Wees maar blij. Wanneer je vroeger je papieren ticket kwijt raakte had je echt een probleem. Nu bel je de luchtvaartmaatschappij als je je E-ticketnummer helemaal niet meer weet. Maar je kunt dat nummer natuurlijk ook in je telefoon opslaan.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik ben dan echt als de dood dat er iets mis is. geen houvast enzo...
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik print mijn mailtjes gewoon uit, daar staan ze geloof ik ook in
In Manilla kom je de vertrekhal niet eens in als je geen ticket kan tonen aan de beveiliging bij de deurquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo verstandig want in diverse landen is bij aankomst het kunnen tonen van een "Trip Summary Report" verplicht. Dit om aan te kunnen tonen dat je een geldig retour ticket hebt en het land dus weer vóór de einddatum van je visum zult verlaten.
Kost wat, maar dan heb je ook wat... zal alleen in geval van vakantievlucht waarschijnlijk niet opgaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef LintuxCx het volgende:
Lekkere werkgever is dat, om zo'n trip te boeken.Ik dacht dat reisbureaus vaak wel willekeurige tickets aan elkaar konden plakken zodat de incheck bagage automatisch doorgestuurd wordt, of niet?
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:18 schreef HomoSaabiens het volgende:
De transfer in Frankfurt is 2 uur. Het is toch zo dat ze de bagage op Schiphol niet gelijk kunnen doorlabelen, zodat het nodig is om opnieuw de bagage in te checken in Frankfurt? Zo ja, dan lijkt het me nauwelijks te doen in twee uur, toch?
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan of de maatschappijen een 'interline' overeenkomst met elkaar hebben afgesloten. Voor een transfer KLM -> chartermaatschappij lijkt mij de kans hierop vrij klein trouwens
Klopt ja. Ik heb gezien dat KLM aankomt op Terminal 2, en SunExpress vertrekt vanaf Terminal 1.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Zelfs al zou je de bagage kunnen doorlabelen, dan is deze overstap nog tricky. Bedenk dat de checkin van de tweede vlucht een uur van te voren gesloten wordt. De aankomsttijd van de KLM vlucht op FRA is de geschatte 'touchdown' op de landingsbaan. Het toestel moet dan nog taxieen, aan de gate gezet worden, etcetera. Deze KLM vlucht komt waarschijnlijk op een ander deel aan dan de tweede vlucht vertrekt, omdat Turkije geen Schengen land is. Het kan misschien net lukken, maar ik zou persoonlijk nooit zo'n overstap plannen.
Dan was het handiger geweest om AMS-FRA bij Lufthansa te boeken.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:14 schreef HomoSaabiens het volgende:
Dat lijkt me ook een vrij summiere kans. Het gaat om de maatschappij SunExpress.![]()
Het gaat om een vlucht naar Izmir. Daar kan je inderdaad wel op vliegen vanuit Nederland, maar dat zijn erg onhandige tijden. Bovendien gaan er op de geplande datum geen terugvluchten.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
SunExpress vliegt naar Izmir, Antalya en Istanbul. Naar welk plek had je nou niet vanuit Nederland kunnen vliegen? Of ging het om een specifieke dag dat hij er moet zijn?
Wat een kutregels allemaal inderdaad...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:31 schreef LintuxCx het volgende:
Maximaal 100ml per flesje, en dat allemaal in een hersluitbaar plastic zakje (vaak ook op het vliegveld te verkrijgen) van maximaal 1l.
Die regel is wel zo ontzettend achterlijk, mij wordt wel eens verteld dat 'ie ooit weer zal verdwijnen, maar ik heb mijn twijfels...
Oh, hey: http://blogs.wsj.com/midd(...)ix-months-to-a-year/
quote:Passagiers die hebben geboekt en vanaf 1 juli 2009 met transavia.com vliegen, hebben recht op restitutie (geldteruggave), ter hoogte van het betaalde vliegbelastingbedrag. Dit bedrag zal door transavia.com worden overgemaakt op het rekeningnummer of creditcard waarmee de boeking is betaald. Er worden door transavia.com geen administratiekosten in rekening gebracht.
Restitutie vanuit transavia.com geldt uitsluitend voor passagiers die direct aan transavia.com hebben betaald. Passagiers die direct aan de touroperator of reisagent hebben betaald, krijgen de vliegbelasting dus niet door transavia.com teruggestort op hun eigen rekening. Wij verwijzen hiervoor naar de desbetreffende touroperator of reisagent. transavia.com zal in deze gevallen het geld terugstorten op de rekening van deze reisagent of touroperator.
transavia.com heeft te maken met zeer veel restitutiegevallen. Het terugbetalen van de vliegbelasting zal daarom enige tijd in beslag nemen. Wij vragen hiervoor uw begrip. De vliegbelasting zal worden terugbetaald tussen 1 april en 1 juli 2009. U hoeft hier verder niets voor te doen. Als u in aanmerking komt voor teruggave, ontvangt u hierover een e-mail van ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |