Hehehe heel herkenbaar, mijn oudste van 2,5jr heeft nu de neiging om slapen uit te stellen, maar vooralsnog gaat het goed. Slapen vanaf 19:00-20:00 tm 7:00-8:00, allemaal prima dus en dat was vanaf 13 maanden ofzo.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:29 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft een tijdje terug ook gehad dat ie steeds weer iets wilde als ie in bed lag. Mama ik moet nog plassen, mama ik heb nog dorst, mama ik wil nog een kus. Nu hebben we het zo: Als ik weg ga dan zeg ik tegen hem: Je mag mama nog 1 keer roepen om iets, daarna komt mama niet meer. Soms roept ie idd nog om drinken en dan weet ie dat ik daarna niet meer kom. Ja als ie echt verdriet heeft om iets ga ik er wel heen
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:08 schreef Iksje het volgende:
Vandaag ging het slapengaan goed... omdat we heel onpedagogisch verantwoord een speentje hebben gegeven
Totaal fout...maar het helpt dus wel...
tinny, ik heb in het vorige deel ook al meegepost, ik heb tot voor kort ook alles gedaan om mijn kind op zijn gemak te stellen. Maar nu kwam het idee dat het toch eerder uitproberen is, een bewuste actie. Als je daar te veel op in gaat, ben je nog verder van huis mijn inziens. (dat is wat je vaak ziet op die nannyprogramma's, toch?)quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:27 schreef tinny het volgende:
[..]
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;
- overstuur is,
- zich niet prettig voelt,
- verdrietig is,
- kwaad is,
- over zijn toeren
te troosten? Dan maakt het toch niet uit hoe je dat doet als ouder (door het vast te pakken, te knuffelem, rustig te praten of een speen) als ze dat vervelende gevoel maar weg krijgt , want daar ben je voor als ouder...
ps
tenzij je kind 16 jr is..
Klopt heel grappig de afgelopen dagen was de kleine een paar keer per nacht wakker als jij s'nachts ging kijken en de twee nachten, dat ik zou gaan kijken werdt hij s'nachts niet meer wakker.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
quote:
Bij het naar bed gaan alleen een rompertje, en als wij zelf gaan slapen doen we ze een dunne slaapzak aan.quote:Ik ben gewoon bij haar gaan zitten en aaien, tot ze diep in slaap viel.
Volgens mij komt het door de warmte.
Ik heb er nu alleen een romper (korte mouwen) aangedaan en een slaapzakje, doen jullie nog een lakentje?
Wacht maar tot over een jaartje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:09 schreef DJMO het volgende:
de beste tip imo is om er geen strijd van te maken denk ik... ik heb makkelijk praten met een makkelijk kind (tot nu toe) maar als hij nu géén zin heeft om te pitten, best, dan speel je nog een half uurtje, en dan ga je naar bed wanneer je wel moe bent (babyfase) straks als hij beter beseft hoe het allemaal werkt, blijf hij wel in zijn eigen kamer en bed, mag hij wat lezen ofzo, maar verplichten tot slapen kun je niemand of je moet er een dosis slaapmiddel inproppen... waarom zou je een kind dan wel dwingen omdat het in jouw ogen moet slapen ??? van in bed liggen rust hij ook al uit, weliswaar niet zoveel als met slapen, maar hey, een hele nacht wakker blijven lukt geen enkel kind![]()
overigens wordt hij nu wel eens wakker 's nachts, maar dan blijft hij ook in zijn bedje, ik zit/lig er naast, en zijn speen geven is genoeg. hij komt pas uit zijn bed als hij echt onerbarmelijk huilt of als het zes uur is geweest
hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Wacht maar tot over een jaartje.
Een kind heetf gewoon slaap nodig, en hoe ouder ze worden hoe meer energie ze verbanden.
Het zo ik-ben-niet-streng-moeder want zo komt het een beetje op me over werrkt niet voor kinderen. Kindjes hebben juist die regelmaat nodig.
En een halfuurtje lezen of eens een enkele keer later naar bed door omstandigheden moet kunnen vind ik.
Zou mooi zijn als ze zelf gaan bepalen wanneer ze gaan slapen, tis een kind geen volwassene persoon.
Een kind heeft leiding nodig;/opvoeding niet iemand die leuk en niet streng is en waar ( bina) alles mag imho.
ligt er aan wat jij zelf trekt... wij hebben het 6-7 maanden vol gehouden met slaap problemen bij de eerste en waren toen allebei stik sjagerijnig en sliepen 4-5 uur in een nacht (elke nacht al die maanden) was een zware tijd... nu met de tweede gaan we dat niet meer doen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Als ik dit zo lees, vind ik het zo streng staan allemaal, als ik denk aan dat kleine hummeltje. Maak ik me al veel te vroeg zorgen en moet ik haar gewoon nog maar even haar gang laten gaan met eten en slapen zoals het nu gaat, of is het toch verstandiger het nu al aan te pakken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |