dan heb je het beter gedaan dan ik....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idd, heb al weer winst op mn shorts![]()
Ben benieuwd of het ook nog echt rood gaat eindigen. Hmm heb zo mn twijfels, misschien toch maar direct stoploss zetten zodat ik mn short er nog met winst kan uitknikkeren.
Mn shorts is dan ook van zeer korte duur geweestquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef M.Melandri het volgende:
futs naar groen...had ik niet verwacht iig
Ik verdien de kost gewoon met werken hoor! En ik handel denk ik nog geen 10% van wat jullie handelen. Ben alleen al een tijdje bezig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij is LXIV de enige die er met grote berdragen in zit momenteel... Voor mij is het ook puur hobby, mss nog leuk rendementje voor later als ik gestopt ben met studeren.
hebben we em weer hoorquote:MARKET COMMENT: AEX trekt zich niets aan van banencijfer VS
06-02-2009 14:41:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX daalde even richting een winst van 1% na de slechter dan verwachte banencijfers uit de VS, "maar Amsterdam volgt letterlijk de beweging van Wall Street, inclusief de openingsindicaties", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "De cijfers van vrijdag zouden een impuls aan de Amerikaanse Senaat moeten geven om nu te acteren in plaats van te debateren", aldus Koenders. De omzetten op het Damrak zijn nog steeds laag. In de VS verdwenen 598.000 banen in januari, hetgeen volgens Koenders overeenkomt met de zogeheten whipsernumbers. De AEX wint vrijdag rond 14.40 uur 1,9% op 257,27 punten. (ANS)
Ik ben direct al weer geswitched op sprinters longs het ging me opeens wel heul rapquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:56 schreef lammegiraf het volgende:
heb de shortjes toch maar weer weggedaan want dit gaat niet goed...verkeerde gok...
ik hou het denk ik voor gezien voor deze week!
Eigenlijk misschien ook wel logisch, om de beurs in huidige toestand te shockeren hebben we erger nieuws nodig dan 'slechte banencijfers ooit in amerika'.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:02 schreef Zero2Nine het volgende:
De reactie op de beurs is weer eens lekker logisch.
"acteren"quote:
Waarom doet olie zo debiel?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
portefeuille is weer leeg, ik wacht wel tot sluitingstijd om een definitief besluit te maken of ik long of short het weekend in ga. Overigens, olie op -5%!
Mits we vandaag flink boven de 258 gaan eindigen, als het weer gehannes wordt rond dat punt weet ik het nog zo net niet. Maar ik verwacht dat we langzamer hand ook daar naar toe gaan om daarna weer een klap naar beneden te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:23 schreef LXIV het volgende:
Volgende week zitten we in de 270-290 range. Dan ga ik weer verkopen. Naar 100% long ofoz.
Mja, maar dat hoeft niet te gelden voor alleen derivaten zoals sprinters. Ik hanteer dat voor alles, verlies is weg ermee, die valse hoop op beter en teren op dood kapitaal heb ik niet zo veel aan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:51 schreef Lemans24 het volgende:
M'n grootste verliezen heb ik juist behaald door sprinters te lang aan te houden. Gewoon verkopen als het tijd is, al is dat na 5 minuten!
Uitzending:quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:23 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop-special op RTL Z nu!
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=aCbboIyqfIZE&refer=usquote:Buy Cisco, Intel, U.S. Technology Shares, Faber Says (Update1)
By Michael Patterson and Ken Prewitt
Feb. 6 (Bloomberg) -- Investors should buy U.S. technology stocks after prices fell near the lows reached after the dot-com crash in 2000, investor Marc Faber said.
Cisco Systems Inc., Intel Corp., Microsoft Corp. and Oracle Corp. shares will outperform U.S. Treasuries over the next five to 10 years, Faber, managing director of Hong Kong-based investment firm Marc Faber Ltd. and publisher of the Gloom, Boom & Doom Report, said in a Bloomberg Radio interview today.
“You could make a case that in the U.S. some equities have come down a lot and are inexpensive,” Faber said. “In Nasdaq stocks, in high-tech companies, we have a base-building period.”
The Nasdaq Composite Index, which gets more than 40 percent of its value from technology shares, tumbled 46 percent since October 2007 as a global recession caused businesses and consumers to cut spending on software, computers and hand-held electronics. The index closed at 1,546.24 yesterday, compared with its closing low this decade of 1,114.11 on Oct. 9, 2002.
Technology companies with the biggest cash hoards are better positioned to grow earnings when the economy rebounds because they can maintain spending on research and development, Faber said.
“In a crisis like we have now the weak competitors don’t have the money to carry out R&D, whereas the strong competitors have that money,” said Faber. “When the crisis comes to an end, the strong competitors emerge in a relatively stronger position.”
Cisco Sales
Cisco, the largest maker of networking equipment, declined 30 percent in Nasdaq trading over the past year. The San Jose, California-based company projected third-quarter sales this week that trailed analysts’ estimates as the recession forced customers worldwide to slash their budgets.
Technology spending in developed countries will fall 8 percent in 2009, according to Goldman Sachs Group Inc.
Cisco shares climbed 3.2 percent yesterday to $16.35. Microsoft Corp., the world’s largest software maker, added 2.2 percent to $19.04. Intel, the biggest semiconductor maker, increased 2.7 percent to $14.25 and Oracle, the second-largest software maker, added 2.4 percent to $17.62.
Zie de 2 filmpjes op: http://www.cnbc.com/id/29045187quote:Dr. Doom: There's Value in Asia, Inflation in the US
One of Warren Buffett's favorite metrics is market capitalization as a percentage of gross national product. He thinks when GNP is down to about 75 percent or so, it's a good time to buy.
Marc Faber, editor and publisher of The Gloom, Boom & Doom Report tells CNBC's Asia Squawk Box that by these standards, the U.S. market is not particularly cheap.
"If you take say, the Dow Jones or the S&P in real terms, in other words, inflation adjusted or the market cap in the U.S. as a percentage of GDP... it's still close to a hundred actually, it's not at 75 (percent), and by historical standards, it’s still very high," Faber said.
Faber feels that Asian markets are far better value that U.S. equities -- you get paid to wait in Asia -- and Faber doesn't see a huge downside risk, but rather an upside potential.
"If you look at the dividend yield in Asia compared to the bond yield, it's about three times higher. So even though we will have dividend cuts for sure, I think that as a shareholder, you begin to be paid by waiting," Faber asserts.
Faber, better known as Dr. Doom, believes that there still is tremendous downside momentum in the global economy.
" ... We fell off a cliff, and now the news will remain bad, but maybe not quite as bad as over the last few months. And then the Goldilocks crowd that is always around us, and will never give up -- no matter what -- they will say now, see the global economy is improving. Let’s buy," Faber adds.
Faber also sees inflation as a major factor in the future of the U.S. economy.
"We have the Austrian school -- the school of rational expectations, monetary schools. And in the U.S., we have a totally new school, and it's called the Zimbabwae school. And it’s founded by one of the great leaders of this world, Mr. Robert Mugabe. He has managed to totally impoverish his own country. And that is the monetary policy the U.S. is pursuing. If something is going wrong, print. If it doesn’t get fixed print more. If it then goes even worse, print more."
Faber sees hyperinflation as a possible consequence of the loose monetary stance the U.S. is taking, though he doesn't believe that they are there yet.
Maandag gaan we door de 271, en dan kan dit ook weer de prullenbak inquote:AEX gaat 200 puntengrens testen
door Mark Garrelts
De AEX-index schommelde vanaf het dieptepunt in november tussen de 220 en 260 punten. Volgens Edward Loef, technisch analist bij Theodoor Gilissen, staat de beurs aan de vooravond van een nieuwe climax.
Loef komt tot deze conclusie na het bestuderen van het AEX-patroon vanaf begin november op basis van het zogenaamde Elliott Wave Prinicpe. De Elliot Wave theorie gaat er van uit dat markten zich ontwikkelen in 5 golven. Die golven bestaan uit stijgende en dalende bewegingen.
"De AEX kan nu elk moment de laatste golf van het bearish consolidatiepatroon afmaken. Op basis van patronen uit het verleden is de kans 75% dat we de dalende trend weer gaan hervatten. Ik verwacht zelfs dat we in de loop van dit kwartaal de 200 puntengrens gaan testen. Pas bij een slot boven de 271 punten moet ik mijn visie bijstellen. "
Ik ga wel degelijk een positie innemen voor na het weekend. Wat? Dat ben ik atm. nog aan het uitvogelen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
Zijn er hier nog gokkers voor na et weekend?zit te denken aan shorts overigens...
260 lijkt me anders een mooie voorlopige topquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:40 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Maandag gaan we door de 271, en dan kan dit ook weer de prullenbak in
200 punten grens is overigens echt een instapmoment. Daar ligt de top van 1994 geloof ik, ook een technisch belangrijke steun. Niet dat ik er veel waarde aan hecht, maar omdat iedereen naar die 200 punten kijkt is het mogelijk de start voor een nieuwe bearmarktrally.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:40 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Maandag gaan we door de 271, en dan kan dit ook weer de prullenbak in
Oh ja, die kennen we ook nog...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:44 schreef M.Melandri het volgende:
maandag ''sell the news'' die stijgingen bij de financials gaan me weer veel te snel
Daar hebben we niet zo veel aan pbquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, die kennen we ook nog.... Ik zou iig niet long gaan, maar short ook niet.
mwa denk dat ik klein beetje short ga, aan de markt te zien gaat iedereen al uit van een groot bankenplan...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, die kennen we ook nog.... Ik zou iig niet long gaan, maar short ook niet.
pff...sja.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga wel degelijk een positie innemen voor na het weekend. Wat? Dat ben ik atm. nog aan het uitvogelen.
Hmm, op dit moment zit ik zelf te denken aan vol long te knallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
mwa denk dat ik klein beetje short ga, aan de markt te zien gaat iedereen al uit van een groot bankenplan...
quote:MARKET COMMENT: AEX hard omhoog; markt hoopt op bankenplan VS
06-02-2009 16:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX stijgt vrijdagmiddag door naar meer dan 260 punten, ondanks dat de werkgelegenheid in de Verenigde Staten harder is gedaald dan verwacht. Maar "kennelijk hadden de cijfers nog veel slechter kunnen zijn", zegt handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Volgens Leloux stijgt de beurs vooral vanwege de hoop dat maandag meer duidelijkheid komt over het plan in de VS om de financiele sector te redden. "Als de plannen maar enigszins tegenvallen, dan zakt de markt gelijk weer in elkaar", aldus de handelaar. De AEX wint vrijdag rond 16.15 uur 3,3% op 260,81 punten. (EHI)
Same, ik zelf heb dan alleen voor long gekozen puur op technisch oogpunt. Enigzins hoop ik dat ik het bij het verkeerde oogpunt heb want ben niet altijd grote voorstander van technische analyse.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef M.Melandri het volgende:
paar shorts erin puur voor de gok....durfde eigenlijk geen richting te kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |