abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87411055
De strijd om het slapen - dagboek
De strijd om te slapen!! Deel 2
De strijd om het slapen!! Deel 3

Kleine kindjes en slapen. De een slaapt de hele dag en spookt 's nachts de ander slaapt vanaf de 2e week al hele nachten door. Geen kindje is hetzelfde. De gebroken nachten kunnen ouders echt wanhopig maken, waarom gaat mijn kind nu niet slapen?

Dit topic is bedoeld voor ervaringsverhalen, steun en eventueel wat tips en tricks. Maar wat voor de een heel goed werkt, kan voor een ander kindje juist helemaal niet werken.

Laatste post:

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:43 schreef chacama het volgende:

[..]

Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.

Kun je de muren niet boven eruit hakken. Dan hebben jullie 1 grote slaapkamer en iedereen in zijn eigen bed. Het is misschien niet de beste oplossing. Maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af is het echt zo slecht als kinderen bij hun ouders of broertjes/zusjes slapen. Ze zoeken genegenheid en geborgenheid. Iets dat vroeger - vanwege ruimtegebrek - gewoon niet anders was.

Elk kind is anders.....en dus ook de manier van slapen en van in slaapvallen.
Als Leyla wat groter is (als ze niet meer in de wieg past) dan zit ik erover te denken om haar op de kamer van Jen te leggen. Dan slapen de 2 meiden gewoon op 1 kamer. Misschien dan Jen dan iets heeft dat ze EN niet alleen ligt EN dat ze dan een grote zus moet zijn voor Leyla.

[ Bericht 53% gewijzigd door BE op 12-10-2010 13:17:38 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87411290
Dankje Ticootje. Ik was aan het stoeien met een nieuw topic, maar mijn internet werkte niet mee.

Denk dat het een goed idee is. En zeker het proberen waard. Kennissen van mij hebben twee kinderen. Die hebben allebei een eigen kamer en bed, maar als de ouders 's avonds naar bed gaan, dan liggen ze naast elkaar op een matras op de grond.

@Tinny, hoe is het nu? Hebben jullie al iets geprobeerd?

Maud heeft zo te zien d'r groeispurt gemaakt. Ze slaapt weer door en ook langer. Vanochtend was het 7 uur dat ze naast me kroop.
pi_87411325
Jen slaapt gewoon tot een uur of 8-9 's morgens. Dat is ook wat waard.
pi_87411410
En as we sprak ligt Leyla in een bakerzak. Na een tijdje goed slapen in de nacht is het opeens helemaal ruk. 4x eruit dat 3 dagen nu, gesloopt. Omdat ik weet dat ze gewoon goed kan slapen en voor niets wakker wordt ga ik toch proberen wat inbakeren voor haar doet.
pi_87411528
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:56 schreef Ticootje het volgende:
En as we sprak ligt Leyla in een bakerzak. Na een tijdje goed slapen in de nacht is het opeens helemaal ruk. 4x eruit dat 3 dagen nu, gesloopt. Omdat ik weet dat ze gewoon goed kan slapen en voor niets wakker wordt ga ik toch proberen wat inbakeren voor haar doet.
Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.
Je oplossing om de twee meiden samen op een kamer te leggen als Leyla wat groter is klinkt goed, hopelijk vindt Jen dat ook ;)

DJMO dat is precies hoe het hier ook gaat. Niels moet echt even uit de situatie gehaald worden anders draait hij door. Maar ik ga echt zelden met hem naar beneden, meestal is Talking Tom op de telefoon al genoeg (heb je aan het begin een krijsende Talking Tom _O- ) En na die afleiding gaat hij meestal gewoon weer slapen alsof er niets aan de hand was.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87411547
Ik hoop dat het inbakeren Leyla de rust geeft die ze nodig heeft om te kunnen slapen.

Bij Maud hielp dat toen erg goed totdat ze erachter was hoe ze zich eruit moest wurmen. Maar die leeftijd heeft Leyla nog niet.
pi_87431201
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
Ik hoop dat het inbakeren Leyla de rust geeft die ze nodig heeft om te kunnen slapen.

Bij Maud hielp dat toen erg goed totdat ze erachter was hoe ze zich eruit moest wurmen. Maar die leeftijd heeft Leyla nog niet.
Tess ook. Die hebben we toen in een slaapzak met lange mouwen gelegd waarbij we de mouwen vast hadden gespeld.

De ene nacht gaat hier beter dan de andere. Momenteel wordt mevrouw rond 21.30 wakker om vervolgens niet meer te willen slapen in haar eigen nest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:40:30 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87432740
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.
Je oplossing om de twee meiden samen op een kamer te leggen als Leyla wat groter is klinkt goed, hopelijk vindt Jen dat ook ;)

DJMO dat is precies hoe het hier ook gaat. Niels moet echt even uit de situatie gehaald worden anders draait hij door. Maar ik ga echt zelden met hem naar beneden, meestal is Talking Tom op de telefoon al genoeg (heb je aan het begin een krijsende Talking Tom _O- ) En na die afleiding gaat hij meestal gewoon weer slapen alsof er niets aan de hand was.
ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)
Op dit moment wonen we nog in een twee kamer apprtement, waarbij de woonkamer en slaapkamer welgeteld drie meter van elkaar af liggen. Vandaar dat ik m dus even meeneem. Hoe dat in het nieuwe huis gaat (daar hebben we wel een slaapverdieping én heeft hij zijn eigen kamer) moet ik nog bekijken als we daar eenmaal wonen ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87432957
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)
Op dit moment wonen we nog in een twee kamer apprtement, waarbij de woonkamer en slaapkamer welgeteld drie meter van elkaar af liggen. Vandaar dat ik m dus even meeneem. Hoe dat in het nieuwe huis gaat (daar hebben we wel een slaapverdieping én heeft hij zijn eigen kamer) moet ik nog bekijken als we daar eenmaal wonen ;)
En misschien werkt het voor jullie wel om hem nog ff op de bank te laten zitten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:45:41 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87433013
Precies Tico, in dit huis werkt het dus niet om alleen maar met m op mijn bed te gaan zitten. Maar wellicht dat dat komt omdat de woonkamer zo dichtbij is .. dat zal de tijd straks uit moeten wijzen ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87446703
ja we hebben het inmiddels geprobeerd (2 nachten) om wat melk te geven maar de 200 ml ging er maar voor 40-60% in (toen deed ze hem weg) ...ze leek toen wel wat loom te zijn maar bij het terug leggen waren we gewoon weer aan het huilen... andere nacht precies hetzelfde verhaal... nee honger is het niet... moedeloos wel! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:49:35 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87446752
is het geen tandjespijn / kiespijn Tinny ?

pi_87446941
nee het zijn geen tandjes... het is al maanden zo (zeker een week of 20)
en in die tijd zijn er welgeteld 2 tandjes doorgekomen (en dat ging gepaard met de symptonen die er voor staan, kwijlen, bijten, zure poep vor 2 weken) en dat is nu niet en toch slaapt ze ruk...

enige wat ik denk dat het is dat ze gewoon "company" wil hebben (warmte, liefde , aandacht...)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:27:11 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87447111
gaat ze naar een kd/psz ofzo tinny? Want ik merk dat Jan sinds hij gaat, en dan met name de speeldagen, aanhankelijker is dan normaal. Kun je er een patroon in ontdekken? Houd anders eens een slaapdagboekje bij en bespreek dat met het cb of je ha. Jan slaapt (nog) op onze kamer dus het kan zijn dat hij gewoon gerustgesteld in slaap valt in de wetenschap dat we toch wel op de slaapkamer komen liggen ..

dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:11:11 #15
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87447724
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:10 schreef tinny het volgende:
nee het zijn geen tandjes... het is al maanden zo (zeker een week of 20)
en in die tijd zijn er welgeteld 2 tandjes doorgekomen (en dat ging gepaard met de symptonen die er voor staan, kwijlen, bijten, zure poep vor 2 weken) en dat is nu niet en toch slaapt ze ruk...

enige wat ik denk dat het is dat ze gewoon "company" wil hebben (warmte, liefde , aandacht...)
Da's wel balen tinny. Nog steeds geen oplossing. Je geeft zelf al aan dat het misschien zoeken is naar geborgenheid in de nacht. zou het helpen om op dat moment iets van jou bij haar te leggen. Een pyjama of een knuffeltje.

En als je haar bij je neemt slaapt ze dan wel? Of is er dan nog steeds onrust. Goed dat je honger hebt uitgesloten.

Kan je eventueel een matras naast haar bed leggen. Zodat jullie wel slapen en zij in d'r eigen bed slaapt, maar toch iemand dichtbij heeft. In elk geval tot deze fase voorbij is. Er is blijkbaar iets wat haar in de nacht wakker maakt en dusdanig onzeker maakt, dat ze niet meer wil/durft te gaan slapen. Misschien kom je er achter als je een paar nachtjes bij haar geslapen hebt en merkt hoe ze wakker wordt ipv pas daar komt als ze al wakker en 'overstuur' is.
Ik merk bij Maud dat als ze onrustig is dat ik alleen maar hoef te sussen en ze in d'r slaap weer rustig wordt en doorgaat met slapen.

Hier ging vannacht de wet van FOK! in. Half 1 was ze wakker. En ze kwam bij me liggen, maar met een nachtlampje bij zich. Nadat ze geplast had beneden, heb ik d'r lampje uitgedaan en gezegd dat als ze met licht aan wilt slapen, dat ze dat maar op d'r eigen kamer ging doen. 5 minuten later lag ze in dromenland in d;r eigen bed met lampje aan. Helaas werd fleur om half 3 wakker vanwege oorpijn. Dus mijn nachtrust was iets verstoord vannacht. Hopelijk was het eenmalig.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:22:37 #16
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87454487
Oeh.... alleen al zo ontzettend fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn.... Hier ook slaapproblemen helaas :{ en ook al sinds de geboorte van d eheren, nu zo'n 16 maanden geleden. Echt, alles, hebben we geprobeerd (denk ik) en niets lijkt te helpen. We hebben gewoon nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen. Aan het begin van de zomer was ik echt op, niet-slapen nekt je gewoon en alles gaat wel door natuurlijk.
Tot nu is het nog steeds op en af met slapen. Als we in een week 2 nachten doorslapen, dan is het veel. En ik baal er zo ontzettend van, we hebben een vast ritueel bij het naar bed gaan, etc etc. Het inslapen gaat ook altijd prima, maar het is het doorslapen. Als ze wakker worden vallen ze gewoon niet meer in slaap, maar krijsen alles aan elkaar. Oppakken werkt, totdat je ze weer (probeert) neer te leggen. Dan is het brullen geblazen. We zijn op een punt aangekomen dat we willen proberen of laten huilen werkt, maar dat houden ze wel uren vol (afgelopen week was het bijvoorbeeld van 0.30 tot 4.30 en dan gaat je wekker wel gewoon de volgende ochten om 6.30. Ik weet dat gouden tips niet bestaan hoor, maar wie weet heeft iemand er toch eentje, ik ben naarstig op zoek in ieder geval.... :*

:* voor alle papa's en mama's die met hetzelfde dealen... het maakt het zo megazwaar op deze manier ;(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:34:05 #17
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87454928
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:22 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.... alleen al zo ontzettend fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn.... Hier ook slaapproblemen helaas :{ en ook al sinds de geboorte van d eheren, nu zo'n 16 maanden geleden. Echt, alles, hebben we geprobeerd (denk ik) en niets lijkt te helpen. We hebben gewoon nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen. Aan het begin van de zomer was ik echt op, niet-slapen nekt je gewoon en alles gaat wel door natuurlijk.
Tot nu is het nog steeds op en af met slapen. Als we in een week 2 nachten doorslapen, dan is het veel. En ik baal er zo ontzettend van, we hebben een vast ritueel bij het naar bed gaan, etc etc. Het inslapen gaat ook altijd prima, maar het is het doorslapen. Als ze wakker worden vallen ze gewoon niet meer in slaap, maar krijsen alles aan elkaar. Oppakken werkt, totdat je ze weer (probeert) neer te leggen. Dan is het brullen geblazen. We zijn op een punt aangekomen dat we willen proberen of laten huilen werkt, maar dat houden ze wel uren vol (afgelopen week was het bijvoorbeeld van 0.30 tot 4.30 en dan gaat je wekker wel gewoon de volgende ochten om 6.30. Ik weet dat gouden tips niet bestaan hoor, maar wie weet heeft iemand er toch eentje, ik ben naarstig op zoek in ieder geval.... :*

:* voor alle papa's en mama's die met hetzelfde dealen... het maakt het zo megazwaar op deze manier ;(
Phoe...das heftig met je 2 mannen.
Heb je ruimte om ze in aparte kamers te laten slapen ?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:36:31 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87455016
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Phoe...das heftig met je 2 mannen.
Heb je ruimte om ze in aparte kamers te laten slapen ?
:Y en ook dat hebben we een tijd geprobeerd, dat ging dus ook niet. Heel gek, maar M. sliep destijds altijd door (en is nu degene die het minst vaak wakker is), terwijl T. (op d eandere kamer dus) iedere nacht wakker was. We hebben ze daarom destijds samen op 1 kamer gelegd, we dachten dat dat rust zou geven, maar toen hadden we ze beide wakker. Op een gegeven moment kregen we het idee dat de ene kamer van invloed zou kunnen zijn. Niet dat wij zo 'zweverig' oid zijn, juist helemaal niet, maar het zoontje van de vorige bewoners slieep ook nooit op die kamer, ook iedere nacht drama. Daarom: verhuisd naar de andere slaapkamer (samen dus) en dat ging een tijdje beter, het is echt op en af. Maar wat ik zeg: nog nooit een hele week ofzo.... heb jij tips????
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:44:03 #19
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87455267
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:36 schreef mikoxx het volgende:

[..]

:Y en ook dat hebben we een tijd geprobeerd, dat ging dus ook niet. Heel gek, maar M. sliep destijds altijd door (en is nu degene die het minst vaak wakker is), terwijl T. (op d eandere kamer dus) iedere nacht wakker was. We hebben ze daarom destijds samen op 1 kamer gelegd, we dachten dat dat rust zou geven, maar toen hadden we ze beide wakker. Verhuisd naar de andere slaapkamer (samen dus) en dat ging een tijdje beter, het is echt op en af. Maar wat ik zeg: nog nooit een hele week ofzo.... heb jij tips????
Ik ben echt gezegend met twee doorslapers. Ik mik ze tussen 19 en 20 uur in bed en beide dames worden 12 uur later wakker. Ze gaan ,s nachts alleen huilen als er iets is. Voor de rest is het radiostilte.

Misschien op de nvom site ? Toevallig een item ?

Het lijkt me akelig vermoeiend. Ik kan niets anders verzinnen dan een banaan eten, bekertje melk drinken of zo? Maar je schrijft al dat ze gaan huilen als ze weer in bed gelegd worden....K tip van mij...

Of ergens anders neerleggen, dus even een nachtelijke verhuizing naar ??? De woonkamer ? In campingbedjes ? Gaan ze daar lekker brullen met z,n 2 - en, zet je de tv aan ofzo ? Je moet toch wat ? Of een leuk cd tje ?

Wat een bagger tips.....geef je op voor een programma ? Nanny weetikveel ?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:49:02 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87455467
Nou, die lach op mijn gezicht op dit moment is al heel wat! Weet je? Ik heb zelf zoiets van: het is zo, het blijft zo en we hebben ermee te dealen... maar er zijn ook momenten dat ik het dus niet meer trek allemaal. Maar goed, daarmee verandert er niets natuurlijk. Zo af en toe een nachtje uit logeren werkt wel hoor, maar dat je daar nu écht van uitrust... :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:51:50 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87455542
@Mikoxx, ja herkenning is fijn, maar die tip is zo ontzettend wenselijk. Vallen ze in slaap als je ze bij je houdt? En dat je ze dan na verloop van tijd weer terug legt in bed, als ze dus echt vast slapen? 3 uur huilen is geen optie. Dat is geen oplossing. Dat houden jullie niet vol en zij uiteindelijk ook niet.

Nee, de gouden tip heb ik niet, maar ik gun jullie wel je nachtrust. Dus ik hoop van harte dat je hier de gouden tip krijgt. Net dat ene wat je nog niet geprobeerd hebt. En dan niet die van de rubber hamer en wiskey in de fles. :* en succes.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:55:39 #22
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87455659
Gos, chaca, dat zijn nog eens woorden die precies de spijker op zijn kop slaan zeg! Dank je!

En idd, 3 uur huilen is geen optie, dat is echt niet te doen. Voor niemand niet, maar t is wel de tip die ik van het cb meekrijgt, laten huilen....

Ze vallen niet in slaap als ik ze bij me houd, maar ze worden er wel rustig van, en dat vind ik toch ook heel belangrijk. Het enige dat we nog niet hebben geprobeerd is bij ons in bed leggen, daar staan we allebei niet achter. Ik geef ze nu 's nachts soms een flesje roosvicee of diksap, dat leek een tijdje 'de tip' te zijn, maar dat trucje werkt helaas niet meer nu. ;(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:10:21 #23
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87456147
Hier de kleine man sinds ongv 2 weken ook ingebakerd, gaat super! de grote dame weer eens in de slaapzak gewurmd, en ook die slaapt na 4weken emmeren midden in de nacht om niets eigenlijk (slokje water broodje zus of gewoon omdat het kon, en water kan ze dan krijgen de rest dus niet _O- ) helaas moet nog wel de lamp aan blijven en de deur op een kiertje om haar daadwerkelijk te laten slapen... maar we slapen weer in huize muts tussen 12 en 6 *O*
in de hoop ook tips mee te geven aan andere onrustige slapers
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_87456228
Jen begint om 6 uur al te roepen dat het donker is.. NEE HET IS NIET DONKER. :( WUL! :(

pfff. Miep donker.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:13:12 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87456251
Slaapzakje, check... Lamp aan hebben we nog niet geprobeerd, nachtlampje wel en dat werkt dus niet...

Muts, fijn joh! Ik hoop da tik over een tijdje ook zo'n soort post kan typen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')