abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13580816
We zijn begonnen met slaaptraining.

Onze zoon (ruim 2) is een slechte slaper. We zijn uren (letterlijk) bezig om hem in bed te krijgen, hij wil alleen tezamen met een van ons slaap vallen, en loopt 's nachts om de haverklap naar onze kamer om tussen ons in te slapen.

Het loopt echt de spuigaten uit: we zijn echt doodop van alle onderbroken nachten. Bovendien zien mijn man en ik elkaar 's avonds nauwelijks. Er moet iets veranderen.

Het consultatiebureau bood ons hoop. Ze wilden wel helpen om onze zoon terug in een normaal slaapritme te krijgen. Gisteren is er iemand geweest en heeft ons de 'wekkermethode' uitgelegd. We moeten de wekker om de drie tot vijf minuten zetten, en alleen als de wekker gaat aandacht aan onze zoon besteden. In de tussentijd moeten we zijn gedrag negeren, vooral het hartverscheurende huilen.

Vandaag is de eerste avond. We zijn gewaarschuwd voor een heel erg klote week. De eerste drie avonden zijn het ergst. Hij moet leren dat als wij iets zeggen, we het ook echt menen. En dat dat ook geldt voor het gaan slapen.

De wekker is inmiddels twee keer gegaan. Onze zoon huilt hartverscheurend, hij is ontzettend boos, maar ik geef niet toe. Ik ben benieuwd hoe lang ik hier nog zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 01-10-2003 21:09]

pi_13580854
Hij staat nu naast me te snikken: "uit computer, uit computer! Nou mama, nou mama, boehoe, boehoe!"
pi_13580947
Pfff, sterkte ermee. Denk inderdaad dat dat de enige oplossing is. Je poot stijf houden, hoe vervelend dat ook is...
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_13580977
ik ken het slecht slapen mij dochter van 3 kan er ook een potje van en ik ben helemaal alleen voor het probleem op te vangen.
ooit leren ze het wel
sterkte
het blijft klote
pi_13580984
Hij probeert me nu van de bureaustoel af te duwen, in een poging op schoot te kruipen. De wekker gaat zometeen voor de vijfde keer.
pi_13580998
Agossie, vreselijk lijkt het me. Maar waarschijnlijk wel het beste. Goed plan om het hier van je af te schrijven. Nuttig voor andere ouders met hetzelfde probleem, en nuttig voor jou lijkt me. Sterkte, ik hoop dat het snel effect heeft!
mooi he, alles
pi_13581020
en hoe gfaat het dan met slapen ?
breng je hem dan weer naar bed dadelijk?
het blijft klote
pi_13581081
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:49 schreef pffffffff het volgende:
en hoe gfaat het dan met slapen ?
breng je hem dan weer naar bed dadelijk?
Ja, elke keer als de wekker gaat besteed ik wat 'positieve aandacht' aan hem: geef hem een kus, een knuffel, en leg hem resoluut weer in bed. Waar hij dan gaat smeken dat ik bij hem blijf, maar dat doe ik dus niet. Zometeen krijg ik een kopje thee boven gebracht, ga ik wat was opvouwen, dus ik krijg de avond wel om.

It's gonna be a loooooooong night

pi_13581101
Sterkte hoor, goed van je om in dit topic alles op te schrijven, hopelijk heb je er een beejte baad bij. Het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie te zitten, ik kan niet tegen hartverscheurende huilpartijen...

Heb je trouwens enig idee hoe dit is ontstaan? En tips om het te voorkomen dat het zo ver komt?

Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:53:38 #10
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13581130
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:51 schreef Nausicaa het volgende:It's gonna be a loooooooong night
Sterkte.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:54:59 #11
66280 Lintie
As mad as a cow
pi_13581157
Het lijkt me moeilijk. Veel sterkte ermee
Es 't neet geit dan bokt 't maar
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:01:07 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13581328
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef melonovy het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie te zitten, ik kan niet tegen hartverscheurende huilpartijen...
Het zal vast moeilijk zijn, maar consequent zijn is uiteindelijk toch het beste voor dat kind
Zo leert-ie dat-ie ook in z'n eentje veilig kan slapen en dat pappa en mamma daar niet meer voor nodig zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13581404
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef melonovy het volgende:
Heb je trouwens enig idee hoe dit is ontstaan? En tips om het te voorkomen dat het zo ver komt?
Combinatie: kindje dat zo slim is om te ontdekken dat als hij maar lang en hard genoeg huilt, hij zijn zin krijgt, en wij, die ook overdag misschien niet consequent genoeg zijn geweest.

Wat ik overdag doe (deed) als hij ongewenst zeurgedrag vertoont, was om hem in de hoek te zetten, met de mededeling dat het gezeur moest stoppen. Dat is eigenlijk ook niet zo handig: hij heeft erdoor geleerd dat als hij maar hard genoeg huilt, hij aandacht krijgt, zelfs al is het negatieve aandacht. Dus nu vertel ik hem een keer, als het zeuren begint: "Niet piepen!", en het gehuil daarna negeer ik gewoon.

Gisteren met toen het cb op bezoek was, hebben we dat uitgetest. Jorden wilde graag een video voor de tweede keer zien, ik zei nee, en toen was het brullen. Hij heeft het een uur volgehouden. Onderwijl praatten de verpleegkundige van het cb en ik gewoon verder, hem absoluut negerend. Uiteindelijk - hij was natuurlijk al lang vergeten waar het over ging - hield het gehuil en gestampvoet op, en werd hij weer lief. Toen kreeg hij ook weer aandacht van ons.

Hij staat bijna te hyperventileren nu.
"Computer wél stuk"

pi_13581535
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 21:01 schreef SEMTEX het volgende:

Het zal vast moeilijk zijn, maar consequent zijn is uiteindelijk toch het beste voor dat kind
Zo leert-ie dat-ie ook in z'n eentje veilig kan slapen en dat pappa en mamma daar niet meer voor nodig zijn.

Ben bang dat je gelijk hebt!
pi_13581682
Mini-doorbraakje? Toen ik het vroeg kroop hij zelf zijn bed in toen de wekker net ging.

Aan de andere kant: hij springt nog net zo hard het bed uit als ik van zijn kamer ga. Hij staat hier nog steeds hartverscheurend te huilen.

Hij heeft inmiddels al naar papa gevraagd, en nu naar oma. Tja, zo'n moeder toch!

pi_13581762
Sterkte Nausicaa! Ik hoop echt heel erg voor jullie dat Jorden een beetje een "normaal" slaappatroon gaat ontwikkelen!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:19:06 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13581790
Ach Nausicaa...
Hartverscheurend lijkt me....
Volhouden hoor!! Een hart onder de riem van hieruit, sterkte meid
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_13581840
Ow Nausicaa..

Veel sterkte, en volhouden..

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_13581950
Dank voor alle sterkte wensen en meeleven! Het helpt! Ik heb nou een beetje gevoel dat ik er niet helemaal alleen voor sta.

Ik heb inmiddels wel hoofdpijn van het gegil, trouwens.

woensdag 1 oktober 2003 @ 21:32:16 #20
8885 moralia
Grip op je zak
pi_13582101
Wij hebben ook slaapproblemen met Zoë gehad, zo toen ze ongeveer 9/10 maanden was. De tips die ik toen kreeg waren o.a van een paar mensen van hier. Veel kiekeboe spelen, en die 10, 15, 20 minuten methode (lijkt op die wekkertruuk). De eerste avonden waren vreselijk. De buren zullen ons stiekem wel vervloekt hebben, maar we hebben haar laten huilen ( eerst 10, dan 15, dan 20 min, steeds langer voordat je weer bij dr gaat kijken). Maar toen ging het ineens goed. We wisten niet wat we meemaakten, ze sliep weer als vanouds en hebben daarna nog maar weinig problemen gehad (alleen als ze ziek of niet lekker was enzo).
Maar dat huilen...dat was idd echt hartverscheurend en je voelt je een heks. Maar de beloning komt zeker. Sterkte!
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:32:32 #21
30488 coolbabe
My little pwny
pi_13582112
Ontzettend veel sterkte in deze moeilijke strijd! Het lijkt me ontzettend moeilijk om hem niet tussendoor te troosten als hij zo overstuur is, ook al weet je dat je het probleem daar niet mee oplost.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_13582201
DOORBRAAK!!

Hij is vanzelf in bed gekropen, is stil, en lag al bijna te slapen!!

Jubeldejubel!

Al moet ik niet te snel juichen natuurlijk, want vannacht moet het op dezelfde manier....

Maar we zijn in elk geval zo ver als dit!

Tjeeeee!

woensdag 1 oktober 2003 @ 21:43:35 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13582419
OE! Dat is snel!!!!
Laten we hopen dat Jorden de rest van de tijd de boodschap ook zo vlot oppikt en geniet jij nu snel even van een stukje ongestoorde avond!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_13582486
Echt heel erg snel Leah! Op normale avonden duurt het minstens even lang! Ik weet echt niet wat hier gebeurd is, maar ik hoop wel dat het blijvend is!

Tralalaladieda, doet een stil vreugdedansje.

pi_13582496
Het gaat nog een zware bevalling worden denk ik, succes .
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')