abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2009 @ 08:34:36 #151
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_69045069
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:46 schreef Cid het volgende:

[..]

Het in bed leggen gaat ook wel, maar barste de 2-ling nooit in tranen uit als je ze in bed stopte? En wat deed je dan?

Ik vind het nog steeds lastig om een moment te bepalen waarop je de kleine kan laten huilen zodat ze leert dat je niet altijd met bijv. de speen aan kan komen zetten. Volgens mij hebben ze dat spelletje snel door namelijk
Wat ik een hele goede tip vond is luisteren naar hoé je kindje huilt...als ze huilt met een soort "intervallen", dus steeds met een paar seconden, halve minuut pauze ertussenin kan je haar gerust even laten mekkere,n, dan luisteren ze namelijk of je er aan komt, dat is dus gewoon een beetje zeuren. Als ze echt hard huilt aan een stuk is er echt iets aan de hand.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 08:39:22 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_69045148
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
'Tis iig geen koekoeksjong dus
pi_69046537
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke komt nog wel eens 's nachts. Meestal komt ze sowieso om 23:00 voor een laatste voeding, maar ze slaapt nu ook regelmatig van 19:00 tot 7:00.

Tis trouwens wel een compleet ander kind geworden sinds ze behoorlijk doorslaapt. Van een klein mopperig sacherijntje is het nu een vrolijk kind. Ze is nog wel steeds erg snel boos als het 'r niet zint
Ik heb haar 1 x horen mememememememe'n (half huiltje) maar toch tukte ze verder de afgelopen nachten.
En ook ik zie inderdaad dat dit doorslapen ook iets verandert heeft in haar mentale toestand, ze kan weer wat meer dingen (blokken stapelen op juiste volgorde, helpen met bepaalde zaken, ze is wakkerder helderder)
pi_69140142
stomme fokwet
ik zou er geld voor over hebben om die wet de nek om te draaien!
pi_69282359
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.

Volgens mij is dit een kwestie van op je kiezen bijten tot ze zelf de speen weet te vinden en dan zo zoetjes aan toch wat minder toegeeflijk worden. Ze weet nu immers ook dat je komt als zij huilt, terwijl het mss niet eens nodig is. Ze is 10 maanden oud, dan zou ze toch zo langzamerhand zelf haar speen wel moeten kunnen vinden en terugstoppen. Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
Bij onze zoon Jair van 3,5 maand is het wakker worden ook bijna altijd nog maar om de speen. Ik zit me af te vragen wanneer hij van de wieg over zou kunnen gaan naar het ledikantje. Het wiegje is al een beetje klein aan het worden. Alleen staat het ledikantje in de andere kamer. Dus als hij dan tien keer per nacht zijn speen kwijt is en hem niet zelf kan vinden moeten wij naar de andere kamer om hem terug te stoppen. Vanaf welke leeftijd konden jullie babys de speen zelf vinden/terug stoppen? Aan de andere kant, als hij niet meer in de wieg past is er niet echt een keuze meer, tenzij wij het ledikantje in onze slaapkamer zetten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_69282408
Hij slaapt s'nachts vanaf een uur of tien half elf door tot zes op werkdagen en als ik vrij ben soms zelf half zeven of zeven uur. Alleen tussen de twee laatste voedingen (meestal half acht/ acht uur en tien/ half elf uur) wil het slapen in zijn wieg niet goed lukken en slaapt hij meestal alleen bij ons op de arm. Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en een tip hoe het opgelost kan worden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_69379170
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Bij onze zoon Jair van 3,5 maand is het wakker worden ook bijna altijd nog maar om de speen. Ik zit me af te vragen wanneer hij van de wieg over zou kunnen gaan naar het ledikantje. Het wiegje is al een beetje klein aan het worden. Alleen staat het ledikantje in de andere kamer. Dus als hij dan tien keer per nacht zijn speen kwijt is en hem niet zelf kan vinden moeten wij naar de andere kamer om hem terug te stoppen. Vanaf welke leeftijd konden jullie babys de speen zelf vinden/terug stoppen? Aan de andere kant, als hij niet meer in de wieg past is er niet echt een keuze meer, tenzij wij het ledikantje in onze slaapkamer zetten.
Wij hadden dit "probleem" ook. Maar bij ons woog het zwaarder dat ie te klein was voor zijn wiegje.
Hij is dus met net 3 maanden naar zijn ledikantje gegaan. Daar slaapt hij wel wat rustiger, wat ervoor zorgt dat ie minder zijn speentje kwijt is. Maar we moeten inderdaad wel opstaan en naar de andere slaapkamer lopen...het zij zo.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:27:39 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_69380427
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Hij slaapt s'nachts vanaf een uur of tien half elf door tot zes op werkdagen en als ik vrij ben soms zelf half zeven of zeven uur. Alleen tussen de twee laatste voedingen (meestal half acht/ acht uur en tien/ half elf uur) wil het slapen in zijn wieg niet goed lukken en slaapt hij meestal alleen bij ons op de arm. Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en een tip hoe het opgelost kan worden?
Ik zou dan toch het ledikantje gaan proberen en hoe erg het ook klinkt, gewoon even doorzetten. Dus tussen de voeding gewoon in het ledikantje leggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 13:34:39 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69380632
Een kindje van 3,5 maand gewoon laten huilen in zn bedje.... even doorzetten???

Een kindje van 3,5 maand heeft alle recht om lekker bij mama of papa in slaap te vallen... Of zich in elk geval fijn te voelen in zn bedje. Laten huilen is echt zo 1980.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:38:57 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_69380687
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Een kindje van 3,5 maand gewoon laten huilen in zn bedje.... even doorzetten???

Een kindje van 3,5 maand heeft alle recht om lekker bij mama of papa in slaap te vallen... Of zich in elk geval fijn te voelen in zn bedje. Laten huilen is echt zo 1980.
Ja, juist ook een kindje van 3,5 maand. Waarom? Omdat een kind van 3,5 maand nog wel een aantal uur op de arm te dragen is, maar bij 4,5 maand wordt dat al zwaarder en hoe langer je een kind daaraan laat wennen, hoe moeilijker het is om het straks anders te krijgen.
Misschien is het verschil tussen de wieg en het ledikant voor hem genoeg om wel door te slapen. Niet geschoten is altijd mis toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 13:52:39 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69381023
En het ledikantje tegen je bed aanzetten, op dezelfde hoogte als jouw matras en een zijkant eruit. dus als een cosleeper. Dan kun je er even naast blijven liggen, geeft ook een veilig gevoel.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:24:16 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69381963
Maar hij huilt toch omdat het speentje weg is? Toch niet omdat ie zich onveilig voelt? Of lees ik ergens overheen?

Tinuviel niet om je te ontmoedigen maar onze dochter is bijna 2 en ook nog soms haar speen kwijt 's nachts. Dan valt ie gewoon tussen de spijlen van haar bedje door op de grond en dan kan ze er niet meer bij.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:26:39 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_69382021
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:24 schreef Stiemie het volgende:
Maar hij huilt toch omdat het speentje weg is? Toch niet omdat ie zich onveilig voelt? Of lees ik ergens overheen?

Tinuviel niet om je te ontmoedigen maar onze dochter is bijna 2 en ook nog soms haar speen kwijt 's nachts. Dan valt ie gewoon tussen de spijlen van haar bedje door op de grond en dan kan ze er niet meer bij.
Er staan 2 vragen van Tinuviel onder elkaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 14:30:18 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69382065
Ah ik had alleen de eerste over de speen gelezen
  maandag 8 juni 2009 @ 08:13:52 #165
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69816673
Zonder het hele topic doogelezen te hebben, wilde ik hier even vragen of er mensen (kinderen) zijn die ervaring hebben met zo'n wekker die aangeeft wanneer je kind uit bed mag komen.

Inslapen gaat hier prima, doorslapen ook, maar vanochtend was het zelfs pas half 6 toen mijn oudste zoontje (3) aan ons bed stond. Paar maanden geleden was dat nog gewoon half 8, wanneer mijn andere zoontje ook wakker wordt.

Ik had zo'n wekker die ze bij Kruidvat verkopen in gedachte, maar ben nog niet overtuigd of het zal werken. En vond 'm ook niet echt mooi.. Heeft iemand misschien tips?
  maandag 8 juni 2009 @ 11:03:46 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_69820106
nachtlampje op tijdklok, werkt prima (is het zelfde principe, lampje gaat uit of aan als je uit bed mag)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_69877123
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:13 schreef Iksje het volgende:
Hier nog een goede 5 weken voor de gebroken nachten weer beginnen
Ik hoop alleen maar dat Liande in elk geval goed blijft slapen met de baby erbij.(nu is ze enkel in het weekend even wakker om 6u, klein flesje geven en ze slaapt weer een uur of 2).
Dat deed ze dus, goed blijven slapen... Alleen is ze al een dag of 3-4-5 aan het testen. Enfin, vandaag zijn we het erover eens geraakt dat het testen is. Het in bed stoppen verloopt zonder morren, hoogstens nog even gemurmel of wat gebonk van het woelen. Daarna werd ze 1x wakker, fel huilend. Ze zat ook erg beduusd als je binnenkwam. Knuffel en er werd weer doorgeslapen tot de volgende ochtend.
Maar de laatste twee dagen doet ze het veel vaker. Ze wil vandaag zelfs niet inslapen, terwijl ze hondsmoe is. Een knuffel en het slaapliedje helpen niet, van zodra de deur weer toegaat, start het brullen weer.

In hoeverre geef je hieraan toe? Zelfs om de 15 minuten gaan kijken is al lastig, het is echt krijsen-krijsen-krijsen.
Echt rot. Om ze gelijk 30 minuten of een uur aan een stuk te laten huilen... ik vrees dat ik dat niet kan (of dat ze zo gigantisch overstuur zal raken dat je haar echt niet meer kalm krijgt)
Lichamelijk mankeert ze overigens niets, alleen een verkoudheid en geen doorkomende tanden (niks te voelen)
pi_69927635
Ik kom even juichen! Misschien wel te vroeg, jammer dan!

Mijn zoon kon alleen maar in slaap vallen als hij aan de borst lag, of naast mij of mijn lief in ons bed.
Nu vonden we het tijd worden dat hij ook leert in slaap te vallen in zijn eigen bed. Gisteren begonnen:
gisterochtend duurde het 3 uur van huilen/krijsen/protest voordat hij sliep.
gisteravond, 1 uur.
Nu net: 15 minuten!

Hoera!
♥mama van het liefste jongetje♥
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:57:17 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69927729
Wat fijn fIoortje!
Het is natuurlijk wel heel knus en gezellig, maar ja... het is ook wel lekker als het eens op een wat vlottere manier kan. Knap dat je die 3 uur vol hebt gehouden trouwens. Dat is wel even doorbijten.
pi_69928306
3 uur! Maar wel snel verbetering, hopen dat het doorzet...
Hoe oud is je zoon?
pi_69928308
Oh, ik vind het zo fijn en knus om hem naast me te hebben liggen slapen .
En idd, als er vrienden komen eten ofzo is het niet zo fijn als ik dan een halfuur 'weg' ben om te voeden en hem in slaap te krijgen. Dit is fijn en het tutten en knuffelen doen we dan 's ochtends wel.

En die drie uur...
Ik ben 1x weggelopen om even adem te halen, glas water te drinken en weer terug.
Hij lag in zn bedje, ik zat naast hem zodat hij me kon zien en zich veilig kon voelen.
Op gegeven moment ben ik maar gewoon gaan lezen dus het boek voor de boekenclub heb ik al bijna uit
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_69956713
Floortje, heel goed van t hoor. Lekker snel slapen.
pi_69963496
Wat fijn Floortje! Ik schrok even van die drie uur, ik kon me zo niet voorstellen dat jullie hem drie uur alleen hadden laten liggen.
Maar zo met jou naast hem is natuurlijk een prima oplossing. Je bent er wel, heel dichtbij ook, maar hij moet het ook een heel klein beetje alleen doen. Een mooie balans tussen wat kind en ouder willen.
Desalnietemin zal het moeilijk zijn geweest

Wij hadden ook een vergelijkbaar triomfje gister. Onze oudste slaapt als een roos mits we bij haar blijven tot ze in slaap gevallen is. Da's geen straf, want het is best lekker om zo na het eten een half uurtje op bed te liggen
Maar gister vroeg ze na het verhaaltje ineens "papa ga je nu weg?". Dus M. heeft haar een kus gegeven en is weg gegaan en tien minuten later sliep ze.
Zo maar, ineens Kleine meisjes worden groot, helemaal zelf
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:04:10 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70201703
*voorzichtig om een hoekje kijkt...

Ons altijd slapende engeltje maakt er sinds anderhalve week af en toe flink een potje van.
Woensdag ben ik dus ook idd bij hem in de kamer gaan zitten lezen en na dik een uur spelen, babbelen en kletsen viel hij eindelijk in slaap. Gisteren en eergisteren was er geen enkel probleem, sonder ook maar 1 kik gaan slapen, maar vanavond is het weer een groot krijs-drama.

Niet dat ik al met de handen in mijn haar zit hoor maar even hardop posten dat ik het toch wel lastig vindt is wel fijn.
Grootste nadeel vind ik dat, als ik nu bijv. over een miunuut of 10 zou gaan kijken dat hij dan alleen maar harder gaat gillen, maar helemaal alleen laten vind ik dus ook zielig.

Het is overigens voornamelijk heel erg boos krijsen hoor, niet heel verdrietig.
Oh... en meneer weet zichzelf soms zo over de zeik te krijgen dat hij ervan gaat spugen. En ook dat gaat (soms) express... hij heeft daar soms sowieso wel een handje van, vies doen en kokhalzen.

Aggos... arm wurm. Nou ja, ik ga even snel mijn pizza opeten en dan mss toch er maar weer bij zitten... Daar gaat mijn avondje Oorlogswinter.
pi_70201965
He wat vervelend BE.
Kan het liggen aan het zomerse weer? Bij Ronja wil het nog wel eens helpen om haar een half uurtje later naar bed te doen.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:20 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70203302
Ja, wrsch was dat idd wel beter geweest.
Maar goed, als hij er eenmaal in ligt wil ik hem er ook niet echt uithalen meer. Dan is het helemaal bal.
Ik heb er zo'n 40 minuten bij gezeten nu terwijl luidkeels aan het 'zingen', kletsen, babbelen etc. was. Staan, liggen, zitten, met je klamboe spelen en ga zo maar door.
F. is nu thuis en heeft het even van me over genomen. Kan ik iig even mijn pizza opeten.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:06:23 #177
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70207488
Oorloswinter was toch een slechte film vond ik
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:09:59 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70207585
Hij staat nu ook even uit. Sowieso ben ik echt superhormonaal vandaag en heb ik eig. helemaal geen zin in een film met drama en dode mensen enzo.
Ik denk dat we hem morgen af gaan kijken.

Iig is Sasha uiteindelijk gaan slapen terwijl Papa boven zijn boek las.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:16:48 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70207769
Ram er gewoon een lekkere chick flick in!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:41:38 #180
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_70209823
TVPtje voor mij.

Mijn dochter ligt er normaal na 21.00 altijd in (eerst heel wat gejengel). Vandaag pas op 23.30 na heel wat gehuil en gekrijs is ze in slaap gevallen. Ik hoef me alleen al om te draaien en het is alsof ze vermoordt wordt

Ik lees jullie tips allen door!
pi_70214034
Ik kom even terug op de vraag van Tinuviel ( hoi schat )

Jair heeft dus gisteravond voor het eerst in z'n eigen kamer in z'n eigen bedje geslapen. Omdat hij toch een paar keer z'n speen kwijt was en daarom ging huilen, ben ik opgestaan en heb de speen teruggegeven. De babyfoon doet het goed, dus we hoeven niet bang te zijn dat hij onnodig huilt

En het was erg wennen voor mij/ons, zonder de kleine op de kamer (voor het eerst!)

pi_70214983
Zo herkenbaar het verhaal van BE en Sandous...(zie mijn post op 9 juni, #167)

De meeste avonden verlopen hier nog steeds zo...soms zelfs de middagen. Ik heb zelfs al een paar keer heel pedagogisch onverantwoord een speen gegeven (na x keer gaan kijken, troosten etc), terwijl ze daar dus al van af was sinds ze 6 maanden was (ze is nu bijna 22 maanden oud). Dat helpt namelijk wel om haar snel in slaap te krijgen.

Vermoeiend en ik weet steeds minder hoe ik er mee om moet gaan.
pi_70253331
quote:
Op zondag 21 juni 2009 08:02 schreef iamredleader het volgende:
Ik kom even terug op de vraag van Tinuviel ( hoi schat )

Jair heeft dus gisteravond voor het eerst in z'n eigen kamer in z'n eigen bedje geslapen. Omdat hij toch een paar keer z'n speen kwijt was en daarom ging huilen, ben ik opgestaan en heb de speen teruggegeven. De babyfoon doet het goed, dus we hoeven niet bang te zijn dat hij onnodig huilt

En het was erg wennen voor mij/ons, zonder de kleine op de kamer (voor het eerst!)

Dat vond ik ook een vreselijk moment...maar het is nu al weer heel normaal.
pi_70253521
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:47 schreef Koningin het volgende:
Dat vond ik ook een vreselijk moment...maar het is nu al weer heel normaal.
Klopt, tweede avond was iets meer "normaal". Maar meneer is wel meermaals wakker geweest

Ligt nu trouwens heerlijk te slapen, in de kinderwagen, net terug van boodschapjes doen
pi_70278729
mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
pi_70279358
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:
mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
Yay!
En het is zo'n klein frummeltje nog!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 08:29:34 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70279466
*afklopt*

Op wat kreten na slaapt het hele spul hier tegenwoordig van 7 tot 7.
pi_70279618
Guus heeft hier vannacht ook weer goed zijn best gedaan. Alleen om 04.30 uur even de speen kwijt, maar daarna weer lekker slapen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:13:53 #189
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70280204
Het doorslapen is hier geen probleem. Ze slaapt soms rustig door tot een uur of 10 half 11.

Het 'probleem' ligt het hier in het uberhaupt gaan slapen.

Ze gaat meestal tussen 7 en 8 naar bed, dan lezen we verhaaltje soms nog even slaap kindje slaap zingen en dan slapen.
Maar mevrouw heeft daar een ander idee van, meestal vermaakt ze zichzelf eerst een uur of anderhalf uur. Dan moet ze plassen/poepen op het potje. En dan hoor je weer een tijdje niks en dan wilt ze drinken.

Of te wel ze slaapt uiteindelijk vaak tussen 22.00 en 23.00...
Het is iets van de laatste 2 weken, hopelijk gaat het snel over!
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:14:17 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70280211
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:33 schreef Iksje het volgende:
Zo herkenbaar het verhaal van BE en Sandous...(zie mijn post op 9 juni, #167)

De meeste avonden verlopen hier nog steeds zo...soms zelfs de middagen. Ik heb zelfs al een paar keer heel pedagogisch onverantwoord een speen gegeven (na x keer gaan kijken, troosten etc), terwijl ze daar dus al van af was sinds ze 6 maanden was (ze is nu bijna 22 maanden oud). Dat helpt namelijk wel om haar snel in slaap te krijgen.

Vermoeiend en ik weet steeds minder hoe ik er mee om moet gaan.
Ben je er wel eens bij gaan zitten op haar kamertje?
Ik voel me dan net zo iemand uit 'The Nanny' met Jo Frost, maar bij ons werkt dat dus wel.
Van de week 2 avonden achter elkaar, maar blijkbaar kalmeert dat dan dus voldoende want de avond erop ging hij zonder 1 kik slapen.

Het is niet leuk, want je kan leukere dingen doen in die tijd, maar wij hebben gewoon een boek zitten lezen op zijn kamertje, niet aankijken, niet tegen hem praten, gewoon alleen maar lezen en tot vervelens doe het slaapmuziekje aan blijven zetten. En uiteindelijk (na een uurtje ofzo) viel hij dan toch in slaap. Hij ligt dan niet meer te huilen maar gewoon te kletsen en te spelen en te doen, maar ja, dat moet hij zelf weten.

Ik vind dat zelf iig vele malen prettiger dan beneden zitten met een uur lang gehuil in de babyfoon.
pi_70280392
Dat er bij zitten werkt voor ons ook heel goed
Ik zeg net zoals BE niets tegen mijn dochter maar ga gewoon een beetje liggen uitrusten. Een paar maanden terug kon ik nog wel even lezen of een spelletje spelen op mijn telefoon maar op dit moment raakt ze daar door afgeleid.

Het duurt meestal maar een kwartiertje, dan slaapt ze. Heel soms duurt het een uur, maar dat zijn dan van die avonden dat het warm is of ze niet lekker in haar vel zit.

Ik vind het in ieder geval prettiger om er even bij te zitten dan om twee of drie keer die tijd bezig te zijn met luisteren naar huilen/roepen of haar steeds weer in bed dirigeren.

Oh en na een tijdje wennen vind ik het nu ook wel erg lekker om even uit te kunnen rusten na een drukke dag. Even een powernap
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:52:15 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70281078
We hadden van de week net gedoucht samen dus ik dacht 'doe ik gelijk even mijn teennagels Moet ook gebeuren he. Maar dat leidde hem idd heel erg af.
Dus toen maar gewoon een boek lezen, dat ging nog wel. Ik zit dan ook wel aan de andere kant van de kamer want toen ik te dichtbij zat ging hij aan mijn voeten kriebelen.
pi_70281150
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit dan ook wel aan de andere kant van de kamer want toen ik te dichtbij zat ging hij aan mijn voeten kriebelen.
pi_70282197
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ben je er wel eens bij gaan zitten op haar kamertje?
Ik voel me dan net zo iemand uit 'The Nanny' met Jo Frost, maar bij ons werkt dat dus wel.
Van de week 2 avonden achter elkaar, maar blijkbaar kalmeert dat dan dus voldoende want de avond erop ging hij zonder 1 kik slapen.

Nee, bijzitten doen we niet, juist omdat we het idee hebben dat het haar bedoeling is om haar in haar kamertje te krijgen...
Volgens mij gaat ze gewoon tegen ons aan zitten kletsen... bovendien maak je dan ook licht (of je moet met een mp3-speler in de kamer gaan zitten), toch ook nefast om een slaapsfeer te creëeren?

Ik ben normaal absoluut een watje op gebied van slapen bij mijn kinderen. Ze sliep pas door op 11,5 maand, tot dan heeft ze nooit lang hoeven huilen. Het is een hele tijd goed gegaan, maar nu - met 22 maanden en stevig richting peuterpuberteit aan het hollen- heb ik het idee dat het niet is als toen.

Maar goed, ik ben stilaan ook op... 1-2 uur lang om het kwartier gaan sussen en gehuil moeten aanhoren is ook maar niets. Ze is vandaag een dagje logeren bij de grootouders (die zijn naar zee), kijken hoe het daar gaat, want volgens mij is het echt iets dat ze alleen bij ons doet.

En anders ga ik er inderdaad maar eens een avond of wat bijzitten... je weet maar nooit.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:43:09 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70282490
Het is bij Sasha op zijn kamer zo licht op dit moment dat het lezen dan prima gaat, maar idd normaliter zou je zoveel mogelijk wel de slaap-sfeer aan moeten houden.

In die tv programma's van The Nanny doen ze ook dat de ouder eerst naast het bedje zit en dan steeds iets verder er vanaf, tot op het eind zelfs net buiten de deur dat bijv. alleen nog een klein stukje, of de rug van de ouder te zien is. Echt afbouwen zeg maar.
Maar bij ons is dat nog niet nodig geweest.

Maar de sleutel is wel dat je haar idd negeert, het moet geen feestje zijn als je erbij gaat zitten. Het gaat er puur om dat ze kan zien dat je er echt wel bent als ze je nodig heeft zeg maar.

Ik vind het ook vreselijk moeilijk hoor.
Had (en heb nog) me altijd voorgenomen dat ik heel consequent zou zijn omdat ik geen slaap-drama's wilde, maar dan nog bepaalde dat jongetje zelf wel dat hij toch mooi wel ging gillen.
En idd 1 a 2 uur lang er om de zoveel tijd heen trek ik ook niet.
Zeker als hij dan ook nog eens gaat overgeven omdat hij zo overstuur is.

Fijn wel dat ze een nachtje uit logeren kan.
Als ze het daar ook doet dan weet je idd dat het toch wel specifiek met jullie te maken heeft.
pi_70282778
Wij hebben met onze dochter (nu 2) ook drama's gehad. We hebben enorm veel hulp gehad met de 5 minuten methode. Huilen, drama?? De kamer binnen gaan, haar wegleggen (als dat al ging) en iedere keer hetzelfde zeggen (ga maar lekker slapen, mama komt zo weer even kijken). En dat iedere 5 minuten herhalen. Zodat ze wist dat ik (of manlief dan he) altijd kwam. Kijk: zodra ik haar er uit haalde was ze stil. Dan weet je natuurlijk dat ze een loopje met je neemt. Een paar avonden en nachten is het drama geweest. En soms nog steeds hoor. Maar door consequent vol te houden, werkt dat wel goed. Dat ze weet dat we er altijd zijn.
pi_70282993
En het moet tijd hebben, denk ik. De eerste periode nadat we besloten hadden dat we er gewoon bij zouden blijven tot ze in slaap zou vallen was het nog wel eens bal. Dan hielp rustig, consequent en stil blijven wel maar ze moest duidelijk nog even wennen aan de situatie.

Maar al vrij snel kwam er een soort berusting, alsof ze toen wist dat we er écht bij zouden blijven en toen viel ze vrijwel meteen meteen in slaap.

Het was voor mij zelf wel prettig om toe te geven dat het doodnormaal is voor een kind om niet alleen in slaap te willen vallen en dat je hem/haar heus niet verwend door die veiligheid te bieden.
pi_70283268
Inderdaad: dat gevoel van veiligheid is het allerbelangrijkst. Dat ze weten dat je er bent.
Wij zijn er in ieder geval achter gekomen dat een duidelijk ritme en regelmaat gewoon het allerbeste werken voor onze meid. Super burgerlijk, dat ritme en regelmaat, maar ons kind konden we gewoon niet overal mee naartoe nemen. Ze was veel te snel overprikkeld.
Toen ze klein was heeft ze in de bakerzak gelegen. Daar ging ze altijd met een grote glimlach in; zo van: oh, lekker veilig.
Je moet bij een kleintje trouwens wel zeker weten dat er niets aan de hand is. Ik ben na een paar weken met mijn dochter naar een manueel therapeut gegaan. Iets zat niet lekker in haar nekje en ze kon gewoon niet fijn liggen. Wat een verschil toen we daar eenmaal geweest waren.
pi_70283697
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
Het is bij Sasha op zijn kamer zo licht op dit moment dat het lezen dan prima gaat, maar idd normaliter zou je zoveel mogelijk wel de slaap-sfeer aan moeten houden.

In die tv programma's van The Nanny doen ze ook dat de ouder eerst naast het bedje zit en dan steeds iets verder er vanaf, tot op het eind zelfs net buiten de deur dat bijv. alleen nog een klein stukje, of de rug van de ouder te zien is. Echt afbouwen zeg maar.
Maar bij ons is dat nog niet nodig geweest.

Maar de sleutel is wel dat je haar idd negeert, het moet geen feestje zijn als je erbij gaat zitten. Het gaat er puur om dat ze kan zien dat je er echt wel bent als ze je nodig heeft zeg maar.

Ik vind het ook vreselijk moeilijk hoor.
Had (en heb nog) me altijd voorgenomen dat ik heel consequent zou zijn omdat ik geen slaap-drama's wilde, maar dan nog bepaalde dat jongetje zelf wel dat hij toch mooi wel ging gillen.
En idd 1 a 2 uur lang er om de zoveel tijd heen trek ik ook niet.
Zeker als hij dan ook nog eens gaat overgeven omdat hij zo overstuur is.

Fijn wel dat ze een nachtje uit logeren kan.
Als ze het daar ook doet dan weet je idd dat het toch wel specifiek met jullie te maken heeft.
Dat nachtje logeren stond al langer gepland. Ik zou het juist opvatten dat als ze het daar ook doet dat het los van ons als ouders staat (tenzij je bedoelt dat we een verkeerd slaappatroon hebben aangeleerd, maar dat lijkt ons niet, want tot voor kort was het slapen helemaal geen probleem)

Spugen lijkt me ook ellendig, dat doet ze gelukkig niet. Wel hebben we haar al 2x zonder luier aangetroffen... en gisteren stond ze er mee te zwaaien toen ik nog een keer binnenkwam
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:32:28 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70283878
Oh nee sorry, zo bedoel ik het niet. Meer dat ze het als een trucje beschouwd om jullie idd langer op de kamer te houden, langer met jullie willen spelen zeg maar.
Maar idd, als ze het daar ook doet, dan ligt het iig niet aan jullie, dat is ook wel iets dat fijn is om te weten dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')