Dan worden dus de eerste letters van je achternaam ingetypt. En je merkt dan vanzelf wel of je je vlucht nog haalt of niet. Vroeger hadden ze daar zo'n heel groot zwart boek voor met inlegvellen. Waren ze langer bezig om die aan te vullen of te verwijderen dan dat ze er in konden kijken.quote:Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef jmac het volgende:
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
Die prijzen tot juli zijn gewoon een aanbieding van de KL(e)M.quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Stel je vraag hier eens: Ryanair #7 - Waar we online incheckenquote:Op maandag 13 april 2009 21:33 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
De voordelen van Singapore Airlines zijn dat je altijd 1 tot 3 inch meer beenruimte hebt en dat je een eigen video scherm hebt. KLM heeft dat niet in de 747 toestellen die ze op die route vliegen. En ja die trolly dollies zien er ook wel een beetje exotischer uit. Maar voor de kwaliteit van het voer hoef je het niet te doen, in Economy dan. En op de keper beschouwd, lopen de stewardessen van KLM heel wat vaker met een tray water rond dan bij SIN. Maar als je zelf de pantry inloopt kun je bij beide zoveel te drinken krijgen als je wilt. Uiteindelijk zie ik niet zo heel erg veel kwaliteitsverschil.quote:Op maandag 13 april 2009 19:04 schreef nogal het volgende:
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!
edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef HanSchwulo het volgende:
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
Je kan voor je vliegt bij seatcounter.com een redelijke inschatting krijgen of je vlucht stampvol zit of niet. Indien dat het geval is, kan je ervoor kiezen om bij het baggage afgeven al aan te geven dat je eventueel bereid bent om je stoel op te geven (als je toch tijd genoeg hebt en geld/vouchers leuk vind) zelfs al heb je online ingechecked. Dan krijg je een notitie in het systeem en roepen ze jou eerst met je naam naar de incheckbalie ipv dat ze het 'wil misschien iemand aub zich melden' verhaaltje moeten gaan houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogenquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
Ja, dat is sinds de invoering van online inchecken vrij normaal geworden; Nu kunnen mensen thuis al uitzoeken en zal je niet snel een stoel naast iemand anders uitzoeken. Zo raakt een vliegtuig snel vol met losse lege stoelen. Maar bij het boeken via de site van de maatschappij zelf en ook bij bijvoorbeeld cheaptickets.com kun je al bij het betalen een stoel aangeven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:50 schreef nogal het volgende:
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:57 schreef nogal het volgende:
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
Het zal ongetwijfeld kloppen. Ligt aan alle verschillende tariefvoorwaarden van de verschillende maatschappijen. Zo kun je bijvoorbeeld tussen Amsterdam en de VS met een KL of met een NW vlucht vliegen in hetzelfde vliegtuig en toch een heel ander tarief betalen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:23 schreef nlse het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
Beste is dus gewoon het op me af te laten komen en het maar te zien hoe het gaat. Ik begrijp het nu al wel beter Bedankt voor de duidelijke uitleg. En anders kan ik altijd nog proberen te bellen naar de KLM. Vind stiekem wel een beetje spannend, ook al is het pas eind Juni.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:52 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.
Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.
Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.
En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.
Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
quote:Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:15 schreef HanSchwulo het volgende:
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.
waar ligt dat aan?
Heeft daar bijna niets mee te maken.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
Wat niet toestaat? Het aanwijzen van een exit seat? Of het uitstappen op schiphol op de terugreis. Ik weet dat opstappen niet mogelijk is en je je reis vanaf je beginplek moet beginnen. Maar lees van anderen dat KLM verplicht is je bagage terug te geven als je bij schiphol uitstapt.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Omdat ik geen zin heb om een claim aan m'n broek te krijgen of 5 uur op m'n koffer wil wachten.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Hmm wat kost dat tegenwoordig, weet je zeker dat dat op alle vluchten geldt en moet je daarvoor speciaal bellen ofzo want ik kom het niet tegen tijdens het boekingsproces?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.
Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.
Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.
Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
Dan wordt het een heel ander soort boeking en valt meteen het kosten voordeel weg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:10 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
Het prijsverschil tussen AMS-HKG en DUS-HKG is 180 euro.quote:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htmquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:52 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
Dat is ook niet de juiste aanpak. Als er al zo'n site bestaat, dan zal het gunstige prijsverschil weer wegvallen, bijvoorbeeld omdat niet precies die vlucht wordt gepakt met de gunstige prijs.quote:Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Pancake1967 het volgende:
Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).
Dat kan misschien, maar waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je voor LHR - AMS een prijsvechter kiest, zoals bijvoorbeeld Easyjet en dat je op LHR - BNE een andere maatschappij vliegt. Alleen als je met dezelfde maatschappij vliegt of dezelfde luchtvaartalliantie dan lukt het misschien. Ik zou daar vooraf over bellen, als het echt belangrijk is.quote:Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:10 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm
Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan (sinds eind oktober failliet)
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 19 april 2009 @ 09:47 schreef HanSchwulo het volgende:
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
Vorige keer kon ik met Lufthansa gewoon de zuilen gebruiken, met mijn credit card dan, en ik ben geen frequent flyer van Lufthansa of een andere maatschappij in de Star Alliance.quote:Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef HomoSaabiens het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.
Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.quote:Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):quote:Op zondag 19 april 2009 19:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?quote:Op maandag 20 april 2009 08:22 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):
Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.quote:Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).quote:Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
quote:Op maandag 20 april 2009 07:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.
Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
Dank voor jullie antwoorden. Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn. Ik ga e.e.a. eens op een rijtje zetten.quote:Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
Ja, maar het reisbureau kan vziw ook geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen, omdat Easyjet (en andere low cost carriers) alleen maar rechtstreeks aan de reiziger verkopen. Dus als je het aan een reisbureau overlaat, dan is je reis mogelijk niet optimaal qua prijs en reisduur, .quote:Op maandag 20 april 2009 19:21 schreef Pancake1967 het volgende:
Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn.
Hmm, mooi kut dus, het begint een beetje op een budgetmaatschappij te lijken zo. Denk dat ik maar een aisle seat neem waarbij de arm rest omhoog kan. Leg dan m'n benen wel in het gangpad. Kost zo 140 euro om een exit seat te bij een retourtje. Voor een smallere stoel dicht bij het toilet met weinig ruimte om je tas kwijt te kunnen.quote:Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
het valt allemaal wel mee. Zelfs bij de KL(e)M. Het ligt er een beetje aan met welk toestel je vliegt. In een 747 heb je zowiezo geen Personal Video System en als je in een 777 vliegt moet je even goed opletten (SEATGURU.COM) onder welke stoelen de entertainment boxen zitten. Daar moet je dus niet zitten want dan heb je in het slechtste geval helemaal geen beenruimte onder de stoel van je voorbuur. En met die 32 inch seeat pitch bij KLM kan ik me met mijn 188cm lengte nog uitstekend uitstrekken om te slapen. Maar leg je benen nu niet in het gangpad want dan ben je dus elke 2 minuten wel weer een keer wakker doordat er wéér iemand struikelt over jouw stelten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:57 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuancequote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
Klopt,quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, maar het reisbureau kan geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen
Maar vanaf Dusseldorf kan dat voor 350 euro inclusief vlucht Dusseldorf - Amsterdam. En het wordt nog gekker naar bestemmingen zoals Johannesburg waar de verschillen oplopen tot 450 euro per retour... das veel geld.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:58 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.
Als alles op tijd vliegt gaat dat gemakkelijk lukken, ik heb op LCCT nooit echt lang in de rij hoeven staan bij de paspoortcontrole en het gebouw is zeker niet groot, te vergelijken met Eindhoven x 2.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Ozzie, overstap van 2:20 op KL LCCT, gaat dat lukken? (13:40 aankomst en 16:00 vertrek)
Ik las inderdaad dat Air Asia X vanaf 1 juli dagelijks gaat vliegen van Kuala Lumpur naar Stansted, opzich goed nieuws, want dat betekent dat er een extra vliegtuig beschikbaar komt welke al te grote vertragingen kan opvangen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:23 schreef Thetallguy het volgende:
Ik had de helpdesk gebeld om te vragen naar de rescheduling. Schijnt op dinsdagen ook een vlucht KUL-STN te zijn die nog niet in de boekingsmodule staat dus zijn daarop geboekt. dus nu 26u overstap ipv. 2, vond de helpdeskjongen ook een slimmer plan, 2u was niet aan te raden
Heenweg was geretimed van 9:30 naar 1:25, maar ze hadden ons op de dag erna gezet omdat ze dat wel makkelijker leek . Ik vond 1:25 juist relaxter dus dat is het nu geworden. voor de telefonische (UK) helpdesk trouwens, kreeg nog tijdens het bellen een nieuwe itinerary in mijn mail.
Heb ook 2 nachten Tune erbij zitten (komen dinsdagavond aan, donderdagochtend doorvliegen) voor ¤16,50 (2 pers. inclusief handdoeken)
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:17 schreef Thetallguy het volgende:
Hopen dat ze in de tweede A340 ook gewoon het Air Canada interieur aanhouden
Ik checkte zondag in voor een KLM vlucht en kreeg voor 70 euro de keuze uit een aantal 'voorkeurzitplaatsen' aangeboden. Toen ik er op klikte, bleken ze echter al vergeven. Na zes stoelen te hebben geprobeerd, heb ik het opgegeven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:20 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maar ja, het is waar dat de FB members de beste stoelen gratis uit kunnen kiezen. En ik denk daarna de (transfer) passagiers met de duurste tickets.
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:59 schreef MCH het volgende:
Krijg je bij Emirates gratis oordopjes om films en muziek te luisteren?
Dat is dus een 777-200ER toestel wat je beschrijft. En op rij 10 wordt altijd als laatste een baby bedje gemonteerd. Dat gebeurt eerst in compartiment 2 of 3 (in een 777-300) daarna op rij 11 en als laatste op rij 10. Daarom prefereer in ook stoel 10B. kan ik en mijn benen nog kwijt, en heb ik geen last van de recline van de stoel voor me waardoor ik me niet meer op het videoscherm kan focussen.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Het zijn trouwens bepaald geen luxestoelen of 'economy plus' of iets dergelijks. Bijvoorbeeld stoel 11 C en 11 G hebben geen stoel voor zich, maar het gangpad buigt wel af richting de toiletten zodat er konstant reizigers en maaltijdkarretjes voor langs passeren. Ook kan er op de eerste economy rij 10 een wiegje worden gemonteerd zodat daar vaak een jong gezin met krijsende baby en klierende peuters wordt neergezet.
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:02 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Vaak zijn dat soort dingen prut, je kunt beter een set goede isolerende oordopjes nemen en een airplane adapter kopen, de koptelefoon die je van luchtvaartmaatschappijen krijgt isoleren het motorgeluid niet waardoor je ze harder zet en aan het eind van de vlucht je oren een paar uur nasuizen.
Flebay bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 22 april 2009 14:40 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik hier nooit bij nagedacht maar in een Amerikaans toestel past mijn iPod compatibel in-ear headset zonder verloop in het muziek systeem van het vliegtuig. Dus er is ook een verloopstekker te koop die van één naar twee plugs gaat? Nooit aan gedacht en ook nog nooit gezien? Waar koop ik zo'n ding, en dan graag niet op een airport waar je altijd de hoofdprijs voor dat soort stuff moet betalen.
Er is hier net een hele discussie over gevoerd, dus lees eens een paar posts/pagina's terug. Het komt neer op concurrentie.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Ik vertrek zondag vanuit Dusseldorf naar Santiago(Chili) en 6 weken later weer terug vanuit Lima weer naar Dusseldorf voor ¤647. Ok ik kom wel uit twente dus naar Dusseldorf of Schiphol is bijna even ver.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Vlimo het volgende:
Ik wil in juni een ticket naar Lima(Peru) boeken.
Ik weet dat KLM steeds een rechtstreekse vlucht heeft van Amsterdam naar Lima.
Nu heb ik gezien dat je vanuit Madrid voor maar 466¤ heen en terug kunt vliegen met KLM.
Madrid -> Amsterdam -> Lima
Als ik een dezelfde vlucht rechtstreeks vanuit Amsterdam wil boeken kost dat maar liefst 1.126,22¤.
Amsterdam -> Lima
Dit is zomaar eventjes een verschil van 660¤!!!
Waarom toch dit ingewikkelde gedoe met enorme prijsverschillen?
Ik heb ondertussen vernomen dat je verplicht bent om te vertrekken in Madrid....
Dit is toch allemaal te gek..
Iemand idee om dit te omzeilen?
In economy class van Air Asia X is de beenruimte zelfs beter dan KLM Al is dat niet zo'n hele prestatie gezien de 31inch die KLM je meent te moeten geven. Al is het met 32inch wat Air Asia X je geeft niet heel veel beter. De 2-4-2 indeling wel, KLM zou, als ze een airbus 340 zouden hebben zeker voor de optie 3-3-3 gaan.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe zit het met de beenruimtes in de economy class en hun XL seats ? Zijn die te vergelijken met economy resp. business class van KLM ?
Naar Madrid zou ik niet eens met een LCC carrier doen maar met KLM zelf vanaf Amsterdam, aangeboden voor 139 euro, of met Korean Air (mits de tijden een beetje aansluiten, want die heeft op bepaalde dagen een doorvlucht vanaf Amsterdam naar Madrid, en bieden deze relatief goedkoop aan).quote:Op woensdag 22 april 2009 17:53 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Boeken bij Iberia. Gegarandeerd dat je een beter tarief krijgt vanuit AMS dan bij KL(e)M. Maar omdat KLeM zo'n hoog tarief rekent vanaf AMS, zullen de ander maatschappijen niet heel ver onder dat tarief zitten. Helaas, maar waar.
En omzeilen wordt wat moeilijk, maar je kunt natuurlijk wel een enkeltje AMS-MAD (met een LCC) bijkopen en op de terugweg in AMS uitstappen. Voor 466 euries zul je echt geen ticket AMS-LIM kunnen kopen. Voor 850 euries wel als je er de tijd voor neemt en AMS-EWR-LIM wilt vliegen met Continental.
wanneer vlieg je..?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In economy class van Air Asia X is de beenruimte zelfs beter dan KLM Al is dat niet zo'n hele prestatie gezien de 31inch die KLM je meent te moeten geven. Al is het met 32inch wat Air Asia X je geeft niet heel veel beter. De 2-4-2 indeling wel, KLM zou, als ze een airbus 340 zouden hebben zeker voor de optie 3-3-3 gaan.
Business klasse, of eigenlijk XL seats zijn wel wat ruimer, maar niet te vergelijken met het business klasse product van KLM of andere maatschappijen.
Het is dat het goedkoop was, maar geen entertainment wordt misschien op een 13 uur durende vlucht toch wel een punt, misschien zelfs niet eens een waar ben je nu kaartje ergens op een scherm.... Aan de andere kant, mijn mediaspeler heb ik volgeladen met wat TV series die ik nog niet heb gezien dus daar kom ik opzich wel doorheen.
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:06 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
wanneer vlieg je..?
ik ben eigelijk wel benieuwd naar je ervaringen. heb al een review gelezen, daar waren ze bijzonder positief over (de link zal ik even opzoeken voor je)
verder heb ik ook nog een link gevonden met wat foto's
http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=499 en http://www.persfoto.com/categories.php?cat_id=498
ik las dat ze misschien volgend jaar vanaf duitsland willen gaan vliegen.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:02 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Zo, dat ziet er zeer goed uit, kan dit al bijna geen budget maatschappij meer noemen. Weet iemand of deze maatschappij al enige toekomst plannen heeft om ook vanuit andere europese landen te vliegen?
Iemand zal er wel geld aan verdienen, is goed voor de economiequote:Op donderdag 23 april 2009 11:18 schreef LintuxCx het volgende:
Wat een bureaucratie is dat trouwens, naar de VS vliegen. Heb ESTA een paar weken geleden gedaan, en nou zie ik ergens geblaat over APIS (Advance Passenger Information System ofzo?), en mij is volgens mij verteld dat ik in het vliegtuig ook nog steeds braaf die twee velletjes in moet vullen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |