abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:16:48 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67161975
Ik moest van de week trouwens ook wel even op mijn tanden bijten.

De oudste van vrienden van ons was echt een enorm slechte slaper. Nachtenlang wakker en gedoe.

En nu maakte zij afgelopen weekend de opmerking 'ja, maar het cb hielp ons ook totaal niet, die begonnen over meer structuur overdag'.
Toen heb ik maar even lief geglimlacht, want ze deden dat jochie overdag nooit naar bed. Hij pakte dan zelf een kussen ergens vandaan en ging op de bank liggen slapen. Ik vond dat gewoon zielig. Ik heb wel eens opgepast daar overdag en toen ik zag dat hij moe werd heb ik hem naar boven gebracht, pyjama aan en op bed gelegd. Toen sliep hij 2 uur lang.
'Goh, zolang slaapt hij normaal nooit overdag'. Nee... natuurlijk niet als hij de hele dag in de woonkamer is waar jij rond loopt, belt, de tv aan hebt, stofzuigt en weetikveel wat nog meer.

Gelukkig is hij toch uiteindelijk, na een paar nachten drama-krijsen 5-10-15-20 etc. in een campingbedje in de woonkamer toen hij een jaar of 4 was, uiteindelijk goed gekomen, maar het had voor zover ik kan zien nooit zover hoeven te komen.
pi_67162130
Aww dat is toch sneu
pi_67162354
Zo wil Mikael 's middags bij mijn ouders of bij zijn vader nooit slapen. Hier heeft ie niks te willen Als ik vind dat ie chaggie doet gaat ie gewoon naar bed. Dan moet ie maar ff zeuren. En dan slaapt ie ook van een uur tot 2,5 uur.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67162355
ik heb ook in het begin mijn campingbedje in de huiskamer gehad. Ik vond het zo vreselijk eng om Jen in een andere kamer te leggen. Nog steeds ga ik vaak kijken als ze slaapt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:39:44 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162693
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ook in het begin mijn campingbedje in de huiskamer gehad. Ik vond het zo vreselijk eng om Jen in een andere kamer te leggen. Nog steeds ga ik vaak kijken als ze slaapt.
Ja maar lieve schat, dat is wat anders dan waar ik het net over had. Namelijk een kind van 4 's nachts beneden leggen omdat je boven anders horendol wordt van het gekrijs. Enkel en alleen om het patroon van 's nachts wakker zijn te doorbreken.
En wat ik het zieligst nog vind/vond was dat het niet nodig was geweest als ze op andere punten en momenten consequenter waren geweest. Bij hun 2e hebben ze het namelijk gelijk anders aangepakt en die sliep wel gewoon.

Sasha heeft heel in het begin bij ons ook wel in de box liggen slapen als het zo uit kwam. Maar al snel ging hij wel naar boven, dat vonden wij prettiger voor hem.
Jij legde Jen dan iig toch wel in een bedje om te slapen. Dit jochie werd gewoon op de bank gelegd. Gezellig, naast mama.
Heel gezellig idd, maar een keer moet je daar wel mee gaan stoppen...
pi_67162754
Precies.

Maarten sliep in het begin ook in de box beneden overdag maar na 4 a 5 maand is hij naar boven gegaan.
Veel meer rust!
pi_67163402
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...

of zouden onze ouders dat gewoon vergeten zijn??
Vanaf wanneer (welke babyleeftijd) reken je dan Tinny? Als ik in mijn pufclub kijk, 11 vrouwen/babies in totaal, die werden/worden allemaal minimaal 1 keer per nacht wakker op de speen-kwijt-manier, en sommigen voor een voeding of gewoon voor de gezelligheid... En dan gaat het om baby's van rond de acht maanden!
pi_67163675
Zeker in het begin sliep ik samen met Jen op de bank of sliep Jen inderdaad zelf op de bank. Maar nu slaapt ze overdag wel gewoon in haar bedje hoor. Als het echt, echt, echt niet lukt gaat mama gewoon een stukje lopen.

Ik merk gewoon aan mezelf dat ik echt geen probleem meer maak van wel of niet slapen. Zoals gister was Jen echt helemaal overstuur. Misschien zijn het tandjes of een hele nare droom (ze is gister echt heel hard gebeten door een kindje, vandaag wilde ze ook niet achtergelaten worden), ze wilde echt niet alleen liggen, maar echt alleen bovenop me. Maar ik merk dan dat ik niet ga zitten stressen, maar gewoon heel rustig blijf. Hoe overstuur ze ook is, hoe laat het ook is. Ik blijf zachtjes tegen haar praten en rustig ademen en dan merk ik dat Jen daar ook rustig van wordt. Ook vinden wij het nog steeds helemaal niet erg dat Jen nog vaak bij ons in bed slaapt.
pi_67176422
Ik kom dit topic ook even binnenvallen..
Een echte strijd om het slapen noem ik het nog niet, maar wat tips zijn altijd welkom!

Lianne is bijna 4 weken, slaapt nog in de kinderwagen ipv haar bedje, krijgt borstvoeding (voeden op verzoek) en wil geen speen/duimt niet.

Waar ik voornamelijk overdag mee zit, is dat ze niet in de kinderwagen (of haar bedje) wil.
Ze krijgt voeding, laat een boertje en valt in slaap bij me. Als ik haar dan weg wil leggen, of dat nou direct of na een aantal minuten is, begint ze direct te huilen. Haal ik haar dan weer uit de wagen, valt ze zo weer in slaap. Na tig keer proberen blijft ze wel slapen, maar dat is natuurlijk niet de manier, zo kost het me heel veel tijd en ik heb het idee dat de enige reden dat ze eindelijk wel blijft slapen is, omdat ze zo moe is van het gehuil. Laten huilen helpt trouwens niet, dat hebben we ook al geprobeerd.
's Nachts slaapt ze trouwens ook vaak een aantal uren bij ons in bed omdat ze de anders blijft huilen, maar overdag is dat gewoon lastig want je wil ook wel eens even wat doen.

Zelf dacht ik misschien aan inbakeren ofzo.. Morgen moeten we voor het eerst naar het CB, dus ik zal ze eens vragen of ze kunnen laten zien hoe dat moet.
pi_67176977
Zweefvliegje, je zou ook nog een draagdoek kunnen proberen. Dan kan Lianne toch bij je zijn, maar heb jij wel je handen vrij.
Veel van die hele kleintjes hebben gewoon nog heel veel behoefte om bij mama te zijn.
pi_67179842
Ik heb een tricot slen, dankje voor de tip ik zal het eens proberen. Toen ze 1 week was heb ik m'n vriend de doek laten uitproberen, alleen ze zakte wat naar beneden weg waardoor het voor haar niet erg comfortabel was, dus we moeten nog wel even oefenen hoe we hem goed om kunnen knopen!

Edit: Ze zit/hangt! Nav deze link http://www.borstvoeding.c(...)zig/draagdoeken.html (1e filmpje).

[ Bericht 27% gewijzigd door Zweefvliegje op 18-03-2009 19:39:24 ]
pi_67181989
Wat Piglet zegt...ze hebben gewoon nog heel veel behoefte aan mama/huidcontact.
Een doek is daarbij een prima hulpmiddel (maar wel oefenen inderdaad)
Hier was het in het begin ook heel vaak alleen (in)slapen bij één van ons twee op de borst.
Na een paar maanden ging het slapen in bedje al best goed. (ondanks dat iedereen ons zei dat we haar verwenden en maar moesten huilen want ze zou nooit leren om in haar bedje te slapen zo)

Hier nog een goede 5 weken voor de gebroken nachten weer beginnen
Ik hoop alleen maar dat Liande in elk geval goed blijft slapen met de baby erbij.(nu is ze enkel in het weekend even wakker om 6u, klein flesje geven en ze slaapt weer een uur of 2).

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 20-03-2009 08:55:25 ]
pi_67183002
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:23 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb een tricot slen, dankje voor de tip ik zal het eens proberen. Toen ze 1 week was heb ik m'n vriend de doek laten uitproberen, alleen ze zakte wat naar beneden weg waardoor het voor haar niet erg comfortabel was, dus we moeten nog wel even oefenen hoe we hem goed om kunnen knopen!

Edit: Ze zit/hangt! Nav deze link http://www.borstvoeding.c(...)zig/draagdoeken.html (1e filmpje).
Fijn dat het gelukt is!!
Voor tips en trucs kun je altijd in het draagdoektopic terecht Draagdoeken Deel 35
Dragen hoort juist wel comfortabel te zijn, zowel voor jou als voor Lianne.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:19:09 #114
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67184944
Zweefvliegje, naast een draagdoek kun je Lianne haar bedje/box/wagenbak ook even voorverwarmen. Het zou kunnen zijn dat ze dan wel blijft slapen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67187803
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef Jelief het volgende:
Zweefvliegje, naast een draagdoek kun je Lianne haar bedje/box/wagenbak ook even voorverwarmen. Het zou kunnen zijn dat ze dan wel blijft slapen.
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben want dat zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze daarom gaat huilen
Ze slaapt al vanaf ze 4 dagen is zonder kruik omdat ze prima haar warmte vast kan houden, maar dat betekent natuurlijk niet dat haar bed nu ook gewoon warm is, hehe! Ik zal de kruik weer eens tevoorschijn toveren!
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:25:59 #116
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67188190
Tja je kunt niet overal aan denken hè ennuh je bent net bevallen, dit mag je nog wel onder zwangerschapsdementie schuiven
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:52:28 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67195633

Hoop

Nu die ene voeding die ze mag tussen 19 en 7 nog op een normaal tijdstip en dan zou afgelopen nacht hartstikke goed zijn geweest
Om 19.00 heeft ze een voeding gehad, normaal komt ze dan rond 23uur voor een voeding maar die stelde ze nu uit (ik ben maar wel gewoon naar bed gegaan ) en nu kwam ze om 1.30. Drinken bij mama en meteen weer terug naar bed en vervolgens was het 7 uur

dit biedt niet meteen garantie natuurlijk, in het verleden heeft ze wel vaker eenmalig zo'n ruk gemaakt.. maar het biedt absoluut hoop

Alleen jammer dat Tijn om 4 uur nog wakker werd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:04:55 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67195760
Fijn E.T.! Hopen dat het doorzet!

Zweefvliegje, bij ons scheelde dat wel een heel stuk. Sasha kroop graag in een lekker warm nestje.
pi_67196950
ik heb gewoon maling aan de fokwet en ik ga hier gewoon melden dat Jen vannacht voor het eerst echt echt doorgeslapen heeft. Gewoon lekker tot 6 uur heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
pi_67197778
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:20 schreef Ticootje het volgende:
ik heb gewoon maling aan de fokwet en ik ga hier gewoon melden dat Jen vannacht voor het eerst echt echt doorgeslapen heeft. Gewoon lekker tot 6 uur heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
oh oh ik voorspel een onrustige nacht!
pi_67197876
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:

[..]

Wat ben je toch een baken van positiviteit
pi_67198032
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:

[..]

Voor jouw is een scheet laten van een kind al een onrustige nacht dus je zal vast gelijk krijgen.
pi_67931010
Hallo, ik heb ook even een vraag voor hier.
We hebben geen strijd om het slapen hoor, maar we merken dat Guus beter slaapt als ie strak wordt in gedraaid (soort bakeren), hij heeft nl. nogal beweeglijke armpjes enzo. Is ie ingedraaid, dan slaapt ie vrijwel meteen.
Nu doe ik dat nog met een omslagdoek (tip van de kraam), maar langzaamaan wordt ie daarvoor te groot en te sterk. Echt inbakeren is niet nodig naar mijn idee. Nu zag ik de puckababy "zak".
Heeft iemand hiermee ervaring? Of zijn er nog andere oplossingen??
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:11:24 #124
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67932507
Danique slaapt in de Puckababy omdat ze zichzelf ook wakker maaide.

Sinds ze in die "zak" slaapt is het echt een wereld van verschil, ze slaapt sneller en langer!
Ik vind het echt een uitvinding dat ding, ook omdat ze er niet heel strak inzitten en dus wel kunnen bewegen maar zich niet wakker kunnen maaien!
pi_67936879
Koningin, Merel slaapt ook in de puckababy. In het begin was dat niet voldoende, dus tot 6 weken terug bakerden we haar in. Maar nu gaat het super. Prima ervaringen hier dus!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')