abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67223201
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik ben dan echt als de dood dat er iets mis is. geen houvast enzo...
Wees maar blij. Wanneer je vroeger je papieren ticket kwijt raakte had je echt een probleem. Nu bel je de luchtvaartmaatschappij als je je E-ticketnummer helemaal niet meer weet. Maar je kunt dat nummer natuurlijk ook in je telefoon opslaan.
pi_67224599
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
pi_67233143
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
pi_67233264
Ik moest in Macau voor de vlucht naar Bangkok bij het inchecken ook al de vluchtbevestiging laten zien om Thailand weer uit te komen. Baliemedewerkers kenden Bangkok Airways niet dus dat was nog een heel gedoe
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67234649
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
In Manilla kom je de vertrekhal niet eens in als je geen ticket kan tonen aan de beveiliging bij de deur
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67316431
Mijn vader moet aan het einde van de week voor zijn werk naar Turkije. Naar die stad gaan geen rechtstreekse vluchten vanaf Nederland, maar wel van die vakantievluchten vanuit Duitsland. Nu heeft z'n bedrijf het volgende ticket geboekt: van AMS naar FRA met de KLM, en dan verder met een of andere vakantiemaatschappij. De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
TRV
pi_67317242
wordt idd kort dag. Handbagage alleen is geen optie?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_67317826
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken. Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67317886
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 11:12:32 #110
45833 crew  Fogel
pi_67317892
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef LintuxCx het volgende:
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken. Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
Kost wat, maar dan heb je ook wat... zal alleen in geval van vakantievlucht waarschijnlijk niet opgaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_67318530
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:18 schreef HomoSaabiens het volgende:
De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.
pi_67323725
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.

Klopt ja. Ik heb gezien dat KLM aankomt op Terminal 2, en SunExpress vertrekt vanaf Terminal 1.

Ik heb mn vader het precieze reisschema gevraagd, eens kijken wat het precies is. Als ik zo even gauw kijk is die vlucht ook nog behoorlijk duur, ondanks het feit dat het een chartermaatschappij is. Die vlucht is dus zowieso niet geboekt om kosten te besparen.

Edit: de overstaptijden zijn inderdaad te kort, wat ik al vermoedde. Het interne reisburo mag het nu gaan oplossen, ik ben benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door HomoSaabiens op 23-03-2009 16:22:11 (Reisschema bekend) ]
TRV
  maandag 23 maart 2009 @ 20:35:55 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67336449
Nou, zo onhaalbaar is het nu ook weer niet, KLM vliegt normaliter redelijk optijd, en de vliegtijden aangegeven zijn officieel van gate tot gate, en niet zozeer tot touchdown, want als dat zo zou zijn zou de vluchttijd naar FRA aanmerkelijk korter zijn, je zit namelijk maar een minuut of 40 in de lucht. De bagage is in Frankfurt vrij snel op de band. Terminal 1 en 2 zijn ook weer niet zover uit elkaar dus als alles optijd vliegt makkelijk haalbaar.

Zelf zou ik dit trouwens niet zo boeken, ik zou kiezen voor minimaal 2,5 uur omdat je dan ook eventuele vertraging kunt opvangen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67337017
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
  maandag 23 maart 2009 @ 20:51:55 #115
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_67337091
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:14 schreef HomoSaabiens het volgende:
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.
Dan was het handiger geweest om AMS-FRA bij Lufthansa te boeken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_67337614
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
Het gaat om een vlucht naar Izmir. Daar kan je inderdaad wel op vliegen vanuit Nederland, maar dat zijn erg onhandige tijden. Bovendien gaan er op de geplande datum geen terugvluchten.
Vanuit Dusseldorf is er dagelijks een rechtstreekse vlucht op goeie tijden, dat lijkt me een stuk handiger. Dusseldorf is toch maar een half uur verder met de taxi dan Amsterdam. Maar goed, eens zien of er iets wordt omgeboekt ofzo..
TRV
pi_67409426
Goed, uiteindelijk zijn de vluchten die in eerste instantie geboekt waren gecancelled. Het was dus AMS-FRA v.v. met KLM, en van daaruit FRA-ADB v.v. met Sunexpress. De overstaptijd was ongeveer 2 uur en dus te krap. Lekker dat die lui van het reisburo dat zelf ook uitzoeken!

Maar goed, inmiddels zijn er dus nieuwe tickets geboekt. Het is een (rechtstreeks) retour vanuit DUS geworden, wat ik al eerder suggereerde. Dus dit is ook weer opgelost.
TRV
pi_67434778
Ga morgen naar Dublin voor een paar daagjes met alles in handbagage dus.

Hoe zit dat met shampoo enzo, vloeistofgedoe... ik geloof dat daar wel wat regels aanzitten? Ik kwam wel vaag iets tegen maar kon het niet duidelijk vinden verwacht dat we met Ryanair gaan.
pi_67450524
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.

Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...

Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67460664
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:31 schreef LintuxCx het volgende:
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.

Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...

Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
Wat een kutregels allemaal inderdaad...

Moet ik straks zo'n hoerig zakje zoeken en nu zorgen dat ik alleen maar onder de 100ml dingen heb
pi_67461088
Is er al iets bekend over vliegtuigmaatschappijen die vliegtaks van reizen na 1 juli 2009 gaan terugstorten?
pi_67461176
quote:
Passagiers die hebben geboekt en vanaf 1 juli 2009 met transavia.com vliegen, hebben recht op restitutie (geldteruggave), ter hoogte van het betaalde vliegbelastingbedrag. Dit bedrag zal door transavia.com worden overgemaakt op het rekeningnummer of creditcard waarmee de boeking is betaald. Er worden door transavia.com geen administratiekosten in rekening gebracht.

Restitutie vanuit transavia.com geldt uitsluitend voor passagiers die direct aan transavia.com hebben betaald. Passagiers die direct aan de touroperator of reisagent hebben betaald, krijgen de vliegbelasting dus niet door transavia.com teruggestort op hun eigen rekening. Wij verwijzen hiervoor naar de desbetreffende touroperator of reisagent. transavia.com zal in deze gevallen het geld terugstorten op de rekening van deze reisagent of touroperator.

transavia.com heeft te maken met zeer veel restitutiegevallen. Het terugbetalen van de vliegbelasting zal daarom enige tijd in beslag nemen. Wij vragen hiervoor uw begrip. De vliegbelasting zal worden terugbetaald tussen 1 april en 1 juli 2009. U hoeft hier verder niets voor te doen. Als u in aanmerking komt voor teruggave, ontvangt u hierover een e-mail van ons.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:40:29 #123
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67461262
ik vlieg binnenkort naar de VS. heb mijn ticket via cheaptickets oid geboekt. Moet ik deze herbevestigen? En hoe doe je dat?
Ik vlieg met continental. Ik zag dat ik tegenwoordig zo'n visum moet hebben. Duurt dat lang?
bedankt alvast
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_67461462
Stomme vraag, maar betaalde je die vliegtaks alleen als je opsteeg vanaf Nederlands grondgebied?
Vlieg namelijk wel terug op Amsterdam met Transavia..
pi_67461544
Volgens mij alleen bij vertrek uit een NLse luchthaven
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')