daar heb je het alquote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
en ben geen ouder,
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:40 schreef Iksje het volgende:
Om de x minuten gaan kijken werkte hier overigens alleen maar averechts (nog steeds trouwens als het nog een keertje voorvalt dat ze wakker wordt tussen slaaptijd en de ochtend). Ze werd ontzettend overstuur omdat we elke keer weer vertrokken.
Het hangt dus van kind tot kind af. En ook van ouder tot ouder. (hoe lang kan je het gehuil/gekrijs van je kind aanhoren en hoe sta je er zelf tegenover- is het aandacht van je kind inwilligen of moeten ze maar zonder ouderlijke aandacht leren inslapen)
hmm, dan gaat ze zo hard brullen en raakt ze zo overstuur dat ze de hele boel daarna onderkotst. Met als gevolg hele huis wakker omdat het bed verschoont moet worden. Nee goede tip!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
dankje!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:
Tinny, fijn (en knap!) dat jullie het al enigszins hebben geaccepteerd dat Gaby een moeilijke doorslaper is.
Hou vol. Echt, óóit wordt het beter!
Maar als dat jullie standpunt is dan moet je mss dus ook accepteren dat dit dus nog heel lang kan gaan duren.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:
[..]
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
Dan krijg ik niet de indruk dat het echt geprobeerd is. Ze zijn nu 3-4 maanden verder. Ik zou het iig nog een kans geven. En dan langer dan die 20 minuten zeg maar. Wat is 1 avond proberen op wekenlang slechte nachten?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:
[..]
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
Ik ben wel ouder en heb dat ook gedaan. Gevolg >> sliep al heel snel de nachten door en heeft nooit strijd geleverd bij het naar bed gaanquote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
Vind ik ook! Ik ben ook echt trots op haar. In haar eigen bedje!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:32 schreef owlet het volgende:Ze slaapt na vijf minuten weer? Nou dat zijn bij ons ook doorslaapnachten inderdaad!
Really? Ik heb er nu 3 gehad en de nachten dat ze 'geen kik' geven zijn schaars. Zelfs die van 5 pruttelt nog regelmatig.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:
sorry hoor maar dat "vind ik" geen doorslapen...
Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
Tering je kunt jezelf ook problemen aanpraten in je hoofd...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef tinny het volgende:
sorry hoor maar dat "vind ik" geen doorslapen...
Dat komt omdat ik inmiddels heel veel baby's ken die geen kik geven in de nacht...
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
Volgens mij worden zelfs de meeste volwassenen een of twee keer per nacht wakker!
Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die gaan dan niet huilen tot hun ouders komen.
Krijg je dan niet een kusje van ET?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik er 's nachts voor de 3e keer uitmag om Nienke een aai over d'r bol te geven heb ik best de neiging tot huilen.
Een schop kan ik krijgen als ik een beetje snurk bij het inslapen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Krijg je dan niet een kusje van ET?
Ach, toch kun je daar weinig over zeggen hoor. Anna was ook altijd van de extreem-vroege (idd op een gegeven moment ook voor 6-en klaar wakker) en alhoewel we er nooit echt een enorm drama van hebben gemaakt wordt het nu wel eens 8 uur, half negen. Niet erg vaak of regelmatig, maar toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor je het weet zit je anders om 5 uur al beneden met een halfwakkere peuter
Jongetje he.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons komt het echt sporadisch voor dat Sasha eens wakker wordt en dan is het zo rond een uur of 5 als het al gebeurd.
Dan houden wij allebij onze adem in tot hij weer stil is. Gelukkig is dat meestal na een minuutje ofzo.
Disclaimer: natuurlijk gaan wij echt wel bij hem kijken als hij echt wakker wordt en gaat brullen, maar meestal komt het dus niet verder dan een of 2 huiltjes en dan is het weer klaar. Als het al gebeurt. Dat is echt mss eens in de maand of zo.![]()
![]()
* Brighteyes voelt zich erg gezegend...
We hebben daar nooit echt iets voor gedaan of gelaten.
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillendquote:
Toch merk je in de regel dat jongetjes wat makkelijker zijn dan meisjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef Belana het volgende:
[..]
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillend
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef Belana het volgende:
[..]
daar heeft het niks mee te maken denk ik hoor. Liam en Ezra zijn heel verschillend
hoezo dan? neem alleen degene die ooit deze reeks begon, dat ging ook om een jongetje toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch merk je in de regel dat jongetjes wat makkelijker zijn dan meisjes.
Dat zeg ik toch. Dat merk ik. Alle jongetjes in mijn omgeving zijn een stuk 'makkelijker' dan meisjes. Overigens wordt dat hier ook vaak bevestigt door CB en dergelijke.quote:
Ik heb het toch ook niet over individuele gevallen?quote:neem alleen degene die ooit deze reeks begon, dat ging ook om een jongetje toch?
Nou ja, ik hoor ook vaak verhalen dat meisjes simpelweg minder 'laconiek' zijn en dat het om die reden bv ook een voordeel is als een vroeg geboren kindje een meisje is.quote:Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat het niet uitmaakt of het om een jongetje of meisje gaat. het zijn meerdere dingen die meespelen, zowel omgang ermee als het karakter van het kind denk ik.
Dat jongetjes minder strijdbaar zijn. En dus waarschijnlijk ook makkelijker doorslapen als het 'gewoon' om een nachtvoeding gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:04 schreef Belana het volgende:
tja, ik merk dat helemaal nietmaar het zou best kunnen hoor, het CB zal er iig meer van weten dan ik
ik begrijp overigens je laatste opmerking niet?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn mensen die soms een handvol spenen in het bedje leggen. Voor het geval er wel eens eentje naast valt.
Saskia had er op een gegeven moment vierquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
![]()
Wij hebben Milo inderdaad al vrij vlot twee spenen gegeven en daar doet hij het heel goed op. Het oergezellige middernachtelijke speenzoeken was in ieder geval meteen voorbij
Ja, je kent het oud-hollandsche middernachtelijke speenzoeken misschien ook wel. Liefst in half slaapdronken toestand op de knietjes in het donker onder het bed graaien. En als je korte armpjes hebt, zoals ik, en die speen niet kunt vinden, ook nog in je halfontkleedde niksie plat op de grond (op het koude zeil) moeten liggen omdat die speen precies helemaal achterin tegen de muur ligt. Is zo prettigquote:
Tja ik midden in de nacht met mijn dikke hol in de lucht om onder dat ledikantje naar een speen te grabbelen wil je niet op die kindjes hun netvlies hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Goed om te lezen dat wij niet de enigen zijn E.T.
Nee het licht gaat hier nooit aan. Dus behalve een dikke hol heb je na het speengrabbelen vaak ook een dikke teen omdat je die onderweg tegen het waterbed aan parkeerde ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Daarom had je ook niet het licht aan moeten doen Swets
Ik denk dat mensen het ook wel snel vergeten hoor. Als Mikael hier een paar nachten slecht slaapt lijkt het al snel of ie al weken niet door slaapt. Slaapt ie ineens dan een paar nachten wel weer goed lijken die nachten dat ie wakker werd al snel heeeel lang geleden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef tinny het volgende:
Ik heb inmiddels een klein onderzoekje gedaan (TS zelf, TS zus en vrouw van TS en haar broers en zussen)
maar geen van hen is meerdere keren wakker geworden per avond... allemaal vast doorslapers...
of zouden onze ouders dat gewoon vergeten zijn??
Dat effect moet je idd niet onderschatten.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen het ook wel snel vergeten hoor. Als Mikael hier een paar nachten slecht slaapt lijkt het al snel of ie al weken niet door slaapt. Slaapt ie ineens dan een paar nachten wel weer goed lijken die nachten dat ie wakker werd al snel heeeel lang geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |