Netsplitter

Netsplitter

Die komt ook elk deel weer tevoorschijn.....quote:

Het is dan ook een briljante comic. Misschien moet je XKCD even mailen of hij een windows-variant wil maken die jij ook snapt?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die komt ook elk deel weer tevoorschijn.....

Netsplitter

Netsplitter

Foute aanname dat ik 'm niet snap.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is dan ook een briljante comic. Misschien moet je XKCD even mailen of hij een windows-variant wil maken die jij ook snapt?

Daar heb ik een t-shirt vanquote:

bij xkcd oftewel, http://store.xkcd.com/quote:

Xkcd is tof!quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
bij xkcd oftewel, http://store.xkcd.com/

Ik zit ook gratis op windows, en legaalquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zit echt niet in de prijs van je laptop nee

Foute aanname dat ik aanneem dat jij hem niet snapt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Foute aanname dat ik 'm niet snap.

http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb676724.aspxquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zit ook gratis op windows, en legaal
MSDNAA

Noem jij mij een nerd?quote:

Precies! Windows is een gekopieerd en brak OS wat je door de strot wordt gedrukt omdat M$ dikke deals sluit met Dell, Paradigit, Dynabyte, HP, Packard Bell zodat zij roepen 'We recommend Windows Vista'.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Foute aanname dat ik aanneem dat jij hem niet snapt.
Volgens mij snappen mensen niet helemaal het doel van dit topic. Dit topic is in het leven geroepen om gewoon ongefundeerd van je af te kunnen bashen... Iedereen is weer inhoudelijk aan het discussieren, dat schiet niet op...

Ik nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb676724.aspx
Gratis, iemand betaalt er toch echt voor

Boeiend. Microsoft geeft het iig niet gratis weg dat was het puntquote:

Dat komt omdat marketing het enige is waar Microsoft echt goed in is. Goeie software maken kunnen ze in elk geval niet.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Boeiend. Microsoft geeft het iig niet gratis weg dat was het punt

Kijk voor de grap eens naar de prijzen van apple.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:49 schreef Farenji het volgende:
Microsoft maakt ook altijd software met als hoofddoel "geld verdienen". En dat is het verkeerde uitgangspunt. Je moet software maken met als hoofddoel "goede software maken". Dat geld verdienen zou dan automatisch moeten komen, zonder dat je die taktieken van MS nodig hebt, zonder dat je wurglicenties hebt.

500 dollar voor een jaar lang allerlei dure software hebben... (die naderhand volgens mij gewoon blijft werken, weet dat overigens niet zeker) is niet bijster veel als je bedenkt dat een retail license van b.v. windows server al duurder is..quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb676724.aspx
Gratis, iemand betaalt er toch echt voor

dan draait , zeg, 80% van de wereld met pc's op beta software..quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:25 schreef slacker_nl het volgende:
500 dollar betalen om toegang te hebben tot beta software...

Nee want ik heb mijn pc zonder windows gekochtquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zit echt niet in de prijs van je laptop nee

Mac OS X Leopard, ¤129quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:17 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de prijzen van apple.

Corresponderende laptopsquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:15 schreef dottinator het volgende:
[..]
Mac OS X Leopard, ¤129
Windows Vista Ultimate, ¤549

Die Toshiba heeft ook een aluminium behuizing uit 1 stuk gegoten? Heeft ook een scherm van glas ipv plastic? Multitouch trackpad? Ingebouwde webcam + microfoon? Verlicht toetsenbord? Magnetische adapteraansluiting? Geïntegreerde IR-sensor met afstandsbediening?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Corresponderende laptops
Mac: 1699
Random toshiba met dezelfde specs 1099

Die Toshiba is niet van Microsoft.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Corresponderende laptops

quote:Microsoft Windows Vista Ultimate Sp1 NL | Microsoft
PC-Software
Windows Vista Ultimate de meest complete versie van Windows.
De meest complete versie van Windows Vista biedt mogelijkheden op het gebied van kracht, veiligheid en mobiliteit die je nodig hebt gebruiksgemak voor de vrije... Meer
bol.com prijs ¤ 299,99

Safari was nog niet bijgewerktquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:42 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waar haal je die ¤549 vandaan man?

wel voor de MS software gemaaktquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:28 schreef dottinator het volgende:
[..]
Die Toshiba is niet van Microsoft.

Kan me herinneren dat-ie ooit ¤549 kostte? Is dat niet zo?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:42 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waar haal je die ¤549 vandaan man?

Geen idee wat hij in het begin kostte. Nu in ieder geval ¤300. Alsnog veel, dat kan ik niet ontkennen, maar altijd nog ¤250 minderquote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:55 schreef dottinator het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat-ie ooit ¤549 kostte? Is dat niet zo?

Want hoeveel procent van de mensen die en Windows laptop koopt doet dat? 0,02 of 0,03%quote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:15 schreef slacker_nl het volgende:
Als je een Mac koopt, koop je gemak. Als je een Windows laptop koopt, koop je kopzorgen en daarna gebruik je nooit meer Windows omdat je er een Unix variant opgooit omdat dat gewoon makkelijker werkt. En dan heb je betaald voor iets wat je toch nooit gebruikt..

Och.... naast een MSDN account is het ook wel handig als je dealtjes probeert te sluiten met retailers, die er dan als deal-sweetener een paar Vista Ultimates bij gooien.... of Office 2007 Ultimates.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik zit ook gratis op windows, en legaal
MSDNAA

Ik had gisteren voor de grap naast mijn Apple partitie, een linux gegooit... Dat bezorgde mij ook alleen maar kopzorgenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:15 schreef slacker_nl het volgende:
Als je een Mac koopt, koop je gemak. Als je een Windows laptop koopt, koop je kopzorgen en daarna gebruik je nooit meer Windows omdat je er een Unix variant opgooit omdat dat gewoon makkelijker werkt. En dan heb je betaald voor iets wat je toch nooit gebruikt..
 Gezeik met repositories, en hoe je programma's moet installeren, een computer die de hele tijd bleef hangen als ik compiz aan deed... En op het eind toen compiz eindelijk werkte startte fedora helemaal niet meer op
 Gezeik met repositories, en hoe je programma's moet installeren, een computer die de hele tijd bleef hangen als ik compiz aan deed... En op het eind toen compiz eindelijk werkte startte fedora helemaal niet meer op 
Ik heb een Macbook dus dat wordt een beetje moeilijkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 04:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Och.... naast een MSDN account is het ook wel handig als je dealtjes probeert te sluiten met retailers, die er dan als deal-sweetener een paar Vista Ultimates bij gooien.... of Office 2007 Ultimates.
Ik heb ook nog een gratis Server 2008 Licentie.... ik kan zowaar een klein bedrijfje beginnen met alle volledig legale licenties die ik heb liggen buiten MSDN om.
 Naast dat kan ik ook wel een bedrijf beginnen met alle licenties
 Naast dat kan ik ook wel een bedrijf beginnen met alle licenties  

Specs wel. Snelheid niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:23 schreef Tijn het volgende:
Die Toshiba heeft ook een aluminium behuizing uit 1 stuk gegoten? Heeft ook een scherm van glas ipv plastic? Multitouch trackpad? Ingebouwde webcam + microfoon? Verlicht toetsenbord? Magnetische adapteraansluiting? Geïntegreerde IR-sensor met afstandsbediening?
Don't think so.
Specs gaan verder dan alleen op hoeveel MHz de processor draait of hoeveel GB geheugen erin zit.

Ik vind Front Row anders best okay. En je kunt je Mac afstandsbediening out-of-the-box gebruiken in combinatie met Keynote om presenntaties te geven, dat is ook wel netjes.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat je ook wat hebt aan de afstandsbediening met Media Center, waar het nog echt aan ontbreekt bij Apple.

Grappig. Office 2004 draait hier sneller op een PM G4 867Mhz dan dat Office 2003 en 2007 draaien op de werk-Dell van mijn chick. En die heeft toch betere specs.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Specs wel. Snelheid niet.
De gemiddelde Windows notebook die momenteel op de markt komt heeft MEER snelheid voor MINDER geld. EN ja, ik heb middels mijn werk met zowel de nieuwste MacBooks als de nieuwste Vista laptops mogen werken, en op beiden met de Adobe Premium CS3 software.... en dat gaat onder Windows echt een stuk soepeler, right out of the box.
Dat komt natuurlijk omdat de laptops met 4 Gb zijn uitgerust, en meer Ghz..... voor ong. 60% van de prijs van de Macbook die met 2 Gb kwam.
Tja, appels, peren.... maar als het om zoveel mogelijk snelheid uit je geld te halen, dan zit je met een Macbook aan het verkeerde adres. Zeker gezien de huidige geheugen prijzen.
Het zijn best mooie machines. Maar veel te duur voor wat je er aan systeem voor terug krijgt.
Overigens zijn ingebouwde webcams, microfoon, en IR sensors + afstandsbediening vrij normaal tegenwoordig bij HP laptops. Het verschil is alleen dat je ook wat hebt aan de afstandsbediening met Media Center, waar het nog echt aan ontbreekt bij Apple.

Plus het feit dat Mac OS X minder kracht nodig heeft om uberhaupt te draaien (dat is bij Vista echt absurd) en nog is beter met z'n kunnen omgaat ook.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Corresponderende laptops

Mwa, het scheelt wat in je geheugengebruik, maar daar hield het bij mij ook op. Ubuntu gebruikt nog eens 200MB minder dan OSX (draait op zo'n 250MB geheugen bij mij).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Plus het feit dat Mac OS X minder kracht nodig heeft om uberhaupt te draaien (dat is bij Vista echt absurd) en nog is beter met z'n kunnen omgaat ook.
Dus je zou eigenlijk pas een windows pc met een Mac kunnen vergelijken als die windows pc wat sneller is dan de mac.

Das de personeelskortingsprijs van http://store.apple.com/nl(...)book_pro?mco=MTI4MDI de linker. Mijn collega had er laatst eentje gekochtquote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Plus het feit dat Mac OS X minder kracht nodig heeft om uberhaupt te draaien (dat is bij Vista echt absurd) en nog is beter met z'n kunnen omgaat ook.
Dus je zou eigenlijk pas een windows pc met een Mac kunnen vergelijken als die windows pc wat sneller is dan de mac.
En waar zie jij een Mac voor 1699?

Dat ligt er maar net aan wat je van je computer verwacht. De waarde van een Mac zit namelijk niet alleen in droge specs. Je betaalt voor een complete en gepolijste machine, naadloos afgewerkt (nieuwste MacBooks zijn gewoon een blok aluminium, dat soort shit kan je niet eens krijgen bij Toshiba of HP) en dat alles icm veel en bruikbare software (iLife) dat draait op een gebruiksvriendelijk en snel OS.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Specs wel. Snelheid niet.
De gemiddelde Windows notebook die momenteel op de markt komt heeft MEER snelheid voor MINDER geld. EN ja, ik heb middels mijn werk met zowel de nieuwste MacBooks als de nieuwste Vista laptops mogen werken, en op beiden met de Adobe Premium CS3 software.... en dat gaat onder Windows echt een stuk soepeler, right out of the box.
Dat komt natuurlijk omdat de laptops met 4 Gb zijn uitgerust, en meer Ghz..... voor ong. 60% van de prijs van de Macbook die met 2 Gb kwam.
Tja, appels, peren.... maar als het om zoveel mogelijk snelheid uit je geld te halen, dan zit je met een Macbook aan het verkeerde adres. Zeker gezien de huidige geheugen prijzen.
Het zijn best mooie machines. Maar veel te duur voor wat je er aan systeem voor terug krijgt.

En aan hoeveel van die dingen heb je nou ECHT wat? Mijn alienware heeft ook een verlicht toetsenbord, joepie, zelfs in 8 kleurtjes verstelbaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die Toshiba heeft ook een aluminium behuizing uit 1 stuk gegoten? Heeft ook een scherm van glas ipv plastic? Multitouch trackpad? Ingebouwde webcam + microfoon? Verlicht toetsenbord? Magnetische adapteraansluiting? Geïntegreerde IR-sensor met afstandsbediening?
Don't think so.
Specs gaan verder dan alleen op hoeveel MHz de processor draait of hoeveel GB geheugen erin zit.
 .. Heeft ook een IR-sensor met afstandbediening, ook een ingebouwde webcam met microfoon. De macbook pro heeft inderdaad meer nutteloze opties dan mijn alienware. Maar multitouch trackpad! Super handig hoor op tussen tabbladen te kiezen...
  .. Heeft ook een IR-sensor met afstandbediening, ook een ingebouwde webcam met microfoon. De macbook pro heeft inderdaad meer nutteloze opties dan mijn alienware. Maar multitouch trackpad! Super handig hoor op tussen tabbladen te kiezen...  

Kun je met FrontRow een DVR bouwen waarmee je televisie kunt opnemen, pauzeren, terugspoelen etc?quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |