Ja maar lieve schat, dat is wat anders dan waar ik het net over had. Namelijk een kind van 4 's nachts beneden leggen omdat je boven anders horendol wordt van het gekrijs. Enkel en alleen om het patroon van 's nachts wakker zijn te doorbreken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ook in het begin mijn campingbedje in de huiskamer gehad. Ik vond het zo vreselijk eng om Jen in een andere kamer te leggen. Nog steeds ga ik vaak kijken als ze slaapt.
Vanaf wanneer (welke babyleeftijd) reken je dan Tinny? Als ik in mijn pufclub kijk, 11 vrouwen/babies in totaal, die werden/worden allemaal minimaal 1 keer per nacht wakker op de speen-kwijt-manier, en sommigen voor een voeding of gewoon voor de gezelligheid...quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...
of zouden onze ouders dat gewoon vergeten zijn??
Fijn dat het gelukt is!!quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:23 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb een tricot slen, dankje voor de tip ik zal het eens proberen. Toen ze 1 week was heb ik m'n vriend de doek laten uitproberen, alleen ze zakte wat naar beneden weg waardoor het voor haar niet erg comfortabel was, dus we moeten nog wel even oefenen hoe we hem goed om kunnen knopen!
Edit: Ze zit/hangt! Nav deze link http://www.borstvoeding.c(...)zig/draagdoeken.html (1e filmpje).
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben want dat zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze daarom gaat huilenquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef Jelief het volgende:
Zweefvliegje, naast een draagdoek kun je Lianne haar bedje/box/wagenbak ook even voorverwarmen. Het zou kunnen zijn dat ze dan wel blijft slapen.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:20 schreef Ticootje het volgende:
ik heb gewoon maling aan de fokwet en ik ga hier gewoon melden dat Jen vannacht voor het eerst echt echt doorgeslapen heeft. Gewoon lekker tot 6 uur heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
Wat ben je toch een baken van positiviteitquote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
oh oh ik voorspel een onrustige nacht!
Voor jouw is een scheet laten van een kind al een onrustige nacht dus je zal vast gelijk krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
oh oh ik voorspel een onrustige nacht!
Thanksquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:37 schreef Fuente het volgende:
Cid, 6 weken is echt nog klein. Mijn jongste slaapt pas sinds een paar dagen goed 's nachts, en ze is nu 4 maanden.
Laten wennen in het eigen bedje is altijd handig om te doen, maar ik zou je kleintje er niet bij laten huilen. Dus echt nog lekker bij je pakken als ze huilt. Wat je zelf ook al zegt, het nachten in eigen bedje slapen komt vanzelf.
Ik heb ze (2-ling) vanaf dag 1 in hun eigen bed gelegd. Nooit bij ons op de kamer. Vaste tijden wakker maken om te drinken.Altijd in bed laten slapen, nooit in de box . 6 weken is nog klein,hoor. Volgens mij heeft ze de voeding ook nog nodig. En als ze de voeding op heeft, zou ik haar toch echt weer in bed leggen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Cid het volgende:
Hallo
Sinds een kleine 6 weken ben ik ook pappa, en ik vroeg mij af vanaf wanneer je goed kan beginnen het kindje in haar/zijn eigen bed te laten slapen.
Er is veel info over te vinden op internet, de een vind dat je een kind van 6 weken niet moet laten huilen, de andere wel etc..
Graag zou ik wat ervaringen van mensen horen met de leeftijd waarop je het kindje in het eigen bed liet slapen en het zichzelf in slaap liet huilen etc.
Sanne slaapt nu overdag vaak bij moeders op schoot, in de box wil nog niet echt. Dan gaat ze op een gegeven moment echt krijsen. 's Nachts gaat het wel beter, dan slaapt ze bij ons op de slaapkamer in haar eigen bedje.
Zo'n 3 keer in de week slaapt ze 's nachts ook niet zo best, dan wordt ze rond 4 uur wakker voor een voeding en wil daarna niet meer slapen. Dat zal als ze ouder wordt en die voeding over kan slaan wel beter gaanDe andere nachten heeft ze er geen probleem mee om na de fles ook weer lekker verder te slapen.
Het in bed leggen gaat ook wel, maar barste de 2-ling nooit in tranen uit als je ze in bed stopte? En wat deed je dan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:41 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik heb ze (2-ling) vanaf dag 1 in hun eigen bed gelegd. Nooit bij ons op de kamer. Vaste tijden wakker maken om te drinken.Altijd in bed laten slapen, nooit in de box . 6 weken is nog klein,hoor. Volgens mij heeft ze de voeding ook nog nodig. En als ze de voeding op heeft, zou ik haar toch echt weer in bed leggen.
dat was kort door de bocht mijn verhaal.
Of je ze wel of niet laat huilen is een persoonlijke keuze. Ik laat mijn kinderen niet huilen bijvoorbeeld. En dat 'spelletje' dat duurt nog wel even voor ze dat door hebben. Of in ieder geval bewust kunnen spelen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:46 schreef Cid het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig om een moment te bepalen waarop je de kleine kan laten huilen zodat ze leert dat je niet altijd met bijv. de speen aan kan komen zetten. Volgens mij hebben ze dat spelletje snel door namelijk
Ik til d'r even op, knuffeltje, kusje "Je moet nog even lekker slapen liefje" Gewoon tot het ergste huilen over is, om er vervolgens bij het terug leggen in hartstochtelijk gebrul uit te laten barstenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:52 schreef mrien het volgende:
Bedankt Swets, ik heb je verhaal even voor gelezen aan manlief, denk dat hij er de komende tijd inderdaad gaat uit moeten voor het troosten
Vraag van manlief
hoe troosten jullie dan? Even uit bed halen of laten liggen? Slokje water eventueel?
Hoe oud is Nienke als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou Nienke was en is redelijk hardleers Dat heeft toch wel een week of 2 geduurd. En bij elke huilbeurt bleef ze ook lang doorhuilen. De 5 minuten regel werkte totaal niet, ging ze alleen maar harder huilen. Op een gegeven moment was het troosten, dan gewoon weggaan en laten huilen. Ze huilde dan een minuut of 10 echt hard en vervolgens bleef ze nog een uurtje doorsnikken en pruttelen. Om dan een uurtje te slapen en weer te komen. Met de 5 minuten regel bleef ze continue hard huilen
Als E.T. ging was ze helemaal ontroostbaar, das natuurlijk ook net als iemand een warm buffet voor de neus houden en dan weghalen. Dus ik ging eruit voor het troosten. Als ze nu 's nachts komt ga ik er nog steeds uit om te troosten. Als ze mij ziet snikt ze nog een keer maar legt ze zich er wel bij neer.
Maar het komt nog regelmatig voor dat we er toch een keer of 2 per nacht uit moeten voor Nienke (en dan nog een keer omdat Saskia wakker wordt van de regen op d'r raam en Tijn die een enge droom heeft, en....)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |