abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67737170
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
pi_67738719
Ik zie een patroon....
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:32 schreef nelisb het volgende:
Was bij mij prima.
Beenruimte nomaal, eten goed. Geen gekke dingen, behalve 15 uur vertraging door 2 kapotte vliegtuigen.
24 uur vertraging door een gemiste aansluiting. Het hotel waar we een nachtje werden ondergebracht was


(binnenlandse vlucht had trouwens vertraging, internationale vlucht vertrok - helaas voor ons dus- keurig op tijd)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67739189
Van LA naar Chicago ging prima. Alleen van Chicago naar amSterdam was drama. Wel hadden ze hotel geregeld en eten enzo. Uiteindelijk maar 2 X 100 dollar tegoed Bon gehad.
pi_67747072
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?

En iemand ervaringen met Continental?
pi_67747833
Overstappen in Amerika is voor zover ik weet vooral ruk omdat je je bagage opnieuw in moet checken als je van een vlucht buiten de VS komt. Dan is 1.5 uur op zich niet zo ruim.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67749011
Had vorig jaar 5kwartier voor mijn vlucht van Houston naar LA. Ruim genoeg! Verliep echt zo vlot allemaal!
pi_67753849
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?

En iemand ervaringen met Continental?
1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld.

De 'immigration service' van de VS spreekt een paar minuten met elke arriverende passagier. Dit kan zeer vlot verlopen maar ook zeer traag. Dit hangt af van het aantal vliegtuigen dat tegelijk met jouw toestel arriveert en hoeveel loketten Immigration op dat moment open heeft. Ik heb in New York gewoond en ben een paar keer snel doorgelopen op Newark, maar ik heb er ook een keer een uur gestaan (de mensen achter mij in de rij nog veel langer).

De immigration houdt GEEN rekening met jouw vervolgvlucht. Ga hier niet over zeuren bij de 'organisatoren' van de rij (die weten sowieso niets). Ga niet telefoneren of de rij proberen te skippen, want je wordt nog apart gezet ook voor nadere kontrole.

Continental is ok. Niet uitzonderlijk goed of slecht.
pi_67754195
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
De lage prijs is gewoon een aktie-tarief dat wordt bepaald door de marketing afdeling van BA.

Het entertainment en de beenruimte zijn vaste factoren per toestel. Ze kunnen er niet zomaar wat stoelen bijzetten of het entertainment verwijderen en dan de prijs aanpassen.

De beenruimte van verschillende maatschappijen kun je hier nagaan: http://www.seatguru.com als je weet welk toestel je vliegt. Een deskundige vliegtuigen insider kan misschien ook nagaan wat voor een entertainment systeem er aanwezig zal zijn.

Het is een kwestie van geluk: ik heb wel eens met een zeer goedkoop ticket in een gloednieuw toestel gezeten en ook wel eens met een duur ticket in een oude bak met zo'n schermpje waar je met z'n allen naar kijkt en waar iedereen steeds voorlangs loopt :-)
pi_67756569
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:43 schreef JTB85 het volgende:
Is een overstap van 1,5 uur op Newark een beetje te doen? Lees overal over de strenge controles e.d. in de VS. Of houden ze wel een beetje rekening met je volgende vlucht?

En iemand ervaringen met Continental?
Anderhalf uur overstaptijd op Newark is gewoon veel te kort! Ik heb het daar mee gemaakt dat ik binnen 20 minuten na aankomst aan de gate buiten stond, maar vaak lukt dat niet. Een paar weken geleden op zondagmiddag! heb ik TWEE UUR in de rij gestaan voor de immigration omdat er net een Swiss Air toestel met veel vakantiegangers, die bijna geen Engels spraken. VRESELIJK!

En in de VS wachten die binnenlandse vluchten niet, en krijg je ook geen assistentie om met voorrang door de immigration gelootst te worden. Dus ik hoop dat je een beetje geluk hebt. Want overboeken op een latere vlucht is vaak geen optie omdat die vaak overvol zitten.
pi_67756774
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wie heeft er hier ervaring met United Airlines, ik hoor er wisselende verhalen over..
Ik wil in oktober namelijk een binnenlandse vlucht nemen, dan ontkom je er bijna niet in (VS)
Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
pi_67757047
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord. Dan schrap ik de eis van rechtstreeks maar want ik heb al een grafhekel aan vliegen en al helemaal zonder personal entertainment en een beetje beenruimte

Ik vond overigens een leuke aanbieding, 445 euro retour pp met British Airways, overstap op Heathrow. Lees alleen wel dat Heathrow, zeker met een korte overstaptijd (1 uur en 40 minuten in ons geval dan) echt dramatisch is met bagage op tijd op de goede vlucht krijgen...
En ik vraag me af wat de adder is, zoveel goedkoper dan andere vluchten. Zeker ook geen entertainment en je benen in je nek ofzo.
Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
pi_67757396
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:06 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Voor een binnenlandse vlucht in de VS maakt het niet uit welke maatschappij je vliegt. Al die toestellen zijn krap en vies, en er is bijna nooit enige vorm van service aan boord. Zo die er wel is, free drinks! wordt dat heel uitbunding al bij de gate aangekondigd. Vliegen IN de VS is iets heel anders dan intercontinentaal met een Amerikaanse maatschappij. En United is gewoon een grote maatschappij, al ligt het er uiteraard wel aan waarvandaan je vliegt. Chicago O'Hare is hun thuisbasis.
Ik zit nog te twijfelen. Aan de ene kant was het plan om van Amsterdam naar New York te vliegen, en van daar uit een paar dagen later naar Orlando (Walt Disney World), maar ik vond net een vlucht van British Airways naar Orlando voor 580 euro, met een overstap in Engeland. Dan zou je geen problemen hebben met immigration (Wel natuurlijk, maar niet als je een transfer moet catchen)
New York heb ik inmiddels al 2 keer gezien, dat komt dan nog wel.
  maandag 6 april 2009 @ 19:05:22 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67768688
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:15 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Die 1 uur 40 overstap tijd is geen probleem. Die bagage wordt automatisch op Schiphol al doorgelabeld en komt heus wel op tijd in het vliegtuig. De adder onder het gras is dat je helemaal achterin het vliegtuig een stoel toegewezen krijgt, met als gevolg dat je als een van de laatsten in de rij voor de immigration mag aanschuiven. Maar verder is er niets mis met deze aanbieding! Ik zou maar snel boeken want zo goedkoop zie je ze niet vaak vanaf Amsterdam!
Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.

Ik zou zo met British Airways vliegen, zeker voor de genoemde prijs, en mocht je met BA buiten jouw schuld de vlucht missen wordt je gewoon overgeboekt, BA heeft hierin geen slechte naam.
(1,40 uur is te doen, het koste mij 45 minuten vanaf Gate 32 in terminal 3 naar de BA gate in terminal 5, en bij die gate moest je komen met een skytrain. (Okee ik had wel alles mee qua controle en net aankomende treinen, maar BA vliegt alles vanaf Terminal 5, dus je blijft nog in hetzelfde gebouw ook).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:43 #189
155616 Proximo
For god, king & country
pi_67778145
Continental voert zowat als enige nog op binnelandse vluchten maaltijden uit, in zowel economy als first
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_67784343
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is echt niet zo dat je helemaal achterin het toestel komt te zitten, zeker met online inchecken kan je best nog wel uit wat plaatsen kiezen.
Uiteraard, bijvoorbeeld met KLM kan je in de 747-combi zonder bijbetaling niet in de 'aparte' rij voorin naast de galley zitten, of althans zelf die plaats uitkiezen, als je geen KLM platinum member bent, maar op alle andere plekken kan je wel gewoon komen te zitten.
Ozzie,

Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.

Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.

En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
pi_67788657
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet.
Niet zo gek veel passagiers zijn FB member en de meeste daarvan zitten in business class. Aan de andere kant zijn er veel passagiers met een goedkoop ticket (en die point to point vliegen), die kunnen echt niet allemaal achterin gezet worden. In grote lijnen heb je gelijk, maar het is niet zo dat een goedkoop ticket per definitie een zeer slechte plaats oplevert. De ticketverkoop en de stoelen indeling zijn aparte procedures met beiden hun eigen logica.
quote:
En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.
Dit is mij ook al overkomen toen ik met KLM zelf vloog. Dit was vanuit San Francisco, dus de reden was mogelijk dat ik via de Northwest website de checkin moest doen.

Maar hier is de oplossing: als Platinum (en gold) member mag je bij de business class balie je bagage afleveren. Daar realiseert de medewerker zich dat je Elite plus member bent en zal je aanbieden om in ieder geval van de middenstoel af te komen. Als ze het al niet spontaan aanbieden, kun je er zelf om vragen.

Ik heb ook wel een keer de online checkin afgebroken omdat er alleen middenstoelen werden aangeboden. Gewoon gokken dat er op de luchthaven checkin' betere plaatsen beschikbaar zijn. Je hebt dan immers weinig te verliezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door jaco op 07-04-2009 11:43:42 (spelling) ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:12:26 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67803893
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:25 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Ozzie,

Zo zit het toch niet helemaal in elkaar en deze keer ben ik het dus niet met je eens. Wanneer jij bij KLM een ticket in boekingsklasse V (geloof ik) aanschaft, wordt je, als NIET FB member, in een volle kist gewoon achterin ingedeeld. Bij de internet check-in 30 of 24 uur vantevoren zie je dan hooguit nog een paar lege midden stoelen waar mee je kunt wisselen. Maar veel keus heb je niet. En die keuze heb ik ook niet als KLM FB Platinum member wanneer ik met AF vlieg. AF discrimineert als de pest.

Van BA ken ik de policy niet zo goed maar ik weet heel zeker dat bij KLM in Economy de beste plaatsen vergeven worden in de volgorde van FB Plat, en dan op geboekt tarief, daarna komen de duurste tickets (full fare en flex) + de transfers en de overstappers aan de beurt en uiteindelijk de point to point reizende passagiers waarbij diegenen die rechtstreeks bij KLM geboekt hebben weer voorrang genieten boven die bij een reisburo geboekt hebben.

En dat is ook wel een beetje logisch want als je veer transfers met een doorvlucht op hetzelfde ticket vervoert, wil je die zo snel mogelijk het vliegtuig uit hebben zodat ze hun overstap niet missen. Uiteraard speelt dit allemaal minder bij een bezettingsgraad van minder dan 70% want dan blijven er altijd meer stoelen over dan uitsluitend de middelste.
En toch heb ik altijd relatief goede plaatsen kunnen kiezen tijdens online incheken, voor het vragen van extra kosten voor emergency seats kon ik zelfs deze online uitkiezen. (En ik heb her en der verspeid over de vliegtuigen gezeten).

Al vlieg ik de laatste tijd niet meer met KLM, zolang ze het falend yieldbeleid doorzetten om tickets met vertrek Amsterdam als premiumprijs te berekenen zullen velen met mij de rug toekeren aan KLM, de laatste vervoerscijfers geven dat weer aan.
Natuurlijk is de ecomische crisis een oorzaak, maar KLM doet hetzelfde als jaren geleden door zichzelf met vertrek vanaf Amsterdam uit de markt te prijzen, en dan op andere markten tickets te dumpen omdat de stoelen niet volkomen, toendertijd kwam er een omslag doordat ze de tarieven gingen verlagen, maar langzamerhand hebben zij deze weer opgekrikt (nu onder het mom van brandstoftoeslagen), en ze zijn weer terug bij af.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67810751
Dat ben ik dus wel helemaal met je eens Ozzie!. Het is dat KLM nu eenmaal nog steeds de meeste en vaak beste verbindingen heeft vanaf AMS, al dan niet met partner airlines. En ook dat die FB miles wel lekker doorsparen al is het beste daar ook weer vanaf sinds 1 april en je erg je best moet doen om nog 50% van de base miles te kunnen sparen. Maar qua prijs is het gewoon een grof schandaal. Met name op de routes naat Z.O. Azie en alle andere maatschappijen op die route doen daar vrolijk aan mee. Daarintegen is KLM op de routes naar Zuid Amerika weer veel duurder dan b.v. TAP vanaf Amsterdam, maar die vertrekken op het ongehoorde tijdstip van 6:30 of 7:15. Dan vlieg ik toch liever KLM om 10 uur met een rechtstreekse vlucht naar Sao Paulo.

Dus die miles en het daarbij behorende level hebben zo nog steeds hun voordelen zoals business class check in, en een goede stoel voorin het toestel.

In juli ga ik weer eens wat miles besteden AMS-BKK in business en retour SIN-CDG-AMS in first class. En dat alles voor slechts 160.000 award miles. OK, plus 300 euro bijbetalen.

Maar als ik die tickets zelf moet betalen weet ik wel een betere verbinding: Malaysian met 34" stoel pitch ipv die lullige 31" bij KLM.
pi_67822418
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:27 schreef jaco het volgende:

[..]

1,5 uur lijkt mij aan de krappe kant, maar als het ticket met die overstap als 1 reis aan jou zo verkocht is, dan moet het in principe lukken. Zo niet, dan biedt Continental je een nieuwe vlucht aan als je de eerste overstap hebt gemist buiten je schuld
De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
pi_67823071
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:

[..]

De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Ze zullen je best wel gratis overboeken op een andere vlucht, maar als die volgeboekt of overbooked is (en dat komt op populaire bestemmingen heel vaak voor in de VS) dan sta je dus achteraan in de rij. En dan zal die vriendelijke amerikaanse dame wel tegen je zeggen dat ze haar uiterste best voor je zal doen, doet ze ook, en daar neem jij dus genoegen mee. Maar uiteindelijk kan het dan wel eens uitdraaien op een nachtje overblijven want hoe later op de dag, hoe voller de domestic flights.
pi_67836760
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef JTB85 het volgende:

[..]

De tickets worden idd als 1 reis aangeboden. Maar is een vlucht missen vanwege een lange wachttijd bij een immigratiebureau je eigen schuld of wordt dat je niet aangerekend en krijg je gewoon een nieuw ticket?
Dat is niet je eigen schuld en je krijgt een nieuwe boardingpass om je reis te vervolgen.

Buzz129 kaart terecht het risico aan indien je de vlucht mist. Aan de andere kant, hoeven de vluchten helemaal niet vol te zitten en zo ja, dan is een avondje in New York verblijven is ook geen straf.

Ik zou zelf gewoon de verkochte reis accepteren. Normaalgesproken gaat dit goed en stap je zonder problemen over op de vervolgvlucht. Bereid je mentaal voor dat het ook mis kan lopen, wat dan de mogelijkheden zijn en dan is er nog weinig aan de hand.

Het alternatief is dat je vooraf al om een latere vervolgvlucht vraagt. Dan weet je vrijwel zeker dat je het haalt, maar aan de andere kant zie je dan ook de eerdere vlucht waarschijnlijk vertrekken terwijl je die had kunnen pakken. Dit lijkt me ook wel behoorlijk frustrerend.
  maandag 13 april 2009 @ 15:32:23 #197
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67977537
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
pi_67977753
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
Omdat mensen dan vakantie (hoogseizoen) hebben en dus de prijzen hoger zijn. Logisch toch?
pi_67977880
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef nogal het volgende:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin 2.5 week naar Singapore. Hebben zitten te kijken voor de tickets op KLM. Als we voor 1 juli gaan zijn de tickets 650 euro p.p. en als we op of na 1 juli gaan zijn ze 1300 euro. Hoe kan dit? Zitten er nog addertjes onder het gras ofzo? Want volgens de site zitten er bij de 650 euro wel als belastingen enzo.
vraag en aanbod.
  maandag 13 april 2009 @ 15:51:24 #200
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67978004
Redelijk logisch dus. Bedankt in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')