Wees maar blij. Wanneer je vroeger je papieren ticket kwijt raakte had je echt een probleem. Nu bel je de luchtvaartmaatschappij als je je E-ticketnummer helemaal niet meer weet. Maar je kunt dat nummer natuurlijk ook in je telefoon opslaan.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik ben dan echt als de dood dat er iets mis is. geen houvast enzo...
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
In Manilla kom je de vertrekhal niet eens in als je geen ticket kan tonen aan de beveiliging bij de deurquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
Kost wat, maar dan heb je ook wat... zal alleen in geval van vakantievlucht waarschijnlijk niet opgaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef LintuxCx het volgende:
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken.Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:18 schreef HomoSaabiens het volgende:
De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
Klopt ja. Ik heb gezien dat KLM aankomt op Terminal 2, en SunExpress vertrekt vanaf Terminal 1.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.
Dan was het handiger geweest om AMS-FRA bij Lufthansa te boeken.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:14 schreef HomoSaabiens het volgende:
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.![]()
Het gaat om een vlucht naar Izmir. Daar kan je inderdaad wel op vliegen vanuit Nederland, maar dat zijn erg onhandige tijden. Bovendien gaan er op de geplande datum geen terugvluchten.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
Wat een kutregels allemaal inderdaad...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:31 schreef LintuxCx het volgende:
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.
Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...
Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
quote:Passagiers die hebben geboekt en vanaf 1 juli 2009 met transavia.com vliegen, hebben recht op restitutie (geldteruggave), ter hoogte van het betaalde vliegbelastingbedrag. Dit bedrag zal door transavia.com worden overgemaakt op het rekeningnummer of creditcard waarmee de boeking is betaald. Er worden door transavia.com geen administratiekosten in rekening gebracht.
Restitutie vanuit transavia.com geldt uitsluitend voor passagiers die direct aan transavia.com hebben betaald. Passagiers die direct aan de touroperator of reisagent hebben betaald, krijgen de vliegbelasting dus niet door transavia.com teruggestort op hun eigen rekening. Wij verwijzen hiervoor naar de desbetreffende touroperator of reisagent. transavia.com zal in deze gevallen het geld terugstorten op de rekening van deze reisagent of touroperator.
transavia.com heeft te maken met zeer veel restitutiegevallen. Het terugbetalen van de vliegbelasting zal daarom enige tijd in beslag nemen. Wij vragen hiervoor uw begrip. De vliegbelasting zal worden terugbetaald tussen 1 april en 1 juli 2009. U hoeft hier verder niets voor te doen. Als u in aanmerking komt voor teruggave, ontvangt u hierover een e-mail van ons.
Ah ok, dan wacht ik nieuws mbt. British Airways af.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij alleen bij vertrek uit een NLse luchthaven
Ja dat is het em, we nemen alleen handbagage mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef timp0e het volgende:
Douchegel shampoo en deodorant gewoon in je ruimbagage/koffer doen, als je die meeneemt!
En als je het perse in je handbagage wilt, gewoon van die ''monstertjes'' kopen bij de Kruidvat oid
als het voor een paar dagen is, dan kun je toch ook gewoon monstertjes meenemen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:25 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja dat is het em, we nemen alleen handbagage mee.
Maar dat was dus geen 45 euries maar slechts 11,25 euries. Als je tenminste met BA vanaf Amsterdom vertrokken bent.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ah ok, dan wacht ik nieuws mbt. British Airways af.
Ja, dus?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:04 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maar dat was dus geen 45 euries maar slechts 11,25 euries. Als je tenminste met BA vanaf Amsterdom vertrokken bent.
De ticketbelasting geldt alleen voor vertrek vanaf NL luchthavens, dus is dat 11,25 wat je terugkrijgt. (Nederland had dat wel gewilt dat andere landen ook de vliegtax zouden invoeren, maar deze hebben rustig afgewacht totdat de passagiersaantallen op Schiphol en dan vooral de opstappende passagiers (laatste cijfers januari -9%, februari in 17,7%) dramatisch naar beneden gingen zodat zij de gevolgen, welke al eerder zichtbaar waren niet in hun eigen land wilden zien).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:59 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg op 31 Juli naar Nice met KLM en daarna ook weer terug![]()
Krijg ik ook mijn vliegtaks terug en is dat dan 11,25 of 22,50?
DIT is zo'n ontzettende onzin en alleen bedoeld om een paar hoge bobo's ergens in een ivoren toren niet teveel gezichtsverlies te laten oplopen en het publiek mak houden dat de regels wel nodig waren maar nu niet meer omdat ze een betere scanner gaan invoeren.quote:Thanks to new X-ray technology that can detect liquid bomb-making ingredients like hydrogen peroxide
Je kunt ook wel ergens lege 100ml flesjes halen en daar dan wat in doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef timp0e het volgende:
Douchegel shampoo en deodorant gewoon in je ruimbagage/koffer doen, als je die meeneemt!
En als je het perse in je handbagage wilt, gewoon van die ''monstertjes'' kopen bij de Kruidvat oid
Dat is ook hetzelfde nummer inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:32 schreef tomaad het volgende:
Is dat nummer niet ook om te gebruiken bij het inchecken (in zo'n apparaat) als je id-kaart bijv niet werkt? Of is dat een ander nummer...
Als je telefonisch hebt geboekt, heb je ook met een creditcard betaald. Zo'n betaling wordt alleen verwerkt met de juiste naam.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Of als je via de telefoon hebt geboekt () en de medewerker je naam verkeerd heeft gespeld. Bv Pedersen i.p.v. Pietersen.
Nope. Ik heb bij een goedkope vliegtuigmaatschappij gewerkt en heb heel wat zaken voorbij zien komen die eigenlijk niet door de beugel konden, waaronder een volledig andere naam en dat wordt gewoon geaccepteerd door de creditcardmaatschappijen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef jaco het volgende:
Als je telefonisch hebt geboekt, heb je ook met een creditcard betaald. Zo'n betaling wordt alleen verwerkt met de juiste naam.
Ligt er aan waar je naar toe vliegt en over welk vliegveld je het hebt. Op Schiphol ben je al snel een half uurtje onderweg van de beveiliging tot aan het einde van de B-pier. En dan moet je soms ook nog eens aan de gate door de scanner.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef athlonkmf het volgende:
Weet iemand hoeveel uur van te voren je aanwezig moet zijn (voor de bagage dropoff) als je al online ingecheckt bent voor een reis?
Schiphol heeft een algemeen advies: 2 uur voor een europese bestemming, 3 uur voor intercontinentaal. Het maakt dus niet uit of je al ingecheckt bent.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef athlonkmf het volgende:
Weet iemand hoeveel uur van te voren je aanwezig moet zijn (voor de bagage dropoff) als je al online ingecheckt bent voor een reis?
Logisch. Verpakkingen tot 100 ml mag je gewoon meenemen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:55 schreef JohnDDD het volgende:
Overigens ben ik de afgelopen twee keren (Ciampino/Eindhoven) gewoon door de beveiliging gekomen met tandpasta en deodorant (50ml) in mijn handbagage.
Beveiligde scheermesjes (dus die dingen in een houder) mogen gewoon mee in de handbagage. Als hij zo'n ouderwets scheermes bij zich had gehad dan was dat uit zijn bagage gehaald, had hij een streng verhaal gekregen maar had waarschijnlijk gewoon mogen vliegen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:32 schreef tomaad het volgende:
Ik heb trouwens afgelopen week nog gevlogen en was samen met iemand (niet al te snuggere collega)die zo ontzettend dom was om scheermesjes in zijn handbagage mee te nemen. Wat ik me later afvroeg, als hij eruit werd gepikt door de douane, wat dan? Dat hij dan een probleem heeft lijkt me logisch, maar kan ik mijn vlucht dan ook niet voortzetten, de reis is immers voor 2 personen.
Trouwens, hij heeft gewoon kunnen vliegen met zijn scheermesjes in zijn handbagage, wat ik erg jammer vond.
Maar dan wel officieel in een doorzichtige plastic zak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:38 schreef Cat22 het volgende:
Logisch. Verpakkingen tot 100 ml mag je gewoon meenemen.
Jaha.. en maximaal 1 liter in totaal. Zo, nu zijn we volledig (voor de 123548327ste keer).quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar dan wel officieel in een doorzichtige plastic zak.
Je zou er bijna een topic over gaan openen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:02 schreef Cat22 het volgende:
Jaha.. en maximaal 1 liter in totaal. Zo, nu zijn we volledig (voor de 123548327ste keer).
quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg binnenkort een paar dagen op en neer naar Nice en ik wil alleen handbagage meenemen.
Mag mijn scheermesje gewoon in mijn handbagage, want ik wil niet dat mijn gilette word afgepakt aangezien die dingen tering duur zijn...
Dat heeft te maken met het feit dat vloeistoffen niet meer echt het speerpunt zijn voor de beveiliging. Uiteraard, grotere flessen halen ze er meestal wel uit, maar vloeistoffen in kleine hoeveelheden bij elkaar zijn wel zichtbaar op de scanner, maar niet de moeite waard om eruit te halen, een beetje beveiligingsmedewerker die achter de scanner zit kan wel bepalen of het wel of niet te groot is, hij/zij ziet dit soort dingen dagelijks voorbij komen.quote:Vloeistoffen zoals tandpasta heb ik in zo'n plastic tasje in mijn bagage zitten, en vaak vergeet ik die er ook uit te halen. Tot nu toe altijd achteraf zelf pas achter gekomen. Als het om slechts een deo rollertje en wat tandpasta gaat, zal het wel niet opvallen of niet interessant zijn...
Heh, je zal mij niet over kwaliteit van beveiliging horen klagen hoor. Het is een kwaliteitsverbetering dat ze zich niet meer met tubetjes tandpasta bezighouden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:27 schreef ozzietukker het volgende:
(Officieel zjin de richtlijnen anders, maar regels doorvoeren waar het publiek en beveiligingsmedewerkers niet achterstaan worden nu eenmaal, zeker naar verloop van tijd, minder aandacht aan besteed, dat is een natuurlijke reactie en heeft niets met de kwaliteit van de beveiliging te maken).
quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je zou er bijna een topic over gaan openen.
Ow, wacht => Nieuwe regels handbagage binnen EU
quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:29 schreef slaveloos het volgende:
wat is herbevestigen, en moet dat altijd?
dat je effe laat weten dat je echt echt echt mee wilt gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:29 schreef slaveloos het volgende:
wat is herbevestigen, en moet dat altijd?
Bril kun je afzetten toch of zit ie vastgelijmt?quote:Op zondag 5 april 2009 14:15 schreef RedFever007 het volgende:
Vraag over ID kaart, kun je daarmee vliegen als er onjuiste gegevens op staan? Ik zga dat m'n lengte namelijk niet klopt (zo'n 6 cm verschil) en de foto die daarop staat is ik+bril. Mag je met een bril op je ID kaart staan ivm die verscherpte regels hieromtrent met aanvragen van een idkaart/paspoort?
Lijkt mij persoonlijk geen probleem, maar heb nog niet eerder met deze ID kaart (2006 gekregen) gevlogen
445 is echt een hele goede prijs en ik zou daarvoor meteen boeken.quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte![]()
Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
quote:Op zondag 5 april 2009 19:32 schreef nelisb het volgende:
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
24 uur vertraging door een gemiste aansluiting. Het hotel waar we een nachtje werden ondergebracht was![]()
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld.quote:Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?
En iemand ervaringen met Continental?
De lage prijs is gewoon een aktie-tarief dat wordt bepaald door de marketing afdeling van BA.quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Anderhalf uur overstaptijd op Newark is gewoon veel te kort! Ik heb het daar mee gemaakt dat ik binnen 20 minuten na aankomst aan de gate buiten stond, maar vaak lukt dat niet. Een paar weken geleden op zondagmiddag! heb ik TWEE UUR in de rij gestaan voor de immigration omdat er net een Swiss Air toestel met veel vakantiegangers, die bijna geen Engels spraken. VRESELIJK!quote:Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?
En iemand ervaringen met Continental?
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.quote:Op zondag 5 april 2009 18:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wie heeft er hier ervaring met United Airlines, ik hoor er wisselende verhalen over..
Ik wil in oktober namelijk een binnenlandse vlucht nemen, dan ontkom je er bijna niet in (VS)
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte![]()
Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Ik zit nog te twijfelen. Aan de ene kant was het plan om van Amsterdam naar New York te vliegen, en van daar uit een paar dagen later naar Orlando (Walt Disney World), maar ik vond net een vlucht van British Airways naar Orlando voor 580 euro, met een overstap in Engeland. Dan zou je geen problemen hebben met immigration (Wel natuurlijk, maar niet als je een transfer moet catchen)quote:Op maandag 6 april 2009 13:06 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
quote:Op maandag 6 april 2009 13:15 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
Ozzie,quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.
Niet zo gek veel passagiers zijn FB member en de meeste daarvan zitten in business class. Aan de andere kant zijn er veel passagiers met een goedkoop ticket (en die point to point vliegen), die kunnen echt niet allemaal achterin gezet worden. In grote lijnen heb je gelijk, maar het is niet zo dat een goedkoop ticket per definitie een zeer slechte plaats oplevert. De ticketverkoop en de stoelen indeling zijn aparte procedures met beiden hun eigen logica.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet.
Dit is mij ook al overkomen toen ik met KLM zelf vloog. Dit was vanuit San Francisco, dus de reden was mogelijk dat ik via de Northwest website de checkin moest doen.quote:En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ozzie,
Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.
En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?quote:Op maandag 6 april 2009 11:27 schreef jaco het volgende:
[..]
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld
Ze zullen je best wel gratis overboeken op een andere vlucht, maar als die volgeboekt of overbooked is (en dat komt op populaire bestemmingen heel vaak voor in de VS) dan sta je dus achteraan in de rij. En dan zal die vriendelijke amerikaanse dame wel tegen je zeggen dat ze haar uiterste best voor je zal doen, doet ze ook, en daar neem jij dus genoegen mee. Maar uiteindelijk kan het dan wel eens uitdraaien op een nachtje overblijven want hoe later op de dag, hoe voller de domestic flights.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:
[..]
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Dat is niet je eigen schuld en je krijgt een nieuwe boardingpass om je reis te vervolgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:
[..]
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Omdat mensen dan vakantie (hoogseizoen) hebben en dus de prijzen hoger zijn. Logisch toch?quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
vraag en aanbod.quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |