abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65789119
Het vorige deel (2)

en hier gaan we weer verder...
Laatste post uit deel 2:

Toch maar weer even een posten hier maar eerst even de posters van "het grote kleine baby'tjes topic"maar gerust stellen

ER MAG GEFIETST WORDEN!! de CB-arts zei dat ze mooi recht op zat en dat ze goed corrigeerde en dat er nu dus gefiets mag worden joepie!! nu nog mooie weer!

Dan terug naar het slapen:

Na 3,5 - 4 weken mega ruk (3-4-5 keer er uit en vaak een uur lopen spelen, klieren, huilen, wakker zijn, praten) is dit nu sinds een dag of 3 terug gebracht tot 2 keer wakker. En als ze dan wakker is kun je vaak haar fup terug doen, eventjes 5-10 minuutjes naast haar zitten en als ze dan in slaap valt kun je weer naar je eigen bed... Ik weet dat dit nog niet ideaal is maar na 3-4 weken 4uur slaap per nacht is dit in 1 woord Z A L I G! Dus doen we het zo maar even....

Oh ja wat hebben we gedaan om het zo te krijgen... niks... nou ja de routine die we hadden hebben we gewoon vast gehouden en oh ja... acceptatie doet ook wat
pi_65789126
maar ik had natuurlijk mijn grote mond moeten houden!!!

Vannacht weer 6 keer waarvan 1 x 2 uur wakker praten/spelen
pi_65789166
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
pi_65789179
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
en ben geen ouder,
daar heb je het al
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:14:39 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_65790291
Hoe oud is ze nu tinny?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65790332
Snap echt niet waarom ze nog niet goed slaapt....ik val al haast in slaap van jullie

Dat je geen ouder bent betekent niet dat je geen goeie tips weet! beetje kortzichtig.
Jij wist ook niet meteen wat het was om ouder te zijn en wat je precies moest doen bij bepaalde dingen.
Tip van Khadgar is niet eens zo slecht.
Je dochter die heeft nu vast door dat jullie wel komen.

Al de tip geprobeerd dat je haar 5 minuten laat huilen? Er even heen en aai over do bol oid en dan weer weg.
Weer na 5 minuten heen enz en dat herhalen.
Hier werkte het bij Maarten hartstikke goed en heb er om de zoveel tijd 1 minuut bij gedaan.

Zodra Maarten rustig bleef deed ik er een minuutje bij en dan werd het om elke 6 minuten heen gaan.
Duurde misschien een aantal weekjes maar de ene keer was het al binnen een week 1 minuut erbij en de andere keer duurde het langer.

Uiteindelijk is het 15 minuten geworden en nu ga ik al niet eens meer heen omdat hij uit zichzelf lekker gaat slapen.

Geef het de tijd en geen 3 dagen maar geef het minimaal 2 week de tijd en kijk dan of je verschil ziet.

Ik wens je succes en hopelijk lukt het of accepteer je het gewoon dat het niet anders is.
pi_65791166
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:14 schreef Troel het volgende:
Hoe oud is ze nu tinny?
9 maanden en een weekje...
pi_65824467
Hier was het +- 11 maand eer ze echt haar nacht door begon te slapen.
Daarvoor 1 à 2 x wakker maar wel snel geholpen met de borst of een flesje (ze viel snel weer in slaap, het duurde geen uur om haar weer in te laten slapen, dat maakt ook een verschil)

Om de x minuten gaan kijken werkte hier overigens alleen maar averechts (nog steeds trouwens als het nog een keertje voorvalt dat ze wakker wordt tussen slaaptijd en de ochtend). Ze werd ontzettend overstuur omdat we elke keer weer vertrokken.
Het hangt dus van kind tot kind af. En ook van ouder tot ouder. (hoe lang kan je het gehuil/gekrijs van je kind aanhoren en hoe sta je er zelf tegenover- is het aandacht van je kind inwilligen of moeten ze maar zonder ouderlijke aandacht leren inslapen)
pi_65825180
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:40 schreef Iksje het volgende:
Om de x minuten gaan kijken werkte hier overigens alleen maar averechts (nog steeds trouwens als het nog een keertje voorvalt dat ze wakker wordt tussen slaaptijd en de ochtend). Ze werd ontzettend overstuur omdat we elke keer weer vertrokken.
Het hangt dus van kind tot kind af. En ook van ouder tot ouder. (hoe lang kan je het gehuil/gekrijs van je kind aanhoren en hoe sta je er zelf tegenover- is het aandacht van je kind inwilligen of moeten ze maar zonder ouderlijke aandacht leren inslapen)
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:46:01 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65904635
hier gaat het steeds beter

Vorige maand hadden we nog flesjes van 23:00, 2:00, 6:00. en hij is uit zichzelf naar alleen 23:00 en 6:00 gegaan en nu zelfs af en toe nog maar om 6:00 en dan slaapt hij dus gewoon van 19:00 tot 6:00 heerlijk voel me gelijk ook weer wat meer mens.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65906894
quote:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
hmm, dan gaat ze zo hard brullen en raakt ze zo overstuur dat ze de hele boel daarna onderkotst. Met als gevolg hele huis wakker omdat het bed verschoont moet worden. Nee goede tip!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:18:05 #12
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65907041
Wij hoeven ook echt niet naar Kaith te gaan 's nachts want dan krijg je haar nooit meer terug tot aan overstuur zijn aan toe. Als het echt nood aan de man is gaan we wel maar dan is ze de rest van de nacht aan het miepen. Meestal doet het even laten gillen het het beste voor haar. Dus wat dat betreft ben ik het met Iksje eens.

Hier is het ritueel met papa pyama aantrekken, handjes wassen, tandjes poetsen, even bij papa en mama op de bank zitten, papa mee naar boven en boekje lezen en dan deur dicht en drie keer roepen hou van jou tot papa beneden is en dan is het slapen. Mama is er wel maar die mag het avondritueel absoluut niet doen want dan is het een drama. Al vanaf dag 1 brengt mijn lief haar naar bed en is ze daar helemaal blij mee en gaat vrolijk naar bed. Als mijn lief niet thuis is dan is er niets aan de hand en kan iedereen haar naar bed brengen maar als hij thuis is is het alleen maar papa.

Hestria het gaat goed

Tico
pi_65907166
Nee, serieus het gaat toch aardig met Jen hoor. We zijn bezig met dat ze in haar eigen bedje gaat slapen. (Wat in praktijk betekend dat ik half in haar bedje lig. ) Ze slaapt nu ongeveer tot een uur of 6 in haar bedje en dan leg ik haar nog even bij me. Ze wordt ook niet meer zo heel vaak wakker. 1 of 2 keertjes even een snelle slok en weer verder tukken.

Alleen denk ik dat ze een fase verlatingsangst in gaat. Overdag met geen mogelijkheid alleen slapen... Of hebben kindjes van 1 geen 2 slaapjes per dag meer nodig? Gister heeft ze alleen in de ochtend nog een slaapje gedaan, maar 's middags wilde ze niet meer slapen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:23:32 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_65907241
1 slaapje kan prima hoor Ticootje

Ze hebben vaak een periode dat ze tussen 1 en 2 slaapjes inhikken Die periode heeft Ruben nu nog steeds een beetje, maar hij heeft vaker 1 slaapje dan 2.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65907309
AHH, Jen zat tot voor kort nog op 3 slaapjes... Nou we zien wel nu ze weer op het kdv is. Dan slaapt ze heel slecht en gaat ze meestal voor het eten nog even slapen.

Maar als ze thuis is maakt ze een goede slaap van 2 uur, en dat is dan blijkbaar voldoende voor de hele dag. Ok! Dank.
pi_65919171
Is Jen al 1 jaar? Nog gefeliciteerd!
Zo rond 1 jaar vermindert het aantal slaapjes per dag vaak, van 2 naar 1 of van 3 naar 2...
Maar veel kindjes blijven nog een tijdje wisselen, de ene dag 2, de andere dag 1, zoals troel zegt.

En het hangt ook van kind tot kind af.
Liande slaapt ook maar 1x per dag sinds ze +- 1 jaar is, maar een kindje bij de onthaalmoeder (dat een pak ouder is), slaapt vaak nog 2x per dag.
pi_65923342
vandaag dus een slaap minder maar dat wordt er niet gezelliger op.
pi_65924079
op bed leggen en slapen? Ja hoor dat kan!
pi_65928437
Tinny, fijn (en knap!) dat jullie het al enigszins hebben geaccepteerd dat Gaby een moeilijke doorslaper is.
Hou vol. Echt, óóit wordt het beter!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65937995
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:
Tinny, fijn (en knap!) dat jullie het al enigszins hebben geaccepteerd dat Gaby een moeilijke doorslaper is.
Hou vol. Echt, óóit wordt het beter!
dankje!
ik durf het bijna niet te vragen maar wanneer is ooit?
ps
gabi is ziek/verkouden en slaapt nu al 5 nachten beroerd... meestal tot 23:00 uur gata het wel alleen daarna is het drama zodat we de afgelopen 4 nachten hebben besloten haar rond 2:00 uur bij ons in bed te nemen(dan slaapt ze zelf tenminste nog een beetje, en tja een goede nachtrust is nodig om beter te worden)

alleen ben ik nu bang dat dit het begin van het einde is...
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:14:31 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_65938115
en daar ga je dan alweer tinny... dat went snel hoor

Mijn jongste zoon Ezra is een slechte slaper geweest altijd, nu hij ruim 2,5 is wordt het eindelijk beter. Sinds een maand, anderhalve maand, slaapt ie de hele nacht door.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2009 @ 08:38:23 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_65938400
Ik durf geen antwoord te geven wanneer ooit is hoor, ik word ook al een dag of 5 wakker met een kleuter in mn bed
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:05:57 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_65938803
wij zijn in 1 ding altijd consequent geweest: slapen doe je in je eigen bed
Ik kan namelijk echt niet slapen met een kind naast me en aangezien mijn nachtrust mij heilig is, is het ook nooit moeilijk geweest om consequent te zijn
stormy waters...
sailin'
pi_65939125
ik was vannacht in slaap gevallen met jen aan de borst, dus die heeft toch weer een halve nacht tegen me aan gelegen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:21:23 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65939149
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:

[..]

precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
Maar als dat jullie standpunt is dan moet je mss dus ook accepteren dat dit dus nog heel lang kan gaan duren.

Het wordt door velen als barbaars en zielig en 'dat doe je als goede ouder niet' gezien, maar toch... dat hysterisch huilen gaat eens toch ook echt over. Ik ken genoeg verhalen van hier en van IRL van mensen die uiteindelijk, na jaren tobben, toch een keer de kiezen op elkaar gezet hebben en doorgezet hebben en toen bleek dat die kindjes allemaal, stuk voor stuk, prima (alleen) de hele nacht konden slapen. De grondlegster van dit topic is daar ook een voorbeeld van.

En als je dat dus niet wilt, prima, maar dan zou ik heel hard gaan werken aan acceptatie, want dan zal het niet rap beter worden en zit je nog heel lang met gebroken nachten. Take it or leave it...
Jullie meisje is inmiddels geen baby'tje van 4 weken meer, meisjes van 9 maanden weten inmiddels prima hoe het werkt hoor.
pi_65939317
Daar heeft toch iedereen een eigen mening over. Ik laat Jen nog steeds niet overstuur in bed liggen. Ja het zal vast eens ophouden, maar ik vind het geen methode om hier toe te passen. Hier gaan de nachten nu prima en op het kdv gaat het steeds beter. Dus ook zonder de methode komt het heus wel goed.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:05 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65939512
Maar jij klaagt dan ook niet oeverloos over slaapgebrek.

En het is echt niet zo dat ik Sasha urenlang alleen laat als hij eens overstuur is hoor.
Maar wij hebben echt al vrij snel de 5-10-15-20 methode toegepast en dat werkte voor ons gewoon prima.
En ik weiger om me hier, tussen wat regels door, aan te laten praten dat ik daardoor een koude, kille moeder ben die haar kindje moederziel alleen in zijn bedje laat liggen.

Sasha gaat elke avond om ong. 19.00 naar bed en 99% van de tijd horen we hem niet meer voor de volgende ochtend. Afgelopen zondag had hij een avond waarop hij idd overstuur was.
Dus eerst heel even 5-10 geprobeerd, maar al snel was duidelijk dat er meer aan de hand was dan 'ik wil niet' dus hem even mee genomen op bed, maar toen was het drama ineens spontaan over en ging hij gezellig zitten babbelen en tv kijken. Helaas... dan maar terug je bedje in na 10 minuten.
Alleen was dat ook niet de bedoeling, echt volledig over de pis, dus toen heb ik hem alsnog weer gepakt, heeft hij lekker beneden nog een uurtje gespeeld en gescharreld en daarna is hij zonder blikken of blozen gaan slapen. En de volgende dag gewoon weer om 19.00 zonder problemen. Had hij die avond weer zo gaan huilen en krijsen dan waren we toch weer wat strenger geweest want het gaat nu zo goed, dat willen we niet doorbreken door te vaak toe te geven.

Voor Tinny, ik kan je echt aanraden om eens bij deel 1 aan het begin te beginnen met lezen. Ik zeg niet dat het bij jullie ook zo zal gaan, maar lees het maar gewoon eens, om een ervaringsverhaal te lezen. Om te lezen hoe het ook kan gaan, en hoe lang het dus wel niet kan duren.
pi_65939699
Elk kindje is gewoon anders, en daarop stem je af wat je kunt doen. Als Sasha inderdaad gaat slapen na even huilen dan is het toch prima?
Jen kan gewoon een uur lang huilen, en is dan ontroostbaar, vreselijk boos en als je pech hebt begint ze te spugen omdat ze zoch zo druk maakt. Het is dus echt geen methode die hier zal werken.

Hier werkt het heel goed dat als Jen huilt, ik wacht meestal wel heel even, dan ga ik even kijken ik geef de speen en Pip weer terug (die gooit ze namelijk in haar woede uit bed, verder hoor ik ook aan de huil of het echt vechten tegen slaap is of echt niet willen slapen. Bij een beetje gemopper blijft ze mooi even liggen en valt ze ook uiteindelijk in slaap), ik geef haar een flinke knuffel en praat gewoon rustig. Ik merk dan ook of ze wel echt moe is. Als ze echt niet moe is dan haal ik haar gewoon uit bed en probeer het een uur later nog eens.

Oh en 's avonds is bedtijd wel echt bedtijd. Dan mag ze heel boos worden, maar ze komt de slaapkamer niet meer uit. Dat is wel iets waar ik best streng in ben, anders zit ik om 10 uur nog met een wakker kind en de avonden zijn gewoon voor mezelf. En kleine kindjes horen gewoon optijd naar bed te gaan. Hier is de bedtijd tussen 19 en 20 uur.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:50:26 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65939908
Natuurlijk is elk kindje anders, maar als ik dit lees:
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:

[..]

Dan krijg ik niet de indruk dat het echt geprobeerd is. Ze zijn nu 3-4 maanden verder. Ik zou het iig nog een kans geven. En dan langer dan die 20 minuten zeg maar. Wat is 1 avond proberen op wekenlang slechte nachten?

Ah ok, ik zie nu je toevoeging en idd dat jij ook 's avonds wel streng bent.

Natuurlijk geldt dat wat ik zei niet voor overdag voor ons ook, daar zat wel degelijk een verschil in. Als hij niet wilde slapen, dan niet. Ik probeerde het vaak wel een half uurtje dan ongeveer, maar bleef het dan drama dan kom je er idd maar uit hoor. Proberen we het later nog wel een keer.
Sasha slaapt op dit moment ook nog maar 1 keer overdag, van 12.30-14.30 ongeveer, je kan er bijna de klok op gelijk zetten.
pi_65940242
Tja en als Jen echt moe is dan is het gewoon echt geen probleem om haar op bed te leggen. Die lange slaap maakt Jen nu ook, en inderdaad red ze het dan wel op 1 slaap, maar dan moeten we wel rond 5 uur gaan eten, want om 6 uur is het dan instoringsgevaar.
pi_65941460
ik zal eens beginnen met deel 1 (overigens hebben we het niet 1 avond geprobeerd toen ze 3-4 maanden was maar meerdere (verdeeld over 3 weken telkens vrijdag, zaterdag en zondag).

Op zich vind ik het ook wle een goed idee om het nu bij 9 mnd nog eens te proberen, maar dan moet ik wel de moeder ook meekrijgen...

Het is nu alleen een beetje rot, want na een period evan 3-4 weken met 4 tandjes is ze nu al een weekje verkouden waardoor ze nu dus in totaal al een weekje of 4-5 rot lslaapt maar wel met een reden dus...
(ben alleen bang dat die afgelopen 5 weken inmiddels een patroontje bij haar hebben geintroduceerd en dat het dus nu nog moeilijker wordt haar weer een normaal patroon aan te leren. En nu ze nog verkouden is gaan we dat huilen zowiezo niet doen (lijkt me ?)
pi_65941745
Als je kindje echt niet lekker is, dan huilen ze niet voor niets. Alleen je zou inderdaad langzaam naar het ritme toe kunnen werken waar je heen wilt. Zeker de avond, op bed is bedtijd. Dan kun je boos worden, dan kun je ook wel gaan troosten, maar niet meer van de kamer af. Dan wordt het alleen maar moeilijker om ze in bed te krijgen. Na een tijdje kun je zelfs zeggen, als je op bed ligt blijf je ook in bed liggen. Ik vind het geen probleem om een uur naast Jen te gaan zitten, tot ze slaapt. Dat heb ik nu 3 keer gedaan en sindsdien geen probleem meer. Het wordt steeds korter. Eerst een uur, dan een half uur. Nu leg ik haar op bed, geef haar een kus en kan ik weglopen zonder gemopper.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:08:55 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66093022
Er zijn een paar posts weg. Een (hopelijk) nepreactie over slaaptraining bij een (zogenaamde?) baby van 1 week oud en de reacties daarop.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:14:08 #34
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_66111440
quote:
Ik ben wel ouder en heb dat ook gedaan. Gevolg >> sliep al heel snel de nachten door en heeft nooit strijd geleverd bij het naar bed gaan
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  zondag 15 maart 2009 @ 09:17:40 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67061739
Nacht twee in de strijd tegen nachtvoedingen zit er op

Bij Nienke moet dit ook gepaard gaan met overdag meer drinken aangezien zij het liefst haar vochtbehoefte over 24 uur uitsmeert.. en dan elke 2 uur ofzo een beetje drinken (en dan natuurlijk alleen bij mama )
Nu dus na de 'late' voeding wordt er niet meer gedronken tot 7 uur. (en is het de bedoeling dat ze slaapt )
Voorlopig doet papa het troosten nu 's nachts, ik ben natuurlijk alleen maar melk-verpakking dus 'snachts troosten zonder melk zal ws. niet werken.

Vooralsnog lijkt alles goed te gaan, gisteravond heeft ze efficienter gedronken, zodat ze in de avond ook langer heeft geslapen dan normaal.. dan de late voeding goed gedronken en toen werd ze om 5 uur pas weer wakker. En toen dus de 5-10-15 methode. Dat was al later dan normaal en het gehuil leek ook al wel een stuk minder intens en lang dan gister.
Ondanks dat ze hardleers is met alles, hoop ik dat ze dit toch wel snel onder de knie gaat hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 maart 2009 @ 09:23:12 #36
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67061765
Goed dat jullie het samen aanpakken. Dat scheelt zeker de helft.

Onze dame blijft het regelmatig proberen. Gaat ze 's nachts huilen en dan heeft ze weer wat verzonnen dat er aan de hand is, deel van het assortiment: knuffel huilt, haartjes in d'r haar, deken ligt niet goed (even aanraken en het is wel goed), "kiekeboe", slapuh nee, buiten spelen (half 3 's nachts), knuffel wel niet slapen...
De aanpak blijft hetzelfde: zeggen dat ze moet gaan slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 maart 2009 @ 12:51:03 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_67098697
haartjes in haar haar??
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67127878
weer even een updatje sinds de vorige keer...

Ik heb als eerste heel Deel 1 en Deel 2 van dit topic doorgelezen... niet helemaal overtuigd van het doorhuilen maar toch...

We hebben in 2 etapes (2 x 3 dgn) geprobeerd de doorhuil/5-10-15 minuten methode toe te passen maar bij alle keren werd er na 20-25 minuten zo hysterisch gehuild dat we het alle 5 dgn hebben afgebroken (de 6de dag hebben we het ook niet meer geprobeerd). Het duurde telkens meer dan 30 minuten om haar weer te kalmeren dus het waren geen krokodillen-tranen

Inmiddels zitten we dus met een 10 maanden oude (vrolijke) dame die tussen de 1 en 4 keer wakker wordt per nacht.
Ze kruipt dan gelijk onder haar dekens vandaan en staat in bed je op te wachten (beetje huilend).

Daarom heeft denk ik ook het laten huilen geen zin (meer) omdat ze nu gaat staan... ze komt niet zelf onder de dekens dus al zou ze na heeell lang huilen in slaap vallen dan wordt ze volgens mij toch weer wakker vanwege de kou..

Maar goed, als je dan na haar toe gaat, niks zegt fiep/speen zoekt die in haar mond doet en haar weer terug instopt slaapt ze vaak gelijk weer door. Soms moet je nog even 5 minuutjes langs haar blijven zitten...

Alleen rond 5:00u in de ochtend wordt het wat lastiger ze slaapt dan niet meer zo snel in en als ze dan al 3-4 keer is wakker geworden nemen we haar mee in het grote bed... dan tukt ze vaak tot een uurtje of 6:30u nog wel door..

Overdag is het een vrolijke dame, zeer actief (ze loopt al achter een stoel die ze vooruit duwt, dat is voor 10 mnd wel vrij vroeg denk ik) en slaapt goed (1 x een half uur en 1 x een uur).

We hopen stiekem dat het gewoon ineens vanzelf een keer overgaat of dat het over gaat als ze echt flink gaat lopen omdat dat dan energie gaat vreten.

We zitten ook te denken om zo'n speen-knuffel/doekje te kopen, misschien dat ze dan zelf haar speen terug kan vinden en ons niet nodig heett om weer in slaap te vallen. Maar misschien wordt dan de afhankelijkheid te groot van de speen....en ik weet niet of zo'n knuffel/doekje wel werkt...

[ Bericht 0% gewijzigd door tinny op 17-03-2009 09:55:17 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:22:32 #39
3011 E.T.
pi_67128885
Het gaat dus alleen maar om 'speen kwijt'???
Volgens mij valt dat bij iedereen onder 'doorslapen'

Hier snapt NIenke nog niet echt dat ze 's nachts echt geen drinken meer krijgt... Ze geeft wel sneller op nu (al is het een behoorlijk eigenwijze, hardleerse driftkikker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 10:27:05 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67129014
Speen kwijt en terugstoppen valt bij mij niet onder de noemer "niet doorslapen" hoor
Natuurlijk ga je je kind niet laten huilen als het de speen kwijt is, die geef je dan gewoon terug en dan ga je weer slapen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67129124
Jen is haar speentje ook vaak kwijt 's nachts en af en toe vid ze m zelf en sooms ook niet. Nu ligt ze toch binnen handbereik en slapen we allemaal binnen 5 minuten weer. In haar bedje staat ook een flesje water voor 's nachts. Af en toe wilt ze een slokje water voordat ze weer in slaap valt. Maar het is best goed te doen zo.

Vannacht wilde ze niet in haar bed, maar ik was weggeweest en pas laat terug. Dus de rest van de nacht lag ze tegen mij aan.
pi_67129177
Ze slaapt na vijf minuten weer? Nou dat zijn bij ons ook doorslaapnachten inderdaad!
pi_67129395
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:32 schreef owlet het volgende:
Ze slaapt na vijf minuten weer? Nou dat zijn bij ons ook doorslaapnachten inderdaad!
Vind ik ook! Ik ben ook echt trots op haar. In haar eigen bedje!
pi_67132681
sorry hoor maar dat "vind ik" geen doorslapen...

Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:38:05 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67133101
@ Tinny. Ik kan begrijpen dat jij het niet als doorslapen ervaart, maar het is het eigenlijk wel. Mijn oudste heb ik uiteindelijk een reservespeen boven d;r bedje gehangen en mijn jongste - nu bijna 2,5 - wordt regelmatig nog wakker 'snachts. Soms maar 1x soms 2 keer. Inmiddels hebben we ons daar bij neergelegd. Ze heeft dan honger/dorst en krijgt dan een fles. Misschien druist dit tegen de principes van vele andere ouders, maar ik heb gemerkt dat het bij haar helpt. Ze krijgt d'r fles en slaapt dan meteen weer verder. Ja, ik moet er mijn bed voor uit (of mijn man), maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het een borstvoedingskindje is geweest en dat als ik door had kunnen gaan met voeden dat ze het dan ook gewoon had gekregen. Tuurlijk balen we er soms van, maar de nachten dat ze doorslaapt worden er steeds meer en meer. Dus ik weet dat het geen gewenning is, anders zou het elke nacht doen en dat is dus niet het geval. Ik hoop voor jou dat je kleine snel zelf d'r speentje kan vinden en als je er niet meer uit wilt 's nachts dan zul je d'r moeten leren om zonder speen te slapen. Kost je ook een week nachtrust, maar het kan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 12:59:00 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67133732
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:

Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
Really? Ik heb er nu 3 gehad en de nachten dat ze 'geen kik' geven zijn schaars. Zelfs die van 5 pruttelt nog regelmatig.

Ik denk dat je een ietwat afwijkend beeld hebt van hoe homogeen slaap is bij kinderen.
pi_67133950
Dat vind ik ook echt wel doorslapen..
Als je nog voedingen moet geven, of een uur lang met een spelend kind zit. Dat is niet doorslapen (imho)

Maar wij hadden dat probleem ook, steeds terug moeten voor de speen. En dat hebben we met 9 maanden heel simpel opgelost: speen afschaffen. Nou moet je kind het wel pikken natuurlijk. Maar mijn zoontje heeft het 1e overdagslaapje 20 minuten gehuild, de 2e 10, en 's avonds 5 minuten. Daarna was het goed, en heeft hij er nooit meer naar omgekeken. En waren we 's nachts van het speen-lopen af.
Maar nog steeds zijn er regelmatig dingen. Een verkoudheidje, hoestje, een dekentje wat niet goed ligt, tandjes, mama/papa-honger etc.. Er blijven altijd wel dingen zolang ze afhankelijk zijn van je!
pi_67134072
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:

Tering je kunt jezelf ook problemen aanpraten in je hoofd...

Je kind slaapt hardstikke goed!!! Ik denk dat minstens 75% van de ouders met een kind van 10 maanden hardstikek jaloers op je is.

Ik in ieder geval wel, en Pepijn is ruim 20 maanden nu. Maar ivm flink doorkomende kiezen zitten we ineens weer op maximaal 10 uur slaap 's nachts met daarin 2 of 3 nachtvoedingen
pi_67134120
Volgens mij worden zelfs de meeste volwassenen een of twee keer per nacht wakker!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:16:44 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67134238
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
Volgens mij worden zelfs de meeste volwassenen een of twee keer per nacht wakker!
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.

Volgens mij is dit een kwestie van op je kiezen bijten tot ze zelf de speen weet te vinden en dan zo zoetjes aan toch wat minder toegeeflijk worden. Ze weet nu immers ook dat je komt als zij huilt, terwijl het mss niet eens nodig is. Ze is 10 maanden oud, dan zou ze toch zo langzamerhand zelf haar speen wel moeten kunnen vinden en terugstoppen. Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:19 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67134273
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:45 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67134283
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.
Krijg je dan niet een kusje van ET?
pi_67134330
Anna wordt ook nog regelmatig wakker met de meest rare smoesjes idd. Aan de ene kant werken we er aan mee door wel elke keer op te komen draven, aan de andere kant, als je met 10 tellen troosten een half uur gehuil kunt voorkomen om half drie 's nachts is de keuze snel gemaakt meestal. Dus of dat echt doorslapen is...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 13:21:35 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67134360
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Krijg je dan niet een kusje van ET?
Een schop kan ik krijgen als ik een beetje snurk bij het inslapen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:22:21 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67134373
Milo heeft de laatste tijd dat zodra hij in zijn bedje ligt hij al begint te brullen "deruit deruit". We laten hem dan even aanmodderen en meestal valt hij dan wel in slaap. Ook 's morgens om 5 uur gaat ie nog wel eens los, maar dan laten we hem ook huilen. Voor je het weet zit je anders om 5 uur al beneden met een halfwakkere peuter
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:23:00 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_67134390
Ezra slaapt sinds een maand of 2 "door" van 7 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends. hij is ruim 2,5 jaar.

get real tinny...
stormy waters...
sailin'
pi_67134483
pi_67134542
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:22 schreef Slaapmeisje het volgende:

Voor je het weet zit je anders om 5 uur al beneden met een halfwakkere peuter
Ach, toch kun je daar weinig over zeggen hoor. Anna was ook altijd van de extreem-vroege (idd op een gegeven moment ook voor 6-en klaar wakker) en alhoewel we er nooit echt een enorm drama van hebben gemaakt wordt het nu wel eens 8 uur, half negen. Niet erg vaak of regelmatig, maar toch. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:34:13 #59
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67134709
Lijkt me echt pittig hoor zo vroeg. Gelukkig is Milo net zo'n slaapkop als zijn ouders, dus in het weekend is het vaak 8 uur of half 9. Doordeweeks zo kwart over 7. Wij hebben het blijkbaar echt getroffen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 13:43:17 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67134943
Vroeg wakker worden is hier gelukkig ook nooit sprak van geweest. Vroeger dan 7 uur zijn we er nooit uitgeweest.

Bij Saskia hebben we op 9 maanden de 5 minuten regel een nacht of 2 moeten toepassen en sindsdien slaapt ze. Maar die was 's nachts ook echt alleen nog uit gewoon te wakker. Tijn sliep aardig door vanaf een weke of 12, maar Nienke zit nu toch bijna op een jaar. Nu is die overdag zo druk dat ze simpelweg te weinig eet en drinkt. Dus die komt 's nachts echt minimaal 1 en vaker 2 keer voor een volledige borstvoeding. Om dat te doorbreken moet ze dus ook overdag meer gaan drinken.
pi_67134950
Wij staan niet op voor half 7. Ook al is Jen eerder wakker. Dan kan ze een boekje krijgen en wat rammeltjes, maar we gaan niet steeds eerder opstaan. Vanaf een uur of 5 ligt ze al bij ons in bed. We kunnen ook de klok bijna gelijk zetten als het half 7 is. Dan gaat jen namelijk keihard met papa kroelen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:52:46 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_67135219
Hier ook af en toe wel iemand die wakker is maar dan vrij snel weer slaapt (vaak is het zo dat hij dan een klein huiltje geeft en dat of Bert of ik reageer met "ga maar lekker slapen Ruben" en dan issie weer rustig).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:04:33 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67135567
Bij ons komt het echt sporadisch voor dat Sasha eens wakker wordt en dan is het zo rond een uur of 5 als het al gebeurd.
Dan houden wij allebij onze adem in tot hij weer stil is. Gelukkig is dat meestal na een minuutje ofzo.

Disclaimer: natuurlijk gaan wij echt wel bij hem kijken als hij echt wakker wordt en gaat brullen, maar meestal komt het dus niet verder dan een of 2 huiltjes en dan is het weer klaar. Als het al gebeurt. Dat is echt mss eens in de maand of zo.
* Brighteyes voelt zich erg gezegend...
We hebben daar nooit echt iets voor gedaan of gelaten.
pi_67135666
Jen wilt eigenlijk altijd even voelen dat je er nog bent. Dus ik geef de speen terug en aai dan over haar wang dan is het gewoon goed. Als ik niets doe dan blijft ze mopperen. Ze zakt dan wel weg, maar blijft steeds wakker worden.
pi_67135685
Nathan is vandaag 15 maanden oud, gaat standaard rond de klok van 19.00 uur naar bed (soms iets eerder als hij echt niet te genieten is) en van de 7 dagen in de week is hij er zeker 4 's nachts wakker. Meestal rond de klok van 4 uur en dan wil hij een fles. Hij gaat dan ook niet verder slapen en zet het op een brullen. Pas na een flesje gaat hij weer slapen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 14:25:29 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67136222
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons komt het echt sporadisch voor dat Sasha eens wakker wordt en dan is het zo rond een uur of 5 als het al gebeurd.
Dan houden wij allebij onze adem in tot hij weer stil is. Gelukkig is dat meestal na een minuutje ofzo.

Disclaimer: natuurlijk gaan wij echt wel bij hem kijken als hij echt wakker wordt en gaat brullen, maar meestal komt het dus niet verder dan een of 2 huiltjes en dan is het weer klaar. Als het al gebeurt. Dat is echt mss eens in de maand of zo.
* Brighteyes voelt zich erg gezegend...
We hebben daar nooit echt iets voor gedaan of gelaten.
Jongetje he.
pi_67136257
Ow men, dan wil ik niet weten hoe het hier is als er ooit ngo eens een meisje komt
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:10:38 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_67137662
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jongetje he.
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillend
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 15:38:03 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67138658
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef Belana het volgende:

[..]

daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillend
Toch merk je in de regel dat jongetjes wat makkelijker zijn dan meisjes.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:29:00 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67140641
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef Belana het volgende:

[..]

klopt. Fleur sliep door met 6 weken (met de speen als uitzondering) en Maud dus nog steeds niet. Wist niet wat me overkwam toen die de 6 maand was gepasseerd en er nog steeds geen signalen van doorslapen kwamen. Toen hier gesneusd en geconcludeerd dat ik met Fleur gewoon mazzel had.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:02:34 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_67147587
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toch merk je in de regel dat jongetjes wat makkelijker zijn dan meisjes.
hoezo dan? neem alleen degene die ooit deze reeks begon, dat ging ook om een jongetje toch?
Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat het niet uitmaakt of het om een jongetje of meisje gaat. het zijn meerdere dingen die meespelen, zowel omgang ermee als het karakter van het kind denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_67147772
Maarten z'n nicht (2,5 maand ouder dan hem) die sliep al heel vlot door.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 20:58:51 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67149748
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:02 schreef Belana het volgende:

[..]

hoezo dan?
Dat zeg ik toch. Dat merk ik. Alle jongetjes in mijn omgeving zijn een stuk 'makkelijker' dan meisjes. Overigens wordt dat hier ook vaak bevestigt door CB en dergelijke.
quote:
neem alleen degene die ooit deze reeks begon, dat ging ook om een jongetje toch?
Ik heb het toch ook niet over individuele gevallen?
quote:
Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat het niet uitmaakt of het om een jongetje of meisje gaat. het zijn meerdere dingen die meespelen, zowel omgang ermee als het karakter van het kind denk ik.
Nou ja, ik hoor ook vaak verhalen dat meisjes simpelweg minder 'laconiek' zijn en dat het om die reden bv ook een voordeel is als een vroeg geboren kindje een meisje is.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:04:23 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_67149959
tja, ik merk dat helemaal niet maar het zou best kunnen hoor, het CB zal er iig meer van weten dan ik

ik begrijp overigens je laatste opmerking niet?
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 21:08:16 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67150091
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:04 schreef Belana het volgende:
tja, ik merk dat helemaal niet maar het zou best kunnen hoor, het CB zal er iig meer van weten dan ik

ik begrijp overigens je laatste opmerking niet?
Dat jongetjes minder strijdbaar zijn. En dus waarschijnlijk ook makkelijker doorslapen als het 'gewoon' om een nachtvoeding gaat.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:23:41 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_67150609
ah ok, zo! ja misschien wel ja. heb ik ff mazzel dat ik 2 strijdende mannen heb
hoewel Liam al met 6 weken doorsliep trouwens, dat dan wel. Maar Ezra dus niet, maar idd, hij ging na een flesje altijd wel weer makkelijk slapen ja. de strijd zit in andere zaken
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 21:43:24 #77
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67151402
quote:

[..]

Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
Wij hebben Milo inderdaad al vrij vlot twee spenen gegeven en daar doet hij het heel goed op. Het oergezellige middernachtelijke speenzoeken was in ieder geval meteen voorbij
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:48:17 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67151623
Oergezellig!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:49:50 #79
3011 E.T.
pi_67151679
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Wij hebben Milo inderdaad al vrij vlot twee spenen gegeven en daar doet hij het heel goed op. Het oergezellige middernachtelijke speenzoeken was in ieder geval meteen voorbij
Saskia had er op een gegeven moment vier Lagen altijd in hetzelfde hoekje in d'r bed, scheelde zoeken
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 21:59:50 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67152127
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
Oergezellig!
Ja, je kent het oud-hollandsche middernachtelijke speenzoeken misschien ook wel. Liefst in half slaapdronken toestand op de knietjes in het donker onder het bed graaien. En als je korte armpjes hebt, zoals ik, en die speen niet kunt vinden, ook nog in je halfontkleedde niksie plat op de grond (op het koude zeil) moeten liggen omdat die speen precies helemaal achterin tegen de muur ligt. Is zo prettig

Goed om te lezen dat wij niet de enigen zijn E.T.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 22:02:54 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67152251
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Goed om te lezen dat wij niet de enigen zijn E.T.
Tja ik midden in de nacht met mijn dikke hol in de lucht om onder dat ledikantje naar een speen te grabbelen wil je niet op die kindjes hun netvlies hebben natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 22:04:49 #82
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67152325
Daarom had je ook niet het licht aan moeten doen Swets
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 22:07:26 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67152436
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Daarom had je ook niet het licht aan moeten doen Swets
Nee het licht gaat hier nooit aan. Dus behalve een dikke hol heb je na het speengrabbelen vaak ook een dikke teen omdat je die onderweg tegen het waterbed aan parkeerde ofzo.
pi_67153015
ah, nu weet ik weer waarom het in het HOLST van de nacht heet.
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:35:34 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_67158890
kijk, dan ben ik weer blij met een volledig dicht ledikant
stormy waters...
sailin'
pi_67159091
Mijn hemel ik heb nu allemaal beelden in mijn hoofd van jullie nachtelijke avonturen
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:20:35 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67159544
Ik ook!
Dat koude zeil lijkt me idd een hele goede reden voor wat reserve spenen zo her en der.

Ik ben nu trouwens serieus aan het (her)overwegen of we nr 2 wel een speen gaan geven. Sasha is er uit zichzelf mee gestopt met een maand of 6 en dat was echt heel prettig, maar als ik dit allemaal zo lees weet ik niet of ik het risico wil nemen... Aan de andere kant, Sasha had hem gewoon echt nodig heel in het begin, 2 uur lang met je pink in zo'n mondje is ook zo wat.
pi_67159581
Het alternatief voor een speen is natuurlijk de duim en dat is wat lastiger af te leren lees je soms. Anna heeft ook nooit een speen gehad, we hebben er wel eens mee geexperimenteerd maar ze vond het niks. Ze heeft liever d'r duim maar dat gaat volgens mij nog een hele tour worden om daarvan af te komen...
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:35:47 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67159743
Ja, maar het grote voordeel van die duim is wel dat hij niet uit bed kan vallen.
Maar je hebt wel gelijk hoor! Dat is veel lastiger af te leren... *ex-duimster hier...
pi_67159828
Overigens is het de laatste paar dagen wel pet hoor, qua slapen. Anna wordt 's nachts continue wakker, gaat huilen, wil eerst getroost worden, dan gaat ze hoesten, weer huilen, etc. Niet 1 of 2 keer per nacht maar gewoon echt 4 -5 keer. Vannacht is ze zelfs in ons bed geeindigd. Heb het idee dat ze niet helemaal lekker is, maar overdag heeft ze echt gewoon nergens last van. Wel een beetje verkouden, maar da's vooral snotteren. Dat hoesten houdt wel lang aan nu, we zijn anderhalve fles hoestdrank verder. Is dat iets om even uit te laten checken?
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:55:12 #91
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67160050
Even laten checken of het niet iets iets ernstigers is dan verkouden kan geen kwaad denk ik. Zoheb ik weleen paar keer bij de huisarts gezeten, ff luisteren en meestal was het dan niks, behalve die ene keer dat ze een onsteking in haar longen had. Ik denk dan altijd, ze wordt niet zomaar wakker...

en ot: Wij hebben een baby van 8weken die beter doorslaapt dan onze peuter van bijna 3,5 We gaan de strijd nog maar even niet aan, ze is net zo ver dat ze zonder morren gaat slapen 's avonds.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67160115
Het zijn echt van die (korte) fases lijkt het. Vandaar dat we er nog niks mee hebben gedaan. Maar maandag zijn we bij het buro, kunnen ze gelijk ff checken.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:01:10 #93
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67160156
Ik voel me ook gezegend hoor. Stella slaapt van 19.00 uur tot ergens tussen 5.30 en 6.30uur zonder wakker te worden. De tijd dat ze wel nog wakker werd (tot 9 maanden oud ongeveer) kwam ze echt voor een voeding en sliep daarna ook weer lekker door. En de voeding afbouwen (steeds wateriger maken) werkte perfect.

Het enige jammere was dat ze een maand lang ongeveer om 4.30uur al wakker werd en dan liet ik haar eerlijk gezegd ook gewoon in der bedje mummelen tot 6.00uur. (Alleen als ze echt overstuur raakte, pakte ik haar eruit en gingen we naar beneden, maar mopperend huilen vond ik niet een reden om haar eruit te halen.). En ik heb er ook nooit een punt van gemaakt verder.

En ik heb haar ook gewoon laten huilen hoor (goed in gaten houdend of ze niet overstuur raakte). Ik voelde gewoon dat het einde anders zoek was. Als ik haar steeds zou halen zou ze beloond worden en het de volgende keer alleen maar langer volhouden, daar ben ik van overtuigd.

Gevolg: Stella is een makkelijke en goede slaper die alleen wat vroeg wakker is . Maar hey, de wereld is best mooi hoor 's ochtends vroeg met de opkomende zon enzo .
pi_67160159
ahhh, Jen wilde vannacht niet anders slapen dan bij iemand op de borst. De fokwet!
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:03:17 #95
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67160200
Ik ben trouwens voor duimen as ik moet kiezen, want 95% van de kindjes stopt vanzelf met duimen en je hoeft nooit een speentje te zoeken op koude zeilen .

Stella duimde heel intensief en is daar vanzelf mee gestopt een maand of drie geleden. Zelf heb ik ook duimfoto's in mijn eerste jaar en daarna niet meer. Speentje accepteerde ze trouwens niet .
pi_67161526
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...

of zouden onze ouders dat gewoon vergeten zijn??
pi_67161614
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...

Ik denk dat mensen het ook wel snel vergeten hoor. Als Mikael hier een paar nachten slecht slaapt lijkt het al snel of ie al weken niet door slaapt. Slaapt ie ineens dan een paar nachten wel weer goed lijken die nachten dat ie wakker werd al snel heeeel lang geleden.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67161641
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen het ook wel snel vergeten hoor. Als Mikael hier een paar nachten slecht slaapt lijkt het al snel of ie al weken niet door slaapt. Slaapt ie ineens dan een paar nachten wel weer goed lijken die nachten dat ie wakker werd al snel heeeel lang geleden.
Dat effect moet je idd niet onderschatten.
  Jubileum moderator woensdag 18 maart 2009 @ 10:04:55 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67161643
Hahaha de tranen van het lachen lopen over mijn wangen om jullie speenzoeksituaties in het holst van de nacht
Wij gaven de meiden ook altijd een stuk of 4 spenen mee 's nachts, dat scheelde onder het bed duiken inderdaad.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:11:23 #100
156412 hestria
erg gastvrij
pi_67161816
wij hebben michelle ook altijd een boel spenen meegegeven, en ik had een zakje naast het bed hangen met 1/2 spenen, als ze dan al haar spenen eruit had gemikt(dat deed ze heel vaak) dan hoefde ik niet het zeil op maar graaide ik er 1 uit het zakje.

Dennis heeft eigenlijk alleen de eerste 2/3 maanden een fiep gehad, daarna hoefde hij hem niet meer, maar hij duimt ook niet. Hij krijgt wel nog steeds om 23:00 en om 4:30 een fles. Al zitten we tegenwoordig op 180/4 vrijdag gaan we naar maar 3 schepjes. Gelukkig slaapt hij na de fles vaak binnen een 30 min wel weer.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:16:48 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67161975
Ik moest van de week trouwens ook wel even op mijn tanden bijten.

De oudste van vrienden van ons was echt een enorm slechte slaper. Nachtenlang wakker en gedoe.

En nu maakte zij afgelopen weekend de opmerking 'ja, maar het cb hielp ons ook totaal niet, die begonnen over meer structuur overdag'.
Toen heb ik maar even lief geglimlacht, want ze deden dat jochie overdag nooit naar bed. Hij pakte dan zelf een kussen ergens vandaan en ging op de bank liggen slapen. Ik vond dat gewoon zielig. Ik heb wel eens opgepast daar overdag en toen ik zag dat hij moe werd heb ik hem naar boven gebracht, pyjama aan en op bed gelegd. Toen sliep hij 2 uur lang.
'Goh, zolang slaapt hij normaal nooit overdag'. Nee... natuurlijk niet als hij de hele dag in de woonkamer is waar jij rond loopt, belt, de tv aan hebt, stofzuigt en weetikveel wat nog meer.

Gelukkig is hij toch uiteindelijk, na een paar nachten drama-krijsen 5-10-15-20 etc. in een campingbedje in de woonkamer toen hij een jaar of 4 was, uiteindelijk goed gekomen, maar het had voor zover ik kan zien nooit zover hoeven te komen.
pi_67162130
Aww dat is toch sneu
pi_67162354
Zo wil Mikael 's middags bij mijn ouders of bij zijn vader nooit slapen. Hier heeft ie niks te willen Als ik vind dat ie chaggie doet gaat ie gewoon naar bed. Dan moet ie maar ff zeuren. En dan slaapt ie ook van een uur tot 2,5 uur.
Liefde
pi_67162355
ik heb ook in het begin mijn campingbedje in de huiskamer gehad. Ik vond het zo vreselijk eng om Jen in een andere kamer te leggen. Nog steeds ga ik vaak kijken als ze slaapt.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:39:44 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162693
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ook in het begin mijn campingbedje in de huiskamer gehad. Ik vond het zo vreselijk eng om Jen in een andere kamer te leggen. Nog steeds ga ik vaak kijken als ze slaapt.
Ja maar lieve schat, dat is wat anders dan waar ik het net over had. Namelijk een kind van 4 's nachts beneden leggen omdat je boven anders horendol wordt van het gekrijs. Enkel en alleen om het patroon van 's nachts wakker zijn te doorbreken.
En wat ik het zieligst nog vind/vond was dat het niet nodig was geweest als ze op andere punten en momenten consequenter waren geweest. Bij hun 2e hebben ze het namelijk gelijk anders aangepakt en die sliep wel gewoon.

Sasha heeft heel in het begin bij ons ook wel in de box liggen slapen als het zo uit kwam. Maar al snel ging hij wel naar boven, dat vonden wij prettiger voor hem.
Jij legde Jen dan iig toch wel in een bedje om te slapen. Dit jochie werd gewoon op de bank gelegd. Gezellig, naast mama.
Heel gezellig idd, maar een keer moet je daar wel mee gaan stoppen...
pi_67162754
Precies.

Maarten sliep in het begin ook in de box beneden overdag maar na 4 a 5 maand is hij naar boven gegaan.
Veel meer rust!
pi_67163402
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:

Vanaf wanneer (welke babyleeftijd) reken je dan Tinny? Als ik in mijn pufclub kijk, 11 vrouwen/babies in totaal, die werden/worden allemaal minimaal 1 keer per nacht wakker op de speen-kwijt-manier, en sommigen voor een voeding of gewoon voor de gezelligheid... En dan gaat het om baby's van rond de acht maanden!
pi_67163675
Zeker in het begin sliep ik samen met Jen op de bank of sliep Jen inderdaad zelf op de bank. Maar nu slaapt ze overdag wel gewoon in haar bedje hoor. Als het echt, echt, echt niet lukt gaat mama gewoon een stukje lopen.

Ik merk gewoon aan mezelf dat ik echt geen probleem meer maak van wel of niet slapen. Zoals gister was Jen echt helemaal overstuur. Misschien zijn het tandjes of een hele nare droom (ze is gister echt heel hard gebeten door een kindje, vandaag wilde ze ook niet achtergelaten worden), ze wilde echt niet alleen liggen, maar echt alleen bovenop me. Maar ik merk dan dat ik niet ga zitten stressen, maar gewoon heel rustig blijf. Hoe overstuur ze ook is, hoe laat het ook is. Ik blijf zachtjes tegen haar praten en rustig ademen en dan merk ik dat Jen daar ook rustig van wordt. Ook vinden wij het nog steeds helemaal niet erg dat Jen nog vaak bij ons in bed slaapt.
pi_67176422
Ik kom dit topic ook even binnenvallen..
Een echte strijd om het slapen noem ik het nog niet, maar wat tips zijn altijd welkom!

Lianne is bijna 4 weken, slaapt nog in de kinderwagen ipv haar bedje, krijgt borstvoeding (voeden op verzoek) en wil geen speen/duimt niet.

Waar ik voornamelijk overdag mee zit, is dat ze niet in de kinderwagen (of haar bedje) wil.
Ze krijgt voeding, laat een boertje en valt in slaap bij me. Als ik haar dan weg wil leggen, of dat nou direct of na een aantal minuten is, begint ze direct te huilen. Haal ik haar dan weer uit de wagen, valt ze zo weer in slaap. Na tig keer proberen blijft ze wel slapen, maar dat is natuurlijk niet de manier, zo kost het me heel veel tijd en ik heb het idee dat de enige reden dat ze eindelijk wel blijft slapen is, omdat ze zo moe is van het gehuil. Laten huilen helpt trouwens niet, dat hebben we ook al geprobeerd.
's Nachts slaapt ze trouwens ook vaak een aantal uren bij ons in bed omdat ze de anders blijft huilen, maar overdag is dat gewoon lastig want je wil ook wel eens even wat doen.

Zelf dacht ik misschien aan inbakeren ofzo.. Morgen moeten we voor het eerst naar het CB, dus ik zal ze eens vragen of ze kunnen laten zien hoe dat moet.
pi_67176977
Zweefvliegje, je zou ook nog een draagdoek kunnen proberen. Dan kan Lianne toch bij je zijn, maar heb jij wel je handen vrij.
Veel van die hele kleintjes hebben gewoon nog heel veel behoefte om bij mama te zijn.
pi_67179842
Ik heb een tricot slen, dankje voor de tip ik zal het eens proberen. Toen ze 1 week was heb ik m'n vriend de doek laten uitproberen, alleen ze zakte wat naar beneden weg waardoor het voor haar niet erg comfortabel was, dus we moeten nog wel even oefenen hoe we hem goed om kunnen knopen!

Edit: Ze zit/hangt! Nav deze link http://www.borstvoeding.c(...)zig/draagdoeken.html (1e filmpje).

[ Bericht 27% gewijzigd door Zweefvliegje op 18-03-2009 19:39:24 ]
pi_67181989
Wat Piglet zegt...ze hebben gewoon nog heel veel behoefte aan mama/huidcontact.
Een doek is daarbij een prima hulpmiddel (maar wel oefenen inderdaad)
Hier was het in het begin ook heel vaak alleen (in)slapen bij één van ons twee op de borst.
Na een paar maanden ging het slapen in bedje al best goed. (ondanks dat iedereen ons zei dat we haar verwenden en maar moesten huilen want ze zou nooit leren om in haar bedje te slapen zo)

Hier nog een goede 5 weken voor de gebroken nachten weer beginnen
Ik hoop alleen maar dat Liande in elk geval goed blijft slapen met de baby erbij.(nu is ze enkel in het weekend even wakker om 6u, klein flesje geven en ze slaapt weer een uur of 2).

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 20-03-2009 08:55:25 ]
pi_67183002
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:23 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb een tricot slen, dankje voor de tip ik zal het eens proberen. Toen ze 1 week was heb ik m'n vriend de doek laten uitproberen, alleen ze zakte wat naar beneden weg waardoor het voor haar niet erg comfortabel was, dus we moeten nog wel even oefenen hoe we hem goed om kunnen knopen!

Edit: Ze zit/hangt! Nav deze link http://www.borstvoeding.c(...)zig/draagdoeken.html (1e filmpje).
Fijn dat het gelukt is!!
Voor tips en trucs kun je altijd in het draagdoektopic terecht Draagdoeken Deel 35
Dragen hoort juist wel comfortabel te zijn, zowel voor jou als voor Lianne.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:19:09 #114
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67184944
Zweefvliegje, naast een draagdoek kun je Lianne haar bedje/box/wagenbak ook even voorverwarmen. Het zou kunnen zijn dat ze dan wel blijft slapen.
pi_67187803
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef Jelief het volgende:
Zweefvliegje, naast een draagdoek kun je Lianne haar bedje/box/wagenbak ook even voorverwarmen. Het zou kunnen zijn dat ze dan wel blijft slapen.
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben want dat zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze daarom gaat huilen
Ze slaapt al vanaf ze 4 dagen is zonder kruik omdat ze prima haar warmte vast kan houden, maar dat betekent natuurlijk niet dat haar bed nu ook gewoon warm is, hehe! Ik zal de kruik weer eens tevoorschijn toveren!
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:25:59 #116
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67188190
Tja je kunt niet overal aan denken hè ennuh je bent net bevallen, dit mag je nog wel onder zwangerschapsdementie schuiven
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:52:28 #117
3011 E.T.
pi_67195633

Hoop

Nu die ene voeding die ze mag tussen 19 en 7 nog op een normaal tijdstip en dan zou afgelopen nacht hartstikke goed zijn geweest
Om 19.00 heeft ze een voeding gehad, normaal komt ze dan rond 23uur voor een voeding maar die stelde ze nu uit (ik ben maar wel gewoon naar bed gegaan ) en nu kwam ze om 1.30. Drinken bij mama en meteen weer terug naar bed en vervolgens was het 7 uur

dit biedt niet meteen garantie natuurlijk, in het verleden heeft ze wel vaker eenmalig zo'n ruk gemaakt.. maar het biedt absoluut hoop

Alleen jammer dat Tijn om 4 uur nog wakker werd
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:04:55 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67195760
Fijn E.T.! Hopen dat het doorzet!

Zweefvliegje, bij ons scheelde dat wel een heel stuk. Sasha kroop graag in een lekker warm nestje.
pi_67196950
ik heb gewoon maling aan de fokwet en ik ga hier gewoon melden dat Jen vannacht voor het eerst echt echt doorgeslapen heeft. Gewoon lekker tot 6 uur heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
pi_67197778
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:20 schreef Ticootje het volgende:
ik heb gewoon maling aan de fokwet en ik ga hier gewoon melden dat Jen vannacht voor het eerst echt echt doorgeslapen heeft. Gewoon lekker tot 6 uur heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
oh oh ik voorspel een onrustige nacht!
pi_67197876
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:

[..]

Wat ben je toch een baken van positiviteit
pi_67198032
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:

[..]

Voor jouw is een scheet laten van een kind al een onrustige nacht dus je zal vast gelijk krijgen.
pi_67931010
Hallo, ik heb ook even een vraag voor hier.
We hebben geen strijd om het slapen hoor, maar we merken dat Guus beter slaapt als ie strak wordt in gedraaid (soort bakeren), hij heeft nl. nogal beweeglijke armpjes enzo. Is ie ingedraaid, dan slaapt ie vrijwel meteen.
Nu doe ik dat nog met een omslagdoek (tip van de kraam), maar langzaamaan wordt ie daarvoor te groot en te sterk. Echt inbakeren is niet nodig naar mijn idee. Nu zag ik de puckababy "zak".
Heeft iemand hiermee ervaring? Of zijn er nog andere oplossingen??
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:11:24 #124
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67932507
Danique slaapt in de Puckababy omdat ze zichzelf ook wakker maaide.

Sinds ze in die "zak" slaapt is het echt een wereld van verschil, ze slaapt sneller en langer!
Ik vind het echt een uitvinding dat ding, ook omdat ze er niet heel strak inzitten en dus wel kunnen bewegen maar zich niet wakker kunnen maaien!
pi_67936879
Koningin, Merel slaapt ook in de puckababy. In het begin was dat niet voldoende, dus tot 6 weken terug bakerden we haar in. Maar nu gaat het super. Prima ervaringen hier dus!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67942820
Ok, danke voor jullie reacties al.
We zijn er nog niet over uit of we hem wel of niet willen kopen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:13:29 #127
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67995930
Met de paasdagen hebben we geprobeerd Danique zonder de Puckababy te laten slapen maar dat was echt een groot drama!
Ze werd gek van haar maaiende armpjes.
Voor alsnog blijft ze er dus lekker in slapen! Het gaat echt perfect!

Succes met het maken van de keuze of jullie hem wel of niet aan schaffen!
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:21:39 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67996120
Koningin, voor Sasha was het voldoende als we het lakentje om hem (zijn armpjes dan he) heen sloegen en dan onder zijn ruggetje zeg maar, en dan het dekentje gewoon in de zijkanten van het bedje stoppen. Mss is dat nog een idee?
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:27:24 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67996229
Ik deed dat ook. Jen in de slaapzak en dan lekker strak instoppen. Maar ik heb dan ook een kindje dat gewoon keurig onder de lakentjes bleef liggen.
pi_67996994
In het begin hebben we hier ook de puckababy gebruikt, werkte heel goed. Een maand of twee geleden zijn we overgestapt op een gewone slaapzak en dat gaat nu ook prima. Ik had wat problemen in de overgangsfase verwacht, maar dat viel echt erg mee.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_68016253
Hallo

Sinds een kleine 6 weken ben ik ook pappa, en ik vroeg mij af vanaf wanneer je goed kan beginnen het kindje in haar/zijn eigen bed te laten slapen.

Er is veel info over te vinden op internet, de een vind dat je een kind van 6 weken niet moet laten huilen, de andere wel etc..

Graag zou ik wat ervaringen van mensen horen met de leeftijd waarop je het kindje in het eigen bed liet slapen en het zichzelf in slaap liet huilen etc.

Sanne slaapt nu overdag vaak bij moeders op schoot, in de box wil nog niet echt. Dan gaat ze op een gegeven moment echt krijsen. 's Nachts gaat het wel beter, dan slaapt ze bij ons op de slaapkamer in haar eigen bedje.

Zo'n 3 keer in de week slaapt ze 's nachts ook niet zo best, dan wordt ze rond 4 uur wakker voor een voeding en wil daarna niet meer slapen. Dat zal als ze ouder wordt en die voeding over kan slaan wel beter gaan De andere nachten heeft ze er geen probleem mee om na de fles ook weer lekker verder te slapen.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_68016356
Cid, 6 weken is echt nog klein. Mijn jongste slaapt pas sinds een paar dagen goed 's nachts, en ze is nu 4 maanden.

Laten wennen in het eigen bedje is altijd handig om te doen, maar ik zou je kleintje er niet bij laten huilen. Dus echt nog lekker bij je pakken als ze huilt. Wat je zelf ook al zegt, het nachten in eigen bedje slapen komt vanzelf.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68016402
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:37 schreef Fuente het volgende:
Cid, 6 weken is echt nog klein. Mijn jongste slaapt pas sinds een paar dagen goed 's nachts, en ze is nu 4 maanden.

Laten wennen in het eigen bedje is altijd handig om te doen, maar ik zou je kleintje er niet bij laten huilen. Dus echt nog lekker bij je pakken als ze huilt. Wat je zelf ook al zegt, het nachten in eigen bedje slapen komt vanzelf.
Thanks Vind het ook helemaal niet erg om haar bij me te houden , maar ben wel benieuwd naar ervaring van mensen.
pi_68016484
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Cid het volgende:
Hallo

Sinds een kleine 6 weken ben ik ook pappa, en ik vroeg mij af vanaf wanneer je goed kan beginnen het kindje in haar/zijn eigen bed te laten slapen.

Er is veel info over te vinden op internet, de een vind dat je een kind van 6 weken niet moet laten huilen, de andere wel etc..

Graag zou ik wat ervaringen van mensen horen met de leeftijd waarop je het kindje in het eigen bed liet slapen en het zichzelf in slaap liet huilen etc.

Sanne slaapt nu overdag vaak bij moeders op schoot, in de box wil nog niet echt. Dan gaat ze op een gegeven moment echt krijsen. 's Nachts gaat het wel beter, dan slaapt ze bij ons op de slaapkamer in haar eigen bedje.

Zo'n 3 keer in de week slaapt ze 's nachts ook niet zo best, dan wordt ze rond 4 uur wakker voor een voeding en wil daarna niet meer slapen. Dat zal als ze ouder wordt en die voeding over kan slaan wel beter gaan De andere nachten heeft ze er geen probleem mee om na de fles ook weer lekker verder te slapen.
Ik heb ze (2-ling) vanaf dag 1 in hun eigen bed gelegd. Nooit bij ons op de kamer. Vaste tijden wakker maken om te drinken.Altijd in bed laten slapen, nooit in de box . 6 weken is nog klein,hoor. Volgens mij heeft ze de voeding ook nog nodig. En als ze de voeding op heeft, zou ik haar toch echt weer in bed leggen.

dat was kort door de bocht mijn verhaal.
pi_68016690
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:41 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Ik heb ze (2-ling) vanaf dag 1 in hun eigen bed gelegd. Nooit bij ons op de kamer. Vaste tijden wakker maken om te drinken.Altijd in bed laten slapen, nooit in de box . 6 weken is nog klein,hoor. Volgens mij heeft ze de voeding ook nog nodig. En als ze de voeding op heeft, zou ik haar toch echt weer in bed leggen.

dat was kort door de bocht mijn verhaal.
Het in bed leggen gaat ook wel, maar barste de 2-ling nooit in tranen uit als je ze in bed stopte? En wat deed je dan?

Ik vind het nog steeds lastig om een moment te bepalen waarop je de kleine kan laten huilen zodat ze leert dat je niet altijd met bijv. de speen aan kan komen zetten. Volgens mij hebben ze dat spelletje snel door namelijk
pi_68017144
Mijn jongste is bijna 5 maanden en slaapt al maanden de hele nacht door in haar eigen bed. (van 21.00 tot 8.00 zo'n beetje) Overdag in bed slapen doet ze nog steeds niet. Ze slaapt of in de box of in de kinderwagen, die in de woonkamer staat (of waar ik dan buiten mee aan het wandelen ben natuurlijk).
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:46 schreef Cid het volgende:

Ik vind het nog steeds lastig om een moment te bepalen waarop je de kleine kan laten huilen zodat ze leert dat je niet altijd met bijv. de speen aan kan komen zetten. Volgens mij hebben ze dat spelletje snel door namelijk
Of je ze wel of niet laat huilen is een persoonlijke keuze. Ik laat mijn kinderen niet huilen bijvoorbeeld. En dat 'spelletje' dat duurt nog wel even voor ze dat door hebben. Of in ieder geval bewust kunnen spelen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_68017183
Af en toe was het brullen,inderdaad. Als we zeker wisten dat het geen honger of vieze luier was, dan lieten we ze huilen. We hielden (nu nog steeds) max. 20 minuten aan. Op een gegeven moment spuugden ze de spenen uit en die hebben we ook nooit meer teruggegeven. Dat was beetje een gelukje dat dat zo makkelijk ging.

Misschien kan je haar wakker maken voor de nachtvoeding? Of de voeding voordat je de nacht ingaat iets eerder? Zodat ze om 3 uur de nachtvoeding krijgt, misschien gaat ze daarna wel weer slapen ???

Ik deed die voeding eigenlijk compleet in het donker en zo snel mogelijk. Ze kregen eigenlijk niet eens de kans om goed wakker te worden.
pi_68017248
Cid, waar je ook op kan letten is het volgende (werkt bij mijn meiden echt goed):
Goed kijken naar vermoeidheidssignalen. Gaan ze gapen, wegkijken, met de handjes in de buurt van de oogjes wrijven, dan naar bed. Als je te lang wacht, raakt ze overprikkeld en slapen ze slechter in.
Is het een krijsbui? Of is het een vermoeidheidsjengel. Bij het laatste kun je d'r echt wel 10 minuutjes laten 'jengelen'. Als het echt hard/ hoog huilen is, dan gewoon lekker eruit halen en troosten.
Je zult zien dat je over een paar weekjes ineens een omslag hebt, dan gaat het ineens wel een stuk beter en herken je zelf ook wanneer het bedtijd, knuffeltijd, voedingstijd is.
Wat ik bij Merel echt merk is dat wanneer we te lang wachten, ze moeilijk in slaap komt. Terwijl als we op tijd zijn, het in 1 keer goed gaat.
Sara
Merel
Ukje
pi_68109433
Even een tvp, ik denk dat we hier binnenkort ook echt even moeten doorpakken met slapen 's nachts, als ik er weer een beetje energie voor heb

Hoe gaat het nu bij jullie E.T en Swets?
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:51:05 #140
3011 E.T.
pi_68111579
Lief dat je het vraagt mrien
Hier gaat het wisselend. We houden nu wel de regel aan dat ze tussen 19 en 7 uur een keer mag drinken (zo ongeveer dus). Over het algemeen komt ze rond 23.00 voor een voeding en die krijgt ze, en dan pas de volgende ochtend weer. Ongeveer 50% van de nachten slaapt ze door, de overige 50% moet papa echt even gaan troosten en is het toch echt hard huilen als blijkt dat ze in bed moet blijven. Ze heeft nu wel door dat langer huilen geen zin heeft en gaat dus vrij snel weer slapen.
Meestal wordt ze dan rond 6.30 weer wakker en dat is prima

Ik heb wel het idee dat sinds we doorgepakt hebben Nienke wel uitgeruster is.. Vrolijker, maar ook pinniger
pi_68111806
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat ze het echt doorhad dat ze niet meer kreeg 's nachts?
Daar loop ik nu ook een beetje tegenaan, de afgelopen nacht was het 3x, waarvan 2x in anderhalf uur tijd (was ze in slaap gevallen tussendoor) en 1x een uur voor m'n wekker ging
Ze heeft echt een hele tijd heel goed doorgeslapen, maar sinds 2 maanden is het echt hopeloos. Soms komt ze om 11 uur nog en dan pas om 7 uur, maar andere nachten 1/2/3 keer.
Ik denk dat het ook een kwestie van doorpakken is, maar had voor mezelf besloten dat ik dan maar ging doorpakken op dagen dat ik niet hoef te werken
Ben zelfs in staat om 's avonds een keer fv te proberen om te kijken of dat nog helpt..maar het zal ook een deel gewenning of gezellig zijn.
Aan de andere kant is ze "pas" 9,5 maand en weet ik niet in hoeverre je nu echt moet doorpakken..
(en als bovenstaande heel warrig is, ik ben vandaag echt even heel moe en kan niet heel logisch denken)

Fijn dat het op zich goed gaat zo bij jullie! En wat goed dat ze ook vrolijker is en uitgeruster..
Ik heb het idee dat Lotte soms gewoon nog moe is van de nacht zeg maar, niet helemaal uitgerust..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 april 2009 @ 20:42:52 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68121128
Nou Nienke was en is redelijk hardleers Dat heeft toch wel een week of 2 geduurd. En bij elke huilbeurt bleef ze ook lang doorhuilen. De 5 minuten regel werkte totaal niet, ging ze alleen maar harder huilen. Op een gegeven moment was het troosten, dan gewoon weggaan en laten huilen. Ze huilde dan een minuut of 10 echt hard en vervolgens bleef ze nog een uurtje doorsnikken en pruttelen. Om dan een uurtje te slapen en weer te komen. Met de 5 minuten regel bleef ze continue hard huilen

Als E.T. ging was ze helemaal ontroostbaar, das natuurlijk ook net als iemand een warm buffet voor de neus houden en dan weghalen. Dus ik ging eruit voor het troosten. Als ze nu 's nachts komt ga ik er nog steeds uit om te troosten. Als ze mij ziet snikt ze nog een keer maar legt ze zich er wel bij neer.

Maar het komt nog regelmatig voor dat we er toch een keer of 2 per nacht uit moeten voor Nienke (en dan nog een keer omdat Saskia wakker wordt van de regen op d'r raam en Tijn die een enge droom heeft, en.... )
pi_68121496
Bedankt Swets, ik heb je verhaal even voor gelezen aan manlief, denk dat hij er de komende tijd inderdaad gaat uit moeten voor het troosten

Vraag van manlief
hoe troosten jullie dan? Even uit bed halen of laten liggen? Slokje water eventueel?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 april 2009 @ 20:59:25 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68121811
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:52 schreef mrien het volgende:
Bedankt Swets, ik heb je verhaal even voor gelezen aan manlief, denk dat hij er de komende tijd inderdaad gaat uit moeten voor het troosten

Vraag van manlief
hoe troosten jullie dan? Even uit bed halen of laten liggen? Slokje water eventueel?
Ik til d'r even op, knuffeltje, kusje "Je moet nog even lekker slapen liefje" Gewoon tot het ergste huilen over is, om er vervolgens bij het terug leggen in hartstochtelijk gebrul uit te laten barsten

Maar dat ze in ieder geval weet dat er iemand komt als ze huilt en wakker wordt.
pi_68122655
Duidelijk!
Thx!
pi_68132037
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou Nienke was en is redelijk hardleers Dat heeft toch wel een week of 2 geduurd. En bij elke huilbeurt bleef ze ook lang doorhuilen. De 5 minuten regel werkte totaal niet, ging ze alleen maar harder huilen. Op een gegeven moment was het troosten, dan gewoon weggaan en laten huilen. Ze huilde dan een minuut of 10 echt hard en vervolgens bleef ze nog een uurtje doorsnikken en pruttelen. Om dan een uurtje te slapen en weer te komen. Met de 5 minuten regel bleef ze continue hard huilen

Als E.T. ging was ze helemaal ontroostbaar, das natuurlijk ook net als iemand een warm buffet voor de neus houden en dan weghalen. Dus ik ging eruit voor het troosten. Als ze nu 's nachts komt ga ik er nog steeds uit om te troosten. Als ze mij ziet snikt ze nog een keer maar legt ze zich er wel bij neer.

Maar het komt nog regelmatig voor dat we er toch een keer of 2 per nacht uit moeten voor Nienke (en dan nog een keer omdat Saskia wakker wordt van de regen op d'r raam en Tijn die een enge droom heeft, en.... )
Hoe oud is Nienke als ik vragen mag?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 08:50:52 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68133284
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:48 schreef Cid het volgende:

[..]

Hoe oud is Nienke als ik vragen mag?
13 maanden nu.
pi_68135016
Gisteravond om half 9 is ze naar bed gegaan en werd ze om half 12 even wakker voor drinken.
Toen werd ze om 5 uur wakker, huilen huilen
S. ernaar toe gegaan, even troosten, bij haar zitten, slokje water en weer in bed gelegd. Huilen huilen
Na 3x werd het stil en sliep ze. Viel ons erg mee, duurde ook maar half uur voor ze sliep.
Wel sliep ze maar een uurtje en was ze om 6:30 wakker, maar dat was prima. Voor een eerste keer waren we zeer tevreden!
Overigens ging ze vanmorgen na 3 kwartier weer lekker slapen voor ruim 2 uur (vonden wij ook geen probleem)
pi_69044325
\\dit bericht is NIET geplaats, je denkt dat je het leest maar om de gouden FOK-wet te omzeilen is dit bericht niet wat het lijkt wat het is\\

Out-of-the f*cking blue slaapt die kleine nu ineens sinds 3 dgn van 19.30u tot 5;45u door zonder wakker te worden na 7 maanden elke nacht wakker te worden is ze nu al 3 nachten niet wakker geworden

Ondanks al de ellende met ziekenhuisopname van mijn vrouw de laatste week v.w. zwangerschap van de 2de heeft ze ineens besloten door te slapen....

net als Swets werd/word ik ook de eerste ochtenden wakker met een stevige rare koppijn die de hele dag een beetje aanhoudt (waarschijnlijk inderdaad het terug vinden van een REMslaap)

Maar.... man wat voelt dat goed en uitgeslapen zeg.....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 mei 2009 @ 08:26:56 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69044947
Lekker he

Nienke komt nog wel eens 's nachts. Meestal komt ze sowieso om 23:00 voor een laatste voeding, maar ze slaapt nu ook regelmatig van 19:00 tot 7:00.

Tis trouwens wel een compleet ander kind geworden sinds ze behoorlijk doorslaapt. Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
  vrijdag 15 mei 2009 @ 08:34:36 #151
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_69045069
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:46 schreef Cid het volgende:

[..]

Het in bed leggen gaat ook wel, maar barste de 2-ling nooit in tranen uit als je ze in bed stopte? En wat deed je dan?

Wat ik een hele goede tip vond is luisteren naar hoé je kindje huilt...als ze huilt met een soort "intervallen", dus steeds met een paar seconden, halve minuut pauze ertussenin kan je haar gerust even laten mekkere,n, dan luisteren ze namelijk of je er aan komt, dat is dus gewoon een beetje zeuren. Als ze echt hard huilt aan een stuk is er echt iets aan de hand.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 08:39:22 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_69045148
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
'Tis iig geen koekoeksjong dus
pi_69046537
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke komt nog wel eens 's nachts. Meestal komt ze sowieso om 23:00 voor een laatste voeding, maar ze slaapt nu ook regelmatig van 19:00 tot 7:00.

Tis trouwens wel een compleet ander kind geworden sinds ze behoorlijk doorslaapt. Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
Ik heb haar 1 x horen mememememememe'n (half huiltje) maar toch tukte ze verder de afgelopen nachten.
En ook ik zie inderdaad dat dit doorslapen ook iets verandert heeft in haar mentale toestand, ze kan weer wat meer dingen (blokken stapelen op juiste volgorde, helpen met bepaalde zaken, ze is wakkerder helderder)
pi_69140142
stomme fokwet
ik zou er geld voor over hebben om die wet de nek om te draaien!
pi_69282359
quote:

[..]

Volgens mij is dit een kwestie van op je kiezen bijten tot ze zelf de speen weet te vinden en dan zo zoetjes aan toch wat minder toegeeflijk worden. Ze weet nu immers ook dat je komt als zij huilt, terwijl het mss niet eens nodig is. Ze is 10 maanden oud, dan zou ze toch zo langzamerhand zelf haar speen wel moeten kunnen vinden en terugstoppen. Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
Bij onze zoon Jair van 3,5 maand is het wakker worden ook bijna altijd nog maar om de speen. Ik zit me af te vragen wanneer hij van de wieg over zou kunnen gaan naar het ledikantje. Het wiegje is al een beetje klein aan het worden. Alleen staat het ledikantje in de andere kamer. Dus als hij dan tien keer per nacht zijn speen kwijt is en hem niet zelf kan vinden moeten wij naar de andere kamer om hem terug te stoppen. Vanaf welke leeftijd konden jullie babys de speen zelf vinden/terug stoppen? Aan de andere kant, als hij niet meer in de wieg past is er niet echt een keuze meer, tenzij wij het ledikantje in onze slaapkamer zetten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_69282408
Hij slaapt s'nachts vanaf een uur of tien half elf door tot zes op werkdagen en als ik vrij ben soms zelf half zeven of zeven uur. Alleen tussen de twee laatste voedingen (meestal half acht/ acht uur en tien/ half elf uur) wil het slapen in zijn wieg niet goed lukken en slaapt hij meestal alleen bij ons op de arm. Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en een tip hoe het opgelost kan worden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_69379170
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Bij onze zoon Jair van 3,5 maand is het wakker worden ook bijna altijd nog maar om de speen. Ik zit me af te vragen wanneer hij van de wieg over zou kunnen gaan naar het ledikantje. Het wiegje is al een beetje klein aan het worden. Alleen staat het ledikantje in de andere kamer. Dus als hij dan tien keer per nacht zijn speen kwijt is en hem niet zelf kan vinden moeten wij naar de andere kamer om hem terug te stoppen. Vanaf welke leeftijd konden jullie babys de speen zelf vinden/terug stoppen? Aan de andere kant, als hij niet meer in de wieg past is er niet echt een keuze meer, tenzij wij het ledikantje in onze slaapkamer zetten.
Wij hadden dit "probleem" ook. Maar bij ons woog het zwaarder dat ie te klein was voor zijn wiegje.
Hij is dus met net 3 maanden naar zijn ledikantje gegaan. Daar slaapt hij wel wat rustiger, wat ervoor zorgt dat ie minder zijn speentje kwijt is. Maar we moeten inderdaad wel opstaan en naar de andere slaapkamer lopen...het zij zo.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:27:39 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_69380427
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Hij slaapt s'nachts vanaf een uur of tien half elf door tot zes op werkdagen en als ik vrij ben soms zelf half zeven of zeven uur. Alleen tussen de twee laatste voedingen (meestal half acht/ acht uur en tien/ half elf uur) wil het slapen in zijn wieg niet goed lukken en slaapt hij meestal alleen bij ons op de arm. Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en een tip hoe het opgelost kan worden?
Ik zou dan toch het ledikantje gaan proberen en hoe erg het ook klinkt, gewoon even doorzetten. Dus tussen de voeding gewoon in het ledikantje leggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 13:34:39 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69380632
Een kindje van 3,5 maand gewoon laten huilen in zn bedje.... even doorzetten???

Een kindje van 3,5 maand heeft alle recht om lekker bij mama of papa in slaap te vallen... Of zich in elk geval fijn te voelen in zn bedje. Laten huilen is echt zo 1980.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:38:57 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_69380687
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Een kindje van 3,5 maand gewoon laten huilen in zn bedje.... even doorzetten???

Een kindje van 3,5 maand heeft alle recht om lekker bij mama of papa in slaap te vallen... Of zich in elk geval fijn te voelen in zn bedje. Laten huilen is echt zo 1980.
Ja, juist ook een kindje van 3,5 maand. Waarom? Omdat een kind van 3,5 maand nog wel een aantal uur op de arm te dragen is, maar bij 4,5 maand wordt dat al zwaarder en hoe langer je een kind daaraan laat wennen, hoe moeilijker het is om het straks anders te krijgen.
Misschien is het verschil tussen de wieg en het ledikant voor hem genoeg om wel door te slapen. Niet geschoten is altijd mis toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 13:52:39 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69381023
En het ledikantje tegen je bed aanzetten, op dezelfde hoogte als jouw matras en een zijkant eruit. dus als een cosleeper. Dan kun je er even naast blijven liggen, geeft ook een veilig gevoel.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:24:16 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69381963
Maar hij huilt toch omdat het speentje weg is? Toch niet omdat ie zich onveilig voelt? Of lees ik ergens overheen?

Tinuviel niet om je te ontmoedigen maar onze dochter is bijna 2 en ook nog soms haar speen kwijt 's nachts. Dan valt ie gewoon tussen de spijlen van haar bedje door op de grond en dan kan ze er niet meer bij.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:26:39 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_69382021
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:24 schreef Stiemie het volgende:
Maar hij huilt toch omdat het speentje weg is? Toch niet omdat ie zich onveilig voelt? Of lees ik ergens overheen?

Tinuviel niet om je te ontmoedigen maar onze dochter is bijna 2 en ook nog soms haar speen kwijt 's nachts. Dan valt ie gewoon tussen de spijlen van haar bedje door op de grond en dan kan ze er niet meer bij.
Er staan 2 vragen van Tinuviel onder elkaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 14:30:18 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69382065
Ah ik had alleen de eerste over de speen gelezen
  maandag 8 juni 2009 @ 08:13:52 #165
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69816673
Zonder het hele topic doogelezen te hebben, wilde ik hier even vragen of er mensen (kinderen) zijn die ervaring hebben met zo'n wekker die aangeeft wanneer je kind uit bed mag komen.

Inslapen gaat hier prima, doorslapen ook, maar vanochtend was het zelfs pas half 6 toen mijn oudste zoontje (3) aan ons bed stond. Paar maanden geleden was dat nog gewoon half 8, wanneer mijn andere zoontje ook wakker wordt.

Ik had zo'n wekker die ze bij Kruidvat verkopen in gedachte, maar ben nog niet overtuigd of het zal werken. En vond 'm ook niet echt mooi.. Heeft iemand misschien tips?
  maandag 8 juni 2009 @ 11:03:46 #166
3011 E.T.
pi_69820106
nachtlampje op tijdklok, werkt prima (is het zelfde principe, lampje gaat uit of aan als je uit bed mag)
pi_69877123
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:13 schreef Iksje het volgende:
Hier nog een goede 5 weken voor de gebroken nachten weer beginnen
Ik hoop alleen maar dat Liande in elk geval goed blijft slapen met de baby erbij.(nu is ze enkel in het weekend even wakker om 6u, klein flesje geven en ze slaapt weer een uur of 2).
Dat deed ze dus, goed blijven slapen... Alleen is ze al een dag of 3-4-5 aan het testen. Enfin, vandaag zijn we het erover eens geraakt dat het testen is. Het in bed stoppen verloopt zonder morren, hoogstens nog even gemurmel of wat gebonk van het woelen. Daarna werd ze 1x wakker, fel huilend. Ze zat ook erg beduusd als je binnenkwam. Knuffel en er werd weer doorgeslapen tot de volgende ochtend.
Maar de laatste twee dagen doet ze het veel vaker. Ze wil vandaag zelfs niet inslapen, terwijl ze hondsmoe is. Een knuffel en het slaapliedje helpen niet, van zodra de deur weer toegaat, start het brullen weer.

In hoeverre geef je hieraan toe? Zelfs om de 15 minuten gaan kijken is al lastig, het is echt krijsen-krijsen-krijsen.
Echt rot. Om ze gelijk 30 minuten of een uur aan een stuk te laten huilen... ik vrees dat ik dat niet kan (of dat ze zo gigantisch overstuur zal raken dat je haar echt niet meer kalm krijgt)
Lichamelijk mankeert ze overigens niets, alleen een verkoudheid en geen doorkomende tanden (niks te voelen)
pi_69927635
Ik kom even juichen! Misschien wel te vroeg, jammer dan!

Mijn zoon kon alleen maar in slaap vallen als hij aan de borst lag, of naast mij of mijn lief in ons bed.
Nu vonden we het tijd worden dat hij ook leert in slaap te vallen in zijn eigen bed. Gisteren begonnen:
gisterochtend duurde het 3 uur van huilen/krijsen/protest voordat hij sliep.
gisteravond, 1 uur.
Nu net: 15 minuten!

Hoera!
♥mama van het liefste jongetje♥
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:57:17 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69927729
Wat fijn fIoortje!
Het is natuurlijk wel heel knus en gezellig, maar ja... het is ook wel lekker als het eens op een wat vlottere manier kan. Knap dat je die 3 uur vol hebt gehouden trouwens. Dat is wel even doorbijten.
pi_69928306
3 uur! Maar wel snel verbetering, hopen dat het doorzet...
Hoe oud is je zoon?
pi_69928308
Oh, ik vind het zo fijn en knus om hem naast me te hebben liggen slapen .
En idd, als er vrienden komen eten ofzo is het niet zo fijn als ik dan een halfuur 'weg' ben om te voeden en hem in slaap te krijgen. Dit is fijn en het tutten en knuffelen doen we dan 's ochtends wel.

En die drie uur...
Ik ben 1x weggelopen om even adem te halen, glas water te drinken en weer terug.
Hij lag in zn bedje, ik zat naast hem zodat hij me kon zien en zich veilig kon voelen.
Op gegeven moment ben ik maar gewoon gaan lezen dus het boek voor de boekenclub heb ik al bijna uit
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_69956713
Floortje, heel goed van t hoor. Lekker snel slapen.
pi_69963496
Wat fijn Floortje! Ik schrok even van die drie uur, ik kon me zo niet voorstellen dat jullie hem drie uur alleen hadden laten liggen.
Maar zo met jou naast hem is natuurlijk een prima oplossing. Je bent er wel, heel dichtbij ook, maar hij moet het ook een heel klein beetje alleen doen. Een mooie balans tussen wat kind en ouder willen.
Desalnietemin zal het moeilijk zijn geweest

Wij hadden ook een vergelijkbaar triomfje gister. Onze oudste slaapt als een roos mits we bij haar blijven tot ze in slaap gevallen is. Da's geen straf, want het is best lekker om zo na het eten een half uurtje op bed te liggen
Maar gister vroeg ze na het verhaaltje ineens "papa ga je nu weg?". Dus M. heeft haar een kus gegeven en is weg gegaan en tien minuten later sliep ze.
Zo maar, ineens Kleine meisjes worden groot, helemaal zelf
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:04:10 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70201703
*voorzichtig om een hoekje kijkt...

Ons altijd slapende engeltje maakt er sinds anderhalve week af en toe flink een potje van.
Woensdag ben ik dus ook idd bij hem in de kamer gaan zitten lezen en na dik een uur spelen, babbelen en kletsen viel hij eindelijk in slaap. Gisteren en eergisteren was er geen enkel probleem, sonder ook maar 1 kik gaan slapen, maar vanavond is het weer een groot krijs-drama.

Niet dat ik al met de handen in mijn haar zit hoor maar even hardop posten dat ik het toch wel lastig vindt is wel fijn.
Grootste nadeel vind ik dat, als ik nu bijv. over een miunuut of 10 zou gaan kijken dat hij dan alleen maar harder gaat gillen, maar helemaal alleen laten vind ik dus ook zielig.

Het is overigens voornamelijk heel erg boos krijsen hoor, niet heel verdrietig.
Oh... en meneer weet zichzelf soms zo over de zeik te krijgen dat hij ervan gaat spugen. En ook dat gaat (soms) express... hij heeft daar soms sowieso wel een handje van, vies doen en kokhalzen.

Aggos... arm wurm. Nou ja, ik ga even snel mijn pizza opeten en dan mss toch er maar weer bij zitten... Daar gaat mijn avondje Oorlogswinter.
pi_70201965
He wat vervelend BE.
Kan het liggen aan het zomerse weer? Bij Ronja wil het nog wel eens helpen om haar een half uurtje later naar bed te doen.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:20 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70203302
Ja, wrsch was dat idd wel beter geweest.
Maar goed, als hij er eenmaal in ligt wil ik hem er ook niet echt uithalen meer. Dan is het helemaal bal.
Ik heb er zo'n 40 minuten bij gezeten nu terwijl luidkeels aan het 'zingen', kletsen, babbelen etc. was. Staan, liggen, zitten, met je klamboe spelen en ga zo maar door.
F. is nu thuis en heeft het even van me over genomen. Kan ik iig even mijn pizza opeten.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:06:23 #177
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70207488
Oorloswinter was toch een slechte film vond ik
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:09:59 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70207585
Hij staat nu ook even uit. Sowieso ben ik echt superhormonaal vandaag en heb ik eig. helemaal geen zin in een film met drama en dode mensen enzo.
Ik denk dat we hem morgen af gaan kijken.

Iig is Sasha uiteindelijk gaan slapen terwijl Papa boven zijn boek las.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:16:48 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70207769
Ram er gewoon een lekkere chick flick in!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:41:38 #180
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_70209823
TVPtje voor mij.

Mijn dochter ligt er normaal na 21.00 altijd in (eerst heel wat gejengel). Vandaag pas op 23.30 na heel wat gehuil en gekrijs is ze in slaap gevallen. Ik hoef me alleen al om te draaien en het is alsof ze vermoordt wordt

Ik lees jullie tips allen door!
pi_70214034
Ik kom even terug op de vraag van Tinuviel ( hoi schat )

Jair heeft dus gisteravond voor het eerst in z'n eigen kamer in z'n eigen bedje geslapen. Omdat hij toch een paar keer z'n speen kwijt was en daarom ging huilen, ben ik opgestaan en heb de speen teruggegeven. De babyfoon doet het goed, dus we hoeven niet bang te zijn dat hij onnodig huilt

En het was erg wennen voor mij/ons, zonder de kleine op de kamer (voor het eerst!)

pi_70214983
Zo herkenbaar het verhaal van BE en Sandous...(zie mijn post op 9 juni, #167)

De meeste avonden verlopen hier nog steeds zo...soms zelfs de middagen. Ik heb zelfs al een paar keer heel pedagogisch onverantwoord een speen gegeven (na x keer gaan kijken, troosten etc), terwijl ze daar dus al van af was sinds ze 6 maanden was (ze is nu bijna 22 maanden oud). Dat helpt namelijk wel om haar snel in slaap te krijgen.

Vermoeiend en ik weet steeds minder hoe ik er mee om moet gaan.
pi_70253331
quote:
Op zondag 21 juni 2009 08:02 schreef iamredleader het volgende:
Ik kom even terug op de vraag van Tinuviel ( hoi schat )

Jair heeft dus gisteravond voor het eerst in z'n eigen kamer in z'n eigen bedje geslapen. Omdat hij toch een paar keer z'n speen kwijt was en daarom ging huilen, ben ik opgestaan en heb de speen teruggegeven. De babyfoon doet het goed, dus we hoeven niet bang te zijn dat hij onnodig huilt

En het was erg wennen voor mij/ons, zonder de kleine op de kamer (voor het eerst!)

Dat vond ik ook een vreselijk moment...maar het is nu al weer heel normaal.
pi_70253521
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:47 schreef Koningin het volgende:
Dat vond ik ook een vreselijk moment...maar het is nu al weer heel normaal.
Klopt, tweede avond was iets meer "normaal". Maar meneer is wel meermaals wakker geweest

Ligt nu trouwens heerlijk te slapen, in de kinderwagen, net terug van boodschapjes doen
pi_70278729
mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
pi_70279358
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:
Yay!
En het is zo'n klein frummeltje nog!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 08:29:34 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70279466
*afklopt*

Op wat kreten na slaapt het hele spul hier tegenwoordig van 7 tot 7.
pi_70279618
Guus heeft hier vannacht ook weer goed zijn best gedaan. Alleen om 04.30 uur even de speen kwijt, maar daarna weer lekker slapen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:13:53 #189
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70280204
Het doorslapen is hier geen probleem. Ze slaapt soms rustig door tot een uur of 10 half 11.

Het 'probleem' ligt het hier in het uberhaupt gaan slapen.

Ze gaat meestal tussen 7 en 8 naar bed, dan lezen we verhaaltje soms nog even slaap kindje slaap zingen en dan slapen.
Maar mevrouw heeft daar een ander idee van, meestal vermaakt ze zichzelf eerst een uur of anderhalf uur. Dan moet ze plassen/poepen op het potje. En dan hoor je weer een tijdje niks en dan wilt ze drinken.

Of te wel ze slaapt uiteindelijk vaak tussen 22.00 en 23.00...
Het is iets van de laatste 2 weken, hopelijk gaat het snel over!
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:14:17 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70280211
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:33 schreef Iksje het volgende:
Zo herkenbaar het verhaal van BE en Sandous...(zie mijn post op 9 juni, #167)

De meeste avonden verlopen hier nog steeds zo...soms zelfs de middagen. Ik heb zelfs al een paar keer heel pedagogisch onverantwoord een speen gegeven (na x keer gaan kijken, troosten etc), terwijl ze daar dus al van af was sinds ze 6 maanden was (ze is nu bijna 22 maanden oud). Dat helpt namelijk wel om haar snel in slaap te krijgen.

Vermoeiend en ik weet steeds minder hoe ik er mee om moet gaan.
Ben je er wel eens bij gaan zitten op haar kamertje?
Ik voel me dan net zo iemand uit 'The Nanny' met Jo Frost, maar bij ons werkt dat dus wel.
Van de week 2 avonden achter elkaar, maar blijkbaar kalmeert dat dan dus voldoende want de avond erop ging hij zonder 1 kik slapen.

Het is niet leuk, want je kan leukere dingen doen in die tijd, maar wij hebben gewoon een boek zitten lezen op zijn kamertje, niet aankijken, niet tegen hem praten, gewoon alleen maar lezen en tot vervelens doe het slaapmuziekje aan blijven zetten. En uiteindelijk (na een uurtje ofzo) viel hij dan toch in slaap. Hij ligt dan niet meer te huilen maar gewoon te kletsen en te spelen en te doen, maar ja, dat moet hij zelf weten.

Ik vind dat zelf iig vele malen prettiger dan beneden zitten met een uur lang gehuil in de babyfoon.
pi_70280392
Dat er bij zitten werkt voor ons ook heel goed
Ik zeg net zoals BE niets tegen mijn dochter maar ga gewoon een beetje liggen uitrusten. Een paar maanden terug kon ik nog wel even lezen of een spelletje spelen op mijn telefoon maar op dit moment raakt ze daar door afgeleid.

Het duurt meestal maar een kwartiertje, dan slaapt ze. Heel soms duurt het een uur, maar dat zijn dan van die avonden dat het warm is of ze niet lekker in haar vel zit.

Ik vind het in ieder geval prettiger om er even bij te zitten dan om twee of drie keer die tijd bezig te zijn met luisteren naar huilen/roepen of haar steeds weer in bed dirigeren.

Oh en na een tijdje wennen vind ik het nu ook wel erg lekker om even uit te kunnen rusten na een drukke dag. Even een powernap
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:52:15 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70281078
We hadden van de week net gedoucht samen dus ik dacht 'doe ik gelijk even mijn teennagels Moet ook gebeuren he. Maar dat leidde hem idd heel erg af.
Dus toen maar gewoon een boek lezen, dat ging nog wel. Ik zit dan ook wel aan de andere kant van de kamer want toen ik te dichtbij zat ging hij aan mijn voeten kriebelen.
pi_70281150
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit dan ook wel aan de andere kant van de kamer want toen ik te dichtbij zat ging hij aan mijn voeten kriebelen.
pi_70282197
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ben je er wel eens bij gaan zitten op haar kamertje?
Ik voel me dan net zo iemand uit 'The Nanny' met Jo Frost, maar bij ons werkt dat dus wel.
Van de week 2 avonden achter elkaar, maar blijkbaar kalmeert dat dan dus voldoende want de avond erop ging hij zonder 1 kik slapen.

Nee, bijzitten doen we niet, juist omdat we het idee hebben dat het haar bedoeling is om haar in haar kamertje te krijgen...
Volgens mij gaat ze gewoon tegen ons aan zitten kletsen... bovendien maak je dan ook licht (of je moet met een mp3-speler in de kamer gaan zitten), toch ook nefast om een slaapsfeer te creëeren?

Ik ben normaal absoluut een watje op gebied van slapen bij mijn kinderen. Ze sliep pas door op 11,5 maand, tot dan heeft ze nooit lang hoeven huilen. Het is een hele tijd goed gegaan, maar nu - met 22 maanden en stevig richting peuterpuberteit aan het hollen- heb ik het idee dat het niet is als toen.

Maar goed, ik ben stilaan ook op... 1-2 uur lang om het kwartier gaan sussen en gehuil moeten aanhoren is ook maar niets. Ze is vandaag een dagje logeren bij de grootouders (die zijn naar zee), kijken hoe het daar gaat, want volgens mij is het echt iets dat ze alleen bij ons doet.

En anders ga ik er inderdaad maar eens een avond of wat bijzitten... je weet maar nooit.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:43:09 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70282490
Het is bij Sasha op zijn kamer zo licht op dit moment dat het lezen dan prima gaat, maar idd normaliter zou je zoveel mogelijk wel de slaap-sfeer aan moeten houden.

In die tv programma's van The Nanny doen ze ook dat de ouder eerst naast het bedje zit en dan steeds iets verder er vanaf, tot op het eind zelfs net buiten de deur dat bijv. alleen nog een klein stukje, of de rug van de ouder te zien is. Echt afbouwen zeg maar.
Maar bij ons is dat nog niet nodig geweest.

Maar de sleutel is wel dat je haar idd negeert, het moet geen feestje zijn als je erbij gaat zitten. Het gaat er puur om dat ze kan zien dat je er echt wel bent als ze je nodig heeft zeg maar.

Ik vind het ook vreselijk moeilijk hoor.
Had (en heb nog) me altijd voorgenomen dat ik heel consequent zou zijn omdat ik geen slaap-drama's wilde, maar dan nog bepaalde dat jongetje zelf wel dat hij toch mooi wel ging gillen.
En idd 1 a 2 uur lang er om de zoveel tijd heen trek ik ook niet.
Zeker als hij dan ook nog eens gaat overgeven omdat hij zo overstuur is.

Fijn wel dat ze een nachtje uit logeren kan.
Als ze het daar ook doet dan weet je idd dat het toch wel specifiek met jullie te maken heeft.
pi_70282778
Wij hebben met onze dochter (nu 2) ook drama's gehad. We hebben enorm veel hulp gehad met de 5 minuten methode. Huilen, drama?? De kamer binnen gaan, haar wegleggen (als dat al ging) en iedere keer hetzelfde zeggen (ga maar lekker slapen, mama komt zo weer even kijken). En dat iedere 5 minuten herhalen. Zodat ze wist dat ik (of manlief dan he) altijd kwam. Kijk: zodra ik haar er uit haalde was ze stil. Dan weet je natuurlijk dat ze een loopje met je neemt. Een paar avonden en nachten is het drama geweest. En soms nog steeds hoor. Maar door consequent vol te houden, werkt dat wel goed. Dat ze weet dat we er altijd zijn.
pi_70282993
En het moet tijd hebben, denk ik. De eerste periode nadat we besloten hadden dat we er gewoon bij zouden blijven tot ze in slaap zou vallen was het nog wel eens bal. Dan hielp rustig, consequent en stil blijven wel maar ze moest duidelijk nog even wennen aan de situatie.

Maar al vrij snel kwam er een soort berusting, alsof ze toen wist dat we er écht bij zouden blijven en toen viel ze vrijwel meteen meteen in slaap.

Het was voor mij zelf wel prettig om toe te geven dat het doodnormaal is voor een kind om niet alleen in slaap te willen vallen en dat je hem/haar heus niet verwend door die veiligheid te bieden.
pi_70283268
Inderdaad: dat gevoel van veiligheid is het allerbelangrijkst. Dat ze weten dat je er bent.
Wij zijn er in ieder geval achter gekomen dat een duidelijk ritme en regelmaat gewoon het allerbeste werken voor onze meid. Super burgerlijk, dat ritme en regelmaat, maar ons kind konden we gewoon niet overal mee naartoe nemen. Ze was veel te snel overprikkeld.
Toen ze klein was heeft ze in de bakerzak gelegen. Daar ging ze altijd met een grote glimlach in; zo van: oh, lekker veilig.
Je moet bij een kleintje trouwens wel zeker weten dat er niets aan de hand is. Ik ben na een paar weken met mijn dochter naar een manueel therapeut gegaan. Iets zat niet lekker in haar nekje en ze kon gewoon niet fijn liggen. Wat een verschil toen we daar eenmaal geweest waren.
pi_70283697
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
Het is bij Sasha op zijn kamer zo licht op dit moment dat het lezen dan prima gaat, maar idd normaliter zou je zoveel mogelijk wel de slaap-sfeer aan moeten houden.

In die tv programma's van The Nanny doen ze ook dat de ouder eerst naast het bedje zit en dan steeds iets verder er vanaf, tot op het eind zelfs net buiten de deur dat bijv. alleen nog een klein stukje, of de rug van de ouder te zien is. Echt afbouwen zeg maar.
Maar bij ons is dat nog niet nodig geweest.

Maar de sleutel is wel dat je haar idd negeert, het moet geen feestje zijn als je erbij gaat zitten. Het gaat er puur om dat ze kan zien dat je er echt wel bent als ze je nodig heeft zeg maar.

Ik vind het ook vreselijk moeilijk hoor.
Had (en heb nog) me altijd voorgenomen dat ik heel consequent zou zijn omdat ik geen slaap-drama's wilde, maar dan nog bepaalde dat jongetje zelf wel dat hij toch mooi wel ging gillen.
En idd 1 a 2 uur lang er om de zoveel tijd heen trek ik ook niet.
Zeker als hij dan ook nog eens gaat overgeven omdat hij zo overstuur is.

Fijn wel dat ze een nachtje uit logeren kan.
Als ze het daar ook doet dan weet je idd dat het toch wel specifiek met jullie te maken heeft.
Dat nachtje logeren stond al langer gepland. Ik zou het juist opvatten dat als ze het daar ook doet dat het los van ons als ouders staat (tenzij je bedoelt dat we een verkeerd slaappatroon hebben aangeleerd, maar dat lijkt ons niet, want tot voor kort was het slapen helemaal geen probleem)

Spugen lijkt me ook ellendig, dat doet ze gelukkig niet. Wel hebben we haar al 2x zonder luier aangetroffen... en gisteren stond ze er mee te zwaaien toen ik nog een keer binnenkwam
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:32:28 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70283878
Oh nee sorry, zo bedoel ik het niet. Meer dat ze het als een trucje beschouwd om jullie idd langer op de kamer te houden, langer met jullie willen spelen zeg maar.
Maar idd, als ze het daar ook doet, dan ligt het iig niet aan jullie, dat is ook wel iets dat fijn is om te weten dan.
pi_70285586
Mikael heeft een tijdje terug ook gehad dat ie steeds weer iets wilde als ie in bed lag. Mama ik moet nog plassen, mama ik heb nog dorst, mama ik wil nog een kus. Nu hebben we het zo: Als ik weg ga dan zeg ik tegen hem: Je mag mama nog 1 keer roepen om iets, daarna komt mama niet meer. Soms roept ie idd nog om drinken en dan weet ie dat ik daarna niet meer kom. Ja als ie echt verdriet heeft om iets ga ik er wel heen
Liefde
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:15:53 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70287023
MeNicole zo doen we het hier nu ook. Linde had de gewoonte om haar knuffels, doekje en weet ik veel wat 1 voor 1 uit bed te gooien en dan ons te roepen om hem op te rapen. Dat is haar dus 1 avond gelukt en nu komen we ook nog maar 1x tenzij ze echt huilt en het geen help-ik-ben-zo-zielig-want-ik-heb-net-zelf-mijn-knuffel-uit-bed-gegooid-huiltje is
pi_70288832
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:29 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft een tijdje terug ook gehad dat ie steeds weer iets wilde als ie in bed lag. Mama ik moet nog plassen, mama ik heb nog dorst, mama ik wil nog een kus. Nu hebben we het zo: Als ik weg ga dan zeg ik tegen hem: Je mag mama nog 1 keer roepen om iets, daarna komt mama niet meer. Soms roept ie idd nog om drinken en dan weet ie dat ik daarna niet meer kom. Ja als ie echt verdriet heeft om iets ga ik er wel heen
Hehehe heel herkenbaar, mijn oudste van 2,5jr heeft nu de neiging om slapen uit te stellen, maar vooralsnog gaat het goed. Slapen vanaf 19:00-20:00 tm 7:00-8:00, allemaal prima dus en dat was vanaf 13 maanden ofzo.

Bij de tweede dreumes is het dus echt een zegen....4 maanden oud en ik heb er 's nachts geen kind meer aan sinds een paar weken. Laatste voeding is om 22:30-23:00 en die slaap dan tot 8:00-8:30. We wisten niet wat we meemaakten toen het voor het eerst gebeurde

Heerlijk hoor, zoals swetsenegger zei...zo rond 8 uur slaapt het hele circus al en dan hebben pappa en mamma nog een beetje avond over.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_70290439
Ja en soms riep ie en dan vroeg ik wat er was. Dan hoor je: Mama kom eens!! Wat is er dan? Euh ik euh wil iets. Dan weet ik al dat ie gewoon weer iets moet verzinnen dus daar trappen we niet in
Liefde
pi_70316977
Ze heeft er nog slechter geslapen dan hier
Het inslapen viel mee, zei mijn schoonvader toen ik gisterenavond belde. Wel woelt ze veel (doet ze hier ook) en praat ze soms in haar slaap (nog niet opgemerkt hier). Ze jammerde wel wat, maar als ze gingen kijken dan lag ze nog steeds neer en even sussen hielp.

Een soort van slaaphuilen dus...dat doet ze hier dus ook vaak.

Schoonvader stuurde vanmorgen nog een sms: "tussen 22u en 7 uur 6x wakker gehuild. Vanmorgen zei ze "bang" Nachtmerries?"

Kinderen van die leeftijd kunnen al dromen, hè? Ze was gisteren in zee geweest maar vond de golven absoluut niks. Verder een leuke dag vol spelplezier gehad. Maar ook thuis gebeurd het wel eens dat ze plots huilt en "nee, nee!" roept (maar kort hoor)

Hoe zit dat bij jullie met dromen/nachtmerries?
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:59:09 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70335291
Daar kan ik iig niks over zeggen Iksje.
Als hij slaapt dan slaapt hij gewoon door, heel af en toe 1 kik midden in de nacht, maar meer niet.

Ik denk dat ik zo weer een heel stuk verder kom in mijn boek. Het is weer helemaal kwaaiigheid en nijd hier.
Tussendoor gejammer, maar soms echt van die boze uithalen... Echt krijsen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:26:28 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70336278
Ok, nu durf ik het wel aan. Hij is al 10 minuten stil! Viel achteraf dus gelukkig mee vanavond.
Maar sneu vind ik het wel voor hem, dat grote verdriet. Of die boosheid, dat maakt me niet uit. Gewoon niet leuk.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:37:59 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70341767
Iksje Linde heeft dat ook wel eens. Dan hoor ik ineens: "nee niet doen" of "van Linne". Als ik dan ga kijken, ligt ze gewoon te slapen. Is vaak ook op dagen die intensief zijn geweest of dat ze iets nieuws heeft gedaan (gespeeld met een hondje of dat ze ruzie met een ander kindje heeft gehad bijvoorbeeld)
pi_70342927
Ja, dat verklaart in elk geval de doorwaakte nacht die schoonouders gehad hebben: eerste keer aan zee, veel gespeeld op het strand, maar wel bang van de golven...

Vandaag ging het slapengaan goed... omdat we heel onpedagogisch verantwoord een speentje hebben gegeven
Totaal fout...maar het helpt dus wel...
pi_70347814
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:08 schreef Iksje het volgende:
Vandaag ging het slapengaan goed... omdat we heel onpedagogisch verantwoord een speentje hebben gegeven
Totaal fout...maar het helpt dus wel...
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;
- overstuur is,
- zich niet prettig voelt,
- verdrietig is,
- kwaad is,
- over zijn toeren
te troosten? Dan maakt het toch niet uit hoe je dat doet als ouder (door het vast te pakken, te knuffelem, rustig te praten of een speen) als ze dat vervelende gevoel maar weg krijgt , want daar ben je voor als ouder...
ps
tenzij je kind 16 jr is..
  donderdag 25 juni 2009 @ 08:12:39 #211
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70348075
Het is hier eindelijk gelukt. Mevrouw sliep zowaar tussen 20.00 en 21.00.
IPV pas rond 23.00.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  donderdag 25 juni 2009 @ 08:50:59 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70348524
Iksje, ik zou me daar ook even niet heel erg druk om maken. Een knuffeltje geef je toch ook mee?
Ik zou wel heel sterk een grens trekken bij 'speen alleen in bed' want anders zit je er straks ineens overdag ook weer de hele dag mee, maar als dit haar nou door de nachten helpt... ze groeit er vanzelf wel weer overheen hoor.
En anders ga je het over een paar maanden weer langzaam afbouwen ofzo? Eerst maar weer een goeie slaaproutine erin toch?
pi_70350869
Hier was het weer raak vannacht....
Om 01.00 uur wakker, om 02.00 uur wakker en om 03.00 uur was het helemaal raak. Echt huilen (hij huilt normaal echt heel weinig). Uurtje getroost, wat laten huilen bij ons in de buurt. Toen in eens vielen langzaam zijn oogjes weer dicht.
pi_70353221
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:27 schreef tinny het volgende:

[..]

dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;
- overstuur is,
- zich niet prettig voelt,
- verdrietig is,
- kwaad is,
- over zijn toeren
te troosten? Dan maakt het toch niet uit hoe je dat doet als ouder (door het vast te pakken, te knuffelem, rustig te praten of een speen) als ze dat vervelende gevoel maar weg krijgt , want daar ben je voor als ouder...
ps
tenzij je kind 16 jr is..
tinny, ik heb in het vorige deel ook al meegepost, ik heb tot voor kort ook alles gedaan om mijn kind op zijn gemak te stellen. Maar nu kwam het idee dat het toch eerder uitproberen is, een bewuste actie. Als je daar te veel op in gaat, ben je nog verder van huis mijn inziens. (dat is wat je vaak ziet op die nannyprogramma's, toch?)

Nu door het speentje twijfelen we weer. Het inslapen ging goed, en ook vannacht niet één keer wakker.

Ik ben eigenlijk tegen het speentje. Ze kreeg het vanaf geboorte, maar nooit de hele dag. Vooral voor onrust en 's avonds inslapen. Werkte prima, meer behoefte had ze er niet aan. En met 6 maanden konden we op onze kop gaan staan, maar mevrouw bliefde geen speentje meer.
Nou mooi, scheelde ons afbouwen (al misten we het in het begin wel bij het slaapritueel).

En nu plots wilt ze het weer wel, misschien onder invloed van kleine broer? Het gekke is dat die zijn speentje terug naar buiten duwt (als we 'm dus bij onrust willen geven, hij ligt in onze armen en raakt nog overstuur soms).
Dus nu zit ik met een baby die geen speen behoeft maar wel een peuter van 22 maanden die 'm wel weer wilt
Soms denk ik, ik geef hem gewoon, het is vast een fase, ze zal er zelf wel weer van af stappen...
Maar aan de andere kant ben ik bang dat je met drama's gaat zitten en dat je eindigt met de truken van de foor zoals "we geven hem aan sinterklaas"...

Koningin, niet fijn... hopelijk slaapt 'ie vannacht terug beter.
pi_70358336
Overigens is er in huize Tinny sinds een maand een einde gekomen aan de nachtelijke wakker-houd sessies van 1-2-3 uur!!

Na 3 eerdere pogingen de afgelopen 6 maanden om de 5-10-15 minuten regel toe te passen hebben we nu de 4de keer beet.

De vorige pogingen verzanden allemaal in hysterisch gekrijs van minimaal 30 minuten, overgeven en nog langer wakker maar nu de 4de keer (met 12 maanden) leek ze er klaar voor..

De vorige pogingen tussen de 3-6 dgn volgehouden zonder resultaat...maar nu in 2 dgn was het gepiept!

Wel een beetje andere aanpak dan normaal... we zijn namelijk niet begonnen gelijk met de regel toe te passen op alle slaapjes we zijn eerst begonnen met het wakker worden midden in de nacht (01.00/02.00u) toen hebben we de regel toegepast op de middagslaapjes en als laatste pas op de grote-slaap-aanvangtijd(+/-19.00u)

Nu wordt ze nog steeds wakker (vaak 1 x) en dan is het een kwestie van even speentje erin (soms vindt ze hem zelf) en dan tukt ze gelijk weer door...

[ Bericht 57% gewijzigd door tinny op 25-06-2009 14:18:41 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:52:45 #216
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_70364429
Onze kinderen hebben nooit grote slaapproblemen gehad. Het belangrijkste voor ons is om dat zo te houden. Een enkele keer raken ze 's nachts wakker, en dan proberen we ze zoveel mogelijk in hun bed te houden.

De oudste wil bij grote gebeurtenissen (vakantie, op bezoek geweest, naar de dierentuin e.d.) nog wel eens onrustig slapen. Dit leidt dan tot een zeer intense huilbui terwijl zij slaapt. De eerste keer schrok ik van de enorme intensiteit en het volume, letterlijk door merg en been. Maar vreemd genoeg bleef zij slapen en door haar rug wat te strelen kwam zij snel weer tot rust en sliep verder.

Soms wordt ze wakker (dan hebben wij te veel lawaai gemaakt) en wil ze er uit. We laten haar in bed, maar ik kom er naast liggen (op de vloer dus) en ze mag mijn hand vasthouden tussen de spijlen door. Na ongeveer een half uurtje slaapt ze dan weer. De volgende dag is ze dan vaak weer wakker, maar dan geven we niet toe en moet ze alleen verder slapen. We reageren er dan ook helemaal niet op. Na wat mokken en huilen slaapt ze dan weer in.

De jongste heeft soms de hulp van een speen nodig, en wil nog wel eens wat langer huilen om aandacht. Tenzij het hysterisch wordt reageren we er niet op (ook niet als het meer dan 10 min duurt). Als het wel hysterisch wordt haal ik hem er uit en troost ik hem totdat hij slaapt, waarna ik hem direct in zijn eigen bed leg.

Het avondritueel (eten, spelen, douchen, slapen) is al sinds hun geboorte standaard en wordt door ons stug volgehouden, ook als er bezoek is, of wij ergens op bezoek zijn. Hooguit begint het een kwartier eerder of later, afhankelijk van hun vermoeidheid.

Grootste blunder: Onze jongste wilde wel slapen, maar kon de slaap niet vatten en lag letterlijk elke 2 tot 3 seconden in een andere houding, totaal geen rust in zijn lichaam. Eigenlijk heel grappig, tenzij je je zorgen maakt. Hij huilde niet, vocht niet tegen de slaap, maar kon ook geen rust vinden. Na een uur dan toch maar naar beneden genomen, en aan de keukentafel probeerde hij onmiddelijk zijn beker te grijpen. 3 volle bekers water verder volgde een enorme gaap. In bed gelegd, sliep hij direct. ZIjn volledige beddegoed kon de volgende ochtend weer eens grondig gewassen worden, het was letterlijk zeiknat.
pi_70364861
Dat laatste is herkenbaar, Bankrupcy! Áls onze oudste 'snachts wakker wordt dan is het negen van de tien keer omdat ze dorst heeft. En dan neemt ze niet een slokje maar minstens een volle beker.
En dan is het ook weer goed.

Overigens las ik net een in mijn ogen leuk artikel over het aanpakken van slaapproblemen. Het is wel enigzins gericht op het samen slapen met je kinderen maar je zou het natuurlijk ook prima toe kunnen passen als je kind in een eigen bedje slaapt.

http://www.drjaygordon.com/development/ap/sleep.asp

De schrijver heeft het er in ieder geval over om voor de eerste verjaardag sowieso niet te veel te gaan "trainen" en dat vond ik prettig om te lezen.
Niet dat er, in mijn ogen dan, iets mis is met het proberen te laten doorslapen van je baby maar soms vraag ik me af of de verwachtingen niet te hoog zijn.
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:43:03 #218
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_70365776
De jongste had die dag slecht gedronken, hoor ik de creche-leidster nog zeggen. Dat was ik toen even vergeten....

Net even opgezocht: de oudste sliep na 3 weken al door. Om 24:00 stipt de laatste voeding en dan wakker worden rond 7:00. (iedere 4 uur een voeding, dus tegelijk van 6 naar 5 voedingen) Mijn kinderen zijn de liefste van de hele wereld
pi_70394704
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:
Klopt heel grappig de afgelopen dagen was de kleine een paar keer per nacht wakker als jij s'nachts ging kijken en de twee nachten, dat ik zou gaan kijken werdt hij s'nachts niet meer wakker.

Wat zijn trouwens jullie ervaringen (geweest) met kindjes van vier/ vijf maanden over slapen overdag en s'nachts. Hoeveel slaap heeft een kind van deze leeftijd in totaal nodig? Kan de slaaptijd verschillen op het kdv en thuis. Jair slaapt s'nachts zo'n acht a negen uur ongeveer. Overdag wisselt het heel sterk. Op het kdv slaapt hij schijnts drie a vier uur maximaal. Bij ons thuis is het nog wel eens wat meer. Hij slaapt s'avonds tussen de laatste twee voedingen half acht/acht uur en tien uur/ half elf bijna nooit. Ik had een tijd geleden gelezen, dat kinderen van 4 maanden nog zo'n 16 uur slaap gemiddeld nodig hebben. Op het kdv schijnt hij meestal twee grote slaapmomenten te hebben. Bij ons thuis zijn het er ook twee grote maar soms heeft hij daarnaast nog wat kleine slaapmomenten. Hoe is/ was dat bij jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:56:40 #220
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_70409393
Mn dochtertje krijst al 40 minuten
Zodra ik naar binnenloop is ze stil

vrijdag 26 juni 2009 @ 22:29:17 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70410409
tja het is erg warm. Ik zou dr toch niet 40 minuten laten krijsen, de reden van niet slapen is nu wel duidelijk lijkt mij. Een avond als deze kun je best toegeven, zeg nou zelf je gaat nu zelf ook niet voor je plezier in een warm bed op een warme kamer liggen.
pi_70410595
Ik zou ook niet laten krijsen. Misschien te warm of heeft ze dorst? wat niet gek is met dit weer.
Of heeft ze verdrietjes en wil ze geknuffeld worden?.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:34:14 #223
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_70412426
Bedankt dames!

Ik ben gewoon bij haar gaan zitten en aaien, tot ze diep in slaap viel.
Volgens mij komt het door de warmte.

Ik heb er nu alleen een romper (korte mouwen) aangedaan en een slaapzakje, doen jullie nog een lakentje?
pi_70412740
IK heb haar alleen in rompertje en een tshirtje, en thats it. Dekentje ligt wel in haar bedje maar gooit ze van haar af.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:00:35 #225
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_70515198
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:34 schreef Sandous het volgende:
Bedankt dames!
quote:
Ik ben gewoon bij haar gaan zitten en aaien, tot ze diep in slaap viel.
Volgens mij komt het door de warmte.

Ik heb er nu alleen een romper (korte mouwen) aangedaan en een slaapzakje, doen jullie nog een lakentje?
Bij het naar bed gaan alleen een rompertje, en als wij zelf gaan slapen doen we ze een dunne slaapzak aan.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:07:09 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70515371
Sasha heeft ook een rompertje en een dunne slaapzak aan, maar ik heb me al voorgenomen dat als het aan het eind van de week echt nog weer warmer wordt, dat we dan voor alleen een luier en slaapzak gaan. Ikzelf lig ook alleen maar onder een dun laken.
pi_70515571
Hier ook het rompertje met een dunne slaapzak.
's avonds ligt ie gewoon beneden in het campingbedje of wandelwagen in zijn rompertje te slapen.
De zon staat nl. nog lang op zijn kamerraam.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:17:13 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70515697
Jen slaapt amper zonder slaapzakje.... Even kijken maar dan, misschien dan gewoon alleen een luier en dan een slaapzakje.
pi_70515741
Hier alleen een luier en een mouwloze of spaghettibandjes romper. En zonder deken.
De oudste idem.
pi_70516001
Amber slaapt in shirt en onder dekbedovertrek. Tess in romper, pucka en dun lakentje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:37:09 #231
3011 E.T.
pi_70516336
hier afgelopen nacht luier, slaapzak en lakentje.. Zonder slaapzak wordt er niet geslapen en laken (en liefst ook nog deken) worden door henzelf tot onder hun kin opgetrokken.. (halverwege de nacht zijn ze die wel weer kwijt )
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:04:43 #232
5428 crew  miss_sly
pi_72075127
Hier (nog) geen slaapproblemen, maar ze is dan ook pas een maand oud.

Ik vroeg me af of de mensen met kinderen met slaapproblemen (vooral de jongere kinderen) ook achteraf kunnen bedenken waar het vandaan komt en of het voorkomen had kunnen worden.

Met voorkomen bedoel ik dan dat misschien in de eerste maanden anders omgegaan had kunnen worden met slapen ofzo. MIsschien (achteraf gezien) te laat begonnen met regelmaat aanbrengen, te lang bij je in bed laten slapen, niet op tijd de slapsignalen herkend en dus te lang niet in bed gelegd terwijl je kind wel slaap had...

Met andere woorden: enig idee hoe je de strijd om het slapen wellicht had kunnen voorkomen of goede tips van mensen die geen slaapproblemen zijn tegengekomen hoe zij die hebben kunnen voorkomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:50:33 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72076223
Ik iig niet .

Ik deed alles "goed" imo. Regelmaat, zorgen dat ie niet te uitgeput was, de 5-10-15 minuten-methode en ga zo maar door. En toch is slapen een tijdelijk drama geweest (vreemd genoeg alleen 's avonds). Maar gelukkig is dat verleden tijd nu .
pi_72076296
Ik denk dat je dat niet kan voorkomen. Het zijn fases...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:57:01 #235
5428 crew  miss_sly
pi_72076350
Natuurlijk doen wij ook alles "goed" althans, dat is wel min of meer de bedoeling

Ik ben alleen bang dat we nu al, amper 1 maand oud, veel te lief en gemakkelijk zijn voor haar. En dat moet dan natuurlijk straks gaan resulteren in problemen, bijvoorbeeld met slapen. En dus zou ik zoo graag de gouden tip krijgen hoe dat te voorkomen...maar die is er niet he? Ik heb alledrie de topics doorgelezen, en ik kwam die gouden tip iig niet tegen.
pi_72076487
Een gouden tip is er volgens mij niet. Wij hebben ook van alles uit de kast gehaald. Van de 5-10-15 min regel tot naast Ambers bed zitten. Toen ze ouder was en een groter bed had was ee een periode dat ze er wel 10x uit kwam. Alle tips van the nanny geprobeerd en ineens was het weer over.

We zijn met Amber wel streng met bij ons in bed slaprn. Als zw helemasl in paniek wakker wordt, ziek is of als het onweert mag ze (even) bij ons in bed maar zodra het over is of ze weer beter is gaat ze meteen weer terug naar haar eigen bed.
Ons onderbuurmeisje is 5 en slaspt nog steeds tussen haar ouders in...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:09:22 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72076604
de beste tip imo is om er geen strijd van te maken denk ik... ik heb makkelijk praten met een makkelijk kind (tot nu toe) maar als hij nu géén zin heeft om te pitten, best, dan speel je nog een half uurtje, en dan ga je naar bed wanneer je wel moe bent (babyfase) straks als hij beter beseft hoe het allemaal werkt, blijf hij wel in zijn eigen kamer en bed, mag hij wat lezen ofzo, maar verplichten tot slapen kun je niemand of je moet er een dosis slaapmiddel inproppen... waarom zou je een kind dan wel dwingen omdat het in jouw ogen moet slapen ??? van in bed liggen rust hij ook al uit, weliswaar niet zoveel als met slapen, maar hey, een hele nacht wakker blijven lukt geen enkel kind

overigens wordt hij nu wel eens wakker 's nachts, maar dan blijft hij ook in zijn bedje, ik zit/lig er naast, en zijn speen geven is genoeg. hij komt pas uit zijn bed als hij echt onerbarmelijk huilt of als het zes uur is geweest
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:21:56 #238
5428 crew  miss_sly
pi_72076880
Ow, over de nachten heb ik het nog niet eens. Doorslapen ga ik voorlopig vanuit dat dat het eerste jaar minstens nog niet zal gebeuren.

Maar overdag, bijvoorbeeld, heeft ze nu al een paar dagen maar 2-3 uurtjes geslapen, en dat vind ik dan wel wat weinig.
pi_72076918
Tess sliep met 7 weken door... Misschien doet Senna dat ook wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:25:07 #240
5428 crew  miss_sly
pi_72076958
Zou mooi zijn, maar ik ga er maar niet vanuit...kan het ook niet tegenvallen
pi_72076977
Das waar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:26:34 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72076993
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:09 schreef DJMO het volgende:
de beste tip imo is om er geen strijd van te maken denk ik... ik heb makkelijk praten met een makkelijk kind (tot nu toe) maar als hij nu géén zin heeft om te pitten, best, dan speel je nog een half uurtje, en dan ga je naar bed wanneer je wel moe bent (babyfase) straks als hij beter beseft hoe het allemaal werkt, blijf hij wel in zijn eigen kamer en bed, mag hij wat lezen ofzo, maar verplichten tot slapen kun je niemand of je moet er een dosis slaapmiddel inproppen... waarom zou je een kind dan wel dwingen omdat het in jouw ogen moet slapen ??? van in bed liggen rust hij ook al uit, weliswaar niet zoveel als met slapen, maar hey, een hele nacht wakker blijven lukt geen enkel kind

overigens wordt hij nu wel eens wakker 's nachts, maar dan blijft hij ook in zijn bedje, ik zit/lig er naast, en zijn speen geven is genoeg. hij komt pas uit zijn bed als hij echt onerbarmelijk huilt of als het zes uur is geweest
Wacht maar tot over een jaartje.
Een kind heetf gewoon slaap nodig, en hoe ouder ze worden hoe meer energie ze verbanden.
Het zo ik-ben-niet-streng-moeder want zo komt het een beetje op me over werrkt niet voor kinderen. Kindjes hebben juist die regelmaat nodig.
En een halfuurtje lezen of eens een enkele keer later naar bed door omstandigheden moet kunnen vind ik.
Zou mooi zijn als ze zelf gaan bepalen wanneer ze gaan slapen, tis een kind geen volwassene persoon.
Een kind heeft leiding nodig;/opvoeding niet iemand die leuk en niet streng is en waar ( bina) alles mag imho.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72077033
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:26 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Wacht maar tot over een jaartje.
Een kind heetf gewoon slaap nodig, en hoe ouder ze worden hoe meer energie ze verbanden.
Het zo ik-ben-niet-streng-moeder want zo komt het een beetje op me over werrkt niet voor kinderen. Kindjes hebben juist die regelmaat nodig.
En een halfuurtje lezen of eens een enkele keer later naar bed door omstandigheden moet kunnen vind ik.
Zou mooi zijn als ze zelf gaan bepalen wanneer ze gaan slapen, tis een kind geen volwassene persoon.
Een kind heeft leiding nodig;/opvoeding niet iemand die leuk en niet streng is en waar ( bina) alles mag imho.
hier sluit ik me bij aan.
Er is een tijd van spelen en een tijd vanslapen. Zodra je elke keer toe gaat geven nemen ze een loopje met je want ze denken dar het hoort.
Bij Amber hebben we een duidelijk en vast ritueel en sluiten we altijd de dag af met wat we gedaan hebben. Zodra ik daarvam afwijk
is het foute boel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:34:00 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72077152
je trekt het nu wel uit zijn verband wat ik zeg evenstar; ik bedoel als jij klaarwakker bent, kan ik jou niet dwingen om te gaan slapen. je zal misschien in bed gaan liggen, maar dan wakker liggen. met een kind net zo; als dat klaarwakker is, terwijl het bedtijd is, gaat ie wel gewoon naar bed hoor, (is mijn bedoeling dan althans) maar verplicht laten slapen kan ik hem niet. dan blijft hij dus wel in bed, tot hij zelf in slaap valt (met een boek oid.

ik heb al maanden een vast slaapritueel , en daar is hij aan gewend. als we visite krijgen houd ik dat ook gewoon vol etc en uiterlijk acht uur ligt hij in bed. tegenwoordig half acht omdat er een slaapje overdag vanaf is. ik ben echt niet zo'n makkelijk mens waar alles maar mag hoor.... maar ik ben niet van het dwingen terwijl het toch niet lukt.. daar bereik je imo ook weinig tot niets mee..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_72078618
Er is waarschijnlijk niet eens een "beste" tip aangezien alle kindjes anders zijn
Maar wat bij ons altijd goed heeft gewerkt, tot nu toe want de laatste tijd gaat het soms een paar dagen achter elkaar knuddeis ,luisteren naar je kindje, huilt ze of zeurt ze.

Als ze echt huilt halen we haar uit bed anders maakt ze zichzelf enorm overstuur en dan komt er van slapen niks meer van.
Als ze zeurt en steeds rechtop gaat staan, dan ga ik steeds terug en zonder iets te zeggen of oogcontact te maken en leg ik dr terug in bed/zet het muziekje nog eens aan/ trek het laken recht. En dat herhaal ik desnoods 100x achter elkaar, meestal slaapt ze dan binnen 10 minuten

Echt belangrijk is hier om dan niet tegen dr te praten en geen oogcontact te maken want dan is het vaak gedaan.
pi_72086655
Goude regel is inderdaad luisteren of het echt huilen is of zeuren (zeuren huilen stopt even een paar seconden en gaat dan weer door... ) echter dat zeur huilen kwam bij ons pas echt goed duidelijk nara voren toen ze een maand of 7-8 was dus daar heb je nu niet zo veel aan...

Wat wel een goede regel is dat als je nu al met 1 maand een patroon inbrengt van alleen slapen dat de kans groter is dat ze er aan went. Dus niet altijd in de box in de gezellige huiskamer in slaap laten vallen en ook vermijden dat ze altijd na het flesje op jou of je partner in slaap valt.. (wakker in bed leggen dus)

Mara nogmaals ook wij hebben dat allemaal geprobeerd en toch was het allemaal dikke prut van maand 4-5 t/m maand 12 (de eerste 4-5 maanden gingen voorbarig)

In maand 4-12 hebben we 3-4 keer een 5-10-15 minuten regel proberen toe te passen en alle keren werd het erger alleen de laatste keer )toen ze 12 mnd was' pikte ze het op...)dus ook geldt ze moeten er klaar voor zijn

'
pi_72086816
In de box laten slapen hebben wij idd ook nooit gedaan. Sávonds kreeg ze wel dr laatste flesje bij ons in bed en daar viel ze ook heel vaak in slaap, nooit problemen mee gehad eigenlijk
pi_72087270
Ik vond op tijd slaapsignalen herkennen best moeilijk. Maar ik vind niet dat je me dat kan verwijten, want alle begin is moeilijk en vaak werd ze even hyperactief als ze juist erg aan slapen toe was (laatste opstoot)
Pas toen we dat door begonnen krijgen, is het vlot in slaap vallen beter gegaan.
Nu ze ouder is, gaan we eerder uit van vaste bedtijden en het hele ritueel (al helpt dat soms ook voor geen meter)

Na de problemen van laatst hebben we gewoon besloten om haar wat later naar bed te brengen. En waar ze anders van 20 tot 22u drama kon staan maken (ook al was ze om 8uur best moe), slaapt ze nu vaak van 21u in omdat we haar net dat beetje langer bij ons houden. We zijn het niet meer gewend (voor zomeruur sliep ze in tussen half 8 en 8), maar vorige zomer vonden we het helemaal geweldig dat ze "al" om 21u sliep. We gaan ervan uit dat die fase hier ook weer voorbij gaat en dat ze vanzelf wel weer een keer vroeger in bed zal gaan.

Het is natuurlijk lekker als je kind alleen in slaap kan komen, maar het is - naar mijn mening - niet abnormaal als ze het (nog) niet kunnen. Velen onder ons kunnen best alleen in slaap komen, maar als ze kunnen kiezen liggen ze toch ook liefst met partner in bed. Dus waarom zo streng zijn voor een baby omdat hij/zij het nog niet kan?
pi_72087953
Hier zaten we dus gisteravond om half 11 met een ontzettend moe, zielig huilend meisje. Tussen 9.30 en 22.30 maar 2-3 uurtjes slapen is echt te weinig, dat is duidelijk.
's ochtends was ze nog gezellig, beetje met haar spelen, heel kort spelen in de box, maar na het slaapje was ze maar erg kort gezellig. De rest van de tijd huilerig en alleen willen drinken.

Er moet dus wel meer geslapen worden overdag, maar hoe doen we dat het beste?

Ik realiseerde me dat ze ook nog niet 1 keer in bed in slaap is gevallen, ze is altijd op iemands arm in slaap gevallen en dus slapend in haar wiegje of de box gelegd. En ooit zal ze moeten leren in slaap vallen in bed, zonder iemand. Maar wanneer kun je dat het beste gaan aanleren? Is ze daar nu te klein voor of juist niet?

Verder gaat alles prima, hoor, maar dat weinige slapen overdag is wel iets waar ik me wat zorgen over maak.

Het idee was dus vanochtend om haar in haar eigen bed op haar eigen kamertje te leggen als ze slaapsignalen afgaf. Drie dikke gapen leek me duidelijk (hoewel ze wel vrij snel na de voeding kwamen en ze nog pas een uurtje wakker was) en dus in haar bedje gelegd. Huilen natuurlijk, na 5 minuten even gaan kijken, aai over de bol enzo en weer weg (moet je dan trouwens blijven tot ze stil is, of gewoon even aandacht geven en weer gaan, of ze nou stil is of niet?) en de tweede keer 5 minuten niet gehaald, want ze was stil. Dit is ze tien minuten geweest en toen begon ze weer, en nu echt serieus te huilen. Dus heb ik haar eruit gehaald Nu is schaap met haar bezig en volgens mij is hij net weer met een slapende Senna naar haar kamertje gelopen om haar weg te leggen...als dat lukken wil.

Als ik dit zo lees, vind ik het zo streng staan allemaal, als ik denk aan dat kleine hummeltje. Maak ik me al veel te vroeg zorgen en moet ik haar gewoon nog maar even haar gang laten gaan met eten en slapen zoals het nu gaat, of is het toch verstandiger het nu al aan te pakken?
pi_72088390
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Als ik dit zo lees, vind ik het zo streng staan allemaal, als ik denk aan dat kleine hummeltje. Maak ik me al veel te vroeg zorgen en moet ik haar gewoon nog maar even haar gang laten gaan met eten en slapen zoals het nu gaat, of is het toch verstandiger het nu al aan te pakken?
ligt er aan wat jij zelf trekt... wij hebben het 6-7 maanden vol gehouden met slaap problemen bij de eerste en waren toen allebei stik sjagerijnig en sliepen 4-5 uur in een nacht (elke nacht al die maanden) was een zware tijd... nu met de tweede gaan we dat niet meer doen...
we zijn wat harder
dus wat trek jezelf? Ben jezelf niet zo'n zeurder dan doe lekker wat de natuur je ingeeft en "verwen" haar, wete je van jezelf dat je slaaploze nachten niet zo goed trekt dan zou ik zo vanaf een maand of 3 wel wat strenger gaan worden... (overigens is dat nog niet de garantie dat je dan perfecte slapers krijgt )

Ik zal trouwens mijn bevindingen (heb nu net weer een 3 dgn oude dochter) over mijn tweede hier eens neerkalken en kijken of het helpt
pi_72088413
Je hoeft niet perse te blijven tot ze weer stil is, maar als jij je daar fijner bij voelt kun je dat wel gewoon doen hoor. Lekker naar dr bedje gaan zitten ofzo

Maar het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt hoor. Als jij het te streng vind vooral niet doen.
Vooral in t begin is het niet erg om dr gewoon dr gang te laten gaan...als ze liever bij papa of mamain de armen in slapa valt zou ik me daar niet druk over maken eerlijk gezegd.
pi_72089245
Wij waren nooit erg streng. L. ging in de eerste drie maanden écht alleen slapen bij ons in bed of in de draagdoek (anders was het brullen tot hij paars was) Dat hebben we dus ook lekker gedaan, rondsjouwen ed. Eigenlijk verwend dus Daarna maand 4-6 overdag op zijn eigen kamer en 's nachts in de wieg bij ons.

Nu slaapt hij al sinds hij een half jaar is op zijn eigen kamer, slaapt door en heeft eigenlijk nooit problemen met slapen (ja, hij vertikt 2 slaapjes op een dag, maar dat is meer eigenwijsheid)
Ik ben nu wel vrij streng met de slaapjes. 's middags na het eten er in en 's avonds om ongeveer 7 uur er in.
pi_72089551
Wij zijn dus ook niet zo streng, maar soms zie aan je kindje dat het heel moe is, en dat is ook niet fijn. Wat ik bv doe is in bed leggen en als hij huilt naast het bed nog even aanleggen slapen met een lekker gevuld buikje is fijner, of bv in bed leggen en muziekje aan en de pink geven. Maar nu heeft hij ook net een half uurtje geslapen en word hij rondgewandeld door lief.
Ook wil ik hem een fijn gevoel bij het bedje geven dus laat ik hem daar niet al te lang huilen.

Moeilijk is het he?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72090189
Ja oeke, dat wat jij zegt. Soms zie ik gewoon dat ze doodmoe is, maar lukt het slapen gewoon niet. Dus even uitzoeken hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze slaapt als ze dat nodig heeft.
Vanmorgen in haar bedje was geen groot succes. Ze heeft er 40 minuutjes in gelegen en daarvan 30 minuten geslapen. Op zich niet slecht, maar toen was het ook heel hard huilen, en daar kan ik niet tegen Vind het zooo zielig, dat arme kleine meisje dat daar ligt te huilen. En inderdaad, een fijn gevoel geven bij haar bedje, haar kamertje, maar sowieso bij slapen.

Nu heb ik haar net na het voeden in de doek gedaan, 5 minuutjes rondgewandeld en nu ligt ze heerlijk tegen me aan te slapen

Er zijn gewoon twee dingen waaorm we dit moeten aanpakken, op een of andere manier: haar (over)vermoeidheid en het feit dat voor Senna geldt: wakker=drinken. Dus als ze op een dag 12 uur wakker is, zoals gisteren, denk ik dat ze er zeker 10 aangelegd ligt en ook echt drinkt. En dat houdt dan tevens in dat ik dus de hele dag op de bank of in bed zit en bezig ben met voeden. Op zich niet erg, want het zijn hele fijne momenten, maar ik kom nergens anders aan toe, zoals gisteren nog niet eens aan douchen.
pi_72090315
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef miss_sly het volgende: maar ik kom nergens anders aan toe, zoals gisteren nog niet eens aan douchen.
hahaha hoe herkenbaar... get used to it... duurt weer even voordat alles weer zijn plaats heeft gekegen maar helemaal op het oude niveau komt het nooit meer... die kleine frummels blijven er nu voor altijd...
pi_72090326
Miss-sly dit klinkt zó verschrikkelijk bekend! Hadden wij in de eerst drie maanden net zo. De enige manier om het een beetje op te vangen was dus de draagdoek hier Inderdaad zo'n lekker slapend bolletje tegen je aan. Al word je na 3 maanden wel zat van wieg spelen.
Maar hier inderdaad ook: wakker -> drinken.
Ter bemoediging, het ging hier vanzelf weer over!
pi_72090375
Freecell, wat goed om te horen! Ik lees en hoor allemaal over babies die om de zoveel uur komen en als er hier eens een half uur tussen zit, is dat al veel. Begon me al L is ook alles goed!
pi_72090380
Drinkt ze dan echt? Met slokgeleuiden en spiertrekjes bij haar slaap? Of sabbelt ze gewoon?
Wij grappen hier weleens dat Ko gewoon onder mijn borst wil liggen en dan slapen-drinken-slapen-drinken etc. Soort hemel op aarde zou dat voor hem zijn. Dat gaat gelukkig over, er is nu, met 11 weken al zoveel meer te zien dan alleen die borst, dus dat is misschien fijn om te weten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72090418
oeke, jaa, ook al herkenning!

Gelukkig, mijn kind en ik zijn niet gek!
pi_72090483
L is prima in orde En daar zat ook hele dagen niet meer dan een half uur tussen.
Op een gegeven moment kan je ze afleiden met andere dingen (liedjes, geluidjes, speeltjes) als ze willen drinken en vanaf dan gaat het beter
pi_72096387
Wij lieten ons meisje ook niet lang huilen in haar bedje. Het moet een fijne plaats blijven.
Zo extreem als bij freecell was het bij ons niet, maar ook hier heeft het een tijd geduurd eer ze ergens anders in slaap viel dan aan de borst of op onze borstkas/arm. Af en toe probeerden we wel haar in haar bedje te leggen, soms hielp het om één hand op haar buikje te leggen en met de anderen over haar hoofdje te wrijven, al sussend. (ik gok dat ze zo'n maand of 3-4 zal geweest zijn)

Hoe slopend het in begin ook is, later komt echt verbetering.
pi_72291834
Ik geef dit topic even een kick. Lianne is nu 6 maanden wil écht niet in haar eigen bed slapen.
Ze kan zelf niet inslapen, alleen aan de borst of in de doek. Als je haar dan in slaap in bed legt wordt ze direct weer wakker. Wat ik dan ook wel eens doe is liggend voeden in ons eigen bed en dan even bij haar blijven liggen. Dat gaat prima, totdat je weggaat, dat heeft ze direct door en hup, klaarwakker is ze weer.
Eigenlijk wil ik ook wel eens zelf even iets doen, het huis schoonmaken bijvoorbeeld.
Hoe krijg ik haar in haar eigen bedje?

quote:
Hoe slopend het in begin ook is, later komt echt verbetering.
Wanneer dan Iksje?
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:35:04 #263
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72293298
Hier ook slaapproblemen, zo te lezen helemaal niet zo gek. Onze tweeling hebben we toch maar uit elkaar gehaald ze huilden elkaar wakker sinds een paar dagen en da's niet heel handig. Ze horen elkaar natuurlijk nog steeds, maar iig veel minder hard.
Gister en vandaag ging dat overdag en 's nachts heel goed, maar de avond blijft een probleem. Meneertje ligt nu al sinds 19u te huilen. We gaan met tussenpozen wel kijken hoor, even troosten, speentje en weer weg, maar t is wel vervelend. Tygo heeft even geslapen maar is inmiddels ook (weer) wakker. Om 22u laatste voeding, dat is t bijna gelukkig Dat het overdag een stukje beter gaat is voor ons al een hele verbetering trouwens, want het niet-slapen duurde eerst van 10u tot 22u zo ongeveer. En dan kwam daar huilen, huilen, huilen voor in de plaats. Niet heel fijn als je alleen bent met 2 kids. Ik hoop zo dat het morgen ook goed blijft gaan overdag,''s avonds zijn we iig met z'n 2-en
pi_72296001
Hier ging het zelf in bed in slaap vallen al beter rond een maand of 4. Echt vlot was pas veel later, ik denk zelfs dat het zelfs later was dan toen ze de nacht van 21 tot 6 begon te maken. en als je denkt dat alles vlot gaat, dan breekt er weer zo'n fase aan waarin inslapen moeilijk gaat
Onze jongste slaapt ook nog best vaak in aan de borst of in de doek. (die neem ik wel als het te lang duurt eer hij kan inslapen. Je ziet dat hij moe is en als het echt niet lukt, sja, slaap is vrij heilig hier)
Of inderdaad hopen dat 'ie blijft slapen na het liggend voeden (en hij is ondertussen ook al 4 maand)

Bij de oudste hielp het wel om haar in haar bedje te leggen, en één hand op de buik te leggen en met de andere haar hoofd te strelen (soms sussend).
Er bestaan geen standaard truukjes eigenlijk. Floortjes zoon was ook voorbij de 6 maand (zie post 168) en zij deed het met huilen (wel bleef ze in zijn nabijheid)
pi_72298079
Ik heb het nog steeds, ik kan soms wel huilen van de stress wat het me bezorgt. Ik ben al drie weken bezig. Zodra ik haar in bed leg dan wordt ze wakker, gaat ze staan en blijft huilen... tot hoesten toe. Dan ga ik 5/6/7/8/9 keer even speentje erin terug neerleggen.. Geen oogcontact.. Beetje aaien/sussen.

En weer begint het. Soms drie uur per avond soms twee uur per avond, maar soms ook 5 uur Ik heb allerlei forums, boekjes, artikels gelezen.. Kan soms echt na een slopende avond uren huilen in bed

Ze is 11 maanden. Zodra ik haar optil is ze stil.. en kan ze zo binnen 20 seconden slapen, maar ho als je haar neerlegt in haar bedje.. Pfff. Ga dan maar de volgende dag zonder wallen naar werk.
pi_72305528
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:55 schreef Sandous het volgende:
Ze is 11 maanden. Zodra ik haar optil is ze stil.. en kan ze zo binnen 20 seconden slapen, maar ho als je haar neerlegt in haar bedje.. Pfff. Ga dan maar de volgende dag zonder wallen naar werk.
hadden we hier ook, vanaf een maand of 4/5 tot haar 12de maand van alles geprobeerd maar het kwam er op neer dat dat ze vaak meerdere keren per nacht wakker was en vaak ook een paar uur... werkelijk gebroken die 7 maanden... en alles geprobeerd maar niks hielp of maakte het erger..

uiteindelijk voor de 3de of 4de keer de 5-10-15 minuten regel weer een keer geprobeerd en toen met 12 maanden pakte ze hem opeens... was binnen 2-3 dgn voor het grootste gedeelte gepiept (lees maar wat terug dan lees je de precieze aanpak)

ze was er toen pas klaar voor , want de vorige keren hebben we precies hetzelfde gedaan maar toen werkte het niet, nu met 12 maanden wel..
ps
inmiddels is ze 16 maanden en we hebben er 4 maanden hoegenaamd geen omkijken naar gehad...
ze huilt/zeurt altijd wel een beteje met inslapen maar dat is binnen 2-3 min over en slaapt ze... snachts wordt ze nog wel eens wakker maar dan is speentje erin en aai over de bol en het spul slaapt weer..
pi_72626144
Pffff, het is weer pet hier. Ze ligt - as we speak - boven aan de trap te huilen en hopelijk valt ze zo in slaap F is net weer naar boven om ze in bed te leggen. ze afgelopen 2 nachten lukte het d'r niet om alleen in slaap te vallen en ook 's nachts is ze wakker geworden. Ik ga er weer van uit dat het een fase is, maar jeutje ik hoopte dat het voorbij was, maar dit is echt niet leuk.
pi_72627257
Balen Chacama! Hier zijn we er eindelijk een beetje doorheen. met wat kunst en vkiegwerk is het hier om uiterlijk haf 9 stil.
Sterkte
  donderdag 10 september 2009 @ 22:41:45 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72628669
hier is het slapen ook pet..
Alleen is ze niet " vervelend/huilerig oid..
nee mevrouw heetf de grootste lol met haar kikker en die ligt dus echt dubbel

Probeer daar maar eens wat aan te doen
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:19:00 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72642722
het was uiteindelijk om 10 uur stil. Maar ze heeft wel de nacht doorgeslapen. En werd pas om kwart voor 8 wakker. was welliswaar niet te genieten, maar uiteindelijk is ze wel naar de psz gegaan. EN wat ik me dan afvraag... is het een fase, slaap ze te weinig overdag (te moe om te kunnen slapen), slaapt ze teveel overdag (niet moe genoeg om te kunnen slapen), gebeurt er teveel overdag (te veel indrukken om te kunnen slapen) of is het gewoon iets dat bij Maud hoort en moet ik er maar gewoon aan wennen en mezelf er bij neerleggen dat ze zo'n moeite heeft met in slaap vallen.

@Evenstar. Dat zou ik niet eens zo erg vinden. Ik merk nu dat de school begonnen is Fleur ook weer langer wakker is 's avonds. Dan hoor ik weer wat ze op school gezongen heeft en wat er zo door de dag heen gebeurd is, omdat ze dat eerst even naspeelt met d'r knuffels of playmobiel. Daarom wil ik haar ook uiterlijk om half 8 er in hebben. Dan kan ze nog een uurtje spelen/verwerken voordat ze zelf gaat slapen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:08:55 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72644535
Als je kind nog stop ligt te giebelen... dat het rond 10-11 is, is ook niet goed, nu weet ik de oorzaak wel waarom het slapen weer ff ruk is, maar verstoord zo je ritme en alles vind ik.
pi_72648300
Kim is de laatste tijd moeilijk op bed te krijgen. Laatste dagen ging het weer goed. Maar als het mis is, wil ze niet slapen en is duidelijk erg moe. Krijsen en tegen de deur aanschoppen als een gek. Geen idee wat we daarmee aanmoeten.

Tyler is de laatste tijd erg aan het spoken. Sinds hij niet meer in de bakerzak mag is het mis. heeel vaak wakker. Meer 's nachts dan 's avonds. Meestal is het speentje geven en aai over de bol en het is weer goed. Maar dan gerust 10x per nacht. Erg vermoeiend voor iedereen. Overdag slaapt hij zo.
pi_72660151
Oo dames,

wat een strijd he, hopelijk is het nu beter met Fleur en Kim

Ik ben weer begonnen hier met ritme (na zoveel keer) ik leg haar al 5 dagen achter mekaar in bed rond 8 uur. Ze blijft een uur huilen, vandaag anderhalf uur (ik ga wel steeds heen en weer aai over de bol, speentje etc). Maar ik hoop dat ik over een paar dagen wel minder bezig ben dan een uur.

Meestal zit ik rond 22.00 weer rustig op de bank. Om van te huilen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor ze de ritme hebben overgenomen?

Ze wordt dinsdag 1 jaar.
pi_72702072
Sandous,
hier hebben we de strijd even opgegeven. Ze sliep al een tijd prima (van 19u30-20u tot 7-8 's morgens) maar kort na de geboorte van de jongste is dat veranderd. Dat leverde een hoop drama op, om 20u begon het gehuil en dan was het vaak 21u30-22u eer ze sliep. En wij twee maar om beurten naar boven gaan...
ze werd inderdaad stil als wij in de kamer waren of als we haar oppakten, maar begon net zo goed weer te huilen dat het geen naam had als we weg gingen, soms begon ze zelfs haar kleertjes uit te doen, tot luier toe.

Toen hebben we beslist om ze gewoon een tijdje later naar bed te brengen. Dat is nu rond 20u30 (en eer alles rond is dus 21u) en dat gaat wel prima. Voor de rest is er niets veranderd aan de avond: speelhoek opruimen, pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje lezen, knuffel en liedje zingen (en liedje zingen voor beertje beer )
Tenslotte waren we vorig jaar erg blij toen ze sliep van 21 tot 6u. Dat is vanzelf verschoven naar het patroon dat ze voor de geboorte van haar broertje had, dus we gaan er nu van uit dat het ook wel weer zal verschuiven later.
  zondag 13 september 2009 @ 19:21:13 #275
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72706967
Hier gisteren de teugels wat strakker gezet en ik ben boos geworden. Was het eventjes behoorlijk beu. Fleur was ziek en ik was moe en had absoluut geen zin in weer de zoveelste driftbui van maud alleen maar omdat ze wil dat we bij d'r blijven en liedjes zingen. Dus duidelijk gezegd dat ik maar twee keer zou zingen en ben toen naar benenden gegaan. Uiteindelijk kwam ze uit bed en zat halverwege de trap toen ben ik boos geworden. Nadat ze niet luisterde heb ik ze opgepakt zonder iets te zeggen en in bed gelegd vervolgens deur dicht en traphek dicht en toen naar buiten gelopen. Daar hoorde ik ze krijsen. Dat ging na 5 minuten over in jammeren en papa roepen (mama was immers boos) en die is toen nog 1x naar boven geweest en om 9 uur was het stil. Dus een uur winst. Maar leuk vond ik het niet.

Vandaag heeft ze vrij veel geslapen. Op weg naar een verjaardag bijna 1,5 uur en 's middags op de terugweg ook nog bijna 2 uur dus ik ben benieuwd hoe het dadelijk gaat.

[update 20.50] 5-10-15 minuten regel toegepast. Ca. half acht naar boven. Pyjama aan, tandenpoetsen, 2 boekjes voorlezen, 2x liedje zingen en dan mama weg. Papa nog een kusje geven en dan ook weg. Om acht uur was F. beneden. Gillen, krijsen, roepen (en een zus die niet wist wat er gebeurde). Na 5 minuten naar boven, zonder aankijken terug in bed gelegd en muziekdoosje aan (fleur uitgelegd wat we aan het doen waren). En dat hebben we volgehouden. Dus ik ben voor de 5-10-15 minuten naar boven geweest en F. heeft ze nog teruggelegd toen hij met Fleur meeging nadat die geplast had en nu ligt ze nog heeeeeel zachtjes te miepen.

3 dagen was het toch..... zo ongeveer dat dan het een beetje doorbroken was?

[ Bericht 27% gewijzigd door chacama op 13-09-2009 21:02:48 ]
pi_87273294
maar weer een kikje want we hebben weer een nachtbraakster... dochter van 13 maanden slaapt goed en zonder problemen zelfstandig in (om 19u) en dan tot een uurtje of 00:00/01:00 gaat alles goed maar dan breekt het gezeur en gemiep los...

ze begint dan met een beetje huilen/miepen/zeuren... als dat na 10 min niet over gaat ga ik meestal kijken om haar even weer recht te leggen (ze ligt overdwars met hoofd tegen spijltjes) en geef ik knuffelbeesje..

maar dan heb je na een half uur/of 1 uur weer gemiep... dan wacht ik weer 10-15 minuten voordat ik er naar toe ga...maar vaak is er dan niet echt wat aan de hand.. ze ligt gewoon recht, geen poep, niet koud/warm, kan bij knuffeltjes dus ga ik weer weg en dan begint dus het gehuil/gemiep gezeur wat vaak 1 uur aanhoudt (of 2 uur)

ECHT ELKE nacht nu al zeker een maand of 3-4 dus tandjes e.d kunnen we ook uitsluiten...

en ik ben er een beetje klaar mee... }:|
Tips!?! we hebben al 5-10-15 min regel geprobeerd maar heeft geen zin effect (na 3 wkn) ook gewoon laten huilen werkt niet (houdt ze gewoon 2 uur vol)

och als dat slapen nou eens een keer goed ging.... gesloopt wordt je er van
pi_87273315
Heeft ze geen honger of dorst tinny?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87273720
Een lampje aanlaten?
pi_87273775
Hoe lang slaapt ze overdag? Julian werd de laatste tijd ook vaker wakker 's nachts en wilde dan zo een uur of twee achter elkaar absoluut niet slapen, we hebben nu het slapen overdag wat ingekort. Nu 1,5 uur slapen ipv 2 uur tussen de middag en moet zeggen dat dit helpt.
Of misschien wat later naar bed brengen, half uurtje later ofzo om mee te beginnen?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:01:14 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87273842
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:26 schreef Twinkly het volgende:
Heeft ze geen honger of dorst tinny?
Wat zij zegt! :Y
Oscar (ook 13 maanden) wordt de laatste tijd weer regelmatig wakker om 23 uur of later en dan krijgt hij idd lekkere fles melk (180cc ofzo) en daarna gaat hij 9 van de 10 keer gewoon weer slapen. :Y
pi_87273926
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat zij zegt! :Y
Oscar (ook 13 maanden) wordt de laatste tijd weer regelmatig wakker om 23 uur of later en dan krijgt hij idd lekkere fles melk (180cc ofzo) en daarna gaat hij 9 van de 10 keer gewoon weer slapen. :Y

Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:10:25 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87274001
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.
:Y
Ik ben er ook echt niet moeilijk in. Heel even afwachten of hij niet toch verder slaapt, maar zodra dat niet het geval is, hup een fles erin en doorslapen.
Net zo makkelijk slaat hij die fles de volgende 2 nachten bijv. ook weer over tot hij de nacht erop toch weer wel wil.
Ik ben niet bang voor 'straks wil hij hem elke nacht'. Honger is honger, ze zijn echt nog zo klein. :Y
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:51:46 #283
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87274959
Hier gaat het ook al een paar maanden enkele keren per week mis. Rond 3-4 uur wordt ze wakkeren staat ze rechtop in bed. De makkelijkste oplossing is de ene keer om haar even een kwartiertje bij ons in bed te leggen. Dan doezelt ze weer weg en kan ze zo weer terug haar bed in. Als ze blijft spoken, dan is een fles ook hier de ideale oplossing.
Maar leuk is het niet, dat weet ik wel! Gisteren heeft ze helemaal geen middagdutje gedaan en was het pas half 9 voordat ze ging slapen, dus het kan niet zijn dat ze over haar slaap heen is. >:)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87277111
Jep, hier krijgt Jen van 2,5 ook nog een fles melk mee naar bed. De ene keer gaat ie wel op de andere keer niet. Maar vaak heeft ze inderdaad dorst als ze wakker wordt.
pi_87277143
Of honger :') , maar ik ga geen boterham smeren midden in de nacht, dan moet ze maar dr avondeten op eten.
pi_87313259
honger?? mhhhh denk het niet ze heeft al 7-8 maanden geen fles op midden in de nacht... en dan nu ineens na 8 maanden wel weer? en als je haar sochtends vroeg (07.00uur) een fles geeft dringt ze hem niet helemaal op (vaak maar 50%)...
die van 19u (laatste voor slapen) gaat altijd voor 80% op, soms zelfs 100%)

en het is niet iets van een week of zo het is echt al maanden nu (eigenlijk elke nacht... alleen soms is het dan alleen wakker, even knuffel geven en slaapt weer door en dat dan 2-3 keer)
en dan af en toe heb je pech en is het 2-3 uur rommeles...

[ Bericht 30% gewijzigd door tinny op 08-10-2010 09:06:28 ]
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:15:28 #287
5428 crew  miss_sly
pi_87313468
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:58 schreef tinny het volgende:
honger?? mhhhh denk het niet ze heeft al 7-8 maanden geen fles op midden in de nacht... en dan nu ineens na 8 maanden wel weer? en als je haar sochtends vroeg (07.00uur) een fles geeft dringt ze hem niet helemaal op (vaak maar 50%)...
die van 19u (laatste voor slapen) gaat altijd voor 80% op, soms zelfs 100%)

en het is niet iets van een week of zo het is echt al maanden nu (eigenlijk elke nacht... alleen soms is het dan alleen wakker, even knuffel geven en slaapt weer door en dat dan 2-3 keer)
en dan af en toe heb je pech en is het 2-3 uur rommeles...

Ze krijgt al een maand of 7 geen nachtfles, maar ze is nu al maanden een aantal keren per week 's nachts lang wakker.
Heel misschien toch dat van die fles eens proberen dan...
pi_87313635
Mischien heeft ze alleen dorst dan (beetje water geven?)
Of mischien droomt ze en schrikt ze daar steeds van wakker, merkt dan dat ze alleen in dr donkere kamertje ligt en vind dat niet fijn?

Het kunnen zoveel dingen zijn. Wij hebben ook zo'n tijd gehad en je kunt dan weinig anders dan troosten en rustig blijven want ze vind het zelf vast ook niet leuk.
Toen het echt te lang duurde en we allemaal moe waren hebben we haar soms bij ons in bed genomen als ze echt overstuur was en niet meer wilde slapen.

Kwestie van wat dingen uitproberen. Niet ieder kind is hetzelfde en er is zelden een pasklare oplossing :)

Oh en ik snap heel goed dat je het op een gegeven moment zat bent en je zo moe en dat je weinig geduld meer hebt hoor, dus dit is niet bijdehand bedoeld :)
pi_87316973
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oh en ik snap heel goed dat je het op een gegeven moment zat bent en je zo moe en dat je weinig geduld meer hebt hoor, dus dit is niet bijdehand bedoeld :)
ja ja !!
herkenbaar... nu is tinny het zat... weekje OK, tandjes OK, vieze luier OK, ziek OK... maar niet maanden achter elkaar zo ruk...
pi_87317634
Ik zou gewoon proberen of ze wel honger heeft. Ik heb ook wel eens 's nachts honger en als ik dan toch weer in slaap val voel ik 's morgens geen honger. Dat komt omdat je lichaam dan nog op gang moet komen, dat zegt niets over de honger 's nachts of over de energiebehoefte.
Het kan heel goed zijn dat je dochter een groeispurt heeft en daarom 's nachts behoefte heeft aan extra voeding. Dat hoef je niet eens aan de lengtegroei te zien, het kan ook zijn dat haar hersenen zich nu heel hard ontwikkelen en die slurpen ook heel veel energie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:48:25 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87321318
Als Jan 's avonds wakker wordt (voor 23:00) dan kijk ik eerst of hij verder wil slapen met speen en aai over z'n bol. zo niet, even bij ons op de bank, dan nog niet? klein flesje warme melk met honing en meneer slaapt weer als een roos door de rest van de nacht ;)

pi_87350002
Djmo, waarom haal je m naar de woonkamer? Dat zou ik dus niet doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:33:28 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87352117
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, waarom haal je m naar de woonkamer? Dat zou ik dus niet doen.
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever ;)

zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:46:06 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87361650
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever ;)
Mooi is dat. Mijn reactie was precies zoals die van ticootje. Redenerend vanuit mijn eigen situatie. Nee... niet van d'r kamer af. Dat werkt niet!

Nee, precies... dat werkt hier niet. En bij jou dus juist wel.

En dat maakt dit allemaal zo verrrekte moeilijk. Je probeert alles als ouders om je kind rustig te laten slapen, maar wat bij de ene werkt, gaat bij de ander dus voor geen meter.

Tinny, het is zwaar. Het breekt op en het vreet energie. Let op jezelf en vraag je af of het inderdaad geen honger zou kunnen zijn in combinatie met een groeispurt lichamelijk of mentaal. Of het zo is weet ik niet. Ik weet alleen dat het bij Maud echt hand in hand ging. Een groeispurt ging altijd in combi met onrustige nachten, meer behoefte aan 'fles' en opeens weer het licht aan om te kunnen slapen.

En na een tijdje ging het dan weer goed. Sliep ze ineens weer door, was ik degene die middenin de nacht wakker werd en lag te wachten tot ik haar hoorde.

Wat je het beste kunt doen.... geen flauw idee, maar ik hoop wel dat je hier ergens de gouden tip vind.

Ticootje, hoe gaat het nu met slapen bij jullie? Zijn de avonden/nachten wel rustig op voeden na?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:02:42 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87362132
Precies Chaca .. ieder kind is anders, en elke ouder handelt anders. Meestal vanuit zijn gevoel en dan is het meestal wel goed. Vind ik. Wat voor jou werkt, hoeft niet voor een ander te werken idd. Bij het cb was het advies ook: laat maar huilen ... vijf, tien, vijftien minuten. Ik kón en kán dat nog steeds niet. of hij het weet? geen idee, zal inmiddels vast wel, maar hij maakt er geen misbruik van. Soms, als hij oververmoeid is, MOET ik hem wel even laten huilen, maar dan is het ook echt maar een minuut of vier. Dat gebeurt echter zo zelden dat ik me gelukkig mag prijzen.

zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:04:08 #296
238474 Jeetjejom
pi_87362177
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

Omdat ze bij ons meestal zo rond 3 uur wakker wordt, komt ze niet de woonkamer in, maar bij ons in bed liggen. Ze is totaal overstuur als ik ook maar probeer haar weer neer te leggen (ze staat altijd rechtop te schreeuwen in haar bed, ik heb toch het idee dat het komt omdat ze merkt dat ze alleen is ofzo, maar nachtlampje helpt ook niet) wordt ze hysterisch. Dus neem ik haar mee naar onze slaapkamer, soms krijgt ze een flesje melk (ik wilde het eigenlijk niet gaan doen, maar ze drinkt gewoon 200 ml leeg, dus ze heeft wel honger) en als dat op is, kruipt ze bij papa op de buik en die brengt haar dan na 10 minuten naar bed waar ze zonder protesteren verder slaapt.
Het werkt, dus ik ga niet proberen om haar in haar eigen bedje een uur te troosten, daar schiet ik niets mee op en zij ook niet.
Maaar het is idd wat chacama zegt, ieder kindje is anders, iedere moeder is anders en ik weet zeker dat iedere vader er ook wel een mening over heeft.
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:09:36 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87362380
Als jan rond die tijd wakker wordt heeft ie meestal naar gedroomd ofzo JJ, en dan mag hij idd ook even in mijn bed bij me liggen. meestal is het dan zo'n woelwater dat het op een partijtje vrijworstelen begint te lijken om hem rustig te houden, en dus gaat ie zonder pardon z'n eigen bed weer in .. ook dan is hij z'n situatie wel vergeten en kan hij lekker verder slapen :Y

zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:42:13 #298
238474 Jeetjejom
pi_87363286
JAH!, zo doen wij het ook. Er zijn 2 opties, of ze komt lekker rustig tussen ons in knuffelen en indoezelen, of ze gaat lastig doen, anders willen liggen, van het bed af willen, enz, enz. Dus dan gaat ze linea directa haar eigen bed in en verrassend genoeg slaapt ze daar dan wel meteen :?
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:45:24 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87363356
Ergens wel verklaarbaar: ze zijn even uit de situatie gehaald (nachtmerrie, schrik etc) door het knuffelen/stoeien met jullie vergeet ze dat en als je dr dan teruglegt in dr bedje, komt de moeheid weer opzetten en vallen ze gelijk weer in slaap ;)

pi_87363546
als ik jen uit haar kamer laat is bij ons het hek van de dam.

Hoe het gaat? Het is een vol bed zeg maar.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:43:28 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87411005
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:
als ik jen uit haar kamer laat is bij ons het hek van de dam.

Hoe het gaat? Het is een vol bed zeg maar.
Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.

Kun je de muren niet boven eruit hakken. Dan hebben jullie 1 grote slaapkamer en iedereen in zijn eigen bed. Het is misschien niet de beste oplossing. Maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af is het echt zo slecht als kinderen bij hun ouders of broertjes/zusjes slapen. Ze zoeken genegenheid en geborgenheid. Iets dat vroeger - vanwege ruimtegebrek - gewoon niet anders was.

Elk kind is anders.....en dus ook de manier van slapen en van in slaapvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')