quote:Op maandag 2 februari 2009 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
Linux zuigt, maccers zijn dom en windows is ook niet alles.
Zo, klaar.
Ik moest lachen toen ik dit lasquote:Op maandag 2 februari 2009 10:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Windows is een bijeengeraapt gekopieerd bagger OS, Linux is leuk, en OSX heerscht. Slotje dus.
Ik moet lachen als ik jouw username lees.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:22 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik moest lachen toen ik dit las
Linux zuigt omdat het ook steeds bloater wordt.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:22 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik moet lachen als ik jouw username lees.
Vista zuigt ultiem, XP iets minder. OS X is goed te pruimen. Linux is meester.
Neem dan Arch/Gentoo.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Linux zuigt omdat het ook steeds bloater wordt.
Ik heb met Windows ook keuze zat.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:08 schreef whoops het volgende:
[..]
Neem dan Arch/Gentoo.
Linux heerst omdat je keuze hebt.
Keuze
Sure... Keuze tussen die ene optie die Microsoft heet... Jij blij enzo...quote:Op maandag 2 februari 2009 14:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb met Windows ook keuze zat.
Oh wacht, je doelt zeker op de 48 versies van Vista die ze uitgebracht hebben...quote:Op maandag 2 februari 2009 14:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb met Windows ook keuze zat.
3.11, NT3.5, NT4, Win95, Win98(SE), ME, W2K Pro, XP, Vista.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:13 schreef whoops het volgende:
[..]
Oh wacht, je doelt zeker op de 48 versies van Vista die ze uitgebracht hebben...
Ik weet een betere test. Verander je mailadres in een niet-bestand adres en gebruik de passmailer.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:14 schreef Antony1989 het volgende:
Vista werkt hier snel, sneller dan Xp in mijn ogen, en dat is goed.
Met spellen haal ik meer Fps dan in Xp.
Ik weet niet wat ze met windows 7 willen bereiken, maar ik vond die ene beta best wel kut.
Die taakbalk enzo, bahbah, heb het daar niet zo op.
Maar het was wel snel.
OS X moet je leren, Windows is gewoon doen, iedereen snap het, iedereen snapt waar alles staat hoe het werkt. Mijn oma kan het zelfs, 86 , dusja.
Linux is ook bout, te moeilijk voor de normale mens.
Je hebt een fatsoenlijke PC, Vista loopt er beter op dan Xp.
Kan ik het weekend wel even een test uitvoeren met een versie install van Xp en Vista, of meerdere test.
Zeg maar welke ik het beste kan nemen. ( de tests dan )
OS X leren?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:14 schreef Antony1989 het volgende:
Vista werkt hier snel, sneller dan Xp in mijn ogen, en dat is goed.
Met spellen haal ik meer Fps dan in Xp.
Ik weet niet wat ze met windows 7 willen bereiken, maar ik vond die ene beta best wel kut.
Die taakbalk enzo, bahbah, heb het daar niet zo op.
Maar het was wel snel.
OS X moet je leren, Windows is gewoon doen, iedereen snap het, iedereen snapt waar alles staat hoe het werkt. Mijn oma kan het zelfs, 86 , dusja.
Linux is ook bout, te moeilijk voor de normale mens.
Je hebt een fatsoenlijke PC, Vista loopt er beter op dan Xp.
Kan ik het weekend wel even een test uitvoeren met een versie install van Xp en Vista, of meerdere test.
Zeg maar welke ik het beste kan nemen. ( de tests dan )
Men denkt altijd dat je Windows niet hoeft te leren jaquote:Op maandag 2 februari 2009 17:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
OS X leren?Installeren is een kwestie van icoontje naar applications slepen
Bij windows... Naja je snapt het wel
Windows moet je ook leren als je bij windows gewoon doet, doet binnen de kortste keren je systeem het niet meer, of heb je heel veel virussen.
Windows 95 dat heeft mijn vader tot 2 keer opnieuw moeten installeren omdat ik het niet begreep en de hele computer had verneuktquote:Op maandag 2 februari 2009 17:58 schreef whoops het volgende:
[..]
Men denkt altijd dat je Windows niet hoeft te leren ja. Voor het gemak vergeten ze even dat ze stiekem niets anders doen sinds ze er mee werken...
Ik heb in de afgelopen 2 jaar 4 grote computer n00bs naar de Mac geconverteerd, ze zijn me stuk voor stuk harstikke dankbaar voor het advies en willen nooit meer terug naar Windows... En het leuke van de Mac is dat ik ze nooit iets hoef uit te leggen, het ding doet alles gewoon vanzelf...
Ultiem n00b-proof besturingssysteem dus, je hoeft er niets voor te kunnen. Dat in tegenstelling tot Windows, alleen is men gewend aan het next-next-finish, UAC: Cancel or Allow, "Windows has detected an error and needs to shutdown for your safety" en noemt dat gebruikersvriendelijk...
De laatste keer dat ik onder Linux een config file heb gezien die niet in /etc stond was bij een handmatige installatie van een pakketje (eigen keuze van de beheerder van die doos). En zo hoort dat ihmo.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef Ps2K het volgende:
Linux is een samenraapsel van alles wat er op internet te vinden is. Dit is goed te zien aan waar bijvoorbeeld de config files worden opgeslagen... app1: /etc app2 /usr/etc, app3 /usr/local/etc
XP doet gewoon zijn werk, niks meer en niks minder. Onsecure bij default.
Vista de GUI is stom en dat maakt het OS onbruikbaar
OSX werkt prima, stabiel en fijn
Beste OS: FreeBSD, het is netjes en georganiseerd
Edit: Honorable mention: PC-DOS 7, beste DOS versie evah (na 3.30)
En bij elke update uiteraard. Volledige automatisch rebooten zonder vragen zelfs bij een stock-Vista installatie... Lekker gebruikersvriendelijk als je net ergens mee bezig bent...quote:Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh en bij elke installatie moet je die computer opnieuw opstarten
Of dat schermpje die je elke keer krijgt... Windows start opnieuw op in 5 minuten.. Klik je die weg staat hij er weer een minuut laterquote:Op maandag 2 februari 2009 18:07 schreef whoops het volgende:
[..]
En bij elke update uiteraard. Volledige automatisch rebooten zonder vragen zelfs bij een stock-Vista installatie... Lekker gebruikersvriendelijk als je net ergens mee bezig bent...
Ik wil niet geheel flauw doen maar wanneer ik tobo access heb tot jou linux install kan ik waarschijnlijk zo je root password aanpassen.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef Ps2K het volgende:
Linux is een samenraapsel van alles wat er op internet te vinden is. Dit is goed te zien aan waar bijvoorbeeld de config files worden opgeslagen... app1: /etc app2 /usr/etc, app3 /usr/local/etc
XP doet gewoon zijn werk, niks meer en niks minder. Onsecure bij default.
Vista de GUI is stom en dat maakt het OS onbruikbaar
OSX werkt prima, stabiel en fijn
Beste OS: FreeBSD, het is netjes en georganiseerd
Edit: Honorable mention: PC-DOS 7, beste DOS versie evah (na 3.30)
Elke computer en elk OS is onveilig als je fysieke toegang hebt. Dat is dus een kutargument.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik wil niet geheel flauw doen maar wanneer ik tobo access heb tot jou linux install kan ik waarschijnlijk zo je root password aanpassen.
Dus zo heel secuur is het niet namelijk.
Ik (met mijn Vista PC) kan alles in mijn pc upgraden en zelf een pc samenstellen. Ik kan elke videokaart met PCI-E erinstoppen, elk moederbord kiezen etc. En dit alles voor een normale prijs.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:58 schreef whoops het volgende:
[..]
Men denkt altijd dat je Windows niet hoeft te leren ja. Voor het gemak vergeten ze even dat ze stiekem niets anders doen sinds ze er mee werken...
Ik heb in de afgelopen 2 jaar 4 grote computer n00bs naar de Mac geconverteerd, ze zijn me stuk voor stuk harstikke dankbaar voor het advies en willen nooit meer terug naar Windows... En het leuke van de Mac is dat ik ze nooit iets hoef uit te leggen, het ding doet alles gewoon vanzelf...
Ultiem n00b-proof besturingssysteem dus, je hoeft er niets voor te kunnen. Dat in tegenstelling tot Windows, alleen is men gewend aan het next-next-finish, UAC: Cancel or Allow, "Windows has detected an error and needs to shutdown for your safety" en noemt dat gebruikersvriendelijk...
Als het je om de vrijheid van hardware gaat ben je bij Apple inderdaad aan het verkeerde adres. En als het je om prijs/kwaliteit van de hardware gaat ook... Als je een mooie computer wil met een goed OS wat er perfect op aansluit zit je goed bij ze, maar daar betaal je wel voor.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:40 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik (met mijn Vista PC) kan alles in mijn pc upgraden en zelf een pc samenstellen. Ik kan elke videokaart met PCI-E erinstoppen, elk moederbord kiezen etc. En dit alles voor een normale prijs.
Bij een Mac heb ik een beperkte keuze, zeker als je er spellen mee wil spelen (en dus zelf een goede videokaart wil kiezen).
En denk je serieus dat de Mac zo virusscanvrij en zonder beveiligingsnags zal zijn zodra er net zoveel mensen OSX gebruiken als dat er nu mensen Windows gebruiken? Think again
Spellen speel je op een Consolequote:Op maandag 2 februari 2009 18:40 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik (met mijn Vista PC) kan alles in mijn pc upgraden en zelf een pc samenstellen. Ik kan elke videokaart met PCI-E erinstoppen, elk moederbord kiezen etc. En dit alles voor een normale prijs.
Bij een Mac heb ik een beperkte keuze, zeker als je er spellen mee wil spelen (en dus zelf een goede videokaart wil kiezen).
En denk je serieus dat de Mac zo virusscanvrij en zonder beveiligingsnags zal zijn zodra er net zoveel mensen OSX gebruiken als dat er nu mensen Windows gebruiken? Think again
Dat viel ook tegen trouwens haast niemand had er last van... En naast dat werd het verspreid door een antivirus bedrijf, dus ik denk dat we het met een korreltje zout kunnen nemen..quote:Op maandag 2 februari 2009 18:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ach, de eerste malware is al opgedoken in het torrentcircuit.
Kwestie van tijd.
Dat dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:40 schreef Devolution het volgende:
[..]
Denk dat wij het niet over hetzelfde hebben.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat viel ook tegen trouwens haast niemand had er last van... En naast dat werd het verspreid door een antivirus bedrijf, dus ik denk dat we het met een korreltje zout kunnen nemen..
Waar baseer jij het toenemen op?quote:Op maandag 2 februari 2009 18:57 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dat dus.
Het is nog virus vrij omdat weinig mensen het gebruiken.
Als veel mensen zouden overstappen, zal het virusgehalte zeer waarschijnlijk toenemen.
Onder windows, neem AVG Free, en laat hem elke dag updaten, en je kunt alles binnentakelen van het internet, en als er een virus tussen zit, gaat ie wel piepen.
Wat je aan windows moet leren? Hoe het werkt? Waar alles staat? Wat de commando's zijn?quote:En wat moet je aan windows leren? Niks!
Je neemt als je een PS3 hebt gekocht toch ook de tijd om het systeem te leren kennen, en waar alle knopjes voor zijn? Je gaat niet meteen over al rammen.
Jawel, maar ik hoor en niemand over en het nieuwsbericht is verspreid door een anti-virus bedrijf... Die kunnen op deze manier mooi klanten wervenquote:Op maandag 2 februari 2009 19:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat wij het niet over hetzelfde hebben.
http://tweakers.net/nieuw(...)-trojaans-paard.html
Oh ja, natuurlijk.. daarom zijn er zo weinig exploits voor IIS en is Apache zo lek als een mandje.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:40 schreef Devolution het volgende:
[..]
Dat is een Trojan Horse, geen virus. Je moet je admin wachtwoord in vullen voordat het actief is. Zoiets is dus mogelijk op elk systeem.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat wij het niet over hetzelfde hebben.
http://tweakers.net/nieuw(...)-trojaans-paard.html
Al honderd keer hetzelfde 'userbase-argument' gehoord en elke keer hetzelfde antwoord: dat zal zeer waarschijnlijk nooit gebeuren. En dus is dat amper, tot niet, te falsificeren. Dat maakt het, cf. Popper, geen argument.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:40 schreef Devolution het volgende:
[..]
Tjsa, werkt precies hetzelfde als onder Windows hoor.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:18 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dat is een Trojan Horse, geen virus. Je moet je admin wachtwoord in vullen voordat het actief is. Zoiets is dus mogelijk op elk systeem.
quote:Op maandag 2 februari 2009 19:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waar baseer jij het toenemen op?
[..]
Wat je aan windows moet leren? Hoe het werkt? Waar alles staat? Wat de commando's zijn?
Trouwens je praat jezelf wel ontzettend tegen, je zegt eerst dat je niets hoeft te leren, en vervolgens zeg je dat je de tijd moet nemen om het te leren
Euh, je kan Windows aardig goed vanaf de CMD beheren hoor.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:17 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, want volgens mij is het aandeel mac-gebruikers nog relatief klein tegen over windows gebruikers.
Aan windows hoef je niks te leren, het start menu, als je dat niet snapt mag je geen computer hebben.
Als je vanaf daar een beetje rustig begint snap je het binnen no time.
Commando's? Die heb je alleen bij die OS X, en Linux
Mensen blijven meestal ook met windows werken, als ze dat vanaf begin af aan gewend zijn, zelfde geld voor Mac.
Ik vind Windows ook niet het Perfecte OS, hoor je mij nooit zeggen.
Ik vind ook niet dat er een perfect OS is, is ook voor een groot deel meningsgebonden wat jij het beste OS vind.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is niet nodigquote:Op maandag 2 februari 2009 20:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh, je kan Windows aardig goed vanaf de CMD beheren hoor.
Dat het gros niet weet hoe, wil niet zeggen dat het niet kan.
Hoe doe je dat, closed source drivers hercompileren? Lijkt me best lastig, op zich.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:15 schreef whoops het volgende:
Wat is eraan Linux:
- Er is nogsteeds geen stabiele driver-ABI, na elke kernel upgrade moet je je (closed-source) drivers her-compileren
Waar baseer jij dat op? Cijfers? Onderzoeken?quote:Op maandag 2 februari 2009 20:17 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, want volgens mij is het aandeel mac-gebruikers nog relatief klein tegen over windows gebruikers.
Je moet alles aan windows leren... Het is jou aangeleerd van jongs af aan dat is wat anders. Als jij was opgegroeid snapte jij niets van windows.quote:Aan windows hoef je niks te leren, het start menu, als je dat niet snapt mag je geen computer hebben.
Als je vanaf daar een beetje rustig begint snap je het binnen no time.
Ipconfig?quote:Commando's? Die zijn er wel, maar heb je niet nodig
Alleen bij OS X en linux zijn ze van levensbelang.
Ik zie vaak genoeg mensen van windows naar mac stappen, andersom niemand... Dat zegt voor mij genoeg op dat vlak.quote:Mensen blijven meestal ook met windows werken, als ze dat vanaf begin af aan gewend zijn, zelfde geld voor Mac.
Er zijn beter OS's dan andere, mac is daar 1 van naar mijn meningquote:Ik vind Windows ook niet het Perfecte OS, hoor je mij nooit zeggen.
Ik vind ook niet dat er een perfect OS is, is ook voor een groot deel meningsgebonden wat jij het beste OS vind.
Eh nee. MS zet zelf een systeem in mekaar wat standaard zo niet werkt. En met Vista en dat UAC hebben ze het geprobeerd. Als je het gemak van een UNIX-based systeem afzet tegenover dat UAC-gedrocht dan lijkt me duidelijk dat hier geen enkel pluspunt voor Windows valt te scoren.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tjsa, werkt precies hetzelfde als onder Windows hoor.
Alleen dan is iedereen zo dom genoeg om alles als local admin te doen, ondanks wat Ms zegt.
Ja, want Windows gebruikers zitten de hele dag te pingen en hun ipconfig te checken en diskrepairs uit te voeren! Oh, wacht...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ipconfig?
Ping?
Chkdsk?
Dude..... Je hebt ze meer nodig bij windows dan bij mac.
Want ik doe dat ook meer op mijn mac?quote:Op maandag 2 februari 2009 20:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ja, want Windows gebruikers zitten de hele dag te pingen en hun ipconfig te checken en diskrepairs uit te voeren! Oh, wacht...
Dat is dus BS.quote:Commando's? Die heb je alleen bij die OS X, en Linux
Ik denk dat 95% van de mensen idd nog nooit ook maar 1 van die 3 commando's heeft gebruikt!quote:Op maandag 2 februari 2009 20:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ja, want Windows gebruikers zitten de hele dag te pingen en hun ipconfig te checken en diskrepairs uit te voeren! Oh, wacht...
Ik denk van welquote:Op maandag 2 februari 2009 20:36 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik denk dat 95% van de mensen idd nog nooit ook maar 1 van die 3 commando's heeft gebruikt!
Bar slechte voorbeelden.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik denk van wel(het waren trouwens maar voorbeelden)
Nogmaals hij zei dat je ze niet nodig hebt in windows terwijl ik ze daar juist wel nodig heb...quote:
Euh Ja.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Eh nee. MS zet zelf een systeem in mekaar wat standaard zo niet werkt. En met Vista en dat UAC hebben ze het geprobeerd. Als je het gemak van een UNIX-based systeem afzet tegenover dat UAC-gedrocht dan lijkt me duidelijk dat hier geen enkel pluspunt voor Windows valt te scoren.
1: Ik zeg volgens mij, weet het niet zeker ik denk het.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waar baseer jij dat op? Cijfers? Onderzoeken?
[..]
Je moet alles aan windows leren... Het is jou aangeleerd van jongs af aan dat is wat anders. Als jij was opgegroeid snapte jij niets van windows.
[..]
Ipconfig?
Ping?
Chkdsk?
Dude..... Je hebt ze meer nodig bij windows dan bij mac.
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen van windows naar mac stappen, andersom niemand... Dat zegt voor mij genoeg op dat vlak.
[..]
Er zijn beter OS's dan andere, mac is daar 1 van naar mijn mening
Audi, zonder twijfelquote:Op maandag 2 februari 2009 20:42 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
1: Ik zeg volgens mij, weet het niet zeker ik denk het.
2: Wat is er moeilijk aan windows dan aan OS
3: Die commands heb je nooit nodig xD, of jij wilt de hele dag weten wat je ping is, en op welk IP je zit.
4: Ik zie hier vaker mensen van Mac naar Windows gaan, omdat ze het niet fijn vinden werken.
En ik vind dat Mac gewoon klote is.
Gaan jullie je nou maar fijn de hele dag aftrekken op je macje.
Jullie hebben daar voor gekozen, andere mensen hebben voor windows gekozen.
Respecteer het XD, ik ben weg uit dit topic.
Dit is trouwens hetzelfde als MB tegenover BMW tegenover AUDI.
Dan nog heb je ze niet nodig.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nogmaals hij zei dat je ze niet nodig hebt in windows terwijl ik ze daar juist wel nodig heb...
(als ik op school zit en iemand kut met een DHCP server etc)
Win+r, cmdquote:Op maandag 2 februari 2009 20:43 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dan nog heb je ze niet nodig.
Op Igoogle kun je zon tabje openen en daar staat alles in over je netwerk.
Makkelijker als die CMD, en het gros van de mensen weet nog geen eens waar het CMD zit, of wat ze er mee kunnen doen.
win+r dat wist ik nog geen eens xDquote:
Dan is het dus geen argument en betekent het niets...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:42 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
1: Ik zeg volgens mij, weet het niet zeker ik denk het.
Installeren, virusscanners, wel meer gezeik maar dan moet ik weer even met windows werkenquote:2: Wat is er moeilijk aan windows dan aan OS
Ik heb ze wel nodig, niet dagelijks, maar je hebt ze toch echt wel nodig...quote:3: Die commands heb je nooit nodig xD, of jij wilt de hele dag weten wat je ping is, en op welk IP je zit.
Okay, das tofquote:4: Ik zie hier vaker mensen van Mac naar Windows gaan, omdat ze het niet fijn vinden werken.
Ik trek me niet af op OS's ik doe het op je moederquote:En ik vind dat Mac gewoon klote is.
Gaan jullie je nou maar fijn de hele dag aftrekken op je macje.
Jullie hebben daar voor gekozen, andere mensen hebben voor windows gekozen.
Respecteer het XD, ik ben weg uit dit topic.
Dit is trouwens hetzelfde als MB tegenover BMW tegenover AUDI.
Inconsistentie in de interface, vage popups en meldingen, onduidelijke mappenstructuur, verstopte instellingen, etc.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:42 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
2: Wat is er moeilijk aan windows dan aan OS
Wat jij ziet maakt niet uit, het marktaandeel van Mac OS X is al bijna een decennium lang aan het stijgen, en het marktaandeel van Windows is aan het dalen terwijl Linux bijna gelijk blijft. Oftewel: mensen switchen naar Mac en niet andersom.quote:4: Ik zie hier vaker mensen van Mac naar Windows gaan, omdat ze het niet fijn vinden werken.
Hmm, eerder Volkswagen tegenover Rolls-Roycequote:Dit is trouwens hetzelfde als MB tegenover BMW tegenover AUDI.
Uit mac gestolenquote:Op maandag 2 februari 2009 20:46 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
win+r dat wist ik nog geen eens xD
Heb je trouwens ook niet nodig bij vista.
Daar is het gewoon startknopjes op je toetsenbord.
En typ maar in wat je wilt zoeken, binnen 5 seconden is het gevonden.
Gelukkig steelt Apple nooit iets. Oh, wacht...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Uit mac gestolen
Net zoals de rest van dat besturingssysteem
En slecht geimplementeerd
Wat danquote:Op maandag 2 februari 2009 20:51 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Gelukkig steelt Apple nooit iets. Oh, wacht...
Het werkt totaal nietquote:Op maandag 2 februari 2009 20:50 schreef oinkoink12 het volgende:
tja net als het dock, maarja ze hebben het in 7 wel beter gemaakt dan op de mac
Aaaaaaah verlies je het?quote:
Ja dat zei je net ook maar toch nog maar 3 berichtjes geplaatst he. Nu geef je de hoop definitief op?quote:
Ach, Apple heeft het maar van Xerox gejat.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat dan![]()
[..]
Het werkt totaal niet
[..]
Aaaaaaah verlies je het?
Ze mochten het hebben, omdat xerox er niets in zagquote:Op maandag 2 februari 2009 20:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ach, Apple heeft het maar van Xerox gejat.
Ik verlies niks, IK vind windows fijner werken, kun je wel zeggen dat mensen steeds vaker overstappen.quote:
Als je spellen wil spelen moet je een xbox360 kopen die is nog goedkoper dan een normale computer....quote:Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik verlies niks, IK vind windows fijner werken, kun je wel zeggen dat mensen steeds vaker overstappen.
Ik stel geen eisen aan mijn OS, ik wil dat het opstart, dat ik een spelletje kan doen, even kan internetten, TV kan kijken, muziek kan luisteren.
Ik vind dat windows dat prima doet, jij bent misschien zon veel eisende user, maar als je ook niet zo veel eisend was, was je veel goedkoper uit geweest met windows, en het is even goed, voor de dingen die ik doe.
Spellen spelen gaat dan wat makkelijker.
Microsoft.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je spellen wil spelen moet je een xbox360 kopen die is nog goedkoper dan een normale computer....
quote:Op maandag 2 februari 2009 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je spellen wil spelen moet je een xbox360 kopen die is nog goedkoper dan een normale computer....
1: Zo'n beetje hun hele interface (hint: Xerox). Maar ja, Apple mag datquote:Op maandag 2 februari 2009 20:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat dan![]()
[..]
Het werkt totaal niet
[..]
Aaaaaaah verlies je het?
Met weinig tevreden dusquote:Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik verlies niks, IK vind windows fijner werken, kun je wel zeggen dat mensen steeds vaker overstappen.
Ik stel geen eisen aan mijn OS, ik wil dat het opstart, dat ik een spelletje kan doen, even kan internetten, TV kan kijken, muziek kan luisteren.
Ik vind dat windows dat prima doet, jij bent misschien zon veel eisende user, maar als je ook niet zo veel eisend was, was je veel goedkoper uit geweest met windows, en het is even goed, voor de dingen die ik doe.
Spellen spelen gaat dan wat makkelijker.
Op een Mac kan je spellen voor OS X én voor Windows spelen, meer dan op een PC dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Microsoft.
Maar op een mac kun je nog geen eens een fatsoenlijk spel spelen, je bent gelimiteerd tot een aantal die OS X ondersteunt.
Cedegaquote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Microsoft.
Maar op een mac kun je nog geen eens een fatsoenlijk spel spelen, je bent gelimiteerd tot een aantal die OS X ondersteunt.
1: Zover ik het weet zag Xerox er geen toekomst in en mocht Apple het overnemen... Daarna heeft windows het gestolen terwijl ze samenwerkten met Apple om programma's te maken... (correct me if i'm wrongquote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
1: Zo'n beetje hun hele interface (hint: Xerox). Maar ja, Apple mag dat
2: De dock van OS X werkt minder dan de nieuwe taakbalk van Windows 7. http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
Noem eens zo'n spectaculair OS X exclusief spel. Volgens mij zijn de OS X spellen van tegenwoordig namelijk van origine Windows spellen.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:01 schreef dottinator het volgende:
[..]
Op een Mac kan je spellen voor OS X én voor Windows spelen, meer dan op een PC dus.
Je gaat toch niet met argumenten komen met een bronvermelding hae?quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
2: De dock van OS X werkt minder dan de nieuwe taakbalk van Windows 7. http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
Edit: en met 'Apple mag dat' bedoel ik dat als Microsoft zoiets doet dat stelen heet, maar als Apple het doet, tsja dan maakt het niet uit.
Bla, alleen het idee van een GUI op zich, Apple zag als enige daar de potentie van in en maakte toen hun eigen interface.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Omdat gizmodo het zegt is het zo?quote:2: De dock van OS X werkt minder dan de nieuwe taakbalk van Windows 7. http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
Edit: en met 'Apple mag dat' bedoel ik dat als Microsoft zoiets doet dat stelen heet, maar als Apple het doet, tsja dan maakt het niet uit.
Die heb je niet, en dat weet je ook wel als je een mac kooptquote:Op maandag 2 februari 2009 21:02 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Noem eens zo'n spectaculair OS X exclusief spel. Volgens mij zijn de OS X spellen van tegenwoordig namelijk van origine Windows spellen.
1: Wat ik wil zeggen is dat als Microsoft het overgenomen zou hebben van Xerox, dat dat dan als stelen zou worden beschouwd door de niet-Microsoft OS aanhangers van nu. Maar voor Apple gelden dat soort dingen niet. Net als dat Apple niet-Safari based browserrs mag weren uit de App Store, terwijl Microsoft nog geen eens een browser bij hun OS mag leveren.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Cedega
[..]
1: Zover ik het weet zag Xerox er geen toekomst in en mocht Apple het overnemen... Daarna heeft windows het gestolen terwijl ze samenwerkten met Apple om programma's te maken... (correct me if i'm wrong)
2:Ik vind het dock veel chiller werken (wel in combinatie met expose)
Weet ik veel, ik game op een 360. Het is alleen bullshit dat je op een Mac niet kan gamen.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:02 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Noem eens zo'n spectaculair OS X exclusief spel. Volgens mij zijn de OS X spellen van tegenwoordig namelijk van origine Windows spellen.
Dat was niet het doel van de link. Het doel was om wat meer informatie te geven over waarom de Windows 7 taakbalk beter zou zijn dan de OS X dock. Op Gizmodo zitten overigens voornamelijk Apple fanboy editors, dus het is enigzins wonderlijk dat ze zoiets posten.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:03 schreef dottinator het volgende:
Omdat gizmodo het zegt is het zo?Krijg een eigen mening.
Inderdaad, dat dus, en met name dat 2de deel snap ik ook geen kont van.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:04 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
1: Wat ik wil zeggen is dat als Microsoft het overgenomen zou hebben van Xerox, dat dat dan als stelen zou worden beschouwd door de niet-Microsoft OS aanhangers van nu. Maar voor Apple gelden dat soort dingen niet. Net als dat Apple niet-Safari based browserrs mag weren uit de App Store, terwijl Microsoft nog geen eens een browser bij hun OS mag leveren.
Dat is ook maar de halve waarheid. Microsoft mag prima een browser leveren, alleen niet op de schofterige manier zoals ze bij IE deden, helemaal verweven in het OS met Windows update software zodat je verplicht bent om IE te gebruiken en het schier onmogelijk is om het te verwijderen.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:04 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
1: Wat ik wil zeggen is dat als Microsoft het overgenomen zou hebben van Xerox, dat dat dan als stelen zou worden beschouwd door de niet-Microsoft OS aanhangers van nu. Maar voor Apple gelden dat soort dingen niet. Net als dat Apple niet-Safari based browserrs mag weren uit de App Store, terwijl Microsoft nog geen eens een browser bij hun OS mag leveren.
Je kan IE niet verwijderen Safari wel, beter nog ik heb niet eens Safari op mijn Mac staanquote:Op maandag 2 februari 2009 21:06 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dus, en met name dat 2de deel snap ik ook geen kont van.
Sowieso is dat artikel bullshit. Ze vinden de taakbalk beter omdat je er meer mee kan dan met de Dock maar diezelfde functies heb je bij OS X gewoon onder Expose (wat niet bij de Dock hoort). Slaat nergens op dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat was niet het doel van de link. Het doel was om wat meer informatie te geven over waarom de Windows 7 taakbalk beter zou zijn dan de OS X dock. Op Gizmodo zitten overigens voornamelijk Apple fanboy editors, dus het is enigzins wonderlijk dat ze zoiets posten.
Ik weet dat IE verwoven zit in Windows, maar je kan in principe elke browser gebruiken die je wil. Verklaar nu eens waarom Apple wel met oneerlijke concurrentie weg komt...quote:Op maandag 2 februari 2009 21:07 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dat is ook maar de halve waarheid. Microsoft mag prima een browser leveren, alleen niet op de schofterige manier zoals ze bij IE deden, helemaal verweven in het OS met Windows update software zodat je verplicht bent om IE te gebruiken en het schier onmogelijk is om het te verwijderen.
Ter vergelijking, Safari is op Mac OS X gewoon een .app bestandje en die pleur je zo de prullenbak in als je 't niet wil.
Het was gewoon niet stelen punt. Jobs had aandelen in Xerox, en heeft het bedrijf bezocht, hij was toen zo onder de indruk, en hij zag er daarna een toekomst in... Toen heeft Bill Gates het gestolen van Applequote:Op maandag 2 februari 2009 21:04 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Zie je eerste zin, je kan het niet uit windows halenquote:Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet dat IE verwoven zit in Windows, maar je kan in principe elke browser gebruiken die je wil. Verklaar nu eens waarom Apple wel met oneerlijke concurrentie weg komt...
Fout.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het was gewoon niet stelen punt. Jobs had aandelen in Xerox, en heeft het bedrijf bezocht, hij was toen zo onder de indruk, en hij zag er daarna een toekomst in... Toen heeft Bill Gates het gestolen van Apple
Ja, dat zei ik. Wat wil jij daar nu mee zeggen?quote:Op maandag 2 februari 2009 21:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Zie je eerste zin, je kan het niet uit windows halen
Hoezo oneerlijke concurrentie? Je mag gewoon andere browsers installeren.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet dat IE verwoven zit in Windows, maar je kan in principe elke browser gebruiken die je wil. Verklaar nu eens waarom Apple wel met oneerlijke concurrentie weg komt...
Ik heb het daar nog steeds over de App Store.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef dottinator het volgende:
[..]
Hoezo oneerlijke concurrentie? Je mag gewoon andere browsers installeren.
Afgekeken dan.quote:
Eh, nee: onder OSX kun je onder de standaarduser ook niks zonder admin wachtwoord als je zaken in het systeem wil veranderen. Dat heeft niks te maken met slechte voorlichting maar gewoon een belabberde structuur. En probeer onder Wndows maar s een sudo in te programmeren. Door die brakke structuur kun je dat met een miljard coderegels nog niet voor mekaar krijgenquote:Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh Ja.
Ms adviseerde met XP al dat men een normaal user account aanmaakt ipv het default user account wat local admin is.
Dat praktisch niemand dat doet is hun eigen klote schuld.
Daarbij is UAC bedoeld als waarschuwing dat men eerst moet nadenken voordat men blindelings iets doet.
Dat mensen dat niet snappen is waarschijnlijk idd een voorlichtingsfout van Ms.
Wanneer Ms hetzelfde had gedaan als met Linux, dus dat je elke keer sudo had moeten doen was het commentaar vele malen erger geweest.
Maar dat vergeet men altijd net even te gemakkelijk.
Apples imago is me te heilig. Dat vind ik het eigenlijk meest ergelijke.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef dottinator het volgende:
Dat "als Microsoft het had gedaan" begint nu een beetje vermoeiend te worden. Microsoft hanteert volstrekt andere principes als Apple. Elk bedrijf kijkt wel eens af, ook Apple. Zo gaat dat met bedrijven. Alleen Microsoft weet het op momenten te overdrijven. Kijk naar Tiger > Vista en nu ook het Dock in Windows 7.
Microsoft is gewoon een schofterig bedrijf, kijk naar wat ze hebben geflikt in het verleden. Ik noem een "Extend, Embrace, Extinguish"...
quote:Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Eh, nee: onder OSX kun je onder de standaarduser ook niks zonder admin wachtwoord als je zaken in het systeem wil veranderen. Dat heeft niks te maken met slechte voorlichting maar gewoon een belabberde structuur. En probeer onder Wndows maar s een sudo in te programmeren. Door die brakke structuur kun je dat met een miljard coderegels nog niet voor mekaar krijgen
Gelukkig verder niet oppervlakkig om voor een bepaald systeem te kiezen vanwege het imagoquote:Op maandag 2 februari 2009 21:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Apples imago is me te heilig. Dat vind ik het eigenlijk meest ergelijke.
-Ze zijn niet outdated, mijn macbook is drie jaar oud, maar draait tenminste nog de nieuwste OS's (inc Snow Leopard)... Er zijn ook iBooks van 7/8 jaar oud die nog Leopard kunnen draaienquote:Op maandag 2 februari 2009 21:22 schreef Antony1989 het volgende:
-Mac's zijn over het algemeen 'outdated' na 2 jaar, je kunt ze gewoon niet upgraden.
-Als windows vastloopt ligt dat <90% aan andere software die slecht is geschreven.
-Was het niet ergens in Dec '08 dat mac een update uitbracht die kon vastlopen?
Denk niet dat dat aan 3rd-party software ligt, maar aan het OS zelf.
Super user do...quote:Op maandag 2 februari 2009 21:24 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Wat moet je met een sudo in windows?
Dan doe jij toch hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
-Ze zijn niet outdated, mijn macbook is drie jaar oud, maar draait tenminste nog de nieuwste OS's (inc Snow Leopard)... Er zijn ook iBooks van 7/8 jaar oud die nog Leopard kunnen draaien
-Dan is er teveel slecht geschreven software (raar bij mij loopt FS2004 telkens vast, minstens 3 keer per dag)
-Welke update?
O'rly, I didn't know that.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Super user do...
Wat je ermee moet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sudo
Hoe ironisch dat het revolutionaire copy/paste niet mogelijk is in de iPhone, Apple's meest gehypte apparaat van het moment.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:16 schreef DutchErrorist het volgende:
One Macintosh feature identical to a Smalltalk feature is selection-based modeless text editing with cut and paste, which was created by Larry Tesler for his Gypsy editor at PARC.
Wat denk je dat UAC isquote:Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Eh, nee: onder OSX kun je onder de standaarduser ook niks zonder admin wachtwoord als je zaken in het systeem wil veranderen. Dat heeft niks te maken met slechte voorlichting maar gewoon een belabberde structuur. En probeer onder Wndows maar s een sudo in te programmeren. Door die brakke structuur kun je dat met een miljard coderegels nog niet voor mekaar krijgen
En alle andere argumenten maar laten liggen, want tja, geen ervaringquote:Op maandag 2 februari 2009 21:30 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dan doe jij toch hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd.
Draait hier super, zonder enkel probleem al dik 1 jaar lang.
Trouwens even terug naar die virussen, ik heb hier op windows zon halfjaar even geen virus scanner gehad. Ik merkte echt 0.0% dat ie langzamer word. Ik weet waar ik mijn warez vandaan haal. Daarna een virusscanner erop gezet, en geen een virus
UAC is een gedrocht van een beveiligingssysteem wat Windows tracht te kopieren van de beveiliging van UNIX-systemen maar gezien de belabberde structuur van Windows totaal niet praktisch werkt. Staat ook hierboven, maar je moest waarschijnlijk weer je IE moeten herstarten zodat het een beetje langs je heen is gegaanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat denk je dat UAC is
Dom blaten kan iedereen, leer eerst eens wat bepaalde dingen zijn en reageer dan pas.
UAC werkt op zich prima, alleen wel nadat je alles hebt gedaan wat je moet doen met een nieuw systeem.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
UAC is een gedrocht van een beveiligingssysteem wat Windows tracht te kopieren van de beveiliging van UNIX-systemen maar gezien de belabberde structuur van Windows totaal niet praktisch werkt. Staat ook hierboven, maar je moest waarschijnlijk weer je IE moeten herstarten zodat het een beetje langs je heen is gegaan![]()
Maar wel gerust anderen betichten van dom blaten: ga je gekopieerde product verkondigen als het zoveelste redmiddel van Microsoft.
Wederom nee: bij OSX werkt dit, zoals zoveel dingen, out-of-the-box. Exact het argument wat Apple gebruikt bij hun 'overstap-campagne': het werkt gewoon. Je hoeft bij de aanschaf van een auto ook niet de gearratios en de bandenspanning in te stellen, je wieldoppen monteren en het stuur aan te passen voordat je er eindelijk 's mee op de weg kunt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
UAC werkt op zich prima, alleen wel nadat je alles hebt gedaan wat je moet doen met een nieuw systeem.
Wanneer je het naderhand aan zet komt het lang niet zo vaak naar voren als wanneer je pas begind met een nieuw systeem.
Jij vind het niet werken, dat is jou mening die voor de rest nergens op gebaseerd is behalve jou eigen ervaring of het lezen van anderen die er niet mee om kunnen gaan.
Correct, maar als je een gemiddeld data center hebt daar kom je niet zomaar binnen. (Laat staat dat je dan nog de fysieke box moet zien te vinden, die meestal in een appart beveiligde kooi staat)quote:Op maandag 2 februari 2009 18:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik wil niet geheel flauw doen maar wanneer ik tobo access heb tot jou linux install kan ik waarschijnlijk zo je root password aanpassen.
Dus zo heel secuur is het niet namelijk.
Nee, in IE zit dit niet, dankzij Neelie Kroes.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wederom nee: bij OSX werkt dit, zoals zoveel dingen, out-of-the-box. Exact het argument wat Apple gebruikt bij hun 'overstap-campagne': het werkt gewoon. Je hoeft bij de aanschaf van een auto ook niet de gearratios en de bandenspanning in te stellen, je wieldoppen monteren en het stuur aan te passen voordat je er eindelijk 's mee op de weg kunt.
En lees de verhalen op internet: er zijn vele anderen die het niet vinden werken. En met Windows 7 slaan ze weer de bal behoorlijk mis. It's not a bug, it's a feature![]()
Oh, en Safari heeft een grammaticale-controle ingebouwd. Weet niet of IE die heeft, maar je lijkt hem iig uitgezet te hebben. Maar ga gerust roepen dat anderen dom blaten, terwijl je amper nederlands kunt blaten.
Draai jij Linux?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:22 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Correct, maar als je een gemiddeld data center hebt daar kom je niet zomaar binnen. (Laat staat dat je dan nog de fysieke box moet zien te vinden, die meestal in een appart beveiligde kooi staat)
Dan komt er nog bij dat zodra een machine onverwachts wordt herstart dat de monitoring software meteen alarm slaat en er wel iemand gaat kijken wat er met die machine aan de hand is...
Niet aangepast, ook niet nodig. Ik denk dat het wel zou opvallen als mijn uptime ineens niet meer klopt...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Draai jij Linux?
Heb jij het aangepast zodat ik in run level1 je root pass niet meer kan aanpassen?
quote:09:41:18 up 106 days, 10:48, 0 users, load average: 0.11, 0.04, 0.01
Het kon al wel op de allereerste PDA, de Apple Newton, en die had er een hele goede implementatie vanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:33 schreef Devolution het volgende:
[..]
Hoe ironisch dat het revolutionaire copy/paste niet mogelijk is in de iPhone, Apple's meest gehypte apparaat van het moment.
Ik haat Vista om de user interface en om die fucking irritante pop-ups die continu vragen of ik iets echt wel wil opstarten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:19 schreef big_n_fan het volgende:
vraag aan alle vista haters :
wat vinden jullie in godsnaam zo erg aan vista,
ik heb sinds een tijdje een sony vaio laptop met vista erop en er is echt helemaal niets waar ik me aan erger...
en dan nog een vraagje aan alle mac fanboys :
mijn vader wil ook binnenkort een nieuwe laptop kopen en,
hij hoorde veel goede verhalen over macs dat ze bv. veel beter zouden zijn dan pc's maar,
hij weet nouw eigelijk niet wat iedereen zo goed vind aan macs en dus vraag ik dat voor hem op fok!
bvd
http://www.iphoneclub.nl/(...)met-mobiletexteditj/quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:33 schreef Devolution het volgende:
[..]
Hoe ironisch dat het revolutionaire copy/paste niet mogelijk is in de iPhone, Apple's meest gehypte apparaat van het moment.
Maar niet van Apple zelf en dat is best kansloos als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:31 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
http://www.iphoneclub.nl/(...)met-mobiletexteditj/
dit kan toch niet worden gemeendquote:Op maandag 2 februari 2009 21:10 schreef Netsplitter het volgende:
...
A GUI uses windows, icons, and menus to carry out commands...
?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
dit kan toch niet worden gemeend
Op zijn hoogst hoort daar te staan: "Most GUIs use...". Als iets grafisch is hoeft het niet gelijk windows en knopjes te hebben e.d., dat slaat nergens op.quote:
Doe mij maar een Snow Leopard: one version, and it's got everything in it. Mon Dieu, wat een falend bedrijf is MS aan het worden.quote:Softwaremaker Microsoft zal Windows 7 in totaal in zes verschillende versies op de markt gaan brengen. De softwaregigant wil de focus gaan leggen op de Home Premium- en de Professional-edities van de opvolger van Windows Vista.
Windows 7 zal net als Vista ook in een Ultimate-uitvoering verschijnen. Microsoft stelt dat deze versie vooral geschik is voor gebruikers die hogere eisen stellen aan een OS. In de Ultimate-editie is alle functionaliteit te vinden die in de Enterprise- en Home Premium-uitvoeringen zijn gestopt. De Windows 7 Starter-editie tenslotte is, net als Home Basic, bedoeld voor hardware met beperkte rekenkracht. Microsoft ziet hierbij vooral kansen voor de opkomende netbook-markt.
Neeeee niet alweerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
En dan dit bericht: heeft iemand het bovenstaande plaatje al aangepast?![]()
[..]
Doe mij maar een Snow Leopard: one version, and it's got everything in it. Mon Dieu, wat een falend bedrijf is MS aan het worden.
De mensen van tegenwoordig willen toch juist keuzes hebben, ze willen toch juist zelf keuzes maken?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
En dan dit bericht: heeft iemand het bovenstaande plaatje al aangepast?![]()
[..]
Doe mij maar een Snow Leopard: one version, and it's got everything in it. Mon Dieu, wat een falend bedrijf is MS aan het worden.
Nee ze willen die keuze niet, niemand weet waar iets in zit, en het is rond uit belachelijk dat er windows media center in een enterprise editie zit... Ik bedoel WTFquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:51 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
De mensen van tegenwoordig willen toch juist keuzes hebben, ze willen toch juist zelf keuzes maken?
Nu krijgen ze keuzes, is het niet goed...
Net zoals gaan zeiken dat Vista niet op je oude computer draait.
Microsoft geeft een nieuwe windows uit, in de hoop dat jij hem gaat kopen, en door vista een nieuwe computer gaat kopen. Iets van marketing.
Maarja die pino's hier gaan zeiken, dat ze het gewoon werkend willen hebben op hun PIV 2.4Ghz.
Dan denk ik echt flikker toch op man.
Het zijn geen keuzes, het gaat er alleen om: hoe verkreupeld wil je je OS hebben? Het verschil tussen een basic en professional is dat basic hetzelfde is als professional alleen dan met van alles disabled en eruitgesloopt. Het is alsof je kan kiezen tussen een ferrari voor 250 duizend euro, en precies diezelfde ferrari voor 40 duizend euro maar dan met 12 dikke deuken erin en alle ruiten eruitgeramd en zonder wielen. Lekkere keuze.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:51 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
De mensen van tegenwoordig willen toch juist keuzes hebben, ze willen toch juist zelf keuzes maken?
Nu krijgen ze keuzes, is het niet goed...
Een heel nieuwe OS? Enkel een gratis taalpakket als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat trouwens ook een pluspunt is in Mac OSX ten opzichte van Windows is dat ik de taal van mijn systeem kan veranderen zonder een heel nieuw OS te installeren... Wacht, ik hoef niet eens mijn computer af te sluiten
Ohquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Een heel nieuwe OS? Enkel een gratis taalpakket als ik me niet vergis.
Volgens mij wordt Vista geleverd met een heel arsenaal aan geïnstalleerde taalpakketten. Dat kan ik nu even niet controleren want ik zit in Windows 7. Het zou dus gewoon een kwestie zijn van een andere taal selecteren.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:08 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
OhDat wist ik niet, alsnog omslachtig
Dat lijkt me een taak voor de software developers. Software voor Windows is dan ook over het algemeen in meerdere talen te verkrijgen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:14 schreef Farenji het volgende:
Ja maar dat taalpakket is dan alleen voor het OS zelf. In ubuntu download je met 2 muisklikken of 1 simpele opdracht een taalpakket in elke denkbare taal voor het hele OS *en* alle ondersteunde applicaties. En dat pakket wordt dan ook nog eens regelmatig geheel automatisch up to date gehouden.
Dat is in de opensourcewereld een taak die door de community op zich wordt genomen. Die ook de software maakt overigens.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:15 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat lijkt me een taak voor de software developers. Software voor Windows is dan ook over het algemeen in meerdere talen te verkrijgen.
Raas nog even door, dan ga ik nog even gamenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is in de opensourcewereld een taak die door de community op zich wordt genomen. Die ook de software maakt overigens.
In windows moet je maar afwachten of een stuk software in meerdere talen beschikbaar is en dan moet je het per pakket installeren. Maar onder windows moet je je software sowieso allemaal apart met de hand installeren. Niet rechtstreeks van internet, neee, eerst helemaal downloaden en handmatig opstarten en handmatig door die install schermpjes klikken. En in windows heb je 80 verschillende oplossingen die allemaal onafhankelijk van elkaar op updates checken en heel veel programma's moet je gewoon ook weer handmatig gaan bijhouden en updaten. Pokkewerk! Elk pakket heeft ook vaak z'n eigen uninstal oplossing. Kortom het wordt al snel een teringzooi. Windows is een onhandig, omslachtig en zwaar beheersintensief en tijdsvretend klote OS, zeker als je het vergelijkt met andere OS'en. Dat is gewoon een feit.
oef die kwam *KEIHARD* aanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:28 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Raas nog even door, dan ga ik nog even gamen
Hoezo? Genoeg native games onder linux (openGL is minstens even snel als DirectX), en een flink deel van de windows games draait als een tiet onder linux, dmv wine of cedega. Probeer dat eens andersom.quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoezo? Genoeg native games onder linux (openGL is minstens even snel als DirectX), en een flink deel van de windows games draait als een tiet onder linux, dmv wine of cedega. Probeer dat eens andersom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk..quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik zei gewoon dat ik ging gamen
Dat is alleen voor Ultimate dacht ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Klopt. Is inderdaad zeer goede functionaliteit.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:57 schreef Devolution het volgende:
[..]
Dat is alleen voor Ultimate dacht ik.
Ik ben zelf Windows gebruiker, maar wat ik echt geniaal vind aan linux is het feit dat álle updates (dus voor alle software) gewoon in 1 programma te downloaden zijn, en het nog automatisch kan ook. In Windows kan dit alleen met het OS zelf en een aantal Microsoft produkten.
Laatste keer dat ik keek was het nog een Vista Ultimate extra. Dus als je iemand in de groep/gezin/whatever hebt die een andere taal het beste begrijpt, dan moet je de hoofdprijs betalen om meerdere talen te hebben. Terwijl het een basisfunctie is in alle andere systemen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hou nou op man.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:34 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ja. Team Fortress 2 als je het nog wil weten. Maar blijkbaar ligt dat gevoelig bij jou?
Ik denk dat jij beter kan ophouden met mensen woorden in de mond te leggen. Ik had ook kunnen gaan punniken, maar dat is niet zo leuk als je het mij vraagtquote:
Als je ging punniken had je dat hier ook niet vermeldquote:Op woensdag 4 februari 2009 07:04 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik denk dat jij beter kan ophouden met mensen woorden in de mond te leggen. Ik had ook kunnen gaan punniken, maar dat is niet zo leuk als je het mij vraagt![]()
Ik begrijp wel dat je op je teentjes getrapt bent, maar je hebt het verkeerd opgevat
Nee, want dan zou ik me dood schamenquote:Op woensdag 4 februari 2009 07:09 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je ging punniken had je dat hier ook niet vermeld
Echt?quote:Op woensdag 4 februari 2009 07:14 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee, want dan zou ik me dood schamen
* Metro2005 start ook even een windows game op onder linux via winequote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:28 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Raas nog even door, dan ga ik nog even gamen
Je noemt daar wel 2 punten die buiten de invloed van de linuxcommunity liggen. Flash is een gesloten formaat, als Adobe te beroerd is om een fatsoenlijke flashplugin voor linux te maken dan houdt het snel op, zeker zolang Adobe de specs niet vrijgeeft.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
Voor mij persoonlijk de 2 faalpunten van linux:
- games ondersteuning
- Flash is trager dan onder windows![]()
Flash is helaas gesloten idd maarja of dat nou de fout is van adobe of niet. Feit blijft dat het klote werkt. En dat is jammer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je noemt daar wel 2 punten die buiten de invloed van de linuxcommunity liggen. Flash is een gesloten formaat, als Adobe te beroerd is om een fatsoenlijke flashplugin voor linux te maken dan houdt het snel op, zeker zolang Adobe de specs niet vrijgeeft.
En de gameondersteuning van linux is prima; technisch gezien is het een prachtig gameplatform. Er zijn ook leuke open source linux games, zoals een aantal FPS van hoge kwaliteit (niet alleen Quake, neem bijv Sauerbraten). Er zijn alleen niet zo heel veel commerciele fabrikanten die linuxversies van hun games uitbrengen dus dan blijft het vaak behelpen met wine of cedega.
Maar ja, hoeveel games zijn er voor OSX?
WHAHAHAHAHAHAquote:
RTS op een console, gabber, ga je schamen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:08 schreef Pheno het volgende:
Alle Blizzard games zijn OSX worthy met prima support, ook voor games die al jaaaren uit zijn. Meer heb ik niet nodig, gamen doe je maar op een console.
Wat wil je met die post bereiken??quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHAHA
Linux heerscht. Ik daag mensen uit om een upgrade van 3.11 > 95 > 98 > 2k > XP > Vista te doen. Doe ik hetzelfde met Ubuntu van 4.10 > 8.10 (4.10 > 5.04 > 5.10 > 6.06 > 8.04 > 8.10).
Nee, zo is het niet, er zijn nu ook al DirectX spellen die onder linux draaien met wine, en het is niet zo dat een windows spel met openGL ondersteuning (die zijn er) automatisch op linux draait. De game moet geport worden naar een native linux versie, dan ben je zeker dat ie draait.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
RTS op een console, gabber, ga je schamen.
Overigens, is het niet zo dat als fabrikanten nou openGL zouden ondersteunen voor hun games ipv directX dat die games ook gewoon onder unix/linux kunnen draaien?!
Ga je de uitdaging aan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat wil je met die post bereiken??
Reacties als dit wellicht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat wil je met die post bereiken??
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
'Schrappen adminrechten vermindert Windows-risico's met 92 procent'
[..]
Verantwoordelijk voor die claim is de ceo van het bedrijf BeyondTrust, leverancier van software om de rechten van gebruikers te beperken.
Lees dan ook even verder dan je neusje lang is.quote:
Oh ik geloof het zo hoor. Die standaard admin shit van Windows is een van de grote ontwerp fouten van Microsoftquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lees dan ook even verder dan je neusje lang is.![]()
Geen wc-eend verhaal dit keer.
Tjsa, het rare is dat wanneer ze daar wat aan willen veranderen mensen steen en been klagen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:32 schreef dottinator het volgende:
[..]
Oh ik geloof het zo hoor. Die standaard admin shit van Windows is een van de grote ontwerp fouten van Microsoft
Ja natuurlijk. Dan kan men namelijk geen fuck met windows.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tjsa, het rare is dat wanneer ze daar wat aan willen veranderen mensen steen en been klagen.
Werk jij niet onder een adminaccount in Windows? Jij hebt UAC aan staan en vindt het geweldig geïmplementeerd?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tjsa, het rare is dat wanneer ze daar wat aan willen veranderen mensen steen en been klagen.
Om heeeeeeel eerlijk te zijn vind ik die UAC best goed te behappen. Ik heb er iig geen problemen mee (maar ik krijg dan ook weinig UAC meldingen). Ik ben geen admin, UAC staat aan en eigenlijk is het een grafische sudo maar dan een tikkie anders.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Werk jij niet onder een adminaccount in Windows? Jij hebt UAC aan staan en vindt het geweldig geïmplementeerd?
Wehehe, mijn moeder krijgt zelfs mét UAC nog de builenpest op haar laptop. Ach ja, ik ben maar blij dat ik enigzins weet wat ik doequote:Op woensdag 4 februari 2009 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Werk jij niet onder een adminaccount in Windows? Jij hebt UAC aan staan en vindt het geweldig geïmplementeerd?
sudo zuigt ook.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:48 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Om heeeeeeel eerlijk te zijn vind ik die UAC best goed te behappen. Ik heb er iig geen problemen mee (maar ik krijg dan ook weinig UAC meldingen). Ik ben geen admin, UAC staat aan en eigenlijk is het een grafische sudo maar dan een tikkie anders.
Klopt. Maar stukken minder dan UAC.quote:
sudo zuigt niet.quote:
Er is maar 1 uitweg voor jou!quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef jantjepietje het volgende:
blablabla etc
Bold statement.quote:
Ik werk niet onder een admin account idd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zit echt niet in de prijs van je laptop neequote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef jantjepietje het volgende:
Ik ben zelf een computernoob op windows maar wel gratis(en legaal) windows gelukkig![]()
Die komt ook elk deel weer tevoorschijn.....quote:
Het is dan ook een briljante comic. Misschien moet je XKCD even mailen of hij een windows-variant wil maken die jij ook snapt?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die komt ook elk deel weer tevoorschijn.....
Foute aanname dat ik 'm niet snap.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is dan ook een briljante comic. Misschien moet je XKCD even mailen of hij een windows-variant wil maken die jij ook snapt?
Daar heb ik een t-shirt vanquote:
bij xkcd oftewel, http://store.xkcd.com/quote:
Xkcd is tof!quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
bij xkcd oftewel, http://store.xkcd.com/
Ik zit ook gratis op windows, en legaalquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zit echt niet in de prijs van je laptop nee![]()
Foute aanname dat ik aanneem dat jij hem niet snapt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Foute aanname dat ik 'm niet snap.
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb676724.aspxquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zit ook gratis op windows, en legaal
MSDNAA
Noem jij mij een nerd?quote:
Precies! Windows is een gekopieerd en brak OS wat je door de strot wordt gedrukt omdat M$ dikke deals sluit met Dell, Paradigit, Dynabyte, HP, Packard Bell zodat zij roepen 'We recommend Windows Vista'.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Foute aanname dat ik aanneem dat jij hem niet snapt.
Volgens mij snappen mensen niet helemaal het doel van dit topic. Dit topic is in het leven geroepen om gewoon ongefundeerd van je af te kunnen bashen... Iedereen is weer inhoudelijk aan het discussieren, dat schiet niet op...
Ik nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb676724.aspx
Gratis, iemand betaalt er toch echt voor
Boeiend. Microsoft geeft het iig niet gratis weg dat was het puntquote:
Dat komt omdat marketing het enige is waar Microsoft echt goed in is. Goeie software maken kunnen ze in elk geval niet.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Boeiend. Microsoft geeft het iig niet gratis weg dat was het punt
Kijk voor de grap eens naar de prijzen van apple.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:49 schreef Farenji het volgende:
Microsoft maakt ook altijd software met als hoofddoel "geld verdienen". En dat is het verkeerde uitgangspunt. Je moet software maken met als hoofddoel "goede software maken". Dat geld verdienen zou dan automatisch moeten komen, zonder dat je die taktieken van MS nodig hebt, zonder dat je wurglicenties hebt.
500 dollar voor een jaar lang allerlei dure software hebben... (die naderhand volgens mij gewoon blijft werken, weet dat overigens niet zeker) is niet bijster veel als je bedenkt dat een retail license van b.v. windows server al duurder is..quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb676724.aspx
Gratis, iemand betaalt er toch echt voor
dan draait , zeg, 80% van de wereld met pc's op beta software..quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:25 schreef slacker_nl het volgende:
500 dollar betalen om toegang te hebben tot beta software...
Nee want ik heb mijn pc zonder windows gekochtquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zit echt niet in de prijs van je laptop nee![]()
Mac OS X Leopard, ¤129quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:17 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de prijzen van apple.
Corresponderende laptopsquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:15 schreef dottinator het volgende:
[..]
Mac OS X Leopard, ¤129
Windows Vista Ultimate, ¤549
Die Toshiba heeft ook een aluminium behuizing uit 1 stuk gegoten? Heeft ook een scherm van glas ipv plastic? Multitouch trackpad? Ingebouwde webcam + microfoon? Verlicht toetsenbord? Magnetische adapteraansluiting? Geïntegreerde IR-sensor met afstandsbediening?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Corresponderende laptops
Mac: 1699
Random toshiba met dezelfde specs 1099
Die Toshiba is niet van Microsoft.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Corresponderende laptops
quote:Microsoft Windows Vista Ultimate Sp1 NL | Microsoft
PC-Software
Windows Vista Ultimate de meest complete versie van Windows.
De meest complete versie van Windows Vista biedt mogelijkheden op het gebied van kracht, veiligheid en mobiliteit die je nodig hebt gebruiksgemak voor de vrije... Meer
bol.com prijs ¤ 299,99
Safari was nog niet bijgewerktquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:42 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waar haal je die ¤549 vandaan man?
wel voor de MS software gemaaktquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:28 schreef dottinator het volgende:
[..]
Die Toshiba is niet van Microsoft.
Kan me herinneren dat-ie ooit ¤549 kostte? Is dat niet zo?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:42 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waar haal je die ¤549 vandaan man?
Geen idee wat hij in het begin kostte. Nu in ieder geval ¤300. Alsnog veel, dat kan ik niet ontkennen, maar altijd nog ¤250 minderquote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:55 schreef dottinator het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat-ie ooit ¤549 kostte? Is dat niet zo?
Want hoeveel procent van de mensen die en Windows laptop koopt doet dat? 0,02 of 0,03%quote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:15 schreef slacker_nl het volgende:
Als je een Mac koopt, koop je gemak. Als je een Windows laptop koopt, koop je kopzorgen en daarna gebruik je nooit meer Windows omdat je er een Unix variant opgooit omdat dat gewoon makkelijker werkt. En dan heb je betaald voor iets wat je toch nooit gebruikt..
Och.... naast een MSDN account is het ook wel handig als je dealtjes probeert te sluiten met retailers, die er dan als deal-sweetener een paar Vista Ultimates bij gooien.... of Office 2007 Ultimates.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik zit ook gratis op windows, en legaal
MSDNAA
Ik had gisteren voor de grap naast mijn Apple partitie, een linux gegooit... Dat bezorgde mij ook alleen maar kopzorgenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:15 schreef slacker_nl het volgende:
Als je een Mac koopt, koop je gemak. Als je een Windows laptop koopt, koop je kopzorgen en daarna gebruik je nooit meer Windows omdat je er een Unix variant opgooit omdat dat gewoon makkelijker werkt. En dan heb je betaald voor iets wat je toch nooit gebruikt..
Ik heb een Macbook dus dat wordt een beetje moeilijkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 04:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Och.... naast een MSDN account is het ook wel handig als je dealtjes probeert te sluiten met retailers, die er dan als deal-sweetener een paar Vista Ultimates bij gooien.... of Office 2007 Ultimates.
Ik heb ook nog een gratis Server 2008 Licentie.... ik kan zowaar een klein bedrijfje beginnen met alle volledig legale licenties die ik heb liggen buiten MSDN om.
Specs wel. Snelheid niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:23 schreef Tijn het volgende:
Die Toshiba heeft ook een aluminium behuizing uit 1 stuk gegoten? Heeft ook een scherm van glas ipv plastic? Multitouch trackpad? Ingebouwde webcam + microfoon? Verlicht toetsenbord? Magnetische adapteraansluiting? Geïntegreerde IR-sensor met afstandsbediening?
Don't think so.
Specs gaan verder dan alleen op hoeveel MHz de processor draait of hoeveel GB geheugen erin zit.
Ik vind Front Row anders best okay. En je kunt je Mac afstandsbediening out-of-the-box gebruiken in combinatie met Keynote om presenntaties te geven, dat is ook wel netjes.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat je ook wat hebt aan de afstandsbediening met Media Center, waar het nog echt aan ontbreekt bij Apple.
Grappig. Office 2004 draait hier sneller op een PM G4 867Mhz dan dat Office 2003 en 2007 draaien op de werk-Dell van mijn chick. En die heeft toch betere specs.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Specs wel. Snelheid niet.
De gemiddelde Windows notebook die momenteel op de markt komt heeft MEER snelheid voor MINDER geld. EN ja, ik heb middels mijn werk met zowel de nieuwste MacBooks als de nieuwste Vista laptops mogen werken, en op beiden met de Adobe Premium CS3 software.... en dat gaat onder Windows echt een stuk soepeler, right out of the box.
Dat komt natuurlijk omdat de laptops met 4 Gb zijn uitgerust, en meer Ghz..... voor ong. 60% van de prijs van de Macbook die met 2 Gb kwam.
Tja, appels, peren.... maar als het om zoveel mogelijk snelheid uit je geld te halen, dan zit je met een Macbook aan het verkeerde adres. Zeker gezien de huidige geheugen prijzen.
Het zijn best mooie machines. Maar veel te duur voor wat je er aan systeem voor terug krijgt.
Overigens zijn ingebouwde webcams, microfoon, en IR sensors + afstandsbediening vrij normaal tegenwoordig bij HP laptops. Het verschil is alleen dat je ook wat hebt aan de afstandsbediening met Media Center, waar het nog echt aan ontbreekt bij Apple.
Plus het feit dat Mac OS X minder kracht nodig heeft om uberhaupt te draaien (dat is bij Vista echt absurd) en nog is beter met z'n kunnen omgaat ook.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Corresponderende laptops
Mwa, het scheelt wat in je geheugengebruik, maar daar hield het bij mij ook op. Ubuntu gebruikt nog eens 200MB minder dan OSX (draait op zo'n 250MB geheugen bij mij).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Plus het feit dat Mac OS X minder kracht nodig heeft om uberhaupt te draaien (dat is bij Vista echt absurd) en nog is beter met z'n kunnen omgaat ook.
Dus je zou eigenlijk pas een windows pc met een Mac kunnen vergelijken als die windows pc wat sneller is dan de mac.
Das de personeelskortingsprijs van http://store.apple.com/nl(...)book_pro?mco=MTI4MDI de linker. Mijn collega had er laatst eentje gekochtquote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Plus het feit dat Mac OS X minder kracht nodig heeft om uberhaupt te draaien (dat is bij Vista echt absurd) en nog is beter met z'n kunnen omgaat ook.
Dus je zou eigenlijk pas een windows pc met een Mac kunnen vergelijken als die windows pc wat sneller is dan de mac.
En waar zie jij een Mac voor 1699?
Dat ligt er maar net aan wat je van je computer verwacht. De waarde van een Mac zit namelijk niet alleen in droge specs. Je betaalt voor een complete en gepolijste machine, naadloos afgewerkt (nieuwste MacBooks zijn gewoon een blok aluminium, dat soort shit kan je niet eens krijgen bij Toshiba of HP) en dat alles icm veel en bruikbare software (iLife) dat draait op een gebruiksvriendelijk en snel OS.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Specs wel. Snelheid niet.
De gemiddelde Windows notebook die momenteel op de markt komt heeft MEER snelheid voor MINDER geld. EN ja, ik heb middels mijn werk met zowel de nieuwste MacBooks als de nieuwste Vista laptops mogen werken, en op beiden met de Adobe Premium CS3 software.... en dat gaat onder Windows echt een stuk soepeler, right out of the box.
Dat komt natuurlijk omdat de laptops met 4 Gb zijn uitgerust, en meer Ghz..... voor ong. 60% van de prijs van de Macbook die met 2 Gb kwam.
Tja, appels, peren.... maar als het om zoveel mogelijk snelheid uit je geld te halen, dan zit je met een Macbook aan het verkeerde adres. Zeker gezien de huidige geheugen prijzen.
Het zijn best mooie machines. Maar veel te duur voor wat je er aan systeem voor terug krijgt.
En aan hoeveel van die dingen heb je nou ECHT wat? Mijn alienware heeft ook een verlicht toetsenbord, joepie, zelfs in 8 kleurtjes verstelbaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die Toshiba heeft ook een aluminium behuizing uit 1 stuk gegoten? Heeft ook een scherm van glas ipv plastic? Multitouch trackpad? Ingebouwde webcam + microfoon? Verlicht toetsenbord? Magnetische adapteraansluiting? Geïntegreerde IR-sensor met afstandsbediening?
Don't think so.
Specs gaan verder dan alleen op hoeveel MHz de processor draait of hoeveel GB geheugen erin zit.
Kun je met FrontRow een DVR bouwen waarmee je televisie kunt opnemen, pauzeren, terugspoelen etc?quote:
Nee dat hoef ik nietquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Kun je met FrontRow een DVR bouwen waarmee je televisie kunt opnemen, pauzeren, terugspoelen etc?
Kun je dat met Vista Basic?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Kun je met FrontRow een DVR bouwen waarmee je televisie kunt opnemen, pauzeren, terugspoelen etc?
Gezien ja, maar gaat natuurlijk nergens over. Wat hebben ze nu laten zien? Een paar seconden van KDE4 met voornamelijk de cover flip. Daar hield het op.quote:
Ik vind het wel grappig om te zien dat het mensen blijkbaar geen fuck uitmaakt wat je ze voorschotelt, en vooral dat je een aantal vista gebruikers hoort over hoe tevredenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:58 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Gezien ja, maar gaat natuurlijk nergens over. Wat hebben ze nu laten zien? Een paar seconden van KDE4 met voornamelijk de cover flip. Daar hield het op.
Als je nou gewoon alle Windows apps op Linux kon draaien, dan was je klaar...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom kiezen tussen KDE of Windows als je het allebei tegelijk kan hebben
Dat is wel grappig ja. Ik vraag me echter af hoe ze zouden reageren als ze zelf de dingen zouden moeten doen die ze te zien kregen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:03 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig om te zien dat het mensen blijkbaar geen fuck uitmaakt wat je ze voorschotelt, en vooral dat je een aantal vista gebruikers hoort over hoe tevredenze er mee zijn (en dat is heel wat anders dan wat hier geroepen wordt.... )
Interessant, misschien even een keer proberenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom kiezen tussen KDE of Windows als je het allebei tegelijk kan hebben
Hoe meer web apps er komen, hoe minder relevant Windows sowieso wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:04 schreef whoops het volgende:
[..]
Als je nou gewoon alle Windows apps op Linux kon draaien, dan was je klaar...
Die mensen zouden waarschijnlijk compleet lost zijn... Nog erger dan van XP naar Vista...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:05 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat is wel grappig ja. Ik vraag me echter af hoe ze zouden reageren als ze zelf de dingen zouden moeten doen die ze te zien kregen.
Wat dat betreft ziet de toekomst er prachtig uit...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe meer web apps er komen, hoe minder relevant Windows sowieso wordt.
Man het lukt mij niet eens, en ik doe ICT, (begin nog maar net dat welquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:12 schreef whoops het volgende:
[..]
Die mensen zouden waarschijnlijk compleet lost zijn... Nog erger dan van XP naar Vista...
Klikridders van tegenwoordigquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Man het lukt mij niet eens, en ik doe ICT, (begin nog maar net dat wel)
Dat is met Vista toch echt wel veranderd. De setup kan je haast niet moeilijk vindenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:14 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel eens een ubuntu livecd in de pc van mijn ouders gestopt, en toen heeft mijn moeder geheel zelfstandig ubuntu op de pc geinstalleerd. Windows installeren lukt haar niet. Haar reactie: goh, dit is echt allemaal veel duidelijker en vriendelijker dan windows!
Helaas moest er daarna toch weer windows op omdat ik geen goed alternatief kon vinden voor het videobewerkingsprogramma waarmee ze de vakantiefilms mee monteeert....
Hey ik kan best in terminal werken vrind, alleen ik snap het niet zo met die repositories op dit momentquote:
Die zijn juist erg makkelijkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hey ik kan best in terminal werken vrind, alleen ik snap het niet zo met die repositories op dit moment![]()
Ik heb alleen met apt gewerkt (in Debian en Ubuntu) en dat werkt zo makkelijk dat je eigenlijk niks fout kan doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
alleen ik snap het niet zo met die repositories op dit moment![]()
Ik weet niet maar ik kom er niet meer in want hij blijft zonder melding hangen op het bureaubladquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb alleen met apt gewerkt (in Debian en Ubuntu) en dat werkt zo makkelijk dat je eigenlijk niks fout kan doen.
Jij bent met Fedora aan de slag gegaan toch? Is dat zoveel complexer dan? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Bij Ubuntu kan het je niet misgaan als je gewoon Synaptic gebruikt. Dat garandeer ik jequote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik weet niet maar ik kom er niet meer in want hij blijft zonder melding hangen op het bureaublad
Install morgen wel ubuntu
Haha komt wel goedquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:39 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Bij Ubuntu kan het je niet misgaan als je gewoon Synaptic gebruikt. Dat garandeer ik jeVia de terminal kan ook wel, maar dan moet je wel de naam van het pakket kennen
Gelukkig is er apt-cache search.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:39 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Via de terminal kan ook wel, maar dan moet je wel de naam van het pakket kennen
en apt-file searchquote:
quote:
Lees: kijk wat anderen doen (want zelf kunnen we niks verzinnen), imiteer dat en gooi er dan een vreselijke dure marketing campagne tegenaan (the Wow starts now, bijv.) zodat mensen denken dat we het wel zelf verzonnen hebben.quote:“Our team mission is to gather intelligence, create business strategies, and drive action in the marketplace for the Windows Client business. In this job, you will be asked to think strategically, put yourself in the mindset of our competitors, influence multi-million dollar marketing campaigns, and drive high-level executive thinking around business strategy.
* trancethrust gaat achter slacker's machine zitten: sudo rm -rf /quote:
Wens ik je veel plezier, aangezien je eerst moet inloggen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:08 schreef trancethrust het volgende:
[..]
* trancethrust gaat achter slacker's machine zitten: sudo rm -rf /
Dat is het enige wat ze echt kunnen, marketen... Hoe anders krijgen inferieure producten zo'n enorm marktaandeel...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[..]
Lees: kijk wat anderen doen (want zelf kunnen we niks verzinnen), imiteer dat en gooi er dan een vreselijke dure marketing campagne tegenaan (the Wow starts now, bijv.) zodat mensen denken dat we het wel zelf verzonnen hebben.
Microsoft
volgens jou inferieur, maar toch meest gebruikt...met marketing alleen kom je echt nergens hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:51 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ze echt kunnen, marketen... Hoe anders krijgen inferieure producten zo'n enorm marktaandeel...
Door niet inferieur te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:51 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ze echt kunnen, marketen... Hoe anders krijgen inferieure producten zo'n enorm marktaandeel...
Je wilt zeggen dat Exchange geen beter alternatief kent? Whehehe.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens jou inferieur, maar toch meest gebruikt...met marketing alleen kom je echt nergens hoor.
dus de producten die ze afleveren zijn echt niet (allemaal?) inferieur, sterker nog er zijn meerdere producten die niet eens een in de buurt van gelijke kennen in OS producten (b.v. exchange, Visual studio)
en vooralsnog is OS spul nog geen degelijke vervanger voor desktops..
kom maar met een alternatief wat hetzelfde kan als exchange, en even simpel&krachtig is.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat Exchange geen beter alternatief kent? Whehehe.
dat weet ik ook wel hoorquote:En meest gebruikt betekend niet de beste applicatie overigens.
Met marketing kom je overal...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens jou inferieur, maar toch meest gebruikt...met marketing alleen kom je echt nergens hoor.
dus de producten die ze afleveren zijn echt niet (allemaal?) inferieur, sterker nog er zijn meerdere producten die niet eens een in de buurt van gelijke kennen in OS producten (b.v. exchange, Visual studio)
Dat jij nou geen alternatieven kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn, dummyquote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
Zie al een eerdere post: gewoon miljoenen neertellen zodat HP/Dell/Paradigit stickers en vlaggen als 'We recommend MS Vista/XP/Office2003/Office2007' op hun winkeldeuren en verkoopfolders plakt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
En bovenstaande vacature geeft dus ook perfect aan dat Microsoft heel goed doorheeft dat het z'n positie niet langer houdt als ze doorgaan zoals ze dat nu doen...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zie al een eerdere post: gewoon miljoenen neertellen zodat HP/Dell/Paradigit stickers en vlaggen als 'We recommend MS Vista/XP/Office2003/Office2007' op hun winkeldeuren en verkoopfolders plakt.
Microsoft is groot geworden met marketing en overnames. Dat werd jaren geslikt omdat er weinig tot geen alternatieven waren (ik heb van 1996 tot 2003/2004 ook alleen met Windows gewerkt). Dat is nu behoorlijk anders en MS weet zich amper raad met deze nieuwe situatie omdat hun aloude tactiek (kopiëren en marketeren) niet meer werkt.
Ik zie Ballmer nog lachen bij de intro bij de iPhone of een dreigement over Google roepen: tekenend voor de onmacht.
Nee inderdaad, je hebt er minstens toch ook wel koppelverkoop, monopoliemisbruik, wurglicenties en en hele boel onwetendheid van eindgebruikers voor nodig.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige producten hebben ze namelijk niet zelf gemaakt maar ingekocht, die zijn soms wel redelijk.quote:dus de producten die ze afleveren zijn echt niet (allemaal?) inferieur
quote:en vooralsnog is OS spul nog geen degelijke vervanger voor desktops..
Welke features wil je van Exchange overnemen? De basis mail functionaliteit? Postfix, mail poppen, diverse open source varianten. Verder bestaat er een open source variant van Exchange.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:10 schreef mschol het volgende:
[..]
kom maar met een alternatief wat hetzelfde kan als exchange, en even simpel&krachtig is.
naiefquote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Met marketing kom je overal...
Okee even advocaat van de duivel spelen. Exchange biedt natuurlijk veel meer dan alleen mail - het biedt ook een agenda en een adresboek en een planningstool. In combinatie met outlook zie ik best waarom bedrijven het gebruiken want het werkt op zich best goed, het is een mooie totaaloplossing.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Welke features wil je van Exchange overnemen? De basis mail functionaliteit? Postfix, mail poppen, diverse open source varianten. Verder bestaat er een open source variant van Exchange.
Jawel, dan wordt er om een password gevraagd. In het geval van sudo is het moment van controle of de gebruiker wel koosjer is verplaatst van het typen van een password naar het locken van je scherm of het niet-vergeten uit te loggen. Bizar slechte zaak.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wens ik je veel plezier, aangezien je eerst moet inloggen.
En overigens zegt dit geen flikker over sudo: su - root -c "rm -rf /"
Wat lul je? Je kan sudo instellen zoals je wil. Je kan het helemaal open zetten zodat er geen wachtwoord gevraagd wordt maar in de standaardconfig (van bijv ubuntu) wordt er altijd om je wachtwoord gevraagd. En als je eenmaal je wachtwoord hebt ingetikt dan wordt dat tijdelijk opgeslagen. Tijdelijk dus, dat ingetikte wachtwoord verloopt na een tijdje en dan moet je het opnieuw intikken. En die periode is in te stellen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Jawel, dan wordt er om een password gevraagd. In het geval van sudo is het moment van controle of de gebruiker wel koosjer is verplaatst van het typen van een password naar het locken van je scherm of het niet-vergeten uit te loggen. Bizar slechte zaak.
WAT?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Jawel, dan wordt er om een password gevraagd. In het geval van sudo is het moment van controle of de gebruiker wel koosjer is verplaatst van het typen van een password naar het locken van je scherm of het niet-vergeten uit te loggen. Bizar slechte zaak.
Dat is het ook - de standaardinstelling is in 99% van de gevallen prima en dus hoef je er niet eens over na te denken. Maar mocht je het willen customizen dan kan dat, tot in detail. "Make easy things easy, and difficult things possible" is eigenlijk een perl motto maar is ook wel van toepassing op linux.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:17 schreef oinkoink12 het volgende:
Klinkt idd vrij makkelijk dat linux
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |