quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:05 schreef rthls het volgende:
Ik ga binnenkort met een vriend naar Australie en we kwamen er achter dat het zo'n 300e scheelt als je vanuit Engeland vliegt. Daarom dachten wij: we pakken zo'n goedkope Ryan-Air vlucht naar Manchester en nemen daar het vliegtuig richting Sydney.
Ten eerste, dit lijkt een hele mooie optie, maar zien we niks over het hoofd (behalve de wat extra reistijd...)?
Ten tweede, hoeveel tijd moet je rekenen voor het overstappen?
Manchester is best groot, zou goed kunnen dat er vandaar af vluchten richten Singapore en verder gaan. Toen ik er was gingen er in ieder geval vluchten naar Amerika en Pakistanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vliegen ze rechtstreeks van Machester op Azie/ Sydney of zit er dan een overstap op Heathrow bij?
Singapore Airlines vliegt een paar keer per week van Manchester naar Singapore. En anders is er nog de 2 dagelijkse Emirates vlucht naar Dubai.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Manchester is best groot, zou goed kunnen dat er vandaar af vluchten richten Singapore en verder gaan. Toen ik er was gingen er in ieder geval vluchten naar Amerika en Pakistan
Wel bij Q-park, maar dan bij het flughafenbahnhof Dusseldorf, dat was iets van 6 euro per dag. Je kon overigens voor het flughafenbahnhof ook op het bedrijventerrein / woonwijk staan, wat veel gedaan werd, maar gezien mijn Nederlandse nummerplaten leek mij dat niet zo'n goed idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:39 schreef athlonkmf het volgende:
Iemand ervaring met het parkeren bij dusseldorf in de q-park park&fly garage? http://www.park-and-travel.de
Is er een andere parkeerplaats van Q-park dan? Ik kon alleen deze vinden dus Kieshecker Weg 100quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wel bij Q-park, maar dan bij het flughafenbahnhof Dusseldorf, dat was iets van 6 euro per dag. Je kon overigens voor het flughafenbahnhof ook op het bedrijventerrein / woonwijk staan, wat veel gedaan werd, maar gezien mijn Nederlandse nummerplaten leek mij dat niet zo'n goed idee.
Voor meer dagne kan trouwens een andere parkeerplek van Q park goedkoper zijn, voor een weekeind was flughafenbahnhof absoluut de goedkoopste en was ik met de Skytrain zo op de luchthaven zelf.
Vanuit Manchester vliegen ze eerst naar Abu Dhabi en daarna Sydney. Er gaat elke dag een vlucht vanuit Manchester met Etihad Airways (iemand ervaring mee?) We hebben ook een aantal vliegvelden in Duitsland en Belgie geprobeerd maar daar kom je op ong 900 euro het laagst, in Frankfurt, maar dat is weer erg lang rijden met de auto (voor papa en mama niet zo leukquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vliegen ze rechtstreeks van Machester op Azie/ Sydney of zit er dan een overstap op Heathrow bij?
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef rthls het volgende:
[..]
Vanuit Manchester vliegen ze eerst naar Abu Dhabi en daarna Sydney. Er gaat elke dag een vlucht vanuit Manchester met Etihad Airways (iemand ervaring mee?) We hebben ook een aantal vliegvelden in Duitsland en Belgie geprobeerd maar daar kom je op ong 900 euro het laagst, in Frankfurt, maar dat is weer erg lang rijden met de auto (voor papa en mama niet zo leuk). We hebben ook vanaf Heathrow gekeken, maar daar gaan geen goedkope vluchten heen, alleen naar andere London vliegvelden, dus dan krijg je dat gereis daarheen weer. Dat schiet ook niet echt op.
Voor het overstappen moeten we dus ongeveer 3uur rekenen.
Morgen eens even verder kijken.
Nee, als je een ticket boekt met vertrek DUS, word je ook geacht in DUS je vliegreis te beginnen. Doe je dat niet, dan schrapt de maatschappij je hele boeking en mag je op Schiphol een nieuw ticket kopen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:27 schreef JTB85 het volgende:
Heb het volgende ticket gevonden:
22/10/09 DUS-AMS // AMS-EWK // EWK-MEX
(3 maanden later terug uit Panama)
Is het mogelijk DUS-AMS over te slaan? Ik woon namelijk niet ver van Schiphol en dat zou een stuk praktischer zijn.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:27 schreef JTB85 het volgende:
Heb het volgende ticket gevonden:
22/10/09 DUS-AMS // AMS-EWK // EWK-MEX
(3 maanden later terug uit Panama)
Is het mogelijk DUS-AMS over te slaan? Ik woon namelijk niet ver van Schiphol en dat zou een stuk praktischer zijn.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:21 schreef JTB85 het volgende:
Thanks voor het antwoord en de achtergrondinformatie.:) Het is mij alleen niet duidelijk wat nu precies het nadeel is voor een luchtvaartmaatschappij.
In mijn geval vlieg ik van DUS naar AMS met klm en van AMS naar EWR en MEX met continental. Is jou antwoord ondanks de verschillende maatschappijen dan nog steeds van kracht?
(Bedoelde idd EWR. Van een dag zoeken en afkortingen raak je in de war;))
Kan deze reis niet via een online ticketaanbieder boeken? Dan kan je vaak met ideal of overboeking betalen. Anders is de lufthansadesk op Schiphol ook nog een optie, maar afhankelijk waar je woont is dat niet altijd makkelijk om te komen.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:00 schreef Snuggles_P het volgende:
Eind april wil ik naar Madrid met mijn vriendin en nu lijkt Lufthansa (Amsterdam - Frankfurt - Madrid) qua vertrektijden en prijs de beste optie. (Reisduur is wel verdubbeld, maar goed 2 voordelen en 1 nadeel)
Alleen wil ik gaan boeken met een credit card die niet op mijn naam staat, maar ze geven aan dat de credit card houder 1 van de passagiers moet zijn. En dit is dus niet het geval
Moet ik nu toch maar andere tickets gaan boeken?
quote:Op maandag 9 februari 2009 14:33 schreef Snuggles_P het volgende:
Dank je voor je reactie. De tickets die ik wil zie ik er niet bij staan. Misschien zijn ze alleen beschikbaar via de website van Lufthansa. Op zich zou ik ook nog wel langs de balie bij Schiphol kunnen gaan; alles voor een goedkoop ticket
Zelf gebruik ik www.lowcostairlines.nl wel eens om te kijken wie waar naar toe vliegt alleen gebruiken zij alleen lowcost maatschappijen...
Kan ik niet gewoon betalen met een credit card die niet van mij is en dan met een stalen gezicht bij de incheckbalie verschijnen
Is dit nou wel verantwoord handelen? Een voordeeltje pakken doe ik graag en slaafs in de pas lopen van grote bedrijven vermijd ik graag. Maar mogelijk een hele vlucht vertragen en een grote groep mensen duperen is een stap verder.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de terugweg aan jouw de keuze om aan de balie van KLM/Continenal je bagage terug te krijgen of, als het een beetje aansluit door te vliegen naar Dusseldorf en dan met de trein terug te reizen.
Het terugvragen van bagage gaat uiteindelijk sneller, het vliegtuig zal nooit vertrekken met jouw bagage erin als jij niet aan boord bent, maar het kan even duren.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:17 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit nou wel verantwoord handelen? Een voordeeltje pakken doe ik graag en slaafs in de pas lopen van grote bedrijven vermijd ik graag. Maar mogelijk een hele vlucht vertragen en een grote groep mensen duperen is een stap verder.
Ik ben bang dat er misschien ook juridische aansprakelijkheid uit zo'n aktie voortvloeit. Je hebt gelijk dat niemand je kan dwingen een vlucht te nemen, maar het is ook overduidelijk dat je handelt tegen de ticketvoorwaarden in met het oog op een financieel voordeel. Mocht dit tot een rechtszaak komen dan zal een rechter die 2 dingen tegen elkaar afwegen. Jouw argument dat je uitstapte omdat je ziek was zal waarschijnlijk niet al te serieus worden genomen.
Ik vraag me alles overwegende af of het afbreken van je geboekte (en ingecheckte) terugreis te adviseren valt met het oog op de risico's.
Vorig jaar overstap in Houston naar La,quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:35 schreef jopiejo het volgende:
Wat zijn mensen hun ervaringen met overstappen op Houston
Donderdag vlieg ik naar Guatamala city middels een overstap op Houston airport.
Vreemde is dat overstap tijd 1,5 uur is. Is dit niet beetje crap.
Dat is toch al vele jaren zo? In ieder geval sinds de introductie van hun nieuwe tariefsysteem.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef Buzz129 het volgende:
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
De baas betaalt toch, en miles sparen om die vervolgens prive te gebruiken is altijd leuk, is een veelgebruikte redenquote:Op zondag 15 februari 2009 16:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is toch al vele jaren zo? In ieder geval sinds de introductie van hun nieuwe tariefsysteem.
maar ik begrijp sowieso dan ook het idee om 300 euro meer uit te geven aan een slechtere vlucht om miles te sparen niet
Die Miles mag ik van mijn baas niet privé gebruiken en vele anderen ook niet. Als je het wel doet, mag je er uiteraard belasting over betalenquote:Op zondag 15 februari 2009 17:10 schreef Thetallguy het volgende:
De baas betaalt toch, en miles sparen om die vervolgens prive te gebruiken is altijd leuk, is een veelgebruikte reden
Ik vermoed dat je frequent flyer miles bedoelt ? Waarom zou je Skyteam voortaan specifiek vermijden? Of ben je zo boos dat je deze boycot bij wijze van straf oplegt ?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef Buzz129 het volgende:
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
Laat dat UITERAARD maar weg. Er is ooit wel eens een "slimme" ambtenaar geweest die opperde om de gespaarde Freebees, en god mag weten hoe die spaar programma's allemaal heten, van het tanken met een leaseauto belastbaar te maken. Die man is dus gewoon afgeschoten. En wat betreft die airmiles, daar is het prive gebruik dus gewoon ONBELAST!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die Miles mag ik van mijn baas niet privé gebruiken en vele anderen ook niet. Als je het wel doet, mag je er uiteraard belasting over betalen
Hier staat dat ze aan het einde van het afgelopen zomerseizoen ermee gestopt zijn wegens 'poor performance'quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:32 schreef MCH het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Easyjet haar vluchten vanaf Berlijn naar Tallinn en Riga heeft geschrapt en sinds wanneer? Kan er nergens een nieuwsbericht over vinden. Ik dacht de Baltische staten wel in waren, heb vorig jaar ook nog van die routes gebruik gemaakt.
Bedankt, ook voor de interessante website.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hier staat dat ze aan het einde van het afgelopen zomerseizoen ermee gestopt zijn wegens 'poor performance'
Repost van deze vraag +quote:Op maandag 16 februari 2009 19:53 schreef PAA-053 het volgende:
Ik vlieg over 1,5 maand van Reykjavik naar Amsterdam met IcelandAir. De prijzen fluctueren gigantisch: eergisteren was ik voor een ticket op 5 april 230 euro kwijt, vandaag 120. Mijn vraag is dan ook: is de verwachting dat de vliegprijzen nog verder gaan dalen?
Zo ja, dan wacht ik nog even met boeken. Zo nee, dan doe ik het zsm.
Bedankt alvast
Edit: Bizar, de prijs van het ticket is in dit kwartiertje van 120 naar 210 gegaan
Low cost maatschappijen verkopen hun tickets doorgaans niet via kanalen van anderen. Zodoende besparen ze geld (provisie voor derden) en kunnen ze de prijzen laag houden. Als de eigen website van de gewenste Low Cost maatschappij dus geen iDeal of overboeking accepteert dan houdt het dus waarschijnlijk op. Je zou eventueel nog even de service lijn kunnen bellen: misschien is het mogelijk om bijv. persoonlijk op Schiphol met een pinpas te betalen.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:25 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Repost van deze vraag +
Is er een website waar je zonder creditcard tickets van lowcost-maatschappijen kunt boeken? Dus betalen met iDeal of overboeking ofzo?
Is een optie, maar kom vanuit Manilla, via Hong Kong, dus is de TGV weer wat langerquote:Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kan je dan niet beter de TGV pakken ipv van een binnenlandse vlucht? Van CDG naar Orly kost afhankelijk van het tijdstip van de dag tussen de 2 en 4 uur.
388 is de A380-800, 333 is een A330-300. Elk type vliegtuig heeft zijn eigen afkorting.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:24 schreef Pancake1967 het volgende:
Wat is aircraft type 388? LHR - SIN is type 388 en SIN - BNE is type 333. Zijn dit bepaalde toestellen of zo?
Tegenwoordig moet je op veel vliegvelden weer opnieuw door de security check. Bagage hoef je zelf niet op te halen tenzij je via/in Amerika binnenkomt. Je krijgt per vluchtgedeelte een boardingpass. Als je uitstapt bij de eerste vlucht gewoon de bordjes van transfer volgen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb een beetje een noob vraag.
Komende zomer moet ik transferren in Helsinki. Nu heb ik wel eens eerder getransferd, maar toen haalde ik mijn bagage op, ging door de douane en checkte vervolgens opnieuw in.
Dat kan dus ook sneller, bagage door laten labelen en zelf gelijk door. Dat is met de tijd tussen de vluchten nu ook nodig, maar hoe zit dat eigenlijk met je boardingpass? Heb je een aparte balie voor transfervluchten ofzo? Mij is verteld dat je de douane niet door hoeft dan.
Ik ook.quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb een beetje een noob vraag.
Bij .nl of bij .com. In het eerste geval kun je binnen 24 uur - dus voordat het ticket geprint wordt - zeer waarschijnlijk wel wijzigen; dat komt er dan op neer dat je een nieuw ticket boekt en betaalt, zij het andere ticket annuleren en jij je creditcardbetaling ongedaan moet maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:07 schreef Susi het volgende:
Ik ook.
Heb via Cheaptickets een ticket geboekt, maar is het mogelijk om 'm nog om te zetten naar een dag later ?
Daarom is het aan te raden om zo spoedig mogelijk te bellen na het verkeerd boeken. Als het langer dan 24 uur terug is, dan zal het geld gaan kosten inderdaadquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:41 schreef Katinkat het volgende:
Voor omboeken betaal je vaak veel geld.
Dan zul je een doktersverklaring nodig hebben, dus die zou ik vandaag nog gaan regelen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:36 schreef DutchTrain het volgende:
Dat kan inderdaad, omdat je die ticketvoorwaarden hebt geaccepteerd. Je had ook (voor veel meer geld) een wijzigbaar ticket kunnen boeken.
Maar als ze echt 'not fit to fly' is, kun je natuurlijk proberen je reis- of annuleringsverzekering aan te spreken.
En Immodium.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:39 schreef nelisb het volgende:
Het gaat redelijk.
We gaan gewoon. Ibruprofen maar mee en dan zien we wel.
Niet, je kan geen 500 euro afschrijven als er maar 400 euro opstaat zeg maar. Maar uitmijnhoofd gezegd is een boeking pas compleet als er ook daadwerkelijk betaald is, m.a.w., je boeking is nog niet compleet.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 05:09 schreef Bapesta het volgende:
Beste FOK-ers ik heb een vlucht van KLM geboekt bij edreams.com
Als een vlucht wel geboekt is maar nog niet betaald, omdat het geld niet van me cc afgehaald kan worden wordt de vlucht dan helemaal geannuleerd? Of komen er nog annuleringskosten erbij? Want hoe willen ze anders het geld eraf halen van me cc als er niet genoeg opstaat?
tis al geregeldquote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Niet, je kan geen 500 euro afschrijven als er maar 400 euro opstaat zeg maar. Maar uitmijnhoofd gezegd is een boeking pas compleet als er ook daadwerkelijk betaald is, m.a.w., je boeking is nog niet compleet.
Als je van de boeking afwil, is dit wel een (beetje botte) manier van annuleren. In het geval dat er annuleringskosten aan vast zitten, kunnen ze die ook niet afschrijven, dus betaal je die dan ook niet. In principe hebben ze wel een vordering op jou, maar de vraag is in hoeverre ze die dan ook gaan incasseren.
Bij een eventuele volgende boeking in de toekomst kun je hier wel problemen mee krijgen natuurlijk, in het geval dat er dan nog annuleringskosten open staan.
Ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:35 schreef timp0e het volgende:
Hoihoi,
ik heb ook een vraagje,
wij gaan 27 april naar NY JFK met Delta Airlines... wij vertrekken om 13.30 van schiphol
echter als ik op de site kijk van Delta zie ik bij onze vlucht dit staan:
Delta 8859
74M
operated by Klm Royal Dutch Airlines
In-Flight Services
Betekent dit dat wij met KLM vliegen?
Alvast bedankt!
Dit is de eerste keer dat ik ga vliegen, dus ik weet er niks van.quote:
Er staat zo te zien dat je met een 747 vliegt. Die hebben alleen vergeelde kleine schermen boven het gangpad, die je net niet kan zien als je bij het raam zit.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:38 schreef timp0e het volgende:
Whoei, dat is wel lekker!
Vooral met in flight-service, als t goed is heb je dus een eigen tv-tje
Bedankt voor het snelle antwoord! (Y)
KLM is schijt, ik hoop voor jou dat jouw benen niet langer zijn dan 35cm.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:39 schreef timp0e het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik ga vliegen, dus ik weet er niks van.
En omdat ze ook bij de reisburo zeiden van je kan met KLM... maar Delta is goedkoper, dus wij hebben Delta geboekt... vandaar ik het zo raar vond dat je dan toch met KLM ga maar wel goedkoper uit bent?
Ja, daarom is business class ook altijd voorin. Zo ver mogelijk achter de vleugel zitten helpt trouwens niet zoveel, lawaai gaat toch naar achterquote:Op zondag 8 maart 2009 03:35 schreef Brett-Anderson het volgende:
Een vraagje over de beste zitplekken. Er staat veel over beenruimte op seatguru en ander gemak, maar weet er iemand ook wat zo'n beetje het stilste plekje is in een vliegtuig. Helpt het als je zo ver mogelijk van die straalmotoren gaat zitten?
Een troost, met Delta is het niet veel beter qua inflight entertainment in hun 767. (Hoewel de beenruimte allicht wel wat groter is, maar ja, das niet zo moeilijk met de beenruimte die KLM geeft.quote:Op zondag 8 maart 2009 03:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er staat zo te zien dat je met een 747 vliegt. Die hebben alleen vergeelde kleine schermen boven het gangpad, die je net niet kan zien als je bij het raam zit.
Niet dat je over het algemeen die films wilt zien die ze dan vertonen overigens.
Niet helemaal met je eens!quote:Op zondag 8 maart 2009 03:40 schreef APK het volgende:
[..]
KLM is schijt, ik hoop voor jou dat jouw benen niet langer zijn dan 35cm.
Als ik met budgetmaatschappijen vlieg en bij de nooduitgang zit heb ik ook voldoende beenruimte.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef nelisb het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens!
Ik ben afgelopen donderdag met KLM gevlogen naar Lissabon en over 2 uur vlieg ik terug.
Zit beide bij de nooduitgang. Ben zelf 190cm en kan gewoon languit liggen!! Zoveel beenruimte heb ik nooit gehad. Tevens tijdens de 2 uur durende vlucht eten gehad, paar keer drinken,voor het landen nog een snack!
Wat betreft deze vlucht, hulde voor klm!
Goh, dat zal dan wel aan het tijdstip van de dag gelegen hebben. Nu vlieg ik niet meer zo heel vaak binnen Europa maar de laatste keer KLM vanuit Istanbul om 5 uur 's middags geloof ik werd er slechts een bakje verlepte sla met één cherrie tomaat en wat dressing geserveerd. En een paar keer drinken .... ja als je de eerste uitdeelronde en daarna de koffie of thee als een paar keer wilt zien, prima. Overigens valt het voer bij KLM op een longhaul vlucht wel mee, al is het bij Air France dan net iets beter en meer. Maar goed, de FB miles maakten altijd veel goed maar vanaf 1 april valt ook dat voordeel grotendeels weg.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef nelisb het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens!
Ik ben afgelopen donderdag met KLM gevlogen naar Lissabon en over 2 uur vlieg ik terug.
Zit beide bij de nooduitgang. Ben zelf 190cm en kan gewoon languit liggen!! Zoveel beenruimte heb ik nooit gehad. Tevens tijdens de 2 uur durende vlucht eten gehad, paar keer drinken,voor het landen nog een snack!
Wat betreft deze vlucht, hulde voor klm!
En een van de weinige lowcost maatschappijen die je nog een drankje 'gratis' aan boord geven.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:59 schreef Mik31 het volgende:
Zijn er hier mensen die al eens met Airberlin hebben gevlogen?
Ik vlieg in de zomervakantie van Helsinki naar Dusseldorf met deze maatschappij.
Lijkt me een typische no-nonsens maatschappij die je voor weinig geld naar je bestemming brengt.
quote:Op maandag 9 maart 2009 15:59 schreef Mik31 het volgende:
Zijn er hier mensen die al eens met Airberlin hebben gevlogen?
Ik vlieg in de zomervakantie van Helsinki naar Dusseldorf met deze maatschappij.
Lijkt me een typische no-nonsens maatschappij die je voor weinig geld naar je bestemming brengt.
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is jammer dat Air Berlin niet meer naar Berlijn vliegt vanaf Amsterdam, heb slechts twee keer van ze gebruik mogen maken, nu ben ik weer veroordeeld tot KLM of de NS Internationale trein.
quote:
Oh shit. Moskou - Berlijn. Even veranderenquote:Op maandag 9 maart 2009 18:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En een van de weinige lowcost maatschappijen die je nog een drankje 'gratis' aan boord geven.
Susi: Berlijn - Amsterdam vliegen ze al sinds 2006 niet meer
De grap was juist dat Transavia direct ging concurreren met AirBerlin door vijf minuten voor hun te vertrekken op zowel heen als terugreis en tien euro goedkoper te zijn. Toen AirBerlin er mee stopte werden de Transavia slots weer KLM slots en ging de prijs weer omhoog.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:14 schreef ozzietukker het volgende:Transvertragia is geen optie. Ten eerste vliegen ze 's ochtends vroeg, en komen pas heel laat op Schiphol terug, en aangezien het de laatste vlucht is ook nog vaak met vertraging.
Dit is het gevolg van een goedkoop ticket boeken. Zo laten ze voor de duurdere tickets langer de keuze om een stoel uit te zoeken en delen ze de stoelen voor de goedkoopste tickets pas later in. Maar gegarandeerd dat je op de plaats van bestemming komt. En met een beetje geluk is dat vliegtuig niet vol en kun je alsnog naast elkaar zitten. Maar dat je achterin zit, is wel zeker!quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:25 schreef timp0e het volgende:
Hallo!
Ik heb weer een vraagje :$
Wij willen graag onze stoelen reserveren bij Delta, en we weten dat dit al kan.
Wij hebben van de reisbureau gehoord waar we zitten, en we zitten dus niet naast elkaar...!
Als ik kijk op de site van Delta, voor onze vlucht, zie ik dat de helft van de stoelen nog vrij zijn.
Wij hebben geboekt bij een reisbureau, en krijgen daardoor onze e-ticket pas 10 dagen van te voren, en wij hebben al om een e-ticket nummer gevraagd maar die kunnen ze niet geven,
Is er een manier om snel achter je e-ticket nummer te kunnen komen...?Anders gaan wij bellen naar Delta!
Alvast bedankt
Die tijd hebben we gelukkig al een aantal jaar achter onsquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:38 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Waar is de tijd met ECHTE vliegtickets.
Echt 5 vliegreizen geboekt, en het enige bewijs zijn een paar lullige mailtjes
Ik ben dan echt als de dood dat er iets mis is. geen houvast enzo...quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die tijd hebben we gelukkig al een aantal jaar achter ons
Wees maar blij. Wanneer je vroeger je papieren ticket kwijt raakte had je echt een probleem. Nu bel je de luchtvaartmaatschappij als je je E-ticketnummer helemaal niet meer weet. Maar je kunt dat nummer natuurlijk ook in je telefoon opslaan.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik ben dan echt als de dood dat er iets mis is. geen houvast enzo...
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
In Manilla kom je de vertrekhal niet eens in als je geen ticket kan tonen aan de beveiliging bij de deurquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
Kost wat, maar dan heb je ook wat... zal alleen in geval van vakantievlucht waarschijnlijk niet opgaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef LintuxCx het volgende:
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken.Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:18 schreef HomoSaabiens het volgende:
De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
Klopt ja. Ik heb gezien dat KLM aankomt op Terminal 2, en SunExpress vertrekt vanaf Terminal 1.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.
Dan was het handiger geweest om AMS-FRA bij Lufthansa te boeken.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:14 schreef HomoSaabiens het volgende:
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.![]()
Het gaat om een vlucht naar Izmir. Daar kan je inderdaad wel op vliegen vanuit Nederland, maar dat zijn erg onhandige tijden. Bovendien gaan er op de geplande datum geen terugvluchten.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
Wat een kutregels allemaal inderdaad...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:31 schreef LintuxCx het volgende:
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.
Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...
Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
quote:Passagiers die hebben geboekt en vanaf 1 juli 2009 met transavia.com vliegen, hebben recht op restitutie (geldteruggave), ter hoogte van het betaalde vliegbelastingbedrag. Dit bedrag zal door transavia.com worden overgemaakt op het rekeningnummer of creditcard waarmee de boeking is betaald. Er worden door transavia.com geen administratiekosten in rekening gebracht.
