Ja eerder sliep ie gewoon tot half 8 ongeveer. En dan ook om 8 uur erin ongeveer. Hoelang duurt zo'n fase? Word er zo moe vanquote:Op woensdag 2 januari 2008 09:59 schreef Fuente het volgende:
MeNicole, het is echt een fase! Sliep hij eerder wel goed? Sara is ook heel lang rond 5:00 wakkergeweest, echt een fase was dat!
Ja dat weet ik. En das natuurlijk heel erg goed. Daarom laat ik het maar even. Liever vroeg eruit dan dat ik 's nachts er steeds uit moet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef sombie het volgende:
Maar als hij van 19:00 uur tot 5:30 uur slaapt, is dat toch gewoon heel goed?
er staan namelijk nogal zinnige dingen in.quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.
Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.
Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet!voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Tnx!quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:49 schreef Suzanna het volgende:
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.
Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.
Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet!voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
Succes Ingrid! Niet alleen met Kim, maar ook met Djeez. Lijkt me heel lastig als je man het je maar uit laat zoeken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar ik heb het idee dat djeez het zo wel goed vind.
Dat hij bijvoorbeeld dus gewoon zelf beneden gaat slapen en dan moet ik maar zien wat ik doe.
Dat heb ik een tijdje met mn oudste gedaan... Alleen was het toen op een gegevn moment zo dat ik absoluut niet van dr kamer meer af mocht!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Vamperotica, als mijn kinderen ziek zijn, of doodsbang door iets, dan troost ik ze in hun eigen kamertje. Dan ga ik bijvoorbeeld bij ze op de rand van het bed zitten of even bij ze in hun bedje liggen, even kletsen en knuffelen, en als ze dan weer rustig zijn, ga ik weer weg.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk en gelukkig niet verwijtend. (waar ik bang voor was, gezien "het verleden" )
Ze is zonder morren gaan slapen. Djeez denkt er nu mede door jullie reacties meer over na. Ook dat het dus belangrijk is om het samen te doen. We gaan ervoor! Zo is het ook niks. Voor Kim niet goed en voor ons ook niet. Overdag max 2 uur slapen is een goed plan. Soms sliep ze wel 3 uur.
ik ken maar weinig pubers die nog elke avond bij mama en/of papa in bed willen slapen omdat ze niet in hun eigen bed willenquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:35 schreef MeNicole het volgende:
En er zijn genoeg mensen die zeggen dat ik hem zo aan leer dat ie bij mij mag slapen.
Whaha ja dat heb ik ook. Liggen we met zijn tweeen op mijn helft terwijl de andere helft van het bed gewoon vrij is. Maar ja daar is het zo koudquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:40 schreef owlet het volgende:
Maar ja, als je dan wakker wordt met een stijve nek omdat mevrouw dwars in bed lag en ik in een soort rare bocht om haar heen dan ga je toch weer twijfelen
Dit vind ik echt lief dat je dat zegt. Word er haast emo van.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:06 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, ik vind het heel bijzonder dat je zo goed met kritiek kunt omgaan. Echt echt!! Petje af. Ik vind dat zelf heel moeilijk... dat doe je echt heel goed. Is me trouwens wel vaker opgevallen, dat je niet excuses gaat verzinnen maar als er echt dingen gezegd worden die zinnig zijn, dat je daar dan ook over nadenkt.
Als Mikael 's nachts wakker word en ik ga er heen om hem een aai over zijn bol te geven en dan weer weg te gaan. Dan krijg ik pas strijd. Want dat houdt ie heel lang vol. En dan kies ik de makkelijkste weg. Ga de strijd niet eens aanquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:54 schreef kozakken het volgende:
Maar gaat het dan ook in een aantal gevallen juist niet om 'buiten het gewone en fijne'. Waarbij het echt een strijd is ipv iets waar je allemaal nog mee uit de voeten kunt.
Dat is in ieder geval mijn insteek.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dit vind ik echt lief dat je dat zegt. Word er haast emo van.![]()
Denk dat de assertiviteitscursus op dit punt ook goed geholpen heeft.
Kim ging keurig netjes meteen slapen. En werd om 4.45 wakker. Er even heen geweest en uiteindelijk heeft ze een kwartier moord en brand geschreeuwd. en toen viel ze weer in slaap en heeft tot 8.30 geslapen.
Mijn vader draaide regelmatig nachtdiensten, meestal 7 achter elkaar... Dan was het bij ons thuis vaak ruzie wie de eerste nacht bij mam in bed mocht, want dan had je een nacht meerquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:45 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik ken maar weinig pubers die nog elke avond bij mama en/of papa in bed willen slapen omdat ze niet in hun eigen bed willenHier werd op jonge leeftijd ook geregeld lekker bij mij geslapen (soms gewoon om het lekker, maar ook vaak uit gemakszucht (zeker toen ze nog borstvoeding kregen) Nu nog steeds kruipen ze bij ons als er echt iets is, eng gedroomd, ziekjes zijn etc etc. Als ze huiolen gaan we naar ze toe is dat afdoende, prima dan blijven ze in eigen bed, is het niet goed, krijgen ze niet weer een 'veilig' gevoel dan hupsakee bij ons erin. En als papa er niet is is het vaste prik dan slapen ze bij mij in het grote bed (al slaapt alicia vaker in haar bed als bij mij in die dagen dat Danny er niet is)
ik zou dit gepost kunnen hebbenquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik bedoel het echt niet vervelend of aanvallend hoor, owlet. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Als jij het niet erg vindt of juist fijn vindt om je kind af en toe bij je te hebben, is dat natuurlijk goed!Mijn ervaring is gewoon dat kinderen het beste slapen als ze niet (ook niet af en toe) bij ons liggen te slapen. Als ik mijn kinderen ook maar een kléin beetje onderhandelingsruimte geef, is het hek van de dam. Ik merk aan de reacties van sommigen in dit topic dat duidelijkheid (strengheid, zo je wilt) vaak moeilijk of zielig gevonden wordt, maar ik zie het echt in het belang van het kind. Als een kind weet waar ie aan toe is, geeft dat een hoop rust. En ik doe zelf ook geen oog dicht trouwens, als er een kind in m'n bed ligt. Ik word wakker van ieder zuchtje en snurkje van m'n kinderen
quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim ging keurig netjes meteen slapen. En werd om 4.45 wakker. Er even heen geweest en uiteindelijk heeft ze een kwartier moord en brand geschreeuwd. en toen viel ze weer in slaap en heeft tot 8.30 geslapen.
Ik begrijp dat het nu beter gaat Suzanna? Wat fijn zeg!quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:06 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb zelf ook lastige kinderen gehad (en soms nog steeds) met slapen en heb het de harde manier geleerd... wij zaten er HELEMAAL doorheen en ik was constant oververmoeid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |