abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67223201
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik ben dan echt als de dood dat er iets mis is. geen houvast enzo...
Wees maar blij. Wanneer je vroeger je papieren ticket kwijt raakte had je echt een probleem. Nu bel je de luchtvaartmaatschappij als je je E-ticketnummer helemaal niet meer weet. Maar je kunt dat nummer natuurlijk ook in je telefoon opslaan.
pi_67224599
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
pi_67233143
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
pi_67233264
Ik moest in Macau voor de vlucht naar Bangkok bij het inchecken ook al de vluchtbevestiging laten zien om Thailand weer uit te komen. Baliemedewerkers kenden Bangkok Airways niet dus dat was nog een heel gedoe
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67234649
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
In Manilla kom je de vertrekhal niet eens in als je geen ticket kan tonen aan de beveiliging bij de deur
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67316431
Mijn vader moet aan het einde van de week voor zijn werk naar Turkije. Naar die stad gaan geen rechtstreekse vluchten vanaf Nederland, maar wel van die vakantievluchten vanuit Duitsland. Nu heeft z'n bedrijf het volgende ticket geboekt: van AMS naar FRA met de KLM, en dan verder met een of andere vakantiemaatschappij. De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
TRV
pi_67317242
wordt idd kort dag. Handbagage alleen is geen optie?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_67317826
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken. Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67317886
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 11:12:32 #110
45833 crew  Fogel
pi_67317892
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef LintuxCx het volgende:
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken. Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
Kost wat, maar dan heb je ook wat... zal alleen in geval van vakantievlucht waarschijnlijk niet opgaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_67318530
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:18 schreef HomoSaabiens het volgende:
De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.
pi_67323725
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.

Klopt ja. Ik heb gezien dat KLM aankomt op Terminal 2, en SunExpress vertrekt vanaf Terminal 1.

Ik heb mn vader het precieze reisschema gevraagd, eens kijken wat het precies is. Als ik zo even gauw kijk is die vlucht ook nog behoorlijk duur, ondanks het feit dat het een chartermaatschappij is. Die vlucht is dus zowieso niet geboekt om kosten te besparen.

Edit: de overstaptijden zijn inderdaad te kort, wat ik al vermoedde. Het interne reisburo mag het nu gaan oplossen, ik ben benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door HomoSaabiens op 23-03-2009 16:22:11 (Reisschema bekend) ]
TRV
  maandag 23 maart 2009 @ 20:35:55 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67336449
Nou, zo onhaalbaar is het nu ook weer niet, KLM vliegt normaliter redelijk optijd, en de vliegtijden aangegeven zijn officieel van gate tot gate, en niet zozeer tot touchdown, want als dat zo zou zijn zou de vluchttijd naar FRA aanmerkelijk korter zijn, je zit namelijk maar een minuut of 40 in de lucht. De bagage is in Frankfurt vrij snel op de band. Terminal 1 en 2 zijn ook weer niet zover uit elkaar dus als alles optijd vliegt makkelijk haalbaar.

Zelf zou ik dit trouwens niet zo boeken, ik zou kiezen voor minimaal 2,5 uur omdat je dan ook eventuele vertraging kunt opvangen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67337017
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
  maandag 23 maart 2009 @ 20:51:55 #115
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_67337091
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:14 schreef HomoSaabiens het volgende:
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.
Dan was het handiger geweest om AMS-FRA bij Lufthansa te boeken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_67337614
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
Het gaat om een vlucht naar Izmir. Daar kan je inderdaad wel op vliegen vanuit Nederland, maar dat zijn erg onhandige tijden. Bovendien gaan er op de geplande datum geen terugvluchten.
Vanuit Dusseldorf is er dagelijks een rechtstreekse vlucht op goeie tijden, dat lijkt me een stuk handiger. Dusseldorf is toch maar een half uur verder met de taxi dan Amsterdam. Maar goed, eens zien of er iets wordt omgeboekt ofzo..
TRV
pi_67409426
Goed, uiteindelijk zijn de vluchten die in eerste instantie geboekt waren gecancelled. Het was dus AMS-FRA v.v. met KLM, en van daaruit FRA-ADB v.v. met Sunexpress. De overstaptijd was ongeveer 2 uur en dus te krap. Lekker dat die lui van het reisburo dat zelf ook uitzoeken!

Maar goed, inmiddels zijn er dus nieuwe tickets geboekt. Het is een (rechtstreeks) retour vanuit DUS geworden, wat ik al eerder suggereerde. Dus dit is ook weer opgelost.
TRV
pi_67434778
Ga morgen naar Dublin voor een paar daagjes met alles in handbagage dus.

Hoe zit dat met shampoo enzo, vloeistofgedoe... ik geloof dat daar wel wat regels aanzitten? Ik kwam wel vaag iets tegen maar kon het niet duidelijk vinden verwacht dat we met Ryanair gaan.
pi_67450524
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.

Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...

Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
pi_67460664
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:31 schreef LintuxCx het volgende:
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.

Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...

Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
Wat een kutregels allemaal inderdaad...

Moet ik straks zo'n hoerig zakje zoeken en nu zorgen dat ik alleen maar onder de 100ml dingen heb
pi_67461088
Is er al iets bekend over vliegtuigmaatschappijen die vliegtaks van reizen na 1 juli 2009 gaan terugstorten?
pi_67461176
quote:
Passagiers die hebben geboekt en vanaf 1 juli 2009 met transavia.com vliegen, hebben recht op restitutie (geldteruggave), ter hoogte van het betaalde vliegbelastingbedrag. Dit bedrag zal door transavia.com worden overgemaakt op het rekeningnummer of creditcard waarmee de boeking is betaald. Er worden door transavia.com geen administratiekosten in rekening gebracht.

Restitutie vanuit transavia.com geldt uitsluitend voor passagiers die direct aan transavia.com hebben betaald. Passagiers die direct aan de touroperator of reisagent hebben betaald, krijgen de vliegbelasting dus niet door transavia.com teruggestort op hun eigen rekening. Wij verwijzen hiervoor naar de desbetreffende touroperator of reisagent. transavia.com zal in deze gevallen het geld terugstorten op de rekening van deze reisagent of touroperator.

transavia.com heeft te maken met zeer veel restitutiegevallen. Het terugbetalen van de vliegbelasting zal daarom enige tijd in beslag nemen. Wij vragen hiervoor uw begrip. De vliegbelasting zal worden terugbetaald tussen 1 april en 1 juli 2009. U hoeft hier verder niets voor te doen. Als u in aanmerking komt voor teruggave, ontvangt u hierover een e-mail van ons.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:40:29 #123
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67461262
ik vlieg binnenkort naar de VS. heb mijn ticket via cheaptickets oid geboekt. Moet ik deze herbevestigen? En hoe doe je dat?
Ik vlieg met continental. Ik zag dat ik tegenwoordig zo'n visum moet hebben. Duurt dat lang?
bedankt alvast
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_67461462
Stomme vraag, maar betaalde je die vliegtaks alleen als je opsteeg vanaf Nederlands grondgebied?
Vlieg namelijk wel terug op Amsterdam met Transavia..
pi_67461544
Volgens mij alleen bij vertrek uit een NLse luchthaven
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67461574
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij alleen bij vertrek uit een NLse luchthaven
Ah ok, dan wacht ik nieuws mbt. British Airways af.
pi_67462402
Hmpf nou in ieder geval heb ik m'n lenzenvloeistof onder de 100 ml gevonden

Maar hoe doen jullie dat dan?

Met douchegel en shampoo en deodorant enzo.

Die moet ik nu dus gewoon daar halen voor die paar dagen? en dan weer weggooien
pi_67462609
Douchegel shampoo en deodorant gewoon in je ruimbagage/koffer doen, als je die meeneemt!
En als je het perse in je handbagage wilt, gewoon van die ''monstertjes'' kopen bij de Kruidvat oid
pi_67462640
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef timp0e het volgende:
Douchegel shampoo en deodorant gewoon in je ruimbagage/koffer doen, als je die meeneemt!
En als je het perse in je handbagage wilt, gewoon van die ''monstertjes'' kopen bij de Kruidvat oid
Ja dat is het em, we nemen alleen handbagage mee.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:42:38 #130
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67463144
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:25 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ja dat is het em, we nemen alleen handbagage mee.
als het voor een paar dagen is, dan kun je toch ook gewoon monstertjes meenemen?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_67463542
Ik neem nooit shampoo/douchespul mee. In hotels wordt het toch elke dag weer opnieuw aangevuld

tandpasta/deo/spul voor in je haar en daarmee red ik het wel een dag of 3-4-5.
pi_67463762
Ik neem sowieso alleen in mijn ruimbagage spul mee dat onder de controleregels valt. In het begin was ik daar niet zo streng mee, maar na de zoveelste keer dat ik weer eens de helft van mijn spullen had laten liggen bij de controle heb ik een eigen zero-tolerance politiek.

Ik heb trouwens ook een e-mail gestuurd aan Swiss voor het terugvragen van mijn vliegtaks voor een vlucht die ik in juli met ze maak.
pi_67467948
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ah ok, dan wacht ik nieuws mbt. British Airways af.
Maar dat was dus geen 45 euries maar slechts 11,25 euries. Als je tenminste met BA vanaf Amsterdom vertrokken bent.
pi_67468283
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:04 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Maar dat was dus geen 45 euries maar slechts 11,25 euries. Als je tenminste met BA vanaf Amsterdom vertrokken bent.
Ja, dus?
11,25 x 6 is toch een bedrag dat ik niet 'zomaar' weg geef. Misschien dat jij daar makkelijker in bent.
Vind dat ik BA wel genoeg spek met 90 euro per persoon voor een enkeltje LGW.
pi_67471203
Ik vlieg op 31 Juli naar Nice met KLM en daarna ook weer terug
Krijg ik ook mijn vliegtaks terug en is dat dan 11,25 of 22,50?
Life is too short for the right lane
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:23:23 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67472199
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:59 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg op 31 Juli naar Nice met KLM en daarna ook weer terug
Krijg ik ook mijn vliegtaks terug en is dat dan 11,25 of 22,50?
De ticketbelasting geldt alleen voor vertrek vanaf NL luchthavens, dus is dat 11,25 wat je terugkrijgt. (Nederland had dat wel gewilt dat andere landen ook de vliegtax zouden invoeren, maar deze hebben rustig afgewacht totdat de passagiersaantallen op Schiphol en dan vooral de opstappende passagiers (laatste cijfers januari -9%, februari in 17,7%) dramatisch naar beneden gingen zodat zij de gevolgen, welke al eerder zichtbaar waren niet in hun eigen land wilden zien).

Voor het vloeistofgebeuren:
quote:
Thanks to new X-ray technology that can detect liquid bomb-making ingredients like hydrogen peroxide
DIT is zo'n ontzettende onzin en alleen bedoeld om een paar hoge bobo's ergens in een ivoren toren niet teveel gezichtsverlies te laten oplopen en het publiek mak houden dat de regels wel nodig waren maar nu niet meer omdat ze een betere scanner gaan invoeren.
(Israeli security kan reeds met de huidige scanner verdachte (vloei)stoffen onderscheppen, en dat zouden de beveiligers op vliegvelden in Europa en de VS ook wel kunnen, maar die worden ingehuurd van G4S met een LBO nivo......) De nieuwe scanner is echt niet veel beter dan dat het vloeistoffen nog duidelijker oplicht op het scherm, maar er zit nog steeds dezelfde medewerker achter die X-ray.
Volgens het plot zouden de verdachte vloeistoffen in totaal 500 ML per persoon bedragen, het aantal wat je met gemak in je zakje kwijt kunt. Dus niets meer dan een windowdressing, al weten de beveiligingsmedewerkers dat zelf ook wel en ebt de controle de laatste maanden een beetje weg...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67487219
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef timp0e het volgende:
Je kunt ook wel ergens lege 100ml flesjes halen en daar dan wat in doen.

ozzietukker: Interessant verhaal. Weinig verbazingwekkend ook inderdaad.. Security theater stinkt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:17:39 #138
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67663581
Hallo, ik boek geregeld mijn vliegtripjes online bij low cos carriers (BMI Baby, Ryan Air, Esayjet en nog een heel stel). Bij het boeken krijg je altijd een nummer/letter combi waarvan gevraagd wordt dit mee te nemen.

Echter, bij het inchecken ben ik nog nooit m dat nummer gevraagd, paspoort is voldoende.

Waarvoor is dat nummer eigenlijk
pi_67663992
Voor het geval dát er iets gebeurt waardoor je het nummer nodig zou hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_67668743
Laatste keren is er bij Ryanair en bij Easyjet telkens specifiek om dat nummer gevraagd. Is vooral om je reservering makkelijker terug te vinden.
pi_67668922
Wat zou je denken van dat wanneer je vlucht gecancelled wordt en je omgeboekt moet worden op een andere vlucht? Of dat je bijvoorbeeld zogenaamd niet op de passagierslijst staat omdat de vlucht overboekt is. Je gelooft het niet maar het komt allemaal voor. Je wilt niet weten wat voor trucs er door airlines wordt uitgehaald bij te volle of hele lege vluchten.
pi_67669102
Is dat nummer niet ook om te gebruiken bij het inchecken (in zo'n apparaat) als je id-kaart bijv niet werkt? Of is dat een ander nummer...
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
pi_67669178
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:32 schreef tomaad het volgende:
Is dat nummer niet ook om te gebruiken bij het inchecken (in zo'n apparaat) als je id-kaart bijv niet werkt? Of is dat een ander nummer...
Dat is ook hetzelfde nummer inderdaad.
pi_67669340
Of als je via de telefoon hebt geboekt ( ) en de medewerker je naam verkeerd heeft gespeld. Bv Pedersen i.p.v. Pietersen. Dan kun je hoog en laag volhouden dat je geboekt hebt, maar als Pietersen niet op de passagierslijst staat, kun je niet mee. Als je daarentegen het boekingsnummer ook hebt, kun je aannemelijk maken dat de persoon aan de telefoon je naam fout gespeld heeft, bv omdat hij/zij geen native nederlander is en daarom je naam maar heeft genoteerd zoals hij/zij het verstaan heeft.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_67670126
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Of als je via de telefoon hebt geboekt ( ) en de medewerker je naam verkeerd heeft gespeld. Bv Pedersen i.p.v. Pietersen.
Als je telefonisch hebt geboekt, heb je ook met een creditcard betaald. Zo'n betaling wordt alleen verwerkt met de juiste naam.

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om de bevestiging (met boekingsnummer) uit te printen en mee te nemen op reis. Als je veel naar de VS en Canada vliegt, dan vraagt immigration hier meestal naar en maak je een slechte indruk als je deze bevestiging niet bij je hebt. Ook werd ik er eens naar gevraagd door twee Schiphol bewakers toen ik het passagiersgedeelte wilde betreden om in te checken.
pi_67671080
Ik heb trouwens afgelopen week nog gevlogen en was samen met iemand (niet al te snuggere collega)die zo ontzettend dom was om scheermesjes in zijn handbagage mee te nemen. Wat ik me later afvroeg, als hij eruit werd gepikt door de douane, wat dan? Dat hij dan een probleem heeft lijkt me logisch, maar kan ik mijn vlucht dan ook niet voortzetten, de reis is immers voor 2 personen.

Trouwens, hij heeft gewoon kunnen vliegen met zijn scheermesjes in zijn handbagage, wat ik erg jammer vond.
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
pi_67676064
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef jaco het volgende:
Als je telefonisch hebt geboekt, heb je ook met een creditcard betaald. Zo'n betaling wordt alleen verwerkt met de juiste naam.
Nope. Ik heb bij een goedkope vliegtuigmaatschappij gewerkt en heb heel wat zaken voorbij zien komen die eigenlijk niet door de beugel konden, waaronder een volledig andere naam en dat wordt gewoon geaccepteerd door de creditcardmaatschappijen.
pi_67677208
Weet iemand hoeveel uur van te voren je aanwezig moet zijn (voor de bagage dropoff) als je al online ingecheckt bent voor een reis?
pi_67677661
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef athlonkmf het volgende:
Weet iemand hoeveel uur van te voren je aanwezig moet zijn (voor de bagage dropoff) als je al online ingecheckt bent voor een reis?
Ligt er aan waar je naar toe vliegt en over welk vliegveld je het hebt. Op Schiphol ben je al snel een half uurtje onderweg van de beveiliging tot aan het einde van de B-pier. En dan moet je soms ook nog eens aan de gate door de scanner.

Als je het hebt over een zakenvluchtje vanaf Rotterdam is 10 minuten vantevoren aanwezig zijn genoeg.
pi_67677865
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:33 schreef athlonkmf het volgende:
Schiphol heeft een algemeen advies: 2 uur voor een europese bestemming, 3 uur voor intercontinentaal. Het maakt dus niet uit of je al ingecheckt bent.

Helaas heeft het online inchecken niet de maximale efficiency winst meegebracht. Er ontstaat nu regelmatig oponthoud bij de bagage drop-off omdat mensen teveel bagage meenemen en dan gaan zeuren over de prijs daarvoor of de drop-off medewerkers lastig vallen met andere onmogelijke verhalen.

Alleen als ik geen checkin bagage heb of als ik het bij Skyteam Elite kan afleveren dan kom ik een half uurtje later.
pi_67679465
Ik heb ook wel eens scheermesjes in mijn handbagage gehad, en ik had er ook een schaar bij. Die werden verwijderd door de beveiliging.

Overigens ben ik de afgelopen twee keren (Ciampino/Eindhoven) gewoon door de beveiliging gekomen met tandpasta en deodorant (50ml) in mijn handbagage.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67682303
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:55 schreef JohnDDD het volgende:

Overigens ben ik de afgelopen twee keren (Ciampino/Eindhoven) gewoon door de beveiliging gekomen met tandpasta en deodorant (50ml) in mijn handbagage.
Logisch. Verpakkingen tot 100 ml mag je gewoon meenemen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67682422
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:32 schreef tomaad het volgende:
Ik heb trouwens afgelopen week nog gevlogen en was samen met iemand (niet al te snuggere collega)die zo ontzettend dom was om scheermesjes in zijn handbagage mee te nemen. Wat ik me later afvroeg, als hij eruit werd gepikt door de douane, wat dan? Dat hij dan een probleem heeft lijkt me logisch, maar kan ik mijn vlucht dan ook niet voortzetten, de reis is immers voor 2 personen.

Trouwens, hij heeft gewoon kunnen vliegen met zijn scheermesjes in zijn handbagage, wat ik erg jammer vond.
Beveiligde scheermesjes (dus die dingen in een houder) mogen gewoon mee in de handbagage. Als hij zo'n ouderwets scheermes bij zich had gehad dan was dat uit zijn bagage gehaald, had hij een streng verhaal gekregen maar had waarschijnlijk gewoon mogen vliegen.

Pas als hij een ninja zwaard of bom aan boord had willen brengen (duidelijk kwade opzet) hadden ze ook naar jou gekeken. En dan alleen nog als jullie de boeking samen hebben gemaakt en aan elkaar gelinkt konden worden. Dus, de volgende keer apart boeken en zo ver mogelijk wegblijven bij die collega totdat je door de beveiliging bent!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67683355
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:38 schreef Cat22 het volgende:
Logisch. Verpakkingen tot 100 ml mag je gewoon meenemen.
Maar dan wel officieel in een doorzichtige plastic zak.
pi_67684394
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar dan wel officieel in een doorzichtige plastic zak.
Jaha.. en maximaal 1 liter in totaal. Zo, nu zijn we volledig (voor de 123548327ste keer).
pi_67684615
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:02 schreef Cat22 het volgende:

Jaha.. en maximaal 1 liter in totaal. Zo, nu zijn we volledig (voor de 123548327ste keer).
Je zou er bijna een topic over gaan openen.

Ow, wacht => Nieuwe regels handbagage binnen EU
pi_67695065
Ik vlieg binnenkort een paar dagen op en neer naar Nice en ik wil alleen handbagage meenemen.
Mag mijn scheermesje gewoon in mijn handbagage, want ik wil niet dat mijn gilette word afgepakt aangezien die dingen tering duur zijn...
Life is too short for the right lane
pi_67695899
Wat ik altijd doe is gewoon botte oude mesjes die nog wel een paar keer mee kunnen gaan erop laten zitten en die dan mee. Als ze die willen hebben, best, veel plezier ermee. Koop ik bij aankomst wel wat tijdelijks. Is overigens nog nooit nodig geweest.

Vloeistoffen zoals tandpasta heb ik in zo'n plastic tasje in mijn bagage zitten, en vaak vergeet ik die er ook uit te halen. Tot nu toe altijd achteraf zelf pas achter gekomen. Als het om slechts een deo rollertje en wat tandpasta gaat, zal het wel niet opvallen of niet interessant zijn...
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:27:36 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67698449
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg binnenkort een paar dagen op en neer naar Nice en ik wil alleen handbagage meenemen.
Mag mijn scheermesje gewoon in mijn handbagage, want ik wil niet dat mijn gilette word afgepakt aangezien die dingen tering duur zijn...
Scheermesjes als Gilette die in een houder zitten, (en of dat nu 1, 2, 3 of 4 mesjes in een houder zijn maakt niet uit), zijn gewoon toegestaan.
Mocht je een scheermes hebben als 'mes' dan is dat uiteraard niet toegestaan, want dan wordt dit gezien als steekvoorwerp.
quote:
Vloeistoffen zoals tandpasta heb ik in zo'n plastic tasje in mijn bagage zitten, en vaak vergeet ik die er ook uit te halen. Tot nu toe altijd achteraf zelf pas achter gekomen. Als het om slechts een deo rollertje en wat tandpasta gaat, zal het wel niet opvallen of niet interessant zijn...
Dat heeft te maken met het feit dat vloeistoffen niet meer echt het speerpunt zijn voor de beveiliging. Uiteraard, grotere flessen halen ze er meestal wel uit, maar vloeistoffen in kleine hoeveelheden bij elkaar zijn wel zichtbaar op de scanner, maar niet de moeite waard om eruit te halen, een beetje beveiligingsmedewerker die achter de scanner zit kan wel bepalen of het wel of niet te groot is, hij/zij ziet dit soort dingen dagelijks voorbij komen.
(Officieel zjin de richtlijnen anders, maar regels doorvoeren waar het publiek en beveiligingsmedewerkers niet achterstaan worden nu eenmaal, zeker naar verloop van tijd, minder aandacht aan besteed, dat is een natuurlijke reactie en heeft niets met de kwaliteit van de beveiliging te maken).

[ Bericht 39% gewijzigd door ozzietukker op 04-04-2009 09:33:45 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:29:56 #160
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67698466
wat is herbevestigen, en moet dat altijd?
pi_67702309
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:27 schreef ozzietukker het volgende:

(Officieel zjin de richtlijnen anders, maar regels doorvoeren waar het publiek en beveiligingsmedewerkers niet achterstaan worden nu eenmaal, zeker naar verloop van tijd, minder aandacht aan besteed, dat is een natuurlijke reactie en heeft niets met de kwaliteit van de beveiliging te maken).
Heh, je zal mij niet over kwaliteit van beveiliging horen klagen hoor. Het is een kwaliteitsverbetering dat ze zich niet meer met tubetjes tandpasta bezighouden.

Ben er de afgelopen tijd ook wel eens helemaal doorheen geglipt met een halve liter fles (oid) water ergens in mijn tas waar ik niet meer van af wist (zijvakje wat ik niet zo vaak gebruik), die werd nog wel eens op de terugreis pas opgemerkt (terwijl het er op de heenreis al zat).

Maar goed, over airport security gesproken, over vier weken vlieg ik weer via LHR.

@slaveloos: Herbevestigen heb ik nog nooit hoeven doen, maar ik vlieg minder dan eens per maand en vooral korte afstanden...
pi_67703678
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:09 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je zou er bijna een topic over gaan openen.

Ow, wacht => Nieuwe regels handbagage binnen EU
pi_67706246
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:29 schreef slaveloos het volgende:

Dat is de maatschappij opbellen dat je ook echt terug gaat vliegen. Met online check-in is dat bijna niet meer nodig. Tenzij je natuurlijk niet online kan inchecken voor de terugweg omdat je geen internet / printer oid bij de hand hebt.
pi_67706340
Heb nog nooit een herbevestiging gedaan. Elke vlucht buiten Europa ston het erbij.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:17:02 #165
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67708462
Herbevestigen is wel handig als je zelf niet of slecht bereikbaar bent omdat je bijvoorbeeld met een rugzak rondreist. Vliegtuigmaatschappijen of luchthavens veranderen soms vertrektijden en het is handig als ze dat even kunnen melden...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_67717294
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:29 schreef slaveloos het volgende:
dat je effe laat weten dat je echt echt echt mee wilt gaan.

Ik heb dat alleen heel vroeger bij Cathay Pacific moeten doen. TOen was er nog sprake van veel overboekingen. Of het nu nog zo is weet ik niet.
  zondag 5 april 2009 @ 14:15:07 #167
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_67728182
Vraag over ID kaart, kun je daarmee vliegen als er onjuiste gegevens op staan? Ik zga dat m'n lengte namelijk niet klopt (zo'n 6 cm verschil) en de foto die daarop staat is ik+bril. Mag je met een bril op je ID kaart staan ivm die verscherpte regels hieromtrent met aanvragen van een idkaart/paspoort?

Lijkt mij persoonlijk geen probleem, maar heb nog niet eerder met deze ID kaart (2006 gekregen) gevlogen
pi_67728316
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:15 schreef RedFever007 het volgende:
Vraag over ID kaart, kun je daarmee vliegen als er onjuiste gegevens op staan? Ik zga dat m'n lengte namelijk niet klopt (zo'n 6 cm verschil) en de foto die daarop staat is ik+bril. Mag je met een bril op je ID kaart staan ivm die verscherpte regels hieromtrent met aanvragen van een idkaart/paspoort?

Lijkt mij persoonlijk geen probleem, maar heb nog niet eerder met deze ID kaart (2006 gekregen) gevlogen
Bril kun je afzetten toch of zit ie vastgelijmt?
beter lezen

Ik heb op me id-kaart lang haar, en heb nu kort haar, lijk er totaaaal niet op. En nog nooit iets over gehoord. Zal misschien wel liggen aan de bestemming, hoe streng ze daar zijn ermee.
pi_67728918
Alsof ze op die lengte letten.. Je kunt van mensen die nog in de groei zijn moeilijk verwachten dat ze bij elke extra cm weer een nieuwe ID kaart halen.

Dat zit wel goed joh. Lekker vliegen met de ID kaart en je paspoort thuis laten. Die gebruik ik echt alleen nog maar voor reizen buiten de EU.
  zondag 5 april 2009 @ 14:52:16 #170
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zondag 5 april 2009 @ 16:32:50 #171
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67732448
Plan is om in september vanaf AMS naar LA te vliegen. Heel misschien boeken we gewoon via Kras, kant en klaar. Kost ons dan ruim 2600 voor 2 personen voor 16 dagen, inclusief vluchten, hotels en autohuur.

Maar wie weet regelen we het zelf wel. Zit nu dus te kijken naar vluchten. Prijzen vallen me vies tegen. Ik zoek een rechtstreekse vlucht (die zijn al schaars) met zoveel mogelijk beenruimte. De beenruimte van Malaysia airlines krijgen we niet, dat snap ik maar de economy van Martinair naar Florida vorig jaar vond ik écht te krap.

Welke maatschappijen zijn nou een beetje aardig daarin (en bieden eventueel een upgrade aan), vliegen rechtstreeks, hebben een personal inflight entertainment en via welke site kan ik het beste boeken dan?

Overigens willen we denk ik vanaf San Fransisco terug maar bijvoorbeeld de site van KLM pikt het niet als je een enkele vlucht boekt en ergens anders wil vertrekken. Boek ik retour AMS-LAX-AMS kost het me 1400 voor 2 man, boek ik enkel dan vindt ie dat het 3400 euro kost ofzo
L'Enfer, c'est les autres.
pi_67733813
Rechtstreeks vanaf Amsterdam naar de Westkust van de VS kan alleen met KLM en Northwest Airlines. KLM vliegt met oude 747's zonder beenruimte of entertainment, de Airbussen van Northwest zijn iets beter. 700 euro pp is een goede prijs voor zo'n vlucht. Een vlucht met overstap 'kan zo'n 150 euro goedkoper zijn in die tijd van het jaar, maar dat is erg afhankelijk van wanneer je gaat en wat de olieprijs / dollarkoers is op het moment van boeken. Je kunt bij expedia / cheaptickets / kayak etc. gewoon invullen hoe je wilt vliegen (soms via de 'multi city' optie). Heen naar LA, terug vanaf San Francisco of Seattle ofzo is geen probleem om te boeken.
  zondag 5 april 2009 @ 17:29:21 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67733935
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte

Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_67734192
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte

Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
445 is echt een hele goede prijs en ik zou daarvoor meteen boeken.

De 747's van BA waarmee ik gevlogen heb, hadden allemaal eigen tv'tjes en genoeg beenruimte. Die overstaptijd moet voldoende zijn, ik neem aan dat ze tegen die tijd alle problemen wel uit het nieuwe bagagesysteem gehaald hebben.
pi_67735288
Wie heeft er hier ervaring met United Airlines, ik hoor er wisselende verhalen over..
Ik wil in oktober namelijk een binnenlandse vlucht nemen, dan ontkom je er bijna niet in (VS)
pi_67737170
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
pi_67738719
Ik zie een patroon....
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:32 schreef nelisb het volgende:
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
24 uur vertraging door een gemiste aansluiting. Het hotel waar we een nachtje werden ondergebracht was

(binnenlandse vlucht had trouwens vertraging, internationale vlucht vertrok - helaas voor ons dus- keurig op tijd)
pi_67739189
Van LA naar Chicago ging prima. Alleen van Chicago naar amSterdam was drama. Wel hadden ze hotel geregeld en eten enzo. Uiteindelijk maar 2 X 100 dollar tegoed Bon gehad.
pi_67747072
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?

En iemand ervaringen met Continental?
pi_67747833
Overstappen in Amerika is voor zover ik weet vooral ruk omdat je je bagage opnieuw in moet checken als je van een vlucht buiten de VS komt. Dan is 1.5 uur op zich niet zo ruim.
pi_67749011
Had vorig jaar 5kwartier voor mijn vlucht van Houston naar LA. Ruim genoeg! Verliep echt zo vlot allemaal!
pi_67753849
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?

1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld.

De 'immigration service' van de VS spreekt een paar minuten met elke arriverende passagier. Dit kan zeer vlot verlopen maar ook zeer traag. Dit hangt af van het aantal vliegtuigen dat tegelijk met jouw toestel arriveert en hoeveel loketten Immigration op dat moment open heeft. Ik heb in New York gewoond en ben een paar keer snel doorgelopen op Newark, maar ik heb er ook een keer een uur gestaan (de mensen achter mij in de rij nog veel langer).

De immigration houdt GEEN rekening met jouw vervolgvlucht. Ga hier niet over zeuren bij de 'organisatoren' van de rij (die weten sowieso niets). Ga niet telefoneren of de rij proberen te skippen, want je wordt nog apart gezet ook voor nadere kontrole.

Continental is ok. Niet uitzonderlijk goed of slecht.
pi_67754195
quote:
De lage prijs is gewoon een aktie-tarief dat wordt bepaald door de marketing afdeling van BA.

Het entertainment en de beenruimte zijn vaste factoren per toestel. Ze kunnen er niet zomaar wat stoelen bijzetten of het entertainment verwijderen en dan de prijs aanpassen.

De beenruimte van verschillende maatschappijen kun je hier nagaan: http://www.seatguru.com als je weet welk toestel je vliegt. Een deskundige vliegtuigen insider kan misschien ook nagaan wat voor een entertainment systeem er aanwezig zal zijn.

Het is een kwestie van geluk: ik heb wel eens met een zeer goedkoop ticket in een gloednieuw toestel gezeten en ook wel eens met een duur ticket in een oude bak met zo'n schermpje waar je met z'n allen naar kijkt en waar iedereen steeds voorlangs loopt :-)
pi_67756569
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:

Anderhalf uur overstaptijd op Newark is gewoon veel te kort! Ik heb het daar mee gemaakt dat ik binnen 20 minuten na aankomst aan de gate buiten stond, maar vaak lukt dat niet. Een paar weken geleden op zondagmiddag! heb ik TWEE UUR in de rij gestaan voor de immigration omdat er net een Swiss Air toestel met veel vakantiegangers, die bijna geen Engels spraken. VRESELIJK!

En in de VS wachten die binnenlandse vluchten niet, en krijg je ook geen assistentie om met voorrang door de immigration gelootst te worden. Dus ik hoop dat je een beetje geluk hebt. Want overboeken op een latere vlucht is vaak geen optie omdat die vaak overvol zitten.
pi_67756774
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wie heeft er hier ervaring met United Airlines, ik hoor er wisselende verhalen over..
Ik wil in oktober namelijk een binnenlandse vlucht nemen, dan ontkom je er bijna niet in (VS)
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
pi_67757047
quote:

Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
pi_67757396
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:06 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
Ik zit nog te twijfelen. Aan de ene kant was het plan om van Amsterdam naar New York te vliegen, en van daar uit een paar dagen later naar Orlando (Walt Disney World), maar ik vond net een vlucht van British Airways naar Orlando voor 580 euro, met een overstap in Engeland. Dan zou je geen problemen hebben met immigration (Wel natuurlijk, maar niet als je een transfer moet catchen)
New York heb ik inmiddels al 2 keer gezien, dat komt dan nog wel.
  maandag 6 april 2009 @ 19:05:22 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67768688
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:15 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.

Ik zou zo met British Airways vliegen, zeker voor de genoemde prijs, en mocht je met BA buiten jouw schuld de vlucht missen wordt je gewoon overgeboekt, BA heeft hierin geen slechte naam.
(1,40 uur is te doen, het koste mij 45 minuten vanaf Gate 32 in terminal 3 naar de BA gate in terminal 5, en bij die gate moest je komen met een skytrain. (Okee ik had wel alles mee qua controle en net aankomende treinen, maar BA vliegt alles vanaf Terminal 5, dus je blijft nog in hetzelfde gebouw ook).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:43 #189
155616 Proximo
For god, king & country
pi_67778145
Continental voert zowat als enige nog op binnelandse vluchten maaltijden uit, in zowel economy als first
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_67784343
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.
Ozzie,

Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.

Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.

En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
pi_67788657
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet.
Niet zo gek veel passagiers zijn FB member en de meeste daarvan zitten in business class. Aan de andere kant zijn er veel passagiers met een goedkoop ticket (en die point to point vliegen), die kunnen echt niet allemaal achterin gezet worden. In grote lijnen heb je gelijk, maar het is niet zo dat een goedkoop ticket per definitie een zeer slechte plaats oplevert. De ticketverkoop en de stoelen indeling zijn aparte procedures met beiden hun eigen logica.
quote:
En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
Dit is mij ook al overkomen toen ik met KLM zelf vloog. Dit was vanuit San Francisco, dus de reden was mogelijk dat ik via de Northwest website de checkin moest doen.

Maar hier is de oplossing: als Platinum (en gold) member mag je bij de business class balie je bagage afleveren. Daar realiseert de medewerker zich dat je Elite plus member bent en zal je aanbieden om in ieder geval van de middenstoel af te komen. Als ze het al niet spontaan aanbieden, kun je er zelf om vragen.

Ik heb ook wel een keer de online checkin afgebroken omdat er alleen middenstoelen werden aangeboden. Gewoon gokken dat er op de luchthaven checkin' betere plaatsen beschikbaar zijn. Je hebt dan immers weinig te verliezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door jaco op 07-04-2009 11:43:42 (spelling) ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:12:26 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67803893
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ozzie,

Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.

Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.

En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
En toch heb ik altijd relatief goede plaatsen kunnen kiezen tijdens online incheken, voor het vragen van extra kosten voor emergency seats kon ik zelfs deze online uitkiezen. (En ik heb her en der verspeid over de vliegtuigen gezeten).

Al vlieg ik de laatste tijd niet meer met KLM, zolang ze het falend yieldbeleid doorzetten om tickets met vertrek Amsterdam als premiumprijs te berekenen zullen velen met mij de rug toekeren aan KLM, de laatste vervoerscijfers geven dat weer aan.
Natuurlijk is de ecomische crisis een oorzaak, maar KLM doet hetzelfde als jaren geleden door zichzelf met vertrek vanaf Amsterdam uit de markt te prijzen, en dan op andere markten tickets te dumpen omdat de stoelen niet volkomen, toendertijd kwam er een omslag doordat ze de tarieven gingen verlagen, maar langzamerhand hebben zij deze weer opgekrikt (nu onder het mom van brandstoftoeslagen), en ze zijn weer terug bij af.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67810751
Dat ben ik dus wel helemaal met je eens Ozzie!. Het is dat KLM nu eenmaal nog steeds de meeste en vaak beste verbindingen heeft vanaf AMS, al dan niet met partner airlines. En ook dat die FB miles wel lekker doorsparen al is het beste daar ook weer vanaf sinds 1 april en je erg je best moet doen om nog 50% van de base miles te kunnen sparen. Maar qua prijs is het gewoon een grof schandaal. Met name op de routes naat Z.O. Azie en alle andere maatschappijen op die route doen daar vrolijk aan mee. Daarintegen is KLM op de routes naar Zuid Amerika weer veel duurder dan b.v. TAP vanaf Amsterdam, maar die vertrekken op het ongehoorde tijdstip van 6:30 of 7:15. Dan vlieg ik toch liever KLM om 10 uur met een rechtstreekse vlucht naar Sao Paulo.

Dus die miles en het daarbij behorende level hebben zo nog steeds hun voordelen zoals business class check in, en een goede stoel voorin het toestel.

In juli ga ik weer eens wat miles besteden AMS-BKK in business en retour SIN-CDG-AMS in first class. En dat alles voor slechts 160.000 award miles. OK, plus 300 euro bijbetalen.

Maar als ik die tickets zelf moet betalen weet ik wel een betere verbinding: Malaysian met 34" stoel pitch ipv die lullige 31" bij KLM.
pi_67822418
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:27 schreef jaco het volgende:

[..]

1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
pi_67823071
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:

[..]

De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Ze zullen je best wel gratis overboeken op een andere vlucht, maar als die volgeboekt of overbooked is (en dat komt op populaire bestemmingen heel vaak voor in de VS) dan sta je dus achteraan in de rij. En dan zal die vriendelijke amerikaanse dame wel tegen je zeggen dat ze haar uiterste best voor je zal doen, doet ze ook, en daar neem jij dus genoegen mee. Maar uiteindelijk kan het dan wel eens uitdraaien op een nachtje overblijven want hoe later op de dag, hoe voller de domestic flights.
pi_67836760
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:

[..]

Dat is niet je eigen schuld en je krijgt een nieuwe boardingpass om je reis te vervolgen.

Buzz129 kaart terecht het risico aan indien je de vlucht mist. Aan de andere kant, hoeven de vluchten helemaal niet vol te zitten en zo ja, dan is een avondje in New York verblijven is ook geen straf.

Ik zou zelf gewoon de verkochte reis accepteren. Normaalgesproken gaat dit goed en stap je zonder problemen over op de vervolgvlucht. Bereid je mentaal voor dat het ook mis kan lopen, wat dan de mogelijkheden zijn en dan is er nog weinig aan de hand.

Het alternatief is dat je vooraf al om een latere vervolgvlucht vraagt. Dan weet je vrijwel zeker dat je het haalt, maar aan de andere kant zie je dan ook de eerdere vlucht waarschijnlijk vertrekken terwijl je die had kunnen pakken. Dit lijkt me ook wel behoorlijk frustrerend.
  maandag 13 april 2009 @ 15:32:23 #197
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67977537
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
pi_67977753
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Omdat mensen dan vakantie (hoogseizoen) hebben en dus de prijzen hoger zijn. Logisch toch?
pi_67977880
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
vraag en aanbod.
  maandag 13 april 2009 @ 15:51:24 #200
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67978004
Redelijk logisch dus. Bedankt in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')