Dan worden dus de eerste letters van je achternaam ingetypt. En je merkt dan vanzelf wel of je je vlucht nog haalt of niet. Vroeger hadden ze daar zo'n heel groot zwart boek voor met inlegvellen. Waren ze langer bezig om die aan te vullen of te verwijderen dan dat ze er in konden kijken.quote:Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef jmac het volgende:
Random maandagmiddag vraagje. Als je aan de paspoortcontrole komt geef je je paspoort. 7/10 keer kijken ze even en is het akkoord. Maar heel soms typen ze wat in.. Nu vroeg ik me af: WAT typen ze in en wat krijgen ze dan te zien? Logisch denken leverde me de gedachte op dat ze je sofi-nummer invoeren en aan de hand daarvan openstaande boetes of straffen e.d. kunnen zien maar ben daar niet zeker van. Dus wie-o-wie weet het wel?
Die prijzen tot juli zijn gewoon een aanbieding van de KL(e)M.quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Stel je vraag hier eens: Ryanair #7 - Waar we online incheckenquote:Op maandag 13 april 2009 21:33 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? Dankjewel!
De voordelen van Singapore Airlines zijn dat je altijd 1 tot 3 inch meer beenruimte hebt en dat je een eigen video scherm hebt. KLM heeft dat niet in de 747 toestellen die ze op die route vliegen. En ja die trolly dollies zien er ook wel een beetje exotischer uit. Maar voor de kwaliteit van het voer hoef je het niet te doen, in Economy dan. En op de keper beschouwd, lopen de stewardessen van KLM heel wat vaker met een tray water rond dan bij SIN. Maar als je zelf de pantry inloopt kun je bij beide zoveel te drinken krijgen als je wilt. Uiteindelijk zie ik niet zo heel erg veel kwaliteitsverschil.quote:Op maandag 13 april 2009 19:04 schreef nogal het volgende:
Dat is ook nog een optie die open te houden is. Maar de planning ligt voorlopig erop dat we eind Juni weg gaan. Wel bedankt voor de tip!
edit: Is Singapore Airlines echt zoveel beter als KLM (heb wat zitten inlezen) dat het dat waard is?
Heb nog nooit gevlogen en ben dus een echte reis noob![]()
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef HanSchwulo het volgende:
is het 30-24 uur online check in bij de klm (voor een reis naar de vs) 'echt' (in die zin dat je een keuze hebt) of een zoethoudertje (in die zin dat je geen keuze meer hebt)? wat kan ik het best doen, online of gewoon bij de balie?
Je kan voor je vliegt bij seatcounter.com een redelijke inschatting krijgen of je vlucht stampvol zit of niet. Indien dat het geval is, kan je ervoor kiezen om bij het baggage afgeven al aan te geven dat je eventueel bereid bent om je stoel op te geven (als je toch tijd genoeg hebt en geld/vouchers leuk vind) zelfs al heb je online ingechecked. Dan krijg je een notitie in het systeem en roepen ze jou eerst met je naam naar de incheckbalie ipv dat ze het 'wil misschien iemand aub zich melden' verhaaltje moeten gaan houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast is online inchecken bij KLM zeer verstandig, aangezien bij een eventuele overboeking van een vliegtuig de persoon die aan de balie komt vaak de pineut is, en hoor je pas bij de gate of je wel of niet meekan, en dat brengt een hoop stress met zich mee.
Vroeger regelmatig mogen ervaren, vaak kon je bij de gate dan nog wel mee maar kreeg je een iets minder prettige plek toegewezen, en ook een keer dat er echt geen plaats was, maar dat viel achteraf wel mee, een dag later in business klasse + $ 600 in mijn handen, ja za wilden uiteraard vouchers geven, maar aangezien het onvrijwillig was en ik niet akkoord ging was er voor KLM weinig keus.
Sinds ik online met KLM ben gaan inchecken heb ik dit soort zaken echter niet meer meegemaakt.
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogenquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan dan de gewone stoelen kiezen en een beetje zien hoe vol het is. Met een beetje geluk kun je nog naast elkaar komen te zitten als je dat wilt, dat is aan de balie bijna niet meer mogelijk.
Ja, dat is sinds de invoering van online inchecken vrij normaal geworden; Nu kunnen mensen thuis al uitzoeken en zal je niet snel een stoel naast iemand anders uitzoeken. Zo raakt een vliegtuig snel vol met losse lege stoelen. Maar bij het boeken via de site van de maatschappij zelf en ook bij bijvoorbeeld cheaptickets.com kun je al bij het betalen een stoel aangeven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:50 schreef nogal het volgende:
Is het dan mogelijk dat je bij sommige drukke vluchten niet naast elkaar kan zitten? Want zou het niet zo zien zitten om 13 uur te moeten vliegen en dat ik dan niet naast me vriendin kan zitten. Zoals eerder aangegeven, ik heb nog nooit gevlogen
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:57 schreef nogal het volgende:
Oh oke, maar zolang je goed van te voren incheckt komt het dus wel goed. Best handig zo'n forum
Het zal ongetwijfeld kloppen. Ligt aan alle verschillende tariefvoorwaarden van de verschillende maatschappijen. Zo kun je bijvoorbeeld tussen Amsterdam en de VS met een KL of met een NW vlucht vliegen in hetzelfde vliegtuig en toch een heel ander tarief betalen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:23 schreef nlse het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen enzo maar dit is toch een beetje vaag..?
Beste is dus gewoon het op me af te laten komen en het maar te zien hoe het gaat. Ik begrijp het nu al wel beterquote:Op woensdag 15 april 2009 08:52 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet en volgens mij heb je het ook niet helemaal begrepen.
Wanneer je boekt en je niet tegelijkertijd een plaats kunt reserveren, wordt door de maatschappij voorafgaande aan de incheck tijd, die start 30 tot 24 uur voor vertrek, een plaats indeling gemaakt. Wanneer een toestel vol zit of zelfs overboekt is, heb je bij de check in dus niets meer te kiezen en kun je uitsluitend je toegewezen plaats accepteren. Is het toestel niet helemaal vol dan zul je zien dat je vaak alleen nog maar uit een middenstoel kan kiezen. En wanneer een toestel voor minder dan zeg twee derde gevuld is, dan maak je de meeste kans dat je nog twee vrije stoelen naast elkaar aantreft. Het werkt niet helemaal precies zo, maar dit is in grote lijnen het scenario.
Dus later inchecken kan ook tot gevolg hebben dat er juist weer wel twee stoelen naast elkaar vrij zijn omdat b.v. iemand zijn gangpad plaats in een middenstoel gewijzigd heeft omdat die graag naast zijn reis partner wilt zitten.
En tenslotte is het ook nog eens zo dat wanneer er veel grote families in het toestel zitten, die uiteraard allemaal naast en achter elkaar worden ingedeeld.
Pffff, nog meer scenario's te bedenken? Ik zou zeggen ga lekker vliegen, neem een stoel aan het raam en bekijk de wereld eens van bovenaf.
quote:Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:15 schreef HanSchwulo het volgende:
als ik vanuit Keulen via Schiphol naar New York ga met KLM betaal ik de helft van de prijs die ik zou betalen als ik zou starten vanaf Schiphol met KLM (425 euro itt 850 euro). let wel: het betreft vanaf Schiphol precies dezelfde vlucht.
waar ligt dat aan?
Heeft daar bijna niets mee te maken.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Schiphol is een ontzettend dure luchthaven om te starten met je reis.
Wat niet toestaat? Het aanwijzen van een exit seat? Of het uitstappen op schiphol op de terugreis. Ik weet dat opstappen niet mogelijk is en je je reis vanaf je beginplek moet beginnen. Maar lees van anderen dat KLM verplicht is je bagage terug te geven als je bij schiphol uitstapt.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen meen dat hebben dat KLM dit niet toestaat.
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik hoorde dat het enige dat je kan doen je bagage op de terugweg proberen te laten labelen met eindbestemming Amsterdam, maar dat ze vaak moeilijk doen.
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Omdat ik geen zin heb om een claim aan m'n broek te krijgen of 5 uur op m'n koffer wil wachten.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Waarom stel je de vraag dan? Je hebt hem zelf toch al opgelost?
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:13 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Maar het is toch ook zo dat ze bagage niet aan boord zetten in een vliegtuig waar de passagier niet van inzit.
Hmm wat kost dat tegenwoordig, weet je zeker dat dat op alle vluchten geldt en moet je daarvoor speciaal bellen ofzo want ik kom het niet tegen tijdens het boekingsproces?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, als je extra daarvoor wilt betalen.
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je op Hong Kong vraag of ze de koffer enkele willen doorlabelen naar Amsterdam willen ze dat vaak niet doen als je een ticket hebt met eindbestemming Dusseldorf.
Maar daar is de volgende oplossing voor, stap in Amsterdam uit, en ga naar een KLM Servicedesk. Geef aan dat je niet meer verder kunt vliegen. (insert willekeurige reden bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt). KLM zal dan de bagage moeten onderscheppen en aan jouw geven. (Het mag inderdaad niet aan boord).
KLM mag daarvoor geen kosten in rekening brengen en jouw bagage daarvoor ook niet gijzelen om extra kosten af te dwingen. (Je kan de tickets niet wijzigen en KLM kan jouw onmogelijk dwingen om verder te vliegen).
Mocht KLM willen kunnen ze een naheffing sturen, maar juridisch staat KLM niet sterk, als jij in dat verweer aangeeft dat je je niet lekker voelde kan een maatschappij jouw nooit eisen dat je toch aan boord had moeten gaan, bewijslast dat je niet ziek was ligt bij KLM, en DAT zullen ze uiteraard nooit kunnen bewijzen.
Wel zal je even op je koffer moeten wachten, wel een extra tip, wat de moeite waard is om te proberen, geef in Hong Kong aan dat je wel verder wilt vliegen naar Dusseldorf, maar dat je tijdens de tussenstop eest een cadeau uit de bagage aan familie wil geven omdat je daarna in Dusseldorf zult zijn. (Geef aan dat dit een cadeau is wat uit vloeistof bestaat zodat deze niet in je handbagage meekan). Dan is het nog gemakkelijker (en vooral sneller) om bij aankomst in Amsterdam niet meer verder te vliegen.
Al geldt bovenstaande uiteraard op eigen risico, want zolang er op Europees nivo nog geen uitspraak is omtrent de ticketvoorwaarden die airliners stelllen zoals vliegen in couponvolgorde blijven die ticketvoorwaarden officieel van toepassing.
Dan wordt het een heel ander soort boeking en valt meteen het kosten voordeel weg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:10 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Het kan veel makkelijker. Boek de vlucht AMS-DUS een dag later, met andere woorden boek een ticket met een stopover in Amsterdam.
Het prijsverschil tussen AMS-HKG en DUS-HKG is 180 euro.quote:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htmquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:52 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even een andere vraag. Is er ergens een lijst online met maatschappijen waarbij je zelf kan inchecken op van die zuilen op Schiphol? Van KLM weet ik het, maar in dit geval ben ik benieuwd of het ook bij Lufthansa kan. Bedankt alvast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |