hahahah ja E.T (en swets die waarschijnlijk ook wel mee leest!)quote:Op maandag 4 mei 2009 23:02 schreef E.T. het volgende:
je bent je er van bewust dat met TWEE kinderen je ook TWEE keer zo vaak je bed uit moet 's nachts??
Dit was ook het eerste wat ik dachtquote:Op maandag 4 mei 2009 23:02 schreef E.T. het volgende:
je bent je er van bewust dat met TWEE kinderen je ook TWEE keer zo vaak je bed uit moet 's nachts??
Bovenstaande bron met nog meer info: NVOGquote:Voor 20 weken ligt de placenta bij ongeveer 5% van de zwangerschappen dicht bij het ostium internum. Na 20 weken neemt dit af tot 1%25 26 27 . Met het groter worden van de baarmoeder kan deze afstand toenemen, zodat wat aanvankelijk een placenta praevia leek, het uiteindelijk niet blijkt te zijn. Het is daarom van belang om altijd een echo in het derde trimester te herhalen wanneer er een verdenking is op een placenta praevia28 29 . Ten tijde van de partus wordt een incidentie van 0,3-0,9% beschreven, afhankelijk van de samenstelling van de onderzoekspopulatie, de wijze van vaststellen van de diagnose en de definiëring.
Jesus Lily dat jij dat hebt volgehouden 8 weken ziekenhuis en ook nog hoogzwanger!!! en dan ook nog stil liggen?? Wat die je al die weken? boekjes lezen? Dan wordt je toch kierewiet?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:13 schreef lily het volgende:
Ik heb een placenta previa gehad bij mijn eerste zwangerschap.
Ik wist het niet (in 2000 kreeg je een termijnecho bij 12 weken en verder niks). Toen ik 30 weken zwanger was kreeg ik een zware bloeding en dat hield niet meer op.
Het bloed (en de stolsels) stroomde dagelijks langs mijn benen, zo erg dat ik vast werd opgenomen in het ziekenhuis en ik niet meer mocht lopen.
Ik heb daar gelegen tot 38 weken. De placenta bleek toen iets verschoven te zijn maar nog steeds een beetje voor de uitgang. Ze konden het niet goed zien.
Ik mocht kiezen of ik een vaginale bevalling wilde proberen of toch een keizersnede. Ik koos het eerste en ik werd ingeleid.
Uiteindelijk is onze zoon toch via de natuurlijke weg geboren dus de placenta was voldoende verschoven.
quote:Op maandag 4 mei 2009 23:02 schreef E.T. het volgende:
Ik kreeg toen ook weinig of geen informatie, al die weken niet..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:39 schreef tinny het volgende:
Er schijnt nog al wat onwetenheid te zijn op dit gebied/weinig onderzoek...
Succes hoor, jullie hebben ook nog een kind rondlopen, lees ik. Dat maakt het niet bepaald makkelijker.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:39 schreef tinny het volgende:
Vooralsnog mag ze naar huis komen en gaan we kijken of we wat ondersteuning in de huishouding kunnen krijgen van famillie en vrienden want de baas van Tinny wil hem nu wel weer op zijn werk zien...
heb inmiddels 3 verschillende loketten gehad maar bij alle instanties krijg ik te horen dat we:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:47 schreef mefke79 het volgende:
Tinny, kijk ook eens of je nog thuiszorg kunt krijgen, zeker met die andere uk van je. Heel veel succes voor jou en je vrouw!
Ik ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb precies hetzelfde en heb vorige week ook hetzelfde te horen gekregen: geen zorgen maken, het kan nog omhoog trekken tijdens de groei van de baarmoeder. Ik hoop op het beste natuurlijk maar vind het nu wel een stuk enger klinken.
Waarschijnlijk is er over je eerste en je laatste vraag gewoon heel erg weinig te zeggen of te voorspellen en krijg je er daarom geen sluitend antwoord op.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 06:52 schreef tinny het volgende:
inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en er is gelukkig geen grote bloeding geweest (wel 1 kleintje)
Inmiddels ook een controle bezoek aan de gynaecologe... maar dat was meer proforma, "alles goed? " ja, "ok tot over 2 weken"
En dat valt me nog het meest op.. we hebben nu inmiddels veel mensen/doktoren gesproken maar niemand kan ons antwoord geven op een paar cruciale vragen:
- hoe (waarschijnlijk) de rest van de zwangerschap eruit gaat zien (is er veel kans dat ze bloedingen krijgt, wat is de kans dat ze geen bloedingen krijgt)
- of je je nu stil/koest moet houden (bedrust) of dat je gewoon de dingen moet doen die je altijd doet maar dan wat voorzichtiger?
- wat is de kans dat bij een Placenta previa TOTALIS (opgemerkt in week 20/21) de placenta met de groei toch nog wegtrekt van de baarmoedermond?
Ondanks dat het toch aardig wat voor komt (1 op de 500 bevallingen) is hier nog niete cht duidelijkheid over...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |