totaal niet te vergelijkenquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:42 schreef Heathen. het volgende:
Baantjer vergeet even dat er honderdduizenden mensen zijn die precies hetzelfde doen alleen dan op de computer. Godlike spellen of Transport Tycoon
Idd, vandaag was het niet veel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
De kwaliteit van DeTVDD varieert ook erg sterk per dag zeg. Geen reet aan vandaag, terwijl ik er gisteren hartelijk om heb moeten lachen.
Toch honderdduizenden die er in gelovenquote:Op donderdag 5 februari 2009 20:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een vergezocht geblaat van die oud-voorzitter van de EO.
Tuurlijk niet, je gaat toch geen dieren kwellen alleen voor jouw plezier? Dat gebeurd alleen in achterlijke culturen en maatschappijen met een economische achterstand.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:49 schreef superjojo het volgende:
In het circus horen gewoon wat wilde dieren, tijgers zijn tof.
Ik begrijp het ook niet.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:05 schreef tong80 het volgende:
Wat een kut band
John Major en Jimi Henrix in één naam noemen als voorbeelden.
Er zijn zoveel goeie bands in Nederland.
En steeds weer de beroerde bands eruit kiezen
Arie heeft plaatsvervangende schaamte voor Doornbos (die de christelijke visie nog verder in het verdomhoekje zet).quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Arie stapt morgen ook uit de EO
Enge man, die Doornbos
En Jezus woonde in Noorwegen omdat ie over water kon lopenquote:Op donderdag 5 februari 2009 20:15 schreef Heathen. het volgende:
Als we de bijbel letterlijk zouden nemen dan was God een schizofreen.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:16 schreef Xenomaniac het volgende:
Op de 1 of andere manier deugt Arie wel.
Ja je kan hem nooit haten, ook niet weer in zo'n soort discussie.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:16 schreef Xenomaniac het volgende:
Op de 1 of andere manier deugt Arie wel.
Pas als de EO eigen huis en tuin maakt en Arie een gat in zijn hand slaatquote:Op donderdag 5 februari 2009 20:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Zou Arie de nieuwe Messias zijn?
Bedankt, proest ik over mijn scherm heen! *veegt monitor schoon*quote:
Tja dat is nu even de actualiteit.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:20 schreef Tinkepink het volgende:
Geweldige discussie. DWDD is trouwens wel into the church de laatste tijd. Gisteren de paus, vandaag de eo... morgen ....?
Wat klopt er niet aan de assumptie?quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:23 schreef Sloggi het volgende:
In God geloven mag best, maar verkondig geen leugens over de evolutietheorie. Get your facts straight. Mensen die van apen afstammen. Dan stammen we ook van tijgers af zeker?
Alleen jammer dat niemand ingreep toen die fundamentalist begon te liegen over de evolutietheorie.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:25 schreef marcodej het volgende:
In ieder geval sterk van de redactie dat ze niet alleen Dorenbos aan tafel lieten, daar was ik vantevoren wel bang voor, maar ook Boomsma als tegenwicht voor die Dorenbos! Zonder Boomsma had Dorenbos er idd voor gezorgd dat het christelijk geloof weer verder in het verdomhoekje had gekomen...
Boomsma zei best zinnige dingen en verwoordde eigenlijk zoals ik er ook in sta.
Ik vond Boomsma aardig tegenvoer gevenquote:Op donderdag 5 februari 2009 20:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alleen jammer dat niemand ingreep toen die fundamentalist begon te liegen over de evolutietheorie.
Dat is fundamentalisme.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:28 schreef Marky_Mark01 het volgende:
Wat een bekrompenheid van die voorzitter. Hij heeft een bepaalde mening en die moet iedereen maar delen.
Ik meen dat wij dezelfde voorouders hebben als apen. We zijn dus familie. Maar ja, als je maar ver genoeg teruggaat, zijn we familie van alle dieren, we stammen immers allemaal af van hetzelfde, eerste organisme.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan de assumptie?
"dan ga je in tegen God.. en dan moet je oppassen!!"quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Die beredenatie van Doornbosch ook waarom de Evolutietheorie en de 'bigbang' theorie niet konden kloppen.![]()
Overigens kwam Doornbosch niet veel verder dan 'het staat in de bijbel dus is het zo'.
En: "het staat zo in de bijbel"quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:35 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
"dan ga je in tegen God.. en dan moet je oppassen!!"zoiets zei hij geloof ik
Idd. Van Matthijs van Nieuwkerk heb ik sowieso wel een hoge pet op, hij behandelt dergelijke onderwerpen altijd op een prettige, respectvolle, manier.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:25 schreef marcodej het volgende:
In ieder geval sterk van de redactie dat ze niet alleen Dorenbos aan tafel lieten, daar was ik vantevoren wel bang voor, maar ook een gematigd iemand als Boomsma als tegenwicht voor die Dorenbos! Zonder Boomsma had Dorenbos er idd voor gezorgd dat het christelijk geloof weer verder in het verdomhoekje was gekomen...
Ik kom tot de conclusie dat de heer Doornbosch zelf de bijbel beter nog eens kan lezen. Hij zal dan nog meer van dit soort fouten tegenkomen.quote:Genesis 1:27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Genesis 2:21 Toen deed de HEERE God een diepen slaap op Adam vallen, en hij sliep; en Hij nam een van zijn ribben, en sloot derzelver plaats toe met vlees.
Genesis 2:22 En de HEERE God bouwde de ribbe, die Hij van Adam genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:45 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Die Doornbosch toch. Tegen Arie Boomsma zeggen dat hij de bijbel meer moet lezen. Dan vergeet hij even voor het gemak de continuïteitsfout in Genesis (het scheppingsverhaal).
quote:
Genesis 1:27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Genesis 2:21 Toen deed de HEERE God een diepen slaap op Adam vallen, en hij sliep; en Hij nam een van zijn ribben, en sloot derzelver plaats toe met vlees.
Genesis 2:22 En de HEERE God bouwde de ribbe, die Hij van Adam genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam.
Ik kom tot de conclusie dat de heer Doornbosch zelf de bijbel beter nog eens kan lezen. Hij zal dan nog meer van dit soort fouten tegenkomen.
artistieke vrijheid?quote:"naar Zijn beeld":
Ik vind jou net zo tof als Boomsma. Christen tot op het bot, maar uit het juiste hout gesneden en een kind van deze tijd.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Idd. Van Matthijs van Nieuwkerk heb ik sowieso wel een hoge pet op, hij behandelt dergelijke onderwerpen altijd op een prettige, respectvolle, manier.
Boomsma is een held. Hij heeft alleen maar goede dingen gezegd vanavond.
OMG die was echt goed..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is leven na de lach.
briljantquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:56 schreef trifko het volgende:
[..]
OMG die was echt goed..
Waar is toch dat zebrahondje voor?
Ik zat alleen in een vuile kameel.
Luilak, hang je jas op.
Luilak, pak die zakdoek.
Koeman gooit alle dingen om.
Theezakje. Theezakje.
Jullie hebben nog niet betaald.
Peter heeft het overleefd.
Jij zit te twijfelen.