Restitutie vanuit transavia.com geldt uitsluitend voor passagiers die direct aan transavia.com hebben betaald. Passagiers die direct aan de touroperator of reisagent hebben betaald, krijgen de vliegbelasting dus niet door transavia.com teruggestort op hun eigen rekening. Wij verwijzen hiervoor naar de desbetreffende touroperator of reisagent. transavia.com zal in deze gevallen het geld terugstorten op de rekening van deze reisagent of touroperator.
transavia.com heeft te maken met zeer veel restitutiegevallen. Het terugbetalen van de vliegbelasting zal daarom enige tijd in beslag nemen. Wij vragen hiervoor uw begrip. De vliegbelasting zal worden terugbetaald tussen 1 april en 1 juli 2009. U hoeft hier verder niets voor te doen. Als u in aanmerking komt voor teruggave, ontvangt u hierover een e-mail van ons.
Ah ok, dan wacht ik nieuws mbt. British Airways af.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij alleen bij vertrek uit een NLse luchthaven
Ja dat is het em, we nemen alleen handbagage mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef timp0e het volgende:
Douchegel shampoo en deodorant gewoon in je ruimbagage/koffer doen, als je die meeneemt!
En als je het perse in je handbagage wilt, gewoon van die ''monstertjes'' kopen bij de Kruidvat oid
als het voor een paar dagen is, dan kun je toch ook gewoon monstertjes meenemen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:25 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja dat is het em, we nemen alleen handbagage mee.
Maar dat was dus geen 45 euries maar slechts 11,25 euries. Als je tenminste met BA vanaf Amsterdom vertrokken bent.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ah ok, dan wacht ik nieuws mbt. British Airways af.
Ja, dus?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:04 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maar dat was dus geen 45 euries maar slechts 11,25 euries. Als je tenminste met BA vanaf Amsterdom vertrokken bent.
De ticketbelasting geldt alleen voor vertrek vanaf NL luchthavens, dus is dat 11,25 wat je terugkrijgt. (Nederland had dat wel gewilt dat andere landen ook de vliegtax zouden invoeren, maar deze hebben rustig afgewacht totdat de passagiersaantallen op Schiphol en dan vooral de opstappende passagiers (laatste cijfers januari -9%, februari in 17,7%) dramatisch naar beneden gingen zodat zij de gevolgen, welke al eerder zichtbaar waren niet in hun eigen land wilden zien).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:59 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg op 31 Juli naar Nice met KLM en daarna ook weer terug![]()
Krijg ik ook mijn vliegtaks terug en is dat dan 11,25 of 22,50?
DIT is zo'n ontzettende onzin en alleen bedoeld om een paar hoge bobo's ergens in een ivoren toren niet teveel gezichtsverlies te laten oplopen en het publiek mak houden dat de regels wel nodig waren maar nu niet meer omdat ze een betere scanner gaan invoeren.quote:Thanks to new X-ray technology that can detect liquid bomb-making ingredients like hydrogen peroxide
Je kunt ook wel ergens lege 100ml flesjes halen en daar dan wat in doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef timp0e het volgende:
Douchegel shampoo en deodorant gewoon in je ruimbagage/koffer doen, als je die meeneemt!
En als je het perse in je handbagage wilt, gewoon van die ''monstertjes'' kopen bij de Kruidvat oid
Dat is ook hetzelfde nummer inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:32 schreef tomaad het volgende:
Is dat nummer niet ook om te gebruiken bij het inchecken (in zo'n apparaat) als je id-kaart bijv niet werkt? Of is dat een ander nummer...
Als je telefonisch hebt geboekt, heb je ook met een creditcard betaald. Zo'n betaling wordt alleen verwerkt met de juiste naam.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Of als je via de telefoon hebt geboekt () en de medewerker je naam verkeerd heeft gespeld. Bv Pedersen i.p.v. Pietersen.
Nope. Ik heb bij een goedkope vliegtuigmaatschappij gewerkt en heb heel wat zaken voorbij zien komen die eigenlijk niet door de beugel konden, waaronder een volledig andere naam en dat wordt gewoon geaccepteerd door de creditcardmaatschappijen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef jaco het volgende:
Als je telefonisch hebt geboekt, heb je ook met een creditcard betaald. Zo'n betaling wordt alleen verwerkt met de juiste naam.
Ligt er aan waar je naar toe vliegt en over welk vliegveld je het hebt. Op Schiphol ben je al snel een half uurtje onderweg van de beveiliging tot aan het einde van de B-pier. En dan moet je soms ook nog eens aan de gate door de scanner.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef athlonkmf het volgende:
Weet iemand hoeveel uur van te voren je aanwezig moet zijn (voor de bagage dropoff) als je al online ingecheckt bent voor een reis?
Schiphol heeft een algemeen advies: 2 uur voor een europese bestemming, 3 uur voor intercontinentaal. Het maakt dus niet uit of je al ingecheckt bent.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef athlonkmf het volgende:
Weet iemand hoeveel uur van te voren je aanwezig moet zijn (voor de bagage dropoff) als je al online ingecheckt bent voor een reis?
Logisch. Verpakkingen tot 100 ml mag je gewoon meenemen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:55 schreef JohnDDD het volgende:
Overigens ben ik de afgelopen twee keren (Ciampino/Eindhoven) gewoon door de beveiliging gekomen met tandpasta en deodorant (50ml) in mijn handbagage.
Beveiligde scheermesjes (dus die dingen in een houder) mogen gewoon mee in de handbagage. Als hij zo'n ouderwets scheermes bij zich had gehad dan was dat uit zijn bagage gehaald, had hij een streng verhaal gekregen maar had waarschijnlijk gewoon mogen vliegen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:32 schreef tomaad het volgende:
Ik heb trouwens afgelopen week nog gevlogen en was samen met iemand (niet al te snuggere collega)die zo ontzettend dom was om scheermesjes in zijn handbagage mee te nemen. Wat ik me later afvroeg, als hij eruit werd gepikt door de douane, wat dan? Dat hij dan een probleem heeft lijkt me logisch, maar kan ik mijn vlucht dan ook niet voortzetten, de reis is immers voor 2 personen.
Trouwens, hij heeft gewoon kunnen vliegen met zijn scheermesjes in zijn handbagage, wat ik erg jammer vond.
Maar dan wel officieel in een doorzichtige plastic zak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:38 schreef Cat22 het volgende:
Logisch. Verpakkingen tot 100 ml mag je gewoon meenemen.
Jaha.. en maximaal 1 liter in totaal. Zo, nu zijn we volledig (voor de 123548327ste keer).quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar dan wel officieel in een doorzichtige plastic zak.
Je zou er bijna een topic over gaan openen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:02 schreef Cat22 het volgende:
Jaha.. en maximaal 1 liter in totaal. Zo, nu zijn we volledig (voor de 123548327ste keer).
quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg binnenkort een paar dagen op en neer naar Nice en ik wil alleen handbagage meenemen.
Mag mijn scheermesje gewoon in mijn handbagage, want ik wil niet dat mijn gilette word afgepakt aangezien die dingen tering duur zijn...
Dat heeft te maken met het feit dat vloeistoffen niet meer echt het speerpunt zijn voor de beveiliging. Uiteraard, grotere flessen halen ze er meestal wel uit, maar vloeistoffen in kleine hoeveelheden bij elkaar zijn wel zichtbaar op de scanner, maar niet de moeite waard om eruit te halen, een beetje beveiligingsmedewerker die achter de scanner zit kan wel bepalen of het wel of niet te groot is, hij/zij ziet dit soort dingen dagelijks voorbij komen.quote:Vloeistoffen zoals tandpasta heb ik in zo'n plastic tasje in mijn bagage zitten, en vaak vergeet ik die er ook uit te halen. Tot nu toe altijd achteraf zelf pas achter gekomen. Als het om slechts een deo rollertje en wat tandpasta gaat, zal het wel niet opvallen of niet interessant zijn...
Heh, je zal mij niet over kwaliteit van beveiliging horen klagen hoor. Het is een kwaliteitsverbetering dat ze zich niet meer met tubetjes tandpasta bezighouden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:27 schreef ozzietukker het volgende:
(Officieel zjin de richtlijnen anders, maar regels doorvoeren waar het publiek en beveiligingsmedewerkers niet achterstaan worden nu eenmaal, zeker naar verloop van tijd, minder aandacht aan besteed, dat is een natuurlijke reactie en heeft niets met de kwaliteit van de beveiliging te maken).
quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je zou er bijna een topic over gaan openen.
Ow, wacht => Nieuwe regels handbagage binnen EU
quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:29 schreef slaveloos het volgende:
wat is herbevestigen, en moet dat altijd?
dat je effe laat weten dat je echt echt echt mee wilt gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:29 schreef slaveloos het volgende:
wat is herbevestigen, en moet dat altijd?
Bril kun je afzetten toch of zit ie vastgelijmt?quote:Op zondag 5 april 2009 14:15 schreef RedFever007 het volgende:
Vraag over ID kaart, kun je daarmee vliegen als er onjuiste gegevens op staan? Ik zga dat m'n lengte namelijk niet klopt (zo'n 6 cm verschil) en de foto die daarop staat is ik+bril. Mag je met een bril op je ID kaart staan ivm die verscherpte regels hieromtrent met aanvragen van een idkaart/paspoort?
Lijkt mij persoonlijk geen probleem, maar heb nog niet eerder met deze ID kaart (2006 gekregen) gevlogen
445 is echt een hele goede prijs en ik zou daarvoor meteen boeken.quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte![]()
Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
quote:Op zondag 5 april 2009 19:32 schreef nelisb het volgende:
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
24 uur vertraging door een gemiste aansluiting. Het hotel waar we een nachtje werden ondergebracht was![]()
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld.quote:Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?
En iemand ervaringen met Continental?
De lage prijs is gewoon een aktie-tarief dat wordt bepaald door de marketing afdeling van BA.quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Anderhalf uur overstaptijd op Newark is gewoon veel te kort! Ik heb het daar mee gemaakt dat ik binnen 20 minuten na aankomst aan de gate buiten stond, maar vaak lukt dat niet. Een paar weken geleden op zondagmiddag! heb ik TWEE UUR in de rij gestaan voor de immigration omdat er net een Swiss Air toestel met veel vakantiegangers, die bijna geen Engels spraken. VRESELIJK!quote:Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?
En iemand ervaringen met Continental?
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.quote:Op zondag 5 april 2009 18:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wie heeft er hier ervaring met United Airlines, ik hoor er wisselende verhalen over..
Ik wil in oktober namelijk een binnenlandse vlucht nemen, dan ontkom je er bijna niet in (VS)
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte![]()
Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Ik zit nog te twijfelen. Aan de ene kant was het plan om van Amsterdam naar New York te vliegen, en van daar uit een paar dagen later naar Orlando (Walt Disney World), maar ik vond net een vlucht van British Airways naar Orlando voor 580 euro, met een overstap in Engeland. Dan zou je geen problemen hebben met immigration (Wel natuurlijk, maar niet als je een transfer moet catchen)quote:Op maandag 6 april 2009 13:06 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
quote:Op maandag 6 april 2009 13:15 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
Ozzie,quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.
Niet zo gek veel passagiers zijn FB member en de meeste daarvan zitten in business class. Aan de andere kant zijn er veel passagiers met een goedkoop ticket (en die point to point vliegen), die kunnen echt niet allemaal achterin gezet worden. In grote lijnen heb je gelijk, maar het is niet zo dat een goedkoop ticket per definitie een zeer slechte plaats oplevert. De ticketverkoop en de stoelen indeling zijn aparte procedures met beiden hun eigen logica.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet.
Dit is mij ook al overkomen toen ik met KLM zelf vloog. Dit was vanuit San Francisco, dus de reden was mogelijk dat ik via de Northwest website de checkin moest doen.quote:En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ozzie,
Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.
En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?quote:Op maandag 6 april 2009 11:27 schreef jaco het volgende:
[..]
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld
Ze zullen je best wel gratis overboeken op een andere vlucht, maar als die volgeboekt of overbooked is (en dat komt op populaire bestemmingen heel vaak voor in de VS) dan sta je dus achteraan in de rij. En dan zal die vriendelijke amerikaanse dame wel tegen je zeggen dat ze haar uiterste best voor je zal doen, doet ze ook, en daar neem jij dus genoegen mee. Maar uiteindelijk kan het dan wel eens uitdraaien op een nachtje overblijven want hoe later op de dag, hoe voller de domestic flights.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:
[..]
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Dat is niet je eigen schuld en je krijgt een nieuwe boardingpass om je reis te vervolgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:
[..]
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Omdat mensen dan vakantie (hoogseizoen) hebben en dus de prijzen hoger zijn. Logisch toch?quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
vraag en aanbod.quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Dan worden dus de eerste letters van je achternaam ingetypt. En je merkt dan vanzelf wel of je je vlucht nog haalt of niet. Vroeger hadden ze daar zo'n heel groot zwart boek voor met inlegvellen. Waren ze langer bezig om die aan te vullen of te verwijderen dan dat ze er in konden kijken.quote:Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef jmac het volgende:
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
Die prijzen tot juli zijn gewoon een aanbieding van de KL(e)M.quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Stel je vraag hier eens: Ryanair #7 - Waar we online incheckenquote:Op maandag 13 april 2009 21:33 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
De voordelen van Singapore Airlines zijn dat je altijd 1 tot 3 inch meer beenruimte hebt en dat je een eigen video scherm hebt. KLM heeft dat niet in de 747 toestellen die ze op die route vliegen. En ja die trolly dollies zien er ook wel een beetje exotischer uit. Maar voor de kwaliteit van het voer hoef je het niet te doen, in Economy dan. En op de keper beschouwd, lopen de stewardessen van KLM heel wat vaker met een tray water rond dan bij SIN. Maar als je zelf de pantry inloopt kun je bij beide zoveel te drinken krijgen als je wilt. Uiteindelijk zie ik niet zo heel erg veel kwaliteitsverschil.quote:Op maandag 13 april 2009 19:04 schreef nogal het volgende:
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!
edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob![]()
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef HanSchwulo het volgende:
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
Je kan voor je vliegt bij seatcounter.com een redelijke inschatting krijgen of je vlucht stampvol zit of niet. Indien dat het geval is, kan je ervoor kiezen om bij het baggage afgeven al aan te geven dat je eventueel bereid bent om je stoel op te geven (als je toch tijd genoeg hebt en geld/vouchers leuk vind) zelfs al heb je online ingechecked. Dan krijg je een notitie in het systeem en roepen ze jou eerst met je naam naar de incheckbalie ipv dat ze het 'wil misschien iemand aub zich melden' verhaaltje moeten gaan houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogenquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
Ja, dat is sinds de invoering van online inchecken vrij normaal geworden; Nu kunnen mensen thuis al uitzoeken en zal je niet snel een stoel naast iemand anders uitzoeken. Zo raakt een vliegtuig snel vol met losse lege stoelen. Maar bij het boeken via de site van de maatschappij zelf en ook bij bijvoorbeeld cheaptickets.com kun je al bij het betalen een stoel aangeven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:50 schreef nogal het volgende:
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:57 schreef nogal het volgende:
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
Het zal ongetwijfeld kloppen. Ligt aan alle verschillende tariefvoorwaarden van de verschillende maatschappijen. Zo kun je bijvoorbeeld tussen Amsterdam en de VS met een KL of met een NW vlucht vliegen in hetzelfde vliegtuig en toch een heel ander tarief betalen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:23 schreef nlse het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
Beste is dus gewoon het op me af te laten komen en het maar te zien hoe het gaat. Ik begrijp het nu al wel beterquote:Op woensdag 15 april 2009 08:52 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.
Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.
Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.
En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.
Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
quote:Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:15 schreef HanSchwulo het volgende:
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.
waar ligt dat aan?
Heeft daar bijna niets mee te maken.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
Wat niet toestaat? Het aanwijzen van een exit seat? Of het uitstappen op schiphol op de terugreis. Ik weet dat opstappen niet mogelijk is en je je reis vanaf je beginplek moet beginnen. Maar lees van anderen dat KLM verplicht is je bagage terug te geven als je bij schiphol uitstapt.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Omdat ik geen zin heb om een claim aan m'n broek te krijgen of 5 uur op m'n koffer wil wachten.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Hmm wat kost dat tegenwoordig, weet je zeker dat dat op alle vluchten geldt en moet je daarvoor speciaal bellen ofzo want ik kom het niet tegen tijdens het boekingsproces?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.
Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.
Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.
Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
Dan wordt het een heel ander soort boeking en valt meteen het kosten voordeel weg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:10 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
Het prijsverschil tussen AMS-HKG en DUS-HKG is 180 euro.quote:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htmquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:52 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
Dat is ook niet de juiste aanpak. Als er al zo'n site bestaat, dan zal het gunstige prijsverschil weer wegvallen, bijvoorbeeld omdat niet precies die vlucht wordt gepakt met de gunstige prijs.quote:Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Pancake1967 het volgende:
Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).
Dat kan misschien, maar waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je voor LHR - AMS een prijsvechter kiest, zoals bijvoorbeeld Easyjet en dat je op LHR - BNE een andere maatschappij vliegt. Alleen als je met dezelfde maatschappij vliegt of dezelfde luchtvaartalliantie dan lukt het misschien. Ik zou daar vooraf over bellen, als het echt belangrijk is.quote:Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:10 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm
Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan(sinds eind oktober failliet)
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 19 april 2009 @ 09:47 schreef HanSchwulo het volgende:
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
Vorige keer kon ik met Lufthansa gewoon de zuilen gebruiken, met mijn credit card dan, en ik ben geen frequent flyer van Lufthansa of een andere maatschappij in de Star Alliance.quote:Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef HomoSaabiens het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.
Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.quote:Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):quote:Op zondag 19 april 2009 19:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?quote:Op maandag 20 april 2009 08:22 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):
Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.quote:Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).quote:Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
quote:Op maandag 20 april 2009 07:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.
Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
Dank voor jullie antwoorden. Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn. Ik ga e.e.a. eens op een rijtje zetten.quote:Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
Ja, maar het reisbureau kan vziw ook geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen, omdat Easyjet (en andere low cost carriers) alleen maar rechtstreeks aan de reiziger verkopen. Dus als je het aan een reisbureau overlaat, dan is je reis mogelijk niet optimaal qua prijs en reisduur, .quote:Op maandag 20 april 2009 19:21 schreef Pancake1967 het volgende:
Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn.
Hmm, mooi kut dus, het begint een beetje op een budgetmaatschappij te lijken zo. Denk dat ik maar een aisle seat neem waarbij de arm rest omhoog kan. Leg dan m'n benen wel in het gangpad. Kost zo 140 euro om een exit seat te bij een retourtje. Voor een smallere stoel dicht bij het toilet met weinig ruimte om je tas kwijt te kunnen.quote:Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
het valt allemaal wel mee. Zelfs bij de KL(e)M. Het ligt er een beetje aan met welk toestel je vliegt. In een 747 heb je zowiezo geen Personal Video System en als je in een 777 vliegt moet je even goed opletten (SEATGURU.COM) onder welke stoelen de entertainment boxen zitten. Daar moet je dus niet zitten want dan heb je in het slechtste geval helemaal geen beenruimte onder de stoel van je voorbuur. En met die 32 inch seeat pitch bij KLM kan ik me met mijn 188cm lengte nog uitstekend uitstrekken om te slapen. Maar leg je benen nu niet in het gangpad want dan ben je dus elke 2 minuten wel weer een keer wakker doordat er wéér iemand struikelt over jouw stelten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:57 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuancequote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
Klopt,quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, maar het reisbureau kan geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen
Maar vanaf Dusseldorf kan dat voor 350 euro inclusief vlucht Dusseldorf - Amsterdam. En het wordt nog gekker naar bestemmingen zoals Johannesburg waar de verschillen oplopen tot 450 euro per retour... das veel geld.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:58 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.
Als alles op tijd vliegt gaat dat gemakkelijk lukken, ik heb op LCCT nooit echt lang in de rij hoeven staan bij de paspoortcontrole en het gebouw is zeker niet groot, te vergelijken met Eindhoven x 2.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Ozzie, overstap van 2:20 op KL LCCT, gaat dat lukken?(13:40 aankomst en 16:00 vertrek)
Ik las inderdaad dat Air Asia X vanaf 1 juli dagelijks gaat vliegen van Kuala Lumpur naar Stansted, opzich goed nieuws, want dat betekent dat er een extra vliegtuig beschikbaar komt welke al te grote vertragingen kan opvangen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:23 schreef Thetallguy het volgende:
Ik had de helpdesk gebeld om te vragen naar de rescheduling. Schijnt op dinsdagen ook een vlucht KUL-STN te zijn die nog niet in de boekingsmodule staat dus zijn daarop geboekt. dus nu 26u overstap ipv. 2, vond de helpdeskjongen ook een slimmer plan, 2u was niet aan te raden
Heenweg was geretimed van 9:30 naar 1:25, maar ze hadden ons op de dag erna gezet omdat ze dat wel makkelijker leek. Ik vond 1:25 juist relaxter dus dat is het nu geworden.
voor de telefonische (UK) helpdesk trouwens, kreeg nog tijdens het bellen een nieuwe itinerary in mijn mail.
Heb ook 2 nachten Tune erbij zitten (komen dinsdagavond aan, donderdagochtend doorvliegen) voor ¤16,50 (2 pers. inclusief handdoeken)
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:17 schreef Thetallguy het volgende:
Hopen dat ze in de tweede A340 ook gewoon het Air Canada interieur aanhouden
Ik checkte zondag in voor een KLM vlucht en kreeg voor 70 euro de keuze uit een aantal 'voorkeurzitplaatsen' aangeboden. Toen ik er op klikte, bleken ze echter al vergeven. Na zes stoelen te hebben geprobeerd, heb ik het opgegeven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:20 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maar ja, het is waar dat de FB members de beste stoelen gratis uit kunnen kiezen. En ik denk daarna de (transfer) passagiers met de duurste tickets.
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:59 schreef MCH het volgende:
Krijg je bij Emirates gratis oordopjes om films en muziek te luisteren?
Dat is dus een 777-200ER toestel wat je beschrijft. En op rij 10 wordt altijd als laatste een baby bedje gemonteerd. Dat gebeurt eerst in compartiment 2 of 3 (in een 777-300) daarna op rij 11 en als laatste op rij 10. Daarom prefereer in ook stoel 10B. kan ik en mijn benen nog kwijt, en heb ik geen last van de recline van de stoel voor me waardoor ik me niet meer op het videoscherm kan focussen.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Het zijn trouwens bepaald geen luxestoelen of 'economy plus' of iets dergelijks. Bijvoorbeeld stoel 11 C en 11 G hebben geen stoel voor zich, maar het gangpad buigt wel af richting de toiletten zodat er konstant reizigers en maaltijdkarretjes voor langs passeren. Ook kan er op de eerste economy rij 10 een wiegje worden gemonteerd zodat daar vaak een jong gezin met krijsende baby en klierende peuters wordt neergezet.
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:02 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.
Flebay bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 22 april 2009 14:40 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.
Er is hier net een hele discussie over gevoerd, dus lees eens een paar posts/pagina's terug. Het komt neer op concurrentie.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Ik vertrek zondag vanuit Dusseldorf naar Santiago(Chili) en 6 weken later weer terug vanuit Lima weer naar Dusseldorf voor ¤647. Ok ik kom wel uit twente dus naar Dusseldorf of Schiphol is bijna even ver.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
quote:Op woensdag 22 april 2009 00:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?
Naar Madrid zou ik niet eens met een LCC carrier doen maar met KLM zelf vanaf Amsterdam, aangeboden voor 139 euro, of met Korean Air (mits de tijden een beetje aansluiten, want die heeft op bepaalde dagen een doorvlucht vanaf Amsterdam naar Madrid, en bieden deze relatief goedkoop aan).quote:Op woensdag 22 april 2009 17:53 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.
En omzeilen wordt wat moeilijk, maar je kunt natuurlijk wel een enkeltje AMS-MAD (met een LCC) bijkopen en op de terugweg in AMS uitstappen. Voor 466 euries zul je echt geen ticket AMS-LIM kunnen kopen. Voor 850 euries wel als je er de tijd voor neemt en AMS-EWR-LIM wilt vliegen met Continental.
wanneer vlieg je..?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]In economy class van Air Asia X is de beenruimte zelfs beter dan KLM Al is dat niet zo'n hele prestatie gezien de 31inch die KLM je meent te moeten geven. Al is het met 32inch wat Air Asia X je geeft niet heel veel beter. De 2-4-2 indeling wel, KLM zou, als ze een airbus 340 zouden hebben zeker voor de optie 3-3-3 gaan.
Business klasse, of eigenlijk XL seats zijn wel wat ruimer, maar niet te vergelijken met het business klasse product van KLM of andere maatschappijen.
Het is dat het goedkoop was, maar geen entertainment wordt misschien op een 13 uur durende vlucht toch wel een punt, misschien zelfs niet eens een waar ben je nu kaartje ergens op een scherm.... Aan de andere kant, mijn mediaspeler heb ik volgeladen met wat TV series die ik nog niet heb gezien dus daar kom ik opzich wel doorheen.
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:06 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
wanneer vlieg je..?
ik ben eigelijk wel benieuwd naar je ervaringen. heb al een review gelezen, daar waren ze bijzonder positief over (de link zal ik even opzoeken voor je)
verder heb ik ook nog een link gevonden met wat foto's
http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=499 en http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=498
ik las dat ze misschien volgend jaar vanaf duitsland willen gaan vliegen.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:02 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?
Iemand zal er wel geld aan verdienen, is goed voor de economiequote:Op donderdag 23 april 2009 11:18 schreef LintuxCx het volgende:
Wat een bureaucratie is dat trouwens, naar de VS vliegen. Heb ESTA een paar weken geleden gedaan, en nou zie ik ergens geblaat over APIS (Advance Passenger Information System ofzo?), en mij is volgens mij verteld dat ik in het vliegtuig ook nog steeds braaf die twee velletjes in moet vullen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |