omdat banken net geldsponzen zijn en uit alle macht proberen de leveradge terug te draaien naar onder de 30, al springt Bos over het dak met zijn uitleenverplichtingen zulke risicos nemen banken nooooit meerquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
Dat is waar ja, vanaf 2009 is die dollar alsmaar sterker geworden...
Meestal is de restwaarde zo'n 70 cent per short, tenminste; als de short intraday eruit is geknald (dus niet direct bij een opening van de AEX waarbij het zelfs mogelijk is dat er geen restwaarde is, als de AEX meteen 10 procent stijgt).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:33 schreef edwinh het volgende:
ARGGG wat is er gebeurt man al min short zijn stoploss gegaan......
Iemand een idee wat er overblijft als restwaarde ? hoe wordt dit berekend?
Heb je ze nog in bezit? Mijn restje shorts liep op mijn eigen stoploss afquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:39 schreef pberends het volgende:
Yes, heb 40 eurocent verdient met 10 shorts.
Nabeurs kwam er nog een smak bij, 0,41% in totaal.
ok en bij mittal?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Meestal is de restwaarde zo'n 70 cent per short, tenminste; als de short intraday eruit is geknald (dus niet direct bij een opening van de AEX waarbij het zelfs mogelijk is dat er geen restwaarde is, als de AEX meteen 10 procent stijgt).
Restwaarde is het verschil tussen de stoploss en het financieringsniveau, wat meestal zo'n 7 AEX-punten is = 70 eurocent.
Geen idee, moet je zelf uitrekenen. Ik denk dat de restwaarde een stuk hoger ligt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:01 schreef edwinh het volgende:
[..]
ok en bij mittal?
Stop loss 21,7
Financieringsniveau 24,2181
Indicatieve hefboom 8,99
Ik ben er al vanaf, ik denk dat de beurs nog verder kan opveren. Komende weken zullen echter weer onzeker worden. Daarna kunnen de macrocijfers in maart en april less negative worden waardoor de beurs een nog grotere rally kan laten zien.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb je ze nog in bezit? Mijn restje shorts liep op mijn eigen stoploss afzuur dat ik gisteren niet alles kwijt kon door mijn te hoge order(2/3 verkocht rest bleef liggen en kwam nooit weer terug op mijn order
)... daardoor slechts 2euro winst
En dan voor zo'n kort ritje 10shorts ?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben er al vanaf, ik denk dat de beurs nog verder kan opveren. Komende weken zullen echter weer onzeker worden. Daarna kunnen de macrocijfers in maart en april less negative worden waardoor de beurs een nog grotere rally kan laten zien.
Het was gewoon voor de lol. Short gaan is nog niet te adviseren.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En dan voor zo'n kort ritje 10shorts ?
In het geval van hyperinflatie kun je maar het beste in aandelen zitten. Die zijn waardevaster dan cash!quote:
Uiteindelijk verslaat de bull de bear inderdaad altijd. Maar dat is hetzelfde als dat er regen na zonneschijn komt. Ik bedoel de kans op regen of zon morgen is ook niet 50/50 maar statistisch gezien toch heel anders.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het geval van hyperinflatie kun je maar het beste in aandelen zitten. Die zijn waardevaster dan cash!
Niet dat ik in hyperinflatie geloof, zeker niet voor de euro, maar goed.
Ik ben wel de meest Bullisch user van AEX geloof ik.Als ik denk dat de beurs gaat dalen zit ik 100% long. En in alle andere gevallen daarboven.
Uiteindelijk verslaat de bull de bear altijd.
In 2003 was er een correctie van de techbubble, waarin beleggers moeilijk onderscheid konden maken tussen tech-trash (UPC/Versatel) en tech-kwaliteit(ASML/Philips).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:05 schreef pberends het volgende:
Zo'n aandeel als ASML vind ik echt absurd; staat gewoon 2,5 keer zo hoog als het dieptepunt in 2003.
Vrijdag is statistisch gezien de beste dag.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:54 schreef edwinh het volgende:
het valt me op als willem op de beurs zit dat het meestal groen is. Heeft ie contacten met het PPT?
Idd! Ik zal er weer zijn maandagochtend!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:00 schreef M.Melandri het volgende:
En wederom aan et begin van een nieuwe maand gaan we omhoog...
Leuk weekje gehad, kan er vanavond wat extra bier tegenaan.Fijn weekend iedereen!
S&P 750 x 0,80 = 600quote:As far as asset markets are concerned, there is still a 20% downside for global stocks as earnings and macroeconomic data are set to keep disappointing, while a recession in erstwhile powerhouse China also bodes ill for global equities, he reckons. The severe recession could also wipe another 15% off commodities.
1 2 3 4 5 | 2) lxiv ¤ 635,00 6,51% 3) bart89 ¤ 588,00 5,78% 4) hallo ¤ 600,00 5,69% 5) zooi ¤ 565,20 5,64% |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |