abonnement Unibet Coolblue
pi_67978160
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
pi_67980930
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef jmac het volgende:
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
Dan worden dus de eerste letters van je achternaam ingetypt. En je merkt dan vanzelf wel of je je vlucht nog haalt of niet. Vroeger hadden ze daar zo'n heel groot zwart boek voor met inlegvellen. Waren ze langer bezig om die aan te vullen of te verwijderen dan dat ze er in konden kijken.
pi_67981242
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Die prijzen tot juli zijn gewoon een aanbieding van de KL(e)M.

Singapore in juli is knap duur als je perse AMS-SIN wilt vliegen. Als je er bij de NS een enkeltje naar Brussel bij koopt, vliegt KLM je voor 930 euries BRU-AMS-SIN vv. Kun je op de terugweg altijd proberen om je bagage niet te laten doorlabelen en op Schiphol toedeliedokie zeggen tegen de KLM! het is wel het goedkoopste, en snelste, wat er nu nog te krijgen is. Wellicht gaat deze vlieger ook op voor Antwerpen.

Een andere tip is om naar Bangkok te vliegen en dan met Jet Star de avond vlucht naar SIN te nemen. Kan vaak voor 1000Baht, of wel 22 euro.

Maar als je vanaf LHR vliegt, doet Singapore Airlines het voor net 700 euro all in retour.

[ Bericht 6% gewijzigd door Buzz129 op 13-04-2009 18:28:44 ]
  maandag 13 april 2009 @ 19:04:42 #204
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67982612
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!

edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob
pi_67984314
Vergeef me als hier al vaak antwoord op is gegeven. Maar als ik bijv. via cheaptickets een vlucht boek waarbij ik over moet stappen in laten we zeggen Zürich. En mijn eerste vlucht heeft vertraging zodat ik de 2e vlucht niet red, wat gebeurt er dan ?
pi_67985095
Als je beide reizen op één ticket hebt en je mist de tweede vlucht inderdaad buiten je eigen macht, dan is de luchtvaartmaatschappij er verantwoordelijk voor dat je toch op je bestemming komt. Het is mij al eens overkomen dat mijn vliegtuig vanuit Schiphol (ook naar Zürich, toevallig) al vertraging had, en nog daar is mijn reis omgeboekt naar eentje via München.

Was drie uur later, maar het heeft me verder iig niks gekost. Als je zelf reizen aan elkaar gaat knopen wordt het natuurlijk wat lastiger, en je kunt ook de pech hebben dat jouw bestemming verder weinig zinnige verbindingen heeft, dan moet je misschien een dag wachten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67986879
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
pi_67986995
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:33 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
Stel je vraag hier eens: Ryanair #7 - Waar we online inchecken
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67987284
Ach, natuurlijk.
pi_68003553
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:04 schreef nogal het volgende:
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!

edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob
De voordelen van Singapore Airlines zijn dat je altijd 1 tot 3 inch meer beenruimte hebt en dat je een eigen video scherm hebt. KLM heeft dat niet in de 747 toestellen die ze op die route vliegen. En ja die trolly dollies zien er ook wel een beetje exotischer uit. Maar voor de kwaliteit van het voer hoef je het niet te doen, in Economy dan. En op de keper beschouwd, lopen de stewardessen van KLM heel wat vaker met een tray water rond dan bij SIN. Maar als je zelf de pantry inloopt kun je bij beide zoveel te drinken krijgen als je wilt. Uiteindelijk zie ik niet zo heel erg veel kwaliteitsverschil.
pi_68011339
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
pi_68013175
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef HanSchwulo het volgende:
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:03:17 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68017192
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 20:30:28 #214
45833 crew  Fogel
pi_68018208
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
Je kan voor je vliegt bij seatcounter.com een redelijke inschatting krijgen of je vlucht stampvol zit of niet. Indien dat het geval is, kan je ervoor kiezen om bij het baggage afgeven al aan te geven dat je eventueel bereid bent om je stoel op te geven (als je toch tijd genoeg hebt en geld/vouchers leuk vind) zelfs al heb je online ingechecked. Dan krijg je een notitie in het systeem en roepen ze jou eerst met je naam naar de incheckbalie ipv dat ze het 'wil misschien iemand aub zich melden' verhaaltje moeten gaan houden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:50:31 #215
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68024125
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
pi_68025403
O ja, dat is nog een voordeel van Singapore Airlines. Als je direct bij hen op hun website boekt, kun je ook gelijk je stoel uitzoeken. En ik denk, maar weet het niet zeker, dat wanneer je via internet bij KLM boekt, en ze daarna opbelt, dat je ook wel een stoel kan reserveren.
pi_68025631
Het wil soms gebeuren dat je niet naast elkaar zit, zeker als je niet echt tijdig incheckt. Maar je kunt altijd proberen van stoel te wisselen. Als een van jullie bijvoorbeeld een stoel bij het gangpad heeft kun je vast wel iemand vinden die midden tussen twee anderen zit en best wel wil ruilen.

Bij Virgin kun je ook direct na het boeken een stoel uitkiezen. Maar er zijn maar een paar stoelen beschikbaar in die selectie, en voornamelijk brakke middenstoelen. Tijdens het inchecken zijn er veel meer plaatsen beschikbaar. Ik ga maar proberen on-line in te checken, hopelijk op tijd, dan kan ik nog een beetje behoorlijk zitten. Anders gaat die vlucht echt een hel worden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_68025810
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:50 schreef nogal het volgende:
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
Ja, dat is sinds de invoering van online inchecken vrij normaal geworden; Nu kunnen mensen thuis al uitzoeken en zal je niet snel een stoel naast iemand anders uitzoeken. Zo raakt een vliegtuig snel vol met losse lege stoelen. Maar bij het boeken via de site van de maatschappij zelf en ook bij bijvoorbeeld cheaptickets.com kun je al bij het betalen een stoel aangeven.
  woensdag 15 april 2009 @ 01:57:54 #219
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68028718
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
pi_68030265
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:57 schreef nogal het volgende:
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.

Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.

Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.

En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.

Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
pi_68033232
kan het kloppen dat alle ticketprijzen (zoals bijvoorbeeld die van klm) stukken hoger liggen dan afgelopen week?
pi_68038083
Tarieven fluctueren dagelijks, als jij nu op dezelfde data kijkt als dat je een week geleden keek, is er grote kans dat deze al hoger zijn geworden. Zeker als het vertrek in de zomerperiode is of op korte termijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68039292
Ben ik de enige die dit raar vindt...? Ik heb via een reisbureau een ticket naar Azie en Australie geboekt. Uitgevoerd door BA en Jetstar maar alle onder de QF code (op de BA vlucht BKK-LHR na maar daar gaat dit niet om).
Nu wilde ik eigenlijk graag een vlucht wijzigen naar een andere route die ik al eerder in een offerte had ontvangen maar waar ik toen tegen heb besloten. Nu kan ik niet naar die vlucht omboeken omdat er wordt gezegd dat ik geboekt ben op een BA vlucht. Eerder is mij al eens verteld toen het voor mij juist gunstiger uit kwam om onder BA te vallen dat dat niet kon omdat ik een Qantas ticket heb (maakte niet uit dat het uitgevoerd werd door BA).

Ligt het aan mij of is dit supervaag? Als ik in mijn ticket al een Jetstar vlucht heb zitten, en alles onder QF wordt uitgevoerd, dan zou ik toch onder Qantas moeten vallen (waar Jetstar ook binnen zit)? En dus iedere Qantas route moeten kunnen vliegen? Ik kan overigens wel een routewijziging boeken maar dan moet ik via Sydney, de directe Jetstar vlucht mag alleen niet (die route via Sydney zal uiteraard ook niet geheel door BA worden gevlogen omdat die niet domestic in Oz vliegen dus als je het mij vraagt is het allemaal één pot nat).

Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
pi_68045756
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:23 schreef nlse het volgende:

Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
Het zal ongetwijfeld kloppen. Ligt aan alle verschillende tariefvoorwaarden van de verschillende maatschappijen. Zo kun je bijvoorbeeld tussen Amsterdam en de VS met een KL of met een NW vlucht vliegen in hetzelfde vliegtuig en toch een heel ander tarief betalen.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:41:56 #225
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68058055
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:52 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.

Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.

Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.

En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.

Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
Beste is dus gewoon het op me af te laten komen en het maar te zien hoe het gaat. Ik begrijp het nu al wel beter Bedankt voor de duidelijke uitleg. En anders kan ik altijd nog proberen te bellen naar de KLM. Vind stiekem wel een beetje spannend, ook al is het pas eind Juni.
pi_68065594
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.

waar ligt dat aan?
pi_68066108
Uit de OP:
quote:
Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
pi_68066157
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:15 schreef HanSchwulo het volgende:
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.

waar ligt dat aan?
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
pi_68066256
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
Heeft daar bijna niets mee te maken.
pi_68074646
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1. Ik zit te kijken en vliegen naar hong kong met KLM via dusseldorf is gewoon 250 euro goedkoper als direct via amsterdam. Als ik op de terugreis in amsterdam besluit niet door naar dusseldorf te reizen, krijg ik dan m'n koffer terug, hoe gaat zo'n procedure in zijn werk. Let wel het vliegtuig komt aan op Schiphol om 6 uur 's ochtends.
2. Is het nog mogelijk als je 2 meter en langer bent om een exit row seat te pakken te krijgen bij KLM? 2 jaar geleden kon dit nog, maar ik weet niet hoe dat nu zit, betaal je daar tegenwoordig extra voor?
pi_68074799
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
pi_68075057
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
Wat niet toestaat? Het aanwijzen van een exit seat? Of het uitstappen op schiphol op de terugreis. Ik weet dat opstappen niet mogelijk is en je je reis vanaf je beginplek moet beginnen. Maar lees van anderen dat KLM verplicht is je bagage terug te geven als je bij schiphol uitstapt.
pi_68075720
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
pi_68075914
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
pi_68075994
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
pi_68076225
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
Omdat ik geen zin heb om een claim aan m'n broek te krijgen of 5 uur op m'n koffer wil wachten.
  donderdag 16 april 2009 @ 20:36:58 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68085355
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.

Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.

Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.

Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68088778
hoezo.. een vriendin heeft gewoon een belletje naar klm gepleegt en dit was gewon mogelijk om in Amsterdam uit te stappen..

DUS-AMS-KUL
KUL-AMS-DUS
  donderdag 16 april 2009 @ 22:58:59 #239
155616 Proximo
For god, king & country
pi_68090829
Of probeer bij cheaptickets multicity DUS-AMS-KUL - KUL-AMS te boeken, op die manier is het mij ook gelukt
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_68097997
OK, thanks iedereen! Weet nog iemand of het bij KLM of air france nog mogelijk is om een stoel in de exit row te kunnen bemachtigen als je duidelijk te lang bent voor een gewone economy seat?
pi_68108817
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_68110317
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Hmm wat kost dat tegenwoordig, weet je zeker dat dat op alle vluchten geldt en moet je daarvoor speciaal bellen ofzo want ik kom het niet tegen tijdens het boekingsproces?
pi_68122267
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.

Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.

Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.

Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
pi_68132967
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:10 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
Dan wordt het een heel ander soort boeking en valt meteen het kosten voordeel weg.

De discussie is misschien niet helemaal duidelijk: Een DUS - KUL ticket is bij KLM aanzienlijk goedkoper dan een AMS - KUL ticket. Dus door de trein naar Dusseldorf te nemen, kun je jezelf geld besparen.

Nu is het echter zo dat de reis DUS - KUL een tussenstop in Amsterdam (AMS) bevat. Op de heenreis zul je echt naar DUS moeten reizen om daar in te checken. De discussie gaat er nu over dat je op de terugweg in AMS al uitstapt, omdat dit dichter bij huis is en je dus de treinreis van DUS naar je huis bespaart.

Hier hebben we eerder al over gediscussieerd. Ik voel me er zelf niet prettig bij om met leugens ("ik voel me niet lekker") het AMS - DUS deel te cancellen. De KLM weet je naam en ik ben zelf ook Flying Blue deelnemer. Het is niet 100% in te schatten of dit gevolgen gaat hebben voor je toekomstige relatie met KLM.

Je kunt altijd nog gewoon naar DUS vliegen en weer terug met de trein naar huis, maar frustrerend is het wel (ik woon zelf in Amstelveen, hahaha).
pi_68133024
Wat is het prijsverschil in tickets?
pi_68137260
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 07:44 schreef nelisb het volgende:
Wat is het prijsverschil in tickets?
Het prijsverschil tussen AMS-HKG en DUS-HKG is 180 euro.
Ik zit er over na te denken me te laten droppen in Dusseldorf door een vriend van me en op de terugweg de trein naar huis te nemen of me op te laten pikken. Ik woon 25 km van Schiphol af.
pi_68138547
Best veel geld. Maar om daar zoveel moeite voor te doen terwijl je 25km van Schiphol woont??
pi_68138889
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
TRV
pi_68139269
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:52 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm

Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan (sinds eind oktober failliet)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68157502
Ben wat aan het zoeken voor een ticket naar Brisbane voor oktober van dit jaar. Vanwege mijn lengte ben ik eigenlijk op zoek naar een ticket met Malaysian Airlines (34"pitch in economy tegenover 31" bij Qantas en BA).

Vanaf Schiphol kost een dergelijk ticket ca. Eur. 1100,- en vanaf Heathrow ca. Eur. 775,-. Voor dat prijsverschil kan een extra ticket Amsterdam - Heathrow er nog wel bij. Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).

Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
pi_68160308
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Pancake1967 het volgende:
Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).
Dat is ook niet de juiste aanpak. Als er al zo'n site bestaat, dan zal het gunstige prijsverschil weer wegvallen, bijvoorbeeld omdat niet precies die vlucht wordt gepakt met de gunstige prijs.

Sommige sites bieden een tussenstop mogelijkheid, maar het is meer bedoeld voor reizigers die dan ook London willen bezoeken. Het zal lastig worden om een tussenstop te forceren en daarmee de prijs te beinvloeden, zoals jij probeert.
quote:
Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
Dat kan misschien, maar waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je voor LHR - AMS een prijsvechter kiest, zoals bijvoorbeeld Easyjet en dat je op LHR - BNE een andere maatschappij vliegt. Alleen als je met dezelfde maatschappij vliegt of dezelfde luchtvaartalliantie dan lukt het misschien. Ik zou daar vooraf over bellen, als het echt belangrijk is.

Je koopt de tickets apart, dus wat de eerste maatschappij betreft, vlieg je naar Londen en wat de tweede betreft, check je in Londen in. Neem de overstap tijd nog ruimer als het advies, want als je nu de tweede vlucht mist, dan ben je je ticket waarschijnlijk kwijt. Of plan een dagje/middagje London, dan weet je zeker dat het lukt.
  zondag 19 april 2009 @ 08:25:06 #252
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68160591
Het is helaas niet mogelijk om deze trip in een ticket te boeken, althans, dan kom je niet in de goedkoopste boekingsklasse terecht als de vlucht van LHR - KUL - BNE (Want zo vliegt Malaysia Airlines).
Dat is weer logisch omdat Malaysia Airlines en KLM ook vanaf Amsterdam naar KUL (Kuala Lumpur) vliegen en natuurlijk niet een goedkopere aanbieding met vertrek vanaf Amsterdam via London Heathrow op de markt zullen gooien, dat doen alleen maatschappijen die niet vanaf Amsterdam vertrekken, bijvoorbeeld Quater Airways.

In jouw geval zou ik echt de vlucht AMS - LHR - AMS apart boeken, kan tegenwoordig inderdaad voor niet zoveel geld bij BMI, BA of KLM, maar kies wel voor voldoende overstaptijd, 2 uur is wat weinig, 4 uur moet voldoende zijn. (Je bagage doorchecken kan je altijd proberen, als je met KLM vliegt zou dat in theorie moeten kunnen, immers KLM en MAS werken samen).
Zelfde geldt uiteraard voor de terugweg, enige voordeel is dat mocht het misgaan met connecties op de terugweg, vanaf Stansted, Luton of Gatwick vliegen Ryanair en Easyjet weer terug naar Nederland, de prijzen voor last minute vallen meestal wel mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68161371
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
pi_68168493
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:10 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm

Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan (sinds eind oktober failliet)
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.

Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
TRV
pi_68180340
quote:
Op zondag 19 april 2009 @ 09:47 schreef HanSchwulo het volgende:
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 19 april 2009 @ 20:20:37 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68181521
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef HomoSaabiens het volgende:

[..]

Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.

Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
Vorige keer kon ik met Lufthansa gewoon de zuilen gebruiken, met mijn credit card dan, en ik ben geen frequent flyer van Lufthansa of een andere maatschappij in de Star Alliance.

Niet dat dat online inchecken zin heeft gehad, bij het afgeven van de tas wilde ik deze gelijk doorlabelen naar Bangkok, en dat kon prima, maar ze moest mij daardoor ook weer opnieuw een stoel toewijzen.... Althans, ik zat nu 1 rij achter waar ik net daarvoor mijn plaats had geselecteerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68182328
@Ozzietukker: ok, goed om te weten, dan gebruik ik ook gewoon m'n creditcard. Kan ik daarmee ook voor een vriend inchecken? De bagage van mijn moet ook doorgelabeld worden, dan check ik maar niet online in als dat toch geen zin heeft.
TRV
pi_68188425
@Ozzietukker:
BRU en AMS zijn voor mij ongeveer even ver. Ik zou dus ook BRU - LHR - BNE - LHR - BRU kunnen vliegen. Als ik echter BRU - BNE wil boeken via Malaysian, wordt het BRU - AMS - BNE waarbij ik met KLM naar AMS vlieg (KLM en MA zijn inderdaad partners). BMI en MA zijn echter ook partners (alleen dan in de UK) en vanuit BRU kan ik met BMI naar LHR vliegen. Is een dergelijke route via een reisbureau "te forceren"?

Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
  zondag 19 april 2009 @ 23:35:10 #259
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_68188632
Ik heb per ongeluk met AA 2x dezelfde vlucht geboekt (dacht dat het de 1e keer niet goed ging, maar dat ging het dus wel...) Iemand tips over wat te doen? Als ik ze bel, zullen ze dan moeilijk gaan doen?
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 23:54:31 #260
45833 crew  Fogel
pi_68189373
@nickybol: Als je binnen 24u na boeken belt kan het (in Europa in ieder geval) kostenloos geannuleerd worden.
Aangezien je 2x in het systeem staan zullen ze vast ook niet moeilijk doen als je het niet binnen 24u doet, maar natuurlijk wel zo spoedig mogelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68192482
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.

Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
pi_68192702
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):

Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
pi_68196982
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:22 schreef HanSchwulo het volgende:

[..]

op de website van de klm (na een tijdje zoeken):

Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
pi_68197603
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?

[ Bericht 19% gewijzigd door HanSchwulo op 20-04-2009 12:01:56 ]
pi_68210273
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
pi_68212302
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:46 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.

Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
Dank voor jullie antwoorden. Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn. Ik ga e.e.a. eens op een rijtje zetten.
pi_68225884
het reisbureau wat voor mijn werk altijd boekt heeft idd altijd al een stoelreservering als ik intercontinentaal vlieg. Is mogelijk.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_68229344
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:21 schreef Pancake1967 het volgende:
Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn.
Ja, maar het reisbureau kan vziw ook geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen, omdat Easyjet (en andere low cost carriers) alleen maar rechtstreeks aan de reiziger verkopen. Dus als je het aan een reisbureau overlaat, dan is je reis mogelijk niet optimaal qua prijs en reisduur, .

Heb je per se 1 faktuur nodig of zo? Of gaat het je om de garantie te kunnen overstappen bij het missen van een vlucht ?
pi_68230948
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef HanSchwulo het volgende:

[..]

dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?
Hmm, mooi kut dus, het begint een beetje op een budgetmaatschappij te lijken zo. Denk dat ik maar een aisle seat neem waarbij de arm rest omhoog kan. Leg dan m'n benen wel in het gangpad. Kost zo 140 euro om een exit seat te bij een retourtje. Voor een smallere stoel dicht bij het toilet met weinig ruimte om je tas kwijt te kunnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door john_ven24 op 21-04-2009 11:13:06 ]
pi_68231311
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.

Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_68232897
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.

Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
pi_68239284
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:57 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
het valt allemaal wel mee. Zelfs bij de KL(e)M. Het ligt er een beetje aan met welk toestel je vliegt. In een 747 heb je zowiezo geen Personal Video System en als je in een 777 vliegt moet je even goed opletten (SEATGURU.COM) onder welke stoelen de entertainment boxen zitten. Daar moet je dus niet zitten want dan heb je in het slechtste geval helemaal geen beenruimte onder de stoel van je voorbuur. En met die 32 inch seeat pitch bij KLM kan ik me met mijn 188cm lengte nog uitstekend uitstrekken om te slapen. Maar leg je benen nu niet in het gangpad want dan ben je dus elke 2 minuten wel weer een keer wakker doordat er wéér iemand struikelt over jouw stelten.

Maar ja, het is waar dat de FB members de beste stoelen gratis uit kunnen kiezen. En ik denk daarna de (transfer) passagiers met de duurste tickets. Overigens gaat dit allemaal niet op wanneer een toestel vol zit of overboekt is. Want dan valt er niets meer te kiezen.

Dus nu niet meer zo deprie zijn, die 10 tot 12 uur kom je echt wel door. Je gaat toch op vakantie? Nou dan!
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 15:25:26 #273
45833 crew  Fogel
pi_68239455
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:38:12 #274
1234 HiZ
Istanbullu
pi_68242048
Ik heb al in geen 5 jaar meer met de KLeM gevlogen.
pi_68242739
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.
pi_68244654
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, maar het reisbureau kan geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen
Klopt,

maar aangezien hij wil overstappen op LHR speelt dit niet. Easyjet en Ryanair vliegen niet op LHR.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:40:45 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68248389
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:58 schreef HanSchwulo het volgende:

[..]

ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.
Maar vanaf Dusseldorf kan dat voor 350 euro inclusief vlucht Dusseldorf - Amsterdam. En het wordt nog gekker naar bestemmingen zoals Johannesburg waar de verschillen oplopen tot 450 euro per retour... das veel geld.

Naar Hong Kong zou ik overigens wel vanaf de UK gaan, je hebt daar zoveel mogelijkheden dat de ticketprijzen met vertrek vanaf de UK altijd laag liggen! (Al kost natuurlijk niet rechtstreeks vliegen extra tijd, wat je er wel voor over moet hebben).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68248540
Ozzie, overstap van 2:20 op KL LCCT, gaat dat lukken? (13:40 aankomst en 16:00 vertrek)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:37:20 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68250500
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Ozzie, overstap van 2:20 op KL LCCT, gaat dat lukken? (13:40 aankomst en 16:00 vertrek)
Als alles op tijd vliegt gaat dat gemakkelijk lukken, ik heb op LCCT nooit echt lang in de rij hoeven staan bij de paspoortcontrole en het gebouw is zeker niet groot, te vergelijken met Eindhoven x 2.
Dus qua loopafstand en dergelijke is dat wel te doen.

Wel is het opzich een risico wat je neemt om zo kort door te vliegen, mijn minimale overstaptijd bereken ik, als ik de tickets niet bij dezelfde airline boek en dus geen recht op herboeking heb, minimaal 2 uur en 45 minuten zodat ik met 1-2 uur vertraging het nog allemaal net kan halen. (Is jouw plan vliegen met Air Asia X of is het een 'lokale' doorvlucht? Want in dat laatste geval zou ik de gok wat makkelijker durven nemen).

Zeer binnenkort ga ik eens ervaren hoe het met Air Asia X vliegen is, ik heb bij aankomst overigens wel het airport hotel geboekt van Tune (partner Air Asia) voor 13,87 RM all in (Ja, das inderdaad 3 euro) en vlieg de volgende dag pas verder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68252118
Ik had de helpdesk gebeld om te vragen naar de rescheduling. Schijnt op dinsdagen ook een vlucht KUL-STN te zijn die nog niet in de boekingsmodule staat dus zijn daarop geboekt. dus nu 26u overstap ipv. 2, vond de helpdeskjongen ook een slimmer plan, 2u was niet aan te raden

Heenweg was geretimed van 9:30 naar 1:25, maar ze hadden ons op de dag erna gezet omdat ze dat wel makkelijker leek . Ik vond 1:25 juist relaxter dus dat is het nu geworden. voor de telefonische (UK) helpdesk trouwens, kreeg nog tijdens het bellen een nieuwe itinerary in mijn mail.

Heb ook 2 nachten Tune erbij zitten (komen dinsdagavond aan, donderdagochtend doorvliegen) voor ¤16,50 (2 pers. inclusief handdoeken)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:48:00 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68253059
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:23 schreef Thetallguy het volgende:
Ik had de helpdesk gebeld om te vragen naar de rescheduling. Schijnt op dinsdagen ook een vlucht KUL-STN te zijn die nog niet in de boekingsmodule staat dus zijn daarop geboekt. dus nu 26u overstap ipv. 2, vond de helpdeskjongen ook een slimmer plan, 2u was niet aan te raden

Heenweg was geretimed van 9:30 naar 1:25, maar ze hadden ons op de dag erna gezet omdat ze dat wel makkelijker leek . Ik vond 1:25 juist relaxter dus dat is het nu geworden. voor de telefonische (UK) helpdesk trouwens, kreeg nog tijdens het bellen een nieuwe itinerary in mijn mail.

Heb ook 2 nachten Tune erbij zitten (komen dinsdagavond aan, donderdagochtend doorvliegen) voor ¤16,50 (2 pers. inclusief handdoeken)
Ik las inderdaad dat Air Asia X vanaf 1 juli dagelijks gaat vliegen van Kuala Lumpur naar Stansted, opzich goed nieuws, want dat betekent dat er een extra vliegtuig beschikbaar komt welke al te grote vertragingen kan opvangen.
Ik zal de handdoeken daar ter plekke boeken, airco niet, er zit ook een fan in die kamers, airco zet ik in principe toch niet aan. Wel ideaal de prijzen van het Tune airporthotel als je een beetje optijd boekt!
Ik hoop dat de STN-KUL-STN ook een beetje goedkoop was

Wel benieuwd hoe het zal gaan met de no outside food policy, niet dat ik mij daar ooit aan gehouden heb, ik bedoel ik koop best wat aan boord, maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet aan boord te koop en zal ik toch echt van thuis meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68254249
STN-KUL-STN was tijdens de openingsaanbiedingen ook, dus 460 pond voor 2 pers. inclusief bagage en eten heen en terug.

Op de terugweg ook nog een nachtje Tune, 17 euro deze keer voor 1 nacht.

Hopen dat ze in de tweede A340 ook gewoon het Air Canada interieur aanhouden
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68257944
Krijg je bij Emirates gratis oordopjes om films en muziek te luisteren?
pi_68258047
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:17 schreef Thetallguy het volgende:
Hopen dat ze in de tweede A340 ook gewoon het Air Canada interieur aanhouden
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?
pi_68258522
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:20 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Maar ja, het is waar dat de FB members de beste stoelen gratis uit kunnen kiezen. En ik denk daarna de (transfer) passagiers met de duurste tickets.
Ik checkte zondag in voor een KLM vlucht en kreeg voor 70 euro de keuze uit een aantal 'voorkeurzitplaatsen' aangeboden. Toen ik er op klikte, bleken ze echter al vergeven. Na zes stoelen te hebben geprobeerd, heb ik het opgegeven.

Eenmaal in het toestel, zag ik dat er iemand op een van deze stoelen plaats nam met een Goldmember kaartje aan z'n handbagage. Ik kreeg daardoor de indruk dat de prioriteit meer ligt bij het pleasen van elite members, dan bij het verkopen van deze voorkeurzitplaatsen.

Het zijn trouwens bepaald geen luxestoelen of 'economy plus' of iets dergelijks. Bijvoorbeeld stoel 11 C en 11 G hebben geen stoel voor zich, maar het gangpad buigt wel af richting de toiletten zodat er konstant reizigers en maaltijdkarretjes voor langs passeren. Ook kan er op de eerste economy rij 10 een wiegje worden gemonteerd zodat daar vaak een jong gezin met krijsende baby en klierende peuters wordt neergezet.
pi_68262698
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:59 schreef MCH het volgende:
Krijg je bij Emirates gratis oordopjes om films en muziek te luisteren?
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.
pi_68270928
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:32 schreef jaco het volgende:

[..]

Het zijn trouwens bepaald geen luxestoelen of 'economy plus' of iets dergelijks. Bijvoorbeeld stoel 11 C en 11 G hebben geen stoel voor zich, maar het gangpad buigt wel af richting de toiletten zodat er konstant reizigers en maaltijdkarretjes voor langs passeren. Ook kan er op de eerste economy rij 10 een wiegje worden gemonteerd zodat daar vaak een jong gezin met krijsende baby en klierende peuters wordt neergezet.
Dat is dus een 777-200ER toestel wat je beschrijft. En op rij 10 wordt altijd als laatste een baby bedje gemonteerd. Dat gebeurt eerst in compartiment 2 of 3 (in een 777-300) daarna op rij 11 en als laatste op rij 10. Daarom prefereer in ook stoel 10B. kan ik en mijn benen nog kwijt, en heb ik geen last van de recline van de stoel voor me waardoor ik me niet meer op het videoscherm kan focussen.

Maar als je aan een trolly dolly om een set earplugs vraagt krijg je die nog steeds gratis. Ja ik weet het, het klinkt ongelofelijk maar dat is nog steeds gratis bij de KLeM

En wat betreft die betaalde stoelkeuze. Eerst was er de stoelvoorkeur voor FB members. Pas veel later werd daar de faciliteit van het kunnen kopen van zo'n stoel aan toegevoegd. Dus ja, het is dan logisch dat FB members dat voordeel, één van de laatste bij FB nog bestaande voordelen, hebben.
pi_68271171
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:02 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.
pi_68271431
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:40 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.
Flebay bijvoorbeeld:
http://shop.ebay.nl/items/?_nkw=airplane+adaptor+earphone&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=airplane+adaptor&_osacat=0

Amazon:
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_?url=search-alias%3Daps&field-keywords=airplane+adaptor&x=0&y=0
pi_68274165
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.

Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima

Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!

Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....

Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
pi_68274393
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.

Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima

Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!

Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....

Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Er is hier net een hele discussie over gevoerd, dus lees eens een paar posts/pagina's terug. Het komt neer op concurrentie.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:47:43 #292
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_68275470
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.

Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima

Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!

Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....

Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Ik vertrek zondag vanuit Dusseldorf naar Santiago(Chili) en 6 weken later weer terug vanuit Lima weer naar Dusseldorf voor ¤647. Ok ik kom wel uit twente dus naar Dusseldorf of Schiphol is bijna even ver.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_68277525
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.

Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima

Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!

Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....

Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.

En omzeilen wordt wat moeilijk, maar je kunt natuurlijk wel een enkeltje AMS-MAD (met een LCC) bijkopen en op de terugweg in AMS uitstappen. Voor 466 euries zul je echt geen ticket AMS-LIM kunnen kopen. Voor 850 euries wel als je er de tijd voor neemt en AMS-EWR-LIM wilt vliegen met Continental.

[ Bericht 11% gewijzigd door Buzz129 op 22-04-2009 18:01:36 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 20:02:28 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68281452
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?
In economy class van Air Asia X is de beenruimte zelfs beter dan KLM Al is dat niet zo'n hele prestatie gezien de 31inch die KLM je meent te moeten geven. Al is het met 32inch wat Air Asia X je geeft niet heel veel beter. De 2-4-2 indeling wel, KLM zou, als ze een airbus 340 zouden hebben zeker voor de optie 3-3-3 gaan.
Business klasse, of eigenlijk XL seats zijn wel wat ruimer, maar niet te vergelijken met het business klasse product van KLM of andere maatschappijen.

Het is dat het goedkoop was, maar geen entertainment wordt misschien op een 13 uur durende vlucht toch wel een punt, misschien zelfs niet eens een waar ben je nu kaartje ergens op een scherm.... Aan de andere kant, mijn mediaspeler heb ik volgeladen met wat TV series die ik nog niet heb gezien dus daar kom ik opzich wel doorheen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:10:45 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68281719
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:53 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.

En omzeilen wordt wat moeilijk, maar je kunt natuurlijk wel een enkeltje AMS-MAD (met een LCC) bijkopen en op de terugweg in AMS uitstappen. Voor 466 euries zul je echt geen ticket AMS-LIM kunnen kopen. Voor 850 euries wel als je er de tijd voor neemt en AMS-EWR-LIM wilt vliegen met Continental.
Naar Madrid zou ik niet eens met een LCC carrier doen maar met KLM zelf vanaf Amsterdam, aangeboden voor 139 euro, of met Korean Air (mits de tijden een beetje aansluiten, want die heeft op bepaalde dagen een doorvlucht vanaf Amsterdam naar Madrid, en bieden deze relatief goedkoop aan).

Verder is er inderdaad geen ontkomen aan, om te vertrekken vanaf de oorspronkelijke luchthaven. Althans zolang hier geen uitspraak is geweest bij de rechter (Hoge Raad) of door de Europese Commisie die verbied om mensen te verplichten volgens de couponvolgorde te vliegen en anders te mogen weigeren.
Maar de airliners doen er natuurlijk alles aan om dit proces zo lang mogelijk te vertragen, mensen die wel procederen uitkopen, want op het moment dat de airlines dat niet meer mogen doen vallen alle Yield-systemen in het water en ontstaat er een groot probleem voor de airliners die hun truckjes de marktprijs hoog proberen te houden en markten nu nog afschermen.
En toch zou dit voor het milieu een hele goede stap in de riching zijn, want er komt dan een einde aan de vele relatief lege vluchten, per dag tussen de Europese steden met veelal overstappassagiers. Mensen zullen hierdoor veel directer kunnen gaaan vliegen, want airliners zullen een prijs voor de hele markt moeten berekenen waardoor deze lager zullen vallen en mensen natuurlijk voor de meest direct optie zullen gaan kiezen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68295759
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In economy class van Air Asia X is de beenruimte zelfs beter dan KLM Al is dat niet zo'n hele prestatie gezien de 31inch die KLM je meent te moeten geven. Al is het met 32inch wat Air Asia X je geeft niet heel veel beter. De 2-4-2 indeling wel, KLM zou, als ze een airbus 340 zouden hebben zeker voor de optie 3-3-3 gaan.
Business klasse, of eigenlijk XL seats zijn wel wat ruimer, maar niet te vergelijken met het business klasse product van KLM of andere maatschappijen.

Het is dat het goedkoop was, maar geen entertainment wordt misschien op een 13 uur durende vlucht toch wel een punt, misschien zelfs niet eens een waar ben je nu kaartje ergens op een scherm.... Aan de andere kant, mijn mediaspeler heb ik volgeladen met wat TV series die ik nog niet heb gezien dus daar kom ik opzich wel doorheen.
wanneer vlieg je..?

ik ben eigelijk wel benieuwd naar je ervaringen. heb al een review gelezen, daar waren ze bijzonder positief over (de link zal ik even opzoeken voor je)

verder heb ik ook nog een link gevonden met wat foto's
http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=499 en http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=498
pi_68297541
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:06 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

wanneer vlieg je..?

ik ben eigelijk wel benieuwd naar je ervaringen. heb al een review gelezen, daar waren ze bijzonder positief over (de link zal ik even opzoeken voor je)

verder heb ik ook nog een link gevonden met wat foto's
http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=499 en http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=498
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?
pi_68298106
Wat een bureaucratie is dat trouwens, naar de VS vliegen. Heb ESTA een paar weken geleden gedaan, en nou zie ik ergens geblaat over APIS (Advance Passenger Information System ofzo?), en mij is volgens mij verteld dat ik in het vliegtuig ook nog steeds braaf die twee velletjes in moet vullen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_68302243
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:02 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?
ik las dat ze misschien volgend jaar vanaf duitsland willen gaan vliegen.
  Moderator donderdag 23 april 2009 @ 13:39:22 #300
45833 crew  Fogel
pi_68302399
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:18 schreef LintuxCx het volgende:
Wat een bureaucratie is dat trouwens, naar de VS vliegen. Heb ESTA een paar weken geleden gedaan, en nou zie ik ergens geblaat over APIS (Advance Passenger Information System ofzo?), en mij is volgens mij verteld dat ik in het vliegtuig ook nog steeds braaf die twee velletjes in moet vullen?
Iemand zal er wel geld aan verdienen, is goed voor de economie
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')