Ja eerder sliep ie gewoon tot half 8 ongeveer. En dan ook om 8 uur erin ongeveer. Hoelang duurt zo'n fase? Word er zo moe vanquote:Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Fuente het volgende:
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Ja dat weet ik. En das natuurlijk heel erg goed. Daarom laat ik het maar even. Liever vroeg eruit dan dat ik 's nachts er steeds uit moet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef sombie het volgende:
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
er staan namelijk nogal zinnige dingen in.quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.
Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.
Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet!voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Tnx!quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.
Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.
Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet!voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Succes Ingrid! Niet alleen met Kim, maar ook met Djeez. Lijkt me heel lastig als je man het je maar uit laat zoeken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe.
Dat heb ik een tijdje met mn oudste gedaan... Alleen was het toen op een gegevn moment zo dat ik absoluut niet van dr kamer meer af mocht!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )
Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |