Klopt,quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, maar het reisbureau kan geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen
Maar vanaf Dusseldorf kan dat voor 350 euro inclusief vlucht Dusseldorf - Amsterdam. En het wordt nog gekker naar bestemmingen zoals Johannesburg waar de verschillen oplopen tot 450 euro per retour... das veel geld.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:58 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.
Als alles op tijd vliegt gaat dat gemakkelijk lukken, ik heb op LCCT nooit echt lang in de rij hoeven staan bij de paspoortcontrole en het gebouw is zeker niet groot, te vergelijken met Eindhoven x 2.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Ozzie, overstap van 2:20 op KL LCCT, gaat dat lukken?(13:40 aankomst en 16:00 vertrek)
Ik las inderdaad dat Air Asia X vanaf 1 juli dagelijks gaat vliegen van Kuala Lumpur naar Stansted, opzich goed nieuws, want dat betekent dat er een extra vliegtuig beschikbaar komt welke al te grote vertragingen kan opvangen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:23 schreef Thetallguy het volgende:
Ik had de helpdesk gebeld om te vragen naar de rescheduling. Schijnt op dinsdagen ook een vlucht KUL-STN te zijn die nog niet in de boekingsmodule staat dus zijn daarop geboekt. dus nu 26u overstap ipv. 2, vond de helpdeskjongen ook een slimmer plan, 2u was niet aan te raden
Heenweg was geretimed van 9:30 naar 1:25, maar ze hadden ons op de dag erna gezet omdat ze dat wel makkelijker leek. Ik vond 1:25 juist relaxter dus dat is het nu geworden.
voor de telefonische (UK) helpdesk trouwens, kreeg nog tijdens het bellen een nieuwe itinerary in mijn mail.
Heb ook 2 nachten Tune erbij zitten (komen dinsdagavond aan, donderdagochtend doorvliegen) voor ¤16,50 (2 pers. inclusief handdoeken)
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:17 schreef Thetallguy het volgende:
Hopen dat ze in de tweede A340 ook gewoon het Air Canada interieur aanhouden
Ik checkte zondag in voor een KLM vlucht en kreeg voor 70 euro de keuze uit een aantal 'voorkeurzitplaatsen' aangeboden. Toen ik er op klikte, bleken ze echter al vergeven. Na zes stoelen te hebben geprobeerd, heb ik het opgegeven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:20 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maar ja, het is waar dat de FB members de beste stoelen gratis uit kunnen kiezen. En ik denk daarna de (transfer) passagiers met de duurste tickets.
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:59 schreef MCH het volgende:
Krijg je bij Emirates gratis oordopjes om films en muziek te luisteren?
Dat is dus een 777-200ER toestel wat je beschrijft. En op rij 10 wordt altijd als laatste een baby bedje gemonteerd. Dat gebeurt eerst in compartiment 2 of 3 (in een 777-300) daarna op rij 11 en als laatste op rij 10. Daarom prefereer in ook stoel 10B. kan ik en mijn benen nog kwijt, en heb ik geen last van de recline van de stoel voor me waardoor ik me niet meer op het videoscherm kan focussen.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Het zijn trouwens bepaald geen luxestoelen of 'economy plus' of iets dergelijks. Bijvoorbeeld stoel 11 C en 11 G hebben geen stoel voor zich, maar het gangpad buigt wel af richting de toiletten zodat er konstant reizigers en maaltijdkarretjes voor langs passeren. Ook kan er op de eerste economy rij 10 een wiegje worden gemonteerd zodat daar vaak een jong gezin met krijsende baby en klierende peuters wordt neergezet.
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:02 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.
Flebay bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 22 april 2009 14:40 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.
Er is hier net een hele discussie over gevoerd, dus lees eens een paar posts/pagina's terug. Het komt neer op concurrentie.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Ik vertrek zondag vanuit Dusseldorf naar Santiago(Chili) en 6 weken later weer terug vanuit Lima weer naar Dusseldorf voor ¤647. Ok ik kom wel uit twente dus naar Dusseldorf of Schiphol is bijna even ver.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
quote:Op woensdag 22 april 2009 00:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?
Naar Madrid zou ik niet eens met een LCC carrier doen maar met KLM zelf vanaf Amsterdam, aangeboden voor 139 euro, of met Korean Air (mits de tijden een beetje aansluiten, want die heeft op bepaalde dagen een doorvlucht vanaf Amsterdam naar Madrid, en bieden deze relatief goedkoop aan).quote:Op woensdag 22 april 2009 17:53 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.
En omzeilen wordt wat moeilijk, maar je kunt natuurlijk wel een enkeltje AMS-MAD (met een LCC) bijkopen en op de terugweg in AMS uitstappen. Voor 466 euries zul je echt geen ticket AMS-LIM kunnen kopen. Voor 850 euries wel als je er de tijd voor neemt en AMS-EWR-LIM wilt vliegen met Continental.
wanneer vlieg je..?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]In economy class van Air Asia X is de beenruimte zelfs beter dan KLM Al is dat niet zo'n hele prestatie gezien de 31inch die KLM je meent te moeten geven. Al is het met 32inch wat Air Asia X je geeft niet heel veel beter. De 2-4-2 indeling wel, KLM zou, als ze een airbus 340 zouden hebben zeker voor de optie 3-3-3 gaan.
Business klasse, of eigenlijk XL seats zijn wel wat ruimer, maar niet te vergelijken met het business klasse product van KLM of andere maatschappijen.
Het is dat het goedkoop was, maar geen entertainment wordt misschien op een 13 uur durende vlucht toch wel een punt, misschien zelfs niet eens een waar ben je nu kaartje ergens op een scherm.... Aan de andere kant, mijn mediaspeler heb ik volgeladen met wat TV series die ik nog niet heb gezien dus daar kom ik opzich wel doorheen.
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:06 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
wanneer vlieg je..?
ik ben eigelijk wel benieuwd naar je ervaringen. heb al een review gelezen, daar waren ze bijzonder positief over (de link zal ik even opzoeken voor je)
verder heb ik ook nog een link gevonden met wat foto's
http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=499 en http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=498
ik las dat ze misschien volgend jaar vanaf duitsland willen gaan vliegen.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:02 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?
Iemand zal er wel geld aan verdienen, is goed voor de economiequote:Op donderdag 23 april 2009 11:18 schreef LintuxCx het volgende:
Wat een bureaucratie is dat trouwens, naar de VS vliegen. Heb ESTA een paar weken geleden gedaan, en nou zie ik ergens geblaat over APIS (Advance Passenger Information System ofzo?), en mij is volgens mij verteld dat ik in het vliegtuig ook nog steeds braaf die twee velletjes in moet vullen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |