quote:Op zondag 5 april 2009 19:32 schreef nelisb het volgende:
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
24 uur vertraging door een gemiste aansluiting. Het hotel waar we een nachtje werden ondergebracht was![]()
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld.quote:Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?
En iemand ervaringen met Continental?
De lage prijs is gewoon een aktie-tarief dat wordt bepaald door de marketing afdeling van BA.quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Anderhalf uur overstaptijd op Newark is gewoon veel te kort! Ik heb het daar mee gemaakt dat ik binnen 20 minuten na aankomst aan de gate buiten stond, maar vaak lukt dat niet. Een paar weken geleden op zondagmiddag! heb ik TWEE UUR in de rij gestaan voor de immigration omdat er net een Swiss Air toestel met veel vakantiegangers, die bijna geen Engels spraken. VRESELIJK!quote:Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?
En iemand ervaringen met Continental?
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.quote:Op zondag 5 april 2009 18:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wie heeft er hier ervaring met United Airlines, ik hoor er wisselende verhalen over..
Ik wil in oktober namelijk een binnenlandse vlucht nemen, dan ontkom je er bijna niet in (VS)
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!quote:Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte![]()
Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Ik zit nog te twijfelen. Aan de ene kant was het plan om van Amsterdam naar New York te vliegen, en van daar uit een paar dagen later naar Orlando (Walt Disney World), maar ik vond net een vlucht van British Airways naar Orlando voor 580 euro, met een overstap in Engeland. Dan zou je geen problemen hebben met immigration (Wel natuurlijk, maar niet als je een transfer moet catchen)quote:Op maandag 6 april 2009 13:06 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
quote:Op maandag 6 april 2009 13:15 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
Ozzie,quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.
Niet zo gek veel passagiers zijn FB member en de meeste daarvan zitten in business class. Aan de andere kant zijn er veel passagiers met een goedkoop ticket (en die point to point vliegen), die kunnen echt niet allemaal achterin gezet worden. In grote lijnen heb je gelijk, maar het is niet zo dat een goedkoop ticket per definitie een zeer slechte plaats oplevert. De ticketverkoop en de stoelen indeling zijn aparte procedures met beiden hun eigen logica.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet.
Dit is mij ook al overkomen toen ik met KLM zelf vloog. Dit was vanuit San Francisco, dus de reden was mogelijk dat ik via de Northwest website de checkin moest doen.quote:En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ozzie,
Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.
En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?quote:Op maandag 6 april 2009 11:27 schreef jaco het volgende:
[..]
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld
Ze zullen je best wel gratis overboeken op een andere vlucht, maar als die volgeboekt of overbooked is (en dat komt op populaire bestemmingen heel vaak voor in de VS) dan sta je dus achteraan in de rij. En dan zal die vriendelijke amerikaanse dame wel tegen je zeggen dat ze haar uiterste best voor je zal doen, doet ze ook, en daar neem jij dus genoegen mee. Maar uiteindelijk kan het dan wel eens uitdraaien op een nachtje overblijven want hoe later op de dag, hoe voller de domestic flights.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:
[..]
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Dat is niet je eigen schuld en je krijgt een nieuwe boardingpass om je reis te vervolgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:
[..]
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Omdat mensen dan vakantie (hoogseizoen) hebben en dus de prijzen hoger zijn. Logisch toch?quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
vraag en aanbod.quote:Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |