1 2 3 4 5 | 2) mustisuc ¤ 155,28 1,55% 3) Sjengfred ¤ 116,00 1,16% 4) Elf ¤ 117,05 1,15% 5) zooi ¤ 93,80 0,95% |
Wacht maar tot de eerste banken genationaliseerd worden, kijken of je dan nog hetzelfde zegt... En wat denk je dat er dan met de koers van andere banken gaat gebeuren? De paniek is misschien minder, maar dat wil niet zeggen, dat we vanaf nu langzaam omhoog hobbelen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
De paniek is uit de markt hoor. We hobbelen de komende jaren schoksgewijs omhoog. Dit is mijn derde crash, de vorige 2 keer ging het precies zo.
We hebben nog niet de bodem gezien, daar kan ik lichtelijk mee instemmen, maar het beeld wat je hier schept gaat me toch echt te verquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:31 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Wacht maar tot de eerste banken genationaliseerd worden, kijken of je dan nog hetzelfde zegt... En wat denk je dat er dan met de koers van andere banken gaat gebeuren? De paniek is misschien minder, maar dat wil niet zeggen, dat we vanaf nu langzaam omhoog hobbelen.
En wellicht dat deze crash iets heftiger is dan de vorige. Het is nog steeds heel moeilijk om leningen te krijgen voor bedrijven. Werknemers zien collega's naar huis gestuurd worden, dan wordt iedereen voorzichtig, gaan mensen minder uitgeven, als mensen minder uitgeven.... etc etc
Sneeuwbaleffect dus, en al zou ik het graag willen, ik heb niet het gevoel dat die sneeuwbal al onderaan de heuvel is.
Ik vrees dat banken vet laag horen, omdat de leveradge waarmee de superwinsten behaald werden niet meer toegepast zullen worden ,quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We hebben nog niet de bodem gezien, daar kan ik lichtelijk mee instemmen, maar het beeld wat je hier schept gaat me toch echt te verEr zijn immers al banken 'half om half' genationaliseerd. Banken aandelen staan al vet laag.
mee eens, iedereen denkt dat we in het eerste kwartaal naar beneden gaan, door al dat in gecalculeerde gaan we juist niet maar wel het kwartaal erop, ik verwacht dat we rond april op 150 zullen staan......mjah ik weet het soms ook niet meer in deze tijden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:44 schreef henkway het volgende:
als ik de jaren dertig grafiek ernaast leg dan kunnen we eind volgende maand weer 25% omlaag
Zonde dat je ze niet voor je stoploss er uit geflikkerd hebt? Het is immers bijna geld weggooien?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:49 schreef Lemans24 het volgende:
Gisteren, nadat mijn 247 longs door de stop-loss knalden, meteen nieuwe 242 longs gekocht, omdat ik toch wel een stijging zag aankomen. Pakt niet verkeerd uit!
Tja, het is altijd afwegen: verkoop ik voor 80 cent, net boven de stop loss, of hoop ik dat de stop-loss net niet geraakt wordt met het risico dat ze voor 60 cent automatisch verkocht worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zonde dat je ze niet voor je stoploss er uit geflikkerd hebt? Het is immers bijna geld weggooien?Gelukkig heb ik voordat we gingen sluiten gister al bijna 15% winst kunnen maken op mn longs
quote:Nederlandse industrie ziet sterkste productiedaling ooit
06-02-2009 09:35:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse industrie is in december hard onderuit gegaan. De productie in de industrietak zag de sterkste daling ooit, nadat in november ook al een sterke afname werd gemeten. Dit blijkt vrijdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De productie van de Nederlandse industrie daalde in december 2008 ruim 14% ten opzichte van december 2007. Dit is volgens het CBS de grootste afname sinds de start van de meting begin jaren negentig.
al verkocht?...ik gooi de stop loss gewoon steeds omhoog...zou natuurlijk zonde zijn niet te profiteren van een verdere stijging.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:40 schreef sitting_elfling het volgende:
De kassa kan weer open, amerikaanse beurzen positief gesloten, asie positief gesloten wat zal resulteren in een fijne winst op de longs, ik verwacht een opening rond de +2/2.5 punt. Ik verkoop het waarschijnlijk direct, en dan afwachten op de cijfers in amerika vanmiddag
We zullen het zienquote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:52 schreef Lemans24 het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX reageert vrijdag positief op de winst van Wall Street dat donderdag na het slot van de handel in Amsterdam een positieve draai maakte. "De winst van de AEX duidt er ook op dat er een opwaartse druk wordt opgevoerd om de index door te laten breken door de 257 punten", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Dat niveau geldt nu als een weerstand, en is het uitbraakniveau van 2 januari van dit jaar. Koenders beoordeelt de winst van de AEX als beter dan aanvankelijk ingeschat. Hij stelt dat, mocht de AEX door de 257 punten heen breken, de AEX veel mogelijkheden heeft om flink door te stijgen. De markt wacht op het belangrijke arbeidsrapport van de VS over januari dat vrijdag om 14.30 uur naar buiten komt. "De markt lijkt momenteel bestendig tegen slecht nieuws. Dit rapport moet wel erg slecht zijn wil het de stemming kunnen bederven", aldus Koenders. De omzetten zijn laag. De AEX noteert vrijdag rond 10.30 uur 0,9% hoger op 254,73. (ANV)
Als 13% minder industriële productie de beurs zo weinig doet dan weet ik niet of dat verstandig is. Maar het hangt er ook vanaf wat voor cijfers er nog aan zit te komen. Heb je voorkennisquote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:34 schreef lammegiraf het volgende:
iemand er al stiekem over gedacht short te gaan?
Ik heb ze idd verkocht op de dusgenoemde topquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:41 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
al verkocht?...ik gooi de stop loss gewoon steeds omhoog...zou natuurlijk zonde zijn niet te profiteren van een verdere stijging.
ik ben momenteel even uitgestapt...deze week ook lekker gedraaid...krijg ik dit weekend nooit allemaal opquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ze idd verkocht op de dusgenoemde topDeze week loopt zeer voortreffelijk wat betreft centjes verdienen
Zo maar even kijken wat we zo gaan doen
Ik beleg dan ook niet voor mn brood voor de volgende dag, ik top het dus op achter elkaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:06 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik ben momenteel even uitgestapt...deze week ook lekker gedraaid...krijg ik dit weekend nooit allemaal op
Misschien vanmiddag nog iets doen....mijn gevoel zegt dat we nog gaan dalen vandaag.... mijn verstand zegt dat ik er maar mee moet stoppen voor deze week.
Maandag komt die Geithner met een bankenplan, zal me niet verbazen dat de koersen dan exploderen. Echter vind ik het huidige niveau niet koopwaardig genoeg meer om long te gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik beleg dan ook niet voor mn brood voor de volgende dag, ik top het dus op achter elkaar.
Mijn gevoel zelf zegt ook nog dat we misschien gaan dalen. En mijn verstand zegt dat vrijdag altijd mooi afgesloten moet worden.
Denk je dat er op dit forum mensen zijn die de kost verdienen met beleggen? Vast niet. Voor mij is het pure hobby...vallen de resultaten tegen, jammerdan....gaat het goed dan gaat het geld op aan leuke dingen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik beleg dan ook niet voor mn brood voor de volgende dag, ik top het dus op achter elkaar.
Mijn gevoel zelf zegt ook nog dat we misschien gaan dalen. En mijn verstand zegt dat vrijdag altijd mooi afgesloten moet worden.
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Denk je dat er op dit forum mensen zijn die de kost verdienen met beleggen? Vast niet. Voor mij is het pure hobby...vallen de resultaten tegen, jammerdan....gaat het goed dan gaat het geld op aan leuke dingen.
Er zijn denk ik wel meer mensen die er voor relatief grote bedragen in zitten. En ik denk dat het voor iedereen sowieso z'n hobby is, al wil ik er later ( en spoedig binnen 2 week 'Schneider') ook mn werk van maken door te werken bij een professionele trader in de city van london. Toelatingeisen? Een toets doen + gesprek.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:23 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop-special op RTL Z nu!
Hij vertrouwt nog niet genoeg op de goudhandel, liever nog even wat salaris binnenharken, toch wel lekker die zekerheid.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:40 schreef edwinh het volgende:
ik meen dat ie vandaag voor het laatst was maar hij zegt zelf tot 1 maart......
quote:
quote:Willem Middelkoop stelde in een aflevering van De Wereld Draait Door dat het voor spaarders absoluut niet nodig was om hun geld van hun rekeningen te gaan halen, terwijl hij dat zelf wel had gedaan.
Middelkoop zegt dat het verstrekkende gevolgen zou hebben als circa 1 miljoen televisiekijkers hun rekeningen hadden geplunderd.
same, ik wil actiequote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:25 schreef lammegiraf het volgende:
ik ben in ieder geval lichtjes short gegaan
reactie van de futures valt mij nog mee... weer bar slechte cijfersquote:06-02-2009 14:30:31 VS: 598.000 JOBS WEG IN JANUARI IN VS
06-02-2009 14:30:00 VS aantal banen jan -598.000; verwachting was -525.000
06-02-2009 14:30:00 VS werkloosheid jan 7,6%; verwachting was 7,5%
06-02-2009 14:30:00 VS gemiddeld uurloon jan +$0,05 naar $18,46
06-02-2009 14:30:00 VS aantal banen dec bijgesteld tot -577.000 van -524.000
06-02-2009 14:30:00 VS werkloosheid dec ongewijzigd op 7,2%
06-02-2009 14:30:00 VS duur werkweek jan ongewijzigd op 33,3 ure
Idd, heb al weer winst op mn shortsquote:
dan heb je het beter gedaan dan ik....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idd, heb al weer winst op mn shorts![]()
Ben benieuwd of het ook nog echt rood gaat eindigen. Hmm heb zo mn twijfels, misschien toch maar direct stoploss zetten zodat ik mn short er nog met winst kan uitknikkeren.
Mn shorts is dan ook van zeer korte duur geweestquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef M.Melandri het volgende:
futs naar groen...had ik niet verwacht iig
Ik verdien de kost gewoon met werken hoor! En ik handel denk ik nog geen 10% van wat jullie handelen. Ben alleen al een tijdje bezig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.
hebben we em weer hoorquote:MARKET COMMENT: AEX trekt zich niets aan van banencijfer VS
06-02-2009 14:41:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX daalde even richting een winst van 1% na de slechter dan verwachte banencijfers uit de VS, "maar Amsterdam volgt letterlijk de beweging van Wall Street, inclusief de openingsindicaties", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "De cijfers van vrijdag zouden een impuls aan de Amerikaanse Senaat moeten geven om nu te acteren in plaats van te debateren", aldus Koenders. De omzetten op het Damrak zijn nog steeds laag. In de VS verdwenen 598.000 banen in januari, hetgeen volgens Koenders overeenkomt met de zogeheten whipsernumbers. De AEX wint vrijdag rond 14.40 uur 1,9% op 257,27 punten. (ANS)
Ik ben direct al weer geswitched op sprinters longs het ging me opeens wel heul rapquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:56 schreef lammegiraf het volgende:
heb de shortjes toch maar weer weggedaan want dit gaat niet goed...verkeerde gok...
ik hou het denk ik voor gezien voor deze week!
Eigenlijk misschien ook wel logisch, om de beurs in huidige toestand te shockeren hebben we erger nieuws nodig dan 'slechte banencijfers ooit in amerika'.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:02 schreef Zero2Nine het volgende:
De reactie op de beurs is weer eens lekker logisch.
"acteren"quote:
Waarom doet olie zo debiel?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
portefeuille is weer leeg, ik wacht wel tot sluitingstijd om een definitief besluit te maken of ik long of short het weekend in ga. Overigens, olie op -5%!
Mits we vandaag flink boven de 258 gaan eindigen, als het weer gehannes wordt rond dat punt weet ik het nog zo net niet. Maar ik verwacht dat we langzamer hand ook daar naar toe gaan om daarna weer een klap naar beneden te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:23 schreef LXIV het volgende:
Volgende week zitten we in de 270-290 range. Dan ga ik weer verkopen. Naar 100% long ofoz.
Mja, maar dat hoeft niet te gelden voor alleen derivaten zoals sprinters. Ik hanteer dat voor alles, verlies is weg ermee, die valse hoop op beter en teren op dood kapitaal heb ik niet zo veel aan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:51 schreef Lemans24 het volgende:
M'n grootste verliezen heb ik juist behaald door sprinters te lang aan te houden. Gewoon verkopen als het tijd is, al is dat na 5 minuten!
Uitzending:quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:23 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop-special op RTL Z nu!
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=aCbboIyqfIZE&refer=usquote:Buy Cisco, Intel, U.S. Technology Shares, Faber Says (Update1)
By Michael Patterson and Ken Prewitt
Feb. 6 (Bloomberg) -- Investors should buy U.S. technology stocks after prices fell near the lows reached after the dot-com crash in 2000, investor Marc Faber said.
Cisco Systems Inc., Intel Corp., Microsoft Corp. and Oracle Corp. shares will outperform U.S. Treasuries over the next five to 10 years, Faber, managing director of Hong Kong-based investment firm Marc Faber Ltd. and publisher of the Gloom, Boom & Doom Report, said in a Bloomberg Radio interview today.
“You could make a case that in the U.S. some equities have come down a lot and are inexpensive,” Faber said. “In Nasdaq stocks, in high-tech companies, we have a base-building period.”
The Nasdaq Composite Index, which gets more than 40 percent of its value from technology shares, tumbled 46 percent since October 2007 as a global recession caused businesses and consumers to cut spending on software, computers and hand-held electronics. The index closed at 1,546.24 yesterday, compared with its closing low this decade of 1,114.11 on Oct. 9, 2002.
Technology companies with the biggest cash hoards are better positioned to grow earnings when the economy rebounds because they can maintain spending on research and development, Faber said.
“In a crisis like we have now the weak competitors don’t have the money to carry out R&D, whereas the strong competitors have that money,” said Faber. “When the crisis comes to an end, the strong competitors emerge in a relatively stronger position.”
Cisco Sales
Cisco, the largest maker of networking equipment, declined 30 percent in Nasdaq trading over the past year. The San Jose, California-based company projected third-quarter sales this week that trailed analysts’ estimates as the recession forced customers worldwide to slash their budgets.
Technology spending in developed countries will fall 8 percent in 2009, according to Goldman Sachs Group Inc.
Cisco shares climbed 3.2 percent yesterday to $16.35. Microsoft Corp., the world’s largest software maker, added 2.2 percent to $19.04. Intel, the biggest semiconductor maker, increased 2.7 percent to $14.25 and Oracle, the second-largest software maker, added 2.4 percent to $17.62.
Zie de 2 filmpjes op: http://www.cnbc.com/id/29045187quote:Dr. Doom: There's Value in Asia, Inflation in the US
One of Warren Buffett's favorite metrics is market capitalization as a percentage of gross national product. He thinks when GNP is down to about 75 percent or so, it's a good time to buy.
Marc Faber, editor and publisher of The Gloom, Boom & Doom Report tells CNBC's Asia Squawk Box that by these standards, the U.S. market is not particularly cheap.
"If you take say, the Dow Jones or the S&P in real terms, in other words, inflation adjusted or the market cap in the U.S. as a percentage of GDP... it's still close to a hundred actually, it's not at 75 (percent), and by historical standards, it’s still very high," Faber said.
Faber feels that Asian markets are far better value that U.S. equities -- you get paid to wait in Asia -- and Faber doesn't see a huge downside risk, but rather an upside potential.
"If you look at the dividend yield in Asia compared to the bond yield, it's about three times higher. So even though we will have dividend cuts for sure, I think that as a shareholder, you begin to be paid by waiting," Faber asserts.
Faber, better known as Dr. Doom, believes that there still is tremendous downside momentum in the global economy.
" ... We fell off a cliff, and now the news will remain bad, but maybe not quite as bad as over the last few months. And then the Goldilocks crowd that is always around us, and will never give up -- no matter what -- they will say now, see the global economy is improving. Let’s buy," Faber adds.
Faber also sees inflation as a major factor in the future of the U.S. economy.
"We have the Austrian school -- the school of rational expectations, monetary schools. And in the U.S., we have a totally new school, and it's called the Zimbabwae school. And it’s founded by one of the great leaders of this world, Mr. Robert Mugabe. He has managed to totally impoverish his own country. And that is the monetary policy the U.S. is pursuing. If something is going wrong, print. If it doesn’t get fixed print more. If it then goes even worse, print more."
Faber sees hyperinflation as a possible consequence of the loose monetary stance the U.S. is taking, though he doesn't believe that they are there yet.
Maandag gaan we door de 271, en dan kan dit ook weer de prullenbak inquote:AEX gaat 200 puntengrens testen
door Mark Garrelts
De AEX-index schommelde vanaf het dieptepunt in november tussen de 220 en 260 punten. Volgens Edward Loef, technisch analist bij Theodoor Gilissen, staat de beurs aan de vooravond van een nieuwe climax.
Loef komt tot deze conclusie na het bestuderen van het AEX-patroon vanaf begin november op basis van het zogenaamde Elliott Wave Prinicpe. De Elliot Wave theorie gaat er van uit dat markten zich ontwikkelen in 5 golven. Die golven bestaan uit stijgende en dalende bewegingen.
"De AEX kan nu elk moment de laatste golf van het bearish consolidatiepatroon afmaken. Op basis van patronen uit het verleden is de kans 75% dat we de dalende trend weer gaan hervatten. Ik verwacht zelfs dat we in de loop van dit kwartaal de 200 puntengrens gaan testen. Pas bij een slot boven de 271 punten moet ik mijn visie bijstellen. "
Ik ga wel degelijk een positie innemen voor na het weekend. Wat? Dat ben ik atm. nog aan het uitvogelen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
Zijn er hier nog gokkers voor na et weekend?zit te denken aan shorts overigens...
260 lijkt me anders een mooie voorlopige topquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:40 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Maandag gaan we door de 271, en dan kan dit ook weer de prullenbak in
200 punten grens is overigens echt een instapmoment. Daar ligt de top van 1994 geloof ik, ook een technisch belangrijke steun. Niet dat ik er veel waarde aan hecht, maar omdat iedereen naar die 200 punten kijkt is het mogelijk de start voor een nieuwe bearmarktrally.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:40 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Maandag gaan we door de 271, en dan kan dit ook weer de prullenbak in
Oh ja, die kennen we ook nog...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:44 schreef M.Melandri het volgende:
maandag ''sell the news'' die stijgingen bij de financials gaan me weer veel te snel
Daar hebben we niet zo veel aan pbquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, die kennen we ook nog.... Ik zou iig niet long gaan, maar short ook niet.
mwa denk dat ik klein beetje short ga, aan de markt te zien gaat iedereen al uit van een groot bankenplan...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, die kennen we ook nog.... Ik zou iig niet long gaan, maar short ook niet.
pff...sja.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga wel degelijk een positie innemen voor na het weekend. Wat? Dat ben ik atm. nog aan het uitvogelen.
Hmm, op dit moment zit ik zelf te denken aan vol long te knallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
mwa denk dat ik klein beetje short ga, aan de markt te zien gaat iedereen al uit van een groot bankenplan...
quote:MARKET COMMENT: AEX hard omhoog; markt hoopt op bankenplan VS
06-02-2009 16:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX stijgt vrijdagmiddag door naar meer dan 260 punten, ondanks dat de werkgelegenheid in de Verenigde Staten harder is gedaald dan verwacht. Maar "kennelijk hadden de cijfers nog veel slechter kunnen zijn", zegt handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Volgens Leloux stijgt de beurs vooral vanwege de hoop dat maandag meer duidelijkheid komt over het plan in de VS om de financiele sector te redden. "Als de plannen maar enigszins tegenvallen, dan zakt de markt gelijk weer in elkaar", aldus de handelaar. De AEX wint vrijdag rond 16.15 uur 3,3% op 260,81 punten. (EHI)
Same, ik zelf heb dan alleen voor long gekozen puur op technisch oogpunt. Enigzins hoop ik dat ik het bij het verkeerde oogpunt heb want ben niet altijd grote voorstander van technische analyse.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef M.Melandri het volgende:
paar shorts erin puur voor de gok....durfde eigenlijk geen richting te kiezen
omdat banken net geldsponzen zijn en uit alle macht proberen de leveradge terug te draaien naar onder de 30, al springt Bos over het dak met zijn uitleenverplichtingen zulke risicos nemen banken nooooit meerquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
Dat is waar ja, vanaf 2009 is die dollar alsmaar sterker geworden...
Meestal is de restwaarde zo'n 70 cent per short, tenminste; als de short intraday eruit is geknald (dus niet direct bij een opening van de AEX waarbij het zelfs mogelijk is dat er geen restwaarde is, als de AEX meteen 10 procent stijgt).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:33 schreef edwinh het volgende:
ARGGG wat is er gebeurt man al min short zijn stoploss gegaan......
Iemand een idee wat er overblijft als restwaarde ? hoe wordt dit berekend?
Heb je ze nog in bezit? Mijn restje shorts liep op mijn eigen stoploss afquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:39 schreef pberends het volgende:
Yes, heb 40 eurocent verdient met 10 shorts.
Nabeurs kwam er nog een smak bij, 0,41% in totaal.
ok en bij mittal?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Meestal is de restwaarde zo'n 70 cent per short, tenminste; als de short intraday eruit is geknald (dus niet direct bij een opening van de AEX waarbij het zelfs mogelijk is dat er geen restwaarde is, als de AEX meteen 10 procent stijgt).
Restwaarde is het verschil tussen de stoploss en het financieringsniveau, wat meestal zo'n 7 AEX-punten is = 70 eurocent.
Geen idee, moet je zelf uitrekenen. Ik denk dat de restwaarde een stuk hoger ligt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:01 schreef edwinh het volgende:
[..]
ok en bij mittal?
Stop loss 21,7
Financieringsniveau 24,2181
Indicatieve hefboom 8,99
Ik ben er al vanaf, ik denk dat de beurs nog verder kan opveren. Komende weken zullen echter weer onzeker worden. Daarna kunnen de macrocijfers in maart en april less negative worden waardoor de beurs een nog grotere rally kan laten zien.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb je ze nog in bezit? Mijn restje shorts liep op mijn eigen stoploss afzuur dat ik gisteren niet alles kwijt kon door mijn te hoge order(2/3 verkocht rest bleef liggen en kwam nooit weer terug op mijn order
)... daardoor slechts 2euro winst
En dan voor zo'n kort ritje 10shorts ?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben er al vanaf, ik denk dat de beurs nog verder kan opveren. Komende weken zullen echter weer onzeker worden. Daarna kunnen de macrocijfers in maart en april less negative worden waardoor de beurs een nog grotere rally kan laten zien.
Het was gewoon voor de lol. Short gaan is nog niet te adviseren.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En dan voor zo'n kort ritje 10shorts ?
In het geval van hyperinflatie kun je maar het beste in aandelen zitten. Die zijn waardevaster dan cash!quote:
Uiteindelijk verslaat de bull de bear inderdaad altijd. Maar dat is hetzelfde als dat er regen na zonneschijn komt. Ik bedoel de kans op regen of zon morgen is ook niet 50/50 maar statistisch gezien toch heel anders.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het geval van hyperinflatie kun je maar het beste in aandelen zitten. Die zijn waardevaster dan cash!
Niet dat ik in hyperinflatie geloof, zeker niet voor de euro, maar goed.
Ik ben wel de meest Bullisch user van AEX geloof ik.Als ik denk dat de beurs gaat dalen zit ik 100% long. En in alle andere gevallen daarboven.
Uiteindelijk verslaat de bull de bear altijd.
In 2003 was er een correctie van de techbubble, waarin beleggers moeilijk onderscheid konden maken tussen tech-trash (UPC/Versatel) en tech-kwaliteit(ASML/Philips).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:05 schreef pberends het volgende:
Zo'n aandeel als ASML vind ik echt absurd; staat gewoon 2,5 keer zo hoog als het dieptepunt in 2003.
Vrijdag is statistisch gezien de beste dag.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:54 schreef edwinh het volgende:
het valt me op als willem op de beurs zit dat het meestal groen is. Heeft ie contacten met het PPT?
Idd! Ik zal er weer zijn maandagochtend!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:00 schreef M.Melandri het volgende:
En wederom aan et begin van een nieuwe maand gaan we omhoog...
Leuk weekje gehad, kan er vanavond wat extra bier tegenaan.Fijn weekend iedereen!
S&P 750 x 0,80 = 600quote:As far as asset markets are concerned, there is still a 20% downside for global stocks as earnings and macroeconomic data are set to keep disappointing, while a recession in erstwhile powerhouse China also bodes ill for global equities, he reckons. The severe recession could also wipe another 15% off commodities.
1 2 3 4 5 | 2) lxiv ¤ 635,00 6,51% 3) bart89 ¤ 588,00 5,78% 4) hallo ¤ 600,00 5,69% 5) zooi ¤ 565,20 5,64% |
quote:Op zondag 8 februari 2009 20:17 schreef edwinh het volgende:
Het spul is een dag uitgesteld.........
http://money.cnn.com/2009(...)stversion=2009020813
Altijd leuk dit soort uitspraken. Wat als nu blijkt dat het geld 9 van de 10 keer naar China en de rest van de wereld gaat?quote:"We need to stabilize and repair our financial system to maintain the flow of credit that families and businesses depend on to keep our economy strong.
quote:HUD Secretary: We must limit foreclosures
In an exclusive interview with CNN's Gerri Willis, Shaun Donovan talks about what's needed to get the housing market and economy back on track.
Maandag en dinsdag omhoog, daarna een correctie waarschijnlijk.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat we morgen hoger openen is denk ik geen twijfel, maar hoe gaan we verder de dag in? Ik vrees dat ik de hele dag aan m'n scherm gekluisterd zit
denk je dat ze in 2009 wat gaan verdienen??quote:Op zondag 8 februari 2009 22:13 schreef pberends het volgende:
11 februari komt ArcelorMittal met cijfers, kan nog leuk worden.
Dat wordt dus op de knoppen raggen met m'n sprintertjesquote:Op zondag 8 februari 2009 22:13 schreef pberends het volgende:
11 februari komt ArcelorMittal met cijfers, kan nog leuk worden.
Als we nog doorstijgen maandag en dinsdag denk ik dat AM best een snoekduikje kan maken.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef henkway het volgende:
[..]
denk je dat ze in 2009 wat gaan verdienen??
kan me niet voorstellen dat het orderboek voor staal leveranties vol zitquote:Op zondag 8 februari 2009 22:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Als we nog doorstijgen maandag en dinsdag denk ik dat AM best een snoekduikje kan maken.
Geen idee wat de cijfers zijn, de cijfers van Alcoa vielen extreem tegen, maar de cijfers van BHP Billiton vielen erg mee.
Mocht iemand winst hebben op AM zou ik het voor woensdag verzilveren. Maar ook niet verbaasd kijken als AM flink wint na de cijfers. Het is puur gissen.
Profeet Koenders laat weer van zich spreken!quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent lager door lagere futures VS
09-02-2009 08:17:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting lager vanwege de lagere futures in de Verenigde Staten.
De AEX-index sloot vrijdag 3,50% hoger op 261,35 punten, de Midkap won 1,88% op 323,67 punten en de Smallcap eindigde 1,38% hoger op 319,34 punten.
"We zullen naar verwachting 1 tot 2 punten lager openen door de lagere futures in de Verenigde Staten", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.
Volgens Koenders reageren de markten negatief op het uitstel van de presentatie van het Amerikaanse economische stimuleringsplan voor de bankensector van de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner. Geithner zou op maandag de details van het plan presenteren, maar dit is uitgesteld tot dinsdag.
Volgens Koenders zal het sentiment voornamelijk gedomineerd worden door het nieuws rondom economische steunmaatregelen van de overheid omdat er weinig bedrijfsnieuws of macro-economisch nieuws is wat voor richting kan zorgen.
De handelaar merkt tot slot op dat de AEX nog steeds boven het omkeerpunt van 257 punten noteert en er daarom goed bij ligt.
Wall Street is vrijdag hoger gesloten. Beleggers hoopten dat het tegenvallende werkgelegenheidscijfer van vrijdag het Congres doet besluiten het economische stimuleringsplan snel goed te keuren.
De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 2,7% hoger op 8.280,59 punten. De breed samengestelde S&P 500 steeg 2,7% tot 868,59 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 2,9% won tot 1.591,71 punten.
De Nikkei-225 sloot 1,3% lager op 7.969,03 punten.
De euro noteert 1,3% lager ten opzichte van de dollar op $1,29.
quote:Op maandag 9 februari 2009 08:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Profeet Koenders laat weer van zich spreken!
Ga maar short over een langere periode. Iedereen hoopt dat deze plannen direct effect hebben. Maar alle vorige afschrijvingen en steunoperaties ten spijt de downturn is nog steeds pittig... Er zit alleen maar ondergewaardeerde lucht (= hoop) in de aandelen.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:32 schreef pberends het volgende:
Ik zou even lekker niets doen, morgen komt die Geithner met plannen. Als iedereen euforisch is, misschien short gaan.
Zat ik ook aan te denken, eerst euforie over het plan, vervolgens gaan de beurzen weer naar beneden omdat het doordrukken ervan nog moeilijk wordt. Grote kans dat woensdag een "draaidag" wordt voor de AEX.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:13 schreef edwinh het volgende:
dat bankenplan gaat op zeer veel protest stuiten in het congres denk ik maar goed ik weet het ook niet meer tegenwoordig, was in een opwelling vrijdag om 1728 short gegaan, vanmorgen 250 verkocht, nog 50 gehouden
Hoe kan je dat nu zeggen nadat de AEX van 700 in 2001 naar 265 gegaan is! Er zit juist heel veel angst in de markt. De K/W verhoudingen zijn ongekend laag op het moment.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ga maar short over een langere periode. Iedereen hoopt dat deze plannen direct effect hebben. Maar alle vorige afschrijvingen en steunoperaties ten spijt de downturn is nog steeds pittig... Er zit alleen maar ondergewaardeerde lucht (= hoop) in de aandelen.
Koerswinstverhouding is nu iets van 1 op 11, zeker niet hoog te noemen, maar in historisch perspectief niet goedkoop te noemen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu zeggen nadat de AEX van 700 in 2001 naar 265 gegaan is! Er zit juist heel veel angst in de markt. De K/W verhoudingen zijn ongekend laag op het moment.
Door de angst is er welliswaar kans op een kortetermijns scherpe downturn, maar LT is dit natuurlijk wel het koopmoment. Heb hetzelfde in 2003 gezien met bijvoorbeeld AHOLD, ABN en Philips. Die stonden twee jaar later allemaal 100% tot 400% (Ahold) hoger. Aandelen staan fundamenteel goedkoop geprijsd.
In 2003 was er echt helemaal niets aan de hand, echt NIETS.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu zeggen nadat de AEX van 700 in 2001 naar 265 gegaan is! Er zit juist heel veel angst in de markt. De K/W verhoudingen zijn ongekend laag op het moment.
Door de angst is er welliswaar kans op een kortetermijns scherpe downturn, maar LT is dit natuurlijk wel het koopmoment. Heb hetzelfde in 2003 gezien met bijvoorbeeld AHOLD, ABN en Philips. Die stonden twee jaar later allemaal 100% tot 400% (Ahold) hoger. Aandelen staan fundamenteel goedkoop geprijsd.
Hoe kun je momenteel nog betrouwbare K/W's berekenen als je niet weet wat de winst per aandeel is? In de winst over 2008 zitten slechts 4 maanden kredietcrisis verwerkt. De cijfers over het laatste kwartaal (en dan nog geen rekening houdend met de gebroken boekjaren) zouden dus het meest overeen moeten stemmen met de huidige situatie, volgens mij is het aantal bedrijven dat toen winst heeft gemaakt op één hand te tellen, er zullen dus maar een paar positieve K/W's zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
De K/W verhoudingen zijn ongekend laag op het moment.
In 2003 was er sprake van een bubble in de techsector. Die is toen leeggelopen en nam de overige aandelen in haar val mee. In 2008 was er eigenlijk geen sprake van een bubble, dat geeft alleen maar aan dat de crisis in werkelijkheid ernstiger is. Maar die angst zit dan ook goed in de koersen. Om nu nog van lucht in de aandelen te spreken vind ik onzin.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:54 schreef henkway het volgende:
[..]
In 2003 was er echt helemaal niets aan de hand, echt NIETS.
Hou rekening met een Japan scenario met deflatie.
Cash is King de komende vijf jaar
DE miljarden die in de markt gepompt worden, zullen door banken geabsorbeerd worden om hun leveradge weer onder de tien te krijgen.
Dat kun je natuurlijk nooit! Daarom kijk je ook naar de historische winsten van de afgelopen jaren. Als een bedrijf toen gemiddeld 1 euro per aandeel winst maakte kun je stellen dat qua cashstromen het bedrijf in potentie onder normale omstandigheden in staat moet zijn om deze te evenaren. Misschien niet in 2009, maar wel in 2012. En als belegger moet je altijd een eind vooruit durven te kijken.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kun je momenteel nog betrouwbare K/W's berekenen als je niet weet wat de winst per aandeel is. In de winst over 2008 zitten slechts 4 maanden kredietcrisis verwerkt. De cijfers over het laatste kwartaal zouden dus het meest overeen moeten stemmen met de huidige situatie, volgens mij is het aantal bedrijven dat toen winst heeft gemaakt op één hand te tellen, er zullen dus maar een paar positieve K/W's zijn.
Maar daar zit dan dus het verschil in interpretatie van de huidige situatie in. Omdat jij verwacht dat op langer termijn de winsten van ondernemingen weer op het vroegere niveau komen kun jij stellen dat de huidige K/W's erg laag zijn. Voor een minder optimistisch persoon zullen de K/W's helemaal niet zo laag zijn, en misschien zelfs wel negatief. De vraag is dus, waar onderbouwen beide partijen dus hun visie op.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:07 schreef LXIV het volgende:
Dat kun je natuurlijk nooit! Daarom kijk je ook naar de historische winsten van de afgelopen jaren. Als een bedrijf toen gemiddeld 1 euro per aandeel winst maakte kun je stellen dat qua cashstromen het bedrijf in potentie onder normale omstandigheden in staat moet zijn om deze te evenaren. Misschien niet in 2009, maar wel in 2012. En als belegger moet je altijd een eind vooruit durven te kijken.
Dat vind ik nu dus zeker niet het signaal om in aandelen te stappen. Er zal weinig dividend worden uitgekeerd en een stijging van de koersen is ook niet reeel als men de winst van een onderneming daar voor als maatstaf neemt. Ik denk ook dat er dit jaar zeker nog geen mooie winsten gemaakt worden, afgezien van wat anti-cyclische bedrijven en daarom heb ik mijn geld braaf op een spaarrekening staan met 5 % rente. Wat onthou, ook als de koersen niet meer dalen, dan nog zou je kosten maken omdat je winsten mis loopt, die elders wel gemaakt hadden kunnen worden met dat geld.quote:Wat 2009 aan K/W's te zien geeft zegt daarom niet zoveel. Als sommige bedrijven rond de nul uitkomen mogen we al heel blij zijn.
Voor beleggers mag dat misschien fijn zijn (en oke, je hebt gelijk dat is waar we in dit topic over praten), voor de economie als geheel vind ik dit echter geen positief punt. Ik zou het juist gezond vinden als de systeembanken geen systeembank meer zijn want dat maakt de economie veel resistenter tegen een bancaire crisis.quote:Dat betekent dat de enige internationale zakenbank van Nederland straks de ING is. En dat betekent voor laatstgenoemde een groter deel van de koek wanneer alles weer op gang komt.
Ik ben niet zo van de derivatenhandel of het beleggen met geleend geld (alleen met het geld van de IB-Groep heb ik een tijdje belegd). Als je met derivaten aan de slag gaat moet je de hele dag bij je trading-omgeving kunnen en daar heb ik de tijd en de zin niet voor. Ik heb nog genoeg andere dingen te doen, dus die spaarrekening is een mooie uitkomst.quote:Vooruitkijken is het motto. Wanneer je nu nog gaat shorten en doemdenken ben je te laat.
Vergeet je de transactiekosten niet???quote:Op maandag 9 februari 2009 14:00 schreef moby92 het volgende:
Pfoeh nog ¤100,- om te besteden aan aandelen. Hopen dat Philips weer wat gaat zakken, eigenlijk hoop ik dat de AEX nog even naar de bodem gaat zodat ik goedkoop kan kopen.
Wat een azijnpisser zegquote:Op maandag 9 februari 2009 13:58 schreef pberends het volgende:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/columns/y2009/m02/d09/kort_20090209.mp3&title=Kees+de+Kort
Kees de Kort weer.
Ik iig welquote:Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef lammegiraf het volgende:
gaan er nog mensen Short voor opening WS?
heb maar een korte stoploss ingesteld...zie WS nog groen openen zo!quote:Op maandag 9 februari 2009 14:33 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik heb een beetje SS265....wel een beetje link
Wat hij over het Amerikaanse CPB zei was wel interessant, dat het stimuleringsprogramma van Obama voorlopig geen reet gaat uitmaken.quote:
Dat de marktcap van Chinatrust lager is wil niet alles zeggen: als ze de financiering rondkrijgen kan alles. Maar dat is nu natuurlijk al moeilijk genoeg.quote:'Interesse Taiwanees bedrijf in Aegon' Door Peter Westhof
Twingly blog zoekenJouw blog hier
AMSTERDAM - De Taiwanese vermogensbeheerder Chinatrust zou interesse hebben in een overname van verzekeraar Aegon. Ook het Britse Prudential, of het Duitse Allianz zouden mogelijke overnamedoelen van Chinatrust zijn.
Dit meldt het Taiwanese dagblad Apple Daily, dat zich baseert op een aantal anonieme bronnen.
Chinatrust wilde niet op de geruchten rond Aegon, Prudential en Allianz reageren. Wel stelde Chief investment Officer Daniel Wu, dat het bedrijf van plan is zich op de Europese verzekeringsmarkt te versterken. Het bedrijf zou daarbij kunnen profiteren van dalende aandelenprijzen van overnameprooien. Een overname van een Europees bedrijf zou praktischer zijn, dan het opzetten van een dochterbedrijf van Chinatrust.
Analist Paul Beijsens van Theodoor Gilissen vindt een overname van Aegon door Chinatrust onwaarschijnlijk, omdat de marktkapitalisatie van Aegon twee keer zo hoog is als die van het Taiwanese bedrijf. "Overnames van Prudential en Allianz zijn, gezien de marktkapitalisatie, nog onwaarschijnlijker. De marktkapitalisatie van Allianz is zelfs het tienvoudige van Chinatrust", aldus Beijsens.
Het aandeel Aegon profiteerde wel van het overnamegerucht, want het stond rond het middaguur ruim 4% hoger.
Het kan dus nog wel. Winst maken als bank.quote:Barclays boekt hogere winst dan verwacht
LONDEN (AFN) - De Britse bank Barclays is over heel 2008 op een winst voor belastingen uitgekomen van 6,1 miljard pond sterling (7 miljard euro). Dat is een winstdaling van 14 procent ten opzichte van 2007. Dat maakte Barclays maandag bekend.
Het resultaat valt wel beter uit dan verwacht. Analisten dachten dat Barclays op een winst zou uitkomen van 5,8 miljard pond. Volgens de bank heeft Barclays een “solide winstgevendheid laten zien ondanks de sterke tegenwind afgelopen jaar”. Dit jaar zal opnieuw uitdagend worden, aldus Barclays.
De nettowinst kwam uit op 4,38 miljard pond (5 miljard euro). Dat was een jaar eerder 4,42 miljard pond. Barclays profiteerde vooral van de overname van de Noord-Amerikaanse activiteiten van de omgevallen Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers. Dat leverde 2,4 miljard pond op.
Als jullie bullish worden dan ga ik verkopen!quote:Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Dave7 het volgende:
Uitzenders, adecco, randstad wel fors hoger laatste week. Hmm, krijgt LXIV straks toch nog gelijk...
Beleg dan in sprinters, gratis handel op het moment. Of hebben ze die niet bij ABN broker?quote:Op maandag 9 februari 2009 14:03 schreef moby92 het volgende:
Nee tuurlijk niet, zijn ¤8,- per order bij ABN. Ik beleg nu ook niet voor de winst, eerder om ervaring te krijgen met het handelen in aandelen.
Goldilock LXIV wil er niets van weten.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Koerswinstverhouding is nu iets van 1 op 11, zeker niet hoog te noemen, maar in historisch perspectief niet goedkoop te noemen.
Nog groter gevaar is in Amerika, waar de koerswinstverhouding ongeveer 1 op 16 is, wat eigenlijk het gemiddelde is. In Amerika heb je daarom nog een enorme downside potential, en als de S&P omlaag gaat, gaat de AEX automatisch mee.
[ afbeelding ]
Ergste crisis sinds WO2, dat zou dan een S&P moeten zijn van 400 a 500 punten.
Hmm dat vind ik nu nog iets te riskant. Ik ben nog minderjarig (17 jaar) en handel nu alleen puur in aandelen, niet in derivaten en dergelijken.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Beleg dan in sprinters, gratis handel op het moment. Of hebben ze die niet bij ABN broker?
Neem je een sprinter met een lage stop loss.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:34 schreef moby92 het volgende:
[..]
Hmm dat vind ik nu nog iets te riskant. Ik ben nog minderjarig (17 jaar) en handel nu alleen puur in aandelen, niet in derivaten en dergelijken.
Helaas is beleggen met meer geld ook wel eens zonde van het geldquote:Op maandag 9 februari 2009 15:55 schreef 81Renrew het volgende:
Oefen dan droog op een of andere website of op papier als je wilt oefenen, beleggen met 100 euro is idd zonde van het geld.
Interview (bad Indian accent!): http://www.in.com/active1(...)mc.php?autono=384406quote:See 10-15% global rally; EMs to go even higher: Marc Faber
Published on Mon, Feb 09, 2009 at 10:13 , Updated at Mon, Feb 09, 2009 at 19:16
Source : CNBC-TV18
Marc Faber, Editor & Publisher of The Gloom, Boom & Doom, said he sees a muted rally in the near tem but added that the economic news would continue to be weak.
Faber said emerging markets (EMs) would rally another 20% from hereon. "Commodity markets and EMs still look oversold to me," he said.
Here is a verbatim transcript of the exclusive interview with Marc Faber on CNBC-TV18. Also watch the accompanying video.
Q: How crucial are this stimulus package that everyone is talking about and how durable an equity rally can it spark off across the world in your eyes?
A: Basically globally many of the banks are pumping money into the system and we may have more of a rally in the near future. We have rallied quite considerably from the lows on November 21, so from here, the rally would be more muted.
Q: Another 10-15% more or even less than that?
A: That�s easily possible and I think emerging markets could rally somewhat more about 20%. The economic news will stay poor and corporate profit in my opinion will not recover for quite sometime and I just don�t see any catalyst for global economy to grow again rapidly in the near future.
Q: What do you think would be the catalyst for this rally that we are talking about, is it this package that all markets are watching or is it just that the markets have remained ranged for a very long period of time?
A: They fell very hard in November and the market became grossly oversold worldwide especially emerging markets and commodity markets, industrial commodities and I am not talking of gold which has held up well, but the commodity markets and the emerging markets are still very oversold. So as liquidity comes back into the system and we have some evidence that some liquidity aspects have improved like corporate bonds have rallied very significantly and corporate bond prices have diminished this could fuel a further rally.
Q: Some of the base metals have started seeing some rally in these past few weeks, is that a space you would want to look at even in terms of the pullback and riding that?
A: Yes we have had some rebound in industrial commodities, Baltic Dry Index and also in mining related shares, for example some stocks were down to USD 21 but now they are back up to USD 40. So we have some very strong rebounds in the resource space and that�s why I am a little bit more cautious at the present time because the gravity of the rebound is already out of the market.
Q: China has been the best performer in the emerging markets in this part of the world in 2009 so far but India has been relatively okay, how you see these two markets doing relative to the rest of the basket and relative to each other in 2009?
A: 2009 is a long time essentially another ten months and many things can happen, for that I said the markets could rebound further in the near future and then at some stage, I guess when economic news would not improve very much, we are likely to retest the lows.
Ik heb al een jaar droog geoefend. Voor kerst heb ik ¤200,- gekregen om te beleggen van m'n opa, dus puur om te beleggen. Hiervan heb ik tot nu toe alleen ING gekocht.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:55 schreef 81Renrew het volgende:
Oefen dan droog op een of andere website of op papier als je wilt oefenen, beleggen met 100 euro is idd zonde van het geld.
Dus je hebt die 200 in 2 keer belegt; dat zijn dus 2x2x8 euro transactiekosten = 32 euro. Moet je iets van 16% rendement maken voordat je de kosten eruit hebt.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:07 schreef moby92 het volgende:
[..]
Ik heb al een jaar droog geoefend. Voor kerst heb ik ¤200,- gekregen om te beleggen van m'n opa, dus puur om te beleggen. Hiervan heb ik tot nu toe alleen ING gekocht.
En dan ook nog dat geld in een financial beleggen....quote:Op maandag 9 februari 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus je hebt die 200 in 2 keer belegt; dat zijn dus 2x2x8 euro transactiekosten = 32 euro. Moet je iets van 16% rendement maken voordat je de kosten eruit hebt.
Toen de AEX op 550 stond heb ik 90% verkocht. Helaas iets te vroeg (320) ingestapt, maar goed.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Goldilock LXIV wil er niets van weten.
Ik kijk vooruit. En dat is dat aandelenmarkten nog veel lager kunnen. Op het huidige niveau instappen in doodgewone aandelen is echt totaal onzinnig.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen de AEX op 550 stond heb ik 90% verkocht. Helaas iets te vroeg (320) ingestapt, maar goed.
Kijk vooruit!
Tsja, klopt idd. Maar zoals ik al zei, ik doe het voor de ervaring... en dat is me die ¤32,- wel waard.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus je hebt die 200 in 2 keer belegt; dat zijn dus 2x2x8 euro transactiekosten = 32 euro. Moet je iets van 16% rendement maken voordat je de kosten eruit hebt.
Beleg het dan in een mijnbouwbedrijf, dat komt op termijn toch wel goed.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En dan ook nog dat geld in een financial beleggen....
Beter dan dat je later tienduizenden euro's verliest omdat je geen ervaring hebt, dat is waarquote:Op maandag 9 februari 2009 16:43 schreef moby92 het volgende:
[..]
Tsja, klopt idd. Maar zoals ik al zei, ik doe het voor de ervaring... en dat is me die ¤32,- wel waard.
Dat is natuurlijk onzin, de aandelen zijn statistich gezien, zelfs in de plaatjes van Selang niet erg duur. Grote kans dus dat je binnen een aantal jaar hier wel degelijk winst op kunt halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kijk vooruit. En dat is dat aandelenmarkten nog veel lager kunnen. Op het huidige niveau instappen in doodgewone aandelen is echt totaal onzinnig.
In 2001-2003 hadden we een zeer matige recessie (NL -1%, wereld +1%), en het leeglopen van een techbubbel. De huidige crisis is veel erger. Als je naar de S&P kijkt en je gaat uit van dividendopbrengsten van de afgelopen tien jaar, dan kun je nog bijna beter je geld op een spaarrekening zetten.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, de aandelen zijn statistich gezien, zelfs in de plaatjes van Selang niet erg duur. Grote kans dus dat je binnen een aantal jaar hier wel degelijk winst op kunt halen.
En wat betreft de 'verwachte winsten' in betrekking tot de lage k/w's. Op basis van statistiek uitgaan van historische data zit je vaker goed dan fout. En als je doemdenker bent,en dat het dus nog wel eventjes duurt voordat er winst gemaakt wordt en de k/w's dus in dat geval nog erg hoog staan is in wezen acceptatie van een grote verandering in het huidige financiele systeem. Ik zie namelijk niet in waarom historische winsten niet weer kunnen worden behaald en ben er dus van overtuigd dat bepaalde aandelen in een aantal specifieke sectoren wel degelijk goedkoop zijn op dit moment.
Ja, ten eerste omdat ik beleg met geld van iemand anders, dus alle vrijheid heb en veel risico kan nemen. Ten tweede omdat ik het aandeel voor minimaal een jaar vasthoud, en ik denk dat het aandeel ING dan al redelijk hersteld is.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En dan ook nog dat geld in een financial beleggen....
Ik wou de hele dag bezig maar had een relatief lange dag op school, kom ik terug zie ik dat mn longs van vrijdag nog positief waren ook zo op het eind van de middag, hahaquote:Op maandag 9 februari 2009 18:28 schreef M.Melandri het volgende:
Er goed aan gedaan om mijn shorts er vanmorgen uit te gooien zie ik! Wacht wel even op een nieuw short momentje...
Haha, hadden we precies dezelfde dag... alleen had ik dus winst met mijn shorts vanmorgen..eind vd week ga ik wss een kleine short positie opbouwen en volgende week weer druk daytraden.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wou de hele dag bezig maar had een relatief lange dag op school, kom ik terug zie ik dat mn longs van vrijdag nog positief waren ook zo op het eind van de middag, haha![]()
![]()
Futs duiken idd constant in het rood na het slot, om dan bij opening volgende dag weer op te veren...quote:Op maandag 9 februari 2009 22:57 schreef pberends het volgende:
Dow Jones 8.270,8700 -0,12%
Nasdaq 1.591,5600 -0,01%
S&P 500 Index 869,8900 0,15%
PPT kwam net 24 miljoen tekort om de Nasdaq in de plus te trekken...
S&P futures wederom dik in de min versus het slot, blijft opvallend.
Is dat een normale beweging, of denken we meer aan PPT-achtige acties?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Futs duiken idd constant in het rood na het slot, om dan bij opening volgende dag weer op te veren...
Als die toch verkeerd uitpakt wordt 't een rare dagquote:A vote on final passage is scheduled for Tuesday.
same2me. Ben vrijdag uitgestapt op 21,30 en wil weer instappen als ze onder de 20 zitten...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:45 schreef BlaZ het volgende:
Ancellormittal doet het weer lekker vandaag -5%
Als die nog wat verder gaan zakken koop ik ze weer denk ik.
ja hoor, PM me maar ff.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:11 schreef 81Renrew het volgende:
Kan ik me via iemand van hier aanmelden bij alex of binck met zo'n 50 euro gratis transactiekosten actie?
Je hebt PMquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:22 schreef BlaZ het volgende:
PM mij ook maar ff voor binck dan, voor 50euro gratis transactiekosten is dat wel mooi.
-8,56% netquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:05 schreef pberends het volgende:
Haha, Mittal -7%. Ongelofelijk dat elke keer er toch weer beleggers intuinen. Boven de 20 euro moet je dat aandeel dan ook nooit kopen.
Vind Mittal zelf wel een leuk aandeeltje, heb er al heel wat aan verdiend. Bij een stijgende koers gaan ze altijd lekker hard omhoog en bij een dalende beurs zoals vandaag gaan ze lekker hard naar beneden. En ik moet zeggen dat het aandeel tussen half oktober en nu steeds tussen de 15 en 21 euro schommelt. Best stabiel dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:38 schreef pberends het volgende:
Met Mittal zal ik maar oppassen. Aandeel lijkt op 19,xx euro aantrekkelijk, maar bedenk wel dat de AEX zelf relatief hoog staat op 256. Als de kwartaalcijfers morgen tegenvallen, dan heeft Mittal zelfs na de snoekduik van morgen een enorme downside potential omdat de AEX vrij hoog staat.
Best stabielquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:04 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Vind Mittal zelf wel een leuk aandeeltje, heb er al heel wat aan verdiend. Bij een stijgende koers gaan ze altijd lekker hard omhoog en bij een dalende beurs zoals vandaag gaan ze lekker hard naar beneden. En ik moet zeggen dat het aandeel tussen half oktober en nu steeds tussen de 15 en 21 euro schommelt. Best stabiel dus.
quote:Omvallende banken
RBC Capital Markets denkt dat er in de VS de komende drie tot vijf jaar tot 1.000 banken zullen omvallen. Vooral kleinere banken, met minder dan $ 2 miljard aan assets, dreigen het loodje te leggen. De meeste defaults bij banken zullen worden getriggerd doordat veel commercieel onroerend goed partijen hun rente plus lening niet zullen kunnen betalen. De daaruit voortvloeiende verliezen zullen veel kleinere banken over de rand van de afgrond drukken. Tijdens de vorige zware dip in de jaren tachtig vielen er ruim 500 banken om.
Chapter 11 dreigt voor GM, Chrysler
De Amerikaanse overheid is eerder dit jaar bijgesprongen bij twee van de drie grote autofabrikanten, General Motors en Chrysler. Daarmee werd initieel een toevlucht tot Chapter 11 vermeden, iets dat volgens GM en Chrysler van levensbelang is. Echter, de Amerikaanse overheid staat nu met zijn verstrekte leningen achteraan in de rij. Grote banken als Citigroup en Goldman Sachs komen eerst bij een eventuele default. Die situatie levert de Amerikaanse politiek ongetwijfeld morrende belastingbetalers op. Er wordt nu onderhandeld met de overige schuldeisers van de autofabrikanten. Mochten die gesprekken tot niets leiden, dan dreigt alsnog de Chapter 11 procedure.
Moody’s ziet licht aan het eind van de tunnel
Herhaaldelijk spiegelden marktpartijen een bodem/herstel van de prijsontwikkeling van de Amerikaanse huizenmarkt voor. Gisteren deed rating agency Moody’s een duit in het zakje. Het bedrijf verwacht, met de nodige mitsen en maren, een eerste herstel eind dit jaar. Over de eerste helft van dit jaar verwacht Moody’s nog flinke prijsdalingen, uitmondend in met gemiddeld 36% lagere huizenprijzen ten opzichte van de piek in 2006. Eind dit jaar zou de gemiddelde huizenprijs dan licht moeten kunnen herstellen, mits de Amerikaanse beleidsmakers de juiste maatregelen nemen.
Ja en dus een mooi verschil om op in te spelen en geld aan te verdienen. Ziet er een stuk beter uit dan zo'n grafiek van Océ, daar is geen touw aan vast te knopen. Océ kan naar 1,50 of misschien naar 3,50 euro gaan. Dat is echt gewoon gokken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Best stabiel. Dat is een verschil van 40%.
Sorry ik kan je even niet volgen...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Mijn strategie: sprinters kopen op beste bied+1, vervolgens verkopen op beste laat -1
Wat wordt bedoeld met Chapter 11?quote:
Als je dat met grote bedragen doet dan kan dat wel aardig werken ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Mijn strategie: sprinters kopen op beste bied+1, vervolgens verkopen op beste laat -1
Instant 5 cent winst, en iedereen trapt er steeds in.
Ik leg een kooporder in op een biedprijs op 1 cent boven die van de bank.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:46 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Sorry ik kan je even niet volgen...
1 2 3 | 100 1,30<-IKKE 1,35 1200 1200 1,29 |
1 2 3 | 1200 1,29 1,34 100 <-IKKE 1,35 1200 |
Volgens mij is dat dat een bedrijf praktisch failliet is.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wat wordt bedoeld met Chapter 11?
Dit geintje moet je dus eigenlijk met 10.000 ofzo doenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:59 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik leg een kooporder in op een biedprijs op 1 cent boven die van de bank.
Als m'n order ook uitgevoerd is laat ik meteen weer op 1 cent onder de bank.
Dus:
[ code verwijderd ]
en als iemand hapt doe ik dit:
[ code verwijderd ]
Steeds dus instant 4 cent winst. Als je dat met 300 euro steeds doet gaat het erg snel
Wie ontdekt als eerste in welk orderboek ik ronddool?![]()
Het risico is dat de volumes te laag zijn om van je sprintertjes af te komen. Maar dat beheers je omdat je altijd een betere prijs vraagt/laat dan de bankquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit geintje moet je dus eigenlijk met 10.000 ofzo doen
Maar de risico's ?
Mittal kan in principe best naar de 5 euroquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:38 schreef pberends het volgende:
Met Mittal zal ik maar oppassen. Aandeel lijkt op 19,xx euro aantrekkelijk, maar bedenk wel dat de AEX zelf relatief hoog staat op 256. Als de kwartaalcijfers morgen tegenvallen, dan heeft Mittal zelfs na de snoekduik van morgen een enorme downside potential omdat de AEX vrij hoog staat.
Klopt, maar ze komen pas in maart in de AEX.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:55 schreef Dave7 het volgende:
Waar vind ik airfrance-klm in binck? Zie alleen een notering in frankrijk?
5 euro denk ik niet, maar 10 euro moet wel lukken. Grondstofprijzen kunnen nog wel verder dalen en als AEX op de 150 staat, staat Mittal uiteraard veel lager dan nu.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Mittal kan in principe best naar de 5 euro
Dan moet je wel erg snel handelen. Als de AEX een snoekduikje maakt ben je zwaar de lul en zijn al je opgebouwde winstjes zo verdwenen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:59 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik leg een kooporder in op een biedprijs op 1 cent boven die van de bank.
Als m'n order ook uitgevoerd is laat ik meteen weer op 1 cent onder de bank.
Dus:
[ code verwijderd ]
en als iemand hapt doe ik dit:
[ code verwijderd ]
Steeds dus instant 4 cent winst. Als je dat met 300 euro steeds doet gaat het erg snel
Wie ontdekt als eerste in welk orderboek ik ronddool?![]()
True, maar dan verkoop ik dus snel op de beste bied, die als het goed is op dat moment nog neeet 1 cent lager ligt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan moet je wel erg snel handelen. Als de AEX een snoekduikje maakt ben je zwaar de lul en zijn al je opgebouwde winstjes zo verdwenen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:37 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Denken jullie trouwens dat we een beetje de bodem hebben bereikt ondertussen, of gaan we nog verder naar beneden? AEX hangt nl al een behoorlijke tijd rond de 250...
Ik houd mijn hart vast. We zitten namelijk voor crisisbegrippen echt hoog.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:10 schreef pberends het volgende:
Zozo, Nyrstar weer bijna 10 procent erbij. Ben benieuwd wanneer de selloff begint.
Je kan natuurlijk ook shorts kopenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast. We zitten namelijk voor crisisbegrippen echt hoog.
Yep, geavanceerde orders vereisen niet dat je ze ook echt kunt uitvoeren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:56 schreef Dave7 het volgende:
Is het mogelijk in Binck stops van te voren te plaatsen? Dus direct bij aankoop ipv daarna?![]()
Bedrijven waar ik op wil shorten zijn buitenlands.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook shorts kopen
Ja, en?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Bedrijven waar ik op wil shorten zijn buitenlands.
Je kunt geen buitenlandse opties verhandelen behalve die van Belgie/Nederland. In ieder geval niet bij de standaard brokers.quote:
en de grote vraag blijft moet je nou short of juist long zitten......quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:45 schreef pberends het volgende:
17.00 begint Geithner uit z'n mond te poepen.
A, duidelijk. Da's dan erg jammer...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:48 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je kunt geen buitenlandse opties verhandelen behalve die van Belgie/Nederland. In ieder geval niet bij de standaard brokers.
In normale tijden zou er in 30 minuten handelstijd niet heel veel spannends gebeuren... Nu... Tja, de vorige keer gingen de beurzen toch ook omlaag bij het uitleggen van een bailout?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:50 schreef edwinh het volgende:
[..]
en de grote vraag blijft moet je nou short of juist long zitten......
Maar op staatshulp wordt steeds anders gereageerd. na de hulp aan fortis en eerste steunronde ING hielp het de koersen niet volgens mij. De laatste keer dat ING werd geholpen knalde het aandeel echter omhoog.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
In normale tijden zou er in 30 minuten handelstijd niet heel veel spannends gebeuren... Nu... Tja, de vorige keer gingen de beurzen toch ook omlaag bij het uitleggen van een bailout?
quote:Groothandelsvoorraden VS sterker gedaald dan verwacht
10-02-2009 16:19:00
AMSTERDAM (Dow Jones)---De groothandelsvoorraden in de Verenigde Staten zijn in december sterker gedaald dan verwacht. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.
De groothandelsvoorraden daalden in december met 1,4% tot $427,50 miljard, gecorrigeerd voor seizoensinvloeden, na een herziene daling van 0,9% in november. De afname was groter dan de 0,8% die economen verwachtten.
De verkopen van de groothandel daalden nog sneller dan de voorraden, met een afname van 3,6% in december tot $336,07 miljard, gecorrigeerd voor seizoensinvloeden.
De verhouding tussen voorraden en verkopen, uitgedrukt in een ratio, kwam uit op 1,27. Het cijfer geeft aan hoeveel maanden het de retailer zal kosten om de voorraden te verkopen. De ratio bedroeg in november 1,24.
Op jaarbasis gemeten daalden de verkopen met 10,7%, terwijl de voorraden met 3,4% toenamen. De voorraden van duurzame goederen, die drie jaar of langer mee moeten gaan, daalden 1,4% in december, na een daling met 0,4% in november. De verkoop van duurzame goederen daalde met 2,0%, langzamer dan in november, toen 6,0% minder duurzame goederen werden verkocht.
De voorraden niet-duurzame goederen daalden met 1,5%. De benzinevoorraden daalden met 8,8%.
Interessant. Tegen de tijd dat de olieprijs gaat stijgen wordt investeren in offshore heel interessant.quote:OPEC landen stellen massaal boorprojecten uit
Intro:
De OPEC-lidstaten hebben recentelijk gezamenlijk zo’n 35 olieboorprojecten uitgesteld. Die projecten bevonden zich in verschillende ontwikkelingsfases. Het is duidelijk een teken dat de OPEC de pijn voelt van de lagere olieprijzen.
Volledige analyse:
De afgelopen zes maanden zijn er meerdere projecten geschrapt of uitgesteld. Maar in de meeste gevallen ging het om niet-OPEC-landen. Hier zijn de kosten doorgaans hoger, zoals bijvoorbeeld in het geval van de Canadese teerzanden. Maar met olieprijzen onder USD50 per vat wordt het zelfs voor de goedkoopst producerende landen een moeilijk verhaal. De door de OPEC uitgestelde boorprojecten zijn voor onbepaalde tijd op de plank gelegd. Secretaris-generaal van de OPEC, Abdullah al-Badri, zei dat deze projecten worden uitgesteld totdat de olieprijs herstelt.
Een grote oorzaak van het uitstel is dat de reserveproductiecapaciteit naar het hoogste niveau in acht jaar is gestegen. Het is niet bekendgemaakt hoeveel olie de 35 uitgestelde projecten uiteindelijk zouden produceren. Wel zei de heer al-Badri dat de uitgestelde projecten gelijkelijk zijn verdeeld over alle OPEC-landen. Een aantal jaren geleden had de OPEC juist gezegd dat het zo’n 150 projecten zou opleveren in het komende decennium. Meestal duurt het zo’n vijf jaar voordat een olieveld daadwerkelijk olie begint te produceren.
Een olieprijs van USD75 is nodig
Sinds december heeft de OPEC de productiequota met 4,2 miljoen vaten per dag verlaagd. De werkelijke productieverlaging wordt geschat op 3,135 miljoen vaten, een nalevingsratio van 75%. Maar ondanks de productieverlagingen blijven de olievoorraden in de belangrijkste olieconsumerende landen toenemen. Om de prijs echt te kunnen beïnvloeden moeten Saudi-Arabië en de andere OPEC-lidstaten de productie aanzienlijk meer beperken dan zij tot nu toe hebben gedaan. Secretaris-generaal al-Badri schat dat een prijs van USD75 per vat nodig is om de kosten van de productie te kunnen blijven opbrengen. De volgende vergadering van de OPEC is op 15 maart in Wenen. De geruchtenmachine speculeert op een volgende productiebeperking. Een aantal OPEC-leden hebben al een aantal proefballonnetjes hiertoe opgelaten.
In de VS, goed voor zo’n 25% van de wereldwijde olievraag, is de vraag in januari volgens voorlopige cijfers afgenomen met 2,8% naar 19,549 miljoen vaten. Dat is het laagste niveau sinds 2002, en markeert de 18de maand op rij van jaar-op-jaardalingen. Daarnaast stegen de oliereserves van de VS in januari met 700.000 tot 900.000 vaten per dag. Dat is de snelste groei voor een januarimaand in 85 jaar, en een maandrecord sinds tenminste oktober 2002. Door de economische teruggang is de vraag naar benzine en dieselolie fors gedaald. De lagere prijs die daarvan het gevolg is, maakt het gunstig voor bijvoorbeeld de raffinaderijen om voorraden ruwe olie aan te leggen. Hoe groter de voorraden buiten de OPEC-landen, hoe minder greep het oliekartel heeft op de toekomstige prijsontwikkeling.
Goldman Sachs schatte recentelijk dat een vat olie de komende drie maanden op USD40 zal blijven staan en over een jaar USD65 per vat zal opbrengen.
Privé? Cosmogirl? Wat is dit voor pauperbedrijf?quote:10-02-2009 16:39:00 TMG geeft geen financiele details verkoop tijdschriften
10-02-2009 16:38:00 TMG onderhandelt nog over verkoop rest tijdschriften Oekraine
10-02-2009 16:37:00 TMG: Privé, Vrouw en Autovisie blijven onderdeel van TMG
10-02-2009 16:36:00 TMG verkoopt tijdschriften aan Pelican Magazines Hearst
10-02-2009 16:36:00 TMG: onderhandelingen over JAN, FHM, Motoplus in eindstadium
10-02-2009 16:35:00 TMG Verkoopt Groot Deel Tijdschriftengroep
10-02-2009 16:35:00 TMG verkoopt Elegance, Residence, CosmoGirl! en Hitkrant
Jammer dit, ik had liever een top op 270 gezien, om vervolgens short te gaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:40 schreef lammegiraf het volgende:
pfoe....een flink rode dag vandaag! blij dat ik niks doe momenteel....had niet de geest om short te gaan vandaag
Tot nu toe alleen maar dat er veel meer transparantie komtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Heeft Geithner nog wat interessants te melden?
Transparantie! Gevaar!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:21 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Tot nu toe alleen maar dat er veel meer transparantie komt
En die zijn we gebrokenquote:MARKET COMMENT: AEX moet 263,95 breken voor meer
10-02-2009 17:02:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Mocht de AEX het hoogste niveau van maandag 9 februari van 263,95 punten breken dan ligt de weg voor de index open voor een stijging richting de oude top van 272 punten en wellicht hoger, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Onder de 242 punten verzwakt het beeld echter sterk. "Positief is dat de index vrijdag 6 februari de dalende weerstandslijn die loopt vanaf de top van 14 oktober 2008 van 303 punten, naar 291 en 272 punten boven de 257 succesvol en overtuigend heeft doorbroken. Daarmee bevindt de AEX zich momenteel in een gematigde stijgende trend binnen de grote tradingrange van 220-230 punten en 272-291 punten", aldus Van den Akker. De 'gap' tussen de 253,15 en 253,93 punten die dateert van 5 februari van dit jaar is vanaf het huidige niveau het eerste steunniveau dat de AEX tegenkomt. De AEX noteert dinsdag rond 17.00 uur 2,6% lager op 256,03 punten. (ANS)
Tja, die heb ik dus te vroeg verkochtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:10 schreef pberends het volgende:
AEX Index Sprinter Short 265,00 111,11%
1 biljoen maar, we hadden op 2 biljoen gehooptquote:Geithner onthult reddingsplan twv $1 biljoen, DJIA daalt
10-02-2009 17:37:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse overheid stelt tot maximaal $1 biljoen beschikbaar om het Amerikaanse financiele systeem te reinigen van giftige activa en de economie een impuls te geven.
Dit blijkt uit de toesprak van de nieuwe minister van Financien Timothy Geithner. De Amerikaanse beurzen reageren in eerste instantie negatief op het nieuws.
Geithner zegt dat het plan alle krachten van de Amerikaanse overheid samenbrengt om het financiele systeem te versterken en de economie weer aan de gang te krijgen.
Een belangrijk onderdeel van het plan is de oprichting van een publiek-privaat investeringsfonds dat in eerste instantie $500 miljard beschikbaar zal stellen. Dit fonds moet banken de kans geven giftige activa van hun balansen te verwijderen en daarmee het financiele systeem beter te laten functioneren.
Geithner voegt toe dat dit investeringsfonds in potentie kan worden uitgebreid tot $1 biljoen. Het geld is afkomstig van het ministerie van Financien en wordt beheerd door de Federal Reserve, het Amerikaanse stelsel van centrale banken.
De Dow Jones Index, die aan het begin van de handelsdag vlak noteerde in afwachting van de toespraak van Geithner, daalde sterk na de onthulling van het plan. De index verloor in korte tijd 200 punten.
Geithner stelt dat de komende weken de details van het plan voor de huizenmarkt onthuld zullen worden. Volgens de minister van Financien zal er een "veelomvattend huizenprogramma" worden gestart.
Volgens Geithner moet de beleidsreactie op de economische crisis krachtig zijn. Hij laakte de politieke stappen die tot nu toe zijn genomen, die volgens hem te laat en te beperkt waren.
U.S. Pledges Funds for Bank Programs That May Reach $2 Trillionquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:43 schreef pberends het volgende:
[..]
1 biljoen maar, we hadden op 2 biljoen gehoopt.
Precies, het staat te hoog nog, er kan makkelijk wat af. Heerlijk die paniek.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ach, absoluut gezien vind ik dat we nog steeds niet laag staan tov een maand of 2 maanden geleden. De DJ staat al tijden rond de 8.000 en de AEX staat nog 20 pt boven de 220.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:31 schreef Drugshond het volgende:
Jongens we hebben een plan..
Plan plan ?!
Totale paniek
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Right...quote:Nieuw Amerikaans economisch reddingsplan
10/02/2009 18:44
De Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner heeft de langverwachte nieuwe plannen van de Amerikaanse regering onthuld waarmee de zware economische recessie moet worden bestreden. Het gaat om een plan ter waarde van 1.500 miljard dollar.
Geithner lichtte het Financial Stability Plan dinsdag toe. Washington reserveert 1.000 miljard dollar voor leningen aan banken, consumenten en bedrijven. Daarnaast worden voor een half miljard dollar rommelkredieten van banken opgekocht.
LOL! hoe kan de Fed uberhaupt geld verliezen, dan zetten ze de persen toch gewoon aan. Ze kunnen bij wijzen van spreken oneindig dingen op de balans zetten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef edwinh het volgende:
Bernanke: Balans van de Federal Reserve is extreem veilig
10-02-2009 20:12:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Volgens de voorzitter van de Federal Reserve, Ben Bernanke, is de balans van het Amerikaanse stelsel van centrale banken extreem veilig, aangezien het overgrote deel van de leningen die het heeft uitgegeven worden gegarandeerd via veilige activa. Bernanke zei dit dinsdag tegenover leden van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, een van de twee armen van het Amerikaanse Congres.
Bernanke zei dat 95% van de balans extreem veilig is. Op de resterende 5% zal de Fed naar verwachting geen geld verliezen, zei de Fed-voorzitter. Dit deel van de balans bestaat voornamelijk uit leningen aan American International Group (AIG) en Bear Stearns. "Het is onze verwachting dat we geen geld verliezen", zei Bernanke over de leningen.
yeah right!
Ik zit zelf ook flink shortquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |