abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65941460
ik zal eens beginnen met deel 1 (overigens hebben we het niet 1 avond geprobeerd toen ze 3-4 maanden was maar meerdere (verdeeld over 3 weken telkens vrijdag, zaterdag en zondag).

Op zich vind ik het ook wle een goed idee om het nu bij 9 mnd nog eens te proberen, maar dan moet ik wel de moeder ook meekrijgen...

Het is nu alleen een beetje rot, want na een period evan 3-4 weken met 4 tandjes is ze nu al een weekje verkouden waardoor ze nu dus in totaal al een weekje of 4-5 rot lslaapt maar wel met een reden dus...
(ben alleen bang dat die afgelopen 5 weken inmiddels een patroontje bij haar hebben geintroduceerd en dat het dus nu nog moeilijker wordt haar weer een normaal patroon aan te leren. En nu ze nog verkouden is gaan we dat huilen zowiezo niet doen (lijkt me ?)
pi_65941745
Als je kindje echt niet lekker is, dan huilen ze niet voor niets. Alleen je zou inderdaad langzaam naar het ritme toe kunnen werken waar je heen wilt. Zeker de avond, op bed is bedtijd. Dan kun je boos worden, dan kun je ook wel gaan troosten, maar niet meer van de kamer af. Dan wordt het alleen maar moeilijker om ze in bed te krijgen. Na een tijdje kun je zelfs zeggen, als je op bed ligt blijf je ook in bed liggen. Ik vind het geen probleem om een uur naast Jen te gaan zitten, tot ze slaapt. Dat heb ik nu 3 keer gedaan en sindsdien geen probleem meer. Het wordt steeds korter. Eerst een uur, dan een half uur. Nu leg ik haar op bed, geef haar een kus en kan ik weglopen zonder gemopper.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:08:55 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66093022
Er zijn een paar posts weg. Een (hopelijk) nepreactie over slaaptraining bij een (zogenaamde?) baby van 1 week oud en de reacties daarop.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:14:08 #34
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_66111440
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
Ik ben wel ouder en heb dat ook gedaan. Gevolg >> sliep al heel snel de nachten door en heeft nooit strijd geleverd bij het naar bed gaan
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  zondag 15 maart 2009 @ 09:17:40 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67061739
Nacht twee in de strijd tegen nachtvoedingen zit er op

Bij Nienke moet dit ook gepaard gaan met overdag meer drinken aangezien zij het liefst haar vochtbehoefte over 24 uur uitsmeert.. en dan elke 2 uur ofzo een beetje drinken (en dan natuurlijk alleen bij mama )
Nu dus na de 'late' voeding wordt er niet meer gedronken tot 7 uur. (en is het de bedoeling dat ze slaapt )
Voorlopig doet papa het troosten nu 's nachts, ik ben natuurlijk alleen maar melk-verpakking dus 'snachts troosten zonder melk zal ws. niet werken.

Vooralsnog lijkt alles goed te gaan, gisteravond heeft ze efficienter gedronken, zodat ze in de avond ook langer heeft geslapen dan normaal.. dan de late voeding goed gedronken en toen werd ze om 5 uur pas weer wakker. En toen dus de 5-10-15 methode. Dat was al later dan normaal en het gehuil leek ook al wel een stuk minder intens en lang dan gister.
Ondanks dat ze hardleers is met alles, hoop ik dat ze dit toch wel snel onder de knie gaat hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 maart 2009 @ 09:23:12 #36
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67061765
Goed dat jullie het samen aanpakken. Dat scheelt zeker de helft.

Onze dame blijft het regelmatig proberen. Gaat ze 's nachts huilen en dan heeft ze weer wat verzonnen dat er aan de hand is, deel van het assortiment: knuffel huilt, haartjes in d'r haar, deken ligt niet goed (even aanraken en het is wel goed), "kiekeboe", slapuh nee, buiten spelen (half 3 's nachts), knuffel wel niet slapen...
De aanpak blijft hetzelfde: zeggen dat ze moet gaan slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 maart 2009 @ 12:51:03 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_67098697
haartjes in haar haar??
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67127878
weer even een updatje sinds de vorige keer...

Ik heb als eerste heel Deel 1 en Deel 2 van dit topic doorgelezen... niet helemaal overtuigd van het doorhuilen maar toch...

We hebben in 2 etapes (2 x 3 dgn) geprobeerd de doorhuil/5-10-15 minuten methode toe te passen maar bij alle keren werd er na 20-25 minuten zo hysterisch gehuild dat we het alle 5 dgn hebben afgebroken (de 6de dag hebben we het ook niet meer geprobeerd). Het duurde telkens meer dan 30 minuten om haar weer te kalmeren dus het waren geen krokodillen-tranen

Inmiddels zitten we dus met een 10 maanden oude (vrolijke) dame die tussen de 1 en 4 keer wakker wordt per nacht.
Ze kruipt dan gelijk onder haar dekens vandaan en staat in bed je op te wachten (beetje huilend).

Daarom heeft denk ik ook het laten huilen geen zin (meer) omdat ze nu gaat staan... ze komt niet zelf onder de dekens dus al zou ze na heeell lang huilen in slaap vallen dan wordt ze volgens mij toch weer wakker vanwege de kou..

Maar goed, als je dan na haar toe gaat, niks zegt fiep/speen zoekt die in haar mond doet en haar weer terug instopt slaapt ze vaak gelijk weer door. Soms moet je nog even 5 minuutjes langs haar blijven zitten...

Alleen rond 5:00u in de ochtend wordt het wat lastiger ze slaapt dan niet meer zo snel in en als ze dan al 3-4 keer is wakker geworden nemen we haar mee in het grote bed... dan tukt ze vaak tot een uurtje of 6:30u nog wel door..

Overdag is het een vrolijke dame, zeer actief (ze loopt al achter een stoel die ze vooruit duwt, dat is voor 10 mnd wel vrij vroeg denk ik) en slaapt goed (1 x een half uur en 1 x een uur).

We hopen stiekem dat het gewoon ineens vanzelf een keer overgaat of dat het over gaat als ze echt flink gaat lopen omdat dat dan energie gaat vreten.

We zitten ook te denken om zo'n speen-knuffel/doekje te kopen, misschien dat ze dan zelf haar speen terug kan vinden en ons niet nodig heett om weer in slaap te vallen. Maar misschien wordt dan de afhankelijkheid te groot van de speen....en ik weet niet of zo'n knuffel/doekje wel werkt...

[ Bericht 0% gewijzigd door tinny op 17-03-2009 09:55:17 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:22:32 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67128885
Het gaat dus alleen maar om 'speen kwijt'???
Volgens mij valt dat bij iedereen onder 'doorslapen'

Hier snapt NIenke nog niet echt dat ze 's nachts echt geen drinken meer krijgt... Ze geeft wel sneller op nu (al is het een behoorlijk eigenwijze, hardleerse driftkikker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 10:27:05 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67129014
Speen kwijt en terugstoppen valt bij mij niet onder de noemer "niet doorslapen" hoor
Natuurlijk ga je je kind niet laten huilen als het de speen kwijt is, die geef je dan gewoon terug en dan ga je weer slapen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67129124
Jen is haar speentje ook vaak kwijt 's nachts en af en toe vid ze m zelf en sooms ook niet. Nu ligt ze toch binnen handbereik en slapen we allemaal binnen 5 minuten weer. In haar bedje staat ook een flesje water voor 's nachts. Af en toe wilt ze een slokje water voordat ze weer in slaap valt. Maar het is best goed te doen zo.

Vannacht wilde ze niet in haar bed, maar ik was weggeweest en pas laat terug. Dus de rest van de nacht lag ze tegen mij aan.
pi_67129177
Ze slaapt na vijf minuten weer? Nou dat zijn bij ons ook doorslaapnachten inderdaad!
pi_67129395
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:32 schreef owlet het volgende:
Ze slaapt na vijf minuten weer? Nou dat zijn bij ons ook doorslaapnachten inderdaad!
Vind ik ook! Ik ben ook echt trots op haar. In haar eigen bedje!
pi_67132681
sorry hoor maar dat "vind ik" geen doorslapen...

Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:38:05 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67133101
@ Tinny. Ik kan begrijpen dat jij het niet als doorslapen ervaart, maar het is het eigenlijk wel. Mijn oudste heb ik uiteindelijk een reservespeen boven d;r bedje gehangen en mijn jongste - nu bijna 2,5 - wordt regelmatig nog wakker 'snachts. Soms maar 1x soms 2 keer. Inmiddels hebben we ons daar bij neergelegd. Ze heeft dan honger/dorst en krijgt dan een fles. Misschien druist dit tegen de principes van vele andere ouders, maar ik heb gemerkt dat het bij haar helpt. Ze krijgt d'r fles en slaapt dan meteen weer verder. Ja, ik moet er mijn bed voor uit (of mijn man), maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het een borstvoedingskindje is geweest en dat als ik door had kunnen gaan met voeden dat ze het dan ook gewoon had gekregen. Tuurlijk balen we er soms van, maar de nachten dat ze doorslaapt worden er steeds meer en meer. Dus ik weet dat het geen gewenning is, anders zou het elke nacht doen en dat is dus niet het geval. Ik hoop voor jou dat je kleine snel zelf d'r speentje kan vinden en als je er niet meer uit wilt 's nachts dan zul je d'r moeten leren om zonder speen te slapen. Kost je ook een week nachtrust, maar het kan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 12:59:00 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67133732
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:

Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
Really? Ik heb er nu 3 gehad en de nachten dat ze 'geen kik' geven zijn schaars. Zelfs die van 5 pruttelt nog regelmatig.

Ik denk dat je een ietwat afwijkend beeld hebt van hoe homogeen slaap is bij kinderen.
pi_67133950
Dat vind ik ook echt wel doorslapen..
Als je nog voedingen moet geven, of een uur lang met een spelend kind zit. Dat is niet doorslapen (imho)

Maar wij hadden dat probleem ook, steeds terug moeten voor de speen. En dat hebben we met 9 maanden heel simpel opgelost: speen afschaffen. Nou moet je kind het wel pikken natuurlijk. Maar mijn zoontje heeft het 1e overdagslaapje 20 minuten gehuild, de 2e 10, en 's avonds 5 minuten. Daarna was het goed, en heeft hij er nooit meer naar omgekeken. En waren we 's nachts van het speen-lopen af.
Maar nog steeds zijn er regelmatig dingen. Een verkoudheidje, hoestje, een dekentje wat niet goed ligt, tandjes, mama/papa-honger etc.. Er blijven altijd wel dingen zolang ze afhankelijk zijn van je!
pi_67134072
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:

Tering je kunt jezelf ook problemen aanpraten in je hoofd...

Je kind slaapt hardstikke goed!!! Ik denk dat minstens 75% van de ouders met een kind van 10 maanden hardstikek jaloers op je is.

Ik in ieder geval wel, en Pepijn is ruim 20 maanden nu. Maar ivm flink doorkomende kiezen zitten we ineens weer op maximaal 10 uur slaap 's nachts met daarin 2 of 3 nachtvoedingen
pi_67134120
Volgens mij worden zelfs de meeste volwassenen een of twee keer per nacht wakker!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:16:44 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67134238
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
Volgens mij worden zelfs de meeste volwassenen een of twee keer per nacht wakker!
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.

Volgens mij is dit een kwestie van op je kiezen bijten tot ze zelf de speen weet te vinden en dan zo zoetjes aan toch wat minder toegeeflijk worden. Ze weet nu immers ook dat je komt als zij huilt, terwijl het mss niet eens nodig is. Ze is 10 maanden oud, dan zou ze toch zo langzamerhand zelf haar speen wel moeten kunnen vinden en terugstoppen. Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:19 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67134273
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.
Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:45 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67134283
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.
Krijg je dan niet een kusje van ET?
pi_67134330
Anna wordt ook nog regelmatig wakker met de meest rare smoesjes idd. Aan de ene kant werken we er aan mee door wel elke keer op te komen draven, aan de andere kant, als je met 10 tellen troosten een half uur gehuil kunt voorkomen om half drie 's nachts is de keuze snel gemaakt meestal. Dus of dat echt doorslapen is...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 13:21:35 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67134360
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Krijg je dan niet een kusje van ET?
Een schop kan ik krijgen als ik een beetje snurk bij het inslapen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:22:21 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67134373
Milo heeft de laatste tijd dat zodra hij in zijn bedje ligt hij al begint te brullen "deruit deruit". We laten hem dan even aanmodderen en meestal valt hij dan wel in slaap. Ook 's morgens om 5 uur gaat ie nog wel eens los, maar dan laten we hem ook huilen. Voor je het weet zit je anders om 5 uur al beneden met een halfwakkere peuter
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:23:00 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_67134390
Ezra slaapt sinds een maand of 2 "door" van 7 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends. hij is ruim 2,5 jaar.

get real tinny...
stormy waters...
sailin'
pi_67134483
pi_67134542
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:22 schreef Slaapmeisje het volgende:

Voor je het weet zit je anders om 5 uur al beneden met een halfwakkere peuter
Ach, toch kun je daar weinig over zeggen hoor. Anna was ook altijd van de extreem-vroege (idd op een gegeven moment ook voor 6-en klaar wakker) en alhoewel we er nooit echt een enorm drama van hebben gemaakt wordt het nu wel eens 8 uur, half negen. Niet erg vaak of regelmatig, maar toch. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:34:13 #59
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67134709
Lijkt me echt pittig hoor zo vroeg. Gelukkig is Milo net zo'n slaapkop als zijn ouders, dus in het weekend is het vaak 8 uur of half 9. Doordeweeks zo kwart over 7. Wij hebben het blijkbaar echt getroffen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 maart 2009 @ 13:43:17 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67134943
Vroeg wakker worden is hier gelukkig ook nooit sprak van geweest. Vroeger dan 7 uur zijn we er nooit uitgeweest.

Bij Saskia hebben we op 9 maanden de 5 minuten regel een nacht of 2 moeten toepassen en sindsdien slaapt ze. Maar die was 's nachts ook echt alleen nog uit gewoon te wakker. Tijn sliep aardig door vanaf een weke of 12, maar Nienke zit nu toch bijna op een jaar. Nu is die overdag zo druk dat ze simpelweg te weinig eet en drinkt. Dus die komt 's nachts echt minimaal 1 en vaker 2 keer voor een volledige borstvoeding. Om dat te doorbreken moet ze dus ook overdag meer gaan drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')