abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103777044
hier helpt het nachtlampje andersom :P

als het lampje aangaat mag het spul uit bed :Y laten we het erop houden dat mijn wederhelft zijn humeur niet verbeterde met elke dag rond 5 uur een klein meisje erbij in ons bed :X

edit; heeft wel even geduurd voordat we selene zover hadden dat ze het lampje om te beginnen accepteerde: "nee mama! niet lampje, dan kan ik niet slapen"!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 10:15:09 #177
5428 crew  miss_sly
pi_103777090
Dat is per kind ook weer verschillend. Senna heeft een tijdje met een klein nachtlampje geslapen, dat vond ze ineens fijner. Nu slaapt ze met het grote licht aan, want ze heeft nog geen leeslampje, maar wil wel lezen voor ze gaat slapen. Voordeel is dat ze ook zingend wakker wordt en dan ook even gaat lezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:19:52 #178
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103777205
Hier een zoon van 2 jaar en 7 maanden die ook een paar nachten per week niet doorslaapt. Hij wordt dan wakker en komt naar ons toe, gaat tussen ons in liggen en we slapen verder. Een enkele keer duurt het langer en moeten we hem echt even troosten. Heel af en toe komt het voor dat er iets meer aan de hand is en dat we dus per toerbeurt eruit gaan om even met hem naar beneden te gaan.

Een groot probleem maak ik er ook niet van, ik heb liever dat hij snel weer verder slaapt zodat we allemaal slapen, dan dat ik midden in de nacht ruzie sta te maken omdat hij niet in zijn eigen bed durft/wil.

Wat betreft je vrouw en de nieuwe baby, toen onze dochter in januari geboren werd had Bram een periode waarin hij helemaal niet op zijn eigen kamer wilde slapen. Wij sliepen dus na de geboorte een hele periode met z'n 4en op 1 kamer. Toen alles weer een beetje rustig was zijn we met hem weer bezig gegaan om in zijn eigen bed te slapen. Bram wil wel graag een nachtlampje naast zijn bed en tot nu toe werkt het erg goed. Zo'n 2-3 keer per week komt hij nog bij ons en verder slaapt hij in zijn eigen bed.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:44:49 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103777848
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Er is wel een tooi reeks hierover "de strijd om het slapen".
Kan niet op m'n mobiel opzoeken, maar qellicht staan daar ook tips.
Deze bedoelde ik:

De strijd om het slapen - dagboek
De strijd om te slapen!! Deel 2
De strijd om het slapen!! Deel 3
De strijd om het slapen!! deel 4
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_103788791
bedankt voor de reacties.
Het doorslapen is geen probleem, dat gaat goed.
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_103789442
Onze zoon van 2 jaar en een paar maand is over het algemeen ook altijd vroeg wakker. Altijd al een slechte slaper geweest. Het werd makkelijker toen we het gingen accepteren. En ja nu we sinds kort een baby erbij hebben maken we wel eens nachten van maar 4 uur. Maar alles went zeggen we dan maar!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:20:05 #182
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103789805
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
En dat uurtje overdag? Is dat nog echt nodig? Wellicht kun je daarin iets doen?

Als hij wakker is, heeft hij dan honger, wil hij spelen, is hij nog moe, et cetera.???
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:54:30 #183
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_103791396
Even voor de duidelijkheid:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 19:45 schreef webbyplus het volgende:
Het slaapgedrag 's nachts begint ons zo'n beetje op te breken, Overdag zitten we compleet brak op het werk. Aanstaand weekend gaat de klok weer een uurtje achteruit, en zal het wel weer een horror-week gaan worden. Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgeteld (2 weken) en de gedachte dat onze eerste dadelijk samen met onze nieuwe spruit gaan nachtbraken, maakt het allemaal nog erger.
quote:
Het zijn wel 2 verschillende problemen namelijk!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 oktober 2011 @ 16:59:19 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103791624
quote:
Dan lijkt me de oplossing die simmu aandraagt de moeite van het proberen waard. Pas uit bed als het lampje aangaat, leg een paar boekjes en knuffels is bed, zodat wakker zijn maar niet uit bed mogen geen drama hoeft te zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:16:36 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103794966
Heeft ie misschien trek? Onze middelste had dit,(maar was wel wat jonger) die werd ook tussen 4 en 6 wakker en was dan met geen mogelijkheid in slaap te krijgen/houden. die kreeg dan altijd een fles pap. tot grote ergernis van het CB trouwens. Maar hij had gewoon écht een hongerklap.

en ik zou echt het overdagslaapje weg laten.Blijkbaar is er minder slaapbehoefte, en wellicht helpt dat. Ik begrijp ook dat het héél fijn is als peuter even uit het haar is van hoogzwangere mama. Ik loste dat op met een houdgreep en een filmpje en kon ik even een uurtje dommelen.

En idd uitsluiten dat er niks met de oortjes is. En vasthouden aan het idee dat dit op een dag weer ophoudt. Ouder zijn van kleine kinderen maakt je moe. Maar dat vergeet je héél snel weer wanneer ze wat ouder zijn geworden. :P [/schraletroost]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')