abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67978160
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
pi_67980930
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef jmac het volgende:
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
Dan worden dus de eerste letters van je achternaam ingetypt. En je merkt dan vanzelf wel of je je vlucht nog haalt of niet. Vroeger hadden ze daar zo'n heel groot zwart boek voor met inlegvellen. Waren ze langer bezig om die aan te vullen of te verwijderen dan dat ze er in konden kijken.
pi_67981242
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Die prijzen tot juli zijn gewoon een aanbieding van de KL(e)M.

Singapore in juli is knap duur als je perse AMS-SIN wilt vliegen. Als je er bij de NS een enkeltje naar Brussel bij koopt, vliegt KLM je voor 930 euries BRU-AMS-SIN vv. Kun je op de terugweg altijd proberen om je bagage niet te laten doorlabelen en op Schiphol toedeliedokie zeggen tegen de KLM! het is wel het goedkoopste, en snelste, wat er nu nog te krijgen is. Wellicht gaat deze vlieger ook op voor Antwerpen.

Een andere tip is om naar Bangkok te vliegen en dan met Jet Star de avond vlucht naar SIN te nemen. Kan vaak voor 1000Baht, of wel 22 euro.

Maar als je vanaf LHR vliegt, doet Singapore Airlines het voor net 700 euro all in retour.

[ Bericht 6% gewijzigd door Buzz129 op 13-04-2009 18:28:44 ]
  maandag 13 april 2009 @ 19:04:42 #204
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67982612
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!

edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob
pi_67984314
Vergeef me als hier al vaak antwoord op is gegeven. Maar als ik bijv. via cheaptickets een vlucht boek waarbij ik over moet stappen in laten we zeggen Zürich. En mijn eerste vlucht heeft vertraging zodat ik de 2e vlucht niet red, wat gebeurt er dan ?
pi_67985095
Als je beide reizen op één ticket hebt en je mist de tweede vlucht inderdaad buiten je eigen macht, dan is de luchtvaartmaatschappij er verantwoordelijk voor dat je toch op je bestemming komt. Het is mij al eens overkomen dat mijn vliegtuig vanuit Schiphol (ook naar Zürich, toevallig) al vertraging had, en nog daar is mijn reis omgeboekt naar eentje via München.

Was drie uur later, maar het heeft me verder iig niks gekost. Als je zelf reizen aan elkaar gaat knopen wordt het natuurlijk wat lastiger, en je kunt ook de pech hebben dat jouw bestemming verder weinig zinnige verbindingen heeft, dan moet je misschien een dag wachten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67986879
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
Graag op anoniem
pi_67986995
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:33 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
Stel je vraag hier eens: Ryanair #7 - Waar we online inchecken
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67987284
Ach, natuurlijk.
Graag op anoniem
pi_68003553
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:04 schreef nogal het volgende:
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!

edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob
De voordelen van Singapore Airlines zijn dat je altijd 1 tot 3 inch meer beenruimte hebt en dat je een eigen video scherm hebt. KLM heeft dat niet in de 747 toestellen die ze op die route vliegen. En ja die trolly dollies zien er ook wel een beetje exotischer uit. Maar voor de kwaliteit van het voer hoef je het niet te doen, in Economy dan. En op de keper beschouwd, lopen de stewardessen van KLM heel wat vaker met een tray water rond dan bij SIN. Maar als je zelf de pantry inloopt kun je bij beide zoveel te drinken krijgen als je wilt. Uiteindelijk zie ik niet zo heel erg veel kwaliteitsverschil.
pi_68011339
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
pi_68013175
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef HanSchwulo het volgende:
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:03:17 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68017192
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 20:30:28 #214
45833 crew  Fogel
pi_68018208
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
Je kan voor je vliegt bij seatcounter.com een redelijke inschatting krijgen of je vlucht stampvol zit of niet. Indien dat het geval is, kan je ervoor kiezen om bij het baggage afgeven al aan te geven dat je eventueel bereid bent om je stoel op te geven (als je toch tijd genoeg hebt en geld/vouchers leuk vind) zelfs al heb je online ingechecked. Dan krijg je een notitie in het systeem en roepen ze jou eerst met je naam naar de incheckbalie ipv dat ze het 'wil misschien iemand aub zich melden' verhaaltje moeten gaan houden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:50:31 #215
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68024125
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
pi_68025403
O ja, dat is nog een voordeel van Singapore Airlines. Als je direct bij hen op hun website boekt, kun je ook gelijk je stoel uitzoeken. En ik denk, maar weet het niet zeker, dat wanneer je via internet bij KLM boekt, en ze daarna opbelt, dat je ook wel een stoel kan reserveren.
pi_68025631
Het wil soms gebeuren dat je niet naast elkaar zit, zeker als je niet echt tijdig incheckt. Maar je kunt altijd proberen van stoel te wisselen. Als een van jullie bijvoorbeeld een stoel bij het gangpad heeft kun je vast wel iemand vinden die midden tussen twee anderen zit en best wel wil ruilen.

Bij Virgin kun je ook direct na het boeken een stoel uitkiezen. Maar er zijn maar een paar stoelen beschikbaar in die selectie, en voornamelijk brakke middenstoelen. Tijdens het inchecken zijn er veel meer plaatsen beschikbaar. Ik ga maar proberen on-line in te checken, hopelijk op tijd, dan kan ik nog een beetje behoorlijk zitten. Anders gaat die vlucht echt een hel worden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_68025810
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:50 schreef nogal het volgende:
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
Ja, dat is sinds de invoering van online inchecken vrij normaal geworden; Nu kunnen mensen thuis al uitzoeken en zal je niet snel een stoel naast iemand anders uitzoeken. Zo raakt een vliegtuig snel vol met losse lege stoelen. Maar bij het boeken via de site van de maatschappij zelf en ook bij bijvoorbeeld cheaptickets.com kun je al bij het betalen een stoel aangeven.
  woensdag 15 april 2009 @ 01:57:54 #219
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68028718
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
pi_68030265
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:57 schreef nogal het volgende:
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.

Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.

Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.

En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.

Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
pi_68033232
kan het kloppen dat alle ticketprijzen (zoals bijvoorbeeld die van klm) stukken hoger liggen dan afgelopen week?
pi_68038083
Tarieven fluctueren dagelijks, als jij nu op dezelfde data kijkt als dat je een week geleden keek, is er grote kans dat deze al hoger zijn geworden. Zeker als het vertrek in de zomerperiode is of op korte termijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68039292
Ben ik de enige die dit raar vindt...? Ik heb via een reisbureau een ticket naar Azie en Australie geboekt. Uitgevoerd door BA en Jetstar maar alle onder de QF code (op de BA vlucht BKK-LHR na maar daar gaat dit niet om).
Nu wilde ik eigenlijk graag een vlucht wijzigen naar een andere route die ik al eerder in een offerte had ontvangen maar waar ik toen tegen heb besloten. Nu kan ik niet naar die vlucht omboeken omdat er wordt gezegd dat ik geboekt ben op een BA vlucht. Eerder is mij al eens verteld toen het voor mij juist gunstiger uit kwam om onder BA te vallen dat dat niet kon omdat ik een Qantas ticket heb (maakte niet uit dat het uitgevoerd werd door BA).

Ligt het aan mij of is dit supervaag? Als ik in mijn ticket al een Jetstar vlucht heb zitten, en alles onder QF wordt uitgevoerd, dan zou ik toch onder Qantas moeten vallen (waar Jetstar ook binnen zit)? En dus iedere Qantas route moeten kunnen vliegen? Ik kan overigens wel een routewijziging boeken maar dan moet ik via Sydney, de directe Jetstar vlucht mag alleen niet (die route via Sydney zal uiteraard ook niet geheel door BA worden gevlogen omdat die niet domestic in Oz vliegen dus als je het mij vraagt is het allemaal één pot nat).

Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
pi_68045756
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:23 schreef nlse het volgende:

Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
Het zal ongetwijfeld kloppen. Ligt aan alle verschillende tariefvoorwaarden van de verschillende maatschappijen. Zo kun je bijvoorbeeld tussen Amsterdam en de VS met een KL of met een NW vlucht vliegen in hetzelfde vliegtuig en toch een heel ander tarief betalen.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:41:56 #225
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68058055
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:52 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.

Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.

Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.

En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.

Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
Beste is dus gewoon het op me af te laten komen en het maar te zien hoe het gaat. Ik begrijp het nu al wel beter Bedankt voor de duidelijke uitleg. En anders kan ik altijd nog proberen te bellen naar de KLM. Vind stiekem wel een beetje spannend, ook al is het pas eind Juni.
pi_68065594
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.

waar ligt dat aan?
pi_68066108
Uit de OP:
quote:
Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
pi_68066157
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:15 schreef HanSchwulo het volgende:
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.

waar ligt dat aan?
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
pi_68066256
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
Heeft daar bijna niets mee te maken.
pi_68074646
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1. Ik zit te kijken en vliegen naar hong kong met KLM via dusseldorf is gewoon 250 euro goedkoper als direct via amsterdam. Als ik op de terugreis in amsterdam besluit niet door naar dusseldorf te reizen, krijg ik dan m'n koffer terug, hoe gaat zo'n procedure in zijn werk. Let wel het vliegtuig komt aan op Schiphol om 6 uur 's ochtends.
2. Is het nog mogelijk als je 2 meter en langer bent om een exit row seat te pakken te krijgen bij KLM? 2 jaar geleden kon dit nog, maar ik weet niet hoe dat nu zit, betaal je daar tegenwoordig extra voor?
pi_68074799
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
pi_68075057
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
Wat niet toestaat? Het aanwijzen van een exit seat? Of het uitstappen op schiphol op de terugreis. Ik weet dat opstappen niet mogelijk is en je je reis vanaf je beginplek moet beginnen. Maar lees van anderen dat KLM verplicht is je bagage terug te geven als je bij schiphol uitstapt.
pi_68075720
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
pi_68075914
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
pi_68075994
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
pi_68076225
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
Omdat ik geen zin heb om een claim aan m'n broek te krijgen of 5 uur op m'n koffer wil wachten.
  donderdag 16 april 2009 @ 20:36:58 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68085355
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.

Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.

Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.

Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68088778
hoezo.. een vriendin heeft gewoon een belletje naar klm gepleegt en dit was gewon mogelijk om in Amsterdam uit te stappen..

DUS-AMS-KUL
KUL-AMS-DUS
  donderdag 16 april 2009 @ 22:58:59 #239
155616 Proximo
For god, king & country
pi_68090829
Of probeer bij cheaptickets multicity DUS-AMS-KUL - KUL-AMS te boeken, op die manier is het mij ook gelukt
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_68097997
OK, thanks iedereen! Weet nog iemand of het bij KLM of air france nog mogelijk is om een stoel in de exit row te kunnen bemachtigen als je duidelijk te lang bent voor een gewone economy seat?
pi_68108817
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_68110317
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Hmm wat kost dat tegenwoordig, weet je zeker dat dat op alle vluchten geldt en moet je daarvoor speciaal bellen ofzo want ik kom het niet tegen tijdens het boekingsproces?
pi_68122267
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.

Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.

Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.

Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
pi_68132967
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:10 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
Dan wordt het een heel ander soort boeking en valt meteen het kosten voordeel weg.

De discussie is misschien niet helemaal duidelijk: Een DUS - KUL ticket is bij KLM aanzienlijk goedkoper dan een AMS - KUL ticket. Dus door de trein naar Dusseldorf te nemen, kun je jezelf geld besparen.

Nu is het echter zo dat de reis DUS - KUL een tussenstop in Amsterdam (AMS) bevat. Op de heenreis zul je echt naar DUS moeten reizen om daar in te checken. De discussie gaat er nu over dat je op de terugweg in AMS al uitstapt, omdat dit dichter bij huis is en je dus de treinreis van DUS naar je huis bespaart.

Hier hebben we eerder al over gediscussieerd. Ik voel me er zelf niet prettig bij om met leugens ("ik voel me niet lekker") het AMS - DUS deel te cancellen. De KLM weet je naam en ik ben zelf ook Flying Blue deelnemer. Het is niet 100% in te schatten of dit gevolgen gaat hebben voor je toekomstige relatie met KLM.

Je kunt altijd nog gewoon naar DUS vliegen en weer terug met de trein naar huis, maar frustrerend is het wel (ik woon zelf in Amstelveen, hahaha).
pi_68133024
Wat is het prijsverschil in tickets?
pi_68137260
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 07:44 schreef nelisb het volgende:
Wat is het prijsverschil in tickets?
Het prijsverschil tussen AMS-HKG en DUS-HKG is 180 euro.
Ik zit er over na te denken me te laten droppen in Dusseldorf door een vriend van me en op de terugweg de trein naar huis te nemen of me op te laten pikken. Ik woon 25 km van Schiphol af.
pi_68138547
Best veel geld. Maar om daar zoveel moeite voor te doen terwijl je 25km van Schiphol woont??
pi_68138889
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
TRV
pi_68139269
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:52 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm

Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan (sinds eind oktober failliet)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68157502
Ben wat aan het zoeken voor een ticket naar Brisbane voor oktober van dit jaar. Vanwege mijn lengte ben ik eigenlijk op zoek naar een ticket met Malaysian Airlines (34"pitch in economy tegenover 31" bij Qantas en BA).

Vanaf Schiphol kost een dergelijk ticket ca. Eur. 1100,- en vanaf Heathrow ca. Eur. 775,-. Voor dat prijsverschil kan een extra ticket Amsterdam - Heathrow er nog wel bij. Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).

Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')