Helaas is beleggen met meer geld ook wel eens zonde van het geldquote:Op maandag 9 februari 2009 15:55 schreef 81Renrew het volgende:
Oefen dan droog op een of andere website of op papier als je wilt oefenen, beleggen met 100 euro is idd zonde van het geld.
Interview (bad Indian accent!): http://www.in.com/active1(...)mc.php?autono=384406quote:See 10-15% global rally; EMs to go even higher: Marc Faber
Published on Mon, Feb 09, 2009 at 10:13 , Updated at Mon, Feb 09, 2009 at 19:16
Source : CNBC-TV18
Marc Faber, Editor & Publisher of The Gloom, Boom & Doom, said he sees a muted rally in the near tem but added that the economic news would continue to be weak.
Faber said emerging markets (EMs) would rally another 20% from hereon. "Commodity markets and EMs still look oversold to me," he said.
Here is a verbatim transcript of the exclusive interview with Marc Faber on CNBC-TV18. Also watch the accompanying video.
Q: How crucial are this stimulus package that everyone is talking about and how durable an equity rally can it spark off across the world in your eyes?
A: Basically globally many of the banks are pumping money into the system and we may have more of a rally in the near future. We have rallied quite considerably from the lows on November 21, so from here, the rally would be more muted.
Q: Another 10-15% more or even less than that?
A: That�s easily possible and I think emerging markets could rally somewhat more about 20%. The economic news will stay poor and corporate profit in my opinion will not recover for quite sometime and I just don�t see any catalyst for global economy to grow again rapidly in the near future.
Q: What do you think would be the catalyst for this rally that we are talking about, is it this package that all markets are watching or is it just that the markets have remained ranged for a very long period of time?
A: They fell very hard in November and the market became grossly oversold worldwide especially emerging markets and commodity markets, industrial commodities and I am not talking of gold which has held up well, but the commodity markets and the emerging markets are still very oversold. So as liquidity comes back into the system and we have some evidence that some liquidity aspects have improved like corporate bonds have rallied very significantly and corporate bond prices have diminished this could fuel a further rally.
Q: Some of the base metals have started seeing some rally in these past few weeks, is that a space you would want to look at even in terms of the pullback and riding that?
A: Yes we have had some rebound in industrial commodities, Baltic Dry Index and also in mining related shares, for example some stocks were down to USD 21 but now they are back up to USD 40. So we have some very strong rebounds in the resource space and that�s why I am a little bit more cautious at the present time because the gravity of the rebound is already out of the market.
Q: China has been the best performer in the emerging markets in this part of the world in 2009 so far but India has been relatively okay, how you see these two markets doing relative to the rest of the basket and relative to each other in 2009?
A: 2009 is a long time essentially another ten months and many things can happen, for that I said the markets could rebound further in the near future and then at some stage, I guess when economic news would not improve very much, we are likely to retest the lows.
Ik heb al een jaar droog geoefend. Voor kerst heb ik ¤200,- gekregen om te beleggen van m'n opa, dus puur om te beleggen. Hiervan heb ik tot nu toe alleen ING gekocht.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:55 schreef 81Renrew het volgende:
Oefen dan droog op een of andere website of op papier als je wilt oefenen, beleggen met 100 euro is idd zonde van het geld.
Dus je hebt die 200 in 2 keer belegt; dat zijn dus 2x2x8 euro transactiekosten = 32 euro. Moet je iets van 16% rendement maken voordat je de kosten eruit hebt.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:07 schreef moby92 het volgende:
[..]
Ik heb al een jaar droog geoefend. Voor kerst heb ik ¤200,- gekregen om te beleggen van m'n opa, dus puur om te beleggen. Hiervan heb ik tot nu toe alleen ING gekocht.
En dan ook nog dat geld in een financial beleggen....quote:Op maandag 9 februari 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus je hebt die 200 in 2 keer belegt; dat zijn dus 2x2x8 euro transactiekosten = 32 euro. Moet je iets van 16% rendement maken voordat je de kosten eruit hebt.
Toen de AEX op 550 stond heb ik 90% verkocht. Helaas iets te vroeg (320) ingestapt, maar goed.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Goldilock LXIV wil er niets van weten.
Ik kijk vooruit. En dat is dat aandelenmarkten nog veel lager kunnen. Op het huidige niveau instappen in doodgewone aandelen is echt totaal onzinnig.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen de AEX op 550 stond heb ik 90% verkocht. Helaas iets te vroeg (320) ingestapt, maar goed.
Kijk vooruit!
Tsja, klopt idd. Maar zoals ik al zei, ik doe het voor de ervaring... en dat is me die ¤32,- wel waard.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus je hebt die 200 in 2 keer belegt; dat zijn dus 2x2x8 euro transactiekosten = 32 euro. Moet je iets van 16% rendement maken voordat je de kosten eruit hebt.
Beleg het dan in een mijnbouwbedrijf, dat komt op termijn toch wel goed.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En dan ook nog dat geld in een financial beleggen....
Beter dan dat je later tienduizenden euro's verliest omdat je geen ervaring hebt, dat is waarquote:Op maandag 9 februari 2009 16:43 schreef moby92 het volgende:
[..]
Tsja, klopt idd. Maar zoals ik al zei, ik doe het voor de ervaring... en dat is me die ¤32,- wel waard.
Dat is natuurlijk onzin, de aandelen zijn statistich gezien, zelfs in de plaatjes van Selang niet erg duur. Grote kans dus dat je binnen een aantal jaar hier wel degelijk winst op kunt halen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kijk vooruit. En dat is dat aandelenmarkten nog veel lager kunnen. Op het huidige niveau instappen in doodgewone aandelen is echt totaal onzinnig.
In 2001-2003 hadden we een zeer matige recessie (NL -1%, wereld +1%), en het leeglopen van een techbubbel. De huidige crisis is veel erger. Als je naar de S&P kijkt en je gaat uit van dividendopbrengsten van de afgelopen tien jaar, dan kun je nog bijna beter je geld op een spaarrekening zetten.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, de aandelen zijn statistich gezien, zelfs in de plaatjes van Selang niet erg duur. Grote kans dus dat je binnen een aantal jaar hier wel degelijk winst op kunt halen.
En wat betreft de 'verwachte winsten' in betrekking tot de lage k/w's. Op basis van statistiek uitgaan van historische data zit je vaker goed dan fout. En als je doemdenker bent,en dat het dus nog wel eventjes duurt voordat er winst gemaakt wordt en de k/w's dus in dat geval nog erg hoog staan is in wezen acceptatie van een grote verandering in het huidige financiele systeem. Ik zie namelijk niet in waarom historische winsten niet weer kunnen worden behaald en ben er dus van overtuigd dat bepaalde aandelen in een aantal specifieke sectoren wel degelijk goedkoop zijn op dit moment.
Ja, ten eerste omdat ik beleg met geld van iemand anders, dus alle vrijheid heb en veel risico kan nemen. Ten tweede omdat ik het aandeel voor minimaal een jaar vasthoud, en ik denk dat het aandeel ING dan al redelijk hersteld is.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En dan ook nog dat geld in een financial beleggen....
Ik wou de hele dag bezig maar had een relatief lange dag op school, kom ik terug zie ik dat mn longs van vrijdag nog positief waren ook zo op het eind van de middag, hahaquote:Op maandag 9 februari 2009 18:28 schreef M.Melandri het volgende:
Er goed aan gedaan om mijn shorts er vanmorgen uit te gooien zie ik! Wacht wel even op een nieuw short momentje...
Haha, hadden we precies dezelfde dag... alleen had ik dus winst met mijn shorts vanmorgen..eind vd week ga ik wss een kleine short positie opbouwen en volgende week weer druk daytraden.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wou de hele dag bezig maar had een relatief lange dag op school, kom ik terug zie ik dat mn longs van vrijdag nog positief waren ook zo op het eind van de middag, haha![]()
![]()
Futs duiken idd constant in het rood na het slot, om dan bij opening volgende dag weer op te veren...quote:Op maandag 9 februari 2009 22:57 schreef pberends het volgende:
Dow Jones 8.270,8700 -0,12%
Nasdaq 1.591,5600 -0,01%
S&P 500 Index 869,8900 0,15%
PPT kwam net 24 miljoen tekort om de Nasdaq in de plus te trekken...
S&P futures wederom dik in de min versus het slot, blijft opvallend.
Is dat een normale beweging, of denken we meer aan PPT-achtige acties?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Futs duiken idd constant in het rood na het slot, om dan bij opening volgende dag weer op te veren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |