Hehehe heel herkenbaar, mijn oudste van 2,5jr heeft nu de neiging om slapen uit te stellen, maar vooralsnog gaat het goed. Slapen vanaf 19:00-20:00 tm 7:00-8:00, allemaal prima dus en dat was vanaf 13 maanden ofzo.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:29 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft een tijdje terug ook gehad dat ie steeds weer iets wilde als ie in bed lag. Mama ik moet nog plassen, mama ik heb nog dorst, mama ik wil nog een kus. Nu hebben we het zo: Als ik weg ga dan zeg ik tegen hem: Je mag mama nog 1 keer roepen om iets, daarna komt mama niet meer. Soms roept ie idd nog om drinken en dan weet ie dat ik daarna niet meer kom. Ja als ie echt verdriet heeft om iets ga ik er wel heen
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:08 schreef Iksje het volgende:
Vandaag ging het slapengaan goed... omdat we heel onpedagogisch verantwoord een speentje hebben gegeven
Totaal fout...maar het helpt dus wel...
tinny, ik heb in het vorige deel ook al meegepost, ik heb tot voor kort ook alles gedaan om mijn kind op zijn gemak te stellen. Maar nu kwam het idee dat het toch eerder uitproberen is, een bewuste actie. Als je daar te veel op in gaat, ben je nog verder van huis mijn inziens. (dat is wat je vaak ziet op die nannyprogramma's, toch?)quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:27 schreef tinny het volgende:
[..]
dat hoor ik nu wel vaak (ik weet niet of ik het ook van jou eerder hoorde in dit topic , ben te lui om terug te bladeren) maar wat is er verkeerd aan om je kind wat;
- overstuur is,
- zich niet prettig voelt,
- verdrietig is,
- kwaad is,
- over zijn toeren
te troosten? Dan maakt het toch niet uit hoe je dat doet als ouder (door het vast te pakken, te knuffelem, rustig te praten of een speen) als ze dat vervelende gevoel maar weg krijgt , want daar ben je voor als ouder...
ps
tenzij je kind 16 jr is..
Klopt heel grappig de afgelopen dagen was de kleine een paar keer per nacht wakker als jij s'nachts ging kijken en de twee nachten, dat ik zou gaan kijken werdt hij s'nachts niet meer wakker.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:43 schreef iamredleader het volgende:mijn lieve Jair heeft de hele nacht door geslapen
quote:
Bij het naar bed gaan alleen een rompertje, en als wij zelf gaan slapen doen we ze een dunne slaapzak aan.quote:Ik ben gewoon bij haar gaan zitten en aaien, tot ze diep in slaap viel.
Volgens mij komt het door de warmte.
Ik heb er nu alleen een romper (korte mouwen) aangedaan en een slaapzakje, doen jullie nog een lakentje?
Wacht maar tot over een jaartje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:09 schreef DJMO het volgende:
de beste tip imo is om er geen strijd van te maken denk ik... ik heb makkelijk praten met een makkelijk kind (tot nu toe) maar als hij nu géén zin heeft om te pitten, best, dan speel je nog een half uurtje, en dan ga je naar bed wanneer je wel moe bent (babyfase) straks als hij beter beseft hoe het allemaal werkt, blijf hij wel in zijn eigen kamer en bed, mag hij wat lezen ofzo, maar verplichten tot slapen kun je niemand of je moet er een dosis slaapmiddel inproppen... waarom zou je een kind dan wel dwingen omdat het in jouw ogen moet slapen ??? van in bed liggen rust hij ook al uit, weliswaar niet zoveel als met slapen, maar hey, een hele nacht wakker blijven lukt geen enkel kind![]()
overigens wordt hij nu wel eens wakker 's nachts, maar dan blijft hij ook in zijn bedje, ik zit/lig er naast, en zijn speen geven is genoeg. hij komt pas uit zijn bed als hij echt onerbarmelijk huilt of als het zes uur is geweest
hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Wacht maar tot over een jaartje.
Een kind heetf gewoon slaap nodig, en hoe ouder ze worden hoe meer energie ze verbanden.
Het zo ik-ben-niet-streng-moeder want zo komt het een beetje op me over werrkt niet voor kinderen. Kindjes hebben juist die regelmaat nodig.
En een halfuurtje lezen of eens een enkele keer later naar bed door omstandigheden moet kunnen vind ik.
Zou mooi zijn als ze zelf gaan bepalen wanneer ze gaan slapen, tis een kind geen volwassene persoon.
Een kind heeft leiding nodig;/opvoeding niet iemand die leuk en niet streng is en waar ( bina) alles mag imho.
ligt er aan wat jij zelf trekt... wij hebben het 6-7 maanden vol gehouden met slaap problemen bij de eerste en waren toen allebei stik sjagerijnig en sliepen 4-5 uur in een nacht (elke nacht al die maanden) was een zware tijd... nu met de tweede gaan we dat niet meer doen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Als ik dit zo lees, vind ik het zo streng staan allemaal, als ik denk aan dat kleine hummeltje. Maak ik me al veel te vroeg zorgen en moet ik haar gewoon nog maar even haar gang laten gaan met eten en slapen zoals het nu gaat, of is het toch verstandiger het nu al aan te pakken?
hahaha hoe herkenbaar... get used to it... duurt weer even voordat alles weer zijn plaats heeft gekegen maar helemaal op het oude niveau komt het nooit meer... die kleine frummels blijven er nu voor altijd...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef miss_sly het volgende: maar ik kom nergens anders aan toe, zoals gisteren nog niet eens aan douchen.
Wanneer dan Iksje?quote:Hoe slopend het in begin ook is, later komt echt verbetering.
hadden we hier ook, vanaf een maand of 4/5 tot haar 12de maand van alles geprobeerd maar het kwam er op neer dat dat ze vaak meerdere keren per nacht wakker was en vaak ook een paar uur... werkelijk gebroken die 7 maanden... en alles geprobeerd maar niks hielp of maakte het erger..quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:55 schreef Sandous het volgende:
Ze is 11 maanden. Zodra ik haar optil is ze stil.. en kan ze zo binnen 20 seconden slapen, maar ho als je haar neerlegt in haar bedje.. Pfff. Ga dan maar de volgende dag zonder wallen naar werk.
Wat zij zegt!quote:
Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat zij zegt!
Oscar (ook 13 maanden) wordt de laatste tijd weer regelmatig wakker om 23 uur of later en dan krijgt hij idd lekkere fles melk (180cc ofzo) en daarna gaat hij 9 van de 10 keer gewoon weer slapen.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.
Ze krijgt al een maand of 7 geen nachtfles, maar ze is nu al maanden een aantal keren per week 's nachts lang wakker.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:58 schreef tinny het volgende:
honger?? mhhhh denk het niet ze heeft al 7-8 maanden geen fles op midden in de nacht... en dan nu ineens na 8 maanden wel weer? en als je haar sochtends vroeg (07.00uur) een fles geeft dringt ze hem niet helemaal op (vaak maar 50%)...
die van 19u (laatste voor slapen) gaat altijd voor 80% op, soms zelfs 100%)
en het is niet iets van een week of zo het is echt al maanden nu (eigenlijk elke nacht... alleen soms is het dan alleen wakker, even knuffel geven en slaapt weer door en dat dan 2-3 keer)
en dan af en toe heb je pech en is het 2-3 uur rommeles...
ja ja !!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oh en ik snap heel goed dat je het op een gegeven moment zat bent en je zo moe en dat je weinig geduld meer hebt hoor, dus dit is niet bijdehand bedoeld
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat lieverquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, waarom haal je m naar de woonkamer? Dat zou ik dus niet doen.
Mooi is dat. Mijn reactie was precies zoals die van ticootje. Redenerend vanuit mijn eigen situatie. Nee... niet van d'r kamer af. Dat werkt niet!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever
Omdat ze bij ons meestal zo rond 3 uur wakker wordt, komt ze niet de woonkamer in, maar bij ons in bed liggen. Ze is totaal overstuur als ik ook maar probeer haar weer neer te leggen (ze staat altijd rechtop te schreeuwen in haar bed, ik heb toch het idee dat het komt omdat ze merkt dat ze alleen is ofzo, maar nachtlampje helpt ook niet) wordt ze hysterisch. Dus neem ik haar mee naar onze slaapkamer, soms krijgt ze een flesje melk (ik wilde het eigenlijk niet gaan doen, maar ze drinkt gewoon 200 ml leeg, dus ze heeft wel honger) en als dat op is, kruipt ze bij papa op de buik en die brengt haar dan na 10 minuten naar bed waar ze zonder protesteren verder slaapt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever
Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:
als ik jen uit haar kamer laat is bij ons het hek van de dam.
Hoe het gaat? Het is een vol bed zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |