abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65828735
http://www.bi-me.com/main.php?id=31141&t=1&c=33&cg=4&mset=
Nouriel Roubini warns against Japan-like L-shaped near-depression
quote:
As far as asset markets are concerned, there is still a 20% downside for global stocks as earnings and macroeconomic data are set to keep disappointing, while a recession in erstwhile powerhouse China also bodes ill for global equities, he reckons. The severe recession could also wipe another 15% off commodities.
S&P 750 x 0,80 = 600
AEX 220 x 0,80 = 176

olieprijs $34 x 0,85 = $28,90
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:56:33 #123
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65828840
Update dagwinnaars van Fok!Trader

Top 5 van vrijdag 7 februari:

1
2
3
4
5
1) testt   ¤ 657,25  6,54%
2) lxiv    ¤ 635,00  6,51%
3) bart89  ¤ 588,00  5,78%
4) hallo   ¤ 600,00  5,69%
5) zooi    ¤ 565,20  5,64%

Gefeliciteerd testt met de dagwinst!
En een eervolle vermelding voor zooi, die voor de tweede opeenvolgende dag in de top 5 staat.

Kijk voor meer standen op de site van Fok!Trader

All time stand
pi_65850984
Waar is SeLang gebleven? Zeker in Haīti van z'n beleggingscentjes aan 't genieten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65859981
Het spul is een dag uitgesteld.........

http://money.cnn.com/2009(...)stversion=2009020813
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65861245
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:17 schreef edwinh het volgende:
Het spul is een dag uitgesteld.........

http://money.cnn.com/2009(...)stversion=2009020813
quote:
"We need to stabilize and repair our financial system to maintain the flow of credit that families and businesses depend on to keep our economy strong.
Altijd leuk dit soort uitspraken. Wat als nu blijkt dat het geld 9 van de 10 keer naar China en de rest van de wereld gaat?
pi_65862011
Over dat we morgen hoger openen is denk ik geen twijfel, maar hoe gaan we verder de dag in? Ik vrees dat ik de hele dag aan m'n scherm gekluisterd zit
pi_65862562
En ze doen nog steeds niets aan de oorsprong van de ellende en dat wordt steeds erger, tot de helft van de USA inwoners op het grasveld slaapt en de helft van alle USA huizen in de verkoop is
quote:
HUD Secretary: We must limit foreclosures
In an exclusive interview with CNN's Gerri Willis, Shaun Donovan talks about what's needed to get the housing market and economy back on track.
pi_65863818
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat we morgen hoger openen is denk ik geen twijfel, maar hoe gaan we verder de dag in? Ik vrees dat ik de hele dag aan m'n scherm gekluisterd zit
Maandag en dinsdag omhoog, daarna een correctie waarschijnlijk.
pi_65864020
11 februari komt ArcelorMittal met cijfers, kan nog leuk worden.
pi_65864272
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:13 schreef pberends het volgende:
denk je dat ze in 2009 wat gaan verdienen??
pi_65864924
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:13 schreef pberends het volgende:
Dat wordt dus op de knoppen raggen met m'n sprintertjes Binck kennende krijgen we na 5 min een alert dat de orders vertraagd teruggeraporteerd worden

Mocht ik in dit leven de 3,5K halen dan stap ik over op Todays Brokers en ga ik AEX-opties verhandelen. Minder transactiekosten en je gebruikt een echte client ipv die trage Binck-ruk-webinterface
pi_65865052
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef henkway het volgende:

[..]

denk je dat ze in 2009 wat gaan verdienen??
Als we nog doorstijgen maandag en dinsdag denk ik dat AM best een snoekduikje kan maken.

Geen idee wat de cijfers zijn, de cijfers van Alcoa vielen extreem tegen, maar de cijfers van BHP Billiton vielen erg mee.

Mocht iemand winst hebben op AM zou ik het voor woensdag verzilveren. Maar ook niet verbaasd kijken als AM flink wint na de cijfers. Het is puur gissen.
pi_65865624
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Als we nog doorstijgen maandag en dinsdag denk ik dat AM best een snoekduikje kan maken.

Geen idee wat de cijfers zijn, de cijfers van Alcoa vielen extreem tegen, maar de cijfers van BHP Billiton vielen erg mee.

Mocht iemand winst hebben op AM zou ik het voor woensdag verzilveren. Maar ook niet verbaasd kijken als AM flink wint na de cijfers. Het is puur gissen.
kan me niet voorstellen dat het orderboek voor staal leveranties vol zit
  zondag 8 februari 2009 @ 22:59:11 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65865780
Al had je de cijfers, dan blijft het nog moeilijk om te weten wat de koers gaat doen. Wat waren de verwachtingen van de analysten? Wat waren de werkelijke verwachtingen?

Enfin, ik ben ook een beetje het spoor kwijt voor de beurs op de kortere termijn. Misschien komt er nog een dip, maar ik zou ook niet weten uit welke hoek er nu nog schokkend slecht nieuws vandaan moet komen.
Er komt natuurlijk nog heel veel slecht nieuws aan, vooral wat betreft allerlei industriele productie. Maar dat zit ondertussen allemaal wel in de koers verwerkt.

Echt iets nieuws, iets dat de AEX naar de 200 tikt? Uit welke hoek dat zou moeten komen weet ik niet.
The End Times are wild
pi_65871518
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent lager door lagere futures VS
09-02-2009 08:17:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting lager vanwege de lagere futures in de Verenigde Staten.

De AEX-index sloot vrijdag 3,50% hoger op 261,35 punten, de Midkap won 1,88% op 323,67 punten en de Smallcap eindigde 1,38% hoger op 319,34 punten.

"We zullen naar verwachting 1 tot 2 punten lager openen door de lagere futures in de Verenigde Staten", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.

Volgens Koenders reageren de markten negatief op het uitstel van de presentatie van het Amerikaanse economische stimuleringsplan voor de bankensector van de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner. Geithner zou op maandag de details van het plan presenteren, maar dit is uitgesteld tot dinsdag.

Volgens Koenders zal het sentiment voornamelijk gedomineerd worden door het nieuws rondom economische steunmaatregelen van de overheid omdat er weinig bedrijfsnieuws of macro-economisch nieuws is wat voor richting kan zorgen.

De handelaar merkt tot slot op dat de AEX nog steeds boven het omkeerpunt van 257 punten noteert en er daarom goed bij ligt.

Wall Street is vrijdag hoger gesloten. Beleggers hoopten dat het tegenvallende werkgelegenheidscijfer van vrijdag het Congres doet besluiten het economische stimuleringsplan snel goed te keuren.

De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 2,7% hoger op 8.280,59 punten. De breed samengestelde S&P 500 steeg 2,7% tot 868,59 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 2,9% won tot 1.591,71 punten.

De Nikkei-225 sloot 1,3% lager op 7.969,03 punten.

De euro noteert 1,3% lager ten opzichte van de dollar op $1,29.
Profeet Koenders laat weer van zich spreken!
pi_65871866
quote:
Op maandag 9 februari 2009 08:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Profeet Koenders laat weer van zich spreken!

fortis trouwens lekker door het putje
pi_65872108
hoe zitten jullie qua positie?

ik sta ff geparkeerd langs de kant....heb vrijdagmiddag helaas de slag gemist.
it's better to burn out than to fade away...
pi_65872246
shorts eruit net... nu geen positie..
pi_65872319
Ik zou even lekker niets doen, morgen komt die Geithner met plannen. Als iedereen euforisch is, misschien short gaan.
pi_65874783
dat bankenplan gaat op zeer veel protest stuiten in het congres denk ik maar goed ik weet het ook niet meer tegenwoordig, was in een opwelling vrijdag om 1728 short gegaan, vanmorgen 250 verkocht, nog 50 gehouden
  maandag 9 februari 2009 @ 11:33:49 #143
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65875445
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:32 schreef pberends het volgende:
Ik zou even lekker niets doen, morgen komt die Geithner met plannen. Als iedereen euforisch is, misschien short gaan.
Ga maar short over een langere periode. Iedereen hoopt dat deze plannen direct effect hebben. Maar alle vorige afschrijvingen en steunoperaties ten spijt de downturn is nog steeds pittig... Er zit alleen maar ondergewaardeerde lucht (= hoop) in de aandelen.
pi_65877230
Nyrstar +9%, waarom heb ik 'm al verkocht .
pi_65877285
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:13 schreef edwinh het volgende:
dat bankenplan gaat op zeer veel protest stuiten in het congres denk ik maar goed ik weet het ook niet meer tegenwoordig, was in een opwelling vrijdag om 1728 short gegaan, vanmorgen 250 verkocht, nog 50 gehouden
Zat ik ook aan te denken, eerst euforie over het plan, vervolgens gaan de beurzen weer naar beneden omdat het doordrukken ervan nog moeilijk wordt. Grote kans dat woensdag een "draaidag" wordt voor de AEX.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:42:45 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65877392
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ga maar short over een langere periode. Iedereen hoopt dat deze plannen direct effect hebben. Maar alle vorige afschrijvingen en steunoperaties ten spijt de downturn is nog steeds pittig... Er zit alleen maar ondergewaardeerde lucht (= hoop) in de aandelen.
Hoe kan je dat nu zeggen nadat de AEX van 700 in 2001 naar 265 gegaan is! Er zit juist heel veel angst in de markt. De K/W verhoudingen zijn ongekend laag op het moment.
Door de angst is er welliswaar kans op een kortetermijns scherpe downturn, maar LT is dit natuurlijk wel het koopmoment. Heb hetzelfde in 2003 gezien met bijvoorbeeld AHOLD, ABN en Philips. Die stonden twee jaar later allemaal 100% tot 400% (Ahold) hoger. Aandelen staan fundamenteel goedkoop geprijsd.
The End Times are wild
pi_65877477
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nu zeggen nadat de AEX van 700 in 2001 naar 265 gegaan is! Er zit juist heel veel angst in de markt. De K/W verhoudingen zijn ongekend laag op het moment.
Door de angst is er welliswaar kans op een kortetermijns scherpe downturn, maar LT is dit natuurlijk wel het koopmoment. Heb hetzelfde in 2003 gezien met bijvoorbeeld AHOLD, ABN en Philips. Die stonden twee jaar later allemaal 100% tot 400% (Ahold) hoger. Aandelen staan fundamenteel goedkoop geprijsd.
Koerswinstverhouding is nu iets van 1 op 11, zeker niet hoog te noemen, maar in historisch perspectief niet goedkoop te noemen.

Nog groter gevaar is in Amerika, waar de koerswinstverhouding ongeveer 1 op 16 is, wat eigenlijk het gemiddelde is. In Amerika heb je daarom nog een enorme downside potential, en als de S&P omlaag gaat, gaat de AEX automatisch mee.

Ergste crisis sinds WO2, dat zou dan een S&P moeten zijn van 400 a 500 punten.
pi_65877745
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

In 2003 was er echt helemaal niets aan de hand, echt NIETS.
Hou rekening met een Japan scenario met deflatie.
Cash is King de komende vijf jaar

DE miljarden die in de markt gepompt worden, zullen door banken geabsorbeerd worden om hun leveradge weer onder de tien te krijgen.
pi_65877833
tja alleen die wordt kunstmatig ondersteunt, wat ik echter me af vraag als de dj dan onder 7500 punten komt heeft het ppt dan er niet voor gezorgt dat het in een keer instort.....
pi_65877969
Grote Brabantse Renault-dealer failliet
Autodealer Cuelenaere Van der Boom met acht vestigingen in Midden- en West-Brabant heeft faillissement aangevraagd. Door aanloopverliezen van het fusiebedrijf en de economische crisis is de schuld opgelopen tot 15 miljoen euro.

Vertrouwen
De huisbankier en financier van het bedrijf heeft het vertrouwen opgezegd. Advocaat Chris Liesker van Cuelenaere Van der Boom heeft dat maandag gezegd.

200 man
Bij de Renault-dealer werken tweehonderd mensen. Zij zitten sinds zaterdag thuis en zijn maandagochtend geīnformeerd over de situatie. De rechtbank in Breda behandelt de faillissementsaanvraag dinsdag. Een curator zal daarna de mogelijkheden voor een doorstart onderzoeken.

Holy smoke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')