Als Leyla wat groter is (als ze niet meer in de wieg past) dan zit ik erover te denken om haar op de kamer van Jen te leggen. Dan slapen de 2 meiden gewoon op 1 kamer. Misschien dan Jen dan iets heeft dat ze EN niet alleen ligt EN dat ze dan een grote zus moet zijn voor Leyla.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:43 schreef chacama het volgende:
[..]
Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.
Kun je de muren niet boven eruit hakken. Dan hebben jullie 1 grote slaapkamer en iedereen in zijn eigen bed. Het is misschien niet de beste oplossing. Maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af is het echt zo slecht als kinderen bij hun ouders of broertjes/zusjes slapen. Ze zoeken genegenheid en geborgenheid. Iets dat vroeger - vanwege ruimtegebrek - gewoon niet anders was.
Elk kind is anders.....en dus ook de manier van slapen en van in slaapvallen.
Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:56 schreef Ticootje het volgende:
En as we sprak ligt Leyla in een bakerzak. Na een tijdje goed slapen in de nacht is het opeens helemaal ruk. 4x eruit dat 3 dagen nu, gesloopt. Omdat ik weet dat ze gewoon goed kan slapen en voor niets wakker wordt ga ik toch proberen wat inbakeren voor haar doet.
Tess ook. Die hebben we toen in een slaapzak met lange mouwen gelegd waarbij we de mouwen vast hadden gespeld.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
Ik hoop dat het inbakeren Leyla de rust geeft die ze nodig heeft om te kunnen slapen.
Bij Maud hielp dat toen erg goed totdat ze erachter was hoe ze zich eruit moest wurmen. Maar die leeftijd heeft Leyla nog niet.
ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.
Je oplossing om de twee meiden samen op een kamer te leggen als Leyla wat groter is klinkt goed, hopelijk vindt Jen dat ook
DJMO dat is precies hoe het hier ook gaat. Niels moet echt even uit de situatie gehaald worden anders draait hij door. Maar ik ga echt zelden met hem naar beneden, meestal is Talking Tom op de telefoon al genoeg (heb je aan het begin een krijsende Talking Tom) En na die afleiding gaat hij meestal gewoon weer slapen alsof er niets aan de hand was.
En misschien werkt het voor jullie wel om hem nog ff op de bank te laten zitten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)
Op dit moment wonen we nog in een twee kamer apprtement, waarbij de woonkamer en slaapkamer welgeteld drie meter van elkaar af liggen. Vandaar dat ik m dus even meeneem. Hoe dat in het nieuwe huis gaat (daar hebben we wel een slaapverdieping én heeft hij zijn eigen kamer) moet ik nog bekijken als we daar eenmaal wonen
Da's wel balen tinny. Nog steeds geen oplossing. Je geeft zelf al aan dat het misschien zoeken is naar geborgenheid in de nacht. zou het helpen om op dat moment iets van jou bij haar te leggen. Een pyjama of een knuffeltje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:10 schreef tinny het volgende:
nee het zijn geen tandjes... het is al maanden zo (zeker een week of 20)
en in die tijd zijn er welgeteld 2 tandjes doorgekomen (en dat ging gepaard met de symptonen die er voor staan, kwijlen, bijten, zure poep vor 2 weken) en dat is nu niet en toch slaapt ze ruk...
enige wat ik denk dat het is dat ze gewoon "company" wil hebben (warmte, liefde , aandacht...)
Phoe...das heftig met je 2 mannen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:22 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.... alleen al zo ontzettend fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn.... Hier ook slaapproblemen helaasen ook al sinds de geboorte van d eheren, nu zo'n 16 maanden geleden. Echt, alles, hebben we geprobeerd (denk ik) en niets lijkt te helpen. We hebben gewoon nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen. Aan het begin van de zomer was ik echt op, niet-slapen nekt je gewoon en alles gaat wel door natuurlijk.
Tot nu is het nog steeds op en af met slapen. Als we in een week 2 nachten doorslapen, dan is het veel. En ik baal er zo ontzettend van, we hebben een vast ritueel bij het naar bed gaan, etc etc. Het inslapen gaat ook altijd prima, maar het is het doorslapen. Als ze wakker worden vallen ze gewoon niet meer in slaap, maar krijsen alles aan elkaar. Oppakken werkt, totdat je ze weer (probeert) neer te leggen. Dan is het brullen geblazen. We zijn op een punt aangekomen dat we willen proberen of laten huilen werkt, maar dat houden ze wel uren vol (afgelopen week was het bijvoorbeeld van 0.30 tot 4.30 en dan gaat je wekker wel gewoon de volgende ochten om 6.30. Ik weet dat gouden tips niet bestaan hoor, maar wie weet heeft iemand er toch eentje, ik ben naarstig op zoek in ieder geval....![]()
voor alle papa's en mama's die met hetzelfde dealen... het maakt het zo megazwaar op deze manier
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Phoe...das heftig met je 2 mannen.
Heb je ruimte om ze in aparte kamers te laten slapen ?
Ik ben echt gezegend met twee doorslapers. Ik mik ze tussen 19 en 20 uur in bed en beide dames worden 12 uur later wakker. Ze gaan ,s nachts alleen huilen als er iets is. Voor de rest is het radiostilte.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:36 schreef mikoxx het volgende:
[..]
en ook dat hebben we een tijd geprobeerd, dat ging dus ook niet. Heel gek, maar M. sliep destijds altijd door (en is nu degene die het minst vaak wakker is), terwijl T. (op d eandere kamer dus) iedere nacht wakker was. We hebben ze daarom destijds samen op 1 kamer gelegd, we dachten dat dat rust zou geven, maar toen hadden we ze beide wakker. Verhuisd naar de andere slaapkamer (samen dus) en dat ging een tijdje beter, het is echt op en af. Maar wat ik zeg: nog nooit een hele week ofzo.... heb jij tips????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |