1 2 3 4 5 | 2) mustisuc ¤ 155,28 1,55% 3) Sjengfred ¤ 116,00 1,16% 4) Elf ¤ 117,05 1,15% 5) zooi ¤ 93,80 0,95% |
Wacht maar tot de eerste banken genationaliseerd worden, kijken of je dan nog hetzelfde zegt... En wat denk je dat er dan met de koers van andere banken gaat gebeuren? De paniek is misschien minder, maar dat wil niet zeggen, dat we vanaf nu langzaam omhoog hobbelen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
De paniek is uit de markt hoor. We hobbelen de komende jaren schoksgewijs omhoog. Dit is mijn derde crash, de vorige 2 keer ging het precies zo.
We hebben nog niet de bodem gezien, daar kan ik lichtelijk mee instemmen, maar het beeld wat je hier schept gaat me toch echt te verquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:31 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Wacht maar tot de eerste banken genationaliseerd worden, kijken of je dan nog hetzelfde zegt... En wat denk je dat er dan met de koers van andere banken gaat gebeuren? De paniek is misschien minder, maar dat wil niet zeggen, dat we vanaf nu langzaam omhoog hobbelen.
En wellicht dat deze crash iets heftiger is dan de vorige. Het is nog steeds heel moeilijk om leningen te krijgen voor bedrijven. Werknemers zien collega's naar huis gestuurd worden, dan wordt iedereen voorzichtig, gaan mensen minder uitgeven, als mensen minder uitgeven.... etc etc
Sneeuwbaleffect dus, en al zou ik het graag willen, ik heb niet het gevoel dat die sneeuwbal al onderaan de heuvel is.
Ik vrees dat banken vet laag horen, omdat de leveradge waarmee de superwinsten behaald werden niet meer toegepast zullen worden ,quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We hebben nog niet de bodem gezien, daar kan ik lichtelijk mee instemmen, maar het beeld wat je hier schept gaat me toch echt te verEr zijn immers al banken 'half om half' genationaliseerd. Banken aandelen staan al vet laag.
mee eens, iedereen denkt dat we in het eerste kwartaal naar beneden gaan, door al dat in gecalculeerde gaan we juist niet maar wel het kwartaal erop, ik verwacht dat we rond april op 150 zullen staan......mjah ik weet het soms ook niet meer in deze tijden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:44 schreef henkway het volgende:
als ik de jaren dertig grafiek ernaast leg dan kunnen we eind volgende maand weer 25% omlaag
Zonde dat je ze niet voor je stoploss er uit geflikkerd hebt? Het is immers bijna geld weggooien?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:49 schreef Lemans24 het volgende:
Gisteren, nadat mijn 247 longs door de stop-loss knalden, meteen nieuwe 242 longs gekocht, omdat ik toch wel een stijging zag aankomen. Pakt niet verkeerd uit!
Tja, het is altijd afwegen: verkoop ik voor 80 cent, net boven de stop loss, of hoop ik dat de stop-loss net niet geraakt wordt met het risico dat ze voor 60 cent automatisch verkocht worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zonde dat je ze niet voor je stoploss er uit geflikkerd hebt? Het is immers bijna geld weggooien?Gelukkig heb ik voordat we gingen sluiten gister al bijna 15% winst kunnen maken op mn longs
quote:Nederlandse industrie ziet sterkste productiedaling ooit
06-02-2009 09:35:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse industrie is in december hard onderuit gegaan. De productie in de industrietak zag de sterkste daling ooit, nadat in november ook al een sterke afname werd gemeten. Dit blijkt vrijdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De productie van de Nederlandse industrie daalde in december 2008 ruim 14% ten opzichte van december 2007. Dit is volgens het CBS de grootste afname sinds de start van de meting begin jaren negentig.
al verkocht?...ik gooi de stop loss gewoon steeds omhoog...zou natuurlijk zonde zijn niet te profiteren van een verdere stijging.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:40 schreef sitting_elfling het volgende:
De kassa kan weer open, amerikaanse beurzen positief gesloten, asie positief gesloten wat zal resulteren in een fijne winst op de longs, ik verwacht een opening rond de +2/2.5 punt. Ik verkoop het waarschijnlijk direct, en dan afwachten op de cijfers in amerika vanmiddag
We zullen het zienquote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:52 schreef Lemans24 het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX reageert vrijdag positief op de winst van Wall Street dat donderdag na het slot van de handel in Amsterdam een positieve draai maakte. "De winst van de AEX duidt er ook op dat er een opwaartse druk wordt opgevoerd om de index door te laten breken door de 257 punten", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Dat niveau geldt nu als een weerstand, en is het uitbraakniveau van 2 januari van dit jaar. Koenders beoordeelt de winst van de AEX als beter dan aanvankelijk ingeschat. Hij stelt dat, mocht de AEX door de 257 punten heen breken, de AEX veel mogelijkheden heeft om flink door te stijgen. De markt wacht op het belangrijke arbeidsrapport van de VS over januari dat vrijdag om 14.30 uur naar buiten komt. "De markt lijkt momenteel bestendig tegen slecht nieuws. Dit rapport moet wel erg slecht zijn wil het de stemming kunnen bederven", aldus Koenders. De omzetten zijn laag. De AEX noteert vrijdag rond 10.30 uur 0,9% hoger op 254,73. (ANV)
Als 13% minder industriële productie de beurs zo weinig doet dan weet ik niet of dat verstandig is. Maar het hangt er ook vanaf wat voor cijfers er nog aan zit te komen. Heb je voorkennisquote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:34 schreef lammegiraf het volgende:
iemand er al stiekem over gedacht short te gaan?
Ik heb ze idd verkocht op de dusgenoemde topquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:41 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
al verkocht?...ik gooi de stop loss gewoon steeds omhoog...zou natuurlijk zonde zijn niet te profiteren van een verdere stijging.
ik ben momenteel even uitgestapt...deze week ook lekker gedraaid...krijg ik dit weekend nooit allemaal opquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ze idd verkocht op de dusgenoemde topDeze week loopt zeer voortreffelijk wat betreft centjes verdienen
Zo maar even kijken wat we zo gaan doen
Ik beleg dan ook niet voor mn brood voor de volgende dag, ik top het dus op achter elkaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:06 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik ben momenteel even uitgestapt...deze week ook lekker gedraaid...krijg ik dit weekend nooit allemaal op
Misschien vanmiddag nog iets doen....mijn gevoel zegt dat we nog gaan dalen vandaag.... mijn verstand zegt dat ik er maar mee moet stoppen voor deze week.
Maandag komt die Geithner met een bankenplan, zal me niet verbazen dat de koersen dan exploderen. Echter vind ik het huidige niveau niet koopwaardig genoeg meer om long te gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik beleg dan ook niet voor mn brood voor de volgende dag, ik top het dus op achter elkaar.
Mijn gevoel zelf zegt ook nog dat we misschien gaan dalen. En mijn verstand zegt dat vrijdag altijd mooi afgesloten moet worden.
Denk je dat er op dit forum mensen zijn die de kost verdienen met beleggen? Vast niet. Voor mij is het pure hobby...vallen de resultaten tegen, jammerdan....gaat het goed dan gaat het geld op aan leuke dingen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik beleg dan ook niet voor mn brood voor de volgende dag, ik top het dus op achter elkaar.
Mijn gevoel zelf zegt ook nog dat we misschien gaan dalen. En mijn verstand zegt dat vrijdag altijd mooi afgesloten moet worden.
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Denk je dat er op dit forum mensen zijn die de kost verdienen met beleggen? Vast niet. Voor mij is het pure hobby...vallen de resultaten tegen, jammerdan....gaat het goed dan gaat het geld op aan leuke dingen.
Er zijn denk ik wel meer mensen die er voor relatief grote bedragen in zitten. En ik denk dat het voor iedereen sowieso z'n hobby is, al wil ik er later ( en spoedig binnen 2 week 'Schneider') ook mn werk van maken door te werken bij een professionele trader in de city van london. Toelatingeisen? Een toets doen + gesprek.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:23 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop-special op RTL Z nu!
Hij vertrouwt nog niet genoeg op de goudhandel, liever nog even wat salaris binnenharken, toch wel lekker die zekerheid.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:40 schreef edwinh het volgende:
ik meen dat ie vandaag voor het laatst was maar hij zegt zelf tot 1 maart......
quote:
quote:Willem Middelkoop stelde in een aflevering van De Wereld Draait Door dat het voor spaarders absoluut niet nodig was om hun geld van hun rekeningen te gaan halen, terwijl hij dat zelf wel had gedaan.
Middelkoop zegt dat het verstrekkende gevolgen zou hebben als circa 1 miljoen televisiekijkers hun rekeningen hadden geplunderd.
same, ik wil actiequote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:25 schreef lammegiraf het volgende:
ik ben in ieder geval lichtjes short gegaan
reactie van de futures valt mij nog mee... weer bar slechte cijfersquote:06-02-2009 14:30:31 VS: 598.000 JOBS WEG IN JANUARI IN VS
06-02-2009 14:30:00 VS aantal banen jan -598.000; verwachting was -525.000
06-02-2009 14:30:00 VS werkloosheid jan 7,6%; verwachting was 7,5%
06-02-2009 14:30:00 VS gemiddeld uurloon jan +$0,05 naar $18,46
06-02-2009 14:30:00 VS aantal banen dec bijgesteld tot -577.000 van -524.000
06-02-2009 14:30:00 VS werkloosheid dec ongewijzigd op 7,2%
06-02-2009 14:30:00 VS duur werkweek jan ongewijzigd op 33,3 ure
Idd, heb al weer winst op mn shortsquote:
dan heb je het beter gedaan dan ik....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idd, heb al weer winst op mn shorts![]()
Ben benieuwd of het ook nog echt rood gaat eindigen. Hmm heb zo mn twijfels, misschien toch maar direct stoploss zetten zodat ik mn short er nog met winst kan uitknikkeren.
Mn shorts is dan ook van zeer korte duur geweestquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef M.Melandri het volgende:
futs naar groen...had ik niet verwacht iig
Ik verdien de kost gewoon met werken hoor! En ik handel denk ik nog geen 10% van wat jullie handelen. Ben alleen al een tijdje bezig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.
hebben we em weer hoorquote:MARKET COMMENT: AEX trekt zich niets aan van banencijfer VS
06-02-2009 14:41:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX daalde even richting een winst van 1% na de slechter dan verwachte banencijfers uit de VS, "maar Amsterdam volgt letterlijk de beweging van Wall Street, inclusief de openingsindicaties", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "De cijfers van vrijdag zouden een impuls aan de Amerikaanse Senaat moeten geven om nu te acteren in plaats van te debateren", aldus Koenders. De omzetten op het Damrak zijn nog steeds laag. In de VS verdwenen 598.000 banen in januari, hetgeen volgens Koenders overeenkomt met de zogeheten whipsernumbers. De AEX wint vrijdag rond 14.40 uur 1,9% op 257,27 punten. (ANS)
Ik ben direct al weer geswitched op sprinters longs het ging me opeens wel heul rapquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:56 schreef lammegiraf het volgende:
heb de shortjes toch maar weer weggedaan want dit gaat niet goed...verkeerde gok...
ik hou het denk ik voor gezien voor deze week!
Eigenlijk misschien ook wel logisch, om de beurs in huidige toestand te shockeren hebben we erger nieuws nodig dan 'slechte banencijfers ooit in amerika'.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:02 schreef Zero2Nine het volgende:
De reactie op de beurs is weer eens lekker logisch.
"acteren"quote:
Waarom doet olie zo debiel?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
portefeuille is weer leeg, ik wacht wel tot sluitingstijd om een definitief besluit te maken of ik long of short het weekend in ga. Overigens, olie op -5%!
Mits we vandaag flink boven de 258 gaan eindigen, als het weer gehannes wordt rond dat punt weet ik het nog zo net niet. Maar ik verwacht dat we langzamer hand ook daar naar toe gaan om daarna weer een klap naar beneden te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:23 schreef LXIV het volgende:
Volgende week zitten we in de 270-290 range. Dan ga ik weer verkopen. Naar 100% long ofoz.
Mja, maar dat hoeft niet te gelden voor alleen derivaten zoals sprinters. Ik hanteer dat voor alles, verlies is weg ermee, die valse hoop op beter en teren op dood kapitaal heb ik niet zo veel aan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:51 schreef Lemans24 het volgende:
M'n grootste verliezen heb ik juist behaald door sprinters te lang aan te houden. Gewoon verkopen als het tijd is, al is dat na 5 minuten!
Uitzending:quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:23 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop-special op RTL Z nu!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |