abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72088413
Je hoeft niet perse te blijven tot ze weer stil is, maar als jij je daar fijner bij voelt kun je dat wel gewoon doen hoor. Lekker naar dr bedje gaan zitten ofzo

Maar het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt hoor. Als jij het te streng vind vooral niet doen.
Vooral in t begin is het niet erg om dr gewoon dr gang te laten gaan...als ze liever bij papa of mamain de armen in slapa valt zou ik me daar niet druk over maken eerlijk gezegd.
pi_72089245
Wij waren nooit erg streng. L. ging in de eerste drie maanden écht alleen slapen bij ons in bed of in de draagdoek (anders was het brullen tot hij paars was) Dat hebben we dus ook lekker gedaan, rondsjouwen ed. Eigenlijk verwend dus Daarna maand 4-6 overdag op zijn eigen kamer en 's nachts in de wieg bij ons.

Nu slaapt hij al sinds hij een half jaar is op zijn eigen kamer, slaapt door en heeft eigenlijk nooit problemen met slapen (ja, hij vertikt 2 slaapjes op een dag, maar dat is meer eigenwijsheid)
Ik ben nu wel vrij streng met de slaapjes. 's middags na het eten er in en 's avonds om ongeveer 7 uur er in.
pi_72089551
Wij zijn dus ook niet zo streng, maar soms zie aan je kindje dat het heel moe is, en dat is ook niet fijn. Wat ik bv doe is in bed leggen en als hij huilt naast het bed nog even aanleggen slapen met een lekker gevuld buikje is fijner, of bv in bed leggen en muziekje aan en de pink geven. Maar nu heeft hij ook net een half uurtje geslapen en word hij rondgewandeld door lief.
Ook wil ik hem een fijn gevoel bij het bedje geven dus laat ik hem daar niet al te lang huilen.

Moeilijk is het he?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72090189
Ja oeke, dat wat jij zegt. Soms zie ik gewoon dat ze doodmoe is, maar lukt het slapen gewoon niet. Dus even uitzoeken hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze slaapt als ze dat nodig heeft.
Vanmorgen in haar bedje was geen groot succes. Ze heeft er 40 minuutjes in gelegen en daarvan 30 minuten geslapen. Op zich niet slecht, maar toen was het ook heel hard huilen, en daar kan ik niet tegen Vind het zooo zielig, dat arme kleine meisje dat daar ligt te huilen. En inderdaad, een fijn gevoel geven bij haar bedje, haar kamertje, maar sowieso bij slapen.

Nu heb ik haar net na het voeden in de doek gedaan, 5 minuutjes rondgewandeld en nu ligt ze heerlijk tegen me aan te slapen

Er zijn gewoon twee dingen waaorm we dit moeten aanpakken, op een of andere manier: haar (over)vermoeidheid en het feit dat voor Senna geldt: wakker=drinken. Dus als ze op een dag 12 uur wakker is, zoals gisteren, denk ik dat ze er zeker 10 aangelegd ligt en ook echt drinkt. En dat houdt dan tevens in dat ik dus de hele dag op de bank of in bed zit en bezig ben met voeden. Op zich niet erg, want het zijn hele fijne momenten, maar ik kom nergens anders aan toe, zoals gisteren nog niet eens aan douchen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72090315
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef miss_sly het volgende: maar ik kom nergens anders aan toe, zoals gisteren nog niet eens aan douchen.
hahaha hoe herkenbaar... get used to it... duurt weer even voordat alles weer zijn plaats heeft gekegen maar helemaal op het oude niveau komt het nooit meer... die kleine frummels blijven er nu voor altijd...
pi_72090326
Miss-sly dit klinkt zó verschrikkelijk bekend! Hadden wij in de eerst drie maanden net zo. De enige manier om het een beetje op te vangen was dus de draagdoek hier Inderdaad zo'n lekker slapend bolletje tegen je aan. Al word je na 3 maanden wel zat van wieg spelen.
Maar hier inderdaad ook: wakker -> drinken.
Ter bemoediging, het ging hier vanzelf weer over!
pi_72090375
Freecell, wat goed om te horen! Ik lees en hoor allemaal over babies die om de zoveel uur komen en als er hier eens een half uur tussen zit, is dat al veel. Begon me al L is ook alles goed!
pi_72090380
Drinkt ze dan echt? Met slokgeleuiden en spiertrekjes bij haar slaap? Of sabbelt ze gewoon?
Wij grappen hier weleens dat Ko gewoon onder mijn borst wil liggen en dan slapen-drinken-slapen-drinken etc. Soort hemel op aarde zou dat voor hem zijn. Dat gaat gelukkig over, er is nu, met 11 weken al zoveel meer te zien dan alleen die borst, dus dat is misschien fijn om te weten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72090418
oeke, jaa, ook al herkenning!

Gelukkig, mijn kind en ik zijn niet gek!
pi_72090483
L is prima in orde En daar zat ook hele dagen niet meer dan een half uur tussen.
Op een gegeven moment kan je ze afleiden met andere dingen (liedjes, geluidjes, speeltjes) als ze willen drinken en vanaf dan gaat het beter
pi_72096387
Wij lieten ons meisje ook niet lang huilen in haar bedje. Het moet een fijne plaats blijven.
Zo extreem als bij freecell was het bij ons niet, maar ook hier heeft het een tijd geduurd eer ze ergens anders in slaap viel dan aan de borst of op onze borstkas/arm. Af en toe probeerden we wel haar in haar bedje te leggen, soms hielp het om één hand op haar buikje te leggen en met de anderen over haar hoofdje te wrijven, al sussend. (ik gok dat ze zo'n maand of 3-4 zal geweest zijn)

Hoe slopend het in begin ook is, later komt echt verbetering.
pi_72291834
Ik geef dit topic even een kick. Lianne is nu 6 maanden wil écht niet in haar eigen bed slapen.
Ze kan zelf niet inslapen, alleen aan de borst of in de doek. Als je haar dan in slaap in bed legt wordt ze direct weer wakker. Wat ik dan ook wel eens doe is liggend voeden in ons eigen bed en dan even bij haar blijven liggen. Dat gaat prima, totdat je weggaat, dat heeft ze direct door en hup, klaarwakker is ze weer.
Eigenlijk wil ik ook wel eens zelf even iets doen, het huis schoonmaken bijvoorbeeld.
Hoe krijg ik haar in haar eigen bedje?

quote:
Hoe slopend het in begin ook is, later komt echt verbetering.
Wanneer dan Iksje?
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:35:04 #263
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72293298
Hier ook slaapproblemen, zo te lezen helemaal niet zo gek. Onze tweeling hebben we toch maar uit elkaar gehaald ze huilden elkaar wakker sinds een paar dagen en da's niet heel handig. Ze horen elkaar natuurlijk nog steeds, maar iig veel minder hard.
Gister en vandaag ging dat overdag en 's nachts heel goed, maar de avond blijft een probleem. Meneertje ligt nu al sinds 19u te huilen. We gaan met tussenpozen wel kijken hoor, even troosten, speentje en weer weg, maar t is wel vervelend. Tygo heeft even geslapen maar is inmiddels ook (weer) wakker. Om 22u laatste voeding, dat is t bijna gelukkig Dat het overdag een stukje beter gaat is voor ons al een hele verbetering trouwens, want het niet-slapen duurde eerst van 10u tot 22u zo ongeveer. En dan kwam daar huilen, huilen, huilen voor in de plaats. Niet heel fijn als je alleen bent met 2 kids. Ik hoop zo dat het morgen ook goed blijft gaan overdag,''s avonds zijn we iig met z'n 2-en
pi_72296001
Hier ging het zelf in bed in slaap vallen al beter rond een maand of 4. Echt vlot was pas veel later, ik denk zelfs dat het zelfs later was dan toen ze de nacht van 21 tot 6 begon te maken. en als je denkt dat alles vlot gaat, dan breekt er weer zo'n fase aan waarin inslapen moeilijk gaat
Onze jongste slaapt ook nog best vaak in aan de borst of in de doek. (die neem ik wel als het te lang duurt eer hij kan inslapen. Je ziet dat hij moe is en als het echt niet lukt, sja, slaap is vrij heilig hier)
Of inderdaad hopen dat 'ie blijft slapen na het liggend voeden (en hij is ondertussen ook al 4 maand)

Bij de oudste hielp het wel om haar in haar bedje te leggen, en één hand op de buik te leggen en met de andere haar hoofd te strelen (soms sussend).
Er bestaan geen standaard truukjes eigenlijk. Floortjes zoon was ook voorbij de 6 maand (zie post 168) en zij deed het met huilen (wel bleef ze in zijn nabijheid)
pi_72298079
Ik heb het nog steeds, ik kan soms wel huilen van de stress wat het me bezorgt. Ik ben al drie weken bezig. Zodra ik haar in bed leg dan wordt ze wakker, gaat ze staan en blijft huilen... tot hoesten toe. Dan ga ik 5/6/7/8/9 keer even speentje erin terug neerleggen.. Geen oogcontact.. Beetje aaien/sussen.

En weer begint het. Soms drie uur per avond soms twee uur per avond, maar soms ook 5 uur Ik heb allerlei forums, boekjes, artikels gelezen.. Kan soms echt na een slopende avond uren huilen in bed

Ze is 11 maanden. Zodra ik haar optil is ze stil.. en kan ze zo binnen 20 seconden slapen, maar ho als je haar neerlegt in haar bedje.. Pfff. Ga dan maar de volgende dag zonder wallen naar werk.
pi_72305528
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:55 schreef Sandous het volgende:
Ze is 11 maanden. Zodra ik haar optil is ze stil.. en kan ze zo binnen 20 seconden slapen, maar ho als je haar neerlegt in haar bedje.. Pfff. Ga dan maar de volgende dag zonder wallen naar werk.
hadden we hier ook, vanaf een maand of 4/5 tot haar 12de maand van alles geprobeerd maar het kwam er op neer dat dat ze vaak meerdere keren per nacht wakker was en vaak ook een paar uur... werkelijk gebroken die 7 maanden... en alles geprobeerd maar niks hielp of maakte het erger..

uiteindelijk voor de 3de of 4de keer de 5-10-15 minuten regel weer een keer geprobeerd en toen met 12 maanden pakte ze hem opeens... was binnen 2-3 dgn voor het grootste gedeelte gepiept (lees maar wat terug dan lees je de precieze aanpak)

ze was er toen pas klaar voor , want de vorige keren hebben we precies hetzelfde gedaan maar toen werkte het niet, nu met 12 maanden wel..
ps
inmiddels is ze 16 maanden en we hebben er 4 maanden hoegenaamd geen omkijken naar gehad...
ze huilt/zeurt altijd wel een beteje met inslapen maar dat is binnen 2-3 min over en slaapt ze... snachts wordt ze nog wel eens wakker maar dan is speentje erin en aai over de bol en het spul slaapt weer..
pi_72626144
Pffff, het is weer pet hier. Ze ligt - as we speak - boven aan de trap te huilen en hopelijk valt ze zo in slaap F is net weer naar boven om ze in bed te leggen. ze afgelopen 2 nachten lukte het d'r niet om alleen in slaap te vallen en ook 's nachts is ze wakker geworden. Ik ga er weer van uit dat het een fase is, maar jeutje ik hoopte dat het voorbij was, maar dit is echt niet leuk.
pi_72627257
Balen Chacama! Hier zijn we er eindelijk een beetje doorheen. met wat kunst en vkiegwerk is het hier om uiterlijk haf 9 stil.
Sterkte
  donderdag 10 september 2009 @ 22:41:45 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72628669
hier is het slapen ook pet..
Alleen is ze niet " vervelend/huilerig oid..
nee mevrouw heetf de grootste lol met haar kikker en die ligt dus echt dubbel

Probeer daar maar eens wat aan te doen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:19:00 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72642722
het was uiteindelijk om 10 uur stil. Maar ze heeft wel de nacht doorgeslapen. En werd pas om kwart voor 8 wakker. was welliswaar niet te genieten, maar uiteindelijk is ze wel naar de psz gegaan. EN wat ik me dan afvraag... is het een fase, slaap ze te weinig overdag (te moe om te kunnen slapen), slaapt ze teveel overdag (niet moe genoeg om te kunnen slapen), gebeurt er teveel overdag (te veel indrukken om te kunnen slapen) of is het gewoon iets dat bij Maud hoort en moet ik er maar gewoon aan wennen en mezelf er bij neerleggen dat ze zo'n moeite heeft met in slaap vallen.

@Evenstar. Dat zou ik niet eens zo erg vinden. Ik merk nu dat de school begonnen is Fleur ook weer langer wakker is 's avonds. Dan hoor ik weer wat ze op school gezongen heeft en wat er zo door de dag heen gebeurd is, omdat ze dat eerst even naspeelt met d'r knuffels of playmobiel. Daarom wil ik haar ook uiterlijk om half 8 er in hebben. Dan kan ze nog een uurtje spelen/verwerken voordat ze zelf gaat slapen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:08:55 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72644535
Als je kind nog stop ligt te giebelen... dat het rond 10-11 is, is ook niet goed, nu weet ik de oorzaak wel waarom het slapen weer ff ruk is, maar verstoord zo je ritme en alles vind ik.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72648300
Kim is de laatste tijd moeilijk op bed te krijgen. Laatste dagen ging het weer goed. Maar als het mis is, wil ze niet slapen en is duidelijk erg moe. Krijsen en tegen de deur aanschoppen als een gek. Geen idee wat we daarmee aanmoeten.

Tyler is de laatste tijd erg aan het spoken. Sinds hij niet meer in de bakerzak mag is het mis. heeel vaak wakker. Meer 's nachts dan 's avonds. Meestal is het speentje geven en aai over de bol en het is weer goed. Maar dan gerust 10x per nacht. Erg vermoeiend voor iedereen. Overdag slaapt hij zo.
pi_72660151
Oo dames,

wat een strijd he, hopelijk is het nu beter met Fleur en Kim

Ik ben weer begonnen hier met ritme (na zoveel keer) ik leg haar al 5 dagen achter mekaar in bed rond 8 uur. Ze blijft een uur huilen, vandaag anderhalf uur (ik ga wel steeds heen en weer aai over de bol, speentje etc). Maar ik hoop dat ik over een paar dagen wel minder bezig ben dan een uur.

Meestal zit ik rond 22.00 weer rustig op de bank. Om van te huilen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor ze de ritme hebben overgenomen?

Ze wordt dinsdag 1 jaar.
pi_72702072
Sandous,
hier hebben we de strijd even opgegeven. Ze sliep al een tijd prima (van 19u30-20u tot 7-8 's morgens) maar kort na de geboorte van de jongste is dat veranderd. Dat leverde een hoop drama op, om 20u begon het gehuil en dan was het vaak 21u30-22u eer ze sliep. En wij twee maar om beurten naar boven gaan...
ze werd inderdaad stil als wij in de kamer waren of als we haar oppakten, maar begon net zo goed weer te huilen dat het geen naam had als we weg gingen, soms begon ze zelfs haar kleertjes uit te doen, tot luier toe.

Toen hebben we beslist om ze gewoon een tijdje later naar bed te brengen. Dat is nu rond 20u30 (en eer alles rond is dus 21u) en dat gaat wel prima. Voor de rest is er niets veranderd aan de avond: speelhoek opruimen, pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje lezen, knuffel en liedje zingen (en liedje zingen voor beertje beer )
Tenslotte waren we vorig jaar erg blij toen ze sliep van 21 tot 6u. Dat is vanzelf verschoven naar het patroon dat ze voor de geboorte van haar broertje had, dus we gaan er nu van uit dat het ook wel weer zal verschuiven later.
  zondag 13 september 2009 @ 19:21:13 #275
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72706967
Hier gisteren de teugels wat strakker gezet en ik ben boos geworden. Was het eventjes behoorlijk beu. Fleur was ziek en ik was moe en had absoluut geen zin in weer de zoveelste driftbui van maud alleen maar omdat ze wil dat we bij d'r blijven en liedjes zingen. Dus duidelijk gezegd dat ik maar twee keer zou zingen en ben toen naar benenden gegaan. Uiteindelijk kwam ze uit bed en zat halverwege de trap toen ben ik boos geworden. Nadat ze niet luisterde heb ik ze opgepakt zonder iets te zeggen en in bed gelegd vervolgens deur dicht en traphek dicht en toen naar buiten gelopen. Daar hoorde ik ze krijsen. Dat ging na 5 minuten over in jammeren en papa roepen (mama was immers boos) en die is toen nog 1x naar boven geweest en om 9 uur was het stil. Dus een uur winst. Maar leuk vond ik het niet.

Vandaag heeft ze vrij veel geslapen. Op weg naar een verjaardag bijna 1,5 uur en 's middags op de terugweg ook nog bijna 2 uur dus ik ben benieuwd hoe het dadelijk gaat.

[update 20.50] 5-10-15 minuten regel toegepast. Ca. half acht naar boven. Pyjama aan, tandenpoetsen, 2 boekjes voorlezen, 2x liedje zingen en dan mama weg. Papa nog een kusje geven en dan ook weg. Om acht uur was F. beneden. Gillen, krijsen, roepen (en een zus die niet wist wat er gebeurde). Na 5 minuten naar boven, zonder aankijken terug in bed gelegd en muziekdoosje aan (fleur uitgelegd wat we aan het doen waren). En dat hebben we volgehouden. Dus ik ben voor de 5-10-15 minuten naar boven geweest en F. heeft ze nog teruggelegd toen hij met Fleur meeging nadat die geplast had en nu ligt ze nog heeeeeel zachtjes te miepen.

3 dagen was het toch..... zo ongeveer dat dan het een beetje doorbroken was?

[ Bericht 27% gewijzigd door chacama op 13-09-2009 21:02:48 ]
pi_87273294
maar weer een kikje want we hebben weer een nachtbraakster... dochter van 13 maanden slaapt goed en zonder problemen zelfstandig in (om 19u) en dan tot een uurtje of 00:00/01:00 gaat alles goed maar dan breekt het gezeur en gemiep los...

ze begint dan met een beetje huilen/miepen/zeuren... als dat na 10 min niet over gaat ga ik meestal kijken om haar even weer recht te leggen (ze ligt overdwars met hoofd tegen spijltjes) en geef ik knuffelbeesje..

maar dan heb je na een half uur/of 1 uur weer gemiep... dan wacht ik weer 10-15 minuten voordat ik er naar toe ga...maar vaak is er dan niet echt wat aan de hand.. ze ligt gewoon recht, geen poep, niet koud/warm, kan bij knuffeltjes dus ga ik weer weg en dan begint dus het gehuil/gemiep gezeur wat vaak 1 uur aanhoudt (of 2 uur)

ECHT ELKE nacht nu al zeker een maand of 3-4 dus tandjes e.d kunnen we ook uitsluiten...

en ik ben er een beetje klaar mee... }:|
Tips!?! we hebben al 5-10-15 min regel geprobeerd maar heeft geen zin effect (na 3 wkn) ook gewoon laten huilen werkt niet (houdt ze gewoon 2 uur vol)

och als dat slapen nou eens een keer goed ging.... gesloopt wordt je er van
pi_87273315
Heeft ze geen honger of dorst tinny?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87273720
Een lampje aanlaten?
pi_87273775
Hoe lang slaapt ze overdag? Julian werd de laatste tijd ook vaker wakker 's nachts en wilde dan zo een uur of twee achter elkaar absoluut niet slapen, we hebben nu het slapen overdag wat ingekort. Nu 1,5 uur slapen ipv 2 uur tussen de middag en moet zeggen dat dit helpt.
Of misschien wat later naar bed brengen, half uurtje later ofzo om mee te beginnen?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:01:14 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87273842
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:26 schreef Twinkly het volgende:
Heeft ze geen honger of dorst tinny?
Wat zij zegt! :Y
Oscar (ook 13 maanden) wordt de laatste tijd weer regelmatig wakker om 23 uur of later en dan krijgt hij idd lekkere fles melk (180cc ofzo) en daarna gaat hij 9 van de 10 keer gewoon weer slapen. :Y
pi_87273926
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat zij zegt! :Y
Oscar (ook 13 maanden) wordt de laatste tijd weer regelmatig wakker om 23 uur of later en dan krijgt hij idd lekkere fles melk (180cc ofzo) en daarna gaat hij 9 van de 10 keer gewoon weer slapen. :Y

Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:10:25 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87274001
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik herken dat na een half uur/ uur weer wakker worden ook echt als honger.
:Y
Ik ben er ook echt niet moeilijk in. Heel even afwachten of hij niet toch verder slaapt, maar zodra dat niet het geval is, hup een fles erin en doorslapen.
Net zo makkelijk slaat hij die fles de volgende 2 nachten bijv. ook weer over tot hij de nacht erop toch weer wel wil.
Ik ben niet bang voor 'straks wil hij hem elke nacht'. Honger is honger, ze zijn echt nog zo klein. :Y
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:51:46 #283
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87274959
Hier gaat het ook al een paar maanden enkele keren per week mis. Rond 3-4 uur wordt ze wakkeren staat ze rechtop in bed. De makkelijkste oplossing is de ene keer om haar even een kwartiertje bij ons in bed te leggen. Dan doezelt ze weer weg en kan ze zo weer terug haar bed in. Als ze blijft spoken, dan is een fles ook hier de ideale oplossing.
Maar leuk is het niet, dat weet ik wel! Gisteren heeft ze helemaal geen middagdutje gedaan en was het pas half 9 voordat ze ging slapen, dus het kan niet zijn dat ze over haar slaap heen is. >:)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87277111
Jep, hier krijgt Jen van 2,5 ook nog een fles melk mee naar bed. De ene keer gaat ie wel op de andere keer niet. Maar vaak heeft ze inderdaad dorst als ze wakker wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87277143
Of honger :') , maar ik ga geen boterham smeren midden in de nacht, dan moet ze maar dr avondeten op eten.
pi_87313259
honger?? mhhhh denk het niet ze heeft al 7-8 maanden geen fles op midden in de nacht... en dan nu ineens na 8 maanden wel weer? en als je haar sochtends vroeg (07.00uur) een fles geeft dringt ze hem niet helemaal op (vaak maar 50%)...
die van 19u (laatste voor slapen) gaat altijd voor 80% op, soms zelfs 100%)

en het is niet iets van een week of zo het is echt al maanden nu (eigenlijk elke nacht... alleen soms is het dan alleen wakker, even knuffel geven en slaapt weer door en dat dan 2-3 keer)
en dan af en toe heb je pech en is het 2-3 uur rommeles...

[ Bericht 30% gewijzigd door tinny op 08-10-2010 09:06:28 ]
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:15:28 #287
5428 crew  miss_sly
pi_87313468
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:58 schreef tinny het volgende:
honger?? mhhhh denk het niet ze heeft al 7-8 maanden geen fles op midden in de nacht... en dan nu ineens na 8 maanden wel weer? en als je haar sochtends vroeg (07.00uur) een fles geeft dringt ze hem niet helemaal op (vaak maar 50%)...
die van 19u (laatste voor slapen) gaat altijd voor 80% op, soms zelfs 100%)

en het is niet iets van een week of zo het is echt al maanden nu (eigenlijk elke nacht... alleen soms is het dan alleen wakker, even knuffel geven en slaapt weer door en dat dan 2-3 keer)
en dan af en toe heb je pech en is het 2-3 uur rommeles...

Ze krijgt al een maand of 7 geen nachtfles, maar ze is nu al maanden een aantal keren per week 's nachts lang wakker.
Heel misschien toch dat van die fles eens proberen dan...
pi_87313635
Mischien heeft ze alleen dorst dan (beetje water geven?)
Of mischien droomt ze en schrikt ze daar steeds van wakker, merkt dan dat ze alleen in dr donkere kamertje ligt en vind dat niet fijn?

Het kunnen zoveel dingen zijn. Wij hebben ook zo'n tijd gehad en je kunt dan weinig anders dan troosten en rustig blijven want ze vind het zelf vast ook niet leuk.
Toen het echt te lang duurde en we allemaal moe waren hebben we haar soms bij ons in bed genomen als ze echt overstuur was en niet meer wilde slapen.

Kwestie van wat dingen uitproberen. Niet ieder kind is hetzelfde en er is zelden een pasklare oplossing :)

Oh en ik snap heel goed dat je het op een gegeven moment zat bent en je zo moe en dat je weinig geduld meer hebt hoor, dus dit is niet bijdehand bedoeld :)
pi_87316973
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oh en ik snap heel goed dat je het op een gegeven moment zat bent en je zo moe en dat je weinig geduld meer hebt hoor, dus dit is niet bijdehand bedoeld :)
ja ja !!
herkenbaar... nu is tinny het zat... weekje OK, tandjes OK, vieze luier OK, ziek OK... maar niet maanden achter elkaar zo ruk...
pi_87317634
Ik zou gewoon proberen of ze wel honger heeft. Ik heb ook wel eens 's nachts honger en als ik dan toch weer in slaap val voel ik 's morgens geen honger. Dat komt omdat je lichaam dan nog op gang moet komen, dat zegt niets over de honger 's nachts of over de energiebehoefte.
Het kan heel goed zijn dat je dochter een groeispurt heeft en daarom 's nachts behoefte heeft aan extra voeding. Dat hoef je niet eens aan de lengtegroei te zien, het kan ook zijn dat haar hersenen zich nu heel hard ontwikkelen en die slurpen ook heel veel energie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:48:25 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87321318
Als Jan 's avonds wakker wordt (voor 23:00) dan kijk ik eerst of hij verder wil slapen met speen en aai over z'n bol. zo niet, even bij ons op de bank, dan nog niet? klein flesje warme melk met honing en meneer slaapt weer als een roos door de rest van de nacht ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87350002
Djmo, waarom haal je m naar de woonkamer? Dat zou ik dus niet doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:33:28 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87352117
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, waarom haal je m naar de woonkamer? Dat zou ik dus niet doen.
om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:46:06 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87361650
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

om hem uit de situatie te halen. Als ik hem in z'n bed laat wordt het op het laatst hysterisch krijsen en zijn we gerust drie uur verder voor we allemaal slapen. Als ik dat kan oplossen door hem tien of vijftien minuten mee te nemen, en hij daarna (vrijwel) probleemloos weer verder slaapt, doe ik dat liever ;)
Mooi is dat. Mijn reactie was precies zoals die van ticootje. Redenerend vanuit mijn eigen situatie. Nee... niet van d'r kamer af. Dat werkt niet!

Nee, precies... dat werkt hier niet. En bij jou dus juist wel.

En dat maakt dit allemaal zo verrrekte moeilijk. Je probeert alles als ouders om je kind rustig te laten slapen, maar wat bij de ene werkt, gaat bij de ander dus voor geen meter.

Tinny, het is zwaar. Het breekt op en het vreet energie. Let op jezelf en vraag je af of het inderdaad geen honger zou kunnen zijn in combinatie met een groeispurt lichamelijk of mentaal. Of het zo is weet ik niet. Ik weet alleen dat het bij Maud echt hand in hand ging. Een groeispurt ging altijd in combi met onrustige nachten, meer behoefte aan 'fles' en opeens weer het licht aan om te kunnen slapen.

En na een tijdje ging het dan weer goed. Sliep ze ineens weer door, was ik degene die middenin de nacht wakker werd en lag te wachten tot ik haar hoorde.

Wat je het beste kunt doen.... geen flauw idee, maar ik hoop wel dat je hier ergens de gouden tip vind.

Ticootje, hoe gaat het nu met slapen bij jullie? Zijn de avonden/nachten wel rustig op voeden na?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:02:42 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87362132
Precies Chaca .. ieder kind is anders, en elke ouder handelt anders. Meestal vanuit zijn gevoel en dan is het meestal wel goed. Vind ik. Wat voor jou werkt, hoeft niet voor een ander te werken idd. Bij het cb was het advies ook: laat maar huilen ... vijf, tien, vijftien minuten. Ik kón en kán dat nog steeds niet. of hij het weet? geen idee, zal inmiddels vast wel, maar hij maakt er geen misbruik van. Soms, als hij oververmoeid is, MOET ik hem wel even laten huilen, maar dan is het ook echt maar een minuut of vier. Dat gebeurt echter zo zelden dat ik me gelukkig mag prijzen.

zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:04:08 #296
238474 Jeetjejom
pi_87362177
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

Omdat ze bij ons meestal zo rond 3 uur wakker wordt, komt ze niet de woonkamer in, maar bij ons in bed liggen. Ze is totaal overstuur als ik ook maar probeer haar weer neer te leggen (ze staat altijd rechtop te schreeuwen in haar bed, ik heb toch het idee dat het komt omdat ze merkt dat ze alleen is ofzo, maar nachtlampje helpt ook niet) wordt ze hysterisch. Dus neem ik haar mee naar onze slaapkamer, soms krijgt ze een flesje melk (ik wilde het eigenlijk niet gaan doen, maar ze drinkt gewoon 200 ml leeg, dus ze heeft wel honger) en als dat op is, kruipt ze bij papa op de buik en die brengt haar dan na 10 minuten naar bed waar ze zonder protesteren verder slaapt.
Het werkt, dus ik ga niet proberen om haar in haar eigen bedje een uur te troosten, daar schiet ik niets mee op en zij ook niet.
Maaar het is idd wat chacama zegt, ieder kindje is anders, iedere moeder is anders en ik weet zeker dat iedere vader er ook wel een mening over heeft.
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:09:36 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87362380
Als jan rond die tijd wakker wordt heeft ie meestal naar gedroomd ofzo JJ, en dan mag hij idd ook even in mijn bed bij me liggen. meestal is het dan zo'n woelwater dat het op een partijtje vrijworstelen begint te lijken om hem rustig te houden, en dus gaat ie zonder pardon z'n eigen bed weer in .. ook dan is hij z'n situatie wel vergeten en kan hij lekker verder slapen :Y

zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:42:13 #298
238474 Jeetjejom
pi_87363286
JAH!, zo doen wij het ook. Er zijn 2 opties, of ze komt lekker rustig tussen ons in knuffelen en indoezelen, of ze gaat lastig doen, anders willen liggen, van het bed af willen, enz, enz. Dus dan gaat ze linea directa haar eigen bed in en verrassend genoeg slaapt ze daar dan wel meteen :?
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:45:24 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87363356
Ergens wel verklaarbaar: ze zijn even uit de situatie gehaald (nachtmerrie, schrik etc) door het knuffelen/stoeien met jullie vergeet ze dat en als je dr dan teruglegt in dr bedje, komt de moeheid weer opzetten en vallen ze gelijk weer in slaap ;)

pi_87363546
als ik jen uit haar kamer laat is bij ons het hek van de dam.

Hoe het gaat? Het is een vol bed zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')