abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55717107
Vorige deel

En hier verder!!

Ik heb vanmorgen het CB ook eens gebeld voor Mikael zijn slapen. Inslapen enzo is geen probleem maar sinds ie geen speen meer heeft ie ie zo vroeg wakker altijd. Ok Storm is vroeger maar ik vind half 6 gewoon geen tijd. Hij ligt er vaak al om 7 uur in. Ja dan is het tot half 6 bijna de klok rond. Dus moest ik hem volgens haar maar later na bed doen. Maar hoe later erin hoe vroeger wakker. Dus das gewoon geen optie En eerder is dan ook weer zoiets Dus dan maar gewoon in bed laten huilen en om de 5 minuten kijken. Jeah right en dan. Dan is ie om 6 uur helemaal overstuur omdat ik gewoon wakker is en niet meer slapen wil. Dus ook geen optie. Dus ben bang dat ik er toch maar gewoon vroeg uit moet. TIS EEN FASE!!!!!

Even mijn post uit het vorige topic.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55717305
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55717319
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Fuente het volgende:
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Ja eerder sliep ie gewoon tot half 8 ongeveer. En dan ook om 8 uur erin ongeveer. Hoelang duurt zo'n fase? Word er zo moe van
Liefde
pi_55717913
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
pi_55718061
Menicole, kun je niet heel langzaam met een kwartiertje per week ofzo zijn bedtijd verlaten, in de hoop dat hij dan langzamerhand zijn slaapperiode iets verlegd?
pi_55718413
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef sombie het volgende:
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
Ja dat weet ik. En das natuurlijk heel erg goed. Daarom laat ik het maar even. Liever vroeg eruit dan dat ik 's nachts er steeds uit moet.
En steeds een kwartier heb ik al geprobeert. Dat ging even goed. Maar na een dikke week was het weer half 6. Dus dan maar gewoon om 7 uur erin. Heb ik lekker de avond voor mezelf
Liefde
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2008 @ 11:32:27 #7
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55718727
Daar zijn we weer! We hadden Kim eerst om half zeven op bed gelegd. Ze was bekaf, sliep al in de auto op de terugweg. Maar vanwege de extreme mist tijdens oudjaarsnacht, besloten de buurt-Tokkies gisteravond hun vuurwerk maar af te steken. Dus werd ze snel weer krijsend wakker van al het geknal. Daarom haar er maar uitgehaald en om half tien weer in bed gelegd. Nouja, vannacht viel ze uiteindelijk bij Ingrid op ons bed in slaap. Ik heb beneden op een luchtbed de nacht doorgebracht.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:35:45 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_55721607
Djeez, heb je uberhaupt deze post gelezen van suzanna?
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.

Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.

Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet! voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
er staan namelijk nogal zinnige dingen in.
stormy waters...
sailin'
pi_55728687
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.

Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.

Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet! voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Tnx!

Ik denk ook de harde aanpak. Vind het wel moeilijk. Een niet altijd meewerkende vent helpt ook niet mee.
Half 10 is dus voor de goede orde, NIET haar vaste beddtijd.
Even ruim gezegd tussen 19.00 en 20.00. Ligt er ook aan of en hoelang ze overdag heeft geslapen.

Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Vast goed!
En zo niet, dan lijkt mij het volgende de beste manier. Even heen gaan, aaitje, speen, knuffels eventueel weer in bed leggen. Muziekje aan. Zeggen dat ze nu lekker moet gaan slapen. En als ik/we zeker weet dat er niks aan de hand is, laten krijsen. En dan elk half uur erheen. Helemaal niet heen trek ik niet, denk ik.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:57:24 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55729284
Ingrid, ik weet niet wat je precies bedoelt met dat je vent niet meewerkt, maar dat lijkt me toch wel essentieel, dat jullie een lijn trekken en dat ook uitstralen naar Kim. Daarbij wordt zij misschien juist onrustig omdat ze aanvoelt dat er spanningen zijn? Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik, maar je kan er helaas niet omheen bij dit soort problematiek.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator woensdag 2 januari 2008 @ 20:44:44 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55730359
Ingrid misschien is het ook verstandig om het middagslaapje niet te lang te laten duren. Even kijken hoe lang ze nodig heeft om nog vrolijk te zijn, maar niet te lang dat ze 's avonds niet kan slapen.
Mijn kinderen deden het het beste als ze niet langer sliepen dan 2 uur tussen de middag, ik maakte ze daarna gewoon wakker.

Verder is het belangrijk om, als je dit gaat aanpakken, te kiezen voor 1 aanpak, en die vol te houden. Als Djeez niet wil meewerken dan moet je het niet gaan proberen want dat is alleen maar verwarrend voor Kim, en ook zielig. Het betekend gewoon dat je dit samen moet aanpakken, besluiten om ervoor te gaan, Kim voorlopig even niet logeren of iets dergelijks, en dan 1 lijn afspreken.
Sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55730444
Vivi, je hebt gelijk. Nu ff lastig uit te leggen. Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe. Vannacht lag Kim al bij mij in bed, toen ik van de wc terug kwam. En ze ging al goed liggen. Dat laat ik het maar zo, want als Kim dan weer in dr eigen bed moet, snapt ze dat ook niet. En ze sliep na een kwartier.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:07:22 #13
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55730902
Een van de belangrijkste regels van mij: slapen doe je in je eigen bed. En dat is niet zielig, dat is duidelijk. Verder wordt er door Tristan en Sterre (5 en 7) om 19:00 uur aanstalten gemaakt om naar boven te gaan (uitkleden, tanden poetsen), dan even voorlezen en uiterlijk om 19:30 uur gaat de deur van de slaapkamers achter me dicht. Dan is Wouter (9) om kwart voor acht aan de beurt. Uitkleden, tanden poetsen en dan mag ie in z'n bed zelf nog lezen tot uiterlijk 20:30 uur. Als ik hier niet streng in ben, worden ze vervelend, gaan ze uittesten en zijn ze de volgende dag ook niet in een fijn humeur. Toen ze nog kleiner waren was ik ook altijd erg duidelijk. Iedere avond dezelfde routine, en niet eerder van je kamer af dan 7 uur 's morgens. Tenzij je naar de wc moet natuurlijk.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:21:17 #14
103793 kozakken
Living the life
pi_55731269
Ik dacht.. zal ik reageren.. of toch niet.. Maar goed, ik kan het niet laten.

Ingrid, wat hier ook toch heel goed werkte was echt niet met m'n kleintje van zijn eigen slaapkamer af. Dus ook al wordt er bijzonder gehuild en krijg ik heule koude voeten, toch blijf ik op zijn eigen kamertje.
Want natuurlijk is het bij papa en mama veel leuker. En natuurlijk zou ik ook heel hard m'n best doen om lekker bij mama in bed te komen.
Maar toch.. ook lekker innestelen en goed gaan liggen in jullie bed werkt uiteindelijk gewoon tegen je en jullie.

Begin met een routine rondom het naar bed brengen. Zorg dat het een gezellig gebeuren wordt met bv. een verhaaltje (alvast op haar kamertje) en dan in bed leggen.
Als ze 's avonds wakker wordt ook echt niet uit bed halen of van de kamer af. Want daar is het leuk en wordt ze nog veel wakkerder.
Geef jezelf gewoon twee weken. Dan ga je lekker met haar 's middags meeslapen om ook even bij te komen. (En je zou ook kunnen beginnen 's nachts met elke tien minuten, dan 15 minuten, dan... )

Ik heb inderdaad het idee dat Djeez er heel gemakkelijk vanaf komt. Want hij gaat lekker naar beneden en laat jou maar over met 't kleintje.
Zo te horen (ook door jouw eigen posts!) heeft ze niets aan jou behalve dan gezellig tegendraads mopperend naar beneden lopen zo 's nachts ipv meehelpen met het vaste ritme. (Je moet nl. volgende week weer werken )
Wel moet je in ieder geval in theorie hetzelfde voor ogen hebben. Samen uit is samen thuis.
pi_55732381
Vervelend he, dat niet op 1 lijn zitten.... Hier ook dat probleem gehad hoor... En meneer moest er ook nog eens om 5.15 uit... En door het slaapgebrek wordt je sowieso al kribbiger tegen elkaar...
Ik vind het "altijd" op je eigen kamertje errug moeilijk... Als ze ziek zijn, of doodsbang van onweer of vuurwerk ben ik nogal geneigd om ze bij me te nemen... Als ze ouder zijn is dat ook makkelijker uitleggen vind ik.
T andere monster vind het nu trouwens errug stoer om zo lang mogelijk in zn eigen bed te slapen!! Heerlijk!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:27:19 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55732959
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:32:35 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55733074
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe.
Succes Ingrid! Niet alleen met Kim, maar ook met Djeez. Lijkt me heel lastig als je man het je maar uit laat zoeken.

En over het bij papa en mama in bed: In incidentele gevallen doe ik het wel. Maar als het structureel zou (dreigen te) worden niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:43:27 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_55733360
Ezra kreeg vrij lang nog 's nacht s een fels bij ons in bed, maar dat ging meneer een beetje te gezellig vinden. laatst zei ik dat wij ook gingen slaap trainen. het enige wat we gedaan hebben is 1 nacht "afzien" en hem laten huilen en alleen af en toe er heen om een speen en knuffel te geven. en die fles kreeg ie vanaf dat moment op zijn kamer. hij komt nooit meer bij ons, want het werd te gezellig.
Nu slaapt het kereltje redelijk goed door

maarja, je staat er ook weer eens alleen voor , dat moge duidelijk zijn. en dan heeft het, zoals lois zegt, weinig nut en is het alleen maar zielig.

succes ingrid!
stormy waters...
sailin'
pi_55733508
Ik heb wel gemerkt dat sinds Sara al een hele tijd weer goed slaapt en dat heeft ons echt bloed, zweet, tranen en veel slapeloze nachten gekost zoals jullie destijds konden lezen we wat losser kunnen zijn. Het komt nu wel eens voor dat ze om 4:00 wakker is, van streek is, en bij ons in bed verder slaapt tot 8:00. Dat is echter niet vaak, en als het wel gebeurt gaat ze de volgende avond ook zonder morren weer in haar eigen bed.
Gelukkig zitten manlief en ik op 1 lijn, en manlief is er echt veel vaker uitgeweest dan ik 's nachts omdat ik destijds midden in mijn opleiding zat en 's morgens om 7:00 moest werken.
Echt volhouden Ingrid en Djeez, het kan echt heel lang duren maar uiteindelijk zal ze gewoon gaan slapen, echt waar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55733955
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )

Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:06:29 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55734001
Fijn om te lezen dat jullie samen ervoor willen gaan Ingrid!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55735132
Hier vanavond een slaapweigeraar.. gebeurt niet zo vaak trouwens maar ze is echt nog klaarwakker. Zal wel door alle feestdagen ritmeverstoringen komen. Ze is ook in de fase dat ze eigenlijk haar middagslaapje net wel/net niet meer nodig heeft. Opblijven, dan valt ze om half 6 in slaap en wordt om 22 uur lekker uitgerust wakker om vervolgens de hele nacht te blijven spoken, en als ze wel slaapt en na een uur wakker maken dan blijft ze een uur lang chagerijnig en huilerig, dus dat is ook niet echt een optie. Maar ze valt steeds later in de middag in slaap (eerst altijd van 13.00 tot 15.00, nu regelmatig van 14.30 tot 16.30) en daardoor wil ze 's avonds ook niet meer op tijd naar bed. Iemand nog tips (behalve laten huilen ;-)
pi_55738850
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
Dat heb ik een tijdje met mn oudste gedaan... Alleen was het toen op een gegevn moment zo dat ik absoluut niet van dr kamer meer af mocht!
Nu komen ze zelf vertellen als ze rot gedroomd hebben ofzo... Dan kunnen ze wat water pakken en gaan weer naar bed (maar ja, ze zijn dan ook al 11 en 10)Mannetje van 4 roept mij meestal naar zn kamer toe en krijgt daar een beetje water en slaapt dan meestal ook weer gewoon verder....
T miniminimannetje slaapt sinds de laatste pogingen van net na kerst ook gewoon door als ie even wakker is geworden...

Alleen bij langdurige onweersbuien ofzo moet ik nog even gaan bedenken hoe ik het voor die laatste twee aan ga pakken!
pi_55738851
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )

Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.

Fijn dat jullie er samen voor willen gaan!
En hopelijk werkt het overdag wat minder slapen!!
pi_55738853
[quote]Op donderdag 3 januari 2008 06:15 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Fijn dat jullie er samen voor willen gaan!
En hopelijk werkt het overdag wat minder slapen!!
(Al werkte dat hier juist net niet..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')