 2-3 uur rommeles...
ja ja !!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oh en ik snap heel goed dat je het op een gegeven moment zat bent en je zo moe en dat je weinig geduld meer hebt hoor, dus dit is niet bijdehand bedoeld
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat lieverquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, waarom haal je m naar de woonkamer? Dat zou ik dus niet doen.
Mooi is dat. Mijn reactie was precies zoals die van ticootje. Redenerend vanuit mijn eigen situatie. Nee... niet van d'r kamer af. Dat werkt niet!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever
Omdat ze bij ons meestal zo rond 3 uur wakker wordt, komt ze niet de woonkamer in, maar bij ons in bed liggen. Ze is totaal overstuur als ik ook maar probeer haar weer neer te leggen (ze staat altijd rechtop te schreeuwen in haar bed, ik heb toch het idee dat het komt omdat ze merkt dat ze alleen is ofzo, maar nachtlampje helpt ook niet) wordt ze hysterisch. Dus neem ik haar mee naar onze slaapkamer, soms krijgt ze een flesje melk (ik wilde het eigenlijk niet gaan doen, maar ze drinkt gewoon 200 ml leeg, dus ze heeft wel honger) en als dat op is, kruipt ze bij papa op de buik en die brengt haar dan na 10 minuten naar bed waar ze zonder protesteren verder slaapt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever
Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:
als ik jen uit haar kamer laat is bij ons het hek van de dam.
Hoe het gaat? Het is een vol bed zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |